Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

Φορολογικές Δηλώσεις 2011: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα τεκμήρια...

Παγίδες με αυστηρότερα τεκμήρια για σπίτια, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, αεροσκάφη, πισίνες, δίδακτρα και οικιακούς βοηθούς.

Α. Τεκμήρια για Ακίνητα:

- Τα νέα τεκμήρια, όπως διευκρινίζεται στην εγκύκλιο εφαρμογής του τελευταίου φορολογικού νόμου, ακουμπάνε πλέον την πρώτη κατοικία στην οποία εφαρμόζεται και πόθεν έσχες από το πρώτο τετραγωνικό, αλλά και τους τόκους στεγαστικών δανείων.

- Για ιδιοκτήτη ή νοικιασμένη κύρια κατοικία τα τεκμήρια ορίζονται κλιμακωτά για τα πρώτα 80 τ.μ. κύριων χώρων με 30 ευρώ το τετραγωνικό, για τα επόμενα από 81 μέχρι και 120 τ.μ. με 50 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, για τα επόμενα από 121 έως και 200 τ.μ. με 80 ευρώ, για τα 201 έως 300 τ.μ. με 150 ευρώ το τετραγωνικό και για τα πλέον των 300 τ.μ. με 300 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.
-
Προσαύξηση κατά 70% το τ.μ., για κατοικίες που βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης, από 5.000 ευρώ και άνω.
-Ολα τα παραπάνω ποσά προσαυξάνονται, κατά 20%, προκειμένου για μονοκατοικίες.
-Για Δευτερεύουσες κατοικίες η τιμή ανά τ.μ. ορίζεται στο μισό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης της αντίστοιχης κύριας κατοικίας.

-
Για τους βοηθητικούς χώρους η τιμή υπολογίζεται με €30 ανά τ.μ.
-Δεν υπολογίζεται ετήσια αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης στις περιπτώσεις κενών κατοικιών, για διάστημα μεγαλύτερο από 6 μήνες.

-
Δυσκολίες θα αντιμετωπίσουν όσοι επιχειρήσουν να δικαιολογήσουν τεκμήρια μέσω πώλησης περιουσιακών στοιχείων. Ορίζεται ότι τα έσοδα από την πώληση μετοχών ή ακινήτων πρέπει να είναι μειωμένα με το κόστος αγοράς τους αν είχαν αγοραστεί ή με τον φόρο δωρεάς αν είχαν αποκτηθεί από δωρεά κ.ο.κ.
-Τα τεκμήρια για πισίνες προσδιορίζονται με βάση την επιφάνεια και ορίζονται σε 100 ευρώ το τετραγωνικό για πισίνες μέχρι 60 τ.μ. και σε 200 ευρώ το τετραγωνικό, για επιφάνεια πάνω από 60 τ.μ. Για εσωτερικές πισίνες τα παραπάνω ποσά διπλασιάζονται

Β. Τεκμήρια για Αυτοκίνητα


Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη για αυτοκίνητα 1.200 κυβικών εκατοστών ορίζεται σε 3.000 ευρώ και για αυτοκίνητα πάνω από 1.200 κ.εκ. προστίθενται 300 ευρώ ανά 100 κυβικά μέχρι τα 2.000 κυβικά. Για αυτοκίνητα πάνω από 2.000 κυβικά προστίθενται 500 ευρώ ανά 100 κ.εκ., ενώ παράλληλα προστίθεται και νέο κλιμάκιο για Ι.Χ. άνω των 3.000 κυβικών όπου το τεκμήριο αυξάνεται κατά 700 ευρώ ανά 100 κυβικά.

- Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου (σε σχέση με το έτος πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα)


Γ. Τεκμήρια για Σκάφη Αναψυχής:

- Για σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής του φορολογουμένου, της συζύγου του ή των προσώπων που τους βαρύνουν εκτιμάται για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους μέχρι 5 μέτρα, στο ποσό των 3.000 ευρώ και για πάνω από 5 μέτρα, στα 4.000 ευρώ.

- Για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μεικτά σκάφη με χώρο ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι 7 μέτρα, στο ποσό των 8.000 ευρώ.

- Για μεγαλύτερα σκάφη καθιερώνεται κλίμακα αύξησης των τεκμηρίων σύμφωνα με την οποία για σκάφη πάνω από 7 και έως 10 μέτρα, προστίθενται 2.000 ευρώ ανά μέτρο, από 10 έως 12 μέτρα προστίθενται 5.000 ευρώ ανά μέτρο, πάνω από 12 έως 15 μέτρα 10.000 ευρώ ανά μέτρο, πάνω από 15 έως 18 μέτρα προστίθενται 15.000 ευρώ ανά μέτρο, πάνω από 18 έως 22 μέτρα προστίθενται 20.000 ευρώ ανά μέτρο και για σκάφη μήκους άνω των 22 μέτρων προστίθενται 35.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο.

- Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του σκάφους αναψυχής (σε σχέση το πρώτο έτος νηολόγησης.)


Δ. Λοιπά Τεκμήρια:

- Για τα Δίδακτρα, η αντικειμενική δαπάνη που σχετίζεται με δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων προσδιορίζεται με βάση την απόδειξη δαπανών που προσκομίζει ο φορολογούμενος.

- Με βάση τις τελικές ρυθμίσεις, η ετήσια αντικειμενική δαπάνη που καταβάλλεται για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό ορίζεται στο κατώτατο όριο αμοιβών όπως προσδιορίζεται από τις ισχύουσες διατάξεις για την αντίστοιχη κατηγορία εργαζομένων.

- Ισχύει 30% έκπτωση επί των τεκμηρίων, για συνταξιούχους που έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας.


Ιωάννης Σ. Κοτσαρίδης
Στρ.Οικονομολόγος (Σχης ε.α)
Φοροτεχνικός Α’ – Μέλος ΟΕΕ
Δνση Γραφείου: Βουτσινά 87, Χολαργός Tηλ.2110125501, Κιν.6947653193

site:www.militaryconsultant.gr, e-mail: kotsaridisi@yahoo.gr

ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΑΔ, ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΧΩΡΙΣ ΦΑΡΜΑΚΑΜείωση φαρμακευτικής δαπάνης ανακοινώνει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

Μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης κατά 31,7% ανακοίνωσε χθες η διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τον Φεβρουάριο του 2011. ΄Ετσι, η φαρμακευτική δαπάνη διαμορφώθηκε στα 123.740.000 ευρώ από 181.256.770 ευρώ του Φεβρουαρίου 2010.

Η εξοικονόμηση αποδίδεται στην λειτουργία του συστήματος ελέγχου των συνταγών, ενώ στο σύνολό της η φαρμακευτική δαπάνη εμφανίζει μείωση της τάξης των 480 εκ ευρώ.

Πάντως, η αδυναμία του ασφαλιστικού οργανισμού του Δημοσίου (ΟΠΑΔ) να ανταποκριθεί εδώ και πάνω από έναν χρόνο στις υποχρεώσεις του προς τους φαρμακοποιούς – οι οποίοι αιμορραγούν απλήρωτοι και… στοχοποιούμενοι – έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στους ασφαλισμένους του Οργανισμού, που πλέον εξυπηρετούνται για λίγες ώρες την ημέρα, από συγκεκριμένα φαρμακεία του ΙΚΑ και μόνο όταν εμφανίζουν συνταγές με συγκεκριμένα ακριβά φάρμακα ειδικών ασθενειών.

Ενδέχεται δε να εμφανίσει σύντομα και ο ΟΠΑΔ στοιχεία για μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, που όμως θα οφείλεται στην αδυναμία των ασφαλισμένων να προμηθευτούν τα φάρμακά τους…

Ο νέος νόμος για τους εξοπλισμούς.Τι λέει για "μαύρο χρήμα" και πωλήσεις ελληνικών όπλων!

Το σχέδιο νόμου «Δημόσιες Συμβάσεις Προμηθειών, Έργων και Υπηρεσιών στους Τομείς της Άμυνας και της Ασφάλειας (Εναρμόνιση με την Οδηγία 2009/81/ΕΚ) – Ρύθμιση Θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας»,δηλαδή το νομοσχέδιο για τις αγορές εξοπλισμών παρουσίασε ο ΥΕΘΑ στο υπουργικό συμβούλιο για να λάβει την έγκρισή του.
Με το νομοσχέδιο μεταφέρεται στην πραγματικότητα η κοινοτική οδηγία για τις συμβάσεις προμηθειών, έργων και υπηρεσιών στους τομείς της Άμυνας και της Ασφάλειας.

Στη συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο έλαβε επίσης τον λόγο ο Αναπληρωτής Υπουργός Άμυνας κ. Πάνος Μπεγλίτης, ο οποίος αναφέρθηκε ειδικότερα στον ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσει η ελληνική αμυντική βιομηχανία, και ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χάρης Καστανίδης, ο οποίος συμφώνησε με τις δικονομικού περιεχομένου ρυθμίσεις του νομοσχεδίου.

Το πολυσέλιδο νομοσχέδιο τίθεται σε 10ήμερη διαβούλευση,χρόνος που εκτιμάται ότι δεν είναι αρκετός για τη μελέτη του.

Σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο Βενιζέλος στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ,το τοποίο των εξοπλισμών δεν είναι καθόλου μα καθόλου ευαχάριστο,αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε αγορά που γίνεται είναι εκ των πραγμάτων ύποπτη



* "Ο χώρος των αμυντικών προμηθειών είναι διαχρονικά βεβαρημένος με την κοινή αίσθηση ότι δε γίνεται διαφανής, έντιμη και αποτελεσματική διαχείριση σημαντικών κονδυλιών που επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και άρα τα ετήσια δημοσιονομικά ελλείμματα και εν τέλει το δημόσιο χρέος.

Φήμες, καταγγελίες, δικαστικές και κοινοβουλευτικές έρευνες, ακριτομυθίες και υπαινιγμοί διαμορφώνουν μία πολύ βαριά ατμόσφαιρα όλα τα τελευταία χρόνια.

Υπό συνθήκες οξείας δημοσιονομικής και οικονομικής κρίσης, η αχλή που υπάρχει στο χώρο των αμυντικών προμηθειών γίνεται ακόμη πιο βαριά, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται τελικώς τα κριτήρια της κοινής γνώμης αλλά και των υπευθύνων διαμορφωτών της (πολιτειακοί παράγοντες, κόμματα, μέσα ενημέρωσης, ειδικοί επιστήμονες, στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό που χειρίζεται παρόμοια θέματα) ως προς την ίδια την εθνική αμυντική σχεδίαση και την αξιολόγηση των πραγματικών αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων σε οπλικά συστήματα και γενικότερα σε αμυντικό υλικό:

Από τη μία πλευρά σχεδόν κάθε προμήθεια αμυντικού υλικού θεωρείται περιττή, ύποπτη ή έστω πολυτελής, λόγω του συνήθους υψηλού κόστους αντίστοιχων προγραμμάτων, ενώ από την άλλη πλευρά κάθε παρούσα ή επικείμενη διατάραξη της ισορροπίας δυνάμεων μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας ιδίως στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και τη Θράκη, καθίσταται πηγή ανησυχιών και επικρίσεων.


*Με την ανάληψη των καθηκόντων της σημερινής κυβέρνησης τον Οκτώβριο του 2009 βρεθήκαμε αντιμέτωποι με αυτήν την κατάσταση, της οποίας αξίζει να επισημάνουμε μερικά ειδικότερα στοιχεία:

α. Μεγάλα κρίσιμα προγράμματα όλων των κλάδων βρισκόντουσαν σε μακροχρόνια καθυστέρηση ή σε οξεία νομική εμπλοκή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού σε συνδυασμό με την τύχη των ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκάς), το πρόγραμμα των μεταφορικών ελικοπτέρων του Στρατού Ξηράς NH 90, το σύστημα αυτοπροστασίας (ASPIS) των αεροσκαφών F16 block 52+, το πρόγραμμα επικοινωνιών ζώνης μάχης ΕΡΜΗΣ, τα ανταλλακτικά όλων των πτητικών μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας, η εργοστασιακή συντήρηση των κινητήρων των αεροσκαφών F16 κ.ο.κ. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην έρπουσα εκκρεμότητα της προμήθειας των βλημάτων 120 χιλ. για τα νέου τύπου άρματα Leopard που είχε ήδη προμηθευτεί και παραλάβει ο Στρατός Ξηράς.

*Οι συμβάσεις των αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ) σε σημαντικό ποσοστό ήταν ανεκτέλεστες και κατέληγαν στην επιβολή μικρών, σε πραγματική αξία, ποινικών ρητρών, ενώ όσες δεν είχαν λήξει δυσλειτουργούσαν σε μεγάλο επίσης ποσοστό. Η κατάσταση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να στερείται η αμυντική βιομηχανία ενός σαφούς πλαισίου μέσα στο οποίο θα μπορούσε να αναπτύξει τις πρωτοβουλίες της.


γ. Η εφαρμογή της ισχύουσας εθνικής νομοθεσίας (κυρίως του νόμου 3433/2006) άνοιγε σημαντικά μέτωπα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς βασικές παράμετροί της (ΕΒΣ, ΕΠΑ, ΑΩ) αντιτίθενται, κατά την άποψη των υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (αλλά και σε ορισμένα σημεία και κατά τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ε.Ε.), στο πρωτογενές και το παράγωγο ευρωπαϊκό ενωσιακό δίκαιο.

δ. Είχε ήδη εκδοθεί η Οδηγία 2009/81/ΕΚ για τις προμήθειες αμυντικού υλικού και η χώρα μας είχε ούτως ή άλλως υποχρέωση μεταφοράς της στην εθνική έννομη τάξη μέχρι τον Αύγουστο του 2011.


* Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το παρόν σχέδιο νόμου, με το οποίο μεταφέρεται στην εθνική έννομη τάξη η Οδηγία 2009/81/ΕΚ για τις δημόσιες συμβάσεις στους τομείς της Άμυνας και Ασφάλειας. Με το σχέδιο νόμου αφενός μεν εκσυγχρονίζεται, απλουστεύεται και συστηματοποιείται η εθνική νομοθεσία, με βασικό άξονα την εισαγωγή νέων εγγυήσεων διαφάνειας υπό τον έλεγχο της Βουλής και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφετέρου δε εναρμονίζεται πλέον η εθνική με την κοινοτική νομοθεσία, ώστε να εξαλειφθούν οι εστίες τριβής με την ΕΕ και ιδίως με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται συνεπώς για μία εθνική νομοθετική πρωτοβουλία που είχε αναγγελθεί και προγραμματιστεί με την ανάληψη των καθηκόντων της Κυβέρνησης. Τούτων δοθέντων, καταγράφηκε με δική μας πρόταση και στο Μνημόνιο που διέπει τη συνεργασία της χώρας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, κατά την τελευταία τροποποίησή του.


*Η Οδηγία 2009/81/ΕΚ είναι ένα εκτεταμένο και λεπτομερές κείμενο. Κρίσιμες έννοιες που περιλαμβάνονται στην Οδηγία είναι αντικείμενο επεξεργασίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη - μέλη στο πλαίσιο ομάδων εργασίας (workshops) που οργανώθηκαν. Είναι επίσης κρίσιμο να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο του θεσμικού συστήματος της Ε.Ε., η εφαρμογή της Οδηγίας από τη σκοπιά της εσωτερικής αγοράς διασταυρώνεται με πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται από το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων με σύνθεση Υπουργών Άμυνας και από το Δ.Σ. του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (EDA/EOA) υπό την προεδρεία της Υπάτης Εκπροσώπου της ΕΕ και Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τη συμμετοχή των Υπουργών Άμυνας των κρατών-μελών. Υπάρχουν συνεπώς λεπτές ισορροπίες μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου, μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας, μεταξύ κρατών-μελών που είναι κυρίως παραγωγοί και πωλητές πολεμικού υλικού και υλικού ασφάλειας και κρατών-μελών που είναι αγοραστές κ.ο.κ.
Η Οδηγία λαμβάνει ούτως ή άλλως υπόψη της μια σειρά από χρήσιμες παραμέτρους στον χώρο των αμυντικών προμηθειών, όπως η ίδια η ύπαρξη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας, η ύπαρξη του ΝΑΤΟ και των οργανισμών του, όπως η NAMSA, οι διακρατικές συμβάσεις, διμερείς ή πολυμερείς, η ύπαρξη διεθνών οργανισμών, όπως ο OCCAR που συγκροτείται κατά βάση από κράτη-μέλη της ΕΕ και αναπτύσσει αμυντικά προγράμματα κ.ο.κ.
Καθώς η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα-μέλος που, μέσω της αλλαγής της εθνικής της νομοθεσίας, προβαίνει στην ενσωμάτωση της Οδηγίας (που λαμβάνεται ούτως ή άλλως ήδη υπόψη ερμηνευτικά και αναπτύσσει την ισχύ της), είναι πιθανόν να χρειαστούν στο μέλλον επιμέρους προσαρμογές και βελτιώσεις, ανάλογα με την ωρίμανση και οριστικοποίηση των κοινών ευρωπαϊκών αντιλήψεων στα θέματα που συνδέονται με την Οδηγία, κυρίως μέσω της πρακτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της νομολογίας του Δικαστηρίου της ΕΕ.

*Οι βασικές αλλαγές που επέρχονται με το παρόν σχέδιο νόμου είναι:

α. Tίθεται όλο το σύστημα προμηθειών στον τομέα της άμυνας υπό τον διαρκή έλεγχο της Βουλής. Η Ειδικής Διαρκής Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων διατυπώνει τη γνώμη της στο πλαίσιο της κατάρτισης του Μακροπρόθεσμου (15ετούς) και του Τριετούς Κυλιόμενου Προγράμματος Προμηθειών Αμυντικού Υλικού. Επίσης, ενημερώνεται και διατυπώνει τη γνώμη της για την ενεργοποίηση όλων των υποπρογραμμάτων που αφορούν την απόκτηση στρατιωτικού εξοπλισμού ανεξαρτήτως ποσού. Επιπλέον, η Επιτροπή έχει τη δυνατότητα συνεχούς και πλήρους πρόσβασης στους σχετικούς φακέλους ή αναζήτησης όλων των πληροφοριών από τα Γενικά Επιτελεία και τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ).


β. Συγκροτείται στο ΥΠΕΘΑ Κεντρική Αρχή Προμηθειών που είναι αρμόδια για τη διαπραγμάτευση, σύναψη και παρακολούθηση όλων των συμβάσεων για την προμήθεια στρατιωτικού εξοπλισμού, είτε αυτές είναι κύριες, είτε συμβάσεις υποστήριξης. Διασφαλίζεται κατά τον τρόπο αυτό η διακλαδικότητα και διευκολύνεται η ορθή και έγκαιρη εκτίμηση του συνολικού κόστους κύκλου ζωής κάθε προμήθειας που έως τώρα εμφανίζεται να επιμερίζεται μεταξύ κύριας σύμβασης, αρχικής υποστήριξης, εν συνεχεία υποστήριξης κ.ο.κ. Η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων μετατρέπεται σε Κεντρική Αρχή Προμηθειών, με τις αλλαγές που είναι αναγκαίες στο οργανόγραμμά της, προκειμένου να επιτελεί τον σκοπό της αυτό. Τα Γενικά Επιτελεία των κλάδων και εν τέλει το ΓΕΕΘΑ σε διακλαδική βάση και σύμφωνα με τις αρχές της κάθετης δομής διοίκησης προσδιορίζουν και τεκμηριώνουν τις ανάγκες τους στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου και του τριετούς κυλιομένου προγράμματος αμυντικών προμηθειών, διαμορφώνουν τις προδιαγραφές χωρίς να προκαταλαμβάνουν την τελική επιλογή ή να την στρέφουν εξ αρχής προς ορισμένη κατεύθυνση, αξιολογούν και ενσωματώνουν το υλικό και έχουν την ευθύνη για την διαχείρισή του από πραγματικής απόψεως, ενώ η ΓΔΑΕΕ έχει βεβαίως τη νομική και οικονομική διαχείριση των θεμάτων, σε στενή συνεργασία με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

γ. Τυποποιούνται με σαφή και συστηματικό τρόπο οι διαδικασίες σύναψης συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών στον τομέα της άμυνας, σε εναρμόνιση με την Οδηγία 2009/81, μέσω των οποίων μπορεί να πραγματοποιηθεί μια προμήθεια όταν ενεργοποιείται ένα υποπρόγραμμα, μετά από γνώμη της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής και απόφαση του ΚΥΣΕΑ. Στην απόφαση αυτή καθορίζεται και η διαδικασία που αρμόζει στην συγκεκριμένη προμήθεια (π.χ. διακρατική σύμβαση, ανταγωνιστικός διάλογος, ανοιχτός διαγωνισμός, κ.ο.κ.). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται η απλούστευση και η από-γραφειοκρατικοποίηση όλων των διαδικασιών, ώστε να διασφαλίζεται η ταχύτητα, η εγκυρότητα και κυρίως η διαφάνεια των διαδικασιών, χωρίς να προκαλούνται περιττές ή τεχνητές αμφισβητήσεις.

δ. Εκτός από τον έλεγχο της Βουλής, διατηρείται και επεκτείνεται ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ε. Το κρισιμότερο όμως είναι ότι με το παρόν σχέδιο νόμου εισάγονται αυστηρές και αναλυτικές εγγυήσεις διαφάνειας, αρχής γενομένης από την ενσωμάτωση στο νόμο του κώδικα δεοντολογίας που διέπει τις κάθε είδους επαφές του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού του ΥΠΕΘΑ με τους εκπροσώπους των οικονομικών φορέων που συμμετέχουν στις διαγωνιστικές διαδικασίες και τις διαδικασίες διαπραγμάτευσης για τη σύναψη συμβάσεων.

Θεσπίζονται απαγορεύσεις για τη χρηματοδότηση ενδιαμέσων, μεσαζόντων ή πρακτόρων, απαγορεύονται οι εξωχώριες εταιρείες, εισάγοντας υποχρέωση γνωστοποίησης όλων των συμβάσεων με υποκατασκευαστές, υπεργολάβους, συμβούλους κ.ο.κ.

Επιπλέον, ο ανάδοχος δεσμεύεται από τη ρήτρα ακεραιότητας, η οποία προβλέπει ότι απαγορεύονται οι παράνομες πληρωμές που γίνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη της σύμβασης, με αποδέκτες ένα ευρύτατο φάσμα, προσώπων, όπως υπαλλήλους, συλλογικά όργανα της αναθέτουσας αρχής, πολιτικά κόμματα, βουλευτές ή αιρετά όργανα της τοπική και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, υπουργούς, καθώς και τους συγγενείς, φίλους, συνεργάτες τους και τρίτους που λειτουργούν ως ενδιάμεσοι για τη διοχέτευση αυτών των χρηματικών ποσών, η μη τήρηση της οποίας επισύρει αυστηρές κυρώσεις και αποδέχεται τη δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής να διενεργεί ελέγχους.

στ. Καταργούνται οι έννοιες της ελληνικής βιομηχανικής συμμετοχής (ΕΒΣ) και της εγχώριας προστιθέμενης αξίας (ΕΠΑ) που γεννούν τριβές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη νομολογία του Δικαστηρίου της ΕΕ.

ζ. Θεσπίζεται η έννοια και το κριτήριο της ασφάλειας εφοδιασμού που απορρέει ως θεμελιώδες κριτήριο από την ίδια την Οδηγία και επιτρέπει στις ΕΔ να θέτουν ως προϋπόθεση την ύπαρξη εγκατάστασης του προμηθευτή εντός της ελληνικής επικράτειας, ώστε να διασφαλίζεται η ταχύτητα και η επάρκεια του εφοδιασμού τους, ιδίως σε περίπτωση κρίσης.

η. Καταργείται ο μηχανισμός των ΑΩ που προκάλεσε πλήθος αμφιβολιών και αντιρρήσεων για τρεις κυρίως λόγους:

i. γιατί το κόστος τους μετακυλύεται εκ των προτέρων στο κόστος της κύριας σύμβασης, άρα τίποτα δεν χαρίζεται αλλά όλα βαραίνουντο ελληνικό δημόσιο.

ii. γιατί η επιλογή και αποτίμηση της αξίας των συγκεκριμένων προγραμμάτων γινόταν κατά τρόπο που δεν υπάκουε σε σαφή και διαφανή κριτήρια.

iii. γιατί οι χρηματο-οικονομικές ροές από και προς την Ελλάδα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως δίαυλοι παράπλευρων ή ύποπτων πληρωμών και επιπλέον υπήρχε και υπάρχει πάντα σοβαρό πρόβλημα πιστοποίησης της δαπάνης και εκτέλεσης των συμβατικών υποχρεώσεων.
Για όλους αυτούς τους λόγους, τα ΑΩ βρίσκονται και στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σημασία έχει επομένως τώρα η συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκές κοινοπραξίες, η μεταφορά τεχνογνωσίας, η παραγωγή καινοτομίας, η συμμετοχή σε βιομηχανικές συμπράξεις κ.ο.κ.

θ. Προβλέπεται η κατάρτιση της Εθνικής Βιομηχανικής Στρατηγικής, η οποία, λαμβάνοντας υπόψη την Πολιτική Εθνικής Άμυνας και την Εθνική Στρατιωτική Στρατηγική, καθορίζει τα κατάλληλα μέτρα για την ασφάλεια εφοδιασμού των ΕΔ, ιδίως σε περιόδους κρίσης, μέσω της δημιουργίας μίας εγχώριας βιομηχανικής βάσης. Η Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική – όπως και η Δομή Δυνάμεων σε μέσα και προσωπικό- εγκρίνεται από το ΚΥΣΕΑ μετά από γνώμη της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής.

ι. Προβλέπεται η δυνατότητα εφαρμογής του νέου νομοθετικού πλαισίου και από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την προμήθεια υλικού ευαίσθητου για λόγους ασφάλειας, προκειμένου να καλύπτονται ανάγκες της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΥΠ.

ια. Οι ουσιαστικές διατάξεις του σχεδίου νόμου πρέπει να συνδυαστούν με την εφαρμογή των δικονομικών ρυθμίσεων που ισχύουν ούτως ή άλλως στο πεδίο των δημοσίων συμβάσεων. Οι ρυθμίσεις αυτές προσαρμόζονται τώρα στις ιδιομορφίες των συμβάσεων στους τομείς της άμυνας και ασφάλειας, σύμφωνα και με τις προβλέψεις της οδηγίας 2009/81/ΕΚ.

ιβ. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στη μέριμνα του σχεδίου νόμου να είναι διαφανής η κρίσιμη φάση της διαμόρφωσης των προδιαγραφών, έτσι ώστε ο ευρύτερος κύκλος πιθανών προμηθευτών να διατυπώνει εγκαίρως τυχόν παρατηρήσεις στη φάση του τεχνικού διαλόγου, με στόχο να εμποδίζονται τεχνητοί αποκλεισμοί ή προειλημμένες αποφάσεις που δύσκολα μπορεί να ελέγξει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και η Βουλή.

ιγ. Προβλέπεται η δυνατότητα των ενόπλων δυνάμεων να υλοποιούν προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης αμυντικού χαρακτήρα, ιδίως μέσω των Διακρατικών Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων Ερευνητικής και Αναπτυξιακής Συνεργασίας. Κεντρικός στόχος της προσπάθειας είναι η δημιουργία μιας Ενιαίας Ευρωπαϊκής Αμυντικής Αγοράς και η συγκέντρωση των πόρων για έρευνα και ανάπτυξη αντί του κατακερματισμού τους σε εθνικά προγράμματα.

ιδ. Ανάμεσα στις άλλες καινοτομίες, ο νόμος επιτρέπει στην αναθέτουσα αρχή να απαιτήσει από τις αντισυμβαλλόμενες εταιρείες να αναθέτουν υπεργολαβικό έργο με ανταγωνιστικούς όρους, έτσι ώστε να ενισχύονται οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του αμυντικού κλάδου.

ιε. Μετεξελίσσεται το Μητρώο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΜΚΑΥ) σε Ενιαίο Μητρώο Επιχειρήσεων Αμυντικού Τομέα (ΕΜΕΑΤ), το οποίο λειτουργεί ως επίσημος κατάλογος οικονομικών φορέων που συμμετέχουν σε διαδικασίες σύναψης συμβάσεων του παρόντος νόμου. Με τη ρύθμιση αυτή επιτυγχάνεται η απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου και τεκμηρίωσης της καταλληλότητας της τεχνικής ικανότητας και της οικονομικής φερεγγυότητας των υποψηφίων και επιταχύνεται η ανάθεση των παραπάνω συμβάσεων.

ιστ. Προβλέπεται η δυνατότητα πώλησης στρατιωτικού εξοπλισμού, ιδίως μεταχειρισμένου ή και καινούργιου, η οποία αποφασίζεται από το ΚΥΣΕΑ ή από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, αναλόγως της οικονομικής αποτίμησης του υλικού, μετά από γνώμη της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής.
Όλο το νομσχέδιο εδώ.

Διάσημες Ταινίες








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)