Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο, 11 Ιουνίου 2011

Η κατάρριψη των δύο τουρκικών μαχητικών και το πνεύμα της Π.Α.

Οι συνεχείς πρωτιές της Πολεμικής Αεροπορίας σε όλες τις ασκήσεις που συμμετέχει σε ΝΑΤΟϊκό επίπεδο, αλλά κυρίως η πρόσφατη επιτυχία της 343 Μοίρας όπου αντιμετώπισε δύο τουρκικά F-4E 2020 Terminator, έφεραν στο μυαλό όλων την αερομαχία του 1974 όπου δύο τουρκικά F-102 Delta Dart, καταρρίφθηκαν από ελληνικά F-5A Freedom Fighter. Aξίζει πραγματικά αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνά η χώρα να θυμηθούμε πως η τουρκική Αεροπορίας υπέστη μία ήττα που την εξαφάνισε για πολλά χρόνια από τον ουρανό του Αιγαίου.

O ένας από τυος δύο Έλληνες πιλότους ο τότε Ανθυποσμηναγός (1) Θωμάς Σκαμπαρδώνης, υπηρετούσε από τον Σεπτέμβριο του 1972 στην 337 ΜΑΗ της 111 ΠΜ πετώντας με F-5. και αφηγείται: «Από νωρίς το πρωί είχαμε μαζικές παραβιάσεις του FΙR Αθηνών από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη. Εγώ, όπως και όλοι οι συνάδελφοί μου ήμασταν μέσα στα αεροσκάφη μας και περιμέναμε. Οι ετοιμότητες ήταν των 5 και των 2 λεπτών και έτσι ήμασταν αναγκασμένοι να περιμένουμε δεμένοι μέσα στα πιλοτήρια των F-5 την εντολή για scramble».
''Οταν απογείωθήκαμε ακολουθώντας τις κατευθύνσεις που μου έδινε το 'Jοker, το ραντάρ του Πηλίου, πήραμε ανοδική πορεία με κατεύθυνση το Βόρειο Αιγαίο.
O Δινόπουλος ακολουθούσε από σχετικά μεγάλη απόσταση και πετώντας ψηλότερα (δεν γνωρίζω ακριβώς πόσο) προκειμένου να μπορεί με ευχέρεια να ελέγχει τις κινήσεις μου και τον περιβάλλοντα χώρο. Εγώ ακολουθούσα πιστά τις εντολές του "Joker" οι οποίες διαρκώς μου άλλαζαν πορεία και επίπεδο. Βλέπετε οι "στόχοι" ήταν πολλοί εκείνη την ημέρα. Μετά από δύο ή τρεις τέτοιες αλλαγές πορείας και ύψους με βάση τις εντολές που έπαιρνα από το "Joker, μου δόθηκε τελικά εντολή να πετάξω προς την περιοχή μεταξύ Αγίου Ευστρατίου και Λήμνου, στο επίπεδο των 20.000 ποδών.
Ενώ βρισκόμουν ακόμη σε άνοδο σε ύψος 18.000 περίπου ποδών και με ταχύτητα 350 περίπου κόμβων, το "Joker" μου υπέδειξε ότι έπρεπε να αναζητήσω τον στόχο 20 περίπου μοίρες προς τα δεξιά. Είχα λοιπόν στραμμένη την προσοχή μου προς αυτή την κατεύθυνση όταν ελάχιστα αργότερα δύο τουρκικά F-102 που πετούσαν σε κλειστό σχηματισμό πέρασαν αστραπιαία από αριστερά μου σε απόσταση η οποία δεν πρέπει να ήταν μεγαλύτερη των 200 μέτρων.
Ενστικτωδώς και χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση, έσπασα την άνοδο και έστρεψα απότομα προς τα αριστερά για να βρεθώ πίσω τους. Ελάχιστα αργότερα διαπίστωσα ότι το ίδιο έχαναν και αυτοί, αφού είχα συνεχώς οπτική επαφή, βλέποντάς τους στα αριστερά μου (Ώρα 8').

Ενημέρωσα το "Joker" και η αλήθεια είναι ότι όταν τους είδα να στρέφουν πίσω μου. πίστεψα ότι παίρνουν πορεία ανατολική για να επιστρέψουν. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε. Συνέχισαν να στρέφουν με σκοπό να μου "πάρουν την ουρά" και αυτό άρχισε να φαίνεται πεντακάθαρα. Εγώ με πλήρη στοιχεία στους κινητήρες και τον μέγιστο βαθμό στροφής, προσπαθούσα να έχω διαρκώς οπτική επαφή μαζί τους. Στην προσπάθειά μου αυτή, η ταχύτητό μου έπεσε στους 300 περίπου κόμβους και έτσι άρχισα σταδιακά να βυθίζω για να την αυξήσω γιατί αυτοί είχαν το πλεονέκτημα. τουλάχιστον από πλευράς ταχύτητας, καθώς συναντηθήκαμε στο ίδιο ύψος αλλά εγώ βρισκόμουν σε άνοδο και αυτοί πετούσαν ευθεία και οριζόντια.

Μετά από τέσσερεις τουλάχιστον περιστροφές κατ' αυτόν τον τρόπο, ανέφερα στο 'Joker" ότι είχα εμπλοκή και συνέχισα να στρέφω κατερχόμενος. Σε κάποια στιγμή έπαψα να τους βλέπω, αλλά συνέχισα να ελίσσομαι και να ψάχνω τον ουρανό γύρω μου για να τους ξαναδώ. "Εχοντας κατέβει κάτω από το επίπεδο των 10.000 ποδών και ερευνώντας προG κάθε κατεύθυνση, είδα ξαφνικά στη Θάλασσα, η οποία ήταν σχετικά τρικυμιώδεις, έναν τεράστιο πίδακα νερού που ελάχιστα αργότερα μετατράπηκε σε μία μεγάλη κηλίδα.

Τότε κατάλαβα ότι κάτι έγινε και αμέσως ξέχασα τους Τούρκους και άρχισα να αναζτάω το αεροπλάνο του Δινόπουλου. Ήρθα σε επαφή με το "Joker" για να μάθω που βρίσκεται, αλλά δεν πήρα συγκεκριμένη απάντηση. Μου δόθηκε όμως εντολή να πάρω πορεία επιστροφής προς την Αγχίαλο και ελάχιστα αργότερα το 'Joker" μου έδωσε την πορεία ενός στόχου που είχε σχεδόν την ίδια κατεύθυνση με εμένα. Προσπάθησα με τη βοήθεια των οδηγιών του 'Joker" να τον εντοπίσω, αλλά δεν τα κατάφερα. Ν ορατότητα δεν ήταν η καλύτερη εκείνη την ημέρα».

Η αερομαχία για τον Σκαμπαρδώνη είχε τελειώσει, αλλά η αγωνία του επρόκειτο να κρατήσει λίγα λεπτά ακόμη. Αυτό που είχε δει στην θάλασσα, δεν μπορεί παρά να οφείλετο στην πτώση κάποιου αεροπλάνου. 'Οση ώρα πετούσε επιστρέφοντας στην βάση του, διάφορες σκέψεις περνούσαν από το μυαλό του.
Καθώς το αεροσκάφος του ακουμπούσε στον 08/26 της Νέας Αγχιάλου, η ανησυχία για τον συνάδελφό του είχε κορυφωθεί.


«Μόλις προσγειώθηκα, πάνω από το αεροδρόμιο φάνηκε και το αεροπλάνο του Δινόπουλου. Τον περίμενα στο τέλος του διαδρόμου και όταν πλησίασε, έκπληκτος πρόσεξα ότι από τα αχροπτερύγιά του έλειπαν και οι δύο Sidewinder. Ακινητοποιώντας τα αεροσκάφη μας στην πίστα κατεβήκαμε και πριν χαλά-καλά προλάβουμε να ανταλλάξουμε δύο κουβέντες, βρεθήκαμε περιτριγυρισμένοι από κόσμο. Οι τεχνικοί και οι συνάδελφοι χειριστές μαζεύτηκαν γύρω μας σαν τις μέλισσες, προσπαθώντας να μάθουν τι ακριβώς έγινε. Σχεδόν αμέσως ήρθε ένα τζιπ και μας πήρε από αυτό το πανδαιμόνιο. Και εγώ και ο Υποσμηναγός Δινόπουλος, ανακριθήκαμε ξεχωριστά και κατόπιν επιστρέιμαμε στα καθήκοντά μας και λίγο αργότερα έμαθα και εγώ τι ακριβώς είχε γίνει.

O Δινόπουλος που ακολουθούσε από σχετικά μεγάλη απόσταση και πιο ιμηλά, δεν έγινε αντιληπτός από τους δύο Τούρκους χειριστές. Παρακολούθησε την όλη εξέλιξη της εμπλοκής μου με τα τουρκικά αεροσκάφη κατεβαίνοντας και πλησιάζοντας. Πριν προλάβει δε να επέμβει, είδε τις καταπακτές του Νο Ι του τουρκικού σχηματισμού να ανοίγουν και αμέσως μετά να εκτοξεύεται ένα βλήμα ΑΙΜ-4 Falcon, εναντίον μου.

Το βλήμα αστόχησε καθώς, όντας σε κλειστή παρατεταμένη στροφή και εγώ και αυτοί, ήταν εκτός παραμέτρων βολής. Χωρίς να γίνει αντιληπτός ο Δινόπουλος είχε φτάσει πίσω τους σε ακτίνα βολής.
Να σημειώσω εδώ ότι η αναγνώριση του στόχου γινόταν οπτικά. Όπως γνωρίζετε το F-5 δεν είχε ραντάρ. Όταν γινόταν η αναγνώριση του στόχου γυρνούσες τους διακόπτες επιλογής στον πίνακα οπλισμού σε θέση ΟΝ (ή ΑRΜ), επιλέγοντας πολυβόλα ή πυραύλους. Εκείνη την εποχή είχαμε επάνω στα F-5 τους ΑΙΜ-9B.


O εγκλωβισμός του στόχου επιτυγχανόταν όταν μετά το γύρισμα του διακόπτη επιλογής των πυραύλων, οι κεφαλές τους ψύχονται και ερχόμενες σε επαφή με το ρεύμα καυσαερίων του προπορευόμενου (εχθρικού) αεροσκάφους, έδιναν ένα οξύ ηχητικό σήμα που γινόταν ασθενέστερο όταν το ρεύμα των καυσαερίων χανόταν και φυσικά ισχυρότερο όταν βρισκόσουν στο κέντρο του.

Τότε ήσουν έτοιμος για βολή. Την απόσταση του στόχου την καθόριζες πάλι με το μάτι, μέσα όμως από το σκοπευτικό του αεροσκάφους. Δηλαδή για παράδειγμα εάν η επιφάνεια του σκοπευτικού κάλυπτε πλήρως το εχθρικό αεροσκάφος μπροστά σου, η απόστασή ήταν γύρω στα 1.200 μέτρα, εάν το τελευταίο κάλυπτε το μισό σκοπευτικό τότε η απόσταση ήταν σχεδόν η διπλάσια κ.ο.κ. Εάν θυμάμαι καλά η καλύτερη και φυσικά συνιστώμενη απόσταση βολής για τον ΑΙΜ-9B, ήταν τα 800 περίπου μέτρα.

Εχοντας αυτές τις παραμέτρους βολής ο Δινόπουλος γύρισε τους διακόπτες του σε θέση ΟΝ και εκτόξευσε αμέσως έναν Sidewinder εναντίον των τουρκικών αεροσκαφών. Το βλήμα αυτό αστόχησε, καθώς η κεφαλή του δεν είχε ακόμη ψυχθεί και δεν ήταν έτοιμο για βολή. O δεύτερος Sidewinder όμως στον χρόνο που μεσολάβησε, ψύχθηκε και έδωσε το χαρακτηριστικό ηχητικό σήμα εγκλωβισμού. Χωρίς να διστάσει ο υποσμηναγός πάτησε την σκανδάλη στο χειριστήριο. Το βλήμα βρήκε "κέντρο" και ο"Ελληνας χειριστής με την εκδήλωση της έκρηξης, έχανε ένα απότομο δεξί brake, για να μην χτυπηθεί από τα κομμάτια του τουρκικού F-102 που άρχισε φλεγόμενο (ό,τι απέμενε από αυτό) να πέφτει προς τη θάλασσα».

Κατά την περιγραφή της αερομαχίας, ο Σκαμπαρδώνης σχολίασε ότι ουσιαστικώς «όλη την δουλειά» την έκανε ο υποσμηναγός, ο οποίος και ανταπέδωσε τα πυρά στα τουρκικά αεροσκάφη. O Δινόπουλος, μετέπειτα, το 2001 μιλώντας στο περιοδικό COCKPIT, απέδωσε εύσημα και στον νεαρό ανθυποσμηναγό, σημειώνοντας ότι έκανε τον κατάλληλο ελιγμό την κατάλληλη στιγμή, ώστε να αποφύγει το τουρκικό βλήμα.

H αερομαχία περιγράφεται συνοπτικά στην 'Εκθεση Σεμερτζάκη:

«Περί την 22.13.30' εν ζεύγος ημετέρων αεροσκαφών Π¬5 (111 ΩΜ) ενεπλάκη εις Αερομαχίαν, 10 ν.μ. ΝΔ νήσου ΛΕΣΒΟΥ, μετά Τουρκικού ζεύγους αεροσκαφών F-102 όπερ επεχείρει αναχαίτισιν κατά ημετέρου αεροσκάφους ALBATROS.

Η Αναχαίτισις, κατευθυνόμενη αρχικώς υπό της 2 ΜΚΕΠ (ΠΗΛΙΟΝ), ήτο μετωπική, εν συνεχεία απωλέσθη η R/1' επικοι¬νωνία. Καθ' ην στιγμήν επετεύχθη οπτική επαφή, ο στόχος εξετέλεσεν στροφήν προς ΤΟΥΡΚΙΑΝ. Τούτο εξελήφθη, υπό του ημετέρου Νο1, ως αποχώρησις του εχθρικού σχηματισμού και κατά συνέπειαν δεν προέβη εις επιθετικήν τινά ενέργειαν, τηρών τους ισχύοντες κανόνες εμπλοκής. Μετ' ολίγον όμως, τα Τουρκικά αεροσκάφη εξετέλεσαν στροφήν δι' επίθεσιν κατά του ημετέρου Νο1 αεροσκάφους και λαβόντα θέσιν όπισθεν αυτού, εξετόξευσαν βλήμα (FALCON) εναντίον του, ανεπιτυχώς.

Η επίθεσις εγένετο αντιληπτή υπό του ημέτέρου Νο2, αεροσκάφους, όπερ παρηχολούθει εκ μεγαλυτέρου ύψους και το οποίον λόγω βλάβης R/Τ είχεν απολέσει επαφήν μετά του Νο1 και του ελέγχοντος Σταθμού RADAR. Αμέσως το Νο2 αεροσκάφος έλαβε θέσιν μάχης και εξετόξευσεν βλήμα (GAR-8) εναντίον του Νο1 Τουρκικού αεροσκάφους, ανεπιτυχώς.

Εν συνεχεία το Νο1 εχθρικόν αεροσκάφος απεσπάσθη του σχηματισμού, το δεν ημέτερον Νο2 εξετόξευσεν και το έτερον βλήμα (GAR-8) εναντίον του Νο2 εχθρικού αεροσκάφους. O χειριστής του ημετέρου Νο2 δεν ηδυνήθη να εξαχριβώση την χατάρριψιν του εχθρικού Νο2. Ο χειριστής όμως του ημετέρου Νο1 αντελήφθη επί της επιφανείας της Θαλάσσης υψηλόν κυματισμόν, υποθέσας ότι κατερρίφθη το ημέτερον Νο2. Εικάζεται ότι ο εν λόγω κυματισμός προήλθεν εκ της καταρρίψεως του Τουρκικού αεροσκάφους».

H αερομαχία όμως είχε συνέπειες και για το Νο1 τουρκικό F¬102. Κλονισμένος προφανώς ο χειριστής του από την προσπάθεια αποφυγής του ΑΙΜ-9 και έχοντας αντιληφθεί προφανώς την κατάρριψη του συναδέλφου του, έχασε τον προσανατολισμό του. Περιπλανήθηκε έτσι στο Αιγαίο φθάνοντας μέχρι το ύψος της Τανάγρας, φέροντας το 1FF/SlF σε θέση EMERGENCY.

'Οταν αντιλήφθηκε το σφάλμα του, έλαβε πορεία ανατολική και καταδιωκόμενος από άλλα ελληνικά μαχητικά που στο μεταξύ είχαν απογειωθεί, πέρασε νοτίως της Χίου.

Την ώρα αυτή, οι ελληνικοί σταθμοί ραντάρ εντόπισαν δύο άλλα ίχνη τουρκικών αεροσκαφών που πετούσαν στην περιοχή Σμύρνης, ανατολικώς της Σάμου. Εκτελούσαν απλούς κύκλους, δείχνοντας να αναμένουν κάτι. Είτε γνώριζαν τις στιγμές αγωνίας που περνούσε ο συνάδελφός τους και τον περίμεναν για να του παράσχουν βοήθεια, είτε ανέμεναν γενικώς κάποιο σημάδι από το ζεύγος των F-102 που είχε «εξαφανισθεί».

Σε κάθε περίπτωση, οι Τούρκοι δεν τολμούσαν πλέον να εισέλθουν στον ελληνικό χώρο. Πράγματι, μόλις το καταδιωκόμενο F-102 εισήλθε στον τουρκικό χώρο, οι συνάδελφοί του το πλησίασαν και τον συνόδευσαν κατευθυνόμενοι προς την Σμύρνη. 'Ομως το F-102 δεν έφθασε ποτέ στον προορισμό του.

Κατά την 'Εκθεση Σεμερτζάκη, «λόγω εξαντλήσεως των καυσίμων του, εγκατελείφθη υπό του χειριστού». Σύμφωνα με τον Σκαμπαρδώνη, «Αρκετά δε αργότερα μάθαμε ότι ο δεύτερος Τούρκος χειριστής, υπέστη τέτοιο σοκ που έχασε τον προσανατολισμό του. Στις απεγνωσμένες προσπάθειές του να φτάσει πάνω από την τουρκική ακτή σε κατάσταση πανικού, φοβούμενος ίσως ότι τα ελληνικά αεροσκάφη εξακολουθούν να βρίσχονται στην ουρά του, εξάντλησε, μάλλον μέσω αδικαιολόγητης και υπερβολικής χρήσης του μετακαυστήρα του κινητήρα του, τα καύσιμά του με αποτέλεσμα να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση κάπου στα Μικρασιατικά παράλια. Το αεροπλάνο του καταστράφηκε ολοσχερώς και ο ίδιος τραυματίστηκε ßαρειά με αποτέλεσμα να πεθάνει μετά από λίγο.

Επίσης μάθαμε ότι και οι δύο Τούρκοι χειριστές ήταν υψηλόβαθμο,. Με βάση τις πληροφορίες μας ο αρχηγός του σχηματισμού ήταν αντισμήναρχος και ο Νο.2 επισμηναγός. Μετά από αυτό τίποτα. Όλα ξαναγύρισαν στους κανονικούς τους ρυθμούς και οι Τούρκοι δεν ξαναφάνηκαν ούτε κατά τη διάρκεια της δεύτερης εισβολής στην Κύπρο τον Αύγουστο».

H αντίδραση της ελληνικής πλευράς ήταν και πάλι αξιοπερίεργη. Κατά την εξέλιξη της αερομαχίας και περί τις 13.40, διαβιβάσθηχε εντολή του Κέντρου Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Αεροπορίας όπως «τα ημέτερα αεροσκάφη, μη βάλλουν εάν δεν βληθούν». Λίγο αργότερα δε, στις 14.20, διαβιβάσθηκε νέα εντολή σύμφωνα με την οποία "τα ημέτερα αεροσκάφη Αεραμύνης μη ίπτανται πέραν του 25ου Μεσημβρινού"! Σας θυμίζει κάτι αυτό;

Τυχαίο?

Overthrow Tunisian President Ben Ali Died in Jeddah, Saudi Arabia

Zine El Abidine Ben Ali

Απεβίωσε ο τέως υπουργός Οικονομικών της Ιρλανδίας



Mubarak's health in question
CBC News

Hosni Mubarak resigned as Egypt's president on Feb. 11 after nearly 30 years in power.


Αμερικανοτσολιας

Αφηγημα

Βιβλίο

Η Γοητεια του Καπιταλισμου η (διαζ) Περι Κρισεως Χαραλαμπος Γ.Βλαχος εκδοσεις futura σελ.77(μονο) Τιμη 7,67 μειον 10% (μονο) απο ΙΑΝΟΣ Κυκλοφορησε Μαρτιο του 2011

Αλήθειες του δρόμου....

Άλλος για το το γυαλι;

Καλά σαράντα

ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ 40 τα μέτρα μέχρι το 2015
ΜΕ νέα οριζόντια εισπρακτικά μέτρα, όπως ο κεφαλικός φόρος και το νέο τέλος στα ακίνητα, η κυβέρνηση ομολογεί για άλλη μία φορά την αποτυχία της οικονομικής πολιτικής που καθιέρωσε πέρυσι και θα συνεχίσει να εφαρμόζει έως το 2015.
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου αποκάλυψε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ότι τον κεφαλικό φόρο 1-3% ή το πολύ 4% θα τον πληρώνουμε από φέτος και κάθε χρόνο μέχρι το 2015.
Εξετάζουν ακόμη και την επιβολή νέου τέλους στα ακίνητα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Τα 40 φτάνουν τα πρώτα εισοδηματικά και φοροεισπρακτικά μέτρα που θα ενταχθούν στο, αμφισβητούμενης επιτυχίας, πακέτο συνολικού ...
ύψους 28.259 εκατ. ευρώ, που ξεκινάει φέτος με 6,4 δισ. ευρώ.
Το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, που θα ψηφιστεί μέχρι τέλος του μήνα, είναι άμεσα συνυφασμένο με την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας και για το λόγο αυτό δύο παρατηρητές της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα εγκατασταθούν στο νεοσυσταθέν «Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας».

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΦΑΙΜΑΞΗ*ΤΑ ΠΡΩΤΑ 40 ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ 2011-15*ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Ομολογία αποτυχίας τα νέα οριζόντια μέτρα
Της ΕΛΕΝΗΣ ΚΩΣΤΑΡΕΛΟΥ

Με νέα οριζόντια εισπρακτικά μέτρα, όπως ο κεφαλικός φόρος και το νέο τέλος στα ακίνητα, η κυβέρνηση ομολογεί για άλλη μια φορά την αποτυχία της οικονομικής πολιτικής που καθιέρωσε πέρσι και θα συνεχίσει να εφαρμόζει έως το 2015.

Η φορολογική αφαίμαξη συνεχίζεται. Στόχος είναι να γεμίσουν ευρώ τα δημόσια ταμεία και να αδειάσουν οι τσέπες των πολιτών, που θα βιώσουν για άλλη μια φορά τη δραστική μείωση των εισοδημάτων τους. Η κυβέρνηση, κατά τις ανακοινώσεις του Γιώργου Παπακωνσταντίνου σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, είναι αποφασισμένη να προχωρήσει με οποιοδήποτε πολιτικό κόστος, καθώς -όπως είπε χαρακτηριστικά- «είμαστε στη μέση του ποταμού. Αν σταματήσουμε θα μας πάρει το ρεύμα»... Και στο σημείο αυτό ζήτησε «τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας σε δύσκολες αποφάσεις», καθιστώντας σαφές πως και φέτος, όπως και πέρσι, αλλά και τα επόμενα χρόνια, «πρέπει να κάνουν θυσίες».

Η ύφεση

«Μαγικός τρόπος δεν υπάρχει» κατά τον υπουργό Οικονομικών, αλλά λύσεις επί της ουσίας δεν βλέπουμε εδώ κι ενάμιση χρόνο. Η πάταξη της φοροδιαφυγής φαντάζει όνειρο. Ετσι εξηγείται άλλωστε η απόδοση των πρώτων περίπου 800 εκατ. ευρώ από το 2013! Γι' αυτό και καταφεύγουν στην εύκολη γνωστή συνταγή της επιβολής νέων ή της αύξησης υπαρχόντων φόρων και εισφορών. Η ύφεση πάντως μένει σταθερή στο 3,5% φέτος (3,8% σύμφωνα με την τρόικα), το χρέος θα περιοριστεί μόνο στο 139,5% το 2015 και τα πρωτογενή πλεονάσματα θα τα δούμε από το 2014 αντί του 2012.

Το νέο μείγμα

Το, αμφισβητούμενης επιτυχίας, νέο μίγμα μέτρων, συνολικού ύψους 28.259 εκατ. ευρώ, τίθεται από φέτος σε ισχύ με πακέτο 6.537 εκατ. ευρώ. Το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής είναι άμεσα συνυφασμένο με την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας και για το λόγο αυτό στο νεοσυσταθέν «Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας» ή «Οργανισμό Ανασυγκρότησης» θα συμμετέχουν 2 παρατηρητές από την Ευρωπαϊκή Ενωση!

Από τα νεότερα στοιχεία σχετικά με τα πρώτα 40 μέτρα που θα ενταχτούν σε εφαρμοστικούς νόμους, με τον πρώτο να κατατίθεται στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα (ψήφιση αρχές Ιουλίου), και εντάσσονται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής που θα ψηφιστεί τέλη του μήνα -μετά τις αποφάσεις της συνόδου κορυφής της Ευρωπαϊκής Ενωσης διαπιστώνουμε:

1.Κεφαλικός φόρος. Η εισοδηματική εισφορά 1-3% ή και 4% θα εισπράττεται κάθε χρόνο από φέτος μέχρι το 2015. Το ύψος του εισοδήματος πέραν του οποίου θα επιβληθεί εξετάζεται να είναι 8.000 ευρώ ή 12.000 ευρώ, χωρίς μέχρι το τέλος να αποκλείονται και τα 6.000 ευρώ. Διερευνάται να παρακρατείται κάθε μήνα μαζί με τον παρακρατούμενο φόρο εισοδήματος. Γι' αυτό άλλωστε φέτος προβλέπουν έσοδα 400 εκατ. ευρώ.

2.Τέλος ακινήτων. Ο νέος φόρος, που μπορεί να κυμανθεί γύρω στο 0,1% με 0,2% βάσει της αντικειμενικής αξίας (αυξάνουν από το 2012) και των τετραγωνικών μέτρων κάθε ακινήτου θα εισπράττεται μέσω λογαριασμού κοινής ωφέλειας -πιθανότατα της ΔΕΗ (σ.σ. ήδη πληρώνουμε το ΤΑΠ στους δήμους). Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση περί επιβολής τέλους 5 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, που έγινε από υπουργό στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, μπορεί να προκάλεσε σοκ στους συναδέλφους του, αλλά φαίνεται πως εισακούστηκε θετικά από τον υπουργό Οικονομικών... Το μέτρο θα εφαρμοστεί συνδυαστικά με το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας, αν δεν προχωρήσουν σε μεγάλη μείωση του αφορολογήτου, στα 100.000 ευρώ έναντι 400.000 ευρώ σήμερα.

3. Αντικειμενικά κριτήρια ή τεκμήρια. Επανέρχονται έπειτα από περίπου 10 χρόνια τα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών (σ.σ. υιοθετήθηκαν το 1994 από τον τότε υπουργό Οικονομικών Αλέκο Παπαδόπουλο, κατά την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ). Η αποτυχία δημιουργίας ελεγκτικού μηχανισμού την τελευταία δεκαετία οδηγεί και πάλι στα «αντισυνταγματικά», όπως κρίθηκαν τότε, κριτήρια.

4.Ειδικοί φόροι κατανάλωσης. Η εξίσωση του ΕΦΚ σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης παραμένει ανοιχτό. Σύμφωνα με τον υπουργό, το μέτρο οδεύει προς εφαρμογή, εκτός κι αν δεν βρουν μηχανισμό στήριξης (επιστροφής του φόρου) των οικονομικά αδύναμων και των κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας. Αν δεν βρεθεί ο μηχανισμός, τότε εγκαταλείπεται το μέτρο και θα αναζητήσουν άλλο με ισοδύναμη απόδοση φόρων... Ανοιχτό παραμένει και η επιβολή ΕΦΚ στα αναψυκτικά -αν και δεν αποκλείεται να συνδυαστεί με την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη εστίασης.

5. Τεκμήρια. Η αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης, την οποία πέρσι απέφυγε το οικονομικό επιτελείο, φέτος εκ των πραγμάτων αναγκάζεται να την εφαρμόσει. Στόχος είναι να πιαστούν οι έχοντες μεγάλη ακίνητη και κινητή περιουσία.

6. Κεφάλαια. Η φυγή κεφαλαίων προς το εξωτερικό μπλοκάρεται εκ των υστέρων, με την επιβολή πόθεν έσχες, ενώ παράλληλα δίνουν ξανά κίνητρα επαναπατρισμού. Συμπληρωματικά δε, επαναφέρουν το τέλος (ΕΦΤΕ) στις τραπεζικές συναλλαγές.

7. Εισοδήματα. Η μείωση των εισοδημάτων θα είναι διπλή: η πρώτη από την αύξηση των φόρων και η δεύτερη από τη μείωση των αποδοχών μέσω εισφορών, κατάργηση επιδομάτων, κόψιμο υπερωριών και πρόσθετων αμοιβών, μείωση επικουρικών συντάξεων, κατάργηση ή περικοπές κοινωνικών επιδομάτων, απολύσεις συμβασιούχων και «απομάκρυνση» δημοσίων υπαλλήλων από φορείς ή οργανισμούς που καταργούνται ή συγχωνεύονται. Υπό εξέταση οι αγροτικές συντάξεις, καθώς θα χορηγούνται του τόπου διαμονής.

Οι υποσχέσεις δεν έλειψαν από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, καθώς ο υπουργός Οικονομικών μίλησε για χαμηλότερη φορολογία και λιγότερους συντελεστές φορολόγησης με το επόμενο φορολογικό, που θα φέρει στη Βουλή το Σεπτέμβριο του 2011.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)