Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο, 16 Ιουλίου 2011

Πολυ-νομοσχεδιαση !!!!

Τι αλλάζει (πάλι) στις συμπληρωματικές δηλώσεις, τη νέα τουριστική κατοικία, τα τυχερά παιχνίδια και το στοίχημα στο διαδίκτυο, την περαίωση και το συνταξιοδοτικό
Ο Έλληνας πολίτης φαίνεται πως έχει συνηθίσει πλέον στις «αλλεπάλληλες» και «ριζοσπαστικές» αλλαγές που έρχονται καθημερινά στη ζωή του, ώστε τα όσα περιέχει το νέο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή δεν τον ξαφνιάζουν.

Αλλαγές «για το καλό του» ακούει, αλλά οι μόνες αλλαγές που βλέπει είναι μάλλον αρνητικές για...
τον μέλλον του ίδιου και των παιδιών του.

Σε άλλη μια τέτοια αλλαγή λοιπόν, το υπουργείο Οικονομικών προχωράει σε σειρά μεταρρυθμίσεων με τελικό στόχο τη μείωση των δημοσίων δαπανών. Το νέο πολυνομοσχέδιο «ξηλώνει» παλιές πρακτικές και «ράβει» νέο «κουστουμάκι» μέτρων.

Ας δούμε τα σημαντικότερα από αυτά, με την περαίωση να έχει εξέχουσα θέση στις αιτίες… πονοκεφάλου του Έλληνα πολίτη…

Νέα περαίωση σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις

Νέα περαίωση για εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δεν είχαν υπαχθεί σ’ αυτήν το 2010 για τις ανέλεγκτες φορολογικές υποθέσεις τους της προηγούμενης δεκαετίας, καθώς και για όσους είχαν εξαιρεθεί από αυτήν (δηλαδή φορολογούμενους με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 400.000 ευρώ και μεγάλες επιχειρήσεις) προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.

Στις διατάξεις του περιλαμβάνονται ακόμη ρυθμίσεις που αφορούν την αξιοποίηση από το δημόσιο ιδιωτικών ελεγκτικών εταιριών για τους ελέγχους φορολογούμενων με χρέη στο δημόσιο.

Ακόμη προβλέπεται αυτόματη αποστολή εκκαθαριστικών σημειωμάτων για καταβολή φόρου σε όσους φορολογούμενους οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν αποκλίσεις μεταξύ των φορολογικών τους δηλώσεων και των πραγματικών φορολογικών στοιχείων τους (εισοδήματα, περιουσιακά στοιχεία κ.α.).

Σε ότι αφορά την περαίωση, στο νομοσχέδιο διευκρινίζεται ότι θα μπορούν πλέον να υπαχθούν και οι φορολογούμενοι με ακίνητη περιουσία άνω των 400.000 ευρώ (αντικειμενικής αξίας) όπως και οι επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο πάνω από 20 εκατ. ευρώ και μέχρι 40 εκατ. ευρώ.

Όπως σημειώνεται η επίλυση των φορολογικών διαφορών ενεργείται πριν από την έναρξη του ελέγχου με την αποδοχή από τον υπόχρεο του εκκαθαριστικού σημειώματος εντός 5 ημερών από την αποστολή του. Το ίδιο εκκαθαριστικό σημείωμα θα μπορεί να υποβάλλει και μόνος του ο φορολογούμενος έως τις 31 Οκτωβρίου 2011, διευκρινίζεται χαρακτηριστικά.

Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει ότι με απόφαση του υπουργού Οικονομικών και προκειμένου να εντοπίζονται τα περιουσιακά στοιχεία των υπόχρεων ή συνυπόχρεων προσώπων, μπορεί να ανατίθεται η έρευνα σε ελεγκτικές εταιρίες ή δικηγορικά γραφεία ή κοινοπραξίες τους. Στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπεται και η παράταση ως 31-12-2012 της παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων που θα παραγράφονταν την 31-12-2011.

Δυνατότητα για εκ νέου υποβολή δήλωσης

Δεύτερη ευκαιρία σε όσους δεν είχαν υποβάλει στο παρελθόν φορολογικές δηλώσεις ή οι δηλώσεις που είχαν υποβάλει στην εφορία ήταν ανακριβείς, να υποβάλουν τώρα αρχικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις καταβάλλοντας από 3% έως 10% πρόσθετο φόρο, χωρίς άλλα πρόστιμα δίνειm το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Εκτός από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, στην ρύθμιση αυτή, εντάσσονται δηλώσεις ΦΠΑ, δηλώσεις για αυτοτελώς φορολογούμενα εισοδήματα, δηλώσεις που αφορούν όλες τις φορολογίες ακινήτων (φόρους υπεραξίας, μεταβίβασης ή αυτομάτου υπερτιμήματος ή τέλος συναλλαγής ακινήτων, κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κάθε είδους φόρο ή τέλος). Στις περιπτώσεις που θα υποβάλλεται αρχική ή συμπληρωματική δήλωση θα καταβάλλεται πρόσθετος φόρος 10% αν η φορολογική υποχρέωση γεννήθηκε μέχρι 31.12.2009 και 3% από 1.1.2010 και μετά. Αν η καταβολή του φόρου γίνεται εφάπαξ δεν θα υπολογίζεται πρόσθετος φόρος.

Στο νομοσχέδιο σημειώνεται ότι τη δυνατότητα υποβολής των δηλώσεων αυτών θα έχουν οι φορολογούμενοι μέχρι το τέλος του μεθεπόμενου μήνα από την έναρξη ισχύος του νόμου. Δηλαδή έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου παρέχονται κίνητρα στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής που τα έχουν δηλώσει παρανόμως ως επαγγελματικά για να αποφύγουν την πληρωμή φόρων (ΦΠΑ και ΕΦΚ) να τα δηλώσουν στο όνομά τους. Ειδικότερα δεν θα καταλογίζονται τέλη εκπρόθεσμης καταβολής προστίμων, εφόσον υποβληθεί αίτηση υπαγωγής μέχρι 30/9/2011 και εξοφληθεί εντός διμήνου ο ΦΠΑ του σκάφους και οι φόροι από καύσιμα, λιπαντικά και λοιπά εφόδια. Όπως διευκρινίζεται, με την υπαγωγή στη ρύθμιση δεν ασκείται ποινική δίωξη.

Σύνθετη η νέα τουριστική κατοικία

Την τουριστική κατοικία με τη μορφή σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων (mixed use resorts), ως νέων τουριστικών προϊόντων ξενοδοχειακού χαρακτήρα, ανθεκτικών σε περιόδους ύφεσης, που θα βοηθήσουν στην προσέλκυση επενδύσεων, στην αναδιάρθρωση του εγχώριου τουρισμού για την παραγωγή πλούτου και θα συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, εισάγει το σχέδιο νόμου με τίτλο «Ρυθμίσεις για την Ανάπτυξη και τη Δημοσιονομική Εξυγίανση» των υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης.

Συγκεκριμένα στο νομοσχέδιο, στον ορισμό περί σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, ξεκαθαρίζεται το μέγιστο ποσοστό των δυνάμενων να μεταβιβασθούν ή εκμισθωθούν μακροχρονίως, τμημάτων του σύνθετου τουριστικού καταλύματος, και το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συνιδιοκτητών, αλλά και τη λειτουργία του όλου συγκροτήματος.

Επίσης, ξεκαθαρίζεται, ειδικώς για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα, το πολεοδομικό καθεστώς που τα διέπει, καθώς και ότι ο συντελεστής δόμησης είναι ενιαίος για το σύνολο του σύνθετου τουριστικού καταλύματος και αρκετά μικρότερος (0,15) από αυτόν που ισχύει σήμερα για τις τουριστικές εγκαταστάσεις εκτός σχεδίου (0,20).

Μειώνεται επίσης η εξάρτηση από την κυμαινόμενη οικονομική συγκυρία, αφού η επένδυση σε ένα συγκεκριμένο τουριστικό κατάλυμα γίνεται εφάπαξ (σε περιόδους διαθέσιμου εισοδήματος) και η διάθεση απόσβεσής της ενθαρρύνει τις μετακινήσεις προς αυτήν ακόμα και υπό συνθήκες συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος. Στόχος των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι η εξασφάλιση σημαντικής και επαναλαμβανόμενης εισροής κεφαλαίων από άμεσες ξένες επενδύσεις αλλά και η ενίσχυση της δραστηριότητας των εγχώριων παραγωγικών κλάδων.

Επίσης, τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα καθιστούν πολύ πιο δύσκολη την αυθαίρετη δόμηση, λόγω των μεγαλύτερων περιθωρίων ελέγχου στις μεγάλες αναπτύξεις και δίνουν και την ευκαιρία για την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμα η επιβολή ειδικού τέλους επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, η οποία προκαλείται από την εγκατάλειψη υφιστάμενων εντός ή εκτός σχεδίου παλαιών τουριστικών καταλυμάτων. Τα ποσά αυτά θα αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο και θα διατίθενται για προγράμματα και δράσεις περιβαλλοντικής αποκατάστασης και προστασίας χώρων με ιδιαίτερη πολιτιστική, τουριστική και ιστορική σημασία.

Η οριοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) θα γίνεται πλέον με προεδρικό διάταγμα, το περιεχόμενο του οποίου προσδιορίζεται με σαφήνεια στο νόμο, ενώ παραλλήλως προβλέπεται ότι ο καθορισμός περιοχής ως Π.Ο.Τ.Α. πρέπει να αποτελεί οπωσδήποτε αντικείμενο προηγούμενης Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης (Σ.Π.Ε.).

Όσον αφορά στην αδειοδοτική διαδικασία των τουριστικών επενδύσεων, οι ρυθμίσεις για την επίσπευσή της ολοκληρώνονται με τρεις σημαντικές θεσμικές ρυθμίσεις που εμπεριέχονται στα άρθρα 5 και 6:

α) την ίδρυση Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης Τουριστικών Επενδύσεων στον ΕΟΤ, που θα λειτουργεί ως «υπηρεσία μιας στάσεως» για τη διευκόλυνση των τουριστικών επενδύσεων,

β) την ίδρυση αυτοτελούς πολεοδομικού γραφείου στον ΕΟΤ, το οποίο θα επιλαμβάνεται της έκδοσης και αναθεώρησης των οικοδομικών αδειών για τις μεγάλες ή σύνθετες τουριστικές επενδύσεις και

γ) τη σύσταση Κεντρικής Συντονιστικής Ομάδας για τις τουριστικές επενδύσεις με εκπροσώπους των υπουργείων Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτισμού και Τουρισμού.

Στο νομοσχέδιο αντιμετωπίζονται θέματα εφαρμογής του ισχύοντος Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό ενώ με τις παραγράφους 7 έως και 10 του άρθρου 7 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την τακτοποίηση θεμάτων για τα ακίνητα της ΕΤΑ, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αξιοποίησης με στόχο την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της χώρας συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ανάπτυξη και την απασχόληση.

Το πλαίσιο διεξαγωγής τυχερών παιγνίων και στοιχήματος μέσω Διαδικτύου

Άδειες για 35.000 παιγνιομηχανήματα σε όλη τη χώρα και 15- 20 άδειες, μέσω διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων και στοιχήματος μέσω διαδικτύου, θα χορηγήσει το Δημόσιο, στο πλαίσιο της ρύθμισης της αγοράς των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα. Αυτό προβλέπεται στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για τα τυχερά παιχνίδια, οι οποίες κατατέθηκαν εκ νέου στη Βουλή, μετά τις τροποποιήσεις που επέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Από την εφαρμογή των ρυθμίσεων, το Δημόσιο προσδοκά έσοδα ύψους 30% επί των μικτών κερδών για όλα τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου. Το ποσοστό αυτό θα αποδίδεται στο δημόσιο κάθε τρίμηνο, ενώ, τουλάχιστον 20% των εσόδων αυτών θα διατίθενται σε κοινωνικές πολιτικές (άτομα με αναπηρίες, καταπολέμηση της ανεργίας, απεξάρτηση από τα παίγνια κ.α.), καθώς και για τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Επίσης, ποσοστό του ποσού αυτού θα αποδίδεται στους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού.

Παράλληλα, τα κέρδη των επιχειρήσεων διεξαγωγής και εκμετάλλευσης παιγνίων φορολογούνται σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις της φορολογίας εισοδήματος. Τα κέρδη των παικτών θα φορολογούνται με 10% και ο φόρος αυτός θα παρακρατείται και αποδίδεται στο Δημόσιο κάθε μήνα από τους κατόχους των αδειών.

Ειδικότερα για τα παιγνιομηχανήματα - η άδεια για τα οποία θα ισχύει για 10 έτη από τη χορήγησή της- προβλέπεται ότι από τις συνολικά 35.000 άδειες, οι 15.000 άδειες θα δοθούν στον ΟΠΑΠ, για εκμετάλλευση αποκλειστικά σε πρακτορεία του, και 1.500 άδειες θα διατεθούν για εκμετάλλευση σε πρακτορεία του ΟΔΙΕ.

Για τη χορήγηση των 15-20 αδειών για τα τυχερά παιχνίδια και το στοίχημα μέσω διαδικτύου, οι οποίες θα έχουν πενταετή διάρκεια, θα γίνει διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός. Ο κάτοχος μιας τέτοιας άδειας, θα έχει τη δυνατότητα αίτησης για επέκτασή της με τους ίδιους όρους και με νέο τίμημα, ένα χρόνο πριν από τη λήξη της.

Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό θα έχουν μόνο κεφαλαιουχικές εταιρίες με καταβεβλημένο κεφάλαιο 200.000 ευρώ και αφού έχουν προηγουμένως καταθέσει εγγυητική επιστολή ύψους 100.000 ευρώ από τράπεζα.

Απαγορεύεται το στοίχημα μέσω διαδικτύου σε χρηματοπιστωτικά μέσα διακινούμενα στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Τα ποσά του στοιχήματος πρέπει να διακινούνται αποκλειστικά μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων ή ιδρυμάτων πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα (π.χ. πιστωτικές κάρτες, προπληρωμένες ή μη). Προβλέπονται ειδικές διατάξεις και για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων από ραδιοτηλεοπτικά μέσα, για την οποία θα απαιτείται, εκτός των άλλων, και η σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ.

Τα κέρδη στους παίκτες πρέπει να είναι κατ’ ελάχιστο στο 80% των ποσών που παίζονται. Προβλέπεται, επίσης, περιορισμένη δυνατότητα τζακ ποτ, μόνο με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, καθώς και η άμεση απόδοση των κερδών στο λογαριασμό του παίκτη.

Στα τυχερά παιχνίδια θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής μόνον όσοι έχουν συμπληρώσει το 21ο έτος της ηλικίας τους, ενώ το ίδιο όριο ηλικίας θα ισχύσει και στα καζίνο. Το κόστος συμμετοχής κάθε παίκτη καθορίζεται από 0,10 έως 2 ευρώ, ώστε να παραμένουν τα παιζόμενα ποσά και τα κέρδη σε ανεκτά επίπεδα. Η πληρωμή του ποσού της συμμετοχής γίνεται είτε με την εισαγωγή χρήματος στα παιγνιομηχανήματα, είτε με την επανεπένδυση μονάδων κέρδους, είτε με τη χρήση προπληρωμένης κάρτας, με τρόπο που να εξασφαλίζεται η ταυτοποίηση του παίκτη. Η παροχή πίστωσης ή έκπτωσης στους παίκτες απαγορεύονται απολύτως, με στόχο την προστασία των παικτών από υπερβολική στοιχηματική δραστηριότητα και τη συγκράτηση των παιζόμενων ποσών σε λογικά επίπεδα.

Απαγορεύεται, επίσης, το μέγιστο ποσό που μπορεί να χάσει ο παίκτης να υπερβαίνει το χρηματικό ποσό συμμετοχής του στο τυχερό παιχνίδι.

Ο παίκτης πρέπει να έχει ατομική κάρτα, μέσω της οποίας θα εξακριβώνονται η ηλικία, ο ΑΦΜ, οι χρηματικές ροές, ο χρόνος συμμετοχής, τα ενδεχόμενα μέγιστα ποσά ανά ημέρα ή μήνα και όλα τα αναγκαία στοιχεία αυτοπροστασίας των παικτών. Παράλληλα, θα διευκολύνεται ό έλεγχος των αδειούχων και των παρόχων.

Στις διατάξεις προβλέπονται και υψηλά πρόστιμα και ποινικές κυρώσεις για τους παραβάτες. Οι διοικητικές κυρώσεις θα κυμαίνονται από 1.000 έως 2 εκατ. ευρώ, χωρίς το δικαίωμα αναστολής σε περίπτωση προσφυγής. Παράλληλα, προβλέπεται και η σφράγιση του καταστήματος σε περιπτώσεις απουσίας της απαιτούμενης άδειας ή πιστοποίησης. Στις ποινικές κυρώσεις, προβλέπεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών ετών και χρηματική ποινή από 200.000 έως 500.000 ευρώ, ενώ, ο τεχνικός εξοπλισμός και τα παιγνιομηχανήματα που χρησιμοποιήθηκαν κατάσχονται, και, μετά την έκδοση αμετάκλητης απόφασης, περιέρχονται στην κυριότητα του Δημοσίου.

Διορθωτικές ρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό

Διορθωτικές ρυθμίσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις βελτιώσεις στο συνταξιοδοτικό των υπαλλήλων του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα επιφέρει το πολυνομοσχέδιο για την ανάπτυξη και την δημοσιονομική εξυγίανση που κατατέθηκε απόψε στη Βουλή από το Υπουργείο Οικονομικών. Με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, επιχειρείται, η εναρμόνιση με τις συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις του ιδιωτικού τομέα, η αποκατάσταση ανισοτήτων και η ρύθμιση επιμέρους θεμάτων και εκκρεμοτήτων που προκαλούσαν δυσλειτουργίες.

Οι σημαντικότερες ρυθμίσεις, αφορούν τις συντάξεις των στρατιωτικών, των επιζώντων συζύγων και των διαζευγμένων, καθώς και των υπαλλήλων που μετατάσσονται.

Συγκεκριμένα, εξισώνονται ως προς το δικαίωμα σύνταξης οι υπάλληλοι του Δημοσίου οι οποίοι έχουν ασφαλισθεί από την 1/1/1993 με εκείνους που έχουν ασφαλισθεί από τις 31/12/1992 και μετά.

Οι ασφαλισμένοι αυτής της κατηγορίας οι οποίοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1/1/2013 και μετά, θα λαμβάνουν σύνταξη με τη συμπλήρωση του 60ού έτους της ηλικίας τους υπό την προϋπόθεση ότι έχουν συμπληρώσει 40 ετών πλήρους πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

Επίσης, σε όσους έχουν ασφαλισθεί για πρώτη φορά από 1.1.1993 και μετά, επεκτείνονται οι ευνοϊκές διατάξεις που ισχύουν για τους βαριά αναπήρους (τυφλοί, τετραπληγικοί, νεφροπαθείς κ.λ.π) και οι οποίες προβλέπουν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης με τη συμπλήρωση 15 ετών υπηρεσίας, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, ενώ ο υπολογισμός της σύνταξής τους θα γίνεται με βάση τα 35 έτη υπηρεσίας.

Το καθεστώς της συνταξιοδότησης των διαζευγμένων, εξομοιώνεται με το αντίστοιχο του ιδιωτικού τομέα και καθίστανται ευνοϊκότεροι οι όροι χορήγησης της σύνταξης από τους φορείς κύριας ασφάλισης και το Δημόσιο.

Με τις αλλαγές αυτές, οι διαζευγμένοι θα μπορούν να λάβουν πλην της κύριας και επικουρική σύνταξη, λόγω θανάτου των πρώην συζύγων τους, ενώ δεν απαιτείται πλέον 15ετής διάρκεια του έγγαμου βίου αλλά 10ετής, μέχρι τη λύση του γάμου με αμετάκλητη δικαστική απόφαση.

Αυξάνεται το προβλεπόμενο όριο εισοδήματος που μπορεί να πάρει ο διαζευγμένος, λόγω θανάτου του πρώην συζύγου το οποίο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το διπλάσιο του ποσού των ετήσιων συντάξεων που καταβάλλονται από τον Ο.Γ.Α. στους ανασφάλιστους υπερήλικες.

Ακόμη, διαφοροποιείται το ποσοστό της σύνταξης που λαμβάνει ο διαζευγμένος, και τα ποσοστά σύνταξης κλιμακώνονται ανάλογα με τη διάρκεια του έγγαμου βίου. Σήμερα, ο επιζών σύζυγος δικαιούται το 70% της σύνταξης λόγο θανάτου και ο διαζευγμένος το 30%. Σε περίπτωση που ο έγγαμος βίος είχε διαρκέσει 25 έτη και άνω, το δικαιούμενα ποσοστά καθορίζονται σε 60% και 40% αντίστοιχα. Με την προτεινόμενη ρύθμιση, εφόσον ο γάμος έχει διαρκέσει 10 έτη, ο επιζών σύζυγος λαμβάνει το 75% της σύνταξης θανάτου και ο διαζευγμένος το 25%. Για κάθε επιπλέον έτος έγγαμου βίου το ποσοστό σύνταξης που δικαιούται ο επιζών σύζυγος, μειώνεται κατά 1%, ενώ αυξάνεται αντίστοιχα το ποσοστό που δικαιούται ο διαζευγμένος. Έτσι, εάν για παράδειγμα, ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει 28 έτη, ο επιζών σύζυγος δικαιούται το 57% της σύνταξης θανάτου και ο διαζευγμένος το 43%. Σε περίπτωση που ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει πέραν των 35 ετών, το δικαιούμενο ποσοστό επιμερίζεται κατά 50% στον επιζώντα σύζυγο και 50% στον διαζευγμένο. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει επιζών σύζυγος ο διαζευγμένος δικαιούται τα ίδια ποσοστά.

Μειώνεται η σύνταξη που δικαιούται ο επιζών σύζυγος, με την εισαγωγή των παραμέτρων της διαφοράς ηλικίας μεταξύ των συζύγων και της διάρκειας του εγγάμου βίου τους.

Οι άγαμες ή διαζευγμένες θυγατέρες, ασφαλισμένων του Δημοσίου, η καταβολή της σύνταξης των οποίων αναστέλλεται, διατηρούν την υγειονομική περίθαλψη του Δημοσίου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν δικαίωμα υγειονομικής περίθαλψης από άλλο φορέα και εφόσον καταβάλλουν οι ίδιες τις σχετικές κρατήσεις.

Για τους στρατιωτικούς, γίνεται σταδιακά και σε βάθος 5ετίας η αύξηση από 18 ή 20 κατά περίπτωση, σε 25, τα έτη υπηρεσίας μετά τη συμπλήρωση των οποίων, μπορούσε να διπλασιαστεί ο χρόνος υπηρεσίας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, που τελούν σε κατάσταση πτητικής ή καταδυτικής ενέργειας κ.λ.π.

Ορίζεται ότι κατ’ εξαίρεση στην περίπτωση που η σύνταξη προσαυξάνεται με πτητικά κ.λ.π. εξάμηνα, το ποσό της μηνιαίας σύνταξης μπορεί να υπερβαίνει το μηνιαίο συντάξιμο μισθό.

Επεκτείνεται και στους στρατιωτικούς οι οποίοι έχουν ασφαλισθεί για πρώτη φορά από 1.1.1993 και μετά, η δυνατότητα να αναγνωρίζουν με την καταβολή των προβλεπομένων ασφαλιστικών εισφορών, τον ελάχιστο χρόνο σπουδών για την απόκτηση πτυχίου Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.

Ακόμη, οι στρατιωτικοί που έχουν ασφαλισθεί για πρώτη φορά από 1.1.1993 και μετά, και είναι ασφαλισμένοι υποχρεωτικά, λόγω της ιδιότητάς τους, στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Μηχανικοί, γιατροί κ.λπ.), μπορούν να ασφαλίζονται και στο Δημόσιο κατόπιν επιλογής τους.

Επίσης, καταργούνται οι διατάξεις με τις οποίες προβλεπόταν η αναστολή της σύνταξης των γιατρών Ε.Σ.Υ. εφόσον αυτοί μετά τη συνταξιοδότησή τους ασκούν το επάγγελμα του γιατρού. Οι διατάξεις αυτές είχαν κριθεί αντισυνταγματικές από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οι υπάλληλοι κρατικών Ν.Π.Ι.Δ. και δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, καθώς και σε υπαλλήλους λοιπών Ν.Π.Ι.Δ. που μετατάσσονται ή μεταφέρονται ή εντάσσονται σε φορείς που διέπονται από διαφορετικό ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς από αυτό στο οποίο υπάγονταν μέχρι τη μετάταξη, τη μεταφορά ή την ένταξή τους, μπορούν να διατηρήσουν, κατόπιν επιλογής τους, το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς κύριας, επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης που είχαν στον φορέα από τον οποίο προέρχονται.

Ειδικότερα για το πλεονάζον προσωπικό του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και των εταιριών ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ που μεταφέρεται ή μετατάσσεται προβλέπεται, ότι εξακολουθεί να διέπεται από το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς κύριας, επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης στο οποίο υπαγόταν πριν από μεταφορά ή τη μετάταξή του.

Εναρμονίζονται τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με εκείνα του ιδιωτικού τομέα για όσους έχουν συμπληρώσει κατά την 31-12-2010 15ετή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία και το 65ο έτος της ηλικίας και προκειμένου για γυναίκες υπαλλήλους το 60ο έτος.

Ήδη με τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού νόμου, το όριο ηλικίας των γυναικών υπαλλήλων (το 60ο), έχει αυξηθεί από 1-1-2011 στο 65ο.

Ορίζεται ότι το ποσό της σύνταξής ή το άθροισμα των ακαθάριστων ποσών συντάξεων συνταξιούχων του Δημοσίου που λαμβάνουν και άλλη σύνταξη από το Δημόσιο ή από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ακαθάριστο ποσό των μηνιαίων αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου με 35 χρόνια υπηρεσίας. Το ίδιο ισχύει και για τους δικαστικούς λειτουργούς, όπως οι αποδοχές αυτές ισχύουν σήμερα.

Τελευταία νέα... ευκαιρία για 500.000 φορολογούμενους

Πολυνομοσχέδιο - σκούπα για εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις της δεκαετίας 2000-2009
Ερχεται περαίωση για πάνω από μισό εκατομμύριο φορολογούμενους, αλλά και ρύθμιση - σκούπα με την οποία δίνεται η ευκαιρία σε όσους δεν υπέβαλαν φορολογικές δηλώσεις τα προηγούμενα χρόνια, να το κάνουν τώρα, χωρίς προσαυξήσεις!

Περισσότεροι από 500.000 φορολογούμενοι που ενώ είχαν λάβει σημείωμα περαίωσης γύρισαν την πλάτη στη ρύθμιση, μαζί με ελεύθερους επαγγελματίες με ατομική περιουσία πάνω από 400.000 ευρώ καθώς και οι επιχειρήσεις με τζίρο από 20-40 εκατ. ευρώ, έχουν τώρα την ευκαιρία να περαιώσουν τις ανέλεγκτες χρήσεις τους, λίγο πριν η Εφορία τούς ελέγξει με διαδικασίες - εξπρές.

Πρόκειται για μια από τις βασικές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου - σκούπα του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή και με το οποίο ενεργοποιείται η ρύθμιση περαίωσης των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων της δεκαετίας 2000-2009, με στόχο την άντληση πρόσθετων φορολογικών εσόδων. Το κλείσιμο των ανέλεγκτων χρήσεων θα γίνεται με την αποδοχή από τον φορολογούμενο του εκκαθαριστικού σημειώματος εντός 5 ημερών από την κοινοποίησή του, ενώ θα μπορεί να το υποβάλει και μόνος του, μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2011. Υπενθυμίζεται ότι από την προηγούμενη ρύθμιση της περαίωσης, είχαν βεβαιωθεί έσοδα ύψους 2 δισ. ευρώ.

ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ. Παράλληλα, δίνεται ευκαιρία μέχρι τα τέλη του μεθεπόμενου μήνα από την ψήφιση του νόμου, σε όσους δεν είχαν υποβάλει φορολογικές δηλώσεις τα προηγούμενα χρόνια ή τις είχαν υποβάλει ανακριβώς, να καταθέσουν στην Εφορία αρχικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις, για εισοδήματα που αποκτήθηκαν μέχρι και το 2010.

Εκτός από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, στη ρύθμιση αυτή μπορούν να ενταχθούν δηλώσεις για ΦΠΑ, για αυτοτελώς φορολογούμενα εισοδήματα, για όλες τις φορολογίες ακινήτων (φόρους υπεραξίας, μεταβίβασης, αυτομάτου υπερτιμήματος, τέλος συναλλαγής ακινήτων, κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κάθε είδους τέλος), για τις οποίες θα υπολογίζεται πρόσθετος φόρος 10% αν η φορολογική υποχρέωση αφορούσε διάστημα μέχρι τις 31/12/2009 και 3% αν αφορούσε το διάστημα από 1/1/2010 και μετά. Σε εφάπαξ μάλιστα καταβολή δεν θα λογίζεται πρόσθετος φόρος. Πρόκειται για μια άκρως ευνοϊκή ρύθμιση (παρόμοια είχε επαναληφθεί και πέρυσι) μέσω της οποίας το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να βάλει στα ταμεία όσα περισσότερα έσοδα μπορεί.

ΙΔΙΩΤΕΣ ΣΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ. Κατοχυρώνεται επίσης θεσμικά η ανάθεση σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες, δικηγόρους, δικηγορικά γραφεία (ή κοινοπραξίες αυτών), προκειμένου για λογαριασμό του Δημοσίου να διεξάγουν έρευνες για τον εντοπισμό των περιουσιακών στοιχείων φορολογούμενων ή συνυπόχρεων προσώπων για να εισπραχθούν τα χρωστούμενα. Με άλλη διάταξη προβλέπεται «η χορήγηση στοιχείων σε ιδιώτες που έχουν αναλάβει βάσει σύμβασης κάποιο έργο έναντι του Δημοσίου για την υποβοήθηση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού».

Δίνεται ακόμη δυνατότητα για εκ των υστέρων απόσυρση για οχήματα μέχρι 2.000 κ.εκ. Αν δηλαδή ένα όχημα εισαχθεί με κανονικό τέλος από την ισχύ της διάταξης και μετά, μπορεί εφόσον υπάρξει απόσυρση παλαιού οχήματος, να υπαχθεί στη ρύθμιση και να επιστραφεί η διαφορά του τέλους ταξινόμησης.

Με άλλη διάταξη παρέχονται κίνητρα δήλωσης των σκαφών αναψυχής που παρανόμως δηλώνονταν επαγγελματικά και απέφευγαν έτσι την πληρωμή φόρων (ΦΠΑ και ΕΦΚ). Η ρύθμιση αφορά τον μη καταλογισμό τελών εκπρόθεσμης καταβολής, προστίμων και προσαυξήσεων, εφόσον υποβληθεί αίτηση υπαγωγής τους μέχρι 30/9/2011 και εξόφληση εντός διμήνου του ΦΠΑ του σκάφους και των φόρων από καύσιμα, λιπαντικά και λοιπά εφόδια. Με την υπαγωγή στη ρύθμιση δεν ασκείται ποινική δίωξη.

Επιπλέον, παρατείνεται για έναν χρόνο, μέχρι τις 31/12/2012, η παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων επιβολής φόρων, τελών και εισφορών.

Αέρας Παρισιού για την Μπιρμπίλη με μισθό 25.000 ευρώ

Mετά τον Δρούτσα που μετατέθηκε στην Ευρωβουλή, έρχεται η πρώην υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη η οποία προορίζεται να αναλάβει πρέσβειρα της Ελλάδας στον ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης). Η πρόταση τής έγινε από τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου, το θέμα ωστόσο δεν έχει ακόμη τακτοποιηθεί.

Σύμφωνα με την εφημερίδα "Δημοκρατία", όσοι νόμιζαν ότι θα βγήκε χαμένη καθώς έμεινε εκτός κυβέρνησης στον τελευταίο ανασχηματισμό είναι γελασμένοι αφού σύμφωνα με πληροφορίες το Μαξίμου τη στέλνει στο Παρίσι, με μισθό 25.000 ευρώ αφορολόγητα το μήνα με δωρεάν σπίτι στη Chamos-Elysees με οδηγό και μάγειρα!

Έτσι, δεδομένου ότι το διαμέρισμα ανήκει στο ελληνικό κράτος τα έξοδα διαμονής της κυρίας Μπιρμπίλη θα είναι όλα πληρωμένα από τον ελληνικό λαό.

Αν και ακόμη δε φαίνεται να έχει απαντήσει θετικά στη πρόταση του Πρωθυπουργού, πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζει πολύ σοβαρά την μετακίνησή της στο Παρίσι. Η διάρκεια της θητείας είναι πέντε χρόνια.

Ωστόσο, κυβερνητικά στελέχη επιμένουν ότι η κ. Μπιρμπίλη δεν έχει επιλεγεί για αυτή τη θέση χωρίς όμως να είναι σε θέση να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν τυχόν σχετικές σκέψεις του πρωθυπουργού.

Η κυρία Μπιρμπίλη, με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στο Imperial College of Science του Λονδίνου, έχει εργαστεί σε διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη ενώ υπήρξε αξιολογητής προγραμμάτων για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ως σύμβουλος του Γιώργου Παπανδρέου, όταν εκείνος ήταν υπουργός Εξωτερικών, συμμετείχε στη δημιουργία ευρωπαϊκού δικτύου για τη διπλωματία σε θέματα περιβαλλοντικά και βιώσιμης ανάπτυξης.

Θα σπάνε το φορολογικό τραπεζικό απόρρητο οι ιδιώτες ντετέκτιβ

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ: ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΓΙΑ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ • ΝΕΑ -ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗ- ΠΕΡΑΙΩΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2009
Το πολυνομοσχέδιο, που κατέθεσε στη Βουλή χθες ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος, ανατρέπει τα έως τώρα δεδομένα φτάνοντας ακόμη και στην άρση του τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου έναντι των ιδιωτών.

Και ως τέτοιοι θεωρούνται οι ντετέκτιβ που θα προσλάβει το υπουργείο Οικονομικών, δηλαδή ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες, δικηγόροι, δικηγορικά γραφεία ή κοινοπραξίες αυτών, που για λογαριασμό του Δημοσίου θα διεξάγουν έρευνες για τον εντοπισμό των περιουσιακών στοιχείων...
φορολογούμενων ή συνυπόχρεων.

Η διάταξη προβλέπει τη «χορήγηση στοιχείων σε αναδόχους του υπουργείου Οικονομικών ή όσους εκτελούν βάσει συμβάσεως συγκεκριμένο έργο προς όφελος του Δημοσίου». Το ερώτημα είναι κατά πόσο η συγκεκριμένη διάταξη είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα.

Ο υπουργός Οικονομικών, ο οποίος δύο μέρες νωρίτερα δήλωνε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε καμία περαίωση, τελικά υπέκυψε, αναβιώνοντας και διευρύνοντας την περαίωση του 2010 για χρήσεις μέχρι και το 2009 ακόμη και για μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Οι φορολογικές διατάξεις του πολυνομοσχεδίου αφορούν τα εξής:

1.Αναβιώνει, και μάλιστα διευρυμένη, η περαίωση. Οσοι δεν είχαν υπαχθεί στη ρύθμιση, καθώς και όσοι εξαιρέθηκαν με ακαθάριστα έσοδα μέχρι 40 εκατ. ευρώ (από 20 εκατ. ευρώ που προέβλεπε ο περσινός νόμος) και μεγαλοϊδιοκτήτες με αξία περιουσίας άνω 400.00 ―, μπορούν τώρα να περαιώσουν τις ανέλεγκτες χρήσεις μέχρι και το 2009. Εχουν διορία μέχρι 31.10.2011 ή εντός πέντε ημερών στην περίπτωση που θα λάβουν σημείωμα για έλεγχο.

Ο περσινός νόμος προέβλεπε ελάχιστα ποσά φόρου ανά χρήση από 300 ευρώ για τηρούντες βιβλία Α' κατηγορίας και 500 ευρώ για Β' κατηγορίας και φτάνουν στα 700 ευρώ για Γ' κατηγορίας, ενώ για ελεύθερους επαγγελματίες ορίστηκαν σε 700 ευρώ για Β' κατηγορίας και 1.000 ευρώ για Γ' κατηγορίας. Με την υπαγωγή στη ρύθμιση προκαταβάλλεται το 20% της οφειλής και το υπόλοιπο εξοφλείται σε 6 δόσεις για ποσά μέχρι 5.000 ευρώ, 8 για 5.001-10.000 ευρώ, 12 για 10.001 -15.000 ευρώ, 18 για 15.001 -20.000 ευρώ και 24 για ποσά άνω των 20.000 ευρώ. Παρέχεται έκπτωση 10% σε εφάπαξ εξόφληση.

Χαριστική ευκαιρία

2.Νέα χαριστική ευκαιρία μέχρι τα τέλη μεθεπόμενου μήνα από την ψήφιση του νόμου για υποβολή αρχικών ή συμπληρωματικών δηλώσεων για εισοδήματα που αποκτήθηκαν μέχρι και το 2010 και δεν δηλώθηκαν ή δηλώθηκαν ανακριβώς, χωρίς πρόσθετους φόρους και πρόστιμα.

Εκτός από το εισόδημα, εντάσσονται ΦΠΑ, αυτοτελώς φορολογούμενα εισοδήματα, φόρος υπεραξίας ακινήτων, φόροι μεταβίβασης ή αυτόματου υπερτιμήματος ή τέλος συναλλαγής ακινήτων, κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κάθε είδους φόρο ή τέλος, για τις οποίες όμως υπολογίζεται πρόσθετος φόρος 10% αν η φορολογική υποχρέωση γεννήθηκε μέχρι 31.12.2009 και 3% από 1.1.2010 και μετά. Σε εφάπαξ καταβολή δεν λογίζεται πρόσθετος φόρος.

3.Ερχονται μπιλιετάκια φόρου και πρόσθετου φόρου για όσους δεν είχαν δηλώσει τους τόκους από καταθέσεις στο εξωτερικό. Η εξόφληση γίνεται σε τρεις δόσεις, με ελάχιστο ποσό 300 ευρώ καθεμιά.

4.Και εκ των υστέρων απόσυρση για οχήματα μέχρι 2.000 κυβικά. Αν ένα όχημα εισαχθεί με κανονικό τέλος από την ισχύ της διάταξης και μετά, μπορεί μετέπειτα, εφ' όσον υπάρξει απόσυρση παλαιού οχήματος, να υπαχθεί στη ρύθμιση αυτή και να επιστραφεί η διαφορά του τέλους ταξινόμησης.

5.Παρατείνεται ένα χρόνο, μέχρι 31.12.2012, η παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων επιβολής φόρων, τελών και εισφορών.

6.Κίνητρα δήλωσης των σκαφών αναψυχής που παρανόμως δηλώνονταν επαγγελματικά και απέφευγαν την πληρωμή φόρων (ΦΠΑ και ΕΦΚ). Η χαριστική ρύθμιση αφορά το μη καταλογισμό τελών εκπρόθεσμης καταβολής, προστίμων και προσαυξήσεων, εφ' όσον υποβληθεί αίτηση υπαγωγής μέχρι 30.9.2011 και εξοφληθούν εντός διμήνου εντός διμήνου ο ΦΠΑ του σκάφους και οι φόροι από καύσιμα, λιπαντικά και λοιπά εφόδια. Ως φορολογητέα αξία λογίζεται αυτή του τελωνισμού στην περίπτωση εισαγωγής ή η αρχική τιμή σε εισαγωγή μεταχειρισμένου, η οποία μειώνεται λόγω παλαιότητας. Με την υπαγωγή στη ρύθμιση δεν ασκείται ποινική δίωξη.

7.Δεν θα ξαναστείλουν εκκαθαριστικά σημειώματα Φόρου Ακίνητης Περιουσίας σε όσους δεν προκύπτει πληρωμή φόρου. Ο φορολογούμενος θα έχει εικόνα της περιουσιακής του κατάστασης από το δικτυακό τόπο του υπουργείου Οικονομικών.

8.Καταργούνται από 1.9.2011 οι διατάξεις περί κινήτρων εθελοντικής συμμόρφωσης, καθώς δεν απέδωσαν.

Πόσο μειώνονται οι μισθοί στο δημόσιο

Ημερομηνία: 16/07/2011

Θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Αυγούστου.

Αναλυτικοί πίνακες με τις αποδοχές των υπαλλήλων.


Νέο χαράτσι στις αποδοχές των 450.000 πολιτικών υπαλλήλων του δημοσίου, το οποίο, σε συνδυασμό με τις περικοπές κατά 50% στο κίνητρο απόδοσης και τα επιδόματα ειδικής απασχόλησης, θα οδηγήσει σε μειώσεις αποδοχών κατά 10%-15% από τη 1 Αυγούστου επέβαλαν στα μουλωχτά ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Βενιζέλος και ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γ. Κουτρουμάνης με τον δεύτερο εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, τον οποίο κατέθεσαν βιαστικά προχθές το απόγευμα στη Βουλή.
Όπως αποκαλύπτει σήμερα η "Μ", οι δύο υπουργοί προσέθεσαν στο άρθρο 24 του νέου εφαρμοστικού νόμου διάταξη-βόμβα, με την οποία προβλέπεται ότι οι ειδικές εισφορές υπέρ ανέργων και Ταμείου Πρόνοιας, συνολικού ποσοστού 3%, οι οποίες επιβλήθηκαν (με τον προηγούμενο εφαρμοστικό νόμο) επί των αποδοχών των υπαλλήλων του δημοσίου, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ και των υπαλλήλων όλων ανεξαιρέτως των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών και των ΝΠΙΔ, θα εφαρμοστούν αναδρομικά από τη 1-1-2011. Διευκρινίζεται ότι οι ειδικές εισφορές, “που αναλογούν στο χρονικό διάστημα από 1.1.2011 έως 31.7.2011 θα κατανεμηθούν ισόποσα και θα συνεισπραχθούν με τις εισφορές των επόμενων μηνών του έτους 2011, σύμφωνα και με όσα θα ορίζονται στη σχετική κοινή υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου”!

Η παρακράτηση των εισφορών
Η μεθόδευση αυτή των δύο υπουργών θα έχει ως αποτέλεσμα οι εισφορές 2% υπέρ ανέργων και 1% υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων που θα παρακρατούνται από τις αποδοχές του μηνός Αυγούστου 2011 και των επομένων μηνών μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2011 να μην είναι τελικά 3% αλλά... 7,2%, αφού στο αρχικό ποσοστό 3% θα προστεθεί ένα επιπλέον 4,2% που είναι το συνολικό ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί στο ύψος των εισφορών του πρώτου επταμήνου του τρέχοντος έτους.
Συνεπώς, από τον Αύγουστο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2011 οι 450.000 πολιτικοί υπάλληλοι του δημοσίου και των ΔΕΚΟ θα επιβαρύνονται σωρευτικά με εισφορές υπέρ ανέργων και ΤΠΔΥ συνολικού ποσοστού 7,2% επί των αποδοχών τους. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με την περικοπή κατά 50% των κινήτρων απόδοσης και των επιδομάτων ειδικής απασχόλησης, που αναμένεται να ισχύσει επίσης από τον επόμενο μήνα, θα έχει ως συνέπεια οι περικοπές στις συνολικές αποδοχές των 450.000 πολιτικών υπαλλήλων του δημοσίου να φθάσουν στα επίπεδα του 10%-15% από τη 1-8-2011.
Οι νέες σημαντικές εισοδηματικές απώλειες που θα υποστούν οι 450.000 πολιτικοί υπάλληλοι εξαιτίας των παραπάνω μεθοδεύσεων της κυβέρνησης αποτυπώνονται καλύτερα στους σχετικούς ενδεικτικούς πίνακες που παραθέτουμε. Από τους πίνακες αυτούς προκύπτει, ειδικότερα, ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι που δεν λαμβάνουν επιδόματα ειδικής απασχόλησης θα χάσουν από 98,30 έως και 267,84 ευρώ τον μήνα, ενώ ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων, όπως οι εργαζόμενοι στους ΟΤΑ α’ βαθμού, οι οποίοι λαμβάνουν επιδόματα ειδικής απασχόλησης, θα χάσουν από 200,40 έως και 242,56 ευρώ τον μήνα! Σε ετήσια βάση, οι απώλειες θα κυμανθούν φέτος από 491,50 έως και 1.339,25 καθώς οι περικοπές των κινήτρων απόδοσης και των επιδομάτων ειδικής απασχόλησης θα ισχύσουν μόνο για 5 μήνες το τρέχον έτος.

Η διάταξη
Όπως από χθες έχει αποκαλύψει η "Μ", στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου περιλαμβανόταν διάταξη που προέβλεπε την περικοπή κατά 50% των κινήτρων απόδοσης και των επιδομάτων ειδικής απασχόλησης των πολιτικών υπαλλήλων του δημοσίου, των κινήτρων απόδοσης των διπλωματικών υπαλλήλων, των επιδομάτων ειδικής απασχόλησης των στρατιωτικών και των επιδομάτων ταχύτερης διεκπεραίωσης υποθέσεων των δικαστικών λειτουργών. Η διάταξη αυτή όμως δεν υπάρχει στο κείμενο των διατάξεων του νομοσχεδίου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών σκοπεύει να την εντάξει είτε σε αυτό το νομοσχέδιο, με τροπολογία που θα καταθέσει εντός των προσεχών ημερών στη Βουλή, είτε στον εφαρμοστικό 3 που θα καταθέσει τον Αύγουστο, στον οποίο θα περιλαμβάνονται και όλες οι υπόλοιπες ρυθμίσεις για το ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.
Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή:
α) Το κίνητρο απόδοσης μειώνεται:
  • από 57 σε 28,50 ευρώ για τους δημοσίους υπαλλήλους της κατηγορίας ΥΕ,
  • από 64 σε 32 ευρώ για τους δημοσίους υπαλλήλους της κατηγορίας ΔΕ,
  • από 90 σε 45 ευρώ για τους δημοσίους υπαλλήλους της κατηγορίας ΔΕ,
  • από 100 σε 50 ευρώ για τους δημοσίους υπαλλήλους της κατηγορίας ΔΕ.

β) Το επίδομα ειδικής απασχόλησης για τους υπαλλήλους των ΟΤΑ α’ βαθμού μειώνεται από 170 σε 85 ευρώ για την κατηγορία ΥΕ, από 121,44 σε 60,72 ευρώ για τις κατηγορίες ΔΕ και ΤΕ και από 89,05 σε 44,50 ευρώ για την κατηγορία ΠΕ.
γ) Το επίδομα ειδικής απασχόλησης για τους υπαλλήλους των πρώην νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων μειώνεται από 40,48 σε 20,24 ευρώ τον μήνα.
δ) Το επίδομα ειδικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, το οποίο κυμαίνεται από 88 έως 235 ευρώ τον μήνα, μειώνεται σε 44 έως 117 ευρώ τον μήνα.
ε) Το επίδομα ταχύτερης και αποτελεσματικότερης διεκπεραίωσης των δικαστικών λειτουργών περικόπτεται κατά 202,40 έως 404,80 ευρώ τον μήνα ανάλογα με τον βαθμό! Ειδικότερα:

  • Για ειρηνοδίκη Δ’ και Γ’ τάξεως και δόκιμο εισηγητή του ΣτΕ, καθώς και για τους αντίστοιχους, το επίδομα μειώνεται από 404,80 σε 202,40 ευρώ τον μήνα.
  • Για ειρηνοδίκη Β’ τάξεως το επίδομα μειώνεται από 574,08 σε 277,04 ευρώ τον μήνα.
  • Για ειρηνοδίκη Α’ τάξεως το επίδομα μειώνεται από 662,40 σε 331,20 ευρώ.
  • Για τον πρωτοδίκη, τον εισηγητή του ΣτΕ και του Ελεγκτικού Συνεδρίου το επίδομα μειώνεται από 574,08 σε 287,04 ευρώ.
  • Για τον πρόεδρο πρωτοδικών το επίδομα μειώνεται από 662,40 ευρώ σε 331.20 ευρώ, ενώ για τον πρόεδρο εφετών και τον σύμβουλο επικρατείας μειώνεται από 736 σε 368 ευρώ.http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=7329859652523430254
  • Για τον πρόεδρο του ΣτΕ, του Αρείου Πάγου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου το επίδομα μειώνεται από 809,60 σε 404,80 ευρώ.
στ) Το κίνητρο απόδοσης των διπλωματικών υπαλλήλων μειώνεται από 208 σε 104 ευρώ τον μήνα.
ζ) Το επίδομα ειδικής απασχόλησης για την εθνική άμυνα μειώνεται από 375,65 σε 187,83 ευρώ για τους ανώτατους αξιωματικούς, από 212,92 σε 106,46 ευρώ για τους λοιπούς αξιωματικούς και τους ανθυπασπιστές και από 162,73 σε 81,37 ευρώ για τους υπαξιωματικούς και τους μόνιμους στρατιώτες.
οι σχετικοί πίνακες σε μορφή pdf αρχείου εδώ: σελίδα πρώτη, σελίδα δεύτερη

ATE και Eurobank «κόπηκαν» στα τεστ αντοχής

Οχτώ από τις συνολικά 90 ευρωπαϊκές τράπεζες απέτυχαν στην άσκηση προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων (stress tests) η οποία διενεργήθηκε υπό τον συντονισμό της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Αρχής. Μεταξύ αυτών είναι και δύο ελληνικές τράπεζες, η Eurobank και η Αγροτική.

Συγκεκριμένα, η «βαθμολογία» της Eurobank διαμορφώθηκε στο 4,9%, οριακά κάτω από το όριο αναφοράς, το οποίο για τους σκοπούς της...
φετινής άσκησης διαμορφώθηκε στο 5% από το 6% που ήταν πέρυσι. Το «σκορ» της Αγροτικής ήταν σημαντικά κάτω του ορίου (-0,8%).

Για τα stress test των τραπεζών σημείο εκκίνησης αποτέλεσαν τα στοιχεία ισολογισμού της 31 Δεκεμβρίου 2010, ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας που χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτός των Κύριων Βασικών Ιδίων Κεφαλαίων και τα σενάρια που διαμορφώθηκαν από την ΕΚΤ καλύπτουν χρονικό ορίζοντα δύο ετών. Βασική διαφορά με την προηγούμενη χρονιά ήταν ότι οι απαιτήσεις έναντι κεντρικών κυβερνήσεων που περιέχονται στο τραπεζικό χαρτοφυλάκιο των τραπεζών αντιμετωπίστηκαν με μεθοδολογία αντίστοιχη με εκείνη λοιπών χαρτοφυλακίων που ενέχουν πιστωτικό κίνδυνο.

Σύμφωνα με τα παραπάνω η «βαθμολογία» των υπολοίπων τεσσάρων ελληνικών τραπεζών, λαμβάνοντας υπόψιν τα μέτρα που είχαν ληφθεί ως και το τέλος του Απριλίου, διαμορφώθηκε ως εξής:

Εθνική Τράπεζα: 7,7%
Alpha Bank: 7.4%
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο: 5,5%
Τράπεζα Πειραιώς: 5,3%

Σύμφωνα με τον πίνακα που δημοσιοποίησε η Τράπεζα της Ελλάδας, αν ληφθούν υπόψιν τα πρόσθετα μέτρα στα οποία έχουν ληφθεί ή υλοποιούνται από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (όπως π.χ. αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου) από την 1η Μαΐου και μετά τότε όλες οι τράπεζες «περνάνε» τα στρες τεστ. Με βάση αυτό τα αποτελέσματα διαμορφώνονται ως εξής:

Εθνική: 9,7%
Alpha Bank: 8,2%
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο: 7,1%
Τράπεζα Πειραιώς: 6,3%
Eurobank: 7,6%
Αγροτική Τράπεζα: 6%.

Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, σύμφωνα με την αρμόδια αρχή, τα απαιτούμενα κεφάλαια υπολοίπονται κατά 2,5 δισ. ευρώ. Ποσό το οποίο οι οχτώ τράπεζες που "κόπηκαν" θα πρέπει να καλύψουν ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα ισχυροποίησης της κεφαλαιακής τους θέσης.

Η ίδια σύσταση γίνεται από την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή και σε ακόμη δεκαέξι τράπεζες οι οποίες«βαθμολογήθηκαν» μεταξύ του 5% και του 6%, με έμφαση σε αυτές που πλησιάζουν το κατώτατο όριο.

Ανέβηκε το ευρώ έναντι του δολαρίου μετά τα αποτελέσματα

Αμέσως μετά την αναγγελία των αποτελεσμάτων των τεστ αντοχής στις τράπεζες της Ε.Ε. το ευρώ ενισχύθηκε ελαφρά έναντι του αμερικανικού δολαρίου.

Πιο συγκεκριμένα στις 19:05 ώρα Ελλάδας, στη Νέα Υόρκη το ευρώ ανταλλασσόταν προς 1,4172 δολάριο, από 1,4141 δολάριο που ήταν χθες, Πέμπτη 14 Ιουλίου, στις 24:00 ώρα Ελλάδας.

Από enet
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)