Κι όμως υπάρχει ένας κλάδος στην ελληνική οικονομία που αύξησε τις θέσεις απασχόλησης κατά την τριετία της κρίσης 2008-2011.
Ο λόγος για το λιανικό εμπόριο καταστημάτων διατροφής, κοινώς τα σούπερ μάρκετ, που έδωσαν 1.600 νέες θέσεις εργασίας.
Αυτό προκύπτει από το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που επεξεργάστηκε τα στοιχεία απασχόλησης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Εξετάστηκαν οι κλάδοι των σούπερ μάρκετ, των χρηματοπιστωτικών και ασφαλιστικών δραστηριοτήτων, των τουριστικών καταλυμάτων και εστιατορίων, της μεταφοράς και αποθήκευσης, του χονδρικού και λιανικού εμπορίου, της μεταποίησης και των κατασκευών.
Από το 2008 έως το 2011 η απασχόληση έχει μειωθεί κατά 10,28% σε αυτούς τους κλάδους, δηλαδή έχουν χαθεί περισσότερες από 460.000 θέσεις εργασίας. Σε ορισμένους η μείωση είναι μεγαλύτερη.
Κατασκευές
Οπως για παράδειγμα στις κατασκευές μειώθηκαν κατά 145.000 οι θέσεις εργασίας και στη μεταποίηση κατά 122.000. Στο εμπόριο, συνολικά, η εξέλιξη ήταν επίσης αρνητική, αν και σε μικρότερο βαθμό από το σύνολο της οικονομίας. Χάθηκαν περίπου 72.000 θέσεις εργασίας.
Ο κλάδος που ξεχώρισε και άντεξε ήταν των σούπερ μάρκετ, αφού οι θέσεις απασχόλησης αυξήθηκαν κατά 1.600.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι αλυσίδες προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία, με μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας, όπως είναι οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες, οι γυναίκες αλλά και η επαρχία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα σούπερ μάρκετ το 60 με 65% των απασχολούμενων είναι γυναίκες, ενώ το 60% των καταστημάτων βρίσκεται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων.