Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Σχέδιο τουρκικής απόβασης σε ελληνικό νησί αποκαλύπτεται τυχαία!

Ιδιαίτερη ανησυχία έχει προκαλέσει στην διακλαδική διεύθυνση πληροφοριών του ΓΕΕΘΑ, η αποκάλυψη μιας μεγάλης συνδυασμένης άσκησης απόβασης με πραγματικά πυρά των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στην περιοχή της Φώκαιας όπου εδρεύει η τουρκική Ταξιαρχία Πεζοναυτών. Η άσκηση αποκαλύφθηκε εντελώς τυχαία από ένα κωμικοτραγικό γεγονός όταν ένα βλήμα του τουρκικού πυροβολικού αντί να πλήξει τον υποτιθέμενο στόχο ... έπληξε την εξέδρα απ'΄όπου παρακολουθούσαν την άσκηση οι Τούρκοι επιτελείς!

Το αποτέλεσμα ήταν 15 άνδρες των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων να τραυματιστούν και να μεταφερθούν στο κρατικό νοσοκομείο της Φώκαιας σε σοβαρή κατάσταση οι περισσότεροι.

Πέρα από την ξεφτίλα της συγκεκριμένης μονάδας πυροβολικού, το ατύχημα είχε ως αποτέλεσμα να έρθει στην επιφάνεια ένα σενάριο άσκησης απόβασης με ελάχιστο διαθέσιμο χρόνο απόκτησης επιχειρησιακής ικανότητας, το οποίο προέβλεπε συνδυασμένη δράση των πεζοναυτών με τις ειδικές μονάδες Su Alti Savunma/SAS και Su Alti Taaruz/SAT.

Η άσκηση προέβλεπε αναγνώρση ακτής κοντινού νησιού από την SAΤ, εξουδετέρωση των προκεχωρημένων φρουρών και εν συνεχεία απόβαση με υποστήριξη του πυροβολικού της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στο "μπλε νησί"! Είναι η πρώτη φορά που οι Τούρκοι εν μέσω θέρους εκτελούν μία τέτοια άσκηση, της οποίας το σενάριο "φωτογραφίζει" επιχείρηση κατά ελληνικού νησιού.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις πληροφορίες που περιήλθαν στην κατοχή των ελληνικών υπηρεσιών, δίοθηκε ιδιαίτερο βάρος στην ετοιμότητα ανάληψης δράσης των τουρκικών ειδικών μονάδων η οποία έγινε προσπάθεια να συμπιεστεί στο κατώτατο δυνατό όριο της ... 1,5 ώρας! Δηλαδή από την στιγμή που θα λάβουν εντολή να επιχειρήσουν σε 1,5 ώρα θα πρέπει να βρίσκονται εντός των μέσων που θα τους μεταφέρουν στους στόχους.

Το σενάριο της άσκησης ειδικά αυτή την εποχή που "οι απέναντι" δείχνουν ιδιαίτερα νευρικοί, λόγω της επικείμενης έναρξης των γεωτρήσεων στην κυπριακή ΑΟΖ και το ενδεχόμενο να επιχειρήσουν κάποιου είδους αντιπερισπασμό, έθεσαν αυτόματα σε συναγερμό τα ελληνικά Επιτελεία. Άλλωστε οι δυνάμεις που ενέπλεξαν οι Τούρκοι, δείχνουν περισσότερο "πρόβα τζενεράλε" για δυνητικό επιχειρησιακό πλήγμα, παρά οτιδήποτε άλλο.

Ιδού οι δυνάμεις που συμμετείχαν στην άσκηση

-∆ιοίκηση Τουρκικών Ναυτικών ∆υνάµεων (TDK:Turk Deniz Kuvvetleri) ∆ιαθέτει την Ταξιαρχία Πεζοναυτών και τις Μονάδες Υποβρυχίων Καταστροφών.

α. Ταξιαρχία Πεζοναυτών (ΤΑΞΠΝ). Εδρεύει στη Φώκαια και πρόκειται για πλήρη σχηµατισµό, που η υπαγωγή του εξ ολοκλήρου στη ∆ιοίκηση Τουρκικών Ναυτικών ∆υνάµεων δηµιουργεί µια πραγµατικά οργανική σχέση µε τα πλοία και σκάφη αποβατικών επιχειρήσεων.

∆ιαθέτει λόχο στρατηγείου, τάγµα υποστήριξης και τρία τάγµατα πεζοναυτών. Κάθε τάγµα πεζοναυτών περιλαµβάνει λόχο διοίκησης (πολλά στοιχεία υποστήριξης µάχης υπάγονται ως οργανικές του υποµονάδες) και τρεις λόχους πεζοναυτών. Μονάδες Υποβρυχίων Καταστροφών. Αυτές περιλαµβάνουν δύο µονάδες, τις Οµάδες Υποβρύχιας Άµυνας (Su Alti Savunma/SAS) και τις Οµάδες Υποβρύχιας Κρούσης (Su Alti Taaruz/SAT), που όµως για πολλούς θεωρούνται ένα και το αυτό.

Στην πραγµατικότητα όµως διαθέτουν εντελώς διαφορετική οργάνωση και δοµή όπως επίσης και αποστολές. Αποτελούν δε αντίγραφο της οργάνωσης των αµερικανικών δυνάµεων όταν τη δεκαετία του 1970 είχε υιοθετηθεί ο διαχωρισµός τους σε UDT και SEAL.

Όπως ισχύει γενικά για τις Τουρκικές Ειδικές ∆υνάµεις, το προσωπικό τους αποτελείται αποκλειστικά από αξιωµατικούς και υπαξιωµατικούς που επιθυµούν να τοποθετηθούν σε αυτές εθελοντικά. Το 1974, οι SAS γνώρισαν περιορισµένη δράση κατά την εισβολή στην Κύπρο. Για την ακρίβεια, µία οµάδα τους ανέλαβε στις 18 Ιουλίου να αναγνωρίσει την ακτή απόβασης στην Κυρήνεια. Λόγω όµως της σύγχυσης και της κακής οργάνωσης της επιχείρησης ανήµερα της εισβολής (20 Ιουλίου 1974), η αναγνώριση επαναλήφθηκε και κατά τη διάρκεια της ηµέρας.

Αντίθετα, πιο εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις, τον Ιανουάριο του 1996, κατά την κρίση των Ιµίων όταν µια οµάδα SAT αποβιβάστηκε στη µία εκ των διδύµων βραχονησίδων «ξεγλιστρώντας» από τις ευρισκόµενες στην περιοχή ελληνικές ναυτικές δυνάµεις.


β. Οµάδες υποβρύχιας άµυνας (SAS: Su Alti Savunma). Θεωρούνται οι αντίστοι-
χες των αµερικανικών οµάδων υποβρυχίων καταστροφών (UDT: Underwater
Demolition Teams).

Οι κύριες αποστολές που αναλαµβάνουν είναι:

-H αδρανοποίηση ή καταστροφή ναρκών, πυροµαχικών και εκρηκτικών στα παράκτια και σε λιµένες της χώρας, η αναγνώριση και εκκαθάριση ακτών από ναρκοπέδια, κωλύµατα, αντιαρµατικά εµπόδια, κ.λπ. για την απρόσκοπτη αποβατική ενέργεια των φίλιων δυνάµεων, η αδρανοποίηση ή καταστροφή ναρκών και εκρηκτικών µηχανισµών σε περιοχέςκίνησης των φίλιων δυνάµεων ή στο πλαίσιο συνοδείας υψηλών προσώπων και-η παροχή συµβουλευτικών υπηρεσιών για την άµυνα φίλιων εγκαταστάσεων από προσβολή εχθρικών ειδικών δυνάµεων.

γ. Οµάδες Υποβρύχιας Κρούσης (Su Alti Taaruz/SAT). Θεωρούνται οι αντίστοιχες
των SEAL του Αµερικανικού Ναυτικού.

Οι κύριες αποστολές τους είναι η επιτήρηση εχθρικών υποδοµών, εγκαταστάσεων, αµυντικών συστηµάτων και στρατηγικής αξίας κτιρίων, η δολιοφθορά εχθρικών πλοίων εν όρµω και κατά των τοπικών υποδοµών, η αθόρυβη αποβίβαση και διείσδυση, η αναγνώριση ακτών πριν τη διεξαγωγή αµφιβίων επιχειρήσεων, η αποναρκοθέτηση, ο εντοπισµός και αναγνώριση ασφαλών προσβάσεων προς την ακτή απόβασης, η αναγνώριση υποθαλάσσιων διαδρόµων σε βάθος µέχρι 2,5 µέτρα, οι επιχειρήσεις άµεσης δράσης κατά την αρχική φάση της αποβατικής ενέργειας, η διάσωση-απελευθέρωση χειριστών, αιχµαλώτων πολέµου και οµήρων, οι αντιτροµοκρατικές επιχειρήσεις και η µάχη εκ του συστάδην.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ποιες ριζικές αλλαγές φέρνει το νέο φορολογικό σύστημα


Στην τελική ευθεία μπαίνει πλέον η σύνταξη του προσχεδίου του νέου Εθνικού Φορολογικού Συστήματος, καθώς αλλεπάλληλες είναι οι συσκέψεις των στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, ενώ εντός της εβδομάδας ολοκληρώνονται και οι συναντήσεις με τους κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς της χώρας.

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσανατολίζεται σε ριζικές αλλαγές στη φορολογία και γι' αυτό το νέο καθεστώς θα περιλαμβάνει μέτρα κατά της φοροδιαφυγής, περαιτέρω περικοπές στις φοροαπαλλαγές νομικών και φυσικών προσώπων, που πλέον δεν έχουν κοινωνικό και οικονομικό αντίκρισμα, ενώ εξετάζεται η μείωση του φορολογικού συντελεστή των επιχειρηματικών κερδών από το 20% στο 15%, χωρίς να αποκλείεται και μείωση των συντελεστών των φυσικών προσώπων για την ενίσχυση χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων, μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ με ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές και στα είδη εστίασης, ενώ θα επανεξεταστούν από μηδενική βάση όλες οι επιβαρύνσεις στη φορολογία των ακινήτων.

Στις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου είναι ακόμη η καθιέρωση νέων αντικειμενικών κριτηρίων και τεκμηρίων για τον προσδιορισμό του εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, κλείσιμο των παραθύρων στο «πόθεν έσχες», ενώ θα υλοποιεί το πρόγραμμα συγχώνευσης ή και κατάργησης των περισσοτέρων ΔΟΥ, αφού το σχέδιο προβλέπει να καταργηθούν οι περισσότερες από τις 289 που υπάρχουν σήμερα, με στόχο την «εξοικονόμηση» περίπου 3.000 υπαλλήλων και την αξιοποίησή τους στο ελεγκτικό έργο.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών θα προχωρήσει και στην ενίσχυση του οπλοστασίου της για την αντιμετώπιση της φοροαποφυγής και φοροδιαφυγής, αφού σχεδιάζεται «φακέλωμα» της εισοδηματικής και περιουσιακής κατάστασης όλων των φορολογουμένων, επέκταση της χρήσης των ταμιακών μηχανών σε όλους τους επιτηδευματίες και κατάρτιση περιουσιολογίου για όλα τα φυσικά πρόσωπα που κατέχουν ΑΦΜ.

Καταργούνται οι περισσότερες από τις 289 ΔΟΥ που υπάρχουν σήμερα με στόχο την «εξοικονόμηση» περίπου 3.000 υπαλλήλων και την αξιοποίησή τους στο ελεγκτικό έργο.

Οι αλλαγές, όπως άλλωστε έχει ξεκαθαρίσει το οικονομικό επιτελείο, ξεκινούν από μηδενική βάση, όμως υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι οι δημοσιονομικοί στόχοι όπως αυτοί περιγράφονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα έως το 2015 θα παραμείνουν αμετάβλητοι. Στο πλαίσιο αυτό οι όποιες παρεμβάσεις θα πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από μέτρα ισοδυνάμου αποτελέσματος.

Οι αλλαγές πάντως θα είναι ριζικές και, μεταξύ των άλλων, θα αφορούν σε:

* Μειώσεις συντελεστών φόρου για φυσικά και νομικά πρόσωπα.

* Δημιουργία ηλεκτρονικής εφορίας στους κόλπους της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

* Αναστολή του «πόθεν έσχες» για παραγωγικές επενδύσεις.

* Ενιαίο μηχανισμό είσπραξης φόρων, τελών και εισφορών με τη Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

* Αλλαγές στη φορολογία των ακινήτων.

* Εξονυχιστικό έλεγχο των καταθέσεων και πιστωτικών καρτών του εξωτερικού, αλλά και των εμβασμάτων πάνω από 100.000 ευρώ με σεβασμό στην ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την αναμόρφωση του ισχύοντος φορολογικού συστήματος το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να λύσει και το «πρόβλημα» του stock που έχει δημιουργηθεί σήμερα στις εφορίες από τις ανέλεγκτες φορολογικές υποθέσεις, μελετώντας μάλιστα όπως το νέο καθεστώς να μην επιτρέπει τη δημιουργία νέου stock υποθέσεων που θα «λιμνάζουν» στις ΔΟΥ χωρίς κανένα εισπρακτικό αποτέλεσμα.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα που έθεσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, έως τις 22 Αυγούστου θα πρέπει να έχουν συγκεντρωθεί όλες οι προτάσεις των φορέων που μετέχουν στο διάλογο στην ηλεκτρονική διεύθυνση forologikosdialogos@minfin.gr , ούτως ώστε αμέσως μετά να καταρτιστεί το προσχέδιο που θα αποτελέσει τη βάση του διαλόγου.

Το σχετικό σχέδιο νόμου θα πρέπει να έχει κατατεθεί στη Βουλή την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου, μαζί με το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2012, ώστε να αποτελέσει σε σύντομο χρονικό διάστημα νόμο του κράτους.

Στο μικροσκόπιο περιπτώσεις «επιδεικτικής κατανάλωσης»

Στον εντοπισμό περιπτώσεων «επιδεικτικής κατανάλωσης», δηλαδή φυσικών προσώπων που απολαμβάνουν πολυτελή διαβίωση τέτοια που δεν δικαιολογείται βάσει των φόρων που καταβάλλουν, αλλά και στην αεροφωτογράφιση περιοχών με αδήλωτες πισίνες και πολυτελείς κατοικίες προχωρά άμεσα ο ελεγκτικός μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών.

Λίγες ημέρες πριν φθάσουν στην Αθήνα οι επικεφαλής της τρόικας που πιέζουν ασφυκτικά για αύξηση των δημόσιων εσόδων και κλείσιμο της «μαύρης τρύπας» του προϋπολογισμού, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου «πιέζει» το φοροεισπρακτικό μηχανισμό για αποτελέσματα στη «μάχη» των εσόδων.

Στο πλαίσιο αυτό έδωσε εντολή να ενεργοποιηθούν το συντομότερο και οι νέες παρεμβάσεις που προβλέπονται στο στρατηγικό σχέδιο 2011-2015 για τη Φορολογική Διοίκηση που, μεταξύ των άλλων, προβλέπουν, αναδρομική φορολόγηση των καταθέσεων του εξωτερικού, λουκέτα σε επιχειρήσεις που φοροδιαφεύγουν, «μαύρες» λίστες με τα ονόματα μεγαλοοφειλετών και προσωποκράτηση.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου στον «αγώνα» κατά της φοροδιαφυγής, αλλά και για να διασφαλίσει περαιτέρω τα συμφέροντα του Δημοσίου, μελετά όπως όλες οι εισπράξεις και πληρωμές των ΔΟΥ ανατεθούν στο εξής στο τραπεζικό σύστημα.

Παράλληλα, με ταχύτατες διαδικασίες προχωρά και η συγκρότηση ειδικού σώματος ελεγκτών που θα δεσμεύονται με «συμβόλαια» για τη βεβαίωση και αναγκαστική είσπραξη των χρεών, με αξιοποίηση και εξωτερικών συμβούλων που θα εντοπίζουν την περιουσιακή κατάσταση των οφειλετών εν όψει και της επικείμενης κατάργησης ή συγχώνευσης των περισσότερων ΔΟΥ.

Το οικονομικό επιτελείο έχει καταστήσει προς κάθε κατεύθυνση σαφές ότι ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη συγκέντρωση στοιχείων για καταθέτες εξωτερικού, περιλαμβανομένης και της χρήσης πιστωτικής κάρτας αλλοδαπής τράπεζας, για τους οποίους δεν δικαιολογείται η προέλευση των πόρων ή δεν δηλώθηκαν οι κτηθέντες τόκοι, αφού στα σχέδιά του είναι η αναδρομική επιβολή φόρου επί του κεφαλαίου και των τόκων τέτοιων περιπτώσεων.

Αναστολή του «πόθεν έσχες»

Αναστέλλεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2013 το «πόθεν έσχες» για αγορά οποιουδήποτε ακινήτου (πρώτης κατοικίας, δευτερεύουσας κατοικίας, εξοχικής κατοικίας, καταστήματος κ.λπ.), η ανέγερση οικοδομής, η χρονομεριστική ή χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτων, η κατασκευή πισίνας.

Αυτό διευκρινίστηκε χθες από το υπουργείο Οικονομικών, με σχετική ανακοίνωση στην οποία επισημαίνεται ότι το εν λόγω μέτρο ισχύει με βάση το Ν. 3899/2010 άρθρο 8 παρ. 1, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παράγραφο 6 του άρθρου 28 του Ν. 3986/2011.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η αναστολή του «πόθεν έσχες» ισχύει, όπως έχει ήδη επισημάνει η «Ν» (φ. 3.8.2011), από τις 17 Δεκεμβρίου 2010 για την απόκτηση (αγορά ή ανέγερση ή χρονομεριστική ή χρηματοδοτική μίσθωση) όλων των ακινήτων, ενώ από την ίδια ημερομηνία εξαιρούνται από την επιβολή του φόρου δωρεάς και γονικής παροχής οι δωρεές και οι γονικές παροχές χρημάτων που συνιστώνται αποκλειστικά για την αγορά ή ανέγερση ακινήτων.

Λόγω της αναδρομικότητας μάλιστα του συγκεκριμένου μέτρου, οι ΔΟΥ θα πρέπει να προβούν, οίκοθεν ή κατόπιν αιτήσεως ή υποβολής ανακλητικής δήλωσης του φορολογουμένου, στη διαγραφή του βεβαιωθέντος και επιστροφή του τυχόν καταβληθέντος φόρου δωρεάς ή γονικής παροχής για δηλώσεις οι οποίες αφορούσαν σε δωρηθέν χρηματικό ποσό για αγορά ή ανέγερση πρώτης κατοικίας, το οποίο υπερέβαινε το απαλλασσόμενο.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΣ - gkouros@naftemporiki.gr

Τα αυθαίρετα "τακτοποιούν" τους ημιυπαίθριους

Ο νέος νόμος θα αφορά παράνομα κλειστούς χώρους με οικοδομική άδεια μετά τις 2 Ιουλίου 2009, οι οποίοι είχαν εξαιρεθεί από την παλιά ρύθμιση

Ανοιχτό παράθυρο για τακτοποίηση μέσω του νόμου για τα αυθαίρετα των ημιυπαίθριων και των άλλων κλειστών χώρων σε ακίνητα των οποίων η οικοδομική άδεια εκδόθηκε μετά τις 2 Ιουλίου 2009 και είχαν εξαιρεθεί από τη ρύθμιση αφήνει το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Στις ρυθμίσεις για την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων χώρων, όπως σημειώνουν "Τα Νέα", εντάσσονται τα ακίνητα με οικοδομική άδεια που εκδόθηκε ή αναθεωρήθηκε έως τις 2 Ιουλίου 2009.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Δημήτρη Καψιμάλη, από τις 2 Ιουλίου 2009 μέχρι σήμερα οικοδομήθηκαν περισσότερα από 200.000 ακίνητα με κλειστούς ημιυπαίθριους και άλλους χώρους, τα οποία, αν δεν τακτοποιηθούν, δεν θα μπορεί να μεταβιβαστούν ή να πωληθούν.

Εφόσον τελικά τακτοποιηθούν με τη ρύθμιση για τα αυθαίρετα, η τακτοποίηση θα κοστίσει στους ιδιοκτήτες τους 20% - 30% ακριβότερα από ό,τι το πρόστιμο εξαιτίας των προσαυξητικών συντελεστών, σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΚΑ.

Αντίθετη σε αυτό το ενδεχόμενο εμφανίζεται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων Ελλάδας (ΠΟΜΙΔΑ).

"Η ισχύουσα ρύθμιση για τη δήλωση αλλαγής χρήσης ημιυπαίθριων χώρων θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να συμπεριλάβει τους ημιυπαίθριους χώρους που άλλαξαν χρήση μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, για να μπορούν οι χώροι αυτοί να δηλωθούν με τον ισχύοντα νόμο και τα ισχύοντα πρόστιμα και όχι με τον νέο νόμο περί αυθαιρέτων και τα απαγορευτικά πρόστιμά του", επισημαίνει σε επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ.

Στο μεταξύ, η παράταση για την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων και των άλλων παράνομα κλειστών χώρων λήγει στα τέλη Οκτωβρίου - και όχι στις 30 Δεκεμβρίου, όπως αρχικά είχε γίνει γνωστό από το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Η πρώτη δόση του προστίμου για τους ιδιοκτήτες που έχουν υποβάλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά τακτοποίησης των ημιυπαίθριων χώρων από την αρχή του χρόνου και μετά πρέπει να υποβληθεί μέχρι τα τέλη του ερχόμενου Δεκεμβρίου.

Διευκρινίζεται ότι ο προϋπολογισμός του 2011 προβλέπει από την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων και των άλλων παράνομα κλειστών χώρων την είσπραξη ποσού 150 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, από το 2010 έως τον περασμένο Ιούλιο έχουν συγκεντρωθεί 540 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σύμφωνα με την εκτίμηση του ΤΕΕ μπορεί να συγκεντρωθούν άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Μέχρι τις αρχές Αυγούστου είχαν υποβληθεί 630.268 αιτήσεις και έχουν δηλωθεί περίπου 900.000 παράνομα κλειστοί χώροι.

Η αβεβαιότητα από τη κρίση χρεών πλήττει τα χρηματιστήρια

Η συνεχιζόμενη κρίση εμπιστοσύνης, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, διαβρώνει το έδαφος κάτω από τα πόδια των διεθνών αγορών με συνέπεια την σημερινή κάμψη των βασικών μετοχικών δεικτών.

Έτσι, στο ΧΑ ο Γενικός Δείκτης υποχωρεί μέχρι στιγμής -1,2% στις 998 μονάδες με οδηγό τις βαριές και τραπεζικές μετοχές και με τζίρο μόλις 5 εκατομ. ευρώ.

Συγχρόνως, αυξάνουν αισθητά τα ελληνικά σπρεντ κατά 29 μονάδες βάσης (αντίθετα με των άλλων περιφερειακών χωρών που σημειώνουν μικρή άνοδο ή και κάμψη) παράλληλα με την αύξηση των ασφαλίστρων κινδύνου (CDS) κατά 25 μ.β.

Στην Ευρώπη οι αγορές κινούνται πτωτικά ως εξής: Stoxx50 -1,7%, FTSE -1,3%, CAC -1,7%, DAX -1,7%, FTSE MIB -1,8%, IBEX -1,5%.

Αντίστοιχα στην Ασία οι αγορές έκλεισαν ως εξής: AORD -1,2%, SSEC -1,6%, HSI -1,4%, JKSE 1%, Nikkei -1,3%, NZ50 -0,1%, STI 0%, KS11 -1,7%, TWII -1,6%.

Τέλος, το πετρέλαιο και το ευρώ υποχωρούν ελαφρά στα 86,9 δολ. και 1,44 δολ. αντίστοιχα, ενώ ο χρυσός (1798) και το γιεν (76,58)κερδίζουν έδαφος έναντι του δολαρίου.

Βασίλειος Μαρκεζίνης: “Πάψτε να είστε υποτακτικοί της Τουρκίας”!

Το πρόβληµα το οποίο θεωρώ ως το πιο επείγον και πιο περίπλοκο από όλα τα προβλήµατα που αντιµετωπίζουµε, συνδέεται στενά µε την βασική πρότασή µου, τη διαµόρφωση µιας πολιτικής ίσων αποστάσεων απέναντι στις µεγάλες δυνάµεις της εποχής µας, ήτοι την Αµερική, τη Ρωσία και την Κίνα, µε την ελπίδα ότι έτσι µπορεί, επιτέλους, να αποκτήσουµε πιο αξιόπιστους συµµάχους από αυτούς που διαλαλούν ότι µας «θεωρούν στρατηγικούς τους εταίρους, αλλά, στην ουσία πάντα παραστέκονται στους αντιπάλους µας. Το πρόβληµα στο οποίο αναφέροµαι είναι η Τουρκία και επειδή θεωρώ αυτό το ζήτηµα πρωταρχικής σηµασίας, το εξετάζω σε ξεχωριστή υπο-ενότητα.

Προσθέτω όµως, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ότι το πώς θα σχεδιαστεί, το πώς θα εφαρµοστεί και το πότε θα µπορούσε να επιχειρηθεί µια τέτοια καινοτόµος µεταβολή στις σχέσεις µεταξύ των δύο χωρών θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες που αυτήν την στιγµή δεν µας είναι γνωστοί. Ο χρόνος λοιπόν και η µεθόδευσις αυτής της πολιτικής, αν ή όταν ποτέ εφαρµοστεί, θα καθοριστεί την κατάλληλη στιγµή και όχι τώρα.
Τώρα αρκούµαστε στη διατύπωση της γνώµης –πεποιθήσεως θα έλεγα– ότι η αλλαγή πλεύσεως είναι αναγκαία και, ως εκ τούτου, εξετάζουµε µε συντοµία µερικούς από τους λόγους που την επιβάλλουν…
Κύρια συνέπεια της πολιτικής που προτείνω είναι ο παραµερισµός –για το εγγύς µέλλον, τουλάχιστον– κάθε ιδέας πλήρους ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε. Το δεύτερο σκέλος της σκέψης αποτελεί και το δυσκολότερό της σηµείο.
Για πολλούς, η συγκεκριµένη άποψη µπορεί να µοιάζει ανορθόδοξη, πολύ δε περισσότερο (θα ισχυρίζονταν µερικοί) καθώς αντιβαίνει στο γεγονός ότι η ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας αποτελεί την αποδεκτή πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων επί µία περίοδο ένδεκα περίπου χρόνων.
Εντούτοις, η µακροβιότητα µιας πολιτικής ή µιας προσέγγισης δεν αποτελεί, αφ’ εαυτής, επιχείρηµα για να µην αµφισβητήσουµε τη σηµερινή εγκυρότητά της, διότι η µη αµφισβήτηση µπορεί να απορρέει από (α) έλλειψη σωστής αξιολογήσεως νέων δεδοµένων, τοπικών αλλά και ευρωπαϊκών, (β) έλλειψη του απαραίτητου θάρρους ή φαντασίας για την αναθεώρηση µιας πολιτικής ή,(γ) πάλι, από το γεγονός ότι υποκύπτουµε σε εξωτερικές πιέσεις διατήρησής της.
Το πραγµατικό, λοιπόν, ερώτηµα που πρέπει να τεθεί και να απαντηθεί δεν είναι πλέον πόσοι ή ποιοι υπεστήριξαν αυτήν την πολιτική κάποτε ή τι ακριβώς απέδωσε στο παρελθόν αλλά (α) το κατά πόσον αυτή η πολιτική συνεχίζει να εξυπηρετεί τα συµφέροντα της Ελλάδας και των Ευρωπαίων εταίρων της σήµερα, καθώς και (β) το κατά πόσον η Τουρκία έχει ανταποδώσει καθ’ οιονδήποτε δίκαιο τρόπο τις δικές µας προσπάθειες να ακολουθήσουµε µια εποικοδοµητική πολιτική απέναντί της.
Σ’ αυτόν το προβληµατισµό η απάντηση πρέπει να είναι κυνικά τίµια. Ο Παναγιώτης Κονδύλης σ’ ένα κείµενο που αξίζει να περιγραφεί ως κλασικό και για τη λογική του και για το απέριττο ύφος του, αλλά και γιατί (δυστυχώς) δικαιώθηκε εν πολλοίς µε το πέρασµα του χρόνου, έγραψε στο Επίµετρο της Θεωρίας του Πολέµου «… το σηµερινό δίληµµα [που αντιµετωπίζει η Ελλάδα] είναι αντικειµενικά τροµακτικό και ψυχολογικά αφόρητο: η ειρήνη [µε τη σηµερινή Τουρκία] σηµαίνει για την Ελλάδα δορυφοροποίηση και ο πόλεµος σηµαίνει συντριβή».
Είµαι, συνεπώς, της άποψης ότι, σε έναν κόσµο που έχει µεταβληθεί άρδην κατά την τελευταία περίπου δεκαπενταετία και για να αποφευχθεί το ανωτέρω φρικτό δίληµµα, η κατ’ ουσίαν τυφλή ελληνική υποστήριξη της πλήρους ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε. δεν είναι πλέον ούτε ορθή ούτε και λογική, ούτε προς το συµφέρον µας.
Ο σηµερινός σκεπτικισµός για µια πολιτική που είχε ίσως κάποια πλεονεκτήµατα για την Ελλάδα όταν πρωτοπαρουσιάστηκε από την κυβέρνηση Σηµίτη-Παπανδρέου, αλλά σήµερα ενδέχεται να µας προκαλέσει ακόµη περισσότερους πονοκεφάλους, απορρέει από τα ακόλουθα επιχειρήµατα:
Η ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας. Από καθαρώς ελληνική άποψη, η εν λόγω πολιτική, στην αρχική της φάση, βοήθησε –όπως ήδη ισχυρίστηκα ανωτέρω– να αναιρεθούν οι επικρίσεις που δεχόταν η Ελλάδα ως χώρα που καθυστερούσε ή παρακώλυε τη διαµόρφωση πολιτικών πανευρωπαϊκής κλίµακας, σε µια εποχή που ήταν του συρµού η γεωγραφική διεύρυνση της Ευρώπης. Έτσι, αυτή η νέα πολιτική εξυπηρέτησε αποτελεσµατικά τη διεθνή εικόνα µας, συµβάλλοντας στην προσπάθεια ανατροπής του ανθελληνικού κλίµατος σε ορισµένους ευρωπαϊκούς κύκλους. Αναµφίβολα, διευκόλυνε επίσης την ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε., την οποία η κυβέρνηση Σηµίτη/Παπανδρέου κατόρθωσε, µε αξιοσηµείωτη επιδεξιότητα, να διαχωρίσει από την υποψηφιότητα της Τουρκίας.
Ωστόσο, καθώς η Ευρώπη επεκτάθηκε –πολύ πιο γρήγορα από όσο θα έπρεπε, θα έλεγαν µερικοί–, έχει πλέον αλλάξει άποψη για την Τουρκία. Οι µεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες εκφράζουν αµφιβολίες κατά πόσον η Τουρκία είναι έτοιµη να γίνει πλήρες µέλος της Ε.Ε., αµφιβολίες που έχουν αυξηθεί σε στιγµές οικονοµικών δυσχερειών και δικαιολογηµένων φόβων που σχετίζονται µε την αύξηση της νοµίµου και παρανόµου µεταναστεύσεως.
Η ταχύτης µε την οποία η Τουρκία αυξάνει τις επεκτατικές της φιλοδοξίες, προκαλώντας π.χ. την Αµερική µε την πρόσφατη πρωτοβουλία της µε το Ιράν, ή το Ισραήλ, µε τον πρωταγωνιστικό (αλλά υστερόβουλο) ρόλο που έπαιξε στην οργάνωση ανθρωπιστικής βοήθειας προς τη Γάζα, αρχίζει να ενοχλεί τους βασικούς της υποστηρικτές. Έτσι, η αµερικανική κοινή γνώµη αρχίζει να διχάζεται ως προς τις απόψεις της για την Τουρκία. Μερικοί σίγουρα θα έχουν αρχίσει να πιστεύουν ότι τώρα που αυτοί έβγαλαν το «τζίνι» από το µπουκάλι, δύσκολα θα το ξαναβάλουν µέσα. Ακόµη και το Ισραήλ αισθάνεται µετανιωµένο για την εµπιστοσύνη που έδειξε κάποτε προς την Άγκυρα, εφόσον µια µέρα θα µπορούσε αυτή να το υποκαταστήσει στην καρδιά της Αµερικής. Αλλά είναι νωρίς για να µιλάµε γι’ όλα αυτά. Απλώς, εµείς οι Έλληνες πρέπει όλα να τα έχουµε υπόψη… και να µελετάµε το timing ενδεχοµένων διπλωµατικών πρωτοβουλιών, έχοντας όµως προετοιµάσει διάφορα σχέδια για όλα τα ενδεχόµενα. Σχέδια όμως δικά μας, όχι σχέδια…. άλλων!
Στους ανωτέρω υπολογισµούς µας πρέπει να προσθέσουµε και τα πολιτικά προβλήµατα που αντιµετωπίζει σήµερα η Τουρκία µε το στρατό της, αλλά και µε ορισµένες εθνικές µειονότητες όπως τους Κούρδους –είκοσι εκατοµµύρια τη στιγµή που µιλάµε– τα οποία διάγουν περιόδους σχετικής ηρεµίας που εναλλάσσεται µε περιόδους οξύτητος κατά καιρούς, µια και αυτό το κοµβικό ζήτηµα, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της Τουρκίας, δεν έχει λυθεί. Οι µέλλουσες εξελίξεις στο Ιράκ, που µε τη σειρά τους πιθανόν να επηρεαστούν προς το χειρότερο από τις εξελίξεις στο Ιράν, θα µπορούσαν, επίσης, να περιπλέξουν το Κουρδικό πρόβληµα ακόµη περισσότερο για την Τουρκία. Και ας µην ξεχνάµε την αιφνίδια εξτρεµιστική στάση που επέδειξε πρόσφατα η Τουρκία απέναντι στους Αρµενίους η οποία δεν έκανε καλό στην εικόνα της στο εξωτερικό.
Όλα αυτά καθιστούν σαφές –και πρέπει και εµείς να το τονίζουµε σε όλους, ιδίως αν η Τουρκία συνεχίζει να µας προκαλεί– ότι, εάν ποτέ η χώρα αυτή εντασσόταν στην Ε.Ε. ως πλήρες µέλος, η παρουσία της θα προκαλούσε µια σειρά από νέα και ανεπιθύµητα προβλήµατα, τα οποία η Ευρώπη καθόλου δεν χρειάζεται. Θα επανέλθουµε σε αυτό το θέµα στις επόµενες παραγράφους, δεδοµένου ότι διαψεύδει πλήρως όλους εκείνους που διατείνονται ότι η Τουρκία έχει «εξευρωπαΐσει» τις πρακτικές της. Για πολλούς, λοιπόν, η αλήθεια είναι ότι οι τουρκικές αλλαγές που έχουν σηµειωθεί µέχρι τώρα είναι επιφανειακές και καιροσκοπικές.
Tο ΥΠΕΞ µας όµως, και οι κατά τόπους πρεσβείες µας, ουδόλως, εξ όσων γνωρίζω, εκµεταλλεύονται αυτές τις αδυναµίες του αντιπάλου. Γιατί; Η απάντηση είναι σαφής: γιατί εµείς υποστηρίζουµε την ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας όσο και αν αυτή συνεχίζει να µας προκαλεί. Η ανεκτικότητά µας, όµως, δεν έχει όρια, µια και είναι η ανεκτικότητα του κοµπλεξικού, του αδύνατου, του υποτακτικού! Αυτό είναι το σημείο που κατήντησαν την Ελλάδα παλιοί και σύγχρονοι Υπουργοί των Εξωτερικών που σύντομα θα έχουν και το θράσος να διεκδικήσουν την ψήφο του Ελληνικού λαού!
Με δυο λόγια: η ιδέα µιας ασταµάτητης Τουρκίας αρχίζει να φαίνεται λιγότερο πειστική. Από εµάς, λοιπόν, εξαρτάται, να βγούµε από το σύµπλεγµα κατωτερότητος και υποταγής στην Αµερική και να αρχίσουµε να καθιερώνουµε τη δική µας γεωπολιτική προσωπικότητα. Και η οικονοµική κρίση µας, καίτοι αναµφίβολα δεν µας βοηθά, δεν είναι αυτό που µας φρενάρει. Το ανασταλτικό σε κάθε ανθρώπινη ενέργεια είναι ο ίδιος ο εαυτός µας, η έλλειψη αυτοπεποίθησης, οράµατος, θάρρους, κοινωνικής οµόνοιας, όταν αναλαµβάνεται µια µεγάλη προσπάθεια.
Όλα αυτά ανακτώνται, όταν βρεθεί πρώτα ο ανθρώπινος παράγων, ο Ατατούρκ, ο Βενιζέλος, ο Τσόρτσιλ, ο Στάλιν στις µαύρες ώρες της γερµανικής εισβολής. Το πίστευα αυτό πάντα, γιατί πάντα πίστευα στη ηρωική εξήγηση της ιστορίας, εν συνδυασµώ πάντα µε το ιστορικό timing.

Για όλους τους οδηγούς....



ΒΙΝΤΕΟ ΣΟΚ ! ! !

Πολύ ισχυρό... Αυτό πρέπει το δεί κάθε άνθρωπος που έχει τα κλειδιά ενός οχήματος και την ικανότητα της οδήγησης.

Είναι ίσως μία από τις πιο έντονες καμπάνιες που έχουμε δει ποτέ.
Προβάλλεται στην Τηλεόραση της Αυστραλίας.

Και όμως, υπάρχουν μπουρλοτιέρηδες για ένα νέο Γουδί


Γράφει ο
Χρήστος Πασαλάρης
ΠΩΣ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ αυτή η πέννα σήμερα αν δεν θυμίσει ότι τα μεσάνυχτα της 14ης Αυγούστου του 1909 ξεκινούσε η μεγαλύτερη δημοκρατική επανάσταση της νεότερης ελληνικής ιστορίας... Η επανάσταση του συνταγματάρχη Ζορμπά στο Γουδί που έσωσε την πατρίδα από την παρακμή και έφερε στην εξουσία τον Βενιζέλο!..

ΠΩΣ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ αυτή η πέννα αν δεν θυμίσει ότι οι αιτίες της επανάστασης εκείνης ήταν απολύτως όμοιες με τις σημερινές και ότι το τελεσίγραφο των επαναστατών προς τον τότε βασιλέα έγραφε: «Ο ελληνικός λαός, ο σφαδάζων υπό το πέλμα της κακοδιοικήσεως, ο χρεωκοπών καθ’ εκάστην διότι η φορολογία του απεμύζησε τας δυνάμεις του, ο παχύνων τους κηφήνας διά της συναλλαγής, δεν υποφέρει πλέον και είναι αποφασισμένος να μη δεχθεί άλλους εξευτελισμούς...»!

ΠΩΣ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ αυτή η πέννα αν δεν θυμηθεί ότι την επανάσταση εκείνη πυροδότησαν από τα γραφεία των εφημερίδων οι τότε μεγάλοι αγωνιστές του Τύπου, ανάμεσά τους ο Κωστής Χαιρόπουλος, ο Βλάσης Γαβριηλίδης, ο Γιώργος Σουρής και δεκάδες άλλοι, κατά κανόνα απένταροι, αλλά αγνοί πατριώτες και άδολοι δημοκράτες, άφοβοι μπροστά στον θάνατο, αδιάφοροι μπροστά στο χρήμα - με το κιάλι ψάχνει να βρει κανείς όμοιούς τους σήμερα!..

ΠΩΣ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ αυτή η πέννα αν δεν θυμίσει ότι ένας από τους «μπουρλοτιέρηδες» εκείνης της επανάστασης, ο Κωστής Χαιρόπουλος, δύο μήνες πριν από την έκρηξή της, τόλμησε να δημοσιεύσει στον «Χρόνο» ολοσέλιδο προφητικό άρθρο με τεράστια φωτογραφία του Βενιζέλου και με τίτλο «Θέλομεν νέον άνδρα διά τον αγώνα»! Και ότι ένας άλλος «μπουρλοτιέρης», ο Βλάσης Γαβριηλίδης της «Ακρόπολης», έγραψε με το χέρι του το «προνουντσιαμέντο» της Επανάστασης που διάβασε ο Ζορμπάς στο Γουδί, σαν σήμερα στις 14 Αυγούστου του 1909.

ΑΣ ΕΛΘΟΥΜΕ, όμως, στο σήμερα: Καθώς διάβαζε η γραμματέας μου ετούτες τις γραμμές, πετάχτηκε να παρατηρήσει: «Καλά τα θυμίζεις όλα αυτά, δάσκαλε! Αλλά τότε, οι “μπουρλοτιέρηδες”, όπως τους λες, είχαν στο μυαλό τους τον νεαρό επαναστάτη του Θερίσου, τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Σήμερα πού είναι οι “μπουρλοτιέρηδες” και πού είναι ο νέος επαναστάτης να βγάλει την Ελλάδα από τη μιζέρια;».

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ, αλήθεια; Και όμως, υπάρχουν. Στα γραφεία των εφημερίδων και των σταθμών, μπροστά στα κομπιούτερ είναι σκυμμένα αγόρια και κορίτσια με την καρδιά τους πυρωμένη και το μυαλό τους ξαναμμένο. Στον απέραντο κόσμο των «μπλογκς» ξενυχτάνε εξαγριωμένοι σπουδαστές που σίγουρα κάποια νύχτα, κάποιο Γουδί θα γεμίσουν, όπως τότε οι 3.000 φαντάροι του Ζορμπά...

ΟΣΟ ΓΙΑ τον Βενιζέλο του 2011 ή του 2012 ή -άγνωστο ποιου έτους ακριβώς- αυτός θα «σκάσει μύτη» από εκεί που δεν το περιμένουμε. Ακόμη και μέσα από τα σημερινά κόμματα-μούχλες ή από τα σημερινά media-μούχλες ή από τις σημερινές άγουρες ιστοσελίδες. Από κάπου θα ξεπηδήσουν ταλέντα έτοιμα για μεγάλες ανατροπές. Μήπως δεν ήταν επαναστάτης ο εκλιπών Αναστάσης Πεπονής; Μήπως δεν είναι «θαμμένοι» ανάλογοι Πεπονήδες σε όλα τα κόμματα, ακόμη και στην αθεράπευτα μουχλιασμένη Αριστερά;

Η ΚΑΤΟΧΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ του Γεωργίου Παπανδρέου, με τους γκεμπελίσκους της προπαγάνδας του, έχει στρέψει ύπουλα την προσοχή του λαού μας στην παγκόσμια οικονομική κρίση. Για να του δικαιολογηθεί λίαν προσεχώς ότι δεν θα φταίει αυτή αν πέσουμε στη μαύρη φτώχεια - πράγμα απολύτως αναμενόμενο...

ΠΩΣ ΟΜΩΣ να βάλει τελεία και παύλα αυτή η πέννα σήμερα αν δεν πει στον κόσμο που την εμπιστεύεται ότι το πρόβλημα της πατρίδας είναι βαθιά ΠΟΛΙΤΙΚΟ, βαθιά ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, βαθιά ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ; Και δεν κουκουλώνεται με επικοινωνιακές κουρελούδες, ότι για όλα φταίει η παγκόσμια κρίση. Η μαύρη αλήθεια είναι ότι το ισχύον σύστημα εξουσίας πάλιωσε, μούχλιασε, βρωμάει και ζέχνει. Δεν μένει παρά ένας επαναστατικός καυτηριασμός. Αναίμακτος ίσως, αλλά κεραυνοβόλος, όπως εκείνος του 1909, πρωτεργάτης του οποίου (για να μην το ξεχνάμε) ήταν και ο παππούς του σημερινού (πρώτου) αντιπροέδρου της κατοχικής κυβέρνησης...

Αντιδρούν όλοι πλην Ελλάδας στα γαλλογερμανικά σχέδια

Ακυρώνεται και το «Σχέδιο Μάρσαλ»!
Με τον γαλλογερμανικό άξονα να λαμβάνει αποφάσεις που θα επιβληθούν στην προσεχή Σύνοδο Κορυφής του Σεπτεμβρίου, με τις αγορές να αντιδρούν αρνητικά στα όσα αποφάσισαν κατά την τελευταία συνάντησή τους στο Παρίσι Μέρκελ και Σαρκοζί – καθώς όλα αφορούν στο μέλλον και τίποτε δεν αφορά στην σημερινή κρίση χρέους – και με την Ελλάδα να προσπαθεί να βρει χρήματα για να δανείσει στους Φιλανδούς προκειμένου να της τα… ξαναδανείσουν, η συμφωνία της 21ης Ιουλίου βρίσκεται ουσιαστικά στον αέρα.

Και σα να μην έφθανε αυτό, στο πλαίσιο της οικονομικής διακυβέρνησης (που δεν είναι ακριβώς αυτό που προτείνουν οι ηγέτες των δύο μεγάλων οικονομιών της Ευρώπης), Γαλλία και Γερμανία έστειλαν χθες επιστολή στον Πρόεδρο της ΕΕ Χέρμαν Βαν Ρομπάι, με την οποία τον διατάσσουν (σα να τον έχουν ήδη διορίσει επικεφαλής της ευρωζώνης) «στο μέλλον, οι πληρωμές από τα διαρθρωτικά ταμεία και τα ταμεία συνοχής να αναστέλλονται προς τις χώρες της ζώνης του ευρώ που δεν θα συμμορφώνονται με τις συστάσεις της διαδικασίας για τα υπερβολικά ελλείμματα».

Με τον τρόπο αυτό, ακυρώνουν στην πράξη και το πολυδιαφημισμένο «ευρωπαϊκό Σχέδιο Μάρσαλ», που υποτίθεται ότι αφορούσε ακριβώς την διευκόλυνση για εκταμίευση κοινοτικών πόρων προς τις χώρες που έχουν οικονομικό πρόβλημα.

Η Ελλάδα, βέβαια, δεν έχει αντιδράσει στα όσα συμφώνησαν Μέρκελ και Σαρκοζί. Έχουν αντιδράσει όλοι οι άλλοι - οι αγορές και οι υπόλοιπες χώρες και οι ίδιοι οι Γερμανοί σοσιαλδημοκράτες και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης στη Γαλλία και στη Γερμανία και ο ευρωπαϊκός Τύπος και οι οικονομολόγοι και ο Σόρος και μια σειρά χώρες, τόσο για την νέα απόρριψη του ευρωομολόγου, όσο και για την γαλλογερμανική συμφωνία για συνταγματική κατοχύρωση των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και… και… και…

Όλοι πλην Ελλάδας, όπου τώρα ασχολούμεθα με τις συσκέψεις Παπανδρέου – Βενιζέλου, τις σημερινές πρωθυπουργικές συσκέψεις «για την πορεία του κυβερνητικού έργου», αλλά και την επικείμενη Συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ και την προετοιμασία της «ανόδου» στη ΔΕΘ.

Και να ήταν μόνο αυτό! Ασχολούμεθα ακόμη με το γινάτι του κ. Ραγκούση, ο οποίος προανήγγειλε θερμό φθινόπωρο απολύοντας τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Χάρη Τσιόκα.

Για όσο διάστημα δεν βρίσκεται λύση για μερικά αυτονόητα ζητήματα – και μάλιστα την ώρα που χαλάει ο κόσμος – μπορούμε να σκεφθούμε οτιδήποτε.

Για παράδειγμα, ένα είδος παράδοξης ομηρίας, από την οποία δεν δείχνουν διατεθειμένοι να απελευθερωθούν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός των Οικονομικών.

Διότι δεν είναι δυνατόν να καίγεται ο κόσμος και η πολιτική ηγεσία της χώρας να ασχολείται με το ποιος θα είναι γενικός γραμματέας στο υπουργείο Μεταφορών!

Έχει ανασταλλεί το «Πόθεν Έσχες» για αγορά ή ανέργεση ακινήτου

Αναστέλλεται το Πόθεν Έσχες μέχρι 31/12/2013 για αγορά οποιουδήποτε ακινήτου η ανέγερση οικοδομής, η χρονομεριστική ή χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτων, η κατασκευή πισίνας.
Συγκεκριμένα το υπουργείο εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:Διευκρινίζεται ότι με το ν.3899/2010 άρθρο 8 παρ.1, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παράγραφο 6του άρθρου 28 του ν.3986/2011, το «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ» για αγορά οποιουδήποτε ακινήτου (πρώτης κατοικίας, δευτερεύουσας κατοικίας, εξοχικής κατοικίας, καταστήματος κ.λπ.), η ανέγερση οικοδομής, η χρονομεριστική ή χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτων, η κατασκευή πισίνας, τελούν σε αναστολή μέχρι 31/12/2013.

Greek Salad

Ελληνική σαλάτα οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας Παπανδρέου, σήμερα για την…κεντροαριστερή ελβετική εφημερίδα «laliberte».

Ορίστε ποιοι πήραν 16.1τρις σε 3 χρόνια

Ο Giulietto Chiesa προχώρησε σε μία συνταρακτική αποκάλυψη. Σύμφωνα με άρθρο του, δύο Αμερικάνοι γερουσιαστές άνοιξαν το βάζο της Πανδώρας και ανακάλυψαν ότι η FED δάνεισε με μηδενικό επιτόκιο από τον Δεκέμβριο του 2009 μέχρι τον Ιούνιο του 2010 το γιγαντιαίο ποσό των 16,1τρις δολαρίων σε τράπεζες και ιδρύματα.

Και δεν πρόκειται μόνο για αμερικάνικες τράπεζες αλλά και για ευρωπαϊκές. Σημειώνω ότι το ΑΕΠ των ΗΠΑ είναι 14.3τρις δολάρια. Επομένως μιλάμε για ένα ποσό που ξεπερνά το ΑΕΠ της ισχυρότερης χώρας στον κόσμο. Αν αυτό δεν είναι εκπληκτικό τότε τι είναι;

Η FED δεν είχε ελεγχθεί ποτέ και σύμφωνα με μία τροποποίηση ενός νόμου έγινε ο εν λόγω έλεγχος που αποκάλυψε όχι μόνο το τεράστιο αυτό ποσό αλλά και τους αποδέκτες του. Ορίστε η λίστα των πιο μεγάλων:

Citigroup: 2.5τρις(2,500,000,000,000)

Morgan Stanley: 2.04τρις(2,040,000,000,000)

Merrill Lynch: 1.949τρις(1,949,000,000,000)

Bank of America: 1.344τρις(1,344,000,000,000)

Barclays PLC (United Kingdom): 868δις(868,000,000,000)

Bear Sterns: 853δις(853,000,000,000)

Goldman Sachs: 814δις(814,000,000,000)

Royal Bank of Scotland (UK): 541δις(541,000,000,000)

JP Morgan Chase: 391δις(391,000,000,000)

Deutsche Bank (Germany): 354δις(354,000,000,000) (οι φίλοι μας οι Γερμανοί)

UBS (Switzerland): 287δις(287,000,000,000)

Credit Suisse (Switzerland): 262δις(262,000,000,000)

Lehman Brothers: 183δις(183,000,000,000)

Bank of Scotland (United Kingdom): 181δις(181,000,000,000)

BNP Paribas (France): 175δις(175,000,000,000)

Βεβαίως και τα QE1 και QE2 (οσονούπω και το QE3) ήταν δάνεια με μηδενικό επιτόκιο. Όμως τα ποσά ήταν πολύ μικρότερα (περίπου 2τρις συνολικά).

Η Αμερική έχει ένα έλλειμμα της τάξης του 1.4τρις. Το ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι γιατί τα λεφτά αυτά δεν αποδόθηκαν στους πολίτες για να ενισχυθεί η ανάπτυξη και αντ' αυτού κατευθύνθηκαν στα αποθεματικά τραπεζών και μάλιστα κρυφά;

Και πως να μην γινότανε κρυφά; Φανταστείτε να μάθαινε ο κακομοίρης ο Αμερικάνος που δεν έχει να φάει ότι η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ χρηματοδοτεί με μηδενικό επιτόκιο ξένες τράπεζες. Αμφιβάλλω αν έμαθε ποτέ ότι το QE2 πήγε στα αποθεματικά ξένων τραπεζών . Βεβαίως το QE2 ήταν 650δις και όχι 16.1τρις.

Άλλο ερώτημα που τίθεται είναι και το εξής: γιατί η FED χρηματοδοτεί τις τράπεζες στην Αμερική και η ΕΚΤ αφήνει το βάρος αυτό στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις; Μήπως βολεύονται οι αγοραστές των ομολόγων να κρατάνε υψηλά τα επιτόκια ώστε να ωφελούνται περισσότερο; Και στο κάτω κάτω τα λεφτά που πάνε στις τράπεζες δεν περνάνε στην ανάπτυξη γιατί τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προτιμούν να επενδύουν πλέον σε χρεοκοπίες κρατών αντί στην χρηματοδότηση έργων. Το νέο πακέτο βοήθειας προβλέπει 20δις για τις τράπεζες. Γιατί; Σε τι θα ωφελήσει; Μήπως θα δώσουν δάνεια; Πολύ αμφιβάλλω.

Το μαύρο φθινόπωρο της οικονομίας

1,78 ΔΙΣ. ΤΑ ΦΕΣΙΑ ΕΠΤΑΜΗΝΟΥ • ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ • ΑΝΕΡΓΙΑ 16,6% ΚΑΙ ΛΟΥΚΕΤΑ
Την ταχεία επιδείνωση της κατάστασης στην πραγματική οικονομία έρχεται να επιβεβαιώσει η έκρηξη των ακάλυπτων επιταγών και απλήρωτων συναλλαγματικών τον Ιούλιο, μετά τα απογοητευτικά στοιχεία για την ύφεση το β' τρίμηνο και την αύξηση της ανεργίας σε επίπεδα ρεκόρ τον Μάιο.

Ακόμη πιο ανησυχητικές είναι οι εκτιμήσεις επιχειρηματιών, τραπεζιτών και άλλων παραγόντων της αγοράς που δεν διαβλέπουν φως στο τούνελ της οικονομίας τους επόμενους μήνες, παρά τη διαφαινόμενη αύξηση του τουρισμού από το εξωτερικό και των εξαγωγών.

Οι ίδιοι παραπέμπουν στη συμπίεση της ζήτησης, λόγω της ακολουθούμενης περιοριστικής πολιτικής, και στην αδυναμία των τραπεζών να αυξήσουν τις πιστώσεις προς την οικονομία, καθώς δεν διαθέτουν επαρκή ρευστότητα, αφού δεν έχουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και οι καταθέσεις τους έχουν...
μειωθεί κατά 20 δισ. ευρώ και πλέον στο α' εξάμηνο.

Τα χθεσινά στοιχεία της «Τειρεσίας Α.Ε.», για τα φέσια των ακάλυπτων επιταγών και απλήρωτων συναλλαγματικών αποτυπώνουν τη δυσμενή πραγματικότητα. Τα φέσια αυξήθηκαν εντυπωσιακά τον Ιούλιο, με αποτέλεσμα να ανέλθουν συνολικά σε 1,78 δισ. ευρώ στο 7μηνο, έναντι περίπου 1,1 δισ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Ουδείς πληρώνει

Τα ανωτέρω στοιχεία θεωρούνται από πολλούς άτυπος δείκτης ασφυξίας και επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις που θέλουν να αυξάνει ο αριθμός των επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας, κινδυνεύοντας να βάλουν λουκέτο.

«Δεν πληρώνει κανένας. Δεν λειτουργεί η αγορά αυτή τη στιγμή. Αλλοι γιατί είναι σε πλήρη αδυναμία και άλλοι γιατί έχουν άλλες υποχρεώσεις μπροστά τους και διακρατούν τη ρευστότητα», ανέφερε στην «Ε» υψηλόβαθμος τραπεζίτης, εκτιμώντας ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί το επόμενο δίμηνο.

Με βάση τα λεγόμενα διάφορων τραπεζιτών, το πρόβλημα δεν επικεντρώνεται πλέον σε λίγους κλάδους, π.χ. οικοδομή, αλλά επεκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα της οικονομίας.

Η κατάσταση δεν εκπλήσσει, αφού βρίσκεται σε εξέλιξη μια αλυσιδωτή αντίδραση σε μεγάλο μέρος του οικονομικού ιστού της χώρας, πλην λίγων εξωστρεφών κλάδων.

Με το πραγματικό ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) να βυθίζεται κατά 6,9% το β' τρίμηνο του 2011, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα ύστερα από μια βουτιά της τάξης του 8,1%, το α' τρίμηνο, σε ετήσια βάση είναι επόμενο οι πωλήσεις των περισσότερων επιχειρήσεων να υποχωρούν σημαντικά.

Η μεγάλη υποχώρηση του ΑΕΠ καθιστά πλέον επίφοβη την επίτευξη της νέας αναθεωρημένης επίσημης εκτίμησης για ύφεση 3,9% το 2011 ύστερα από 4,4% το 2010 και 2% το 2009.

Η υποχώρηση του ΑΕΠ οφείλεται κυρίως στη συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης και των επενδύσεων, δημόσιων και ιδιωτικών, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Η μείωση της δαπάνης των νοικοκυριών για καταναλωτικά αγαθά, κυρίως μεγάλης διάρκειας, όπως αυτοκίνητα κ.λπ., οφείλεται στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος πολλών νοικοκυριών, λόγω περικοπών σε μισθούς, επιδόματα και συντάξεις σε πολλές ιδιωτικές εταιρείες και στο Δημόσιο, στη σφιχτή δανειοδοτική πολιτική των τραπεζών και φυσικά στην ανεργία.

Η ανεργία ανήλθε στο 16,6% του ενεργού οικονομικού πληθυσμού της χώρας τον περασμένο Μάιο, από 12% τον ίδιο μήνα έναν χρόνο πριν και 15,8% τον Απρίλιο του 2011. Πάνω από 36.000 άτομα έχασαν τη δουλειά τους τον περασμένο Μάιο, ανεβάζοντας τον αριθμό των ανέργων σε 822.719 άτομα. Η ανεργία θερίζει περισσότερο τους νέους ηλικίας 15 έως 25 ετών, αφού ξεπερνά το 40% στη συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία.

Οι προοπτικές στο μέτωπο της απασχόλησης δεν διαγράφονταν καλές για τους επόμενους μήνες, πριν ακόμη η χώρα αναλάβει νέες δεσμεύσεις για την επιβολή νέων φορολογικών και άλλων εισφορών, προκειμένου να μειωθεί το έλλειμμα του προϋπολογισμού της γενικής κυβέρνησης στο 7,5% του ΑΕΠ, από 10,5% το 2010.

Ερευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία MARC Α.Ε., σε πανελλαδικό δείγμα 1.200 πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων (0-49 άτομα προσωπικό), τον περασμένο Ιανουάριο έστελνε ανησυχητικά μηνύματα.

Η έρευνα έκρουε τον κώδωνα για απώλεια 320.000 θέσεων απασχόλησης (εργοδότες, αυτοαπασχολούμενοι, μισθωτοί) το 2011 και μιλούσε για 225.000 λουκέτα, λόγω μείωσης της ρευστότητας και των επενδύσεων. Προειδοποιούσε επίσης για στάση πληρωμών προς το Δημόσιο.

Βουτιά 25% στις εκπτώσεις

Πιο πρόσφατα, η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου δημοσιοποίησε στοιχεία από όλη την χώρα που έδειχναν ότι η μείωση του τζίρου των θερινών εκπτώσεων είναι, μεσοσταθμικά, τουλάχιστον 25% σε σχέση με πέρυσι και η μεγαλύτερη της τελευταίας τριετίας.

Οι 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαίωσαν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, ενώ 2 στους 10 δήλωσαν ότι κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Επιπλέον, αύξηση των διαγραφών εταιρειών-μελών του για φέτος διαβλέπει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΕΒΕΑ), αφού ο αριθμός των εγγεγραμμένων στο ΕΒΕΑ επιχειρήσεων που έκλεισαν είχε ξεπεράσει τις 1.200 στο εξάμηνο.

Το ίδιο μήνυμα για αύξηση των διαγραφών των επιχειρήσεων-μελών του στέλνει ακόμη το ΒΕΑ.

Θα τους δανείσουμε για να μας δανείσουν!

ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ
Πρώτα θα τους δανείσουμε και μετά θα μας δανείσουν! Η «ανορθόδοξη» συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Φινλανδίας αφορά τη χορήγηση δανείου, ως εγγύηση, από το ελληνικό κράτος, προκειμένου η πιστώτρια χώρα να συμμετάσχει στο δεύτερο δάνειο της ευρωζώνης.

Τη συμφωνία έκλεισε ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος με τη Φινλανδή ομόλογό του Jutta Urpilainen, ώστε να ξεπεραστούν οι πολιτικοί σκόπελοι στη χώρα της και να ανάψει το πράσινο φως για χορήγηση του δεύτερου ευρωπαϊκού δανείου προς την Ελλάδα, βάσει της απόφασης της 21ης Ιουλίου των Ευρωπαίων ηγετών.

Η επίσπευση των διαδικασιών για τη χορήγηση του δεύτερου πακέτου βοήθειας 109 δισ. ευρώ γίνεται...
υπό την πίεση των αγορών στην ευρωζώνη και λειτουργεί ακόμα πιο πιεστικά για την ελληνική οικονομία. Τις εξελίξεις ως προς τη συμφωνία της 21ης Ιουλίου συζήτησε εκτενώς ο κ. Βενιζέλος με τον Γερμανό ομόλογό του Βόλφγκαγκ Σόιμπλε, με τον οποίο είχε τηλεφωνική επικοινωνία, ενώ συνεχίζει τον κύκλο επαφών και με τους άλλους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης.

Οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης ενημερώνονται και για την «ανορθόδοξη» συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Φινλανδίας, η οποία βάσει πληροφοριών εντοπίζεται σε «5» σημεία:

1. Δεν αφορά «εμπράγματες εγγυήσεις». Οι Φινλανδοί αποδέχονται κατά πώς φαίνεται τις απλές εγγυήσεις, αφήνοντας κατά μέρος τις εμπράγματες που παρέπεμπαν σε ελληνική δημόσια περιουσία. Το σημείο αυτό επιβεβαιώνει, η Φινλανδή υπουργός Οικονομικών, που διευκρίνιζε χθες ότι αφορά «τραπεζική κατάθεση από πλευράς Ελλάδας σε λογαριασμό της Φινλανδίας». Το χρηματοδοτικό αυτό σχήμα «δεν έχει κανέναν εμπράγματο χαρακτήρα», ξεκαθάρισε ο κ. Βενιζέλος.

2. Η συμφωνία είναι παρόμοια με το PSI, τη συμφωνία με τους ιδιώτες για ανταλλαγή ελληνικών ομολόγων. Η Ελλάδα θα καταθέσει ένα ποσό σε κρατικό λογαριασμό της Φινλανδίας. Το ύψος του ποσού αυτού είναι άγνωστο. Δεν ξέρουμε αν θα είναι όσο και η συμμετοχή της Φινλανδίας στο δάνειο ή μικρότερο. Σημειώνεται, πάντως, ότι η συμμετοχή της Φινλανδίας στο πρώτο δάνειο των 110 δισ. ευρώ (80 δισ. από Ε.Ε.) έφθασε στο 1,5 δισ. ευρώ. Το ποσό-εγγύηση θα το επενδύσει η Φινλανδία σε ομόλογα με αξιολόγηση ΑΑΑ. Αν η Ελλάδα εξοφλήσει το δάνειο που θα πάρει από τη Φινλανδία, τότε η τελευταία θα επιστρέψει την εγγύηση με τόκο στην Ελλάδα, διευκρίνιζαν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών και πρόσθεταν πως, αν η Ελλάδα δεν εξοφλήσει το δάνειο, τότε η Φινλανδία θα κρατήσει το ποσό-εγγύηση και τους τόκους από την επένδυσή του. Η χρονική διάρκεια της συμφωνίας δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή, όπως και άλλες λεπτομέρειές της, αλλά δεν αποκλείεται να αφορά περίοδο 15-30 ετών -όση και η χρονική διάρκεια της συμφωνίας με τους ιδιώτες- όπως μετέδιδε χθες το Reuters.

3. Το ερώτημα είναι γιατί η Ελλάδα να δανείσει τη Φινλανδία. Διότι η μη συμμετοχή της Φινλανδίας στη συμφωνία της 21ης Ιουλίου μπορεί να οδηγήσει στην ακύρωσή της με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την Ελλάδα ή ακόμα και για την ίδια την Ευρώπη. Το πού θα βρει η Ελλάδα τα χρήματα για να δανείσει τη Φινλανδία παραμένει άγνωστο. Δεν αποκλείεται μέρος από τα πρώτα έσοδα των αποκρατικοποιήσεων να χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό αυτό.

4. Τι θα γίνει αν και άλλες χώρες έχουν ανάλογες απαιτήσεις; Αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου επισημαίνουν ότι «η Σλοβενία, που είχε ασκήσει ανάλογες πιέσεις, έχει ήδη κάνει πίσω». Πάντως, αν και άλλοι απαιτήσουν τέτοιου είδους εγγυήσεις, η Ελλάδα θα αναγκαστεί να τις δώσει.

5. Η συμφωνία πρέπει να εγκριθεί και από τις υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης και για τον λόγο αυτό, σε πρώτη φάση, θα τεθεί στο Euro Working Group (τεχνοκράτες), που θα γίνει προσεχώς.

Το ξεπέρασμα των σκοπέλων σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη νέα βοήθεια προς την Ελλάδα πρέπει να διευθετηθεί άμεσα, σημείωναν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, ενόψει της έλευσης της τρόικας. Ο υπουργός Οικονομικών, ο οποίος θα έχει καθημερινές επαφές με τους αναπληρωτές υπουργούς Φ. Σαχινίδη και Π. Οικονόμου, θα συναντηθεί την ερχόμενη εβδομάδα με τους επικεφαλής της τρόικας, που πιάνουν δουλειά από τη Δευτέρα. Στο επίκεντρο βρίσκονται η φοροδιαφυγή, οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και η «μαύρη τρύπα» του προϋπολογισμού.

Για την ώρα, συνεχίζουν την άντληση κεφαλαίων από την αγορά, υπό τον φόβο και των καθυστερήσεων στην καταβολή της επόμενης δόσης των 8 δισ. ευρώ. Το ελληνικό Δημόσιο, κατά τη χθεσινή δημοπρασία των τρίμηνων εντόκων, άντλησε 1,3 δισ. ευρώ (1,6 δισ. μαζί με τις μη ανταγωνιστικές προσφορές) με επιτόκιο 4,5% έναντι 4,58% της προηγούμενης, καλύπτοντας 2,98 φορές (3,08 την προηγούμενη δημοπρασία) το ζητούμενο ποσό 1 δισ. ευρώ. Οι ξένοι επενδυτές κάλυψαν το 23% της έκδοσης, περίπου 300 εκατ. ευρώ.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)