Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Κυριακή, 5 Ιανουαρίου 2014

«Ο βολικός ηλίθιος»!!


Το σύνθημα των ημερών είναι:

• Οι «στρατιωτικοί» είναι διεφθαρμένοι (ΟΛΟΙ γενικώς, δεν ξεχωρίζουν κανένα)!!

• Οι «απόστρατοι» είναι... λαμόγια και υποχείρια των εταιρειών (ΟΛΟΙ γενικώς, δεν ξεχωρίζουν κανένα)

• Είναι ανεπίτρεπτο οι «απόστρατοι» να εργάζονται σε εταιρείες εξοπλιστικών προγραμμάτων ... γενικώς και σ’ οποιοδήποτε πόστο !! (Οσονούπω, θα ανακαλύψουν ότι και άλλες πολλές εταιρείες – σχεδόν ΟΛΕΣ – συναλλάσσονται με το Δημόσιο και άρα ... πουθενά δουλειά για τους απόστρατους) !!!

Δείτε τις «ΕΙΔΗΣΕΙΣ» και απολαύστε ... την ώρα που μιλούν για το συγκεκριμένο κομματικό – επίορκο «συνάδελφο», επενδύουν το ρεπορτάζ με εικόνες Αξιωματικών και Οπλικών Συστημάτων, διότι ... «μια εικόνα = 1.000 λέξεις» και αυτή τελικά μένει στο μυαλό (των άμυαλων) ... ταυτισμένη με τα σκάνδαλα !!

Καταντήσαμε –και εμείς οι ίδιοι ακόμα- να βλέπουμε το Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και η σκέψη μας να μη πηγαίνει στο γεγονός ότι πρόκειται, για το πιο σύγχρονο οπλικό μας σύστημα, αλλά στο ότι είναι, το πιο σύγχρονο σκάνδαλο ΜΑΣ!!!!!

Καταντήσαμε σήμερα, η ευθύνη της διαπλοκής να μην είναι επώνυμη, αλλά να αποδίδεται στην ΙΔΙΟΤΗΤΑ !! Διαπλεκόμενοι λοιπόν οι πάντες, διότι ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα φάγαμε ... δόξα τω Θόδωρο!!!

Όμως ο Κάντας και μια κλίκα «όμοιοι» του, είχαν πάψει προ πολλού να είναι «Αξιωματικοί», από τη στιγμή που στιγματίστηκαν ηθικά και υπηρεσιακά, συχνοτιζόμενοι, χαριεντιζόμενοι και ... υποκλινόμενοι στα διεφθαρμένα γραφεία των πολιτικών («όμοιος ομοίω αεί πελάζει», λοιπόν), σε κατάφορη παραβίαση κάθε Στρατιωτικού Κανονισμού, δεοντολογία, τιμής και παράδοσης!!

Αυτοί όμως ήταν και είναι απόλυτα γνωστοί σε όλους μας (με τα ονόματα και τα παρατσούκλια τους), όχι μόνο επειδή ακριβώς είναι λίγοι, αλλά κυρίως επειδή, με το βίο και την πολιτείας τους, ξεχώριζαν εμφανώς και άφηναν πίσω τους το «μαύρο στίγμα τους» στην Υπηρεσία!!

«Αυτοί», όπως ανέφερα, ήταν γνωστοί και σταμπαρισμένοι, ήταν γενικά μέρος του συστήματος της διαπλοκής, οι εσωτερικοί τοποτηρητές του, που απλά ... έδειχναν με το δάκτυλο, τα «εμπόδια», στη διαδικασία και στην ... πορεία τους !! Ήταν διατεταγμένοι και ακροβολισμένοι σ’ όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας (κατακόρυφα και οριζοντίως), δεν είχαν βαθμούς και ειδικότητες, ήταν απλά «σύντροφοι», «συναγωνιστές» και «δικοί μας»!! Την ιεραρχία τους την καθόριζε το κόμμα και τα παράσημα, τους αποδίδονταν ανάλογα, του πόσο ελαστικοί θα είναι στο καθήκον τους και πόσους «αντιπάλους» ... θα χρεωνόντουσαν!!

Ο Κάντας σήμερα, ανοίγει την πόρτα της φυλακής και μακάρι να τον ακολουθήσει όλος αυτός ο συρφετός, που τόσα χρόνια μας βρωμίζει!! Όμως, το ποιοι θα λογοδοτήσουν, θα πρέπει να το κρίνει η δικαιοσύνη και όχι οι «Λαϊκοί Εισαγγελείς»!! Άλλο ενδείξεις και άλλο αποδείξεις ενοχής! Άλλο η ηθική καταδίκη της κομματικής διαφθοράς και άλλο η ποινική εμπλοκή σε σκάνδαλα !!Κάποιοι ασφαλώς θα έχουν χάσει τον ύπνο τους, ενώ κάποιοι άλλοι – πιο «σαΐνια» - προσπαθούν να ξεπλύνουν τις αμαρτίες τους, βουτώντας και εξαγνιζόμενοι, στις νέες κομματικές «κολυμβήθρες του Σιλωάμ»!!

Προ ημερών επεσήμανα ότι τα σκάνδαλα είναι υπαρκτά, αλλά έχουν και ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ... δεν αφορούν όλους μας και γι αυτό χαρακτήρισα ανήθικη και σκόπιμη την προσπάθεια ΓΕΝΙΚΕΥΣΗΣ και αοριστολογίας (βλ. https://www.facebook.com/kon.voulgarakis/posts/10202236257642147) ... και ξαφνικά, εμφανίστηκε ένας στρατός από «βολικούς ηλίθιους», να υπερασπιστεί τους λασπολόγους!!

Το εκπληκτικό της όλης ιστορίας είναι, ο ρόλος και το πλήθος των «βολικών ηλίθιων» του συστήματος!! Είναι αυτοί, που συμμετέχουν ενεργά στη «βρωμιά» - χωρίς να το καταλαβαίνουν!!! Παρεμβαίνουν παντού και με μισόλογα, εξυπνακίστικες ατάκες του τύπου «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά», κατινίστικα συμπεράσματα, όπως «... και πως απέκτησε βίλα, με το μισθό του;» και κυρίως με θεατρινίστικους μορφασμούς, που (κλείνοντας το μάτι) εννοούν «... τςςς !!! Σώπα μεγάλε ... ξέρω ΕΓΩ»!!

Αυτός ο «βολικός ηλίθιος», είναι ο πολλαπλασιαστής ισχύος του βρώμικου συστήματος λάσπης, που αναλαμβάνουν να τη διαχύσουν ... ΠΑΝΤΟΥ, στα στεγανά ασφαλείας!!

• Είναι «ηλίθιοι», διότι δεν αντιλαμβάνονται ότι μέσα στον κονιορτό και τη γενικευμένη λασπουριά, κολυμπούν και οι ίδιοι!!

• Είναι «βολικοί» διότι, συνήθως αμισθί, γίνονται τα Τάγματα Μέριμνας και Υποστήριξης του Συστήματος, εμφυόμενοι από αγνά υπαρξιακά συμπλέγματα, απωθημένα και άδολες στοχεύσεις!!

Ο «βολικός ηλίθιος», είναι πάντα ο καλύτερος πελάτης του συστήματος, αυτός που τελικά το δοξάζει ... ψηφίζοντας το, για νάχει μετά να λέει:

«τςςς!! Σας τάλεγα εγώ»!!

ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ
Υπονάυαρχος ε.α. ΠΝ

Εκπαιδευτικές άδειες ?... last year!

Μεγάλες είναι οι αλλαγές στις άδειες των δημοσίων υπαλλήλων, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα τέσσερις ημέρες πριν την έλευση του 2014.

Ειδικότερα, παγώνουν οι εκπαιδευτικές άδειες όλων των υπαλλήλων μέσα στο 2014, ενώ προωθούνται αυστηρότερες ρυθμίσεις για τις αναρρωτικές άδειες και ευνοϊκότερες για τις γονεϊκές (ειδικότερα για τους πατέρες δημόσιους υπαλλήλους).

Βασικές αλλαγές...
που προωθούνται μέσω της συγκεκριμένης εγκυκλίου:

- κόβεται η ειδική μηχανογραφική άδεια για όλους τους υπαλλήλους που δουλεύουν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή
- κόβονται οι αναρρωτικές άδειες από τρεις σ’ έναν μήνα, ωστόσο διατηρείται το δικαίωμα άδειας έξι μηνών σε περίπτωση σοβαρού νοσήματος
- αναγνωρίζονται μόνον οκτώ μέρες αναρρωτική άδεια τον χρόνο (από 10 που ίσχυε μέχρι τώρα). Εκτός των οκτώ ημερών χρειάζεται γνωμάτευση υγειονομικής επιτροπής, εκτός αν ο υπάλληλος έχει υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση ή έχει νοσηλευτεί μια εβδομάδα σε νοσοκομείο.
- Ενισχύεται ο έλεγχος των υπαλλήλων με αποστολή γιατρού - ελεγκτή στο σπίτι, αν επαναλαμβάνονται βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες. Ο έλεγχος είναι υποχρεωτικός για όλους κι αν δεν γίνει, αποτελεί παράπτωμα για τον προϊστάμενο.
- Αναστέλλονται όλες οι εκπαιδευτικές άδειες των υπάλληλων έως το τέλος του χρόνου, χωρίς να εξαιρούνται και οι υποτροφίες από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
- Οι άδειες σε φοιτητές ή σπουδαστές υπαλλήλους δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις 10 ημέρες τον χρόνο.

Φρένο στις μειώσεις των εφάπαξ από το ΣτΕ (ΤΙ ΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΔΕΚΟ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ, ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ)

Η ΑΠΟΦΑΣΗ-ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΡΩΓΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΙΛΟΤΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ 20 ΤΑΜΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Δικαστικό φρένο σε νέες μειώσεις των εφάπαξ όταν πρόκειται για Ταμεία που δεν έχουν καμία επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό ή από...
άλλους κοινωνικούς πόρους παρά στηρίζονται μόνο στις εισφορές των εργαζομένων, βάζει απόφαση-σταθμός της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικράτειας.
Το ΣτΕ γνωμοδοτώντας επί του νέου Προεδρικού Διατάγματος για τον τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ που χορηγεί το Ταμείο Αρωγής του Λιμενικού Σώματος έκρινε ότι το βοήθημα που παίρνουν οι αξιωματικοί του Λιμενικού, της Ακτοφυλακής καθώς και το πολιτικό προσωπικό του Λιμενικού Σώματος θα πρέπει να είναι ευθέως αναλογικό με τις εισφορές που έχουν καταβάλει οι ασφαλισμένοι του και σε καμία περίπτωση μικρότερο από το ποσό που αναλογεί στις εισφορές που έχουν πληρώσει με βάση τις αποδοχές τους.

Επιπλέον, η απόφαση του ΣτΕ ανοίγει το δρόμο και για μείωση των εισφορών που επιβάλλεται στις πρόσθετες απολαβές των ασφαλισμένων για τη λήψη του εφάπαξ στην περίπτωση που οι εν λόγω πρόσθετες αποδοχές τους έχουν μειωθεί!

Ανατροπή

Η απόφαση-σταθμός, την οποία εξασφάλισε και φέρνει κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα στη δημοσιότητα ο Τύπος της Κυριακής, δημιουργεί νέα δεδομένα στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται να εφαρμοστεί από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας η εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού του εφάπαξ που θα χορηγούν το Δημόσιο και άλλα 20 Ταμεία από την 1η/1/2014, σύμφωνα με σχετική «μνημονιακή» διάταξη που περιελήφθη ως γνωστόν στον τελευταίο μνημονιακό νόμο 4093/12.

Και αυτό γιατί, σύμφωνά με το σκεπτικό της απόφασης, στα Ταμεία που χορηγούν εφάπαξ με καθαρά ανταποδοτικό χαρακτήρα, το ύψος του βοηθήματος θα πρέπει να υπολογίζεται με βάση το συνολικό χρόνο ασφάλισης και τις αποδοχές των εργαζομένων, οι οποίες πρέπει να είναι ανάλογες προς τις εισφορές που καταβλήθηκαν!

Πρακτικά, η γνωμοδότηση του ΣτΕ φρενάρει, ή τουλάχιστον δημιουργεί τις συνταγματικές προϋποθέσεις για να μπει φρένο σε νέες μειώσεις τέτοιες που να περικόπτουν το εφάπαξ κάτω και από τα επίπεδα των εισφορών που αναλογούν στις αποδοχές που έχουν πληρώσει εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι.

Η γνωμοδοτική απόφαση του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου μπορεί να γίνει πιλότος για το εφάπαξ του Δημοσίου, καθώς στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων δεν υπάρχει ούτε κρατική εισφορά αλλά ούτε εισπράττεται κάποιος κοινωνικός πόρος που να συνιστά κατ’ έμμεσο τρόπο επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Αντίθετα το εφάπαξ που χορηγεί είναι πλέον ανταποδοτικό των εισφορών που έχουν καταβάλει οι ασφαλισμένοι και αυτό γιατί οι μειώσεις που επιβλήθηκαν με το νόμο 4093/12 στα εφάπαξ που χορηγούν το Δημόσιο και άλλα 21 ταμεία πρόνοιας ΔΕΚΟ και ιδιωτικού τομέα είχαν ακριβώς τη λογική της εξισορρόπησης των παροχών με τις ανάλογες εισφορές.

Η ουσία της απόφασης είναι ότι η αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ από το 2014 δεν μπορεί να προκαλέσει νέες μειώσεις πέραν αυτών που ήδη έχουν επιβληθεί, καθώς ήδη το εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων έχει πέσει σε επίπεδα ανάλογα των εισφορών που έχουν πληρώσει οι εργαζόμενοι.

Αν για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος του Δημοσίου έχει πληρώσει εισφορές 40.000 ευρώ στο ταμείο πρόνοιας, για 35 έτη υπηρεσίας, τότε το τελικό ύψος του εφάπαξ που θα πρέπει να πάρει δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τις 40.000 ευρώ, γιατί σε διαφορετική περίπτωση παύει να υφίσταται η σχέση ανταποδοτικότητας μεταξύ εισφορών - παροχών ως προς το ύψος του βοηθήματος που δικαιούται να εισπράξει, Αν έχει πληρώσει 25.000 ευρώ συνολικές εισφορές, πάλι, κατά το σκεπτικό της γνωμοδοτικής απόφασης του ΣτΕ, δεν μπορεί να πάρει εφάπαξ μικρότερο από τις εισφορές που πραγματικά πλήρωσε.

Επιπρόσθετα, με την ίδια απόφαση, ανοίγει ο δρόμος για να εφαρμόζουν τα ταμεία πρόνοιας διπλό τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ στη βάση πάντοτε της ανταποδοτικότητας των εισφορών και των παροχών και εφόσον έχουν ψηφιστεί νομοθετικές ρυθμίσεις τέτοιες που να «δικαιολογούν» αλλαγές στον υπολογισμό του βοηθήματος για λόγους δικαιοσύνης και ίσης μεταχείρισης μεταξύ των ασφαλισμένων.

Για παράδειγμα, και όσον αφορά το εφάπαξ του Ταμείου Αρωγής του Λιμενικού Σώματος, το ΣτΕ ενέκρινε ρύθμιση του νέου Προεδρικού Διατάγματος, σύμφωνα με την οποία το εφάπαξ μπορεί με επιλογή των ασφαλισμένων-μετόχων του Ταμείου να υπολογίζεται με δύο τρόπους:

1. Με βάση τις αποδοχές και τις εισφορές που πλήρωναν οι ασφαλισμένοι του για χρόνο ασφάλισης μέχρι τις 31 Ιουλίου του 2012 (πριν από την εφαρμογή του νέου ειδικού μισθολογίου του ν. 4150/2012).

2. Με βάση τις αποδοχές και τις εισφορές για χρόνο ασφάλισης από 1/8/2013 και μετά έως την ημερομηνία συνταξιοδότησης. Ο λόγος που εισάγεται αυτή η αλλαγή είναι για να μετριαστούν οι επιπτώσεις που θα έχουν οι ασφαλισμένοι επειδή με την εφαρμογή του ειδικού μισθολογίου οι αποδοχές τους μειώθηκαν και ως εκ τούτου θα πρέπει να αλλάξει και η βάση υπολογισμού του βοηθήματος για να τηρείται η αναλογία εισφορών - παροχών.

«Με τη ρύθμιση επιδιώκεται η διασφάλιση, κατά τρόπο δίκαιο και χωρίς διακριτική μεταχείριση μεταξύ των μετόχων, των αρχών της αναλογικότητας και της ανταποδοτικότητας, όπως η τελευταία απορρέει από το διανεμητικό χαρακτήρα και την κεφαλαιοποίηση, στην οποία στηρίζεται η λειτουργία του Ταμείου», αναφέρεται στο επίμαχο απόσπασμα της γνωμοδοτικής απόφασης. Με το διπλό υπολογισμό, μάλιστα, προκύπτουν και οριακές αυξήσεις της τάξης του 10% στο εφάπαξ όσων συνταξιοδοτηθούν στα επόμενα έτη, σε σχέση με το ποσό που θα έπαιρναν αν δεν άλλαζαν λόγω ειδικού μισθολογίου οι βασικές τους αποδοχές.

Η οριακή αυτή αύξηση προκύπτει επειδή το εφάπαξ που αντιστοιχεί στα χρόνια ασφάλισης μέχρι τον Ιούλιο του 2012 θα υπολογιστεί με βάση το μισθό του αντίστοιχου μήνα (μισθός Ιουλίου 2012), ενώ το τμήμα του εφάπαξ για τα χρόνια ασφάλισης από τον Αύγουστο του 2013 και μετά θα υπολογιστεί επί μειωμένων μεν αποδοχών αλλά πάλι με βάση τις αποδοχές που θα έχουν οι ασφαλισμένοι του τον τελευταίο μήνα πριν συνταξιοδοτηθούν.

Στην απόφαση αναφέρεται μάλιστα ότι το Ταμείο Αρωγής του Λιμενικού Σώματος έχει ως σκοπό να χορηγεί στους εξερχόμενους της υπηρεσίας μετόχους του εφάπαξ βοήθημα, πόροι δε του Ταμείου και μάλιστα μοναδική πηγή εσόδων του αποτελούν οι εισφορές των ασφαλισμένων του, χωρίς κοινωνικούς πόρους και επιχορηγήσεις και, επομένως, χωρίς δυσμενείς επιπτώσεις στον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Αναλογική σχέση

Επιπλέον, και όπως περιγράφεται σε άλλο σημείο της σημαντικής αυτής απόφασης (που για πρώτη φορά βάζει περιορισμούς σε περικοπές των εφάπαξ), όταν για διάφορους λόγους οι εργαζόμενοι έχουν μειώσεις στις πρόσθετες αποδοχές τους επί των οποίων επιβάλλεται εισφορά για λήψη εφάπαξ, τότε είναι συνταγματικά επιτρεπτό να μειώνονται και οι εισφορές στις πρόσθετες αποδοχές τους, ώστε και πάλι να μη διαταράσσεται η αναλογική σχέση μεταξύ των πραγματικά καταβαλλόμενων αποδοχών και των εισφορών που αναλογούν για τον υπολογισμό του εφάπαξ!

Με τη νέα ρύθμιση η εισφορά υπέρ του Ταμείου Αρωγής Λιμενικού Σώματος από κρατήσεις σε κάθε είδους πρόσθετες αμοιβές, προερχόμενες κυρίως από συμμετοχή των μετόχων του Ταμείου σε συμβούλια, σε επιτροπές ή διδασκαλία σε δημόσιες σχολές, μειώνεται από 15% σε 3%.

Ο λόγος που γίνεται η μείωση και εγκρίνεται από το ΣτΕ είναι γιατί οι εν λόγω πρόσθετες απολαβές μειώθηκαν επειδή α) συγχωνεύθηκαν σε ένα τα κατά τόπους (65 περίπου) Κεφάλαια Αποζημιώσεως Φορτοεκφορτωτών (ΚΑΦ) στα οποία συμμετείχαν και στελέχη του Λιμενικού Σώματος, β) η διδασκαλία σε δημόσιες σχολές είναι εξαιρετικά περιορισμένη και γ) το ποσό των εσόδων του Ταμείου από τις εισφορές αυτές αντιστοιχεί στο 0,11% των συνολικών πόρων του Ταμείου.

Ποια Ταμεία επωφελούνται

ΠΙΛΟΤΟΣ για να μπει φρένο στις μειώσεις των εφάπαξ του Δημοσίου και άλλων 20 ταμείων πρόνοιας, μεταξύ των οποίων της ΔΕΗ του ΟΤΕ, των ΕΛΤΑ, των τραπεζοϋπαλλήλων, των στρατιωτικών καθώς και 11 φορέων πρόνοιας ιδιωτικών υπαλλήλων, ξενοδοχοϋπαλλήλων, εμποροϋπαλλήλων και εργαζομένων στα λιμάνια, μπορεί να γίνει η γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΣτΕ ως προς τον υπολογισμό του εφάπαξ ώστε να μην πέφτει κάτω από τις εισφορές των εργαζομένων.

Για το Δημόσιο, τα 4 από τα 6 Ταμεία που έχουν ενσωματωθεί στο ΤΠΔΥ έχουν καθαρά ανταποδοτικές παροχές χωρίς κρατική επιχορήγηση ή κοινωνικό πόρο. Τα Ταμεία αυτά είναι: των δημοσίων υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), των κληρικών, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία κ.ά.) και του προσωπικού του Ταμείου Νομικών. Αντίθετα, εξαιρούνται το Ταμείο Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΠΔΚΥ) και το ταμείο πρόνοιας των υπαλλήλων στα Επιμελητήρια, γιατί στους εν λόγω φορείς υπάρχει εργοδοτική εισφορά που προέρχεται όμως από κρατικούς φορείς.

Οι δήμοι, για παράδειγμα, πληρώνουν ετήσια εισφορά 5% και οι λοιποί ΟΤΑ 2% στο ΤΑΔΚΥ και το 25% από τα έσοδα αυτά πάει ως εισφορά στο ταμείο πρόνοιας των δημοτικών υπαλλήλων, οι οποίοι πληρώνουν εισφορά 1% εφόσον ασφαλίστηκαν μέχρι το 1992 και 4% για ασφάλιση από το 1993 και μετά.

Επιπλέον ένα ποσοστό εσόδων από δημοτικά έργα και καταβαλλόμενα ενοίκια από τους ΟΤΑ σε ιδιώτες υπόκειται σε κράτηση για το εφάπαξ.

(Ε.τ.Κ. 04/12/2013 – ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ - kkatikos@e-typos.com)

Ασφαλιστικό 2014: Πόσο και πού αυξάνονται τα όρια ηλικίας

Μειώσεις σε επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ βοηθήματα. Διακοπή της καταβολής του επιδόματος ΕΚΑΣ σε όσους συνταξιούχους είναι κάτω των 65 ετών. Μειώσεις κύριων συντάξεων σε Δημόσιο και ΔΕΚΟ. Επίσης, αλλαγές στον υπολογισμό συντάξεων αλλά και στα πλασματικά έτη ασφάλισης.
Την "προίκα" αυτή κουβαλά ο νέος χρόνος σε ό,τι αφορά τον τομέα της ασφάλισης και των συνταξιοδοτικών παροχών.
Πρόκειται για παλαιότερες νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν ήδη ψηφιστεί, με την πρόβλεψη ότι θα εφαρμοστούν εντός του 2014. 
Πατήστε επάνω στις φωτογραφιες για μεγαλύτερη ανάλυση:






Πηγή: Βήμα της Κυριακής, enikos.gr

Όταν μιλούν οι συγγενείς....

Τι απαντά ο Λιάπης για το σπίτι στην Ευρυτανία... 
Απαντήσεις για την υπόθεση της οικίας που διαθέτει στην Ευρυτανία έδωσε δια του δικηγόρου της η σύζυγος του Δημητρίου Λιάπη, Βασιλική, μετά τα δημοσιεύματα στον Tύπο που
ανέφεραν ότι έγινε ανακαίνιση στο οίκημα με κοινοτικά χρήματα.
Συγκεκριμένα ο δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω κ. Παναγιώτης Γεωργακόπουλος σε ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής:
«Εκπροσωπώντας την Βασιλική, σύζυγο Δημητρίου Λιάπη, και επί έτη δικηγόρος της, κατ'εντολήν της έχω να σημειώσω τα εξής:
-Η κυρία Λιάπη ήταν η μόνη και αποκλειστική δικαιούχος της επιδότησης. Ουδείς άλλος. Σημειωτέον ότι αυτή η επιδότηση ήταν ένα μικρό μόνο ποσοστό από το σύνολο της δαπάνης για την ανακαίνιση της πατρικής οικίας του συζύγου της.
-Ήταν η μόνη και αποκλειστική υπεύθυνη για την εμπορική εκμετάλλευση των προς ενοικίαση δωματίων, διατηρώντας νομίμως όλα τα απαραίτητα παραστατικά που εκδίδονταν στο όνομά της (βιβλία, πελατολόγιο, αποδείξεις κλπ). Ουδείς άλλος.
-Την εμπορική αυτή δραστηριότητα τερμάτησε αργότερα, λόγω θανάτου του συζύγου της. Προσφάτως μάλιστα προέβη και σε περαίωση των οικονομικών εκκρεμοτήτων της επιχειρήσης ως η μόνη και αποκλειστική υπεύθυνη. Ουδείς άλλος.
-Μετά το πέρας της εμπορικής αυτής δραστηριότητας, ούσα άκληρη, μεταβίβασε το ποσοστό της ιδιοκτησίας της, στον εκ του συζύγου της ανιψιό.
Πάσα άλλη ανάμειξη συγγενικών της προσώπων είναι όχι μόνο αβάσιμη αλλά και κακόβουλη»...
Από nonews-NEWS
Λιάπηδες...  
Στον ΑΝΤ-1 ακούσαμε και τον αδερφό του Μιχάλη Λιάπη, τον Μάρκο. Σα να άκουγες τον Μιχάλη. Ίδια χροιά φωνής, αλλά και ιδια γραμμή άμυνας (και λογική).
Άμεμπτος και αμόλυντος ο Μιχαλης. Τον κακολογούν τώρα πια, που δεν είναι υπουργός. Ολα έγιναν νόμιμα - και κυρίως, νοικοκυρεμένα.
Ο ρεπόρτερ του ΑΝΤ-1, Γιαννης Τσακίρης, είπε πως ο Λιάπης δεν είναι μόνο τζαμπατζής , αλλά και τζάμπα μάγκας, γιατι κρύβεται πίσω από τις ανακοινώσεις της θείας του και τις δηλώσεις του αδερφού του...
Από nonews-NEWS

5 παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε στις αρχές του 2014

Πλούσιος αναμένεται να είναι ο τομέας του θεάτρου από πλευράς παραστάσεων και το 2014. Ήδη κάποιες παραστάσεις που παρουσιάστηκαν το 2013 παίρνουν παράταση, ενώ παράλληλα, σχεδόν κάθε μέρα ανακοινώνονται στον τύπο νέες πρεμιέρες. Στη λίστα που σας παρουσιάζουμε παρακάτω συγκεντρώσαμε πέντε παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε στις αρχές του 2014
1) «Συρανό Ντε Μπερζεράκ» στο Μικρό Παλλάς   
Από 22 Φεβρουαρίου θα ανέβει στο Μικρό Παλλάς η παράσταση Συρανό Ντε Μπερζεράκ του Ε.Ροστάν σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.. Το έργο αποτελείται από πέντε πράξεις,σε 15σύλλαβη ομοιοκατάληκτη μετάφραση της Λουίζας Μητσάκου, και παρουσιάζει τη ζωή του ποιητή Συρανό Ντε Μπερζεράκ, ο οποίος θα αποκαλύψει ότι είναι ερωτευμένος με την ξαδέρφη του Ρωξάνη λίγο πριν ξεψυχήσει.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε το Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, τη Σμαράγδα Καρύδη, τον Όμηρο Πουλάκη και τον Νίκο Αρβανίτη. Μαζί τους οι: Φωτεινή Αθερίδου, Νίκος Ζιάζιαρης, Κωνσταντίνος Καϊκής, Γεωργία Καλλέργη, Θάνος Κοντογεώργης, Λάμπρος Κτεναβός, Θάνος Μπίρκος, Κωστής Μπούντας, Στέλιος Ξανθουδάκης, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Νίκος Παπαδομιχελάκης, Γεώργιος Στάμος, Στράτος Τρογκάνης, Αγγελική Τρομπούκη, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Νεκτάριος Φαρμάκης, Θανάσης Χαλκιάς, Έλενα Χαραλαμπούδη.
Σε ρόλο έκπληξη, η Ευανθία Ρεμπούτσικα, πλαισιωμένη από την ορχήστρα της «ντύνει» μουσικά την παράσταση.
Η δραματουργική επεξεργασία έχει γίνει από τον Στρατή Πασχάλη και τον Γιάννη Κακλέα, τα σκηνικά από τον Μανόλη Παντελιδάκη, ενώ τα κοστούμια έχει επιμεληθεί η Εύα Νάθενα
2) «Ρωμαίος και Ιουλιέτα στο Θέατρο 104

Ο Κώστας Γάκης σε συνεργασία με τον Κ. Μπίμπη και την Αθηνά Μουστάκα, διασκευάζουν το κλασικό έργο Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ και δημιουργούν το Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2. Ο Κώστας Μπίμπης και η Αθηνά Μουστάκα πρωταγωνιστούν στην παράσταση και ενσαρκώνουν τους δύο εραστές, οι οποίοι μεταφέρονται ως φαντάσματα στη σημερινή εποχή. «Η παράσταση είναι σαν μια σπαζοκεφαλιά υποκριτικής για δύο ηθοποιούς που αναλαμβάνουν να αναμετρηθούν με το κείμενο του Σαίξπηρ παίζοντας όλους τους ρόλους του έργου σε ένα τρελό παιχνίδι παρενδυσίας και μεταμορφώσεων, δημιουργώντας ένα θεατρικό πάζλ από ποικίλα θεατρικά είδη και ύφη με βασικό κριτήριο να δοθεί στο ακέραιο η ουσία και η εσώτερη συγκίνηση του έργου που μιλάει για τον πιο βαθύ, τον πιο αθώο, τον πιο παράλογο, τον πιο ακραίο, τον πιο θνησιγενή, τον πιο ποιητικά γελοίο έρωτα όλων των εποχών.». 
3) «Φλαντρώ» στο Εθνικό Θέατρο
Η Λυδία Κονιόρδου, σκηνοθετεί την παράσταση του Παντελή Χορν, η οποία ξεκίνησε να προβάλλεται από το Δεκέμβριο του 2013, αποσπώντας θετικές κριτικές.
Η αρχόντισσα Φλαντρώ, χήρα με 2 κόρες από διαφορετικούς γάμους για να ξορκίσει το κακό, που προέρχεται από την παρουσία ενός νεαρού άνδρα, του δίνει τη μεγάλη της κόρη, για να τον κρατήσει κοντά της. Απωθημένα και μυστικά επισκιάζουν την οικογενειακή γαλήνη, με την αρχόντισσα να δημιουργεί ίντριγκες για να απομακρύνει το νεαρό από τη μικρή της κόρη.
Παίζουν οι Λ.Κονιόρδου, Μ. Διακοπαναγιώτου, Ελ. Στραβοδήμου, Φ. Καστρής. Τα σκηνικά επιμελήθηκε η Ε.Παπαγεωργακοπούλου, τα κοστούμια ο Άγγελος Μέντης και τη μουσική ο Τ.Φαραζής. Παραστάσεις έως 12 Ιανουαρίου 2014.
4)Το αμάρτημα της μητρός μου στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης
Παρατείνονται οι παραστάσεις για το «Αμάρτημα της μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώτη για όλο τον Ιανουάριο του 2014. Μία παράσταση συνυφασμένη με αυτοβιογραφικά στοιχεία του ίδιου του συγγραφέα Γεωργίου Βυζηινού. Οι απεγνωσμένες προσπάθειες της μητέρας του να σώσει τη φιλάσθενη κόρη της, οι υιοθεσίες των κοριτσιών, η παραμέληση των πραγματικών παιδιών της κ.ά., όλα περιτριγυρίζονται από ένα μυστικό του παρελθόντος που κατά κάποιο τρόπο αναβιώνει στο αφηγηματικό παρόν του συγγραφέα μέσω της μητέρας του.
 Ο σκηνοθέτης του έργου σημειώνει «Ο Γεώργιος Βιζυηνός επιζητά και δεικνύει, σ΄ αυτό το αριστουργηματικό κείμενο , την αμοιβαία κατανόηση και συγχώρεση από και προς τη μητέρα του. Πρόκειται για μία εξομολόγηση που ενώ θα μπορούσε να μείνει κλειστή και προσωπική, εδώ γίνεται δημόσιος λόγος, που περνώντας από τις συμπληγάδες της ηθογραφίας και της ηθικογραφίας γίνεται λόγος λυτρωτικός, εναρμονισμένος με την ευγένεια και τη λεπτότητα του πνεύματός του. Ενός πνεύματος που έχει συμπεριλάβει και αφομοιώσει όλα εκείνα τα στοιχεία ενός ζωντανού και πηγαίου λαϊκού πολιτισμού, τα οποία συγκροτούν ένα αυτοτελές σύμπαν που εμπεριέχει τις δυνάμεις της ζωής και της πίστης να υπερνικούν τις δυνάμεις του θανάτου και της φθοράς.»
Παίζουν οι: Κωνσταντίνος Γιανακόπουλος, Ρένα Κυπριώτη
5) «Φάουστ» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Από τις 15 Ιανουαρίου έως και τις 2 Φεβρουαρίου, ο Φάουστ «αναβιώνει» στην Κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, σε σκηνοθεσία και σύλληψη του Μιχάλη Μαρμαρινού. Ο σκηνοθέτης, αντλεί το υλικό του από το κλασικό έργο του Γκαίτε και  το προγενέστερο έργο του  Christopher Marlowe, αναφέρει ότι πρόκειται για «Μια απόλυτα προσωπική κατάβαση στη σκοτεινιά της ανθρώπινης Επιθυμίας, σ’ αυτήν τη Νέκυια του ευρωπαϊκού πνεύματος, σε ένα κείμενο / επιχείρημα που ταξιδεύει μαζί μας σε κάθε κρίσιμη περίοδο της ανθρώπινης Ιστορίας».  Η μετάφραση είναι του Πέτρου Μαρκάρη
Παίζουν οι : Ακύλλας Καραζήσης, Θεοδώρα Τζήμου, Εύη Σαουλίδου, Ηλέκτρα Νικολούζου, Έλενα Τοπαλίδου, Φοίβος Ριμένας, Νικόλας Χανακούλας, Δάφνη Ιωακειμίδου-Πατακιά, Σμαρώ Γαϊτανίδου, Γιώργος Μπινιάρης
Πλούσιος αναμένεται να είναι ο τομέας του θεάτρου από πλευράς παραστάσεων και το 2014. Ήδη κάποιες παραστάσεις που παρουσιάστηκαν το 2013 παίρνουν παράταση, ενώ παράλληλα, σχεδόν κάθε μέρα ανακοινώνονται στον τύπο νέες πρεμιέρες. Στη λίστα που σας παρουσιάζουμε παρακάτω συγκεντρώσαμε πέντε παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε στις αρχές του 2014
1) «Συρανό Ντε Μπερζεράκ» στο Μικρό Παλλάς   
Από 22 Φεβρουαρίου θα ανέβει στο Μικρό Παλλάς η παράσταση Συρανό Ντε Μπερζεράκ του Ε.Ροστάν σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.. Το έργο αποτελείται από πέντε πράξεις,σε 15σύλλαβη ομοιοκατάληκτη μετάφραση της Λουίζας Μητσάκου, και παρουσιάζει τη ζωή του ποιητή Συρανό Ντε Μπερζεράκ, ο οποίος θα αποκαλύψει ότι είναι ερωτευμένος με την ξαδέρφη του Ρωξάνη λίγο πριν ξεψυχήσει.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε το Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, τη Σμαράγδα Καρύδη, τον Όμηρο Πουλάκη και τον Νίκο Αρβανίτη. Μαζί τους οι: Φωτεινή Αθερίδου, Νίκος Ζιάζιαρης, Κωνσταντίνος Καϊκής, Γεωργία Καλλέργη, Θάνος Κοντογεώργης, Λάμπρος Κτεναβός, Θάνος Μπίρκος, Κωστής Μπούντας, Στέλιος Ξανθουδάκης, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Νίκος Παπαδομιχελάκης, Γεώργιος Στάμος, Στράτος Τρογκάνης, Αγγελική Τρομπούκη, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Νεκτάριος Φαρμάκης, Θανάσης Χαλκιάς, Έλενα Χαραλαμπούδη.
Σε ρόλο έκπληξη, η Ευανθία Ρεμπούτσικα, πλαισιωμένη από την ορχήστρα της «ντύνει» μουσικά την παράσταση.
Η δραματουργική επεξεργασία έχει γίνει από τον Στρατή Πασχάλη και τον Γιάννη Κακλέα, τα σκηνικά από τον Μανόλη Παντελιδάκη, ενώ τα κοστούμια έχει επιμεληθεί η Εύα Νάθενα
2) «Ρωμαίος και Ιουλιέτα στο Θέατρο 104

Ο Κώστας Γάκης σε συνεργασία με τον Κ. Μπίμπη και την Αθηνά Μουστάκα, διασκευάζουν το κλασικό έργο Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ και δημιουργούν το Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2. Ο Κώστας Μπίμπης και η Αθηνά Μουστάκα πρωταγωνιστούν στην παράσταση και ενσαρκώνουν τους δύο εραστές, οι οποίοι μεταφέρονται ως φαντάσματα στη σημερινή εποχή. «Η παράσταση είναι σαν μια σπαζοκεφαλιά υποκριτικής για δύο ηθοποιούς που αναλαμβάνουν να αναμετρηθούν με το κείμενο του Σαίξπηρ παίζοντας όλους τους ρόλους του έργου σε ένα τρελό παιχνίδι παρενδυσίας και μεταμορφώσεων, δημιουργώντας ένα θεατρικό πάζλ από ποικίλα θεατρικά είδη και ύφη με βασικό κριτήριο να δοθεί στο ακέραιο η ουσία και η εσώτερη συγκίνηση του έργου που μιλάει για τον πιο βαθύ, τον πιο αθώο, τον πιο παράλογο, τον πιο ακραίο, τον πιο θνησιγενή, τον πιο ποιητικά γελοίο έρωτα όλων των εποχών.». 
3) «Φλαντρώ» στο Εθνικό Θέατρο
Η Λυδία Κονιόρδου, σκηνοθετεί την παράσταση του Παντελή Χορν, η οποία ξεκίνησε να προβάλλεται από το Δεκέμβριο του 2013, αποσπώντας θετικές κριτικές.
Η αρχόντισσα Φλαντρώ, χήρα με 2 κόρες από διαφορετικούς γάμους για να ξορκίσει το κακό, που προέρχεται από την παρουσία ενός νεαρού άνδρα, του δίνει τη μεγάλη της κόρη, για να τον κρατήσει κοντά της. Απωθημένα και μυστικά επισκιάζουν την οικογενειακή γαλήνη, με την αρχόντισσα να δημιουργεί ίντριγκες για να απομακρύνει το νεαρό από τη μικρή της κόρη.
Παίζουν οι Λ.Κονιόρδου, Μ. Διακοπαναγιώτου, Ελ. Στραβοδήμου, Φ. Καστρής. Τα σκηνικά επιμελήθηκε η Ε.Παπαγεωργακοπούλου, τα κοστούμια ο Άγγελος Μέντης και τη μουσική ο Τ.Φαραζής. Παραστάσεις έως 12 Ιανουαρίου 2014.
4)Το αμάρτημα της μητρός μου στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης
Παρατείνονται οι παραστάσεις για το «Αμάρτημα της μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώτη για όλο τον Ιανουάριο του 2014. Μία παράσταση συνυφασμένη με αυτοβιογραφικά στοιχεία του ίδιου του συγγραφέα Γεωργίου Βυζηινού. Οι απεγνωσμένες προσπάθειες της μητέρας του να σώσει τη φιλάσθενη κόρη της, οι υιοθεσίες των κοριτσιών, η παραμέληση των πραγματικών παιδιών της κ.ά., όλα περιτριγυρίζονται από ένα μυστικό του παρελθόντος που κατά κάποιο τρόπο αναβιώνει στο αφηγηματικό παρόν του συγγραφέα μέσω της μητέρας του.
 Ο σκηνοθέτης του έργου σημειώνει «Ο Γεώργιος Βιζυηνός επιζητά και δεικνύει, σ΄ αυτό το αριστουργηματικό κείμενο , την αμοιβαία κατανόηση και συγχώρεση από και προς τη μητέρα του. Πρόκειται για μία εξομολόγηση που ενώ θα μπορούσε να μείνει κλειστή και προσωπική, εδώ γίνεται δημόσιος λόγος, που περνώντας από τις συμπληγάδες της ηθογραφίας και της ηθικογραφίας γίνεται λόγος λυτρωτικός, εναρμονισμένος με την ευγένεια και τη λεπτότητα του πνεύματός του. Ενός πνεύματος που έχει συμπεριλάβει και αφομοιώσει όλα εκείνα τα στοιχεία ενός ζωντανού και πηγαίου λαϊκού πολιτισμού, τα οποία συγκροτούν ένα αυτοτελές σύμπαν που εμπεριέχει τις δυνάμεις της ζωής και της πίστης να υπερνικούν τις δυνάμεις του θανάτου και της φθοράς.»
Παίζουν οι: Κωνσταντίνος Γιανακόπουλος, Ρένα Κυπριώτη
5) «Φάουστ» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Από τις 15 Ιανουαρίου έως και τις 2 Φεβρουαρίου, ο Φάουστ «αναβιώνει» στην Κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, σε σκηνοθεσία και σύλληψη του Μιχάλη Μαρμαρινού. Ο σκηνοθέτης, αντλεί το υλικό του από το κλασικό έργο του Γκαίτε και  το προγενέστερο έργο του  Christopher Marlowe, αναφέρει ότι πρόκειται για «Μια απόλυτα προσωπική κατάβαση στη σκοτεινιά της ανθρώπινης Επιθυμίας, σ’ αυτήν τη Νέκυια του ευρωπαϊκού πνεύματος, σε ένα κείμενο / επιχείρημα που ταξιδεύει μαζί μας σε κάθε κρίσιμη περίοδο της ανθρώπινης Ιστορίας».  Η μετάφραση είναι του Πέτρου Μαρκάρη
Παίζουν οι : Ακύλλας Καραζήσης, Θεοδώρα Τζήμου, Εύη Σαουλίδου, Ηλέκτρα Νικολούζου, Έλενα Τοπαλίδου, Φοίβος Ριμένας, Νικόλας Χανακούλας, Δάφνη Ιωακειμίδου-Πατακιά, Σμαρώ Γαϊτανίδου, Γιώργος Μπινιάρης
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)