Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

George Papandreou best of

Η Ελλάδα και οι Έλληνες το 2011 με οικονομικούς αριθμούς




Συνταγματικό και νόμιμο το Μνημόνιο, σύμφωνα με δύο εισηγήσεις στο ΣτΕ

Οι δύο εισηγήτριες Μαίρη Σαρπ και Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου θα προτείνουν να απορριφθούν όλες οι προσφυγές, καθώς το Μνημόνιο (Ν. 3845/2010) είναι συνταγματικό και σύμφωνο με την ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία.

Σύμφωνα με τις εισηγήσεις, ο λόγος ακυρώσεως, ότι ο ν. 3845/2010 είναι ανυπόστατος διότι κατά την ψήφισή του δεν συγκεντρώθηκε η απαιτούμενη κατ' άρθρο 28 παράγραφος 2 του Συντάγματος αυξημένη πλειοψηφία των 3/5 του όλου αριθμού των βουλευτών, είναι απορριπτέος, διότι ερείδεται στην εσφαλμένη εκδοχή ότι το Μνημόνιο αποτελεί διεθνή σύμβαση. Εξάλλου, οι εισηγήτριες θα αναφέρουν ότι με το ν. 3845/2010 δεν αναγνωρίζονται εξουσίες σε όργανα διεθνών οργανισμών, που να περιορίζουν την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας. Ειδικότερα, θα αναφέρουν ότι "με τις διατάξεις του ν. 3845/2010 δεν κυρώνεται το Μνημόνιο Συνεννόησης, ούτε, άλλωστε, παραχωρούνται με αυτό αρμοδιότητες σχετικές με την άσκηση της οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής της χώρας και την εποπτεία της υλοποιήσεώς της στα κράτη μέλη της Ευρωζώνης και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, όπως εσφαλμένως υπολαμβάνουν οι αιτούντες".

Για το ίδιο θέμα θα αναφέρουν ακόμη ότι "ούτε με τις διατάξεις του ν. 3845/2010 αναγνωρίζονται εξουσίες σε όργανα διεθνών οργανισμών, περιορίζουσες καθ' οιονδήποτε τρόπο την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας, η ελληνική δε κυβέρνηση διατηρεί την κατ' άρθρο 82 του Συντάγματος εξουσία της για τη χάραξη της γενικής πολιτικής της χώρας".

Επίσης, οι δύο σύμβουλοι θα εξετάσουν τη συμβατότητα των ρυθμίσεων του Μνημονίου που αφορούν τις περικοπές τόσο των αποδοχών όσο και των συντάξεων προς το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών Οι εισηγήσεις θα δεχθούν ότι το δικαίωμα στη σύνταξη και στο μισθό προστατεύεται, ως περιουσιακό δικαίωμα, από το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου. Ο περιορισμός, όμως, του δικαιώματος αυτού με τις περικοπές που θεσπίζονται -θα συνεχίσουν οι σύμβουλοι- δικαιολογείται από υπέρτερους λόγους δημοσίου συμφέροντος που ανάγονται στην ανάγκη μείωσης του υπερβολικού δημοσιονομικού ελλείμματος και του εξωτερικού χρέους της χώρας, ενόψει και των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η χώρα στο πλαίσιο της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης. 'Αλλωστε, για την επίτευξη του στόχου της δημοσιονομικής προσαρμογής, έχουν ήδη θεσπισθεί νομοθετικά μέτρα, που αφορούν όχι μόνο το σκέλος της περιστολής εν γένει των δαπανών αλλά και μέτρα αύξησης των δημοσιονομικών εσόδων.

Παράλληλα, θα αναφέρουν ότι με το Μνημόνιο "ελήφθησαν μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής για την άμεση αντιμετώπιση της οξείας δημοσιονομικής κρίσης, η οποία είχε καταστήσει αδύνατη την εξυπηρέτηση των δανειακών αναγκών της χώρας μέσω των διεθνών αγορών και πιθανό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της". Και θα συνεχίσουν:

"Πέραν της αποτροπής του κινδύνου πτωχεύσεως της χώρας, με τα μέτρα αυτά, τα οποία εντάσσονται στο πλαίσιο ενός ``εμπροσθοβαρούς`` προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης, επιδιώκεται, περαιτέρω, η εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών κατά τρόπο διατηρήσιμο και βιώσιμο. Εντός του πλαισίου αυτού, επιδιώκεται η μεσοπρόθεσμη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος και η αναστροφή της αυξητικής πορείας του δημοσίου χρέους, στόχοι, δηλαδή, η επίτευξη των οποίων εκτιμάται ότι θα συμβάλλει στην ταχεία επάνοδο της χώρας στις διεθνείς αγορές κεφαλαίου. Η λήψη των μέτρων του ν. 3845/2010 εκρίθη, εξάλλου, επιβεβλημένη για την ενεργοποίηση του ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος, κατά τα ήδη εκτεθέντα, δημιουργήθηκε από τα κράτη - μέλη της ευρωζώνης με τη συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Περαιτέρω, η λήψη των μέτρων αυτών συνιστά εκπλήρωση υποχρεώσεως της Ελλάδας, η οποία πλέον απορρέει από την ιδιότητά της ως μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από τη συμμετοχή της στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση. Ειδικότερα, τα μέτρα αυτά, τα οποία είχαν περιληφθεί στις συστάσεις του Συμβουλίου της 16ης Φεβρουαρίου 2010 και προβλέπονται ήδη από την προαναφερθείσα απόφαση 2010/320 του Συμβουλίου της 8ης Ιουνίου 2010, αποβλέπουν στην επιτυχία της προσπάθειας δημοσιονομικής προσαρμογής, η οποία ανελήφθη, στο πλαίσιο της τηρήσεως των υποχρεώσεων δημοσιονομικής πειθαρχίας της χώρας, για τη διόρθωση του υπερβολικού της δημοσιονομικού ελλείμματος. Πέραν τούτων, η λήψη των μέτρων αυτών εκρίθη επιβεβλημένη για τη διασφάλιση της σταθερότητας της ευρωζώνης και της συναλλαγματικής θέσης του κοινού νομίσματος".

Ακόμη, θα αναφέρουν ότι, "τα επίμαχα μέτρα, τα οποία αποτελούν τμήμα του ευρύτερου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής και προώθησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ελληνικής οικονομίας, δικαιολογούνται κατ' επίκληση σοβαρών λόγων δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι αποτελούν, ταυτοχρόνως, και σκοπούς κοινού ενδιαφέροντος των κρατών - μελών της Ένωσης".
Ζητήματα συνταγματικότητας και σύγκρουσης με ΕΣΔΑ


Οι δύο εισηγήτριες αναφορικά με τους ισχυρισμούς των προσφευγόντων στο ΣτΕ περί παράβασης των συνταγματικών επιταγών, μεταξύ των άλλων, αναφέρουν:

"Οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί περί παραβάσεως της αρχής της αναλογικότητας είναι απορριπτέοι. Ειδικότερα, αβασίμως προβάλλεται ότι ο νομοθέτης παρέλειψε να εξετάσει προ της λήψεως των συγκεκριμένων μέτρων, το ενδεχόμενο υιοθέτησης εναλλακτικών λύσεων, ηπιότερων, δηλαδή, μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής. Και τούτο, διότι, ανεξαρτήτως του ότι η μείωση του κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των δαπανών κοινωνικής ασφάλισης αποτελεί, κατά τα ήδη εκτεθέντα, όχι μόνον δέσμευση της χώρας, αναληφθείσα στο πλαίσιο της ενεργοποίησης του μηχανισμού χρηματοδοτικής στήριξης της ελληνικής οικονομίας, αλλά προεχόντως υποχρέωση ευθέως απορρέουσα από τις διατάξεις των Συνθηκών περί δημοσιονομικής πειθαρχίας και συντονισμού των οικονομικών πολιτικών των κρατών - μελών της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης, τα επίμαχα μέτρα εντάσσονται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης, τμήμα μόνον του οποίου αποτελούν. Κατά συνέπεια, η επιχειρούμενη δημοσιονομική προσαρμογή δεν επικεντρώνεται στα μέτρα περικοπής των αποδοχών και των επιδομάτων των μισθωτών του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα και των συνταξιούχων, αλλά αφορά στη λήψη κατά την επόμενη τριετία διαφόρων δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μέτρων, η συντονισμένη εφαρμογή των οποίων εκτιμάται ότι θα συμβάλλει στην έξοδο της χώρας από την κρίση και στην βελτίωση των δημοσιονομικών της μεγεθών, κατά τρόπο που αναμένεται να διατηρηθεί και μετά την πάροδο της τριετίας".

Ακόμη, θα αναφέρουν ότι οι διατάξεις του Μνημονίου δεν προσκρούουν - όπως υποστηρίζουν οι προσφεύγοντες - σε μια σειρά άρθρων του Συντάγματος, όπως περί παραβιάσεως του προστατεύοντος την ανθρώπινη αξία άρθρου 2 του Συντάγματος και των κατοχυρωμένων με το άρθρο 4 παρ. 1 αρχής της ισότητας και με το άρθρο 25 παρ. 1 εδ. δ΄ του Συντάγματος αρχής της αναλογικότητας.

Εξάλλου, θα αναφέρουν ότι οι επίδικες ρυθμίσεις, με τις οποίες επέρχεται μεν, κατ' αρχήν, επέμβαση σε περιουσιακά δικαιώματα, εξασφαλίζουν δίκαιη ισορροπία ανάμεσα στις απαιτήσεις του γενικού συμφέροντος και την ανάγκη προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου. Συνεπώς, δεν αντίκεινται στο άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου και τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.

Τέλος, θα τεθεί και ζήτημα εννόμου συμφέροντος όσων προσέφυγαν και οι εισηγήτριες θα αναφέρουν ότι όσοι προσέφυγαν στο ΣτΕ δεν έχουν έννομο συμφέρον, εκτός της Ομοσπονδίας Εργατικών Στελεχών Ελλάδος.

Ανακοίνωση του ΣτΕ

Εξάλλου, για το ζήτημα των εισηγήσεων του Μνημονίου το ΣτΕ εξέδωσε σήμερα Δελτίο Τύπου, στο οποίο, μεταξύ των άλλων, αναφέρει:

"Το μνημόνιο συνεννόησης, το οποίο υπογράφηκε στις 3.5.2010 μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των κρατών μελών της Ευρωζώνης εκπροσωπουμένων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποτελεί ένα μεσοπρόθεσμο οικονομικό πρόγραμμα του ελληνικού κράτους, με το οποίο καθορίζονται οι στόχοι δημοσιονομικής προσαρμογής και τα μέσα επίτευξής τους, με σκοπό την ενεργοποίηση του ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας. Το ίδιο το Μνημόνιο δεν περιέχει κανόνες δικαίου και, συνεπώς, δεν έχει έννομες συνέπειες. Τέτοιες συνέπειες προκύπτουν το πρώτον με την θέσπιση από τη νομοθετική εξουσία, ρυθμίσεων, με τις οποίες πραγματοποιούνται οι εξαγγελλόμενες στο Μνημόνιο δημοσιονομικές και οικονομικές πολιτικές. Το Μνημόνιο, δεν αποτελεί διεθνή συνθήκη κατά την έννοια της Σύμβασης της Βιέννης περί του Δικαίου των Συνθηκών. Το γεγονός ότι και τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ που υπέγραψαν το Μνημόνιο δεν θεώρησαν ότι αυτό έχει χαρακτήρα διεθνούς σύμβασης, συνάγεται από το γεγονός ότι μετά την υπογραφή του Μνημονίου και τη δημοσίευση του ν. 3845/2010, στον οποίο προσαρτώνται ως παραρτήματα τα δύο κυριότερα μέρη του Μνημονίου, εκδόθηκε, κατ' εφαρμογή των άρθρων 126 παρ. 9 και 136 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η απόφαση 2010/320/ΕΕ του Συμβουλίου, με την οποία προσδιορίστηκαν τα δημοσιονομικά και οικονομικά μέτρα, που υποχρεούται να λάβει το ελληνικό κράτος για να περιορίσει το υπερβολικό έλλειμμα. Από την απόφαση δε αυτή δημιουργούνται υποχρεώσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας, σε σχέση με την πραγματοποίηση των μέτρων αυτών, σύμφωνα με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης".

Ο Άρειος Πάγος δικαίωσε εργαζόμενο που υποβαθμίστηκε η θέση του

Ο Άρειος Πάγος δικαίωσε εργαζόμενο που είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη επειδή υποβαθμίστηκε η θέση του στην επιχείρηση που απασχολείται.

Πρόκειται για πτυχιούχο ΑΕΙ, ο οποίος προσελήφθη από ασφαλιστική εταιρεία το 1989 και ανέλαβε θέσεις ευθύνης, όπως υποδιευθυντής, προϊστάμενος και αναπληρωτής προϊστάμενος τμήματος. Το 2006 υποβίβάστηκε σε απλό υπάλληλο και του αφαιρέθηκαν επιδόματα, όπως εξόδων περιποίησης πελατείας, ύψους 250 ευρώ και διοικητικών καθηκόντων, ύψους 625 ευρώ.

Ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι πρόκειται για μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων της συμβάσεως, που επέφερε στον εργαζόμενο ηθική μείωση και μισθολογική μεταβολή.

Επικύρωσε την απόφαση του Πρωτοδικείου, με την οποία η εταιρεία υποχρεούται να του καταβάλλει αποζημίωση 12.279,6 ευρώ. Παράλληλα, διέταξε την εταιρεία να αποδεχτεί τις υπηρεσίες του, να τον απασχολήσει στη θέση ευθύνης που κατείχε και να λαμβάνει τις αποδοχές που ελάμβανε, με απειλή χρηματικής ποινής 100 ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης της προς την δικαστική απόφαση.

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την βελτίωση στην απονομή της ποινικής δικαιοσύνης

Νομοσχέδιο με τίτλο «Εξορθολογισμός και βελτίωση στην απονομή της Ποινικής Δικαιοσύνης» κατατέθηκε στη Βουλή.

Μεταξύ άλλων προβλέπει την εκ νέου ρύθμιση των θεμάτων μετατροπής με χρηματική των περιοριστικών της ελευθερίας ποινών, με τον γενικό κανόνα ότι η περιοριστική ποινή μεγαλύτερη των δύο ετών που δεν υπερβαίνει τα τρία, μετατρέπεται εφεξής σε χρηματική υπό προϋποθέσεις, ενώ επανακαθορίζονται τα κριτήρια για τον καθορισμό του ποσού της μετατροπής.

Ακόμη εισάγονται νέες ρυθμίσεις σχετικά με την αναστολή εκτέλεσης της ποινής και διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής των σχετικών διατάξεων του Ποινικού Κώδικα, ενώ προβλέπεται ότι για τις ποινές που δεν έχουν μετατραπεί, εφόσον έχει εκτιθεί το 1/5 αυτών, μετατρέπονται από το δικαστήριο σε χρηματική ποινική και διατάσσεται η απόλυση του κρατουμένου. Περιλαμβάνονται ακόμη αλλαγές στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Πίσω ολοταχώς για συμβάσεις

Προ των πυλών είναι πλέον οι μειώσεις μισθών και στον ιδιωτικό τομέα, μετά τη συμφωνία τρόικας-Παπακωνταντίνου. Επώδυνες ανατροπές και στον δημόσιο τομέα. Στενεύουν δραματικά τα περιθώρια προσλήψεων στο δημόσιο

Ανοίγει πλέον οριστικά ο δρόμος για μειώσεις μισθών και στον ιδιωτικό τομέα, μετά τη χθεσινή συμφωνία του Γ. Παπακωνσταντίνου με την τρόικα για την επικαιροποίηση του μνημονίου.

Οι όροι της τρόικας που έγιναν δεκτοί, αναμένεται να φέρουν μεγάλες ανατροπές στα εργασιακά στον ιδιωτικό τομέα, ενώ τα νέα δεν είναι καλά και στο δημόσιο, καθώς τίθενται ασφυκτικοί περιορισμοί για προσλήψεις ακόμα και στην υγεία, την παιδεία και τα σώματα ασφαλείας.

Όσον αφορά το καυτό θέμα των κλαδικών συμβάσεων, η νέα συμφωνία προβλέπει ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις θα υπερισχύουν υπό όρους, που δεν θα έχουν "αναιτιολόγητους περιορισμούς" κάτι που σημαίνει ότι μια επιχείρηση δεν θα μπορεί να μειώνει τους μισθούς χωρίς σοβαρή αιτία. Έτσι οι εργαζόμενοι που δεν θα είναι μέλη κάποιου σωματείου, θα μένουν εντελώς απροστάτευτοι.

Άμεσο αποτέλεσμα θα είναι η μείωση μισθών και στον ιδιωτικό τομέα, αφού αναμένεται πολλές επιχειρήσεις να επικαλεστούν τον κίνδυνο του λουκέτου (επαρκής αιτιολόγηση) για να προχωρήσουν σε περικοπές, με μισθούς κάτω από την κλαδική σύμβαση.

Το επιχείρημα της τρόικας, είναι ότι πρέπει να ενισχυθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις, αλλιώς θα κλείσουν και θα χαθούν θέσεις εργασίας.

Επιχειρησιακές συμβάσεις με αιχμαλώτους

ΟΙ ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΟΣΟΥΣ (ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ Ή ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ) ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ

Με συμβιβασμό ο οποίος αφήνει περιθώρια μη καθολικής ισχύος των επιχειρησιακών συμβάσεων έναντι των κλαδικών διευθετήθηκε η αντιπαράθεση της κυβέρνησης με την τρόικα και της ΓΣΕΕ με τον ΣΕΒ.

Τα πήραν όλα και -ακόμα δεν- έφυγαν

Στο αναθεωρημένο Μνημόνιο προβλέπεται ότι οι επιχειρησιακές θα κατισχύουν των κλαδικών και ομοιεπαγγελματικών «χωρίς αχρείαστους περιορισμούς». Ουσιαστικά η τρόικα λέει στην κυβέρνηση «βάλτε κάποιες προϋποθέσεις, κάτω από τις οποίες θα υπερισχύουν οι επιχειρησιακές, αλλά μην κάνετε ...το όλο σύστημα γραφειοκρατικό και εντελώς αποτρεπτικό για διαφοροποίηση των αμοιβών κάτω των κλαδικών».

Η κυβέρνηση, διά της υπουργού Εργασίας Λούκας Κατσέλη, ήθελε την ισχύ των επιχειρησιακών συμβάσεων με προϋποθέσεις, ενώ η τρόικα ήθελε οριζόντια εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων και το βύθισμα των αποδοχών κάτω και από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που συνάπτει η ΓΣΕΕ με τους εργοδοτικούς φορείς και αφορά τις αμοιβές των ανειδίκευτων εργατών.

Στο κάτω κάτω 740 ευρώ
Τελικά, μετά τις έντονες αντιδράσεις της ΓΣΕΕ και την παρέμβαση του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, η αναθεώρηση του Μνημονίου αφήνει περιθώρια για περιορισμούς στην ισχύ των επιχειρησιακών συμβάσεων. Αρκεί αυτοί να μην είναι υπερβολικοί. Σε κάθε περίπτωση η νέα αναθεώρηση προβλέπει διευθέτηση των εκκρεμών ζητημάτων και των... λογικών περιορισμών με τους κοινωνικούς εταίρους (ΓΣΕΕ και εργοδότες) πριν από την κατάθεση του νομοσχεδίου από την υπουργό Εργασίας.

Σε άλλο σημείο προβλέπεται ότι δεν καταργείται το κατώφλι της σύμβασης της ΓΣΕΕ, δηλαδή οι αμοιβές δεν μπορούν να υποχωρούν κάτω από τα 740 ευρώ. Αντιθέτως η τρόικα δεν δέχθηκε την επέκταση των συμβάσεων και στα μη μέλη των σωματείων (εργαζομένους και εργοδότες). Σε σημείο που όποιος δεν είναι μέλος του οικείου σωματείου δεν θα παίρνει τις αυξήσεις που συνομολογούνται με συλλογικές συμβάσεις. Ρύθμιση που μπορεί να αποδειχθεί ευνοϊκή για τα συνδικάτα (υπέρ της συνδικαλιστικής πυκνότητας), αλλά διαλυτική για τις οργανώσεις των εργοδοτών. Αρα ούτε η ΓΣΕΕ θα διαθέτει συνομιλητή.

Καταγγέλλει συμφέροντα
Αυτή η ακαμψία της τρόικας στο ζήτημα της (μη) επέκτασης των συμβάσεων προκάλεσε την έντονη αντίδραση της ΓΣΕΒΕΕ και των Εμπόρων. Ο πρόεδρος των επαγγελματοβιοτεχνών Δ. Ασημακόπουλος έκανε λόγο για «βόμβα μεγατόνων στις συλλογικές διαδικασίες που θα φέρει τον νόμο της ζούγκλας στην αγορά», ενώ έκανε λόγο για «καπρίτσιο της τρόικας και επιχειρηματικών συμφερόντων». Μάλιστα αργά χθες το βράδυ απευθύνθηκε στο πρωθυπουργικό γραφείο ζητώντας αναθεώρηση της ρύθμισης.

Πάντως, και παρά τις ακρότητες που διατηρήθηκαν, στη δεύτερη αναθεώρηση του Μνημονίου άνοιξε η διαδικασία λείανσης των εργασιακών έναντι των αρχικών προβλέψεων (Μάιος) και της πρώτης αναθεώρησης (του Αυγούστου). Κάτι που δικαιώνει όσους επιμένουν ότι «ακόμη και μια σκληρή δανειακή σύμβαση μπορεί να αναθεωρηθεί εν μέρει».

«Οι ρήτρες που περιέχονται στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο εκθεμελιώνουν πλήρως το σύστημα των εργασιακών σχέσεων και των συλλογικών συμβάσεων», είχε πει νωρίτερα, και ενόσω διαρκούσαν οι παρασκηνιακές, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλος. Εκκληση στην «κυβέρνηση και τους βουλευτές της πλειοψηφίας, να αντιδράσουν στα παραγγέλματα των τραπεζιτών και της τρόικας και να μην προχωρήσουν σε ισοπεδωτικές αντεργατικές ρυθμίσεις», έκανε η ΟΤΟΕ. *

Ηλεκτροσόκ και στο δημόσιο

Κάθετοι ήταν οι αξιωματούχοι της τρόικας και στο θέμα των προσλήψεων, καθώς η συμφωνία είναι οι μετατάξεις να μετρούν ως προσλήψεις! Αυτό σημαίνει ότι το 5 αποχωρήσεις για μια πρόσληψη δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

Έτσι με τα νέα δεδομένα οι εργαζόµενοι των ΔΕΚΟ που θα µεταταγούν σε άλλους φορείς του Δηµοσίου θα υπολογίζονται τόσο ως αποχωρήσεις όσο και ως προσλήψεις στην αναλογία της µιας πρόσληψης ανά πέντε αποχωρήσεις που εφαρµόζεται στο Δηµόσιο.

Ο αριθμός των προσλήψεων που θα μπορεί να κάνει η κυβέρνηση περιορίζεται στις 4.000, δηλαδή στο μισό, ενώ αν υπολογιστούν οι υποχρεωτικές προσλήψεις των αποφοίτων των στρατιωτικών σχολών και της Σχολής Δηµόσιας Διοίκησης, όπως και των δικαστικών, τα περιθώρια περιορίζονται ακόμη περισσότερο.

Η τρόικα δεν δέχθηκε καμία εξαίρεση, ούτε για τα σώματα ασφαλείας, ούτε για την Παιδεία και την Υγεία, καθώς στόχος είναι η συρρίκνωση του δημόσιου τομέα το αμέσως προσεχές διάστημα.

Οι δέκα εντολές της τρόικας

Στα επόμενα δύσκολα βήματα της χώρας αναφέρθηκε ο Γ. Παπακωνσταντίνου σε συνέντευξη τύπου, με θέμα τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα. Οι δέκα μεγάλες προκλήσεις. Τι είπε για τις μετατάξεις, τις συμβάσεις εργασίας και τις αποκρατικοποιήσεις


Συνέντευξη τύπου με θέμα την πορεία της ελληνικής οικονομίας και τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων με τους επικεφαλής της τρόικας, παραχώρησε ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου.

Μάλιστα, τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν αυστηρά και οι έλεγχοι ενόψει της εκταμίευσης της επόμενης δόσης θα συνεχιστούν. Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη για τους μισθούς στο δημόσιο και θα έχει κατατεθεί νομοσχέδιο για τα εργασιακά.

Ο υπουργός οικονομικών ανέφερε ότι η κυβέρνηση στοχεύει να αντλήσει 7 δισ. ευρώ από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και τις αποκρατικοποιήσεις την περίοδο 2011-2013. Έθεσε ακόμη ως προτεραιότητες του οικονομικού επιτελείου την αντιμετώπιση της σπατάλης και της κακοδαιμονίας στο Δημόσιο Τομέα, η οποία θα βρεθεί στο επίκεντρο των επιδιώξεων της κυβέρνησης το 2011.

Ο υπουργός έδωσε εκ νέου κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι "δεν υπάρχει ζήτημα απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων", διευκρινίζοντας ότι οι μετατάξεις στον στενό δημόσιο τομέα, δεν θα λογίζονται ως νέες προσλήψεις- όπως συμφωνήθηκε γενικά για τις μετατάξεις, με την τρόικα- αλλά ως μεταφορά προσωπικού.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στις δέκα μεγάλες προκλήσεις που έχει πλέον μπροστά της η Ελλάδα, ώστε να τηρήσει τις δεσμεύσεις στα πλαίσια της δανειακής σύμβασης που έχει υπογράψει η χώρα.

Δέκα μεγάλες προκλήσεις

*Η αναθεώρηση των εργασιακών σχέσεων. Στο τέλος του έτους θα υπάρξει σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας. Ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε χαρακτηριστικά ότι η καθυστέρηση οφείλεται στην αλλαγή υπουργού και υπογράμμισε οι επιχειρησιακές συμβάσεις υπερισχύουν των κλαδικών εντός συγκεκριμένων ορίων, όπως ότι "όσον αφορά τον κατώτατο μισθό, δεν θα πέσουμε κάτω από το πάτωμα της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης".

*Μείωση των ελλειμμάτων των δημοσίων οργανισμών. Το α΄ τρίμηνο του 2011 θα υπάρξει η συνολική πρόταση για καταργήσεις και συγχωνεύσεις φορέων. "Είναι προφανές ότι θα υπάρξει μείωση προσωπικού στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ", είπε ο υπουργός, "αλλά πάντα μέσα στον κανόνα (μετατάξεις)". Σε κάθε ΔΕΚΟ θα εφαρμοστεί ξεχωριστό επιχειρησιακό σχέδιο και θα υπάρξει σχετική συζήτηση με τους εργαζόμενους.

*Η μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα με την εφαρμογή του Καλλικράτη και τον προγραμματισμό των προσλήψεων. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι στον κανόνα των 5 αποχωρήσεων για μία πρόσληψη, θα εντάσσονται και οι μετατάξεις, όχι όμως όταν πρόκειται για μετατάξεις στα πλαίσια του στενού δημόσιου τομέα. Επομένως, στον συγκεκριμένο κανόνα εντάσσονται μόνο οι ΔΕΚΟ.

*Η ενίσχυση της σταθερότητας του χρηματοπιστωτικού τομέα. Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι θα γίνει αναδιάρθρωση της Αγροτικής Τράπεζας και θα προχωρήσει ο λειτουργικός διαχωρισμός του Ταμείου Παρακαταθηκών και δανείων.

*Αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας και πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Προανήγγειλε ότι θα γίνει απογραφή της δημόσιας περιουσίας και θα υπάρξει πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων μέχρι το τέλος του έτους

*Αντιμετώπιση φοροδιαφυγής με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και αναδιοργάνωση των ελεγκτικών μηχανισμών. Μεταξύ άλλων, θα υπάρξουν εντός του Δεκεμβρίου τα σχέδια νόμου του υπουργείου Οικονομικών και του υπουργείου Δικαιοσύνης (π.χ. δίκες- εξπρές), ενώ την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθεί η συγχώνευση Εφοριών.

*Διαχείριση και έλεγχος δημοσίων δαπανών. Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων, θα τοποθετηθούν το α΄ τρίμηνο του 2011, οικονομικοί επιθεωρητές στους σημαντικότερους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης. Παράλληλα, θα καταρτισθεί Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Στρατηγικό Πλαίσιο 2012- 2014, με γενικές κατευθύνσεις για την αύξηση των εσόδων, τη μείωση των δαπανών και τις δημοσιονομικές προσαρμογές

*Αντιμετώπιση της σπατάλης στον χώρο της Υγείας. Θα υπάρξουν λίστα φαρμάκων και μείωση των τιμών τους, νέο πλαίσιο προμηθειών και εσωτερικοί ελεγκτές στα νοσοκομεία.

*Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων. Το σχετικό νομοσχέδιο θα ψηφιστεί το α΄ τρίμηνο του 2011.

*Βελτίωση του επιχειρησιακού περιβάλλοντος. Μεταξύ άλλων, το σχέδιο δράσης για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας θα παρουσιασθεί το δ΄ τρίμηνο του 2011.

Κρητική Επανάσταση 19ος αιώνας: Φραγκιός Μαστραχάς



Καπετάν Φραγκιός Μαστραχάς (1793 – 1868) από τη Γέργερη. Έλαβε μέρος σε 120 μάχες των κρητικών επαναστάσεων κατά την Τουρκοκρατία. Αρχηγός ιππικού ανατολικών επαρχιών Κρήτης. Σκοτώθηκε σε μάχη με τους Τούρκους στις 3 Σεπτεμβρίου 1868 στις Ασίτες.

Συζητείται στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή - αίτηση ακύρωσης του Δ ΣΑ για το μνημόνιο

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ - ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ

Σημερα και ώρα 15.00 συζητείται στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή - αίτηση ακύρωσης του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών,της ΑΔΕΔΥ, της ΠΟΠΣ, της ΕΣΗΕΑ, του ΤΕΕ, της Ομοσπονδίας Εργατικών Στελεχών Ελλάδος, του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Επαρχίας Λιβαδειάς, του Συνδέσμου Αποφοίτων Αξιωματικών Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων Τάξης 1978, της Λέσχης Αεροπορίας Στρατού, του Ενιαίου Φορέα Διδασκόντων Σχολής Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κρήτης, των ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ Τάξης 1973, ΣΑΑΑΣ, κλπ , με σκοπό όλες οι περικοπές, που έχουν γίνει σε μισθούς και συντάξεις να κηρυχτούν ως αντικείμενες στο Σύνταγμα, στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο, στην ΕΣΔΑ και στις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας.

Όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μεταβούν στο ΣτΕ, Πανεπιστημίου 47-49, και ώρα 14.30 ώστε με την παρουσία τους να δείξουν την αποφασιστικότητά τους για την προάσπιση των δικαιώματων τους.
Συμφωνα με πληροφορίες μας, η εισηγηση θα ειναι αρνητική, για λόγους....εθνικού συμφέροντος .......

CISSE THE KILLER!



Ξενοδοχειο Μ.ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ

Α.Καλουτα,Γκαρι Κουπερ και Β.Λογοθετιδης

Συναντηση...

Η Ζωη Λασκαρη με τον Γιαννη Πρετεντερη

Πωλητης μπουρεκιων στην Πολη

Η Μελινα το 1993...

...με την Ντορα και πισω τον Κυριακο.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)