Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

ΚΡΕΜΑΤΟΡΙΟ ΤΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΝΠΔΔ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;


Επίκαιρο άρθρο των κ.κ. Ασπροδίνη - Αντωνιάδη
Την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014, στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, συζητήθηκε η αγωγή του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΜΤΝ) κατά της Τραπέζης της Ελλάδος (ΤτΕ). Στην υπόψη αγωγή, επιγραμματικά, το ΜΤΝ ισχυρίζεται «κακοδιαχείριση» του «Κοινού
Κεφαλαίου των ΝΠΔΔ και Ασφαλιστικών Φορέων» εκ μέρους της ΤτΕ, που είχε σαν αποτέλεσμα, απώλεια των αποθεματικών του Ταμείου της τάξης του 50% επί ονομαστικών τιμών. Ζημίες οι οποίες, πέραν των Λογαριασμών του Ταμείου ως ΝΠΔΔ, επεκτάθηκαν και σε αποθεματικά Λογαριασμών τους οποίους αυθαίρετα και καταχρηστικά ενέταξε η ΤτΕ στο «Κοινό Κεφάλαιο». Οι Λογαριασμοί ΕΚΟΕΜΝ, ΝΙΝ, ΕΛΧΑΟΣ, ΕΛΠΝ, ΕΛΧΑΟΙΑ, οι οποίοι ούτε ΝΠΔΔ, ούτε Ασφαλιστικοί Φορείς είναι, αφού στα έσοδά τους δεν συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο.
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, ο μάρτυρας υπεράσπισης της ΤτΕ, κος Αλεξίου, φέρεται να κατέθεσε - αποδέχθηκε, μεταξύ άλλων:
Ø      Η τελευταία έκδοση ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου, έγινε τον Απρίλιο του  2010 και από τότε μέχρι και σήμερα δεν υπήρξαν ομόλογα ελληνικού Δημοσίου στην «πρωτογενή αγορά».
Ø      Οι τιμές των ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου άρχισαν να «πέφτουν» από το 2009 και κορυφώθηκαν το 2012, όταν είχαν «πέσει» στην κατηγορία “junk”, πωλούμενα στην «αγορά», σε τιμές κάτω του 20%.
Ø      Από τον Οκτώβριο του 2010, η ΤτΕ είχε σταματήσει τις αγορές ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου στη δευτερογενή αγορά, εκτός τριών αγορών το 2011, συνολικής αξίας της τάξης των 455 εκατ. €, στο 90% (μεσοσταθμικά) της ονομαστικής αξίας.
Ø      Αν και αναμενόταν το περιβόητο «κούρεμα», η ΤτΕ προχώρησε σε αυτή την αγορά, μέσα στο επίμαχο χρονικό διάστημα 2010-2012, επειδή λόγω της βραχυπρόθεσμης λήξης και του μεγάλου «κουπονιού», εκρίθη ως συμφέρουσα αγορά για το «Κοινό Κεφάλαιο».
Ø      Εκτός των παραπάνω αγορών, στην περίοδο 2010-2012, τα διαθέσιμα του «Κοινού Κεφαλαίου», επενδύονταν σε έντοκα γραμμάτια του ελληνικού Δημοσίου και σε REPOS.
Ø      Δεν υπήρχε σχέδιο «διαχείρισης κρίσης» για την προστασία και διάσωση των κεφαλαίων του «Κοινού Κεφαλαίου».
Ø      Σε περιόδους που τα ελληνικά ομόλογα είχαν τιμές περί το 20% της ονομαστικής τους, θα μπορούσαν να είχαν προβεί σε τέτοιες αγορές και να πολλαπλασιαστούν τα χρήματα του «Κοινού Κεφαλαίου», όμως δεν το έπραξαν.
Το αν η κατάθεση του «ειδικού» μάρτυρα της ΤτΕ, ήταν ακριβής ή ανακριβής, διαφωτιστική ή αποπροσανατολιστική, είναι κάτι που θα το κρίνει το Δικαστήριο, το οποίο θεωρούμε ότι θα μελετήσει σε βάθος την υπόθεση. Μία υπόθεση που έχει να κάνει με το αν τελικώς, η ΤτΕ ως αποκλειστικός διαχειριστής του «Κοινού Κεφαλαίου», στο οποίο βρίσκεται το μέγιστο μέρος της κινητής περιουσίας περίπου 600 φορέων, λειτουργούσε επ’ ωφελεία αυτού του Κεφαλαίου, ή όχι!
Είναι γεγονός ότι για να υποστηριχθεί ο ένας ή ο άλλος ισχυρισμός, χρειάζονται στοιχεία, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στον καθένα, ειδικά όταν μιλάμε για το ιδιόμορφο άβατο της ΤτΕ, για την οποία δεν είναι καν γνωστή η μετοχική της σύνθεση. Αυτό όμως μπορεί να συμβαίνει σε μερίδια που συμμετείχαν στο «Κοινό Κεφάλαιο» πριν την κρίση, όπου το χαρτοφυλάκιο είναι πολυπληθές και απαιτούνται πολλές διασταυρώσεις στοιχείων!
Όταν όμως έχουμε μερίδια που η έναρξη της συμμετοχής τους στο «Κοινό Κεφάλαιο», ταυτίζεται με την έναρξη της κρίσης, όπου σύμφωνα με τη κατάθεση του εκπροσώπου της ΤτΕ, ούτε πρωτογενής αγορά ομολόγων υπήρχε, ούτε γίνονταν αγορές ομολόγων στη δευτερογενή αγορά, παρά μόνον επενδύσεις σε έντοκα γραμμάτια και REPOS, τα οποία δεν «κουρεύτηκαν», θα ανέμενε κανείς, αν όχι κέρδη, να μην υπάρχουν αξιόλογες επιπτώσεις του PSI σε αυτά τα μερίδια.
Δυστυχώς όμως, τα πράγματα δεν είναι έτσι, γιατί ένας τέτοιος φορέας (μερίδιο), που συμμετείχε στο «Κοινό Κεφάλαιο», υπέστη τεράστιες ζημίες, όπως θα δούμε παρακάτω, με βάση επίσημα στοιχεία.
Αυτός ο φορέας είναι το «Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών» (ΑΚΑΓΕ), που συνίσταται από τους παρακάτω τρείς αυτοτελείς Λογαριασμούς. Η επένδυση δε των κεφαλαίων του Α.Κ.Α.ΓΕ. γίνεται από την ΤτΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του τρίτου άρθρου του ν. 2216/1994 (ΦΕΚ 83 Α΄) και της παραγράφου 11α του άρθρου 15 του ν. 2469/1997 (ΦΕΚ 38 Α΄) περί «Κοινού Κεφαλαίου των ΝΠΔΔ και Ασφαλιστικών Φορέων»:
Ø      Λογαριασμός ΑΚΑΓΕ που συστάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 149 του Ν.3655/2008 (ΦΕΚ58Α') και σκοπός του είναι η δημιουργία αποθεματικών, για την χρηματοδότηση των κλάδων σύνταξης των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ), από 1-1-2019 και μετά, για τη διασφάλιση των συντάξεων των νέων γενεών.
Ø      Λογαριασμός «Εισφορά Αλληλεγγύης των Συνταξιούχων» (Ε.Α.Σ), που συστάθηκε με το άρθρο 11 του Ν. 3865/2010 (ΦΕΚ 120Α/21-7-2010), όταν από 1-8-2010 θεσπίστηκε η σχετική μηνιαία κράτηση στους συνταξιούχους (πρώην ΛΑΦΚΑ)
Ø      Λογαριασμός «Ειδική Εισφορά Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης» (ΕΕΣΕΑ), που συστάθηκε με την παράγραφο 13 του άρθρου 44 του Ν.3986/2011 (ΦΕΚ Α 152/1.7.2011), όταν από 1-9-2011 θεσπίστηκε η σχετική μηνιαία κράτηση στις Επικουρικές Συντάξεις.
Την 23-11-2012, οι Βουλευτές κ. Γ. Νταβρής και κ. Ν. Μαριάς, κατέθεσαν την υπ’ αριθμ. 4287 ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων, ζητώντας διοικητικά και διαχειριστικά στοιχεία για το ΑΚΑΓΕ. Επί της ερώτησης, ο Υπουργός Εργασίας κ. Ιωάννης Βρούτσης, εξέδωσε την με αρ. Πρωτοκόλλου Φ. 80000/2794/5656 από 18-12-2012, επίσημη απάντηση.
Τα πρώτα στοιχεία που προκαλούν έκπληξη, τόσο από την απάντηση του υπουργού Εργασίας, όσο και από σχετική έρευνα που έγινε επί του θέματος είναι:
Ø    Από την έναρξη λειτουργίας του ΑΚΑΓΕ το 2008, η πρώτη οικονομική χρήση για την οποία επρόκειτο να συνταχθεί Απολογισμός και Ισολογισμός, θα ήταν αυτή του 2012, με καταληκτική ημερομηνία την 30-6-2013!
Ø    Ο τρόπος λειτουργίας του Α.Κ.Α.ΓΕ., ο τρόπος απόδοσης των πόρων του, η διαδικασία χρηματοδότησης των φορέων και των κλάδων σύνταξης, η οικονομική οργάνωση και λογιστική λειτουργία του και η λειτουργία της Επιτροπής Διαχείρισης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, που σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 149 του Ν.3655/2008, έπρεπε να είχαν καθορισθεί από το 2008, με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών & Εργασίας, τελικώς καθορίσθηκαν τον Αύγουστο του 2012 με την ΚΥΑ Αριθμ. Φ 80000/οικ.12445/ 2646/ 10.8.2012!
Ø    Η Επιτροπή Διαχείρισης του ΑΚΑΓΕ, που προβλέφθηκε στο άρθρο 14 της ανωτέρω ΚΥΑ, επρόκειτο να συγκροτηθεί με τη σύνταξη του Απολογισμού και Ισολογισμού, τον Ιούνιο του 2013!
Δηλαδή, επί πέντε (5) περίπου χρόνια, το σύνολο των χρημάτων, που συγκεντρώνονταν στους τρείς Λογαριασμούς του ΑΚΑΓΕ (τα οποία δεν ήταν καθόλου λίγα, όπως θα δούμε παρακάτω και τα οποία επρόκειτο να στηρίξουν το πολύπαθο Ασφαλιστικό μας Σύστημα), ήταν αφημένα «ορφανά», στα «στιβαρά» και «σίγουρα» χέρια της ΤτΕ!
Επιπρόσθετα των παραπάνω, στην απάντηση του Υπουργού, περιλαμβάνονται και αναλυτικά στοιχεία των εσόδων και απωλειών PSI, τα οποία ταξινομήθηκαν και παρουσιάζονται συνοπτικά στον παρακάτω πίνακα.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
ΑΚΑΓΕ
ΕΑΣ
ΕΕΣΕΑ
ΕΣΟΔΑ ΔΕΚ 2009  - ΙΟΥΛ 2010
562.588.174,62

Ø

Ø

ΕΣΟΔΑ ΑΥΓ 2010 - ΜΑΡ 2012
1.218.877.039,34

399.075.645,47

33.190.846,78

ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΤΗΝ 12-3-2012
1.781.465.213,96

399.075.645,47

33.190.846,78

ΠΟΣΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΠΩΛΕΙΩΝ PSI
1.236.671.240,32
69,42%
262.843.600,18
65,86%
20.980.434,12
63,21%
ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΜΕΤΑ ΤΟ PSI 13-3-2012
544.793.973,64

136.232.045,29

12.210.412,66

ΕΙΣΡΟΕΣ ΑΠΡ 2012 - ΟΚΤ 2012
27.999.342,81

172.858.247,38

45.463.057,31

ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΤΗΝ 31-10-2012
572.793.316,45

309.090.292,67

57.673.469,97


Από το Δεκέμβριο του 2009 που ξεκίνησαν τα έσοδα του ΑΚΑΓΕ, μέχρι και το Μάρτιο του 2012, επάνω δηλαδή στην κρίση, συγκεντρώθηκαν και στους τρείς Λογαριασμούς του ΑΚΑΓΕ,  2.213.731.706,21 € (δισεκατομμύρια)! Το σύνολο δε των απωλειών λόγω του PSI το Μάρτιο του 2012, και  για τους τρείς Λογαριασμούς ήταν 1.520.495.274,62 € (δισεκατομμύρια)! Δηλαδή, με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας, οι ονομαστικές απώλειες ανήλθαν στο εξωπραγματικό ποσοστό 68,68%!
Το πρώτο βασικό και εύλογο ερώτημα, ακόμη και για τον πιο αδαή, με βάση τα παραπάνω δεδομένα, σε συνδυασμό με τα όσα ακούσαμε από τον κο Αλεξίου της ΤτΕ στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, είναι: Κάτω από ποιες συνθήκες, μπορεί ένα κεφάλαιο να έχει απώλειες της τάξης του 70% από το PSI, όταν δεν έχει εκτεθεί σε ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου, δεδομένου ότι «εισήλθε» σε «επενδυτική δράση», σε μία περίοδο που στο συντριπτικό της διάστημα:
Ø      Δεν υπήρχε πρωτογενής αγορά ελληνικών ομολόγων
Ø      Δεν γίνονταν αγορές στη δευτερογενή αγορά
Ø      Γίνονταν επενδύσεις μόνο σε έντοκα γραμμάτια του ελληνικού Δημοσίου και REPOS, τα οποία όμως δεν «κουρεύτηκαν».
Όσο και να «σπάσει» κάποιος το κεφάλι του, δεν υπάρχει σενάριο που να οδηγεί σε τόσο μεγάλη ζημία, κάτω από τα πιο πάνω δεδομένα. Ακόμη όμως και αν ο εκπρόσωπος της ΤτΕ, δεν ήταν ακριβής και τελικώς γίνονταν αγορές ομολόγων στη δευτερογενή αγορά, η ζημία θα ήταν πολύ λιγότερη από τη μισή αυτής που τελικώς καταγράφηκε, δεδομένου ότι οι τιμές, ειδικά προς το τέλος της περιόδου, είχαν πέσει αρκετά κάτω του 50%. Αν για παράδειγμα, ένα ομόλογο αγοραζόταν, προ του PSI, σε τιμή 40% της ονομαστικής του, μετά το PSI, θα είχε κέρδος περί το 25%, σε ονομαστικές τιμές.
Σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, αν κάποιος διαχειριστής κεφαλαίου, «κατόρθωνε να πετύχει» μια τόσο μεγάλη ζημία, θα είχε πολύ σοβαρό πρόβλημα. Στην περίπτωση του «Κοινού Κεφαλαίου των ΝΠΔΔ και Ασφαλιστικών Φορέων», η ΤτΕ ως διαχειριστής, φαίνεται πως με πρόσχημα το PSI, αν δεν μεθόδευσε, σίγουρα αμέλησε να προστατεύσει τα κεφάλαια 600 περίπου φορέων.  Δεν θα πρέπει να ελεγχθεί γι’ αυτό;
Τα ερωτήματα όμως παραμένουν και είναι αμείλικτα:
Ø      Γιατί η ΤτΕ που είχε πλήρη πληροφόρηση για το επικείμενο PSI, δεν προστάτευσε το «Κοινό Κεφάλαιο»;
Ø      Που πήγαν πραγματικά τα χρήματα αυτά;
Τα χρήματα αυτά πάντως, σίγουρα δεν πήγαν για τη διάσωση της Χώρας από τη χρεοκοπία! Διότι αν υπήρχε τέτοιο σχέδιο, θα μπορούσε η ΤτΕ, με την πληροφόρηση που είχε, να είχε κάνει κινήσεις πώλησης ομολόγων (δευτερογενή αγορά) στην αρχή της κρίσης (2010), όταν ακόμη οι τιμές των ομολόγων ήταν σε επίπεδα άνω του 70% και στη συνέχεια, διάθεση της ρευστότητας για αγορά ομολόγων  (δευτερογενή αγορά) σε τιμές κάτω του 50% (2011 -2012), σε συνδυασμό με επενδύσεις εντόκων γραμματίων και REPOS, Κινήσεις δηλαδή που κάνει και ο πιο άπειρος διαχειριστής επενδυτικών κεφαλαίων. Σε αυτή την περίπτωση, θα επιτυγχάνονταν ταυτόχρονα τρείς στόχοι:
Ø      Θα αγοράζονταν χρέος της Χώρας στο 1/3 ή 1/4 της αξίας του.
Ø      Θα ικανοποιούνταν βραχυπρόθεσμες ανάγκες ρευστότητας, με υγιή εσωτερικό δανεισμό και
Ø   Τα ΝΠΔΔ και Ασφαλιστικά Ταμεία δεν θα είχαν απολέσει τα αποθεματικά τους, ή θα είχαν καταγράψει μικρές και διαχειρίσιμες ζημίες. 

 (Το σχετικό απαντητικό έγγραφο του Υπουργού Εργασίας μπορείτε να το διαβάσετε εδω)
Παναγιώτης Ασπροδίνης  - Γιάννης Αντωνιάδης
Αξκοί Οικονομολόγοι Π.Ν. ε.α..

Συνταγματικό και νόμιμο το κούρεμα των ομολόγων σύμφωνα με το ΣτΕ

Συνταγματικό, νόμιμο και σύμφωνο με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) έκρινε το «κούρεμα» (PSI) των ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου, που έγινε τον Μάρτιο του 2012, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις υπ' αριθμ' 1116 και 1117/2014 αποφάσεις της. 

Η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε κατά πλειοψηφία (31 υπέρ και 7 ή 8 κατά, ανάλογα με το νομικό ζήτημα που τέθηκε προς ψηφοφορία) όλους τους ισχυρισμούς των περίπου 7.000 ομολογιούχων, κ.λπ., οι οποίοι υποστήριζαν ότι με το PSI είχαν απώλεια κεφαλαίου 53,5%.   Η Ολομέλεια αναφέρει ότι ο νόμος 4050/2012 για τη διαδικασία «αντικατάστασης των τίτλων εκδόσεως ή εγγυήσεως του ελληνικού Δημοσίου με νέους τίτλους» προβλέφθηκε για λογούς δημοσίου συμφέροντος και με αυτήν την αντικατάσταση μειώθηκε το δημόσιο χρέος, ενώ ο εν λόγω νόμος δεν θεσπίστηκε «κατά τρόπο αυθαίρετο από το νομοθέτη, αλλά συμφώνα με τα διεθνή συναλλακτικά ήθη, όπως αυτά εξελίσσονται».   
Ακόμη, όπως αναφέρεται στις δικαστικές αποφάσεις, η περιουσιακή απώλεια των ομολογιούχων ήταν «ιδιαιτέρως σοβαρή» αλλά «δεν προκύπτει ότι ήταν απρόσφορη ή μη αναγκαία ή υπέρμετρη» έτσι ώστε «να κριθεί απαγορευμένη» από τα άρθρα 17 και 25 του Συντάγματος και την ΕΣΔΑ.   Σύμφωνα με τους δικαστές, η πράξη υπουργικού συμβουλίου 5/2012, με την οποία καθορίστηκαν οι όροι ανταλλαγής των ομολόγων, εκδόθηκε καθώς διαπιστώθηκε η επιτακτική και άμεση ανάγκη μείωσης του δημοσίου χρέους και επαναφορά του σε πορεία βιωσιμότητας.
 Δηλαδή, για την αποφυγή της στάσης των πληρωμών (γι' αυτό το θέμα μειοψήφησαν οκτώ δικαστές).   Επίσης, κρίθηκε ότι το κούρεμα των ομολόγων δεν προσκρούει στο άρθρο 25 παράγραφος 1 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει την αρχή του κράτους δικαίου, στην έννοια του οποίου περιλαμβάνεται η ασφάλεια του δικαίου στις οικονομικές συναλλαγές, ούτε στο άρθρο 5 του Συνταγματικού Χάρτη που κατοχυρώνει το δικαίωμα των πολιτών να συμμετέχουν ελεύθερα στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Ακόμη, δεν προσκρούει στη συνταγματική αρχή της ισότητας (άρθρο 4), γιατί ήταν γενική η ρύθμιση που έγινε, όπως αναφέρει η Ολομέλεια του ΣτΕ, αλλά ούτε στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, ούτε στο άρθρο 17 του Συντάγματος που προστατεύουν την περιουσία.   Στις δικαστικές αποφάσεις υπογραμμίζεται ότι από τα στοιχεία που είχαν στα χέρια τους προκύπτει πως «η αγοραία αξία των νέων τίτλων των ομολογιούχων, αν και υπολείπεται της ονομαστικής αξίας τους, έχει τάση σαφώς ανοδική» και ότι εάν οι προσφεύγοντες στο ΣτΕ «παρά την ανοδική αυτή τάση, αποφάσισαν να ρευστοποιήσουν τους νέους τίτλους στις 8.2.2013 θα αποκόμιζαν το 29,246% της ονομαστικής αξίας των ακυρωθέντων τίτλων και όχι το 21,3%, όπως ισχυρίζονται».   Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει χιλιάδες ομολογιούχοι (φυσικών προσώπων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων, ΕΔΟΕΑΠ, φαρμακευτικών εταιρειών, ΤΕΙ Καβάλας, κ.λπ.) και στρέφονταν κατά των πράξεων του υπουργικού συμβουλίου (5 και 10/2012), των αποφάσεων του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, με τις οποίες υλοποιήθηκε το PSI.

Μεγάλες αλλαγές στη φορολογία των ΙΧ. Μείωση 30% στα τεκμήρια

Ανατροπές ως προς τη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων, περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί σε λίγες μέρες στη Βουλή.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Ημερησία", αναμένεται μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30%, μείωση 30% του φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω και κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας,
Επίσης, θα αλλάξει το καθεστώς ασφάλισης στα οχήματα, που έχουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και οι εμπορίες, αλλά και το φορολογικό καθεστώς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά την χρήση.
Όσον αφορά τα τεκμήρια, όπως αναφέρει η Ημερησία, το οικονομικό επιτελείο φαίνεται να έχει αποφασίσει τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30% με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης.
Ωστόσο με την μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.
Αυτό σημαίνει ότι ένας ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου 4ετίας εκτός των 660 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας φέτος θα καταβάλει και 440 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800 ευρώ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.
Αντίστοιχα κάτοχος ΙΧ με κινητήρα 2.501 κ.εκ. 4ετίας καταβάλει 880 ευρώ για Τέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από 13.300 ευρώ.
Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και άνω καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 3,7 λίτρων 4ετίας θα καταβάλει για Τέλη Κυκλοφορίας 1.100 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ ενώ αν πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών τότε ο συγκεκριμένος φόρος περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.
Ανάσα στην αγορά με κατάργηση του φόρου πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω. Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.
Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης η αγορά θα λειτουργήσει με πιο σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και θα φθηνήνουν τα ακριβά μοντέλα.
Άρση ακινησίας, σε τιμή ευκαιρίας
Τα κρατικά έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας  ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ τα οποία το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να μειωθούν περαιτέρω.
Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει πως σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών.
Δηλαδή αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Τελών του οχήματός του.
Παράλληλα το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.
Τι θα ισχύει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ «μάχονται» για να διορθωθεί ένα τεράστιο λάθος που αφορά στον άδικο τρόπο υπολογισμού φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά την χρήση αλλά και την κτήση.
Όταν εισάγεται στην Ελλάδα ένα μεταχειρισμένο ΙΧ από άλλο κράτος-μέλος εκτελωνίζεται με βάση την 1η άδεια κυκλοφορίας του στο εξωτερικό. Ωστόσο με το που θα τοποθετηθούν ελληνικές πινακίδες στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο τότε η εφορία το φορολογεί ως καινούριο ασχέτως αν κυκλοφορεί σε κάποιο άλλο κράτος μέλος εδώ και πολλά χρόνια.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ να καταβάλουν άδικα Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και να εμπίπτουν σε υψηλά τεκμήρια εξαιτίας της άδικης φορολόγησής τους από την εφορία.
Παράλληλα όποια από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν το 2003 ασχέτως πότε κυκλοφορήσαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα απαλλάσσονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παρέλευσης της 10ετίας.
Με αυτή τη ρύθμιση αναμένεται να περιοριστεί το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας καθώς πολλά εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ θα επανέλθουν στην κυκλοφορία καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν θα καταβάλουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παλαιότητας των οχημάτων τους.
Τι θα ισχύει με την εξαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ
Η εξαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ελλάδα, έχει παγώσει καθώς οι έμποροι ή οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να καταβάλλουν το κόστος των Τελών Κυκλοφορίας για να προχωρήσει η εξαγωγή τους.
Ο λόγος είναι ότι όλα τα συγκεκριμένα ΙΧ βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας (κατατεθειμένες πινακίδες) και σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς πρέπει να γίνει πρώτα άρση ακινησίας, καταβάλλοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας, και κατόπιν να προχωρήσει η εξαγωγή των αυτοκινήτων.
Το κόστος όμως καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας είναι υπέρογκο καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων είναι μεγάλου κυβισμού και με δεδομένο ότι έχουν πουληθεί στο εξωτερικό έναντι 3.000 έως 5.000 ευρώ η καταβολή των Τελών καθιστά ασύμφορη την εξαγωγή τους.
Με το νέο φορολογικό δεν θα χρειάζεται η καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία και θα ξεπαγώσουν οι εξαγωγές των αυτοκινήτων.
Τέλος στις πινακίδες "Μ" από τις εφορίες
Τις πινακίδες "Μ" από τις εφορίες φαίνεται πως χρησιμοποιούν πάρα πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να κυκλοφορούν νόμιμα τα οχήματά τους δύο ημέρες κάθε μήνα.
Το υπουργείο Οικονομικών θέλοντας να περιορίσει τη χρήση των πινακίδων «Μ» καθώς έχει γίνει κατάχρηση από κάποιους θέτει πολύ αυστηρούς περιορισμούς καθώς η χρήση των συγκεκριμένων πινακίδων κυκλοφορίας θα μπορεί να γίνεται μόνο δύο φορές το χρόνο!
Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο οι πινακίδες «Μ» θα χρησιμοποιούνται από εκείνους που πραγματικά τις έχουν ανάγκη και όχι για να πηγαίνουν διήμερες βόλτες στα χιονοδρομικά μία φορά το μήνα οι ιδιοκτήτες τους γλιτώνοντας την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
(Πηγή: Ημερησία)

Εχανε η μάνα το ΠΕΔΥ....

ΟΡΓΙΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΔΙΑΦΗΜΙΣΜΕΝΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΟΛΥΪΑΤΡΕΙΩΝ 
Τα αμέτρητα κενά σε γιατρούς στα πολυϊατρεία
ο κ. Γεωργιάδης σκοπεύει να τα καλύψει με την πρόσληψη
1.000 επικουρικών γιατρών το επόμενο διάστημα
Όταν ο βασιλιάς Αδωνις είναι...γυμνός, αντίστοιχα γυμνό -από προσωπικό και οργάνωση- είναι και το ΠΕΔΥ του! Σε ένα άνευ προηγουμένου φιάσκο μετατράπηκε το πολυδιαφημισμένο από τον ίδιο τον Αδωνι Γεωργιάδη άνοιγμα των πολυϊατρείων του πρώην ΙΚΑ, καθώς χθες, κατά την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας τους, έχανε η μάνα το... ΠΕΔΥ και το ΠΕΔΥ τη μάνα...

Παρ' ότι οι εκατοντάδες γιατροί και εργαζόμενοι είχαν κληθεί με τον πιο πρόχειρο τρόπο (μια αόριστη ανακοίνωση) να εμφανιστούν στις θέσεις τους, όχι απλώς δεν είχαν αντικείμενο αλλά υποχρεώθηκαν στις περισσότερες περιπτώσεις να περιφέρονται σε βρόμικα και σκονισμένα...
πολυΐατρεία αφού κανείς δεν είχε προβλέψει να τα ανοίξει λίγο νωρίτερα για να τα φροντίσει.
Η εικόνα στις περισσότερες μονάδες υγείας, τραγελαφική. Εργαζόμενοι να περιμένουν να υπογράψουν συμβάσεις όπως είχαν ενημερωθεί από τις Περιφέρειες Υγείας -αλλά αντί αυτών να υπογράφουν... παρουσιολόγια για το ποιος εμφανίστηκε και ποιος όχι.
Αλλωστε όπως διεφάνη, δεν είχε γίνει καν ακριβής καταγραφή του προσωπικού ώστε να είναι γνωστά και τα κενά που θα προκύψουν σε κάθε περιφέρεια.

Να... βάλει το χέρι της
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν η μονάδα Υγείας της Αγίας Παρασκευής. Δεκάδες γιατροί και εργαζόμενοι πήγαν στην ώρα τους το πρωί να αναλάβουν έργο. Φευ, όμως, καθότι τίποτε δεν ήταν έτοιμο.
Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, η επίσκεψη του αναπληρωτή περιφερειάρχη Υγείας άναψε φωτιές και προκάλεσε εκνευρισμό στο προσωπικό.
«Επικρατεί η πλήρης ανοργανωσιά. Ούτε τα ωράρια δεν μπορούν να καθορίσουν ακόμη, καθώς ο αναπληρωτής περιφερειάρχης που ήρθε περιέγραφε με ασάφεια ότι οι γιατροί θα εργάζονται επί 5,5 ώρες, χωρίς όμως να μπορεί να προσδιορίσει τις υπόλοιπες ώρες του 8ώρου, τι ακριβώς θα κάνουν» λέει στην «Ε» ο Παναγιώτης Γαβράς, γιατρός στη συγκεκριμένη μονάδα.
Αλλοι συνάδελφοί του μιλούν για προχειρότητα στο άνοιγμα του πολυϊατρείου, καθώς οι αρμόδιοι δεν είχαν φροντίσει ούτε να καθαρίσουν το χώρο.
Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, το προσωπικό και ειδικά οι γιατροί είδαν τον αναπληρωτή περιφερειάρχη Υγείας να τους μιλά με απαξιωτικό τρόπο, καθώς όπως αναφέρει ο κ. Γαβράς: «Μας μιλούσε με έναν εξαιρετικά προσβλητικό τρόπο, λέγοντας μεταξύ άλλων "τέρμα τώρα τα ιατρεία και τώρα θα έρχεστε εδώ και θα εξυπηρετείτε τους ασθενείς", σαν να μην ήμασταν εμείς πριν γιατροί και δεν εξυπηρετούσαμε τους ασφαλισμένους».
Και επειδή επί υπουργίας Αδώνιδος Γεωργιάδη τα πάντα είναι για το θεαθήναι, οι εντολές των υπευθύνων ήταν ακόμη και οι νοσηλεύτριες να φορέσουν τις στολές τους μην τυχόν και εμφανιστούν τα τηλεοπτικά συνεργεία. Βέβαια, ασθενής να εξυπηρετηθεί ούτε για δείγμα, καθώς δεν έχουν εκδοθεί καν τα ΦΕΚ για τη μεταφορά του προσωπικού στο νέο σύστημα.
Μ' αυτά και μ' αυτά οι περισσότεροι γιατροί δεν έχουν κλείσει τα ιδιωτικά τους ιατρεία και δηλώνουν ότι θα το πράξουν όταν θα προσληφθούν στο ΕΣΥ μετά την αξιολόγησή τους, που θα ξεκινήσει σε οκτώ μήνες.
Πάντως, τα νέα δεδομένα ανατρέπουν τις προγραμματισμούς Αδώνιδος, ο οποίος, με τη βεβαιότητα ότι σε μερικούς μήνες δεν θα είναι υπουργός Υγείας, διαφήμιζε όλο το προηγούμενο διάστημα ότι τα πολυϊατρεία στο μέλλον θα λειτουργούν σε 24ωρη βάση.
Και πώς να γίνει άλλωστε αυτό, όταν ειδικά στην περιφέρεια σε ορισμένα πολυϊατρεία δεν υπάρχουν ειδικότητες ούτε για δείγμα;
Τα αμέτρητα κενά σε γιατρούς στα πολυϊατρεία ο κ. Γεωργιάδης σκοπεύει να τα καλύψει με την πρόσληψη 1.000 επικουρικών γιατρών το επόμενο διάστημα. Και αυτοί όμως θα χρειαστούν κάποιο διάστημα για να αναλάβουν δράση. Μέχρι τότε είναι άγνωστο πώς θα εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι σε διάφορους νομούς όπου μάλιστα δεν υπάρχουν ούτε παιδίατροι.
Κατά τα άλλα, πληροφορίες αναφέρουν ότι στις σκέψεις του Αδώνιδος Γεωργιάδη είναι ακόμη και να μην ανανεώσει καμία σύμβαση με τους σημερινούς συμβεβλημένους γιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ, ώστε να ανοίξει το σύστημα σε όλους τους γιατρούς. Σε αυτήν την περίπτωση οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να επισκέπτονται όποιον γιατρό επιθυμούν, πληρώνοντας όμως από την τσέπη τους τη διαφορά από το ποσό που καλύπτει ο οργανισμός. Υπολογίζεται μάλιστα από συνδικαλιστικούς φορείς ότι σε αυτές τι περιπτώσεις μπορεί να χρειάζεται να πληρώνουν ακόμη και το 60% της αξίας της επίσκεψης από δικά τους χρήματα, ανάλογα με τις χρεώσεις του κάθε ιδιώτη γιατρού.
Για το μόνο που δηλώνουν βέβαιοι οι αρμόδιοι του υπουργείου Υγείας είναι ότι θα γίνουν συμβάσεις με 2.000 γενικούς-οικογενειακούς γιατρούς, οι οποίοι θα αναλάβουν να παράσχουν πρωτοβάθμια φροντίδα στους ασφαλισμένους διατηρώντας και τον σχετικό φάκελο ιστορικού για τον καθένα.

Περίθαλψη με... δικαστική απόφαση
Και όπως όλα δείχνουν οι συνθήκες θα χειροτερέψουν στα πολυϊατρεία, καθώς σχεδόν οι μισοί γιατροί ειδικά της Αττικής έχουν κερδίσει τις πρώτες δικαστικές αποφάσεις βάσει των οποίων πρέπει να επαναπροσληφθούν με τους ίδιους όρους που απασχολούνταν στο παρελθόν. Αυτό μέχρι να εκδοθεί οριστική απόφαση για τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουν κάνει. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Οτι όσοι κέρδισαν στη Δικαιοσύνη θα εργάζονται όπως και πριν στο ΙΚΑ μόλις 5,5 ώρες, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους γιατρούς που θα έχουν 8ωρο με βάση τον κανονισμό λειτουργίας του ΠΕΔΥ.

«Φέρτε πίσω τα λεφτά», λέει το ΥΔΜΗΔ σε όσους διορίστηκαν με πλαστά πιστοποιητικά

Τη θέση τους, αλλά και την τσέπη τους, θα πλήξει η χρήση πλαστού τίτλου σπουδών ή άλλων πτυχίων σε όσους δημόσιους υπαλλήλους διαπιστωθεί ότι έχουν προβεί σε ανάλογη χρήση προκειμένου διορισμού.

Εκτός της ανάκλησης του διορισμού τους, θα ζητηθεί και η επιστροφή όσων μισθών έχουν λάβει, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», το οποίο αναφέρεται στην εγκύκλιο που εξέδωσε χθες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, σχετικά με διευκρινίσεις επί του «Ελέγχου νομιμότητας...
πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων»

Οι υπάλληλοι που παρατύπησαν θα κληθούν να επιστρέψουν πίσω τα χρήματα που εισέπραξαν από το Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, όπως έγινε στην περίπτωση των δημοτικών αστυνομικών για τους οποίους ο έλεγχος έδειξε πως προσλήφθηκαν χρησιμοποιώντας ψευδή στοιχεία.

Παράλληλα, τα χρόνια υπηρεσίας τους μπορεί να μην υπολογιστούν ως ασφαλιστικός χρόνος για τη σύνταξή τους.

Ο έλεγχος ανατρέχει στα στοιχεία που δήλωσαν οι υπάλληλοι κατά τον χρόνο πρόσληψης, μετάταξης ή μετατροπής των συμβάσεών τους, γεγονός που συνεπάγεται πως ακόμη και εάν στη συνέχεια απέκτησαν τα σχετικά προσόντα (π.χ. απαιτούμενους τίτλους σπουδών), δεν γλιτώνουν από τη διαδικασία ανάκλησης της τοποθέτησής τους στο Δημόσιο.

«Σε κάθε περίπτωση η υπηρεσιακή κατάσταση ενός υπαλλήλου είναι συνεχής και επομένως ο έλεγχος θα ανατρέχει στον χρόνο του αρχικού διορισμού ή πρόσληψης του υπαλλήλου και όχι, για παράδειγμα, από την ημερομηνία μετάταξης του υπαλλήλου στον φορέα» επισημαίνεται στην εγκύκλιο.

Προκαταβολή φόρου επί ανύπαρκτου εισοδήματος!


Πρωτοφανείς μεθοδεύσεις σχεδίασε η κυβέρνηση σε βάρος των φορολογουμένων προκειμένου να σχηματίσει με θεμιτούς και αθέμιτους τρόπους τα πρωτογενή πλεονάσματα που απαιτούν οι τροϊκανοί.

Χιλιάδες μικρομεσαίοι και ιδιοκτήτες ακινήτων που έχασαν το 2013 εισοδήματα λόγω της κρίσης, καλούνται να πληρώσουν εξωπραγματικούς επί ανύπαρκτων εισοδημάτων! Όσοι αναγκάστηκαν πέρυσι να βάλουν «λουκέτο» σε ατομικές επιχειρήσεις, καλούνται να πληρώσουν...
προκαταβολή φόρου 55% για το 2015, παρότι απαλλάσσονται!

Επιπλέον, όσοι ιδιοκτήτες ακινήτων σταμάτησαν πέρυσι να εισπράττουν ενοίκια λόγω κρίσης από κατοικίες ή επαγγελματική στέγη, επίσης θα πληρώσουν προκαταβολή φόρου 55% παρότι απαλλάσσονται, ενώ κινδυνεύουν να φορολογηθούν και για μισθώματα που δεν εισέπραξαν καν!

 Ακόμη, επιβάλλονται χαράτσια με 26% -από το πρώτο ευρώ- σε όσους ίδρυσαν ατομικές επιχειρήσεις το 2013 και απέκτησαν εισοδήματα άνω των 10.000 ευρώ ενώ μειωμένος συντελεστής φόρου 13% θα ισχύει μόνο για μικρότερα εισοδήματα.

Κλείνουν τα «στόματα» και βγάζουν από την φυλακή τους καταχραστές του Δημοσίου χρήματος


Του Θοδωρή Παναγιωτίδη

Οι  «επώνυμοι» που κατηγορούνται για κατάχρηση σε βάρος του δημοσίου, όπως ο Λαυρεντιάδης, ο Φιλιππίδης, ο Παπαγεωργόπουλος, οι υπεύθυνοι του ομίλου «ΑΚΤΩΡΑΣ», όπως και οι καταχραστές που έφαγαν χρήματα από την τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω δανείων και από ΜΚΟ σε λίγο δεν θα αντιμετωπίζουν καμία κατηγορία.

Η κυβέρνηση «κατεβάζει» νομοσχέδιο για την αντικατάσταση του Ποινικού Κώδικα με...
πλήθος καταργήσεων άρθρων και παραγράφων. Μέσα …στις μαζικές αλλαγές,  άκρως εντυπωσιακή και ύποπτη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η σπουδή να καταργηθεί ο νόμος Ν. 1608/1950 «Περί αυξήσεως των ποινών των προβλεπομένων για τους καταχραστάς του Δημοσίου» και όλων των άρθρων που τον συνοδεύουν.
Δικαστικοί κύκλοι αναφέρουν στο Koutipandoras.gr ότι «ο νόμος όχι μόνο θα καταργηθεί, δημιουργώντας ατιμωρησία και αποφυλάκιση όσων είναι στη φυλακή, αλλά πρακτικά θα κλείσει και τα στόματα όσων είχαν την διάθεση να συνεργαστούν με τις Αρχές»… «Αν δεν έχω υπόθεση τι να τον κάνω τον μάρτυρα;», τονίζει επίσης με νόημα άνθρωπος της δικαιοσύνης που σχολίασε τα τεκταινόμενα, τόσο για την πρότερη κατάργηση της ποινικής συνδιαλλαγής, δηλαδή της δυνατότητας του κατηγορούμενου να δώσει πληροφορίες για «μεγαλύτερα ψάρια» στους εισαγγελείς και να κερδίσει ελαφρυντικά, τουλάχιστον για υποθέσεις που αφορούν την διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, όσο και για την αποδυνάμωση ή πλήρη κατάργηση του υφιστάμενου νόμου, πολύ απλά θα οδηγούσε σε ανυπαρξία υπόθεσης, άρα γιατί να συνεργαστεί κάποιος, εάν στην καλύτερη των περιπτώσεων θα διωκόταν με πλημμέλημα;

«Με αυτόν τον τρόπο περιορίζονται τα εργαλεία των Αρχών. Πρακτικά θα κλείνουν τα στόματα, αφού απλά δεν θα υπάρχει υπόθεση, άρα ούτε και όφελος!», συμπλήρωσε με νόημα ο ίδιος αξιωματούχος της Δικαιοσύνης.

Σε μία εποχή άλλωστε που υποτίθεται, πως το Δημόσιο κάνει «σαφάρι» για την συλλογή εσόδων στα κρατικά ταμεία και που συνεχώς αποκαλύπτονται λεπτομέρειες και πρόσωπα για το πάρτυ της «μίζας» της συναλλαγής και της διαφθοράς από  τα εξοπλιστικά, μέχρι και την διαχείριση των απορριμμάτων, ποιος είναι αυτός που θα είχε συμφέρον να πάψει να υπάρχει ένας νόμος που όχι μόνο διαχωρίζει τους καταχραστές σε βάρος ιδιωτών, αλλά και πολλαπλασιάζει το «βάρος» του «πέλεκυ» της δικαιοσύνης που προσγειώνεται στα κεφάλια τους όταν πρόκειται για δημόσιο χρήμα; Μα και βέβαια οι εν δυνάμει παραβάτες…

Εν ολίγοις, παρατηρείται μία διαρκώς αυξανόμενη προσπάθεια να αφαιρεθούν όλα και περισσότερα «όπλα» της Δικαιοσύνης σε βάρος των καταχραστών του Δημοσίου χρήματος, την ίδια ώρα, που η εφορία πραγματοποιεί 160 κατασχέσεις την ώρα από τραπεζικούς λογαριασμούς ακόμα και μικροοφειλετών…

Αυτή η «σπουδή» σε συνδυασμό με την πρότερη κατάργηση της ποινικής συνδιαλλαγής των κατηγορουμένων με την Δικαιοσύνη για υποθέσεις διασπάθισης του Δημοσίου χρήματος, αλλά και η εκ νέου «υπενθύμιση» σε προωθούμενη τροποποίηση που λειτουργεί ενισχυτικά στην κατάργηση της ποινικής συνδιαλλαγής για τέτοιες υποθέσεις, οδηγεί σε πλήρη αδυναμία τους δικαστές και άρα την Πολιτεία, να αμυνθεί απέναντι στα άπληστα χέρια των κακοποιών με τα «λευκά κολάρα». Οι κύριοι λόγοι που ισχυρίζονται οι πολέμιοι του νόμου αυτού την «ανάγκη» για κατάργησή του, είναι για να υπάρξει ισονομία προς όλους και πως τα ισόβια είναι εξαιρετικά μεγάλη ποινή, όμως πώς μπορεί να συγκριθεί π.χ. η βλάβη σε βάρος ενός ιδιώτη, σε σχέση με την βλάβη σε βάρος των πολιτών μίας ολόκληρης χώρας και ειδικά αυτή την περίοδο της κρίσης και της επιβολής της σκληρής λιτότητας;

Αυτό είναι το βασικό ερώτημα που καλείται να απαντήσει το Υπουργείο Δικαιοσύνης και ο υπουργός κ. Χαρ. Αθανασίου. Μάλιστα, είναι τέτοια η «σπουδή» στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο προς διαβούλευση για τον νέο Ποινικό Κώδικα, που προβλέπει ακόμα και την κατάργηση του δεύτερου άρθρου του Ν. 2656/1998 «Κύρωση της Σύμβασης για την καταπολέμηση της δωροδοκίας αλλοδαπών δημόσιων λειτουργών σε διεθνείς επιχειρηματικές συναλλαγές» και των άρθρων τρίτο–έκτο του Ν. 2802/2000 «Κύρωση της Σύμβασης περί καταπολεμήσεως της δωροδοκίας στην οποία ενέχονται υπάλληλοι των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ή των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Δηλαδή, όσοι έβαλαν το χέρι στο βάζο με το «μέλι», ακόμα και αν αυτό το «μέλι» έχει προκύψει από φρικτή φορολογία, πέφτουν στα μαλακά και μαζί τους πέφτουν στα μαλακά και όσοι ξένοι παράγοντες εντός της Ε.Ε. έχουν προχωρήσει σε καταστροφικές για το κοινό συμφέρον συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο, έχουν «σπρώξει» χρήμα για τα συμφέροντά τους και έχουν προκαλέσει αλυσιδωτά σκάνδαλα με την διασπάθιση του δημόσιου χρήματος.

Και εδώ βέβαια τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Την Siemens, την Ferrostaal με τα υποβρύχια, το πλήθος των ευρωπαϊκών αμυντικών βιομηχανιών και τις συμβάσεις τους με τα «μπουμπούκια» υπουργούς, τα ναυπηγεία, τις συμβάσεις για τα διόδια; Τι να αφήσει κάποιος και τι να πρωτοαναφέρει; Για όλους αυτούς λοιπόν, «φαίνεται» σαν να προλειαίνεται το έδαφος ώστε να μπορούν με λιγότερο ρίσκο να συνεχίσουν το βρώμικο αλισβερίσι τους σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων.

Για να μπορέσει κανείς να αντιληφθεί το μέγεθος του όλου πονήματος από πλευράς κυβέρνησης, αρκεί να σκεφτεί ότι όσοι βρίσκονται σήμερα πίσω από τα κάγκελα της φυλακής για υποθέσεις μιζών και διασπάθισης δημόσιου χρήματος, βρίσκονται ακριβώς λόγω της ύπαρξης αυτού του νόμου, που η κυβέρνηση θέλει τώρα να καταργήσει. Βεβαίως, ως αντίλογο θα μπορούσε κάποιος να επικαλεστεί ότι ο νόμος αυτός υφίσταται εδώ και 64 χρόνια στο «οπλοστάσιο» της Δικαιοσύνης και παρόλα αυτά το πάρτυ με τις «μίζες» όχι μόνο δεν κάμφθηκε ποτέ, αλλά στην πορεία των ετών θέριεψε κιόλας… Υπήρχε όμως στην «φαρέτρα» των εισαγγελέων και των δικαστών και όταν η Δικαιοσύνη θέλησε και μπόρεσε  να ασχοληθεί, δεν ήταν «αφοπλισμένη»…

Στο σημείο αυτό αρκεί να θυμηθεί κάποιος την επαίσχυντη ρύθμιση για τον νόμο περί ευθύνης υπουργών ακόμα και την πολύ πρόσφατη απόπειρα να περάσει τροπολογία με την οποία απαλλάσσονταν δήμαρχοι και περιφερειάρχες από τυχόν ποινικές ευθύνες αναφορικά με την παραλαβή έργων που θα κρίνονταν ασύμφωνα με την αρχική προκήρυξή τους… Άκρως φωτογραφική τροπολογία δηλαδή, ειδικά για κάτι «καρντάσια» της Β. Ελλάδος, που τελικά βρήκε την σφοδρότατη αντίδραση της αντιπολίτευσης και ο υπουργός Εσωτερικών κ. Γιάννης Μιχελάκης αναγκάστηκε να μαζέψει άρον-άρον.

Από το koutipandoras

Αν ξέραμε τι πληρώνουμε...


Aκατανόητοι για τον κοινό νου είναι οι λογαριασμοί της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε. (ΔΕΗ) που φτάνουν στα σπίτια μας, κάθε δύο μήνες. Εκτός από τους υπαλλήλους και τα στελέχη της επιχείρησης -ενδεχομένως και κάποιους ειδικούς επιστήμονες- αμφιβάλω αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να καταλάβει τι ακριβώς πληρώνει. Και όσο κι αν ρωτάς, σαφή απάντηση δεν παίρνεις.
Πρώτα έρχεται ο λογαριασμός «έναντι», που περιλαμβάνει καμιά δεκαριά χρεώσεις. Για τη «συνολική αξία του ηλεκτρικού ρεύματος» πληρώνουμε:... έναντι αξίας καταμέτρησης,, τόκους υπερημερίας, χαρτόσημο τόκων, ποσό στρογγυλοποίησης προηγούμενου λογαριασμού, στρογγυλοποίηση πληρωτέου ποσού, ΦΠΑ. Τη «συνολική χρέωση για το δήμο» (τον εκάστοτε) συμπληρώνουν το δημοτικό τέλος, ο δημοτικός φόρος και το τέλος ακίνητης περιουσίας, ενώ ακολουθεί η δόση για το «Εκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (ΕΕΤΑ)».
Περισσότερες από 20 αναλυτικές χρεώσεις εμφανίζονται στους «εκκαθαριστικούς» λογαριασμούς -εδώ κι αν γίνεται χαμός. Η χρέωση «προμήθειας ρεύματος» αναλύεται στην πάγια χρέωση, σε δύο ακατανόητους πολλαπλασιασμούς αριθμών, κιλοβατώρας και ευρώ, όπου προστίθεται πάγια χρέωση νύχτας κι άλλο ένα ακαταλαβίστικο γινόμενο πολλαπλασιασμού (kWh x ευρώ), αν το νοικοκυριό διαθέτει νυχτερινό ρεύμα. Ιδιο είναι το μοτίβο και στα Κοινωνικά Τιμολόγια που εμφανίστηκαν εσχάτως.
Στις «ρυθμιζόμενες χρεώσεις» περιλαμβάνονται ποσά για το ελληνικό σύστημα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικού ρεύματος, για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, το ειδικό τέλος μείωσης εκπομπών αέριων ρύπων -επίσης με δυσνόητο πολλαπλασιασμό kWh με ευρώ- και λοιπές χρεώσεις.
Μετά το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) προχωράμε στις χρεώσεις για το δήμο, τη ΝΕΡΙΤ Α.Ε. που ακόμη δεν την είδαμε, αλλά η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να εισπράττει το «υπέρ αυτής» τέλος, από την 1η Ιανουαρίου 2014. Και φυσικά στη δόση για το ΕΕΤΑ, δηλαδή το λεγόμενο «χαράτσι» για τα ακίνητα. Και κάπως έτσι κυλούν οι μήνες στην εποχή της λιτότητας, των μνημονίων και της τρόικας, που στραγγαλίζουν την πλειονότητα του ελληνικού λαού.
Για ρευματοκλοπή συνελήφθη ένας άνεργος πατέρας τριών παιδιών που οδηγήθηκε στο Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης, την περασμένη Τρίτη. Εκλάπη ρεύμα αξίας 150 ευρώ. Το δικαστήριο ανέβαλε την εκδίκαση για να προσκομιστεί επίσημο έγγραφο περί υπολογισμού της μέσης ημερήσιας κατανάλωσης ρεύματος και της αξίας της κλαπείσας ενέργειας. Και ο συνειρμός έρχεται αυτόματα: Του κλέψαντος, ο κλέψας.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)