Γκολαντιές. menou
- Home
- Φορολογικό
- Νέες Συντάξεις ΕΦΚΑ
- Νέες Συντάξεις Δημοσίου
- Νέες Συντάξεις Ιδιωτικού Τομέα
- Νέες Συντάξεις Χηρείας
- Επικουρικές Συντάξεις
- Προσωπική Διαφορά
- Ασφαλιστικό ΙΚΑ
- Ασφαλιστικό ΔΕΚΟ-Αυτοαπασχολούμενων
- Συνταξιοδοτικό
- Στρατιωτικοί
- 6μηνα
- Σωματα Ασφαλείας
- Ιατροί/ΕΤΑΑ
- Eκπαιδευτικοί
- Δικηγόροι-Μηχανικοί
- Aποδείξεις Εφορίας
- Υπολογ.ΣύνταξηςΙΚΑ
- ΕΚΑΣ
- Εργασιακό
- Μητέρες
- Τεκμήρια
- Εντυπα ΙΚΑ
- ΦΠΑ Δικηγόρων
- Τaxisnet
- Oρια ΟΑΕΕ
- Πλασματικά
- Φ.Π.Α.
- Δημόσιο
- Φορολογικό
- Τεκμηρια
- Μισθοι-Συνταξεις 2011
- Δημόσιο και 65
- ΙΚΑ και Ενσημα
- Σύνταξη και Αναπηρία
- Διαδικασία Συντ/σης
- Αναγνώριση
- Μεταβίβαση
- Ερωταπαντήσεις
- About
Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013
Αλλαγές με τις αποδείξεις: Ποιές μαζεύουμε, πότε έχουμε έκπτωση
αποφύγουμε πρόστιμα το ύψος των οποίων φτάνει μέχρι και τα 3.300 ευρώ. Από την 1/1/2014 το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει φιλικότερο μηχανισμό ο οποίος θα προσφέρει και …εκπτώσεις σε όσους αρέσκονται να ζητούν αποδείξεις. Πώς θα λειτουργήσει;
Καταρχήν να επισημάνουμε ότι ακόμη δεν έχουν ληφθεί οι οριστικές αποφάσεις. Το βέβαιο είναι ότι θα εγκαταλειφθεί το άκρως γραφειοκρατικό μέτρο με τη μορφή που υπάρχει σήμερα καθώς κρίθηκε ότι δεν έχει αποδώσει απολύτως τίποτα. Οι φορολογούμενοι συμπληρώνουν το απαιτούμενο ποσό των αποδείξεων στη φορολογική τους δήλωση –είτε τις έχουν είτε όχι- πιστεύοντας (και σε ένα βαθμό δικαίως) ότι ο έφορος ακόμη και σε περίπτωση ελέγχου δεν θα κάτσει να μετρήσει τα πάσης φύσεως χαρτάκια.
Τι μελετάται;
Μια παραλλαγή του συστήματος που ίσχυε πριν το 2010. Δηλαδή, αντί να επιβάλλονται πρόστιμα σε όσους δεν συλλέγουν αποδείξεις, να δίδονται κίνητρα. Όχι όμως για όλες τις αποδείξεις αλλά για συγκεκριμένες. Το 2007 και το 2008, συλλέγαμε για παράδειγμα, αποδείξεις από εστιατόρια, καφέ, μασάζ, κομμωτήρια, spa, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς και άλλες ομάδες επαγγελματιών για τις οποίες οι φορολογικές αρχές έκριναν ότι υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες φοροδιαφυγής. Το κίνητρο, ήταν ισχυρό αλλά μόνο για τους έχοντες τα υψηλότερα εισοδήματα καθώς η έκπτωση φόρου ήταν συνδεδεμένη με το ύψος του φορολογητέου εισοδήματος. Για τα υψηλότερα εισοδήματα, η έκπτωση έφτανε να αντιστοιχεί ακόμη και στο 15-16% επί της αξίας της απόδειξης.
Τώρα σχεδιάζεται να ισχύσει κάτι διαφορετικό:
1. Η έκπτωση φόρου θα είναι ένα ποσοστό (της τάξεως του 20%) αλλά θα ισχύει για όλους και όχι μόνο για τους έχοντες και κατέχοντες. Έτσι, το κίνητρο θα είναι ισχυρό για όλους προκειμένου να μπουν στο κυνήγι της απόδειξης
2. Η κατηγορία για την οποία θα δίδεται έκπτωση, δεν θα είναι γνωστή εκ των προτέρων στο ευρύ κοινό. Θα γνωστοποιείται με υπουργική απόφαση μετά το τέλος της χρονιάς. Έτσι, οι φορολογούμενοι θα συλλέγουν τα πάντα και θα περιμένουν ότι για κάποια από τις κατηγορίες των αποδείξεων που έχουν μαζέψει, θα κερδίσουν την έκπτωση
Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται πριν το τέλος του χρόνου καθώς το μέτρο θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του νέου έτους.
Προκύπτει λοιπόν ξεκάθαρα ότι το ...αφεντικό δεν τρελάθηκε. Το υπουργείο Οικονομικών πιστεύει ότι θα τονωθεί σημαντικά η ζήτηση για αποδείξεις καθώς το δέλεαρ θα είναι ισχυρό (σ.σ και 1000 ευρώ αποδείξεις να έχεις από υδραυλικό και να σου ...κάτσει αυτή η κατηγορία θα κερδίσεις 200 ευρώ). Έτσι, το ποσό που θα επιστραφεί στους φορολογούμενους ως έκπτωση φόρου, θα είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με το ποσό που θα εισρεύσει στα ταμεία του δημοσίου μέσω του ΦΠΑ. Επίσης, η εφαρμογή του μέτρου θα μπορεί να ελεγθεί καθώς δεν θα απαιτείται τεράστιος κόπος από τις φορολογικές αρχές για να ελέγξουν περιορισμένο αριθμό συναλλαγών (σε σχέση πάντοτε με τα δισεκατομμύρια των συναλλαγών που είμαστε υποχρεωμένοι να εμφανίζουμε τώρα στις φορολογικές μας δηλώσεις μέσω των αποδείξεων.
Πηγή: fpress.gr- enikos.gr
Προϋπολογισμός 2014: Στόχος πλεόνασμα 2,8 δισ. ευρώ και επιστροφή στην ανάπτυξη
Βέβαια για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα ο λογαριασμός για τους φορολογούμενους είναι μεγάλος. Θα ανέλθει στα 49,5 δισ. ευρώ το επόμενο έτος με πρόσθετους φόρους 2,8 δισ. ευρώ ενώ για το ένα τέταρτο της κοινωνίας το κόστος είναι ακόμη μεγαλύτερο αφού η ανεργία δεν κάμπτεται.
Διαβάστε ολόκληρο το προσχέδιο του προϋπολογισμού
Το προσχέδιο του Προϋπολογισμού λαμβάνει υπόψη τις πρώτες θετικές ενδείξεις που καταγράφηκαν το 2013, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας τις νέες εκτιμήσεις της κυβέρνησης.
Η ύφεση επιβραδύνεται, η ανεργία περιορίζεται, είπε ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας πως το μέσο ποσοστό της ανεργίας προβλέπεται να κυμανθεί στο 27% το 2013, ενώ η απασχόληση θα μειωθεί κατά 3,5%.
Η πρόβλεψη στον Προϋπολογισμό κάνει λόγο για μείωση της ανεργίας στο 26% το 2014.
Υπογράμμισε, επίσης, πως για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά επιτυγχάνονται οι στόχοι της δημοσιονομικής πολιτικής. Εκτιμάται, είπε, πως φέτος θα υπάρχει ένα μικρό αλλά βιώσιμο πρωτογενές πλεόνασμα ύψους τουλάχιστον 340 εκατ. ευρώ. «Αυτό είναι μια συντηρητική εκτίμηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας.
Το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης ως ποσοστό του ΑΕΠ, εξαιρώντας τη στήριξη των τραπεζών, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 2,4% το 2013 από 6% το 2012.
Λίγο ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταικούρας δήλωσε αναλυτικά τα εξής:
-«Καταθέτουμε σήμερα προς συζήτηση στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2014.
Προσχέδιο που διαμορφώθηκε σε ένα περιβάλλον σταδιακής μακροοικονομικής και δημοσιονομικής σταθεροποίησης, το οποίο ήταν αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών που ανελήφθησαν και υλοποιήθηκαν από την Ελληνική Κυβέρνηση, από το καλοκαίρι του 2012, για την αντιμετώπιση των συνθηκών αβεβαιότητας και ασφυξίας, που είχαν συσσωρευθεί.
Προσχέδιο που λαμβάνει υπόψη τις πρώτες θετικές ενδείξεις που καταγράφησαν το 2013, σε συνέχεια και ως αποτέλεσμα των μεγάλων θυσιών της Ελληνικής κοινωνίας.
Συγκεκριμένα, κατά το 2013:
1ον. Η ύφεση επιβραδύνεται και αναθεωρούνται, επί τα βελτίω, οι αρχικές εκτιμήσεις.
Εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 4,0%, έναντι πρόβλεψης για 4,5% στον Προϋπολογισμό του 2013, ενώ ήταν 6,4% το 2012.
2ον. Ο ρυθμός αύξησης της ανεργίας περιορίζεται.
Ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των ανέργων έχει μειωθεί.
Το ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα είναι θετικό.
Βέβαια η ανεργία παραμένει πολύ υψηλή:
Το μέσο ποσοστό ανεργίας εκτιμάται ότι θα κυμανθεί γύρω στο 27,0%, ενώ η απασχόληση εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 3,5%.
3ον. Επιτυγχάνονται οι στόχοι της δημοσιονομικής πολιτικής που είχαν τεθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.Εκτιμάται ότι εφέτος θα υπάρξει ένα μικρό αλλά βιώσιμο πρωτογενές πλεόνασμα, ύψους, τουλάχιστον, 340 εκατ. ευρώ.Και πρόκειται για συντηρητική εκτίμηση.
Και αυτή χωρίς να περιλαμβάνεται η αναδρομική μείωση του επιτοκίου σε χορηγούμενα από τους εταίρους δάνεια.
Χωρίς τη μεταφορά αποδόσεων από τη διακράτηση ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου στα χαρτοφυλάκια των Κεντρικών Τραπεζών του Ευρωσυστήματος (ANFAs).
Χωρίς τα ποσά που αντιστοιχούν στα Securities Market Programme (SMPs) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Και με τις επιστροφές φόρων και τις δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων να εκτιμώνται ότι θα διαμορφωθούν στο ύψος του Προϋπολογισμού, υψηλότερες από το 2012.
4ον. Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, ως ποσοστό του ΑΕΠ, σύμφωνα με τη μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ESA 95), και εξαιρώντας την εφάπαξ επίπτωση της στήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, θα περιορισθεί στις 2,4 εκατοστιαίες μονάδες από 6 εκατοστιαίες μονάδες το 2012.
Σε όρους πρωτογενούς αποτελέσματος εκτιμάται ότι θα υπάρξει πλεόνασμα ύψους 3,4 δισ. ευρώ ή 1,9% του ΑΕΠ, έναντι ελλείμματος 1,9 δισ. ευρώ ή 1% του ΑΕΠ το 2012.
Το εν λόγω πλεόνασμα, εάν εξαιρεθεί η επίδραση της ύφεσης και των άλλων συγκυριακών παραγόντων, εκτιμάται ότι θα είναι το υψηλότερο μεταξύ όλων των κρατών-μελών της Ευρωζώνης, καθώς, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το κυκλικά διορθωμένο πρωτογενές πλεόνασμα της χώρας εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 6,3% του ΑΕΠ, έναντι 1,7% στην Ευρωζώνη.
5ον. Ο ρυθμός αύξησης, παρά την προσωρινή αύξηση του δημόσιου χρέους, περιορίζεται.
Ωστόσο, αυτή η αύξηση ούτε αιφνίδια είναι ούτε μπορεί να αποτελέσει αιτία για την πρόκληση οποιασδήποτε ανησυχίας.
Είναι παροδική, χρονικά ορισμένη και, το σημαντικότερο, αντιρροπείται από την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων από το Ελληνικό Δημόσιο.
Συγκεκριμένα, αυτή η φαινομενική αύξηση χρέους είναι προϊόν της υποχρέωσης απεικόνισης της εκταμίευσης των κεφαλαίων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας προς το Ελληνικό Δημόσιο προκειμένου να επιτευχθεί η χρηματοδότηση της ανακεφαλαιοποίησης των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Ωστόσο, το χρέος που δημιουργείται από την εκταμίευση των κεφαλαίων αντικρίζεται από περιουσιακά στοιχεία που αποτελούν πλέον ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου, με προβλεπόμενη εκποίησή τους και με προσδιορισμένη αξία μεταπώλησης.
6ον. Οι δαπάνες για τόκους του δημόσιου χρέους μειώνονται.
Θα διαμορφωθούν στα 6,1 δισ. ευρώ, από 12,2 δισ. ευρώ το 2012.
Μείωση κατά το ήμισυ.
Αυτή η μεγάλη μείωση από το 2012 και μετά, οφείλεται στη μείωση του ύψους του δημόσιου χρέους μετά την ανταλλαγή των ομολόγων (PSI) του Μαρτίου του 2012 και την επαναγορά του Δεκεμβρίου του 2012, τη μείωση του περιθωρίου επιτοκίου των δανείων του Μηχανισμού Στήριξης και την αναβολή καταβολής τόκων για τα δάνεια που χορηγήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Πιο αναλυτικά, σε ότι αφορά τα έσοδα και τις δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για εφέτος:
- Τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού, μετά τη μείωση των επιστροφών, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 47 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας υστέρηση περίπου 1,5 δισ. ευρώ έναντι του στόχου του επικαιροποιημένου ΜΠΔΣ.
Σε αυτή την υστέρηση συμπεριλαμβάνονται και 723 εκατ. ευρώ για επιστροφές φόρων παρελθόντων οικονομικών ετών που εξοφλούνται από την ειδική πίστωση και των οποίων η επίδραση είναι δημοσιονομικά ουδέτερη στο ισοζύγιο της Γενικής Κυβέρνησης.
Αν αφαιρεθεί αυτό το ποσό, τότε η πραγματική απόκλιση έναντι του στόχου, σε ταμειακή βάση, περιορίζεται στα 805 εκατ. ευρώ.
Η απόκλιση αυτή υπερκαλύπτεται σε δημοσιονομική βάση, μετά τις εθνικολογιστικές προσαρμογές, από τις εξής πηγές:
- Την τελευταία δόση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων που θα εισπραχθεί τον Ιανουάριο του 2014, λόγω της παράτασης που είχε δοθεί στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ.
- Τις εισπράξεις των φόρων περιουσίας (ΦΑΠ 2013) και των φόρων περιουσίας παρελθόντων οικονομικών ετών (ΦΑΠ 2011 και 2012) τους δύο πρώτους μήνες του 2014, καθώς δόθηκε η δυνατότητα αποπληρωμής των φόρων αυτών σε δόσεις που ολοκληρώνονται το Φεβρουάριο του 2014, ύψους περίπου 350 εκατ. ευρώ.
- Τις εισπράξεις του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων (ΕΕΤΑ 2013) μέχρι και το Μάρτιο του 2014, ύψους περίπου 180 εκατ. ευρώ.
- Την απόδοση από την Τράπεζα της Ελλάδος στο Ελληνικό Δημόσιο του εναπομένοντος υπολοίπου κερδών της για τη χρήση 2013, με την εκτιμώμενη καταβολή μερίσματος ύψους 480 εκατ. ευρώ.
Κατόπιν αυτών των προσαρμογών, ύψους περίπου 1,1 δισ. ευρώ, προκύπτει ότι τα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού εφέτος, σε δημοσιονομική βάση, κινούνται στο πλαίσιο των στόχων που είχαν τεθεί, γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά την τελευταία πενταετία.
Μάλιστα η εξέλιξη αυτή καταγράφεται σε ένα έτος που για πρώτη φορά την τελευταία περίοδο, επήλθαν στοχευμένες ελαφρύνσεις σε φόρους, όπως είναι η μείωση κατά 15% στο Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων και η μείωση κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση.
Η επίτευξη των στόχων των εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού, εντός του 6ου έτους ύφεσης, συνιστά θετική προοπτική για την επίτευξη του στόχου των εσόδων και για το 2014.
- Οι συνολικές δαπάνες του Τακτικού Προϋπολογισμού εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 52,6 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 885 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του επικαιροποιημένου ΜΠΔΣ.
Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει το γεγονός ότι έχει ελεγχθεί η διαχείριση και έχει προωθηθεί η πειθαρχία στο σκέλος των δημόσιων δαπανών, με αποτέλεσμα η απόδοση των παρεμβάσεων δημοσιονομικής πολιτικής να ανταποκρίνεται στις αρχικές εκτιμήσεις.
Σε κάθε περίπτωση, αυτές οι θετικές ενδείξεις αποτελούν εφαλτήριο για συνέχιση του εγχειρήματος και όχι αφορμή για εφησυχασμό, καθώς τα χρόνια διαρθρωτικά και δημοσιονομικά προβλήματα της Ελληνικής οικονομίας, που καθήλωναν τη μακροχρόνια ανταγωνιστικότητα και δυναμική της, δεν έχουν αντιμετωπιστεί σε όλο τους το εύρος.
Προς την κατεύθυνση αυτή, απαιτείται η συνέχιση της υλοποίησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και θεσμικών αλλαγών, η περαιτέρω προώθηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και η επιτάχυνση των δομικών αλλαγών για τη βελτίωση του επιχειρηματικού και επενδυτικού περιβάλλοντος.
Δηλαδή, ο περαιτέρω εμπλουτισμός του δημοσιονομικού εγχειρήματος με αναπτυξιακές δράσεις και μέτρα που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην επαναφορά της πραγματικής οικονομικής δραστηριότητας σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης, αφού η δημοσιονομική εξυγίανση, προσαρμογή και πειθαρχία, αν και αναγκαία, δεν αποτελεί από μόνη της ικανή συνθήκη για την έξοδο από την κρίση.
Οι στόχοι του 2014:
1ον. Η Ελληνική οικονομία προβλέπεται να εξέλθει από την παρατεταμένη ύφεση συρρίκνωσης και το ΑΕΠ θα σημειώσει θετικό ρυθμό μεταβολής (+0,6%).
Κυρίως λόγω της ανάκαμψης των επενδύσεων και της ενίσχυσης των εξαγωγών.
Εκτιμάται ότι θετικές επιδράσεις στην πραγματική οικονομία θα έχουν η υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων από πόρους του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η ολοκλήρωση της προγραμματισμένης διαδικασίας αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα, η περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας κόστους και η επιτάχυνση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Καθοριστική προβλέπεται να είναι και η βελτίωση στις συνθήκες ρευστότητας της οικονομίας, που αναμένεται να επηρεαστούν θετικά από την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης και αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος.
2ον. Το ποσοστό ανεργίας, αντιδρώντας με κάποιο βαθμό υστέρησης στην πορεία της οικονομικής δραστηριότητας, προβλέπεται να αρχίσει σταδιακά να μειώνεται.
Εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 26% του εργατικού δυναμικού.
Η απασχόληση προβλέπεται να αυξηθεί κατά 0,6%, λόγω της ανάκαμψης της οικονομικής δραστηριότητας και των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.
3ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τους όρους του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 2,8 δισ. ευρώ ή στο 1,6% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 1,5% του ΑΕΠ.
Από 344 εκατ. ευρώ ή 0,2% του ΑΕΠ εφέτος.
Η βελτίωση αυτή του πρωτογενούς αποτελέσματος θα προέλθει, κυρίως, από τη βελτίωση του αποτελέσματος του ισοζυγίου του Κρατικού Προϋπολογισμού, τόσο στο σκέλος των εσόδων όσο και των δαπανών.
4ον. Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 4,3 δισ. ευρώ ή στο 2,4% του ΑΕΠ το 2014.
Ενώ το πρωτογενές αποτέλεσμα εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε πλεόνασμα ύψους 5,3 δισ. ευρώ ή στο 2,9% του ΑΕΠ, από 3,4 δισ. ευρώ ή 1,9% του ΑΕΠ εφέτος.
5ον. Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα 319,4 δισ. ευρώ ή στο 174,5% του ΑΕΠ.
Για πρώτη φορά προβλέπεται ότι το χρέος θα μειωθεί το 2014 ως απόλυτο μέγεθος, σε σχέση με το 2013, λόγω, κυρίως, της επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος, της συγκράτησης των δαπανών για τόκους και της υλοποίησης του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων.
Σημειώνεται βέβαια ότι το ζήτημα της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους παραμένει ανοικτό.
Η χώρα οφείλει να «φρενάρει» ριζικά την αυξητική δυναμική και να αντιστρέψει την τάση τόσο ως απόλυτο μέγεθος όσο και ως ποσοστό του ΑΕΠ.
Αυτό θα πραγματοποιηθεί με την επίτευξη διατηρήσιμων πρωτογενών πλεονασμάτων και με τον εμπλουτισμό του μίγματος της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής και την ισχυροποίηση των αναπτυξιακών εργαλείων.
Με την υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών και αποκρατικοποιήσεων, με τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
Παράλληλα και εφόσον εμείς είμαστε συνεπείς προς τις δεσμεύσεις μας, θα αξιώσουμε, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012, την έμπρακτη συμβολή των εταίρων μας στην ελάφρυνση του δημοσίου χρέους.
Θα αναζητήσουμε, μέσα από την διαπραγμάτευση, τους βέλτιστους τρόπους.
Πιο αναλυτικά, σε ότι αφορά τα έσοδα και τις δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2014:
- Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού προβλέπεται να ανέλθουν στα 54,5 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,6% έναντι του 2013.
Χρήστος Σταϊκούρας: Η αύξηση αυτή δεν προέρχεται από την ψήφιση νέων φόρων
Προέρχεται:
- Από τις αυξημένες εισπράξεις κατά 1,1 δισ. ευρώ περίπου των δύο πρώτων μηνών του 2014. Το ποσό αυτό όμως, όπως προαναφέρθηκε, καθώς αφορά αποπληρωμή δόσεων για εφετινές φορολογικές υποχρεώσεις, θα καταγραφεί στο δημοσιονομικό έτος 2013, μετά τις προβλεπόμενες εθνικολογιστικές προσαρμογές.
- Από τις ευνοϊκότερες προβλέψεις συγκεκριμένων μακροοικονομικών μεταβλητών (π.χ. ιδιωτική κατανάλωση), οι οποίες είναι βελτιωμένες έναντι των προβλέψεων που είχαν ληφθεί υπόψη κατά την κατάρτιση του επικαιροποιημένου ΜΠΔΣ και επηρεάζουν, επί τα βελτίω, τις προβλέψεις για το 2014 (π.χ. έσοδα ΦΠΑ).
- Από τις εκτιμήσεις για σταδιακή αύξηση της φορολογικής συμμόρφωσης από το επόμενο έτος, καθώς και τις εκτιμήσεις της φορολογικής διοίκησης για την απόδοση συγκεκριμένων δράσεων που έχουν αναληφθεί στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων των τελευταίων ετών για την είσπραξη ληξιπροθέσμων οφειλών και καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.
Τονίζεται ότι οι ως άνω εκτιμήσεις βασίζονται σε ευρήματα μελετών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΔΝΤ και τελούν υπό αξιολόγηση, ενώ η εξειδίκευση των δράσεων της φορολογικής διοίκησης θα συνεχιστεί μέχρι και την κατάρτιση του Σχεδίου του Κρατικού Προϋπολογισμού σε συνεργασία με την Τεχνική Βοήθεια που παρέχεται από τους εταίρους.
- Οι πρωτογενείς δαπάνες προβλέπεται να διαμορφωθούν περίπου στα 42 δισ. ευρώ. Ενδεικτικά:
- Οι δαπάνες για μισθούς και συντάξεις θα είναι οριακά μειωμένες, κατά 133 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τις εκτιμήσεις για το 2013, λόγω των παρεμβάσεων που είχαν προβλεφθεί στο επικαιροποιημένο ΜΠΔΣ, όπως ο περιορισμός των προσλήψεων αναπληρωτών καθηγητών λόγω της αύξησης των ωρών διδασκαλίας, ο περιορισμός του προσωπικού που υπηρετεί με συμβάσεις και η μείωση του αριθμού των εισακτέων στις παραγωγικές σχολές.
Επισημαίνεται ότι στις παραπάνω πιστώσεις δεν περιλαμβάνεται η περικοπή που είχε προβλεφθεί ύψους 336 εκατ. ευρώ σε ακαθάριστη βάση (144 εκατ. ευρώ στους μισθούς και 192 εκατ. ευρώ στις συντάξεις) από την εφαρμογή νέου μισθολογίου στους ένστολους.
- Οι επιχορηγήσεις των ασφαλιστικών ταμείων και των νοσοκομείων προβλέπονται μειωμένες. Σημειώνεται ότι στις σχετικές εκτιμήσεις δεν περιλαμβάνεται και το μέτρο επιβολής εισφοράς επί του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, το οποίο θα ενίσχυε τα έσοδα του ΟΑΕΕ. Σε αντιστάθμισμα αυτού, το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας επεξεργάζεται στοχευμένες παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό σύστημα οι οποίες τελούν υπό αξιολόγηση.
- Οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 7 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 350 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις εκτιμήσεις για το 2013.
Ποια σκληρά οικονομικά μέτρα περνάνε "πίσω" από τη Χρυσή Αυγή - Τι αφορά στρατιωτικούς
Το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2014 κατατίθεται στη Βουλή και τα όσα προβλέπει είναι βόμβα που θα τινάξει στον αέρα ότι έχει απομείνει όρθιο στα ελληνικά νοικοκυριά. Οι στρατιωτικοί δεν εξαιρούνται και οι όποιες πρωθυπουργικές και άλλες διαβεβαιώσεις ακόμη δεν έχουν αποτυπωθεί σε έγγραφη δέσμευση.
Οι πληροφορίες ότι το προσχέδιο περιλαμβάνει νέα φορολογικά μέτρα ύψους 3,7 δισ. ευρώ τρομάζουν. Από αυτά σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες που υπάρχουν , το 1,5 δις θα αφορά σε μισθωτούς συνταξιούχους ,ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις.
2,2 δις ευρώ θα προέλθουν από που αλλού; Από την Άμυνα ,την Υγεία ,τη Παιδεία και τις συντάξεις!
Αυτά τα ποσά προέρχονται από μέτρα που έχουν νομοθετηθεί. Αν θα υπάρξουν και νέα μέσα στο 2014 θα εξαρτηθεί από το αν θα εισπραχθούν 17 δις από τη φορολογία.
Στόχος είναι η μείωση του συνολικού ύψους των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού κατά 3,3 δισ. ευρώ και η διαμόρφωσή τους στο ποσό των 50,2 δισ. ευρώ, από 53,5 δισ. ευρώ, φέτος. Οι πρωτογενείς δαπάνες θα μειωθούν κατά 3,3 δισ. ευρώ, στο ποσό των 41,4 δισ. ευρώ, από 44,7 δισ. ευρώ, φέτος.
Όλα δείχνουν ότι νέες περικοπές είναι αναπόφευκτες.
Και οι στρατιωτικοί φαίνεται ότι δεν θα τη γλιτώσουν. Οι μειώσεις των συντάξεων των απόστρατων κατά 162 εκατομμύρια ευρώ και η μείωση των κονδυλίων για την Άμυνα κατά 100 εκατομμύρια τουλάχιστον δεν έχουν “σβήσει” από το χαρτί. Και είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα σβήσουν.
Συνεπώς : πολύ ορθά η υπόθεση της Χρυσής Αυγής απασχολεί την κυβέρνηση που έστω και καθυστερημένα αποφάσισε να ασχοληθεί. Όμως αυτό το ζήτημα έχει πάρει το δρόμο του. Καλό θα είναι να αρχίσουν να ασχολούνται με τα πραγματικά προβλήματα των πολιτών οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία γνώριζαν εδώ και πάρα πολύ καιρό τι ήταν και τι έκανε η ΧΑ.
Το ερώτημα λοιπόν είναι αν η κυβέρνηση του κ.Σαμαρά προτίθεται να δείξει αν όχι την ίδια τουλάχιστον κάποια αποφασιστικότητα έναντι της τρόϊκας και αν είναι έτοιμη να πει επιτέλους και κάποιο όχι. Οι πολίτες θεωρούσαν εξαιρετικά επικίνδυνη για τη Δημοκρατία την οργάνωση της Χρυσής Αυγής. Θεωρούν όμως εξίσου επικίνδυνη την “οργάνωση” της τρόϊκας . Επικίνδυνη για την ίδια τους τη ζωή που καταστρέφεται.
http://www.onalert.gr/stories/poia-sklira-metra-pernane-piso-apo-ti-xrysi-aygi
Πως ήσουν και πως έγινες...
πολιτικής σκηνής σε πιο τρυφερά και ανέμελα χρόνια.
10.Κωνσταντίνος Μητσοτάκης-Στην εποχή των Δεινοσαύρων
11.Νίκος Μιχαλολιάκος- το μιλιτέρ είναι πολύ της μόδας και φέτος
12.Μάκης Βορίδης-Ένας ακτιβιστής της Δεξιάς
12.cool Αλέξης Τσίπρας
13.Κωνσταντίνος Καραμανλής-μια σπάνια φωνή του ελληνικού πενταγράμμου
Γράμμα προς ένα νέο οπαδό της Χρυσής Αυγής
Ημερησία
5 Οκτωβρίου 2013
Αυτό δεν είναι ένα γράμμα. Δεν απευθύνεται σε κάποιον ή κάποια που γνωρίζω. Δεν ανυπομονούσα να το γράψω. Δεν υπάρχει κανείς που θα το περιμένει.
Αυτή είναι μια ανοικτή επιστολή. Μου τη ζήτησε ηΗμερησία και αποφάσισα να τη γράψω. Απευθύνεται σε νέους και νέες. Δεν ξέρω πόσοι είναι. Δεν ξέρω τι σκέφτονται. Δεν ξέρω τι πρόκειται να κάνουν. Υποψιάζομαι ότι οι περισσότεροι δεν θα ενδιαφερθούν να διαβάσουν αυτήν την επιστολή. Αλλά εγώ έχω υποχρέωση να τη γράψω.
Δεν θέλω να είναι μια συνηθισμένη επιστολή αυτού του τύπου. Γλυκανάλατα πατερναλιστική. Δεν θέλω να δείξω κατανόηση. Ούτε θα σας ζαλίσω με γελοίους λυρισμούς. Θα σας πω μόνο αυτό που πιστεύω.
1. Η Χρυσή Αυγή είναι ένα καθαρόαιμο ναζιστικό κόμμα. Είσαι σίγουρος ότι είσαι κι εσύ ναζιστής; Είσαι σίγουρη ότι θέλεις να υποστηρίξεις ένα κόμμα που θαυμάζει εκείνους που διέπραξαν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας μαζί με το χειρότερο απ' όλα, το Ολοκαύτωμα; Είσαι σίγουρος ότι θέλεις να συνδέσεις το όνομά σου και τη ζωή σου με ανθρώπους που έχουν πρότυπο εκείνους που επιτέθηκαν, κατάκτησαν και κατέστρεψαν την πατρίδα μας; Αν δεν σε πειράζουν όλα αυτά, αν θεωρείς ότι δεν σε αφορούν, αν είναι όλα πολύ μακρινά για σένα, τότε είσαι στον κατάλληλο πολιτικό χώρο. Τους αξίζεις και σου αξίζουν.
2. Η Χρυσή Αυγή είναι ένα ρατσιστικό, μισαλλόδοξο, απάνθρωπο κόμμα. Βλέπεις κι εσύ τους ανθρώπους που διαφέρουν από σένα σαν σκουπίδια; Νομίζεις κι εσύ ότι ανήκεις σε μια ανώτερη φυλή και σε ξεχωρίζει το καθαρό σου αίμα; Μισείς κι εσύ τόσο αυτούς τους ανθρώπους που ήρθαν στη χώρα μας για να επιβιώσουν; Είσαι έτοιμη κι εσύ να βγεις στους δρόμους και να κυνηγήσεις τα θηράματα; Αν έχεις καταντήσει έτσι, μείνε εκεί. Σε χρειάζονται και τους χρειάζεσαι.
3. Η Χρυσή Αυγή είναι ένα λούμπεν κόμμα της άγνοιας και της αγραμματοσύνης. Μαθαίνεις ιστορία από τα εθνικιστικά blogs του μίσους και της βλακείας; Δεν μπορείς να ξεχωρίσεις την ιστορία από τη μυθολογία; Διαβάζεις κείμενα τσαρλατάνων γιατί δεν μπορείς να αντέξεις την επιστήμη και τον ορθό λόγο; Πιστεύεις σε θεωρίες συνωμοσίας και ψεκασμένες «αλήθειες»; Ζεις προφανώς ακόμα στον Μεσαίωνα. Μείνε εκεί, θέλει θάρρος ο Διαφωτισμός.
Τι είπες;
Είσαι εκεί γιατί το πολιτικό σύστημα είναι βρόμικο; Γιατί οι πολιτικοί είναι κλέφτες; Κι εσύ αντιδράς επιλέγοντας ό,τι πιο βρόμικο υπάρχει. Εντάσσεις τον εαυτό σου σε μια συμμορία. Απορρίπτεις τους κλέφτες και διαλέγεις τους ναζιστές. Συγχαρητήρια. Να τους χαίρεσαι.
Είσαι εκεί γιατί αντιδράς στη βία που ασκεί το «άλλο άκρο»; Προφανώς λες ψέματα ακόμα και στον ίδιο σου τον εαυτό. Δεν απεχθάνεσαι τη βία. Απεχθάνεσαι την ακροαριστερή βία. Με την ακροδεξιά βία δεν φαίνεται να έχεις πρόβλημα. Αλλά όποιο είδος βίας κι αν ανέχεσαι και δικαιολογείς το ίδιο αχρείος είσαι.
Τι να σου πω άλλο; Δεν έχεις πλέον καμιά δικαιολογία. Κατόρθωσες να εξευτελίσεις τον εαυτό σου και την πατρίδα σου. Έπεσες στον πάτο. Ίσως τώρα (ίσως!) αποφασίσεις επιτέλους να σηκωθείς. Θα βρεις πολλά χέρια έτοιμα να σε βοηθήσουν.
* Ο Αριστείδης Χατζής είναι αναπληρωτής καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εδώ θα βρεις το άρθρο στην ιστοσελίδα της Ημερησίας μαζί με άλλα δύο σχετικά άρθρα του Δημήτρη Δημητράκου και της Σώτης Τριανταφύλλου.
tweeter
Our Banner
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô