Γκολαντιές. menou
- Home
- Φορολογικό
- Νέες Συντάξεις ΕΦΚΑ
- Νέες Συντάξεις Δημοσίου
- Νέες Συντάξεις Ιδιωτικού Τομέα
- Νέες Συντάξεις Χηρείας
- Επικουρικές Συντάξεις
- Προσωπική Διαφορά
- Ασφαλιστικό ΙΚΑ
- Ασφαλιστικό ΔΕΚΟ-Αυτοαπασχολούμενων
- Συνταξιοδοτικό
- Στρατιωτικοί
- 6μηνα
- Σωματα Ασφαλείας
- Ιατροί/ΕΤΑΑ
- Eκπαιδευτικοί
- Δικηγόροι-Μηχανικοί
- Aποδείξεις Εφορίας
- Υπολογ.ΣύνταξηςΙΚΑ
- ΕΚΑΣ
- Εργασιακό
- Μητέρες
- Τεκμήρια
- Εντυπα ΙΚΑ
- ΦΠΑ Δικηγόρων
- Τaxisnet
- Oρια ΟΑΕΕ
- Πλασματικά
- Φ.Π.Α.
- Δημόσιο
- Φορολογικό
- Τεκμηρια
- Μισθοι-Συνταξεις 2011
- Δημόσιο και 65
- ΙΚΑ και Ενσημα
- Σύνταξη και Αναπηρία
- Διαδικασία Συντ/σης
- Αναγνώριση
- Μεταβίβαση
- Ερωταπαντήσεις
- About
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015
Αποφασίζει το ΕΤΑΑ για τα ρευστά του...
Αύριο θα γινει γνωστή η τελική στάση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητων Επαγγελματιών (ΕΤΑΑ) σε σχέση με την πρόταση του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους για κατάθεση των ρευστών αποθεματικών του εν λόγω ταμείου σε λογαριασμό στην ΤτΕ και επένδυση τους σε κρατικά ρέπος.
Συγκεκριμένα, αυριο Πέμπτη 19 Μαρτίου θα συνεδριάσει το ΔΣ του ΕΤΑΑ για να αποφασίσει σχετικά με το θέμα αυτό.
Πρόκριμα της απόφαση του ΔΣ εκτιμάται ότι θα αποτελέσει η απόφαση της διοικούσας επιτροπής του κλάδου του ΕΤΑΑ που ανήκει στους μηχανικούς και η οποία συνεδριασε τη Δευτέρα 16 Μαρτίου. (τα ρευστά αποθεματικά του ΕΤΑΑ ανέρχονται περίπου σε 300 εκατ. ευρώ. Τα 230 εκατ. ευρώ εξ αυτών ανήκουν στο κλάδο των μηχανικών, ενώ τα υπόλοιπα στον κλάδο των ιατρών (ΤΣΑΥ).
Πηγές αναφέρουν πως η καταρχάς διάθεση των μελών του ΔΣ του ΕΤΑΑ διάκειται θετικά προς την πρόταση του ΟΔΔΗΧ και πως ατύπως ο ΟΔΔΗΧ έχει προσφέρει επιτόκιο 2,4% σε ετήσια βάση (αντί για 2,14% που ήταν η αρχική επίσημη πρόταση) στο ΕΤΑΑ προκειμένου να επενδύει ανά δεκαπενθήμερο τα ρευστά αποθεματικά του σε κρατικά ρέπος.
Τι γίνεται με τους άλλους ασφαλιστικούς φορείς;
Το ΔΣ του ΟΑΕΔ, ο οποίος εκτιμάται ότι διαθέτει 450 εκατ. ευρώ ρευστά διαθέσιμα συνεδρίασε . ωστόσο, για δεύτερη φορά μετά την συνεδρίαση της 24ης Φεβρουαρίου, όπου δεν ελήφθη καμία απόφαση για τη επένδυση των ρευστών διαθεσίμων τους σε ρέπος, δεν μπήκε το σχετικό θέμα στην ημερήσια διάταξη. Eπόμενη συνεδρίαση του ΔΣ είναι προγραμματισμένη ηταν για την Τρίτη 17 Μαρτίου, παρούσης και της νέας διοικήτριας κας. Μαρίας Καραμεσίνη.
Υπενθυμίζεται πως το ΔΣ του ΟΑΕΕ (ρευστά αποθεματικά 90 εκατ. ευρώ) απέρριψε την περασμένη εβδομάδα τη πρόταση του ΟΔΔΗΧ.
Το ΔΣ του ΙΚΑ (ρευστά αποθεματικά 350 εκατ. ευρώ) αποφάσισε να κάνει τα δικά του ρέπος και το δικό του εσωτερικό δανεισμό από τον ΟΠΑΔ και το ΤΥΔΚΥ (συνολικά για 260 εκατ. ευρώ) για να πληρώσει τις συντάξεις του.
Τι προβλέπει η νομοθεσία για την επένδυση των ρευστών αποθεματικών των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης; Δύο είναι οι βασικοί νόμοι που διέπουν το πλαίσιο επένδυσης ρευστών διαθεσίμων των ασφαλιστικών ταμείων. Ο νόμος 3586/2007 και πιο πριν από αυτόν ο νόμος 2469/1997.
Τι προβλέπει ο νόμος του 2007;
Πρώτα απ’ όλα, πως «υποχρεωτικά» μεταφέρονται στην ΤτΕ τα πλεονάζοντα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων.
Στο άρθρο 3 του σχετικού νόμου αναφέρεται ότι « τα πλεονάζοντα κεφάλαια των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (σ.σ. για τα οποία ενδιαφέρεται από τις 15 Φεβρουαρίου ο ΟΔΔΗΧ) που σχηματίζονται πέραν από τις τρέχουσες υποχρεώσεις αυτών στους λογαριασμούς ταμιακής διαχείρισης μεταφέρονται υποχρεωτικά στο λογαριασμό διαθεσίμων, στην Τράπεζα της Ελλάδος»
Το ίδιο άρθρο, επίσης, ξεκαθαρίζεται πως μόνο με αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων επενδύονται τα πλεονάζοντά τους κεφάλαια. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως «οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης δύνανται, με αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων τους, να επενδύουν μέρος των διαθεσίμων κεφαλαίων τους που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος»
Στο άρθρο 4 του νόμου του 2007 υπάρχει όμως ένα δυνάμει… παράθυρο. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Επενδυτικής Πολιτικής Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης μπορούν να καθορίζονται και άλλα επενδυτικά προϊόντα αποδεκτού κινδύνου, στα οποία επιτρέπεται να επενδύουν οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης».
Τι μέρος των διαθεσίμων των ταμείων μπορεί να επενδυθεί;
Σύμφωνα με το νόμο του 1997 προβλέπεται ότι «επιτρέπεται η διάθεση από τους δημόσιους οργανισμούς και τα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι ποσοστού είκοσι τοις εκατό (20%) ετησίως από τα κατατεθειμένα στην Τράπεζα της Ελλάδας (ή άλλη τράπεζα) διαθέσιμα κεφάλαια τους, για επενδύσεις σε ακίνητα και κινητές αξίες».
Παραπέρα αναφέρεται ότι «τα ενδιαφερόμενα ασφαλιστικά ταμεία ή οργανισμοί εφόσον επιθυμούν να προβούν σε επένδυση μόνο σε ακίνητα ή μόνο σε κινητές αξίες, με τον περιορισμό ότι το ποσό που θα διατεθεί δεν θα υπερβαίνει το πιο πάνω καθοριζόμενο ποσοστό για κάθε περίπτωση, δηλαδή το 40% ή 60% αντίστοιχα του ενός δέκατου των διαθεσίμων κεφαλαίων τους.
Σε τι μπορούν να επενδύσουν τα ταμεία, μεταξύ άλλων;
Σύμφωνα με το νόμο του 2007, «οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης δύνανται, με αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων τους, να επενδύουν χωρίς περιορισμούς κεφάλαια εκ του λογαριασμού διαθεσίμων τους στις παρακάτω κινητές αξίες:
α. σε τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου, σταθερού ή κυμαινόμενου επιτοκίου πλην των σύνθετων (structured) ομολόγων,
β. σε τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου με τη μορφή της αγοράς με σύμφωνο επαναπώλησης (πράξεις REPOS)».
Μονιμοποιούνται 40.000 υπάλληλοι -Πίσω απολυμένοι και διαθέσιμοι
Μπαράζ αλλαγών στο Δημόσιο φέρνει το νομοσχέδιο του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών κ. Γιώργου Κατρούγκαλου, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το απόγευμα της Τρίτης και αναμένεται σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή.
Με το νομοσχέδιο, περί τις 30.000-40.000 υπάλληλοι με καθεστώς ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) θα μονιμοποιηθούν, ενώ θα επαναπροσληφθούν οι απολυμένοι και όσοι δημόσιοι υπάλληλοι είχαν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας.
Διαβάστε ολόκληρο το νομοσχέδιο για τις επαναπροσλήψεις στο Δημόσιο
Επανασυστήνονται οι υπηρεσίες που καταργήθηκαν σε εφαρμογή μνημονιακών δεσμεύσεων και επανέρχεται στις παλαιές θέσεις το προσωπικό, εκτός εάν επιλέξει μέσω της νέας κινητικότητας κάποια άλλη θέση από αυτές που αντιμετωπίζουν άμεσες ανάγκες της διοίκησης.
Καταργείται ο θεσμός της διαθεσιμότητας του ν. 4172/2013 (167 Α) , οι «διαθέσιμοι» αποκαθίστανται και οι απολυμένοι επανέρχονται στο Δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτό αποκαθίστανται μεταξύ άλλων οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί αλλά και εκπαιδευτικοί – είχαν καταργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση 46 ειδικότητες καθηγητών της Τεχνικής Εκπαίδευσης, οι οποίες απορροφούσαν το 23% των εγγεγραμμένων στα ΕΠΑΛ και το 56% των εγγεγραμμένων στις ΕΠΑΣ.
Επανασυστήνονται επίσης ειδικότητες και κλάδοι του προσωπικού των πανεπιστημίων και των σχολικών φυλάκων που είχαν καταργηθεί.
Το σχέδιο νόμου για την επαναπρόσληψη των απολυμένων, την αποκατάσταση των «διαθέσιμων» που περιέχει επίσης διατάξεις με αλλαγές στη δημόσια διοίκηση είναι το πρώτο το οποίο προωθεί για ψήφιση στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Γιώργος Κατρούγκαλος.
Η δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» θα περατωθεί την Τρίτη 24 Μαρτίου 2015.
Επαναπροσλήψεις και επανασύσταση κλάδων προσωπικού
Δημοτικοί αστυνομικοί: Η επανασύσταση ειδικοτήτων θεσμοθετείται για την άμεση πλήρωση αναγκών που έχουν ανακύψει μετά την κατάργηση των συγκεκριμένων κλάδων.
Με τις διατάξεις του άρθρου 25 καταργούνται στην Ελληνική Αστυνομία οι θέσεις των πρώην δημοτικών αστυνομικών και επανασυστήνονται αυτοδικαίως, κατόπιν αιτήσεως τους, αντίστοιχες θέσεις και κλάδοι ΠΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΤΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας και ΥΕ Δημοτικής Αστυνομίας που είχαν καταργηθεί.
Ειδικότερα:
* Παρέχεται το δικαίωμα επιλογής σε υπάλληλους, πρώην δημοτικούς αστυνομικούς, οι οποίοι δεν επιθυμούν την επάνοδό τους στην επανασυσταθείσα θέση τους και παράλληλα διασφαλίζεται η κάλυψη πραγματικών αναγκών με τη διάθεσή τους στο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
* Υπάλληλοι, πρώην δημοτικοί αστυνομικοί που δεν υπέβαλαν αίτηση για μετάταξη/μεταφορά, ή δεν συμπεριλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες των ανακοινώσεων του τέως υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης επανέρχονται, κατόπιν αίτησής τους, σε θέσεις στους οικείους δήμους.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση κρίνεται απαραίτητη προκειμένου αφενός μεν να επιτευχθεί η αποκατάσταση αυτών των υπαλλήλων, αφετέρου δε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα οι υπηρεσιακές ανάγκες των δήμων.
Σχολικοί φύλακες: Όσον αφορά τους σχολικούς φύλακες, είναι αξιοσημείωτο ότι οι θέσεις κατηγορίας Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ), στις οποίες έχουν τοποθετηθεί υπάλληλοι της ειδικότητας των σχολικών φυλάκων κλάδου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ), δυνάμει οριστικών πινάκων, μετατρέπονται αυτοδίκαια σε προσωποπαγείς θέσεις κλάδου ΔΕ της ίδιας ειδικότητας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, η ρύθμιση αυτή κρίθηκε σκόπιμη για λόγους αποκατάστασης των τέως σχολικών φυλάκων που μεταφέρθηκαν σε θέσεις κατώτερης εκπαιδευτικής κατηγορίας από αυτή που κατείχαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, καθώς οι θέσεις που προκηρύχθηκαν για αυτούς μέσω της 9/2014 Ανακοίνωσης ήταν αποκλειστικά κατηγορίας ΥΕ.
Ως το τέλος του 2016 ο διορισμός επιτυχόντων ΑΣΕΠ
Ιδιαίτερη μνεία υπάρχει για τους επιτυχόντες σε παλιούς διαγωνισμούς της ανεξάρτητης Αρχής ή σε προκηρύξεις υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ οι οποίοι, αν και έχουν διατεθεί προς διορισμό, παραμένουν από το 2009 αδιόριστοι.
Η προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 26 προβλέπει ταχείες διαδικασίες, με σκοπό, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, να καλύψουν τις άμεσες λειτουργικές τους ανάγκες σε προσωπικό οι φορείς για τους οποίους προορίζονταν. Και αυτό, όπως σημειώνεται στην έκθεση, επιτυγχάνεται μια και δεν απαιτείται η εκ νέου εκκίνηση των χρονοβόρων διαδικασιών πρόσληψης που επιφέρουν πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση.
Έτσι, ο διορισμός θα γίνει σταδιακά μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016, όπως και η αξιοποίηση σε υπηρεσίες αιχμής όλων των επιτυχόντων που περιλαμβάνονται σε πίνακες οριστικών αποτελεσμάτων του ΑΣΕΠ και των φορέων, που λόγω των περιοριστικών μέτρων δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Διαδικασία πλήρωσης θέσεων με κινητικότητα
Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης , με τις ρυθμίσεις αυτές διασφαλίζεται αφενός μεν η βέλτιστη κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών μέσω της υποβολής αιτημάτων από τους φορείς και γνωμοδότησης Τριμελούς Επιτροπής του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αφετέρου δε η βούληση των υποψηφίων διά της υποβολής σχετικής αίτησης.
Με διάταξη του ίδιου άρθρου παρέχεται εξουσιοδότηση για την έκδοση απόφασης του υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με την οποία καθορίζονται θέματα που αφορούν ιδίως στη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, στον προσδιορισμό των μοριοδοτούμενων κριτηρίων και στη διαδικασία μοριοδότησης.
Παράλληλα υπάρχει πρόβλεψη (άρθρο 22) για τη σύσταση στο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης δύο Τριμελών Επιτροπών με αρμοδιότητα:
* την επεξεργασία των αιτημάτων των φορέων σχετικά με τις ανάγκες τους σε προσωπικό
* τη μοριοδότηση των υπαλλήλων που έχουν αιτηθεί συμμετοχή στη διαδικασία πλήρωσης των εν λόγω θέσεων
* την έκδοση προσωρινών και οριστικών πινάκων κατάταξης και διάθεσης και την εξέταση των ενστάσεων που έχουν υποβληθεί.
Τέλος η πολιτική επιστράτευση ως απεργοσπαστικό μέτρο
Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου περιλαμβάνει επίσης μέτρα εκδημοκρατισμού και εξορθολογισμού της διοίκησης και μέτρα που αφορούν σχέσεις κράτους και κοινωνίας. Γίνεται η επαναρύθμιση, σύμφωνα με το Σύνταγμα, του θεσμού της επίταξης προσωπικών υπηρεσιών και ρητά ορίζεται ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο αντιμετώπισης απεργιών.
Στο άρθρο 1 σημειώνεται ότι:
«1. Η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών μπορεί να επιβληθεί αποκλειστικά σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης που προκλήθηκε από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία
2. Σε καμιά περίπτωση δεν επιβάλλεται πολιτική επιστράτευση ή οποιαδήποτε μορφή επίταξης προσωπικών υπηρεσιών ως μέτρο αντιμετώπισης απεργίας (….)».
Μετατροπή θέσεων ΙΔΑΧ σε μόνιμες θέσεις χωρίς κανένα μισθολογικό κόστος
Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ). Με τις διατάξεις του άρθρου 15 ορίζεται η μετατροπή των θέσεων, στις οποίες αυτοί οι υπάλληλοι υπηρετούν, σε θέσεις μονίμων δημοσίων υπαλλήλων.
Διευκρινίζεται από το υπουργείο ότι οι ήδη υφιστάμενες ρυθμίσεις που διέπουν τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ προσεγγίζουν αυτές για τους μονίμους δημοσίους υπαλλήλους, ιδίως σε ό,τι αφορά το βαθμολόγιο, το μισθολόγιο και τις επιλογές προϊσταμένων οργανικών μονάδων.
Το υπουργείο τονίζει ότι έτσι παύει να υφίσταται στο εσωτερικό της δημόσιας διοίκησης ο δυϊσμός μεταξύ των μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων με σχέση αορίστου δικαίου αορίστου χρόνου, που «παραβίαζε συστηματικά τις σχετικές επιταγές του άρθρου 103 του Συντάγματος για σταθερές και μόνιμες θέσεις εργασίας στο δημόσιο για όσους καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες».
Όπως λένε από το ηγετικό επιτελείο του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το μέτρο αυτό δεν έχει κανένα μισθολογικό κόστος, αντίθετα συντελεί στον εξορθολογισμό της διοίκησης, διευκολύνοντας τον θεσμό της κινητικότητας.
Αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο
Καταργούνται διατάξεις πολυάριθμων νομοθετημάτων οι οποίες εισήχθησαν από το 2012 και μετά, ώστε, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, να αποκατασταθεί το τεκμήριο της αθωότητας στην πειθαρχική διαδικασία. Στόχος είναι η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στην επιβολή του μέτρου της αυτοδίκαιης αργίας και η επαναφορά του προϊσχύοντος του 2012 νομικού καθεστώτος.
Αντικαθίστανται τα άρθρα που διέπουν το νομικό καθεστώς της δυνητικής αργίας και της αναστολής άσκησης καθηκόντων, με επαναφορά του προϊσχύοντος του 2012 νομικού καθεστώτος, με την αναγκαία προσαρμογή του στις ισχύουσες διαδικαστικές διατάξεις.
Εισάγονται μεταβατικές διατάξεις περί λήξης της αυτοδίκαιης αργίας, εντός δεκαπενθήμερης προθεσμίας. Προβλέπεται ότι τα αρμόδια όργανα εντός αυτής της δεκαπενθήμερης προθεσμίας μπορούν να αποφασίσουν αιτιολογημένα την αναστολή άσκησης των καθηκόντων για όσους από τους υπαλλήλους αυτούς υφίσταται επιτακτικός λόγος δημοσίου συμφέροντος, παραπέμποντας στο οικείο πειθαρχικό συμβούλιο προκειμένου αυτό να αποφασίσει για τη θέση ή μη σε δυνητική αργία.
Επίσης, στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις αρμοδιότητας υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ιδίως επί θεμάτων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και του Εθνικού Τυπογραφείου.
Nέο γκάλοπ στη Γερμανία: Το 59% θέλει έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ
Με την ένταση ανάμεσα στη Γερμανία και την Ελλάδα να συγκεφαλαιώνεται στις καθημερινές, σχεδόν, λεκτικές αντιπαραθέσεις, μια νέα δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία δείχνει πως η κοινή γνώμη δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη.
Σύμφωνα με το γκάλοπ που διεξήγαγε ο ιστότοπος YouGov.de και δημοσιεύτηκε την Τρίτη, η γερμανική κοινή γνώμη έχει διαφοροποιηθεί αισθητά σε σχέση με αυτό που πίστευε πριν από ελάχιστους μήνες.
Στη βασική ερώτηση που τους τέθηκε αν τάσσονται υπέρ ή κατά της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ, το 59% των συμμετεχόντων τάχθηκε υπέρ του Grexit. Για να γίνει κατανοητή η δραματική αλλαγή στις απόψεις του κόσμου, αξίζει να σημειωθεί πως στην προηγούμενη δημοσκόπηση που είχε πραγματοποιήσει ο ιστότοπος, στο ίδιο ερώτημα μόλις το 48% έβλεπε με θετικό μάτι αυτή την εξέλιξη.
Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου, ολοκληρώθηκε στα μέσα Μαρτίου (όταν ήδη οι σχέσεις των δύο χωρών βρίσκονταν στο κατώτατο σημείο τους), έγινε online και πήραν μέρος 1.012 Γερμανοί πολίτες. Από αυτούς μόλις το 23% επιθυμούν να μείνει η Ελλάδα στο ευρώ, όταν τον Φεβρουάριο το ποσοστό ήταν 34%.
«Βόμβα» από Ντάισελμπλουμ: Υπάρχει και το σενάριο Κύπρου για την Ελλάδα
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν σάλο στην κυβέρνηση η οποία απάντησε μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου:
«Θα ήταν χρήσιμο για όλους ο κύριος Ντάισελμπλουμ να σεβαστεί τη θεσμική του θέση στην ευρωζώνη. Δεν αντιλαμβανόμαστε εύκολα τους λόγους που τον ωθούν να κάνει δηλώσεις που δεν ταιριάζουν στο ρόλο που του έχει ανατεθεί. Ολα τα υπόλοιπα είναι σενάρια φαντασίας. Θεωρούμε περιττό να το υπενθυμίσουμε ότι η ελληνική δημοκρατία δεν εκβιάζεται».
Τι είπε ο Ντάισελμπλουμ
Ο πρόεδρος του Eurogroup, σε δηλώσεις του στον ολλανδικό ραδιοφωνικό σταθμό BNR ανέφερε ότι θα μπορούσε να επιβληθεί στην Ελλάδα ότι και στην Κύπρο, δηλαδή έλεγχος στη ροή κεφαλαίων και κλείσιμο τραπεζών, προκειμένου να αποφευχθεί το Grexit. Αυτό, σε περίπτωση που τον Ιούλιο η Ελλάδα δεν έχει συμμορφωθεί με τα συμφωνηθέντα.
«Σκεφτείτε την Κύπρο, όπου οι τράπεζες είχαν κλείσει για κάποιο χρονικό διάστημα», είπε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Eurogroup, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας το 2014 ήταν «εξαιρετική», όμως λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας φέτος θα δεχθεί ισχυρό πλήγμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δηλώσεις του Ντάισελμπλουμ έρχονται μετά από το δημοσίευμα του Spiegel το περασμένο Σάββατο, με το γερμανικό περιοδικό να επικαλείται πηγές από το περιβάλλον της Καγκελαρίας σύμφωνα με τις οποίες η Ανγκελα Μέρκελ επεξεργάζεται σενάριο για «κούρεμα» καταθέσεων στην Ελλάδα, όπως είχε συμβεί στην Κύπρο.
Επιπλέον όμως, ο Ντάισελμπλουμ επανέλαβε τις απειλές που διατύπωσε τη Δευτέρα ο πρωθυπουργός της Ολλανδίας, Μαρκ Ρούτε, ότι η Ελλάδα θα πρέπει να φύγει από τη ζώνη Σένγκεν, αν υλοποιήσει τις απειλές της για τους μετανάστες.
Τόνισε επίσης ότι η πίεση στην Ελλάδα για τη ρευστότητα αυξάνεται κάθε ημέρα που οι συνομιλίες συνεχίζονται.
Ο Ντάισελμπλουμ τόνισε ακόμη ότι πρέπει να διατηρηθεί η ακεραιότητα της ευρωζώνης, ενώ πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει επιβάλει ήδη μεγάλες περικοπές και πως τώρα το σημαντικό είναι να μην εκτροχιαστεί ο προϋπολογισμός, να προσελκύσει ξένους επενδυτές και να υπάρξει η διαβεβαίωση ότι οι Ελληνες θα πληρώσουν φόρους.
tweeter
Our Banner
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô