Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Πανικόβλητο το πολιτικό σύστημα από το κίνημα «Δεν πληρώνω»….

Αμήχανη η κυβέρνηση με έντονα σημάδια ανησυχίας, αλλά και όλα τα συστημικά πολιτικά κόμματα, αριστερά και δεξιά, τα οποία παραμένουν άφωνα και μουδιασμένα, παρακολουθούν το αυτόνομο και ανεξάρτητο κοινωνικό κίνημα των πολιτών κατά των διοδίων με την ονομασία «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ», να διογκώνεται μέρα με τη μέρα. Είναι πλέον γεγονός ότι οι σταθμοί διοδίων πολλαπλασιάζονται ασταμάτητα και το κόστος μετακίνησης των πολιτών, μετά και την αύξηση στα καύσιμα και τα τέλη κυκλοφορίας, αυξάνεται συνεχώς και γίνεται δυσβάστακτο. Οι πολίτες δυσκολεύονται να πάνε, όχι μόνο στα χωριά τους ή στα εξοχικά τους, αλλά ακόμα και σ’ αυτή τη δουλειά τους.

Τα κόμματα φοβούνται το κίνημα αυτό, όχι τόσο γιατί δεν πληρώνονται κάποια διόδια, αλλά για δύο κυρίως λόγους:

1) Γιατί το κοινωνικό κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» είναι ανεξάρτητο και ακαπέλωτο από κόμματα. Τα δε ελληνικά κόμματα έχουν μάθει να έχουν τα πάντα (μαθητικές, φοιτητικές και συνδικαλιστικές οργανώσεις, μέχρι ΜΚΟ κ.λ.π.) καπελωμένα και απόλυτα ελεγχόμενα από τα ίδια και τώρα έχουν πανικοβληθεί με το κίνημα αυτό, γιατί δεν μπορούν να το ελέγξουν και

2) Γιατί, εξ αιτίας της επερχόμενης κρίσης, φοβούνται μήπως το κίνημα αυτό εξαπλωθεί και σε άλλες μορφές απείθειας όπως…. μη πληρωμή φόρων, μη πληρωμή τραπεζών, μη καταβολή της ΕΡΤ στους λογαριασμούς της ΔΕΗ κ.λ.π. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε θα έχουμε πλήρη κατάρρευση του καθεστώτος.

Τα συστημικά κόμματα λοιπόν, δεν ξέρουν πώς να χειριστούν το θέμα και γι’ αυτό και δεν βγάζουν κάποια ανακοίνωση. Η κυβέρνηση αμήχανη άλλοτε με απειλές και άλλοτε με υποσχέσεις για μεσολάβηση στις εταιρίες εκμετάλλευσης διοδίων και παράκληση μείωσης του αντίτιμου των διοδίων προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση, αλλά φοβάται να καταφύγει σε πιο βίαια μέτρα, για να μην δώσει αφορμή διόγκωσης του φαινομένου. Οι εταιρίες εκμετάλλευσης, έχουν μείνει προς το παρόν μόνες για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο και κάποια στιγμή η υπόθεση θα φτάσει στα Δικαστήρια. Αν υπάρξει δικαστική απόφαση δικαίωσης κάποιου πολίτη, τότε απλά αυτόματα τα διόδια θα καταργηθούν στην Ελλάδα για πάντα.

Ο αριθμός των πολιτών που σταμάτησε πλέον να πληρώνει διόδια μεγαλώνει συνεχώς και μάλιστα οι πολίτες αυτοί είναι από τους πλέον μορφωμένους, επιστήμονες και πολίτες της μεσαίας τάξης. Χθες η δράση του κινήματος σημείωσε τεράστια επιτυχία και το σημαντικότερο είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι οι οδηγοί που περνούσαν από τις σηκωμένες μπάρες κορνάριζαν επιδοκιμάζοντας και σχηματίζοντας πολλοί εξ αυτών με τα δάκτυλά τους, το σήμα της νίκης. Και αυτό προφανώς δεν γινόταν επειδή τύχαινε να γλιτώσουν εκείνη τη στιγμή το αντίτιμο των διοδίων, αλλά γιατί έβλεπαν στα πρόσωπα των εξεγερμένων, μια αχτίδα αντίστασης σε όλα αυτά που έρχονται.

The Coordinator.


Τώρα που και τα σ@#$%^ πήραν αξία.

Για όλα φταίει το Δημόσιο

Του Δημήτρη Καζάκη*
Το Δημόσιο τα φταίει όλα. Το Δημόσιο είναι υπερτροφικό, σπάταλο, διεφθαρμένο, αντιπαραγωγικό και γενικά συνιστά το μεγάλο πρόβλημα της χώρας. Αυτό είναι το γενικό μοτίβο των δηλώσεων και γενικά των τοποθετήσεων της κυβέρνησης, αλλά και του συστήματος μαύρης προπαγάνδας που έχει στηθεί στα πρότυπα της χούντας. Το ζητούμενο φυσικά δεν είναι να φτιαχτεί το Δημόσιο ούτε να λειτουργήσει καλύτερα για τον πολίτη, την κοινωνία και την οικονομία. Το ζητούμενο είναι να ανοίξει διάπλατα τις πόρτες του σε εκείνα τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα που μέχρι σήμερα το νέμονταν και το λεηλατούσαν συστηματικά.

Όλοι αυτοί που σήμερα ξεσπαθώνουν ενάντια στο Δημόσιο δεν νοιάζονται να επανορθώσουν αδικίες, καταχρηστικές πρακτικές και αθλιότητες που συνδέονται με το γεγονός ότι το κράτος και γενικά ο δημόσιος τομέας έχει θεσμοθετηθεί ως λάφυρο του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος. Κι έχει θεσμοθετηθεί ως τέτοιο διότι το κόμμα που κερδίζει την κυβέρνηση έχει να εξυπηρετήσει πολυάριθμα συμφέροντα και επίσης να εξυπηρετηθεί το ίδιο προκειμένου να αναπαραχθεί στην εξουσία. Η διαφθορά της ίδιας της έννοιας του Δημοσίου ξεκινά από ένα ολόκληρο σύστημα που αποτυπώθηκε πολύ χαρακτηριστικά στη δήλωση του Κ. Καραμανλή το 1975: «Ο λαός μου ενεπιστεύθη την εξουσίαν. Δεν είπε πώς να την ασκήσω».
Ολόκληρο το μεταπολιτευτικό σύστημα θεμελιώθηκε ακριβώς πάνω σ' αυτήν τη λογική της κοινοβουλευτικής απολυταρχίας του εκάστοτε πρωθυπουργού. Το ίδιο το Σύνταγμα συντάχθηκε εξαρχής για να θωρακίσει την αυθαιρεσία της εκτελεστικής εξουσίας έναντι της αντιπροσωπευτικής, δηλαδή της Βουλής, και του ίδιου του λαού. Το αφοπλιστικό επιχείρημα για όλα αυτά ήταν ότι «η δημοκρατία γεννά δικτατορίες», όπως δήλωνε ξεδιάντροπα ο δημιουργός του Συντάγματος Κ. Καραμανλής. Οι ίδιοι λοιπόν που έπνιξαν το Δημόσιο στη διαφθορά, που οικοδόμησαν ένα απολυταρχικό σύστημα κατ΄ εικόνα και ομοίωση τους, επιχειρούν να μας πείσουν ότι το Δημόσιο είναι εκ φύσεως προβληματικό. Ξεχνούν βεβαίως ότι βρισκόμαστε καταμεσής μιας παγκόσμιας κρίσης έπειτα από σχεδόν δυο δεκαετίες συνεχών ιδιωτικοποιήσεων, απελευθερώσεων και ανοίγματος στις αγορές.

Ολιγαρχία παρασίτων

Το αποτέλεσμα όλων αυτών των πολιτικών ανοίγματος στην ιδιωτική πρωτοβουλία και της βίαιης καταπάτησης κάθε έννοιας δημοσίου συμφέροντος είναι μια απίστευτη συγκέντρωση δύναμης σε μια ολιγαρχία παρασίτων και κερδοσκόπων διεθνώς, που ζουν από τη χρηματιστική κυβεία και την υπερχρέωση νοικοκυριών, επιχειρήσεων και κρατών.

Ποτέ άλλοτε η οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο δεν βρέθηκε αιχμάλωτη μιας τέτοιας συμμορίας ληστών, όπως είναι οι τράπεζες και τα επενδυτικά κεφάλαια διεθνώς. Σήμερα, πολύ περισσότερο από ποτέ, οι τράπεζες και τα επενδυτικά κεφάλαια αποτελούν μια συλλογική δύναμη στο παγκόσμιο σύστημα του κεφαλαίου, πολύ πιο ισχυρή από ό,τι τα ίδια τα κράτη. Μπορούν με ευκολία να γονατίσουν ακόμη και το μεγαλύτερο κράτος, αρκεί να εξαρτάται από τις αγορές κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι παγκοσμίως το 2009 το ενεργητικό των τραπεζών ανήλθε σχεδόν στα 93 τρισ. δολ., όταν το παγκόσμιο ΑΕΠ έφτασε, σύμφωνα με το ΔΝΤ, στα 57,8 τρισ. δολ.. Ειδικά στην Ε.Ε. και την ευρωζώνη, η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. Πιο συγκεκριμένα, στην Ε.Ε., με ΑΕΠ το 200915,3 τρισ. δολ., το ενεργητικό των τραπεζών ανερχόταν σε 41,7 τρισ. δολ. Με άλλα λόγια, η οικονομική επιφάνεια των ευρωπαϊκών τραπεζών ήταν 2,7 φορές μεγαλύτερη από την οικονομική επιφάνεια των κρατών - μελών της Ε.Ε.

Προσφάτως ο Τζορτζ Σόρος απαίτησε να σωθούν πρώτα οι τράπεζες και ύστερα τα κράτη. Οι τράπεζες και τα επενδυτικά κεφάλαια σαν του Σόρος δεν έχουν πια λόγο να φοβούνται τα κράτη ούτε το έχουν ανάγκη ως προστάτες. Τα θέλουν μόνο ως πελάτες, ως υποχείρια, ως εργαλεία επέκτασης των δραστηριοτήτων τους.

Όσο τα κράτη και οι κυβερνήσεις χρειάζονται δάνεια για να επιβιώσουν, όσο έχουν ανάγκη τις διεθνείς αγορές κεφαλαίου, τόσο πιο απόλυτη είναι η υποταγή και η εξάρτηση τους από το πιο αδίστακτο κύκλωμα κερδοσκόπων που γνώρισε ποτέ η οικονομική ιστορία. Και η πολιτική γενικευμένης εκποίησης, ιδιωτικοποίησης και ανοίγματος των αγορών εξασφαλίζει ότι ο δημόσιος δανεισμός και η υπερχρέωση θα συνεχίσουν να χτυπούν ιστορικά ρεκόρ, προς όφελος αυτού ακριβώς του κυκλώματος, που φυσικά έχει εξαγοράσει κυβερνήσεις, οργανισμούς και όργανα.
Ιδιωτικοποιήσεις - «πανάκεια»

Τις τελευταίες δεκαετίες οι ιδιωτικοποιήσεις έχουν προβληθεί διεθνώς ως πανάκεια δια πάσα νόσο της οικονομίας, με επιχειρήματα - αντιγραφή απ' τα πιο απλοϊκά, για να μην πούμε χυδαία, εγχειρίδια μικροοικονομικής (οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν τάχα πιο αποτελεσματική διοίκηση, η κατάργηση των μονοπωλίων και ο ανταγωνισμός ωφελούν τους καταναλωτές, είναι προτιμότερο να υπάρχουν κερδοφόρες ιδιωτικές επιχειρήσεις παρά ελλειμματικές κρατικές κ.ο.κ.).

Ωστόσο οι απανωτές χρεοκοπίες κολοσσών, όπως ήταν της ενεργειακής πολυεθνικής Εnron στις ΗΠΑ, η τρομακτική δυσοσμία από το μέγεθος της διαφθοράς που συνοδεύει πάντα τη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων, η τραγική επιδείνωση των προοπτικών της παγκόσμιας οικονομίας, η οποία δεν φαίνεται να μπορεί ακόμη να συνέλθει από το μεγάλο κραχ πριν από δυο χρόνια, έχουν αλλάξει το κλίμα ακόμη και στις μητροπόλεις της «οικονομίας της αγοράς».

Όλα αυτά, φυσικά, είναι ψιλά γράμματα για τους ντόπιους μαθητευόμενους μάγους του νεο-φιλελευθερισμού. Στην Ελλάδα η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων έχει ευθέως και κυνικά ταυτιστεί με τη μαζική εκποίηση της δημόσιας περιουσίας έναντι πινακίου φακής. Η εκάστοτε κυβέρνηση πουλά τα «ασημικά του σπιτιού», όχι διότι έστω έχει την αυταπάτη ότι έτσι θα ευνοήσει την ανάπτυξη της χώρας, αλλά για να ενισχυθεί προκλητικά η κερδοσκοπική μανία των πιο ισχυρών οικονομικών κυκλωμάτων. Άλλωστε ο κ. Σημίτης το είχε ξεκαθαρίσει λέγοντας τα εξής:
«Στην εποχή του ευρώ η ελληνική οικονομία έχει όλες τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις, να διεκδικήσει με αξιοπιστία μία ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά. Κεντρικός άξονας αυτής της στρατηγικής είναι η διαμόρφωση ισχυρών ελληνικών επιχειρήσεων με ικανό μέγεθος, εξωστρέφεια και διεθνή ανταγωνιστικότητα. Ελληνικές επιχειρήσεις με δυναμική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή και δυνατό όνομα στην Ευρώπη. Η κυβέρνηση έχει διαμορφώσει ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο με απελευθερωμένες αγορές και επαρκή κίνητρα για να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις σε εκσυγχρονισμό, σε συνεργασίες, συγχωνεύσεις και συμπράξεις που είναι απαραίτητες στο νέο ευρωπαϊκό τοπίο» (22.1.02).
«Ας πάει το παλιάμπελο»

Με άλλα λόγια, κεντρική επιλογή των κυβερνήσεων σχεδόν από τις αρχές της δεκαετίας του '90 ήταν η στήριξη των «ισχυρών επιχειρήσεων», και στον βωμό αυτού του δόγματος «ας πάει και το παλιάμπελο». Έστω κι αν στην περίπτωση μας πρόκειται για τα «φιλέτα» της δημόσιας περιουσίας, μια και ο «κατιμάς» συνεχίζει να φορτώνεται στον άγρια φορολογούμενο εργαζόμενο. Το αποτέλεσμα ήταν αφενός σκάνδαλα επί σκανδάλων και αφετέρου εκρηκτική εκτίναξη του δημόσιου χρέους.

Μερικά μόνο γραφικά δείγματα αυτής της λωποδύτικης πολιτικής:

* Η κερδοφόρα ΕΤΒΑ μεταβιβάστηκε κι αυτή στην Τράπεζα Πειραιώς τον Οκτώβριο του 2001
προς 5,1 ευρώ (περίπου 1.740 δρχ.) ανά μετοχή, παρά το γεγονός ότι η λογιστική αξία της μετοχής
ανερχόταν περίπου στις 2.300 δρχ.

* Το1999 η εισηγμένη στο χρηματιστήριο Ιονική & Λαϊκή Τράπεζα ξεπουλήθηκε στη Τράπεζα Πίστεως, μαζί με τις θυγατρικές της (Ιονική Ξενοδοχειακή, Ιονική Επενδύσεων, Ιονική Χρηματιστηριακή κ.λπ.) γύρω στα 250 δισ. δρχ., ενώ, σύμφωνα με τον ισολογισμό του 1998, η αξία του ενεργητικού ανερχόταν σε 1,9 τρισ. δρχ.

* Ο Οργανισμός Λιμένος θεσσαλονίκης με ίδια κεφάλαια 89,4 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων
21,2 εκατ. ευρώ εισήχθη τον Αύγουστο του 2001 στο χρηματιστήριο με τιμή 6,74 ευρώ, ενώ η λογιστική αξία της μετοχής ήταν 8,86 ευρώ!

* Η Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης θεσ/νίκης είχε ίδια κεφάλαια 322,4 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 4,5 εκατ. ευρώ. Εισήχθη στο χρηματιστήριο τον Σεπτέμβριο του 2001, με 3,94 ευρώ ανά μετοχή, ενώ η λογιστική της αξία ήταν 19,5 ευρώ!

* Η ΔΕΗ εισήχθη τον Δεκέμβριο του 2001 και, με βάση το ενημερωτικό δελτίο (σ.17), μαθαίνουμε τα εξής καταπληκτικά: «Η ΔΕΗ ανέθεσε την εκτίμηση της αξίας των παγίων περιουσιακών στοιχείων της στην εταιρεία American Appaisal ώστε να προσδιοριστεί εύλογα η αγοραία αξία
της... Οι αξίες των παγίων στοιχείων που ενσωματώνονται στις πλεγμένες οικονομικές καταστάσεις
της ΔΕΗ, οι οποίες παρουσιάζονται στο παρόν, δεν αποτυπώνουν την εν λόγω εκτίμηση και συνεπώς
ούτε την εύλογη αγοραία αξία των παγίων, καθώς το μητρώο παγίων δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Η εταιρεία σκοπεύει να ολοκληρώσει το μητρώο παγίων της ως τον Δεκέμβριο του 2002».

Εδώ πραγματικά η ελληνική χρηματαγορά κατακτά παγκόσμια πρώτη: εισάγεται εταιρεία στο χρηματιστήριο, και μάλιστα του μεγέθους της ΔΕΗ, δίχως να υπάρχει αποτίμηση παγίων! Προ-κειμένου για ξεπούλημα και κερδοσκοπία, δεν υπάρχουν ούτε κανόνες ούτε νόμοι ούτε στοιχειώδεις ευαισθησίες. Η ΔΕΗ τελικά μετοχοποιήθηκε για να γίνει ακόμη πιο προβληματική, πιο ελλειμματική, πιο ακριβή για το λαϊκό νοικοκυριό και πιο ανοιχτή όσο ποτέ σε κυκλώματα που κυριολεκτικά την απομυζούν.

Τα ίδια και χειρότερα συνέβησαν με τις μετοχοποιήσεις του ΟΤΕ (1996), των Ελληνικών Πετρελαίων (1998) και την προκλητική μεταβίβαση του 40% περίπου της Ελληνικής Βιομηχανίας Όπλων.

Η εκάστοτε κυβέρνηση δεν δίστασε να ευνοήσει με ξεδιάντροπο τρόπο ακόμη και εξόφθαλμα κερδοσκοπικά παιχνίδια, προκλητικές «συναλλαγές» με βαρόνους της αγοράς, αλλά και ημέτερους οικονομικούς κύκλους. Χαρακτηριστική περίπτωση για τον σκανδαλώδη τρόπο με τον οποίο μεταχειρίστηκαν οι κυβερνήσεις τις παραγωγικές δραστηριότητες του κράτους ήταν η μεταχείριση της Ολυμπιακής.
Το θέατρο εξαγοράς της Ολυμπιακής

Το 2002 στήθηκε ολόκληρο θέατρο «εξαγοράς» της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την κατά πολύ υποδεέστερη και τυχάρπαστη - με σύνθεση μετοχικού κεφαλαίου από εταιρείες off0shore και hoiding, ιδανικές για να αποκρύπτουν πηγές χρήματος κι ενίοτε να «ξεπλένουν» κεφάλαια - Axon Airlines. Είναι χαρακτηριστικό ότι το δίμηνο που με ευθύνη της κυβέρνησης κράτησε το θέατρο της «εξαγοράς» η μετοχή της μητρικής Axon Holdihgs (με προσωπικό 2 άτομα) εκτινάχθηκε κατά 88,72%! Από 664 δρχ. έφθασε στις 1.254 δρχ. και μετά έσκασε το κανόνι.
Παιχνίδια

Είναι χαρακτηριστικό ακόμη ότι η κυβέρνηση, ενώ είχε διακόψει αρκετά νωρίς τις κατ'ουσίαν διαπραγματεύσεις με τη συγκεκριμένη εταιρεία για την «εξαγορά» της Ο.Α., κρατούσε σιγή ιχθύος για να μην τινάξει στον αέρα τη φήμη που η ίδια δημιούργησε ότι «η Axon αγοράζει την Ο.Α.», πάνω στην οποία στηριζόταν όλο το κερδοσκοπικό παιχνίδι.
Το ίδιο διάστημα άλλες εταιρείες των συμφερόντων της Axon Holdihgs φέρεται ότι εξασφάλισαν τη μεσολάβηση τους για νέες μεγάλες προμήθειες πολεμικού υλικού στον Ελληνικό Στρατό, που δικαιολογήθηκε ως «αντισταθμιστικό όφελος» προς την Axon για να φορτωθεί την Ο.Α.

Έπειτα από πολλά η κυβέρνηση Καραμανλή, ύστερα από ένα όργιο χρηματιστικής κυβείας με τις απόπειρες εξαγοράς της Ολυμπιακής, τελικά την πούλησε στον Βγενόπουλο με αντίτιμο πoυ, όπως λέει χαρακτηριστικά η αγορά, αντιστοιχεί στην εξαγορά εμπορικού σήματος αλυσίδας γρήγορου φαγητού. Μέσα σε λίγους μήνες ο Βγενόπουλος «συγχώνευσε» την Ολυμπιακή με την Aegean Airlines εξασφαλίζοντας ανταποδοτικά οφέλη υπερδεκαπλάσια όσων κατέβαλε για την εξαγορά και τη διατήρηση της εταιρείας για όσο καιρό την έχει.
Οι πανάκριβες συμπράξεις κράτους και ιδιωτών

Εκεί βέβαια που έγιναν και γίνονται όργια είναι στις περίφημες ΣΔΙΤ, δηλαδή στις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, με βάση τις οποίες έγιναν και γίνονται τα περισσότερα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα» υποδομών της χώρας.

Μια μελέτη που εκπόνησε το ΤΕΕ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας σχετικά με τις ΣΔΙΤ τον Σεπτέμβριο του 2009 αποκάλυψε πως «η αγορά των ΣΔΙΤ διαμορφώνεται σε ολιγοπώλιο, με όλες τις σχετικές συνέπειες» και επίσης «ότι το κόστος των έργων που υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ, είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το κόστος με το οποίο θα υλοποιούνταν τα ίδια έργα, αν κατασκευάζονταν ως δημόσια έργα χρηματοδοτούμενα από το ΠΔΕ».

Έτσι από τη μελέτη «εκτιμάται ότι το κόστος των μη ανταποδοτικών έργων κοινωνικής υποδομής, που υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ, στοιχίζουν στο ελληνικό Δημόσιο περίπου μιάμιση φορά περισσότερο απ' ό,τι εάν υλοποιούνταν ως δημόσια έργα, με δανεισμό του Δημοσίου». Το ενδιαφέρον είναι ότι η μελέτη αυτή και τα πορίσματα της ανακοινώθηκαν παρουσία της τότε υπουργού ανάπτυξης κ. Λουκάς Κατσέλη, η οποία αρκέστηκε να πει ότι οι ΣΔΙΤ είναι «πολιτική επιλογή».

Το γεγονός ότι η δημόσια περιουσία ξεπουλιέται εδώ και χρόνια μ' αυτόν τον εξευτελιστικό τρόπο, ο οποίος σε μια ανεπτυγμένη χώρα θα επέφερε πιθανώς και ποινικές διώξεις, οφείλεται καταρχήν στην αγωνιώδη προσπάθεια των ιθυνόντων να δώσουν εξετάσεις στις «παγκόσμιες αγορές», δηλαδή στα διεθνή κερδοσκοπικά κέντρα.

Από την άλλη, σε μια επίσημα κατάδικασμένη οικονομία, που διακρίνεται για την παραγωγική της υποβάθμιση, τη συρρίκνωση του μεριδίου της στην παγκόσμια αγορά, την τεχνολογική περιθωριοποίηση, τι άλλο απομένει στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης του κεφαλαίου, της Ε.Ε. και της ευρωζώνης, εκτός από το να μετατραπεί σε προνομιακό πεδίο ασύδοτης κερδοσκοπίας; Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών απλώς έπρατταν ό,τι ήταν αναμενόμενο από κάθε κυβέρνηση του κατεστημένου: να αναζητά τις καλύτερες ευκαιρίες επ' ωφελεία δική της κι όσων «οικονομικών παραγόντων» τη στηρίζουν.
Χωρίς προηγούμενο...

Με την επιβολή του καθεστώτος ελεγχόμενης χρεοκοπίας στη χώρα, η πολιτική ιδιωτικοποίησης του Δημοσίου δεν πήρε μόνο διαστάσεις πρωτοφανείς, αλλά άλλαξε και χαρακτήρα. Πρόκειται για μαζική εκποίηση δημόσιας περιουσίας, υπηρεσιών και αγαθών, χωρίς προηγούμενο. Οι δανειστές και οι αγορές τους βρήκαν στην Ελλάδα μια ακόμη χρυσή ευκαιρία για γενικό ξεπούλημα προς όφελος των πιο ασύδοτων και αρπαχτικών συμφερόντων.

* Ο Δ. Καζάκης είναι αναλυτής-οικονομολόγος και το κείμενο του δημοσιεύτηκε στο "Ποντίκι" 13/1/2011

Ρυθμίσεις σχετικά με τις μισθολογικές απολαβές των εργαζομένων στις δημόσιες επιχειρήσεις και στα ΝΠΙΔ που υπάγονται στην Γενική Κυβέρνηση

Αρ. Πρωτ. ΕΓΔΕΚΟ 0050/12.1.2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

Ταχ. Δ/νση: Καραγιώργη Σερβίας 8
Ταχ. Κώδικας: 10184 Αθήνα
Τηλ: 210-3375813
Fax: 210-3375814
e-mail: gramegdeko@mnec.grΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Θέμα: Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με την εφαρμογή των νόμων 3429/2005 και 3845/2010, όπως τροποποιήθηκαν με το Ν. 3899/2010.

Α. Εισαγωγή

Ο νέος νόμος 3899/2010 (ΦΕΚ Α’ 212) επέφερε ορισμένες σημαντικές τροποποιήσεις και συμπληρώσεις στο Ν. 3429/2005 και στο Ν. 3845/2010, με κυριότερη την επέκταση του πεδίου εφαρμογής του κεφαλαίου Α’ του Ν. 3429/2005, στο οποίο υπάγονται πλέον όλες οι εταιρείες οι οποίες είχαν εξαιρεθεί δυνάμει υπουργικών αποφάσεων ή λόγω ειδικών διατάξεων στο καταστατικό τους, καθώς και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που υπάγονται στην Γενική Κυβέρνηση σύμφωνα με το ν. 2362/1995.
Επίσης, στο Ν. 3899/10, προβλέφθηκαν ρυθμίσεις σχετικά με τις μισθολογικές απολαβές των εργαζομένων στις δημόσιες επιχειρήσεις και στα ΝΠΙΔ που υπάγονται στην Γενική Κυβέρνηση οι οποίες εφαρμόζονται συμπληρωματικά με τον υφιστάμενο Ν.3845/10.
Στα πλαίσια αυτά, για την ενημέρωση τόσο των υφιστάμενων όσο και των νέων εταιρειών που εισάχθηκαν στο διευρυμένο πεδίο εφαρμογής του νόμου (Κεφ. Α του Ν.3429/05), σχετικά με τις υποχρεώσεις τους, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
Β. Διευκρινήσεις επί του άρθρου 2 του Ν.3899/10: «Αναπροσαρμογή αποδοχών εργαζομένων σε δημόσιες επιχειρήσεις και ΝΠΙΔ που υπάγονται στη Γενική Κυβέρνηση»
Σύμφωνα με το αρ. 2 του Ν.3899/10, δυνάμει του οποίου συμπληρώθηκε το αρ.3 του Ν. 3845/2010, αναπροσαρμόζονται οι αποδοχές των εργαζομένων στις δημόσιες επιχειρήσεις και στα ΝΠΙΔ που υπάγονται στην Γενική Κυβέρνηση, και ειδικότερα διευκρινίζονται τα παρακάτω:
α) Παράγραφος 17: Τίθεται νέο ανώτατο όριο μικτών αποδοχών το οποίο καθορίζεται στο ποσό των 4.000,00 ευρώ. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για τους Προέδρους, Διοικητές και Δ/ντες Συμβούλους, για τους οποίους εξακολουθεί να εφαρμόζεται το όριο της παραγράφου 1 του αρ. 2 του Ν. 3833/2010 (5.856,08 ευρώ).
β) Παράγραφος 18: Μείωση κατά 10% του συνόλου των αποδοχών, όταν αυτές υπερβαίνουν, υπολογιζόμενες σε δωδεκάμηνη βάση, το ποσό των 1.800,00 ευρώ. Από την μείωση εξαιρούνται το οικογενειακό και το επίδομα ανθυγιεινής ή επικίνδυνης εργασίας και τα επιδόματα εορτών, Χριστουγέννων και Πάσχα.
Διευκρινίζεται ότι η μείωση θα γίνεται στο σύνολο των αποδοχών όταν αυτές υπερβαίνουν το ποσό των 1.800,00 ευρώ και όχι μόνο στο ποσό κατά το οποίο υπερβαίνουν την βάση των 1.800,00 ευρώ. Π.χ. σε μηνιαίες αποδοχές ύψους 2.000,00 ευρώ η μείωση θα υπολογιστεί ως εξής: 2.000,00 Χ 10% =200,00 ευρώ. Επομένως το ποσό που θα καταβληθεί θα είναι (2.000,00 - 200,00 =) 1.800,00 ευρώ. Αντίστοιχα σε μηνιαίες αποδοχές ύψους 1.900,00 ευρώ η μείωση θα υπολογιστεί ως εξής: 1.900,00 Χ 10% =190,00 ευρώ. Επειδή εάν αφαιρέσουμε το σύνολο της μείωσης του 10% από τις μηνιαίες αποδοχές το ποσό που υπολείπεται είναι λιγότερο από τα 1.800,00 (1.900,00 - 190,00 = 1.710,00 ευρώ) πραγματοποιούμε την μείωση μόνο μέχρι του ποσού των 1.800,00 ευρώ. Συνεπώς και στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται το ποσό των 1800,00 ευρώ.
Σημειώνεται επίσης ότι η μείωση δεν γίνεται στο οικογενειακό και το επίδομα ανθυγιεινής ή επικίνδυνης εργασίας και τα επιδόματα εορτών, Χριστουγέννων και Πάσχα. Επομένως πριν προβούμε στην μείωση του 10% αφαιρούμε από τις συνολικές αποδοχές τα ποσά που αντιστοιχούν στα επιδόματα αυτά. Εάν μετά την αφαίρεση, το ποσό που προκύπτει είναι κατώτερο των 1.800,00 ευρώ προβαίνουμε στην μείωση σε τέτοιο ποσοστό ώστε το τελικό ποσό μαζί με τα εξαιρούμενα επιδόματα να μην είναι κατώτερο των 1.800,00 ευρώ. Π.χ. έστω ότι οι μηνιαίες αποδοχές συμπεριλαμβανομένων των εξαιρούμενων επιδομάτων ανέρχονται στο ποσό των 1.900 ευρώ (εκ των οποίων 150 ευρώ αντιστοιχούν στα εξαιρούμενα επιδόματα). Από το ποσό των 1.900 ευρώ αφαιρούμε τα 150 ευρώ και διενεργούμε τη μείωση στο ποσό των 1.750 ευρώ (1.750 x (1-10%) = 1.575). Στο ποσό των 1.575 ευρώ προσθέτουμε το ποσό των 150 ευρώ, και καταλήγουμε στα 1.725 ευρώ. Επειδή το ποσό που προκύπτει υπολείπεται του κατώτατου ορίου, γίνεται αυτόματη αναπροσαρμογή και το ποσό που δικαιούται ο υπάλληλος είναι 1.800 ευρώ.
Δεδομένου άλλωστε ότι, ο υπολογισμός του ορίου των 1.800,00 ευρώ γίνεται, σύμφωνα με το νόμο, σε δωδεκάμηνη βάση, οι αποδοχές θα υπολογίζονται κάθε μήνα ξεχωριστά, αναγόμενες κάθε φορά σε δωδεκάμηνη βάση και στο τέλος του έτους θα γίνεται εκκαθάριση.
γ) Παράγραφος 19: Σε κάθε περίπτωση η συνολική μείωση που επέρχεται με την εφαρμογή των ανωτέρω (ανώτατο όριο μηνιαίων αποδοχών 4.000,00 ευρώ και μείωση του 10%) δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει κατά μήνα το 25% των πάσης φύσεως αποδοχών, επιδομάτων, αποζημιώσεων και αμοιβών γενικά που θα καταβάλλονταν χωρίς την εφαρμογή των διατάξεων αυτών.
δ) Παράγραφος 20: Οι πάσης φύσεως αμοιβές για υπερωριακή εργασία, υπερεργασία, εργασία τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, εκτός έδρας μετακίνηση και οδοιπορικά απαγορεύεται σε επίπεδο φορέα να υπερβαίνουν το 10% των πάσης φύσεως αποδοχών που καταβάλλονται σε ετήσια βάση.
Γενικά παραδείγματα:
1) Μέγιστη δυνατή μείωση συνολικών αμοιβών 25%
Παράδειγμα Α
α) Μεικτές αμοιβές 2010: 5.856,00 ευρώ
β) Με νέο πλαφόν θα έπρεπε να είναι 4.000,00 ευρώ (-31,7%)
γ) Προσαρμογή με βάση το 25%: 4.392,00 ευρώ (-25% του 5.856,00)
Παράδειγμα Β
Μεικτές αμοιβές 2010: 3.200,00 ευρώ
Μέγιστη δυνατή μείωση στα 2.400,00 ευρώ (-25% επί του 3.200,00)
2) Επιβολή πλαφόν 4.000,00 ευρώ
Αμοιβή 2010 από 4.001,00 έως 5.333,00 ευρώ. Νέα αμοιβή 2011: 4.000,00 ευρώ
3) Μείωση αποδοχών 10% σε αποδοχές άνω των 1.800,00 ευρώ
α) Αμοιβή 2010 από 1.801,00 - 2.000,00 ευρώ. Νέα αμοιβή 2011: 1.800,00 ευρώ
β) Αμοιβή 2010: 2.200,00 ευρώ. Νέα αμοιβή 2011: 1.980,00 ευρώ
4) Αμοιβές σε επίπεδο φορέα για υπερωριακή εργασία κλπ
Σύνολο αμοιβών φορέα 200,00 εκατ. ευρώ
Σύνολο αμοιβών για υπερωρίες κλπ 50 εκατ. ευρώ
Νέο δυνατό σύνολο αμοιβών για υπερωρίες κλπ 20 εκατ. ευρώ
Γ. Διευκρινήσεις σχετικά με τις πρόσθετες ρυθμίσεις του Ν. 3899/2010 για τις εταιρείες που υπάγονταν ήδη στο πεδίο εφαρμογής του κεφαλαίου Α’ του Ν. 3429/2005
Υποβολή οικονομικών στοιχείων
Σύμφωνα με το αρ. 19 παρ. 2, περ. ε του Ν. 3899/2010 θα πρέπει να υποβάλλονται στην Ειδική Γραμματεία Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (ΕΓΔΕΚΟ) του Υπουργείου Οικονομικών:
Τριμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ), ελεγμένες από ορκωτό ελεγκτή - λογιστή, ανεξάρτητα από τον ετήσιο κύκλο εργασιών μέσα σε ένα μήνα από την λήξη της τρίμηνης περιόδου. Η τριμηνιαία οικονομική έκθεση μαζί με τις οικονομικές καταστάσεις θα πρέπει να αποστέλλονται σε αρχείο pdf ηλεκτρονικά στο e-mail: gramegdeko@mnec.gr, με θέμα «Τριμηνιαίες Καταστάσεις Περιόδου…Όνομα εταιρείας» καθώς και έντυπα στη ταχυδρομική διεύθυνση: Καραγιώργη Σερβίας 8, 10184, Αθήνα.
Προκειμένου να υλοποιηθεί η προαναφερόμενη πρόβλεψη του νόμου θα πρέπει η Διοίκηση κάθε εταιρείας να μεριμνήσει για την άμεση σύγκλιση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων με θέμα τον ορισμό ορκωτού ελεγκτή για τον έλεγχο των τριμηνιαίων και των ετήσιων καταστάσεων έτους 2010. Σημειώνεται ότι πριν τη σύγκληση της έκτακτης γενικής συνέλευσης θα πρέπει να έχουν ληφθεί προσφορές από ελεγκτικές εταιρείες ή ελεγκτές για το κόστος του ελέγχου όλων των οικονομικών καταστάσεων, τριμηνιαίων και ετήσιων.
Σημειώνεται ότι οι ορισμένοι από τη γενική συνέλευση των μετόχων, εσωτερικοί ελεγκτές στα πλαίσια και οδηγιών που τους έχουν δοθεί από την Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ, καλούνται να ελέγχουν σε μηνιαία βάση για κάθε εταιρεία την εφαρμογή των μισθολογικών μειώσεων (Ν. 3899, 17.12.2010) καθώς τις λειτουργικές τους δαπάνες, σε μια ευρύτερη προσπάθεια συγκράτησης των λειτουργικών εξόδων.
Τονίζεται ότι τα ανωτέρω υποβάλλονται επιπρόσθετα των όσων στοιχείων ήδη υποβάλλονται μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) δηλ των εξής: πηγές χρήσεις πόρων, αποτελέσματα χρήσης, ισολογισμός συμφώνα με το ΕΓΛΣ και στοιχεία απασχόλησης.
Τέλος, σχετικά με την υποβολή στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδίων 2011-2013, η προθεσμία υποβολής παρατείνεται έως 24 Ιανουαρίου 2011. Επισημαίνεται ότι στον προϋπολογισμό του 2011 πρέπει να ληφθούν υπόψη οι μισθολογικές προβλέψεις του Ν.3899/10.
Δ. Διευκρινήσεις για τις ανώνυμες εταιρείες και τα ΝΠΙΔ που εισέρχονται για πρώτη φορά στο πεδίο εφαρμογής του κεφαλαίου Α’ του Ν. 3429/2005
1) Θεσμικό πλαίσιο του Ν. 3429/2005-Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί
Ο Ν.3429/05 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, εφαρμόζεται σε όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις στις οποίες το ελληνικό δημόσιο δύναται να ασκεί άμεσα ή έμμεσα αποφασιστική επιρροή, λόγω της συμμετοχής του στο μετοχικό της κεφάλαιο ή της χρηματοοικονομικής συμμετοχής του ή των κανόνων που τη διέπουν. Ο εν λόγω νόμος καθορίζει το πλαίσιο λειτουργίας των εταιρειών (σε συνδυασμό με το θεσμικό νόμο 2190/20 περί Α.Ε) καθώς και τις υποχρεώσεις των εταιρειών που εμπίπτουν σε αυτόν.
2) Βασικές Υποχρεώσεις Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών

Οι βασικές διατάξεις που αφορούν την οργάνωση, λειτουργία και διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης περιγράφονται στα άρθρα 2-6 του Ν.3429/05 και ρυθμίζουν σημαντικά εταιρικά θέματα όπως ο τρόπος λειτουργίας, η σύνθεση και ο ορισμός του διοικητικού συμβουλίου, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, και το στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο της επιχείρησης. Στις εν λόγω ρυθμίσεις οφείλει κάθε δημόσια επιχείρηση να εναρμονιστεί, προβαίνοντας σε όλες απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί έγκαιρα και με ακρίβεια στις νέες της υποχρεώσεις.

Στα αρ. 6-7 του Ν. 3429/05, ορίζονται μεταξύ άλλων ότι κάθε δημόσια επιχείρηση ή οργανισμός καταρτίζει και υποβάλλει Επιχειρησιακό σχέδιο στη Διυπουργική Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, δια του εποπτεύοντος Υπουργείου. Επίσης στο ίδιο άρθρο, ορίζεται ότι οι δημόσιες επιχειρήσεις υποβάλλουν στην Ειδική Γραμματεία Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών:

α) έως τη 16η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους το σχέδιο του ετήσιου οικονομικού προϋπολογισμού τους, καθώς και εισηγητική έκθεση τεκμηρίωσης των οικονομικών μεγεθών,
β) τον ετήσιο απολογισμό, τις οικονομικές καταστάσεις, την έκθεση πεπραγμένων του διοικητικού συμβουλίου και την έκθεση ή το πιστοποιητικό του ορκωτού ελεγκτή λογιστή, εντός των προθεσμιών του Ν. 2190/ 1920, όπως ισχύει,
γ) τα απολογιστικά στοιχεία, καθώς και τα στοιχεία της απασχόλησης ανά τρίμηνο, (ηλεκτρονική υποβολή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα -αναφέρεται στην επόμενη ενότητα)
δ) Τριμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ), ελεγμένες από ορκωτό ελεγκτή - λογιστή, ανεξάρτητα από τον ετήσιο κύκλο εργασιών μέσα σε ένα μήνα από την λήξη της τρίμηνης περιόδου. Η τριμηνιαία οικονομική έκθεση μαζί με τις οικονομικές καταστάσεις θα πρέπει να αποστέλλονται σε αρχείο pdf ηλεκτρονικά στο e-mail: gramegdeko@mnec.gr, με θέμα «Τριμηνιαίες Καταστάσεις Περιόδου…._Όνομα εταιρείας» και έντυπα στη ταχυδρομική διεύθυνση: Καραγιώργη Σερβίας 8, 10184, Αθήνα.
δ) κάθε πρόταση που αφορά σε αλλαγή κανονισμού λειτουργίας, συλλογικών συμβάσεων εργασίας, τιμολογίων, καθώς και κάθε άλλου μέτρου της διοίκησης που επηρεάζει σημαντικά τα οικονομικά αποτελέσματα πριν να τεθεί σε ισχύ.

3) Ηλεκτρονική Υποβολή Οικονομικών Στοιχείων

Το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (ΟΠΣ-ΔΕΚΟ) είναι ένα ολοκληρωμένο λογισμικό σύστημα το οποίο λειτουργεί στη Διεύθυνση ΔΕΚΟ του Υπουργείου Οικονομικών, με τη χρήση του οποίου, αφενός γίνεται η ηλεκτρονική υποβολή των χρηματοοικονομικών και λοιπών στοιχείων των ΔΕΚΟ, σε προϋπολογιστική και απολογιστική βάση και σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Στα πλαίσια της ηλεκτρονικής υποβολής των χρηματοοικονομικών και λοιπών στοιχείων σας στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα των ΔΕΚΟ (ΟΠΣ-ΔΕΚΟ), παρακαλούμε όπως ορίσετε άμεσα δύο υπαλλήλους από το μόνιμο προσωπικό σας όπως πιστοποιηθούν από την υπηρεσία μας για την καταχώρηση και υποβολή των ως άνω στοιχείων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, θα πρέπει να μας αποστείλετε έγγραφο, υπογεγραμμένο από το Διευθύνοντα Σύμβουλο της επιχείρησής σας, στο οποίο θα φαίνονται τα ονοματεπώνυμα των δύο ορισθέντων προς πιστοποίηση υπαλλήλων σας καθώς και τα τηλέφωνα επικοινωνίας τους. Στη συνέχεια θα προγραμματισθεί συνάντηση μαζί τους κατά τη διάρκεια της οποίας θα γίνει η εκπαίδευσή τους και θα τους δοθούν οι κωδικοί πρόσβασης στο ΟΠΣ-ΔΕΚΟ. Το εν λόγω έγγραφο θα πρέπει να αποσταλεί με Φαξ ή E-mail στην υπηρεσία μας, καθώς και ταχυδρομικά, το αργότερο μέχρι Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011.
Σημειώνουμε ότι, μετά τη διασύνδεση των εταιρειών με το ΟΠΣ, θα υπάρξει σχετική ενημέρωση για τους αρμόδιους υπαλλήλους της Δ/νσης ΔΕΚΟ που θα παρακολουθούν την υποβολή των στοιχείων ανά εταιρεία.

Ε. Στοιχεία Επικοινωνίας

Σε περίπτωση οποιασδήποτε απορίας ή ερώτησης αναφορικά με την εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου και της διασύνδεσης με το Ο.Π.Σ μπορείτε να απευθύνεστε στην Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ, ή τη Δ/νση ΔΕΚΟ που στεγάζονται στο Υπουργείο Οικονομικών επί της οδού Καραγιώργη Σερβίας 8, (τηλ. 210.3375813, 210.3375732, φαξ 210.3375814) και ειδικότερα για ζητήματα:

- Τεχνικής υποστήριξης ΟΠΣ: κ.κ Ι. Αθανασίου, Β.Λούκος και Μ. Αλαμπάση (τηλ 210.3375947, 210.3375965, 210.3375823)

- Χρηματοοικονομικής φύσης: κυρίες Μ.Γεωργίου (210.3375816), Μ.Πρίγκουρη (210.3375818) και Θ.Καρποδίνη (210.3375817).

- Νομικής φύσης: κα Σ. Λυμπεροπούλου (210.3375821)

Ο Ειδικός Γραμματέας

Γ. Κυριακός

Την εκανε(οχι με ελικοπτερο)...

...ο Προεδρος της Τυνησιας Ζιν ελ Αμπιντιν Μπεν Αλι και φιλος του Μουαμαρ. Ποιος εχει σειρα;

Παιδεια

Ειναι ταγματαρχης εγινε και πτυχιουχος δασκαλος ο Πυρρος Δημας!!! ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΠΑΙΔΙΑ

Με φοντο το μπορδοροδοκοκκινο χαλι...

...η Δεσποινα και ο Γιαννης μετα τον γαμο...(θαλασσια υπεροχη).

Χρηστη Διοικηση

Εμεις θα ανοιξουμε off-shore?

Γεννηθηκε 15 Ιανουαριου 1906...

...και πεθανε 15 Μαρτιου 1975 ο Αριστοτελης Ωνασης(πισω η Jackie).

Απο το πνευμα και την πολιτικη...

...στο θεατρο ο Π.Κανελλοπουλος,υποκλινεται στη Ζ.Λασκαρη.

Το 1908 συνελληφθη ο...

...Ι.Β.Σταλιν.

Δεν εχει συλληφθει ακομη...

...ο Μπιλ Γκειτς.

Σοσιαλιστης απο φοιτητης στην αλλοδαπη

Γερασιμος Αρσενης

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)