Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

Τέρμα οι παρατάσεις στα πρόστιμα με απόφαση του ΣτΕ.

Παραγράφτηκε το πρόστιμο των 375.329 ευρώ του Αλέξη Μητρόπουλου
MITROPOULOS

Οριστικά και αμετάκλητα παραγράφτηκε το πρόστιμο των 375.329,08 ευρώ που έχει επιβληθεί στον τέως αντιπρόεδρο της Βουλής Αλέξη Μητρόπουλο. Αυτό αποφάσισε η επταμελής σύνθεσης του Β΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. με την υπ΄ αριθμ. 1623/2016 απόφασή της.
Το περιεχόμενο της εν λόγω απόφασης αφορά χιλιάδες φορολογούμενους πολίτες οι οποίοι έχουν δεχθεί φορολογικούς ελέγχους (είτε επειδή περιλαμβάνονται τα ονόματά τους σε διάφορες «λίστες», είτε δεν δήλωσαν κάποιο εισόδημά τους) και τους έχουν επιβληθεί ήδη υψηλά πρόστιμα.
Ειδικότερα, ο κ. Μητρόπουλος είχε προσφύγει στο ΣτΕ και ζητούσε να αναιρεθούν δύο αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου (677/2015 και 3792/2015), με τις οποίες είχε απορριφθεί η προσφυγή του κατά της υπ΄ αριθμ. 482/2013 πράξης του προϊσταμένου της Δ΄ Δ.Ο.Υ. Αθηνών με την οποία του επιβλήθηκε το επίμαχο πρόστιμο των 375.329,08 ευρώ για παράβαση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων κατά το έτος 1999.
Αρχικά το πρόστιμο ανερχόταν σε 942.136,60 ευρώ, αλλά με απόφαση της επιτροπής διοικητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών του άρθρου 70Α του ν. 2238/94, το πρόστιμο περιορίσθηκε στο ποσό των 375.329,08 ευρώ.
Το Β΄ Τμήμα του ΣτΕ, με πρόεδρο την αντιπρόεδρο Ειρήνη Σάρπ και εισηγήτρια την πάρεδρο Κωνσταντίνα Λαζαράκη, αποφάνθηκαν ότι οι δύο εν λόγω εφετειακές αποφάσεις μη νομίμως έκριναν για την 10ετή παραγραφή που παρατάθηκε, αρχικά με το νόμο 3888/2010 και περαιτέρω με τους νόμους 4002/2011 και 4098/2012.
Το ΣτΕ αναφέρει ότι η παράταση των προθεσμιών παραγραφής που επήλθαν με τους επίμαχους νόμους, αντιβαίνει στις αρχές της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου που επιβάλλουν τη σαφή διατύπωση των κανόνων δικαίου.
Συγκεκριμένα, το ΣτΕ, αναφέρει κατ΄ αρχάς ότι «δεν εμποδίζεται η φορολογική αρχή, έχοντας διενεργήσει στο παρελθόν έλεγχο στα βιβλία και στοιχεία του επιτηδευματία για ορισμένη χρήση (και έχοντας ακόμη εκδώσει και πράξη επιβολής προστίμου για παραβάσεις που διαπιστώθηκαν κατά τη χρήση αυτή), να επανέλθει και ανεξάρτητα από την οριστικοποίηση της φορολογικής εγγραφής στις προβλεπόμενες φορολογίες, να διενεργήσει επαναληπτικό έλεγχο των βιβλίων και στοιχείων για την ίδια χρήση και ακολούθως να εκδώσει (και άλλη) πράξη επιβολής προστίμου για άλλες παραβάσεις που τυχόν διαπιστώνονται κατά τον έλεγχο αυτό».
Στην συνέχεια το ΣτΕ, υπογραμμίζει: «Η αρχή της ασφάλειας δικαίου, η οποία απορρέει από την αρχή του κράτους δικαίου και ιδίως από τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ.1 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος και ειδικότερη εκδήλωση της οποίας αποτελεί η αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, επιβάλλει, ιδίως, τη σαφήνεια και την προβλέψιμη εφαρμογή των διατάξεων και πρέπει να τηρείται με ιδιαίτερη αυστηρότητα, όταν πρόκειται για διατάξεις που μπορούν να έχουν σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις στους ενδιαφερόμενους. Η ως άνω θεμελιώδης αρχή απαιτεί η κατάσταση του φορολογουμένου, όσον αφορά την εκ μέρους του τήρηση των κανόνων της φορολογικής νομοθεσίας, να μην μπορεί να τίθεται επ΄ αόριστον εν αμφιβόλω.
«Συνακόλουθα, για τον καταλογισμό παραβάσεων των κανόνων της φορολογικής νομοθεσίας και περαιτέρω για την επιβολή στον παραβάτη σχετικών κυρώσεων, όπως τα πρόστιμα για παραβάσεις των διατάξεων του ΚΒΣ, απαιτείται να εφαρμόζεται προθεσμία παραγραφής, η οποία προκειμένου να εκπληρώνει τη συνιστάμενη στη διασφάλιση της ως άνω αρχής λειτουργίας της, πρέπει να ορίζεται εκ των προτέρων και να είναι επαρκώς προβλέψιμη από τον ενδιαφερόμενο, δύναται δε, κατ΄ εξαίρεση -υπό τον όρο της συνδρομής ειδικώς τεκμηριωμένων περιστάσεων- οποία είναι στενώς ερμηνευτέα, να παραταθεί.
Η παραγραφή αυτή πρέπει, επίσης, να έχει συνολικά εύλογη διάρκεια, δηλαδή να συνάδει προς την αρχή της αναλογικότητας, ώστε αφενός να επιτρέπει τον αποτελεσματικό έλεγχο της εκ μέρους των φορολογουμένων τήρησης των φορολογικών τους υποχρεώσεων, χωρίς όμως να ενθαρρύνει απραξία των φορολογικών αρχών και αφετέρου να μην αφήνει τους μεν φορολογουμένους έκθετους σε μακρά περίοδο ανασφάλειας δικαίου -που αποτελεί παράγοντα αποτρεπτικό για την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων με δυσμενείς επιπτώσεις στην ανάπτυξη, γενικότερα, και της εθνικής οικονομίας- και στον κίνδυνο να μην είναι πλέον σε θέση, μετά την παρέλευση μακρού χρόνου από το γεγονός που γεννά τη φορολογική υποχρέωση και την κτήση του διαφυγόντος τη φορολογία περιουσιακού οφέλους, να αμυνθούν προσηκόντως έναντι σχετικού ελέγχου, το δε Δημόσιο έκθετο στον κίνδυνο αδυναμίας είσπραξης τυχόν βεβαιουμένων ποσών προστίμων».
Αναφορικά με τον κ. Μητρόπουλου, το ΣτΕ αναφέρει ότι «μπορούσε η φορολογική αρχή να εκδώσει και κοινοποιήσει πράξη επιβολής προστίμου για παραβάσεις του ΚΒΣ, διαπιστούμενες από συμπληρωματικά στοιχεία που περιήλθαν σε γνώση της μετά την πάροδο πενταετίας από το τέλος της διαχειριστικής περιόδου (2000) που έπεται εκείνης στην οποία αφορά η αποδοθείσα στον κ. Μητρόπουλο παράβαση (1999), εντός δεκαετίας από το τέλος της ανωτέρω διαχειριστικής περιόδου (2000), συμπληρούμενης στις 31.12.2010».
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)

Απάντηση Βγενόπουλου για την έρευνα στο σπίτι του

Ανακοίνωση υπό τον τίτλο «καλοδεχούμενες οι έρευνες και οι προκαταρκτικές εξετάσεις σε ένα Κράτος Δικαίου» εξέδωσε ο επιχειρηματίας κύριος Α. Βγενόπουλος.

vgenopoulos
Σε αυτήν επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «στις 18 Ιουλίου έγινε έρευνα στο σπίτι μου με εισαγγελική παραγγελία στα πλαίσια κάποιας προκαταρκτικής εξέτασης. Φυσικά δεν υπήρξαν «ευρήματα» γι’ αυτό και η έρευνα αυτή δεν διαφημίστηκε. Όταν οι δικηγόροι μου προσπάθησαν να πληροφορηθούν από την αρμόδια Εισαγγελία το περιεχόμενο της προκαταρκτικής εξέτασης για να ελεγχθεί και η νομιμότητα της εισαγγελικής παραγγελίας, η απάντηση ήταν «σε αυτή την φάση το περιεχόμενο της προκαταρκτικής εξέτασης και οι σχετικές διαδικασίες είναι απόρρητες και δεν μπορούμε να δώσουμε καμία πληροφορία»». Και προσθέτει: «Όμως τελικώς το πλήρες περιεχόμενο της σχετικής «δικογραφίας» απεκάλυψε ο Βαξεβάνης (!) δημοσιεύοντας στις 21 Ιουλίου και μια σειρά απορρήτων και άνευ ουσίας τηλεφωνικών συνομιλιών στελεχών της Λαϊκής Τράπεζας σε σχέση με την συμμετοχή μου στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που έγινε στις αρχές του 2011 και την οποία τελικώς πραγματοποίησα με μεταφορά από δολαριακό μου λογαριασμό σε ευρώ. Μάλιστα επειδή ο τελικός στόχος της κατασυκοφάντησης μου δεν επετεύχθη οι αόρατοι «πληροφοριοδότες» φρόντισαν να επαναφέρουν στην δημοσιότητα την υπόθεση αυτή κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ώστε να πάρει τις επικοινωνιακές διαστάσεις που επιθυμούσαν».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «είναι προφανές ότι όταν ο ενδιαφερόμενος που υφίσταται παραβίαση του ασύλου της κατοικίας του δεν μπορεί να πάρει πληροφορίες δικογραφίας οι οποίες όμως δίνονται για κατασυκοφάντησή του στον Βαξεβάνη, η έννοια του Κράτους Δικαίου δέχεται συνεχή πλήγματα με αρχικά θύματα τα ανθρώπινα δικαιώματα, την προστασία των προσωπικών δεδομένων, το τεκμήριο της αθωότητας και τις πάσης φύσεως εμπιστευτικές και απόρρητες εκ του νόμου διαδικασίες.»
Όπως επισημαίνεται, «πρόσφατα, και πάλι μέσω του Τύπου, πληροφορήθηκα ότι ελέγχομαι για δήθεν φοροδιαφυγή επειδή προέκυψαν από τους τραπεζικούς μου λογαριασμούς «πιστώσεις» 200 εκ. ευρώ που έχρηζαν τεκμηρίωσης, δηλαδή αντί βάσει του τεκμηρίου αθωότητας να κληθώ να τις τεκμηριώσω και εν συνεχεία αν συνέτρεχε λόγος να μου απαγγελθεί κατηγορία περί φοροδιαφυγής, η Δικαιοσύνη λειτούργησε με το τεκμήριο ενοχής (!) όπου έπρεπε να αποδείξω ότι δεν είμαι «ένοχος» και φυσικά και πάλι στόχος ήταν η δημόσια κατασυκοφάντησή μου. Επί της ουσίας αυτής της υπόθεσης ήδη έχω υποβάλει τεκμηρίωση για «πιστώσεις» 415.852.188,60 εκ. ευρώ και έχω ζητήσει την άμεση περαίωση της προκαταρκτικής και την αποδέσμευση των τραπεζικών μου λογαριασμών».
Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, «τέλος, χωρίς να έχω καμμία επίσημη ενημέρωση, και πάλι μέσω του Τύπου πληροφορήθηκα την Παρασκευή 22 Ιουλίου ότι «ανασύρθηκαν» εκ του αρχείου δύο δικογραφίες που αφορούν την ΛΑΪΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ και θα επανεξετασθούν, χωρίς να γνωρίζω σε ποια επί μέρους θέματα τους, λόγω «νέων» στοιχείων που προέκυψαν από αναφορές των πολιτικών Τσιρώνη και Σηφουνάκη, οι οποίοι είναι αντίδικοί μου και με αποφάσεις δικαστηρίων συκοφάντες, είναι αδύνατον δέ να κατέχουν «νέα» στοιχεία μάλιστα ο Τσιρώνης έχει καταθέσει και ως μάρτυρας στην δικογραφία που αρχειοθετήθηκε! Φυσικά δεν εκπλήσσομαι αφού την ανάσυρση είχαν προαναγγείλει τόσον ο κ. Βερύκιος στο ΕΘΝΟΣ στις 14 Φεβρουαρίου 2016 μέσα στις ενέργειες που ήθελε ο κ. Παπαγγελόπουλος να κάνει ο νέος Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου που θα επελέγετο, όσον και ο Βαξεβάνης σε διάφορα δημοσιεύματά του αλλά και εν δικαστηρίω στο Εφετείο που είναι κατηγορούμενος (με πρωτόδικη ποινή φυλάκισης 26 μηνών) στις 20 Ιουλίου, δηλαδή δύο μέρες προ της υποτιθέμενης ανάσυρσης!
Επί της ουσίας τρεις (!) φορές έχουν ανασυρθεί υποθέσεις της ΛΑΪΚΗΣ από το αρχείο και αναζητείται ακόμη ο Εισαγγελέας που επί των ιδίων στοιχείων θα καταλήξει σε διαφορετική δικανική κρίση.
Συμπερασματικά, όλες οι έρευνες και οι προκαταρκτικές εξετάσεις είναι καλοδεχούμενες σε ένα Κράτος Δικαίου. Για το εάν όμως όλα τα ανωτέρω που ανέφερα, και κυρίως η δημοσιότητα που δίνεται με παράνομες διαρροές απορρήτων και εμπιστευτικών διαδικασιών, παραπέμπουν σε Κράτος Δικαίου ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.
Τα συμπεράσματά της θα βγάλει τελικώς και η Ελληνική Δικαιοσύνη που, υπενθυμίζω, ότι υπόκειται και στον έλεγχο των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων», καταλήγει η ανακοίνωση.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)