Γκολαντιές. menou
- Home
- Φορολογικό
- Νέες Συντάξεις ΕΦΚΑ
- Νέες Συντάξεις Δημοσίου
- Νέες Συντάξεις Ιδιωτικού Τομέα
- Νέες Συντάξεις Χηρείας
- Επικουρικές Συντάξεις
- Προσωπική Διαφορά
- Ασφαλιστικό ΙΚΑ
- Ασφαλιστικό ΔΕΚΟ-Αυτοαπασχολούμενων
- Συνταξιοδοτικό
- Στρατιωτικοί
- 6μηνα
- Σωματα Ασφαλείας
- Ιατροί/ΕΤΑΑ
- Eκπαιδευτικοί
- Δικηγόροι-Μηχανικοί
- Aποδείξεις Εφορίας
- Υπολογ.ΣύνταξηςΙΚΑ
- ΕΚΑΣ
- Εργασιακό
- Μητέρες
- Τεκμήρια
- Εντυπα ΙΚΑ
- ΦΠΑ Δικηγόρων
- Τaxisnet
- Oρια ΟΑΕΕ
- Πλασματικά
- Φ.Π.Α.
- Δημόσιο
- Φορολογικό
- Τεκμηρια
- Μισθοι-Συνταξεις 2011
- Δημόσιο και 65
- ΙΚΑ και Ενσημα
- Σύνταξη και Αναπηρία
- Διαδικασία Συντ/σης
- Αναγνώριση
- Μεταβίβαση
- Ερωταπαντήσεις
- About
Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014
Πρωτιά Γ. Πατούλη με ποσοστό 35,4% στις εκλογές του ΙΣΑ
Η παράταξη, που έχει τη στήριξη της Ν.Δ., λαμβάνει 6 έδρες έναντι 9 που είχε μέχρι τώρα. Επομένως, η εκλογή προέδρου θα αποτελέσει αντικείμενο διαβουλεύσεων με όλες τις παρατάξεις που θα συμμετέχουν στο Δ.Σ. Δεύτερη αναδείχθηκε η παράταξη Αγωνιστικό Μέτωπο Γιατρών» (ΣΥΡΙΖΑ) με 15,12% και 2 έως 3 έδρες και τρίτη η «ΝΙΚΙ - ΙΣΑ» (Ανεξάρτητη Κίνηση Γιατρών) με 11,8% και 2 έδρες.
Από μία έδρα λαμβάνουν η παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ, «ΔΗΠΑΚ», το «Ενωτικό κίνημα για την ανατροπή» (ΑΝΤΑΡΣΥΑ), «Θα πούμε την αλήθεια», «Ιατροί μπροστά» και «Νέοι Ιατροί». Εκκρεμεί αν θα λάβει έδρα από την τελική καταμέτρηση η παράταξη «Κ.Ι.ΑΝ. Ομοιοπαθητικοί - Βελονισμός».
Στην Ολομέλεια παραπέμπονται οι περικοπές στις συντάξεις
Το Α' τμήμα ΣτΕ έκρινε ότι λόγω μείζονος σπουδαιότητας το θέμα πρέπει να λύσει η Ολομέλεια, καθώς με διαφορά μιας μόλις ψήφου (4-3) οι πρώτες περικοπές κρίθηκαν συνταγματικά ανεκτές.
Η οριακή πλειοψηφία και οι «κόκκινες γραμμές» που βάζουν τόσο η πλειοψηφία όσο και η μειοψηφία των δικαστών γύρω από τα όρια της αξιοπρεπούς διαβίωσης, καθιστούν σχεδόν βέβαιο ότι ο β' γύρος των περικοπών στις συντάξεις θα καταπέσει ως αντισυνταγματικός, χωρίς να αποκλείεται στην Ολομέλεια να ανατραπεί και η πλειοψηφία του Α' τμήματος και να κριθούν αντισυνταγματικές και οι πρώτες περικοπές. Ηδη εκκρεμούν χιλιάδες αγωγές στα διοικητικά δικαστήρια (και στο Ελεγκτικό Συνέδριο) που περιμένουν την «πιλοτική» απόφαση της Ολομέλειας, όπου θα οδηγηθούν και οι περικοπές των επικουρικών συντάξεων.
Η πλειοψηφία του Α' τμήματος δέχθηκε ότι το Σύνταγμα δεν απαγορεύει τη μεταβολή προς το δυσμενέστερο του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, όταν αιτιολογημένα προκύπτει ότι η βιωσιμότητά του μπορεί να διασφαλιστεί μόνο με τέτοιες επεμβάσεις. Ωστόσο τονίζει ότι επεμβάσεις που μπορεί να οδηγούν σε μείωση ασφαλιστικών παροχών που έχουν ήδη απονεμηθεί, πρέπει να σέβονται την αρχή της ισότητας στα δημόσια βάρη, την υποχρέωση κοινωνικής αλληλεγγύης. Ως «κόκκινη γραμμή» για το ύψος των οικονομικών πόρων που διαθέτει το κράτος για την κοινωνική ασφάλιση, η πλειοψηφία θέτει το ότι πρέπει να διασφαλίζονται στους συνταξιούχους «παροχές που επιτρέπουν την αξιοπρεπή διαβίωσή τους. Και έκρινε ότι οι πρώτες περικοπές δεν ξεπέρασαν το όριο αυτό.
Πως θα παίρνετε εως 500 ευρώ το μήνα από το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα
- Αφορά άτομα και οικογένειες που βρίσκονται σε συνθήκες ακραίες φτώχειας
- Διαβάστε τις προϋποθέσεις ένταξης στο νέο πρόγραμμα και τους 13 δήμους όπου θα υπάρξει πιλοτική εφαρμογή
- Περίπου 2.200 ευρώ δίνουν με το αντίστοιχο πρόγραμμα στο Λουξεμβούργο, ενω΄ακόμα και στη φτωχή Ιρλανδία της κρίσης δίνουν πάνω από 1.600 ευρώ το μήνα
Στις 10.00 το πρωί στο Ζάππειο ο Πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, πιθανότατα μαζί με τον Ευ. Βενιζέλο, θα παρουσιάσοουν το πρόγραμμα «Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα».
Εκτός από την εισοδηματική ενίσχυση το πρόγραμμα στοχεύει επίσης στην ένταξη σε προγράμματα κοινωνικής προστασίας και επανένταξη στην εργασία.
Το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, που στην Ελλάδα έρχεται με τεράστια καθυστέρηση σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και μετά από πίεση της τρόικας, θα εφαρμοστεί πιλοτικά από τις αρχές του 2015 σε 13 δήμους.
Στην καλύτερη των περιπτώσεων, όπως αποκαλύπτει το Euro2day, ένα ζευγάρι με 2 ενήλικα παιδιά θα παίρνει εως 500 ευρώ το μήνα, που σημαίνει δηλαδή 6.000 ευρώ το χρόνο.
Ζευγάρι με 1 ανήλικο παιδί 350 ευρώ μηνιαίο, 4.200 ευρώ ετήσιο
Ζευγάρι με 2 ανήλικα παιδιά 400 ευρώ μηνιαίο 4.800 ευρώ ετήσιο
Ζευγάρι με 1 ενήλικο παιδί 400 ευρώ μηνιαίο, 4.800 ευρώ ετήσιο
Ζευγάρι με 1 ανήλικο και 1 ενήλικο παιδί 450 ευρώ μηνιαίο, 5.400 ευρώ ετήσιο
Ζευγάρι με 2 ενήλικα παιδιά 500 ευρώ μηνιαίο, 6.000 ευρώ ετήσιο
Μονογονεϊκή οικογένεια με 1 ανήλικο ή ενήλικο παιδί 300 ευρώ μηνιαίο, 3.600 ευρώ ετήσιο
Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ανήλικα παιδιά 350 ευρώ μηνιαίο, 4.200 ευρώ ετήσιο
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δήμος Έδεσσας
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, δήμος Γρεβενών
Περιφέρεια Ηπείρου, δήμος Ιωαννίνων
Περιφέρεια Θεσσαλίας, δήμος Καρδίτσας
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, δήμος Λευκάδας
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δήμος Ι.Π. Μεσολογγίου
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, δήμος Χαλκίδας
Περιφέρεια Αττικής, δήμος Καλλιθέας
Περιφέρεια Πελοποννήσου, δήμος Τρίπολης
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, δήμος Σάμου
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, δήμος Σύρου
Περιφέρεια Κρήτης, δήμος Μαλεβιζίου
Αυτό πάντως που πρέπει να συγκρατήσετε είναι πως εαν κάποιος συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις για να μπει στο πρόγραμμα αλλά έχει ταυτόχρονα κάποιο μικρό εισόδημα, τότε αυτό θα αφαιρείται από το συνολικό ετήσιο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα που θα μπορούσε να λάβει.
Διαβάστε τώρα, χωρίς κανένα σχόλιο, πόσα χρήματα δίνουν με το αντίστοιχο πρόγραμμα οι υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες. από τον πίνακα που παρουσιάζει το Capital.
Ξεκινά αύριο η διάθεση πετρελαίου θέρμανσης
Τον Οκτώβριο του 2013 η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης ήταν στο 1,28 ευρώ το λίτρο.
Πάντως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι μέχρι στιγμής περιορισμένο και διερευνητικής φύσεως.
Τράπεζα: Επιτυχημένα τα stress tests – Θετική εξέλιξη για την έξοδο από το μνημόνιο
Οι ανάγκες των ελληνικών τραπεζών που θα προκύψουν χαρακτηρίζονται διαχειρίσιμες, ακόμη και αν δεν εφαρμοστεί άμεσα η νέα νομοθεσία για την μετατροπή του αναβαλλόμενου φόρου (που σημαίνει όφελος 2,5 ως 3 δις. για τις τράπεζες).
Η αμερικανική επενδυτική τράπεζα εκτιμά ότι το χρονικό περιθώριο για να εφαρμοστούν οι αλλαγές στο αναβαλλόμενο φόρο των τραπεζών είναι έως τις 9 Νοεμβρίου, καθώς η προθεσμία που έχει δοθεί στις τράπεζες για την υποβολή των σχεδίων ανακεφαλαιοποίησης είναι δύο εβδομάδες από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.
Οσον αφορά τις συστάσεις για το χρηματιστήριο η Goldman Sachs διατηρεί τη σύσταση της "αγοράς" (buy) για την Εθνική και την Alpha Bank, καθώς βλέπει χαμηλό τον κίνδυνο dilution των παλαιών μετοχών στο μέλλον, και "ουδετερότητας" (neutral) για τις Πειραιώς και Eurobank, καθώς διαπραγματεύονται με σημαντικό discount έναντι του ευρωπαϊκού κλάδου.
Οι τιμές στόχοι παραμένουν σε 3,15 ευρώ για την Εθνική, σε 0,82 ευρώ για την Alpha Bank, σε 0,38 ευρώ για την Eurobank και σε 1,70 ευρώ για την Πειραιώς.
Στα 2,5 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα
Προκύπτει, συνεπώς, υπέρβαση, έναντι του στόχου, περίπου κατά 1 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τα στοιχεία για το οκτάμηνο του τρέχοντος έτους, που ανακοινώθηκαν στις αρχές του μήνα, διαμορφώθηκε στα 2,5 δισ. ευρώ ή στο 1,3% του ΑΕΠ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 1,2 δισ. ευρώ ή 0,6% του ΑΕΠ την αντίστοιχη περίοδο του 2013.
Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν την εκτίμηση ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στην επίτευξη και υπερκάλυψη του δημοσιονομικού στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,5% του ΑΕΠ το 2014.
Αυτή η ικανοποιητική - μέχρι σήμερα - εκτέλεση του εφετινού Προϋπολογισμού έδωσε τη δυνατότητα στην Κυβέρνηση, για στοχευμένες, θετικές παρεμβάσεις.
Παρεμβάσεις που δεν είχαν ενσωματωθεί στον Προϋπολογισμό του 2014, όπως: μείωση κατά 30% της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης, διατήρηση στο 13% του ΦΠΑ στην εστίαση, μείωση κατά 30% του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης διατηρώντας τα διευρυμένα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, βελτίωση του πλαισίου ρυθμίσεων ληξιπρόθεσμων φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, καταβολή «κοινωνικού μερίσματος», αύξηση των αποδοχών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και των δικαστών.
Όσο μάλιστα επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι, τόσο διευρύνονται οι βαθμοί ελευθερίας για την περαιτέρω μείωση του φορολογικού βάρους νοικοκυριών και επιχειρήσεων και για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής.
Η εξάντληση των περιθωρίων για φορολογικές ελαφρύνσεις αποτελεί βασική επιδίωξή μας.
Το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώθηκε στα 2,3 δισ. ευρώ ή στο 1,3% του ΑΕΠ, έναντι στόχου στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα για έλλειμμα 3,7 δισ. ευρώ ή 2,0% του ΑΕΠ.
Προκύπτει, συνεπώς, υπέρβαση έναντι του στόχου περίπου κατά 1,4 δισ. ευρώ.
Τα καθαρά έσοδα του Προϋπολογισμού διαμορφώνονται χαμηλότερα έναντι του στόχου του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος λόγω, κυρίως, των υψηλότερων επιστροφών φόρων.
Ειδικότερα, κατά το εννεάμηνο του 2014, τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού διαμορφώθηκαν στα 33,9 δισ. ευρώ, χαμηλότερα κατά περίπου 330 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Και αυτό γιατί οι επιστροφές φόρων κινήθηκαν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκαν στα 2,6 δισ. ευρώ, περίπου 300 εκατ. ευρώ υψηλότερα από το στόχο.
Εάν εξαιρέσουμε, συνεπώς, τις επιστροφές φόρων, τα έσοδα διαμορφώνονται στα 36,5 δισ. ευρώ, περίπου όσο και ο στόχος του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση το στόχο που είχε τεθεί, θα έπρεπε να έχουν ήδη εισπραχθεί 3 δόσεις του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων, συνολικού εκτιμώμενου ύψους 1,3 δισ. ευρώ για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Και έχει εισπραχθεί μόνο μία δόση, αυτή του Σεπτεμβρίου.
Αφαιρώντας τα ποσά των προηγούμενων 2 μηνών από το στόχο, προκύπτει καλύτερη επίδοση στο σκέλος των εσόδων.
Αυτή η εκτίμηση επιβεβαιώνεται αν απομονώσουμε το μήνα Σεπτέμβριο: τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού είναι περίπου 500 εκατ. ευρώ υψηλότερα τον εφετινό μήνα έναντι του περυσινού.
Τα δε έσοδα προ επιστροφών φόρων είναι 620 εκατ. ευρώ υψηλότερα.
Οι πρωτογενείς δαπάνες είναι σταθερά μειωμένες, τόσο έναντι του στόχου του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος όσο και έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.
Διαμορφώθηκαν στα 30,4 δισ. ευρώ, περίπου 1,9 δισ. ευρώ χαμηλότερα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, και 1,2 δισ. ευρώ καλύτερα από το στόχο του Μεσοπρόθεσμου.
Μάλιστα, τον εφετινό Σεπτέμβριο οι πρωτογενείς δαπάνες είναι 400 εκατ. ευρώ ή 11% χαμηλότερες έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, κατά το εννεάμηνο του έτους, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, πραγματοποιήθηκαν αυξημένες δαπάνες, ύψους 460 εκατ. ευρώ, για κοινωνική προστασία, συμβάλλοντας στην ανακοπή της πτωτικής πορείας της ιδιωτικής κατανάλωσης.
Επίσης, οι δαπάνες τόκων είναι σημαντικά μειωμένες έναντι τόσο της περυσινής περιόδου (περίπου 470 εκατ. ευρώ) όσο και του στόχου (395 εκατ. ευρώ).
Έχει γίνει ιδιαίτερα λελογισμένη χρήση και αξιοποίηση του αποθεματικού του Τακτικού Προϋπολογισμού.
Συγκεκριμένα, χρονικά στα 3/4 του έτους 2014, έχουν διατεθεί 510 εκατ. ευρώ ή το 45% του αποθεματικού που προβλέπονταν στον Προϋπολογισμό (αρχική πίστωση 1,12 δισ. ευρώ, υπόλοιπο προς χρήση 610 εκατ. ευρώ).
Οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αυξήθηκαν σημαντικά.
Διαμορφώθηκαν περίπου στα 3,6 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 32% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, συμβάλλοντας στην αύξηση του ιδιωτικού και δημόσιου κεφαλαίου της οικονομίας.
«Συνεπώς, όπως τα στοιχεία καταδεικνύουν, η χώρα, το 2014, θα επιτύχει, για 2η χρονιά, σημαντικό πρωτογενές πλεόνασμα, θα παρουσιάσει, μετά από 6 χρόνια βαθιάς ύφεσης, θετικό ρυθμό οικονομικής μεγέθυνσης, ενώ ήδη επέστρεψε, μετά από 4 χρόνια, στις διεθνείς αγορές κεφαλαίου για μεσο-μακροπρόθεσμο δανεισμό. Βήμα-βήμα, λοιπόν, η χώρα βγαίνει από την κρίση. Αυτό είναι το αποτέλεσμα συλλογικής, σκληρής δουλειάς. Και κυρίως των πρωτόγνωρων θυσιών της Ελληνική κοινωνίας», επισημαίνει η ανακοίνωση».
«Η χώρα αντιμετώπισε τα υψηλά, διαχρονικά δίδυμα ελλείμματά της. Δεν αρκεί όμως αυτό. Άλλωστε, η διατηρήσιμη δημοσιονομική προσαρμογή και πειθαρχία, αν και αναγκαία, δεν αποτελεί από μόνη της ικανή συνθήκη για τη μεγέθυνση της οικονομίας και την κοινωνική ευημερία. Είναι αλήθεια ότι απαιτείται, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, επανεκτίμηση πολιτικών και προτεραιοτήτων. Ενώ και εμείς, ως χώρα, οφείλουμε με αισιοδοξία, αξιοπρέπεια και αυτοπεποίθηση πλέον, να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα της Ελληνικής οικονομίας και να μετατρέψουμε την παρούσα σταθεροποίηση σε δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη, με κοινωνική συνοχή», συμπληρώνει.
«Στην κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε υιοθετώντας και εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχέδιο οικονομικής ανάπτυξης. Σχέδιο που εδράζεται στη σταδιακή ελάφρυνση του φορολογικού βάρους των πολιτών, στη συνέχιση της υλοποίησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, στην περαιτέρω προώθηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου και στην επιτάχυνση των δομικών αλλαγών για τη βελτίωση του επιχειρηματικού και επενδυτικού περιβάλλοντος», καταλήγει η ανακοίνωση.
Οι εφορίες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης: 80.000 προσφυγές κατά του ΕΝΦΙΑ
Την περασμένη εβδομάδα οι προσφυγές δεν ξεπερνούσαν τις 50.000, αλλά η μαζική κινητοποίηση των οργανώσεων ιδιοκτητών και καταναλωτών και οι δημόσιες παρεμβάσεις κατά της συνταγματικότητας του νόμου από τους προέδρους τους δικηγορικών συλλόγων, δημιουργούν κύμα αντιδράσεων και προσφυγών.
Αν συνεχιστεί αυτή η μαζική κατάθεση προσφυγών κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα ο προϋπολογισμός της κυβέρνησης στην περίπτωση που τα δικαστήρια κάνουν δεκτές κάποιες από τις αιτιάσεις των πολιτών. Οι φορολογούμενοι προσφεύγουν μαζικά στις Δ.Ο.Υ. ζητώντας ουσιαστικά την ακύρωση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων του νέου φόρου ή τη σημαντική μείωση των επιβαρύνσεων που αναγράφουν τα συγκεκριμένα σημειώματα.
Την προηγούμενη εβδομάδα η Γενική Γραμματεία Εσόδων είχε εκδώσει εγκύκλιο που έδινε οδηγίες για τις προσφυγές. Συγκεκριμένα αναφερόταν ότι οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους οι φορολογούμενοι προσφεύγουν και ζητούν την διαγραφή ή τη σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ είναι:
1) Αντισυνταγματικότητα του φόρου.
2) Αμφισβήτηση του ύψους των αντικειμενικών αξιών με βάση τις οποίες υπολογίστηκε ο φόρος.
3) Αιτήματα για χορήγηση απαλλαγών, καθώς οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι υπάγονται στους φορολογούμενους με πολύ χαμηλά εισοδήματα και ότι ως εκ τούτου δικαιούνται μείωσης του ΕΝΦΙΑ κατά 50% ή πλήρη διαγραφή του ΕΝΦΙΑ, εφόσον είναι τρίτεκνοι, πολύτεκνοι ή ανάπηροι σε ποσοστό 80% και άνω.
4) Οικονομική αδυναμία.
5) Διόρθωση στοιχείων της δήλωσης Ε9.
Στο μεταξύ η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων εξέδωσε την Πέμπτη και τα τελευταία εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ σε πολίτες οι οποίοι ενώ έχουν κάποια περιουσία δεν θα πληρώσουν γιατί ο φόρος που εκκαθαρίστηκε είναι κάτω από τη μη εισπράξιμο όριο των 5 ευρώ είτε γιατί δεν διαθέτουν κανένα ακίνητο είτε γιατί έχουν εντοπιστεί σοβαρά λάθη στο Έντυπο Ε9 και εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνει εκκαθάριση φόρου.
Όπως αναφέρει με δημοσίευμα του το «tovima.gr» στο σύστημα Taxis είναι αναρτημένο πλέον το σύνολο των εκκαθαριστικών που ξεπερνούν τα 7.000.000 εκατομμύρια.
Σημειώνεται ότι βάσει νόμου, φόρος ΕΝΦΙΑ κάτω από 5 ευρώ δεν εισπράττεται , ενώ φορολογούμενοι χωρίς καθόλου ακίνητη περιουσία. μπορούν να τυπώσουν μηδενικό εκκαθαριστικό μέσω του Taxis χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης.
Όσον αφορά στους ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν εντοπιστεί να έχουν κάνει σοβαρά λάθη στο Ε9 και εξ αυτού του λόγου δεν μπορεί να γίνει η εκκαθάριση του φόρου για κάποιο ή για το σύνολο των περιουσιακών τους στοιχείων, η εφορία δεν έχει υπολογίσει το φόρο για το συγκεκριμένο ακίνητο και το εκκαθαριστικό περιλαμβάνει ειδοποίηση ότι ο φορολογούμενος θα πρέπει να συμπληρώσει σωστά τα στοιχεία του Ε9 ώστε το ακίνητο να θεωρείται δηλωμένο.
Αυτό θα μπορέσει να το κάνει μόλις ανοίξει το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων δηλαδή από τα μέσα Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2014.
Πώς οι φορολογούμενοι επιδοτούν τους... τουρίστες
Η πιθανότητα αυτή είναι πολύ ισχυρή. Η υπέρβαση ενός ορίου το οποίο μπορούν να αντέξουν οι κάθε είδους υποδομές (μεταφορές, ενέργεια, ύδρευση κ.λπ.) προκαλεί «αιχμές». Η ανάγκη κάλυψης των αιχμών όπως δείχνει η εμπειρία έχει τεράστιο κόστος το οποίο μεταφέρεται είτε εμμέσως στους φορολογούμενους, είτε άμεσα μέσω των τιμολογίων των ΔΕΚΟ.
Στην πρώτη περίπτωση, μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και κοινοτικών κονδυλίων. Οι φορολογούμενοι δηλαδή καλούνται να καλύψουν τη χρηματοδότηση έργων υποδομής (λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ.), τα οποία θα πρέπει να ανταποκρίνονται σε μεγάλο αριθμό χρηστών. Μόνο που οι τελευταίοι κάνουν χρήση των υποδομών για μικρό διάστημα, μάξιμουμ δύο ή τρεις μήνες τον χρόνο, ενώ τους υπόλοιπους παραμένει χωρίς έργο το μεγαλύτερο μέρος της δυναμικότητάς τους. Με τον τρόπο αυτό όμως δεσμεύονται κεφάλαια των οποίων η απόδοση είναι μικρή, ενώ θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για άλλους σκοπούς.
Στη δεύτερη περίπτωση, ο φορολογούμενος καταναλωτής επιβαρύνεται με υψηλό κόστος τιμολογίων ΔΕΚΟ για ύδρευση ή ηλεκτρική ενέργεια. Πώς γίνεται αυτό; Είναι απλό. Αν για παράδειγμα σε ένα νησί, για έναν μήνα το χρόνο, ο πληθυσμός τριπλασιάζεται ή τετραπλασιάζεται, οι υποδομές ύδρευσης και ηλεκτροδότησης, δηλαδή αντλιοστάσια και δεξαμενές στην πρώτη περίπτωση, μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και δίκτυα στη δεύτερη, θα πρέπει να έχουν ισχύ που να μπορεί να εξυπηρετήσει τον αριθμό των χρηστών όπως αυτός διαμορφώνεται τον έναν και μοναδικό μήνα.
Τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου, η υπερβάλλουσα δυναμικότητα παραμένει αναξιοποίητη. Το κόστος της όμως σε δεσμευμένα κεφάλαια και σε συντήρηση πληρώνεται από τους σταθερούς χρήστες. Στην περίπτωση του ηλεκτρικού, η επιβάρυνση αυτή είναι απόλυτα διακριτή καθώς περιλαμβάνεται στις χρεώσεις για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Δεν είναι όμως μόνο αυτό.
Ακόμη και για κάθε κιλοβατώρα που καταναλίσκει ο τουρίστας στο νησί, επιδοτείται από το σύνολο των καταναλωτών μέσω των ΥΚΩ, αφού το κόστος της κιλοβατώρας είναι πολλαπλάσιο στο νησί λόγω χρήσης πετρελαίου, ενώ το κατάλυμα που τον φιλοξενεί, τιμολογείται με το κανονικό τιμολόγιο.
Αρκεί να αναφέρουμε, για τον ηλεκτρισμό τουλάχιστον, όπου ρυθμιστικά έχει επιβληθεί μεγαλύτερη διαφάνεια, στα περισσότερα νησιά η εγκατεστημένη ισχύς σε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής είναι από διπλάσια έως εξαπλάσια της ισχύος που είναι αναγκαία για την κάλυψη της ζήτησης τους 9-10 μήνες του χρόνου. Όλες δηλαδή οι επενδύσεις αξίας πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων (αν υπολογιστούν σε όλα τα νησιά), που αποτελούν την υπερβάλλουσα ισχύ για την κάλυψη αποκλειστικά των αιχμών λόγω τουρισμού, παραμένουν ανεκμετάλλευτες για τους μήνες μη αιχμής. Μόνο που το κόστος αυτής της υπερβάλλουσας ισχύος το επιβαρύνεται το σύνολο των καταναλωτών της χώρας μέσω των ΥΚΩ, ή μέσω των τιμολογίων ύδρευσης.
Το πώς δημιουργούνται οι αιχμές φαίνεται από την πρόοδο του ρυθμού αφίξεων τουριστών, καθώς το μέγιστο ποσοστό αφορά τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, από τα 15,5 εκατομμύρια τουρίστες το 2012 και τα 17,9 εκατομμύρια το 2013, το 69% και το 69,7% αντιστοίχως επισκέφθηκαν τη χώρα τους μήνες Ιούνιο – Σεπτέμβριο. Ενώ τους τρεις θερινούς μήνες Ιούνιο - Αύγουστο, η χώρα υποδέχτηκε πάνω από το 50% του συνολικού αριθμού τουριστών (52,7% και 53,14% αντιστοίχως).
Από τα παραπάνω στοιχεία και μόνο, μπορεί κανείς να κατανοήσει τις επιβαρύνσεις που προκαλεί στο σύνολο η χρονική κατανομή του τουριστικού ρεύματος, αλλά και το πόσο πιο αποδοτικά θα λειτουργούσε για το σύνολο της οικονομίας μια επέκταση της τουριστικής περιόδου κατά 2-3 μήνες.
Παρ' όλα αυτά, τα πράγματα θα μπορούσαν να έρθουν σε μια ισορροπία, αν, για παράδειγμα, το τουριστικό ρεύμα δημιουργούσε έσοδα ανάλογα με τον αριθμό των επισκεπτών της χώρας. Δυστυχώς όμως η εμπειρία δείχνει ότι στις τουριστικές περιοχές η φοροδιαφυγή οργιάζει, το δημόσιο αδυνατεί να εισπράξει τον αναλογούντα ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος, ενώ οι εργαζόμενοι στον τουριστικό τομέα, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους μετά τη λήξη της σεζόν εισπράττουν επιδόματα ανεργίας κ.λπ. Το χειρότερο, πάντως, είναι ότι το 2014 για παράδειγμα που θα καταγραφεί ρεκόρ στην τουριστική κίνηση, το ποσοστό αύξησης στον αριθμό των εισερχόμενων τουριστών δεν αντιστοιχεί σε ποσοστό αύξησης εσόδων.
Σύμφωνα και πάλι με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το επτάμηνο του 2014, ο αριθμός των τουριστών αυξήθηκε κατά 20,8% σε σχέση με το επτάμηνο του 2013, ενώ μόνο τον Ιούλιο η αύξηση έφτασε το 29,4%. Ωστόσο οι εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 13,8%, ενώ τον Ιούλιο που έχουμε και την τεράστια άνοδο στον εισερχόμενο τουρισμό, οι εισπράξεις είναι αυξημένες μόλις 14,4%. Αντιστοίχως το επτάμηνο καταγράφεται και μείωση της τάξης του 5,6% στις κατά κεφαλήν δαπάνες τουριστών ανά ταξίδι, που ανέρχονται σε 616,8 ευρώ.
Καταληκτικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι τουριστικό ρεύμα με τη δομή που εμφανίζεται φέτος και την ισχνή αγοραστική δύναμη, όταν συνδυάζεται με προβληματικούς μηχανισμούς ανάκτησης εσόδων εκ μέρους του δημοσίου, δεν παράγει αυτό που όλοι περιμένουν για την κοινωνία και την οικονομία.
Μιχάλης Καϊταντζίδης
kamich@euro2day.gr
....μια Ελληνίδα αρχαιολόγος (?), ζητά να μείνουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο !!!
Αντί να πληρώνουμε τους ευγενείς Βρετανούς, που φυλάσσουν τα κωλομάρμαρα, τους ζητάμε να τα επιστρέψουν !!!
taxalia.blogspot.gr
ΣτΕ: Κατεδαφίζονται άμεσα τα αυθαίρετα που βρίσκονται στον αιγιαλό
Κάποιοι αφελείς αναρωτιούνται γιατί το Συμβούλιο της Επικρατείας περίμενε να φτάσει το 2014 για να κρίνει πως θα κατεδαφίζονται τα αυθαίρετα κτίσματα στον αιγιαλό.
Η απάντηση είναι πολύ απλή:
Τώρα που το ΤΑΙΠΕΔ πουλάει σε ιδιώτες μερικές από τις ωραιότερες ελληνικές παραλίες, δεν μπορεί να τις πουλήσει μαζί με τα αυθαίρετα που βρίσκονται στον αιγιαλό. Και άντε να βρεις το σημείο που τελειώνει ο αιγιαλός και ξεκινάει η παραλία· άλλωστε, αυτό αλλάζει χρόνο με τον χρόνο.
Τι θα κάνει με τον ιδιοκτήτη του αυθαίρετου κτίσματος ο ιδιώτης που θα αγοράσει την παραλία;
Θα τον τρέχει στα δικαστήρια για τις επόμενες δεκαετίες;
Μα αυτό καθυστερεί απελπιστικά την απόδοση της επένδυσής του.
Ο ιδιώτης που θα αγοράσει την παραλία την θέλει «καθαρή».
Και την θέλει τώρα.
Οπότε, τώρα πρέπει να κατεδαφιστούν τα αυθαίρετα.
Όλα τα αυθαίρετα: και τα πραγματικά αυθαίρετα -τα οποία, βέβαια, ήταν «νόμιμα» τόσα χρόνια- αλλά και όσα θα βαφτιστούν «αυθαίρετα» επειδή ενοχλούν τον ιδιώτη αγοραστή.
Πρέπει να γκρεμιστούν τα αυθαίρετα, ώστε να χτιστούν στις παραλίες τα νέα νόμιμα αυθαίρετα από τους ιδιώτες που θα αγοράσουν τις παραλίες.
Στοιχειώδες ραγιά.
(Με την ευκαιρία, μια και αναφέρθηκα στο ξεπούλημα παραλιών σε ιδιώτες από το ΤΑΙΠΕΔ, μια παρατήρηση: τα τελευταία καλοκαίρια, επειδή πήγα σε πολλά νησιά, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πως οι περισσότεροι κάτοικοι των νησιών έχουν τη βεβαιότητα -λόγω του τουρισμού και κάποιας παραδοσιακής διάθεσης αυτονομίας και αυτισμού που υπάρχει σε πολλά νησιά- πως οι αποφάσεις της κυβέρνησης και τα Μνημόνια δεν θα επηρεάσουν ιδιαίτερα τις δικές τους ζωές. Νομίζουν πως ζουν κάπου αλλού και πως είναι προστατευμένοι. Κάνουν πολύ μεγάλο λάθος. Κι αν δεν το καταλάβουν σύντομα, τους περιμένουν πολύ μεγάλες εκπλήξεις.)
pitsirikos
Πολιτικός σεισμός: Δηλώσεις για χρηματισμό βουλευτών και παρέμβαση Αρείου Πάγου -Μετωπική κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ
Το δημοσίευμα της εφημερίδα kontranews, η αναπαραγωγή του και η μεγάλη έκταση που πήρε η υπόθεση προκάλεσαν την παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, Ευτέρπης Κουτζαμάνη, η οποία ζήτησε την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, προκειμένου να ερευνηθεί εάν έχει διαπραχθεί το αδίκημα της δωροδοκίας βουλευτή. Την έρευνα θα διενεργήσει αντιεισαγγελέας Εφετών.
Επίθεση Σαμαρά σε ΣΥΡΙΖΑ: Αθλια υπονοούμενα, παράγοντας αποσταθεροποίησης ο Τσίπρας
Την παρέμβαση των δικαστικών αρχών για τα όσα υπαινίχθηκε ο Πάνος Σκουρλέτης χαιρέτισε σε δήλωσή του και ο πρωθυπουργός ο Αντώνης Σαμαράς, εξαπολύοντας, ταυτόχρονα σφοδρή επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ.
Αναλυτικά η δήλωση Σαμαρά:
«Χαιρετίζω την παρέμβαση των Δικαστικών Αρχών για τα άθλια υπονοούμενα του ΣΥΡΙΖΑ περί χρηματισμού Βουλευτών.
Μόλις προχθές, είχα καταγγείλει τον κ. Τσίπρα στη Βουλή, για πρωτοφανή απόπειρα τρομοκράτησης του φρονήματος και σπίλωσης της συνείδησης όσων βουλευτών θα ψηφίσουν τον επόμενο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Καλώ τον κ. Τσίπρα να τεκμηριώσει αμέσως τις καταγγελίες του με ονόματα και στοιχεία.
Διαφορετικά, αποκαλύπτεται ως παράγοντας αποσταθεροποίησης και υποκινητής πολιτικής ανωμαλίας, σε κρίσιμες για τον τόπο στιγμές».
ΣΥΡΙΖΑ: Να πέσει άπλετο φως στην κυβέρνηση -Ας γίνει αρωγός ο πρωθυπουργός
Αμεση ήταν η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, στην παρέμβαση των δικαστικών αρχών για τις δηλώσεις του Πάνου Σκουρλέτη, με την Ευτέρη Κουτζαμάνη να διατάσσει τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.
«Ευελπιστούμε πως η ετεροχρονισμένη εισαγγελική έρευνα θα ρίξει άπλετο φως στην υπόθεση. Θεωρούμε πως ο πρωθυπουργός θα γίνει αρωγός της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, έτσι ώστε να διαλευκανθεί πλήρως η υπόθεση», ήταν η πρώτη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, μετά και από τη δήλωση του Αντώνη Σαμαρά για το θέμα, στην οποία χαιρέτισε την παρέμβαση των δικαστικών αρχών και έκανε λόγο για άθλια υπονοούμενα από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Βούλτεψη: Το βάρος της απόδειξης το έχει ο καταγγέλλων
«Φαίνεται ότι στον ΣΥΡΙΖΑ τα έχουν τελείως χαμένα» σχολίασε την απάντηση της Κουμουνδούρου, η κυβερνητική εκπρόσωπος Σοφία Βούλτεψη.
«Πρώτα βυσσοδομούν εκτοξεύοντας απίστευτες συκοφαντίες κατά βουλευτών και μετά εύχονται η Δικαιοσύνη να... διαλευκάνει τα ψεύδη τους. Κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ότι το βάρος της απόδειξης έχει ο καταγγέλλων. Και βέβαια, η διαλεύκανση των αστήρικτων καταγγελιών τους θα δείξει και τους συκοφάντες» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Σοφία Βούλτεψη.
Βενιζέλος: Να σταματήσει να δηλητηριάζει ο ΣΥΡΙΖΑ το δημόσιο βίο
Ως δικονομικά και θεσμικά επιβεβλημένη χαρακτήρισε, από την πλευρά του, ο Ευάγγελος Βενιζέλος την επείγουσα προκαταρκτική εξέταση που παρήγγειλε η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου με αφορμή της δηλώσεις Σκουρλέτη περί χρηματισμού βουλευτών ενόψει προεδρικής εκλογής.
«Τώρα οποίος έχει να πει οτιδήποτε ας το πει. Αλλιώς ας πάψει να δηλητηριάζει το δημόσιο βίο και κυρίως ας πάψει να εκδηλώνει την πρόωρη αλαζονεία του με εκβιασμούς, απειλές και συκοφαντίες» ήταν το σχόλιο του προέδρου του ΠΑΣΟΚ και αντιπροέδρου της κυβέρνησης.
Εξέφρασε δε την πεποίθηση ότι η εισαγγελική παρέμβαση «θα αποκαλύψει το μέγεθος της θεσμικής αθλιότητας εκείνων που δεν διστάζουν μπροστά σε τίποτα προκειμένου να κρατήσουν ζωντανή τη στρατηγική της εφόδου για την ποθητή κατάληψη της εξουσίας».
Ο κ. Βενιζέλος κατέληξε ότι «ισχύουν δυστυχώς απολύτως όσα είπα στη παρέμβασή μου, στη τελευταία φάση της συζήτησης, στη Βουλή, την περασμένη Παρασκευή το βράδυ».
Υπενθυμίζεται ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κατά την παρέμβασή του στη Βουλή λίγο πριν την ψηφοφορία είχε καταγγείλει τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης λέγοντας: «Δεν περίμενα ποτέ η πρόωρη κομματική αλαζονεία να οδηγήσει σε τέτοιου βαθμού ατοπήματα (...) Ο κ. Τσιπρας ούτε λίγο-ούτε πολύ, με τρόπο θεσμικά απαράδεκτο και προκλητικό, υπονόμευσε ανοικτα και απροκάλυπτα το εθνικό συμφέρον, την θέση της χώρας και την έξοδο από την τρόικα και την κρίση».
Το χρονικό της κόντρας
Το πρωί της Δευτέρας ο Πάνος Σκουρλέτης είχε, εμμέσως πλην σαφώς υιοθετήσει το δημοσίευμα που άφηνε υπονοούμενα για χρηματισμό βουλευτών, ενόψει της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας.
«Εγώ διάβασα σε μια κυριακάτικη εφημερίδα ότι υπάρχουν κάποιοι φίλοι σας επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν βγάλει κουμπαρά υπέρ αυτού του σκοπού. Για να μαζέψουν τους 180. Έτσι διάβασα», είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ στην πρωινή εκπομπή του Mega. Η δήλωση αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση του υφυπουργού Ανάπτυξης Γεράσιμου Γιακουμάτου, ο οποίος ήταν παρών στο στούντιο του Μega και έκανε λόγο για «πολιτική αγυρτεία».
Στον Πάνο Σκουρλέτη απάντησε και η κυβερνητική εκπρόσωπος, Σοφία Βούλτεψη τονίζοντας «Ο κ. Σκουρλέτης συνέχισε την αθλιότητα Τσίπρα. Τους παραδίδουμε στην περιφρόνηση του ελληνικού λαού». Η κυβερνητική εκπρόσωπος ανέφερε ότι οι Έλληνες βουλευτές ούτε εκβιάζονται από τον ΣΥΡΙΖΑ, ούτε εξαγοράζονται από κανέναν και συμπλήρωσε: «Και ο τελευταίος Έλληνας πια έμαθε ότι ο "κουμπαράς" του ΣΥΡΙΖΑ είναι γεμάτος μόνο με ψεύδη, συκοφαντίες και ύποπτες καταγγελίες».
Ο εφιάλτης της Ελλάδας - 3,9 εκατ. άνθρωποι παλεύουν με τη φτώχεια
Σε κίνδυνο φτώχειας ήταν πέρυσι το 23,1% του πληθυσμού της χώρας, ή 2.529.000 άτομα, με την Ελλάδα να κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση των «28».
Εάν δε, ληφθεί υπόψη ο κίνδυνος της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού, τότε το ποσοστό «εκτινάσσεται» στο 35,7% και αφορά σε 3.904.000 άτομα (επιπλέον 108.700 άτομα από το 2012), σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.Μάλιστα, το κατώφλι της φτώχειας μειώθηκε το 2013 (εισοδήματα 2012) σε 5.023 ευρώ, από 5.708 ευρώ το 2012, ενώ το 2008 το κατώφλι της φτώχειας ήταν στις 6.897,30 ευρώ (εάν υπήρχε σήμερα το συγκεκριμένο όριο, το ποσοστό του κινδύνου σε φτώχεια θα ήταν στο 44,3%). Παράλληλα, στη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τον κίνδυνο της φτώχειας, δεν έχουν συμπεριληφθεί πληθυσμιακές ομάδες που κατά τεκμήριο είναι φτωχές, όπως οι άστεγοι, τα άτομα σε ιδρύματα, οι παράνομοι οικονομικοί μετανάστες, οι Ρομά, κ.ά.
Άκρως ενδεικτικό της οικονομικής κρίσης στη χώρα, είναι και το αποτέλεσμα συναφούς έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ για τις συνθήκες διαβίωσης των νοικοκυριών. Σύμφωνα με αυτή, το 20,3% του πληθυσμού ζούσε πέρυσι σε συνθήκες «υλικής στέρησης» (στέρηση βασικών αγαθών διαβίωσης), με αποκορύφωμα το γεγονός ότι το 79,1% του φτωχού πληθυσμού και το 39,1% του μη φτωχού πληθυσμού είχε οικονομική δυσκολία να αντιμετωπίσει έκτακτες, αλλά αναγκαίες δαπάνες, ακόμη και περίπου 550 ευρώ.
Ειδικότερα, από τις τρεις έρευνες που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ (κίνδυνος φτώχειας, συνθήκες διαβίωσης και οικονομική ανισότητα), προκύπτουν κατά περίπτωση τα εξής:
Το 23,1% του συνολικού πληθυσμού αντιμετώπιζε, μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (κοινωνικά επιδόματα και συντάξεις) τον κίνδυνο της φτώχειας το 2013. Το ποσοστό «εκτοξεύεται» στο 53,4% πριν από τις κοινωνικές μεταβιβάσεις, ενώ εάν υπολογισθούν μόνον οι συντάξεις, το ποσοστό διαμορφώνεται στο 28%. Το ποσοστό του πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας (μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις) αυξήθηκε κατά 3 μονάδες από το 2010 (ήταν 20,1%). Η παιδική φτώχεια (άτομα έως 17 ετών) αποτελεί αρνητικό ρεκόρ, καθώς ανέρχεται στο 28,8%.
Σε σταθερές τιμές, το ποσοστό του πληθυσμού που είναι εκτεθειμένο σε κίνδυνο φτώχειας ανέρχεται σε 40% (συνθήκες 2005) και σε 44,3% (συνθήκες 2008).
Παράλληλα, συνθήκες φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού αντιμετώπιζε πέρυσι το 35,7% του συνολικού πληθυσμού της χώρας (από 34,6% το 2012, 31% το 2011, 27,7% το 2010 και 27,6% το 2009). Στην Ευρωπαϊκή Ένωση των «28», οι τρεις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά είναι η Βουλγαρία (48%), η Ελλάδα (35,7%) και η Λετονία (35,1%). Στον αντίποδα, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται σε Ισλανδία (13%), Νορβηγία (14,1%) και Τσεχία (14,6%).
Τα τελευταία 4 χρόνια (2010- 2013), παρατηρείται αύξηση της «υλικής στέρησης», δηλαδή του πληθυσμού που, λόγω οικονομικών δυσκολιών, στερείται τεσσάρων τουλάχιστον βασικών αγαθών και υπηρεσιών από τον κατάλογο των εννέα αγαθών και υπηρεσιών που καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ. Το ποσοστό αυτό ήταν 20,3% το 2013 (από 19,5% το 2012, 15,2% το 2011 και 11,6% το 2010). Μάλιστα η «υλική στέρηση» είναι μεγαλύτερη στα άτομα έως 64 ετών.
Ο κατάλογος με τα εννέα βασικά αγαθά και υπηρεσίες που απαρτίζουν την «υλική στέρηση», έχει ως εξής:
1. Δυσκολίες ανταπόκρισης πληρωμής πάγιων λογαριασμών (ενοίκιο ή δόση δανείου, λογαριασμοί ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, φυσικού αερίου κ.λπ., δόσεις πιστωτικών καρτών, ή δόσεις δανείου για οικοσκευή, διακοπές κ.λπ., στεγαστικό δάνειο).
2. Οικονομική αδυναμία για μία εβδομάδα διακοπών.
3. Οικονομική αδυναμία για διατροφή που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη μέρα κοτόπουλο κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας.
4. Οικονομική αδυναμία για αντιμετώπιση έκτακτων, αλλά αναγκαίων δαπανών, περίπου 550 ευρώ.
5. Οικονομική αδυναμία για τηλέφωνο (σταθερό ή κινητό).
6. Οικονομική αδυναμία για έγχρωμη τηλεόραση.
7. Οικονομική αδυναμία για πλυντήριο ρούχων.
8. Οικονομική αδυναμία για ΙΧ επιβατηγό αυτοκίνητο.
9. Οικονομική αδυναμία για ικανοποιητική θέρμανση
Διατροφή: Περίπου τα 4/10 του φτωχού πληθυσμού στερούνται διατροφής που περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του μη φτωχού πληθυσμού εκτιμάται σε 4,7%.
Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (περίπου 550 ευρώ): Τα 8/10 του φτωχού πληθυσμού δηλώνουν οικονομική δυσκολία να αντιμετωπίσουν έκτακτες, αλλά αναγκαίες δαπάνες.
Αδυναμία ικανοποιητικής θέρμανσης: Τα 5/10 του φτωχού πληθυσμού δηλώνουν οικονομική αδυναμία να έχουν ικανοποιητική θέρμανση (και το 24,3% του μη φτωχού πληθυσμού).
Δαπάνες στέγασης: Τα 6/10 του φτωχού πληθυσμού δηλώνουν ότι επιβαρύνονται πάρα πολύ από τις συνολικές δαπάνες στέγασης (το ίδιο και τα 4/10 του μη φτωχού πληθυσμού).
Πάγια έξοδα (φως, νερό, τηλέφωνο): Τα 6/10 του φτωχού πληθυσμού δηλώνουν δυσκολία στην πληρωμή πάγιων λογαριασμών εγκαίρως, όπως αυτών του ηλεκτρικού ρεύματος, του νερού, του φυσικού αερίου κ.λπ.
Αντιμετώπιση συνήθων αναγκών: Τα 6/10 του φτωχού πληθυσμού αναφέρουν μεγάλη δυσκολία στην αντιμετώπιση των συνήθων αναγκών τους με το συνολικό μηνιαίο ή εβδομαδιαίο εισόδημά τους.
ΙΧ και ηλεκτρονικός υπολογιστής: Τα 2/10 του φτωχού πληθυσμού δεν διαθέτουν ΙΧ επιβατηγό αυτοκίνητο, ούτε προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή, αν και τον χρειάζονται.
- Το 23,3% των παιδιών ηλικίας κάτω των 18 ετών.
- Το 35,2% του πληθυσμού ηλικίας 18 έως 59 ετών που έχει ολοκληρώσει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Το 21,6% του πληθυσμού ηλικίας 18 έως 64 ετών
- Το 9,4% του πληθυσμού ηλικίας 18 έως 59 ετών που έχει ολοκληρώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Το 13,7% του πληθυσμού ηλικίας 65 ετών και άνω.
- Το 15% των γυναικών ηλικίας 65 ετών και άνω
- Το 12,1% των ανδρών ηλικίας 65 ετών και άνω.
Η έλλειψη βασικών ανέσεων στην κύρια κατοικία ανά καθεστώς ιδιοκτησίας, κατανέμεται ως εξής:
3,7% των νοικοκυριών με ιδιόκτητη κατοικία με οικονομικές υποχρεώσεις (δάνειο, υποθήκη, κ.λπ.).
6,7% των νοικοκυριών με ιδιόκτητη κατοικία χωρίς οικονομικές υποχρεώσεις (δάνειο, υποθήκη, κ.λπ.).
9,9% σε ενοικιασμένη κατοικία.
9,6% σε παραχωρημένη δωρεάν κατοικία.
Το ποσοστό του πληθυσμού που διαβιεί σε κατοικία με στενότητα χώρου ανέρχεται σε 27,3% για το σύνολο του πληθυσμού, σε 22,9% για τον μη φτωχό πληθυσμό και σε 42% για τον φτωχό πληθυσμό.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το ελάχιστο μέσο καθαρό μηνιαίο εισόδημα που απαιτείται για την αντιμετώπιση των αναγκών των νοικοκυριών της χώρας ανέρχεται, κατά δήλωσή τους, σε 1.784 ευρώ. Τα φτωχά νοικοκυριά χρειάζονται 1.428 ευρώ, ενώ τα μη φτωχά νοικοκυριά 1.879 ευρώ.
Σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, το μερίδιο του εισοδήματος του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού είναι 6,6 φορές μεγαλύτερο από εκείνο του φτωχότερου 20% του πληθυσμού. Παράλληλα, το 25% του πληθυσμού με το χαμηλότερο εισόδημα κατέχει μόλις το 8,9% του συνολικού εθνικού εισοδήματος και το 25% του πληθυσμού με το υψηλότερο εισόδημα κατέχει το 47,1% του συνολικού εθνικού εισοδήματος.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
tweeter
Our Banner
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô