Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -
Γκολαντιές. menou
- Home
- Φορολογικό
- Νέες Συντάξεις ΕΦΚΑ
- Νέες Συντάξεις Δημοσίου
- Νέες Συντάξεις Ιδιωτικού Τομέα
- Νέες Συντάξεις Χηρείας
- Επικουρικές Συντάξεις
- Προσωπική Διαφορά
- Ασφαλιστικό ΙΚΑ
- Ασφαλιστικό ΔΕΚΟ-Αυτοαπασχολούμενων
- Συνταξιοδοτικό
- Στρατιωτικοί
- 6μηνα
- Σωματα Ασφαλείας
- Ιατροί/ΕΤΑΑ
- Eκπαιδευτικοί
- Δικηγόροι-Μηχανικοί
- Aποδείξεις Εφορίας
- Υπολογ.ΣύνταξηςΙΚΑ
- ΕΚΑΣ
- Εργασιακό
- Μητέρες
- Τεκμήρια
- Εντυπα ΙΚΑ
- ΦΠΑ Δικηγόρων
- Τaxisnet
- Oρια ΟΑΕΕ
- Πλασματικά
- Φ.Π.Α.
- Δημόσιο
- Φορολογικό
- Τεκμηρια
- Μισθοι-Συνταξεις 2011
- Δημόσιο και 65
- ΙΚΑ και Ενσημα
- Σύνταξη και Αναπηρία
- Διαδικασία Συντ/σης
- Αναγνώριση
- Μεταβίβαση
- Ερωταπαντήσεις
- About
Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011
Αλήθειες για τον Δημόσιο Τομέα....
Οι «κοπρίτες» του Δημοσίου
Για το ελληνικό Δημόσιο πολλά μπορεί κανείς να πει. Και για τους δημοσίους υπαλλήλους επίσης. Ωστόσο, είναι εξόφθαλμο ψεύδος ότι για όλα τα δεινά του τόπου ευθύνη έχουν οι υπεράριθμοι καλοπληρωμένοι και μέχρι πρότινος ασφαλείς δημόσιοι υπάλληλοι. Η πραγματικότητα είναι μάλλον κάπως διαφορετική από αυτήν που περιγράφουν τα εκτελεστικά όργανα της τρόικας (η κυβέρνησή μας δηλαδή) κρατώντας το μαχαίρι των απολύσεων.
Μια άλλη ματιά στην πραγματικότητα μας προσφέρει μέσα από τα στοιχεία που παραθέτει ο Ν. Μπογιόπουλος στο βιβλίο του «Είναι ο Καπιταλισμός, ηλίθιε», απ’ όπου αναδημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο. Τα στοιχεία είναι απολύτως ενδεικτικά της πραγματικής κατάστασης στο Δημόσιο των... «κοπριτών».
«Η παγκόσμια οικονομική κρίση δεν εκδηλώθηκε παρά ως κατάρρευση της περίφημης ιδιωτικής οικονομίας. Τους ιδιώτες ήταν που ήρθαν να διασώσουν τα κράτη, ‘‘κοινωνικοποιώντας’’ τα βάρη από τις ζημιές των τραπεζιτών. Το γεγονός αυτό δείχνει από μόνο του πόσο σαθρές είναι οι ‘‘αναλύσεις’’ περί ευθύνης του σπάταλου και αντιπαραγωγικού δημόσιου χαρακτήρα της οικονομίας έναντι του ‘‘υγιούς’’ ιδιωτικού τομέα.
Επιπλέον θράσος
Ειδικά στην Ελλάδα, όμως, οι δημιουργοί του πράγματι σπάταλου, αντιπαραγωγικού και αντικοινωνικού δημόσιου τομέα, οι υπόλογοι για τη λειτουργία ενός δημόσιου τομέα που αυτοί τον κατασκεύασαν έτσι ώστε να υπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου, οι αρχιτέκτονες της ρουσφετοκρατίας και της αναξιοπρεπούς γλίτσας με την οποία οικοδομούσαν τους κομματικούς στρατούς τους είχαν το επιπλέον θράσος να υποδεικνύουν ως υπεύθυνους για το δικό τους δημιούργημα τους εργαζομένους, τους οποίους μάλιστα έφτασαν να αποκαλούν μέχρι και ‘‘κοπρίτες’’.
Θέλοντας να προωθήσουν την τακτική του ‘‘διαίρει και βασίλευε’’ ανάμεσα σε ιδιωτικούς και δημόσιους υπαλλήλους, απευθύνοντας σε ένα λαό των 11 εκατομμυρίων, ισχυριζόμενοι ότι ‘‘όλοι μαζί τα φάγαμε’’, και για να ‘‘αποδείξουν’’ τον ισχυρισμό τους ενοχοποιούσαν τους 500.000 από αυτά τα 11 εκατομμύρια ότι ήταν ‘‘υπεράριθμοι’’ δημόσιοι υπάλληλοι. Υπάλληλοι που, όμως, διορίστηκαν στο Δημόσιο από τους κρατούντες.
Αλλά οι κρατούντες, εκείνοι που ‘‘τους διόρισαν’’ επιχειρώντας να χτίσουν πάνω στο δικαίωμα για δουλειά την πολιτική ‘‘πελατεία’’ τους, οι ίδιοι που παλιότερα αναφωνούσαν προς τους κομματικούς τους στρατούς του Δημοσίου ‘‘εσείς είστε το κράτος’’, έρχονταν τώρα και ζητούσαν τα ρέστα!
Ρεσιτάλ ανηθικότητας
Στο πλαίσιο αυτού του ρεσιτάλ ανηθικότητας, τα μυθεύματα για τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων μετατράπηκαν σε καθημερινό ανάγνωσμα και ακρόαμα. Βλέπετε, όσοι μπουκώνουν με δημόσιο χρήμα βιομηχάνους, τραπεζίτες, εφοπλιστές και εργολάβους κάπου αλλού έπρεπε να αποδώσουν το δημόσιο χρέος. Ποια είναι η αλήθεια: το 1990 οι μισθοί και οι συντάξεις που πλήρωνε το Δημόσιο αποτελούσαν το 14,1% του ΑΕΠ.
Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ μετά το 1994 ‘‘κατέβασαν’’ το ποσοστό αυτό στο 11% και η κυβέρνηση Καραμανλή το σταθεροποίησε στο 9% του ΑΕΠ. Άρα, στους εργαζομένους στο Δημόσιο και στους συνταξιούχους του Δημοσίου αναλογεί όλο και μικρότερο ποσοστό του ΑΕΠ. Και μάλιστα πολύ μικρότερο από αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά αφού: το 1994 το σχετικό κονδύλι μοιράστηκε σε 595.742 εργαζομένους και συνταξιούχους, ενώ η μοιρασιά του 2008 αφορούσε 896.415 άτομα.
Αυτοί είναι οι ‘‘προνομιούχοι’’ Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι. Όσο για την έρευνα στα πλαίσια της ‘‘Έκθεσης Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής’’ που πραγματοποιήθηκε από τους ερευνητές του αυστριακού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών και των Πανεπιστημίων του Στρασβούργου και του Μαγδεμβούργου, αποδεικνύει ότι στην Ελλάδα το ποσοστό των δημοσίων υπαλλήλων επί του συνόλου των εργαζομένων είναι 11,4% και ότι αυτό το ποσοστό είναι ένα από τα 4 χαμηλότερα σε όλη την Ευρώπη.
Η Ελλάδα έχει, αναλογικά με το σύνολο των εργαζομένων, το 1/3 των δημοσίων υπαλλήλων σε σύγκριση με τη Σουηδία και τη Δανία και περίπου το 1/2 σε σύγκριση με τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία. Μάλιστα, αυτά τα ποσοστά παραμένουν σταθερά εδώ και τριάντα χρόνια.
Όσο για τη δαπάνη μισθοδοσίας των δημοσίων υπαλλήλων στην Ελλάδα (που σε ποσοστό 80% έχουν καθαρές αποδοχές από 880 έως 1.500 ευρώ και που το 50% των οποίων διαθέτουν πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ή ανώτερο τίτλο σπουδών), είναι μικρότερη ως ποσοστό του ΑΕΠ από εκείνη των δημοσίων υπαλλήλων της Δανίας με 16,9%, της Γαλλίας με 12,8%, της Φινλανδίας με 13%, της Σουηδίας με 15,1%.
Εξίσου ‘‘δημοφιλές’’ προπαγανδιστικό παραμύθι είναι και το άλλο, για τις ‘‘υπέρμετρες’’ δημόσιες δαπάνες. Αλλά από όλα τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκύπτει ότι το σύνολο των δαπανών του ελληνικού κρατικού τομέα ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι ένα από τα χαμηλότερα σε όλη την Ευρώπη.
Ομολογία
Όσο για το ‘‘γενναιόδωρο’’ κράτος πρόνοιας που τάχα απολαμβάνουν οι Έλληνες, αρκεί να σημειωθεί ότι κατά μέσο όρο την περίοδο 1998-2007 η Ελλάδα διέθετε μόνο 3.530 ευρώ κατά κεφαλήν για προγράμματα κοινωνικής προστασίας, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη είναι 6.251,78 ευρώ. Τέλος και σχετικά με τους ‘‘κοπρίτες’’ δημοσίους υπαλλήλους, το ίδιο ΔΝΤ ομολογεί: η αύξηση των ελλειμμάτων προϋπολογισμού στις μεγάλες οικονομίες ανά τον κόσμο (και όχι μόνο στην Ελλάδα) οφείλεται κατά 50% στην πάσης φύσεως φοροδιαφυγή των μεγαλοσχημόνων και στην αποπληρωμή τόκων για προηγούμενα δάνεια των κυβερνήσεων που καταλήγουν πάλι στα ταμεία των μεγαλοσχημόνων. Αντίθετα, η αύξηση των δημοσίων δαπανών επιβαρύνει τα ελλείμματα κατά λιγότερο από 10%».
Ειδικό τέλος: Διακοπή ρεύματος σε όσους δεν πληρώσουν
Το ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) συνεισπράττεται, μέσω των λογαριασμών ρεύματος, από τη ΔΕΗ [DEHr.AT] και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, για το έτος 2011, σε δύο ισόποσες δόσεις που εκδίδονται από αυτούς από αυτόν το μήνα, μέχρι τον Ιανουάριο του 2012.
Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της ΔΕΗ, τα ποσά του ειδικού τέλους, που εισπράττονται από την επιχείρηση και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο μέσα σε διάστημα είκοσι ημερών από τη λήξη του μήνα στον οποίο εισπράχθηκαν οι σχετικοί λογαριασμοί.
Η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος μπορεί να δίνουν στο Ελληνικό Δημόσιο χρηματικές προκαταβολές έναντι των ποσών που πρέπει να αποδοθούν από τις εισπράξεις του τέλους και μέχρι 25% του προς είσπραξη ποσού.
Για την αντιμετώπιση των δαπανών είσπραξης του τέλους η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, παρακρατούν από τις εισπράξεις ποσοστό 0,25%. Αν δεν καταβληθεί το τέλος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προβαίνουν στην έκδοση εντολής διακοπής του ρεύματος του καταναλωτή προς το Διαχειριστή του Δικτύου, ο οποίος προβαίνει σε διακοπή της σύνδεσης και δεν το επαναχορηγούν μέχρι να εξοφληθεί το οφειλόμενο τέλος.
Αν δεν ζητηθεί η επαναχορήγηση του ηλεκτρικού ρεύματος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, αφού διαγράψουν τον υπόχρεο καταναλωτή γνωστοποιούν τη διαγραφή στο Ελληνικό Δημόσιο, ώστε να μεριμνήσει για την είσπραξη του οφειλόμενου τέλους, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα για την Είσπραξη Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ).
Εφ΄όσον δεν εξοφληθεί προηγουμένως το ειδικό τέλος δεν επιτρέπεται η αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος. Επίσης, αν δεν ζητηθεί η διακοπή της σύνδεσης, με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, επιβάλλεται σε βάρος της ΔΕΗ ή του εναλλακτικού προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος.
Πτώχευση κήρυξαν 40.000 νοικοκυριά
Σε 40.000 υπολογίζονται τα νοικοκυριά που έχουν κηρύξει πτώχευση και αδυνατούν να ανταποκριθούν στα χρέη τους προς τις τράπεζες. Το 30% των αιτήσεων προέρχονται από πρόσωπα που έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας με το Δημόσιο
Την ίδια ώρα που οι φόβοι για χρεοκοπία της χώρας εντείνονται και το κούρεμα του ελληνικού χρέους μοιάζει αναπόφευκτο, δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά έχουν ήδη κηρύξει πτώχευση λόγω αδυναμίας πληρωμής χρεών προς τις τράπεζες, ενώ τα δικαστήρια "ανάβουν" το πράσινο φως για κούρεμα χρεών σε ιδιώτες.
Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί περισσότερες από 30.000 αιτήσεις πτώχευσης ιδιωτών στο πλαίσιο του νόμου περί ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και εκτιμάται πως μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχουν φτάσει τις 40.000 οι αιτήσεις στα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από υψηλόβαθμα στελέχη πιστωτικών ιδρυμάτων, από τις αιτήσεις αυτές περίπου το 80% έχουν υποβληθεί από συνταξιούχους του ΙΚΑ, του Δημοσίου και άλλων Ταμείων, καθώς και από εν ενεργεία υπαλλήλους του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι λόγω των συνεχών μειώσεων στους μισθούς και στις συντάξεις τους, δηλώνουν μερική ή ολική αδυναμία πληρωμής των δανείων τους.
Βάσει μάλιστα των στοιχείων από τις αιτήσεις πτώχευσης που έχουν παραληφθεί μέχρι σήμερα, προκύπτει το εντυπωσιακό στοιχείο ότι το 1/3 περίπου αυτών αφορά φυσικά πρόσωπα που έχουν σχέση εξαρτημένης εργασίας με το Δημόσιο.
Η μεγάλη πλειονότητα των οφειλετών αυτών διαθέτουν πρώτη κατοικία την οποία απέκτησαν με δανεισμό από κάποια τράπεζα, την οποία επιθυμούν να διατηρήσουν στην κατοχή τους. Αυτός ουσιαστικά είναι και ο λόγος που ζητούν την προστασία του νόμου.
Από τις υποβληθείσες αιτήσεις, λόγω άρνησης των τραπεζών να αποδεχθούν τις προτάσεις των δανειοληπτών έχουν οδηγηθεί στις δικαστικές αίθουσες μέχρι σήμερα το 25% εξ αυτών.
Στα Ειρηνοδικεία
Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί περί τις 7.500 αιτήσεις δικαστικού συμβιβασμού σε όλα τα Ειρηνοδικεία της χώρας, με τον μεγάλο όγκο αυτών να κατευθύνονται στα δικαστήρια του Λεκανοπεδίου Αττικής, από τις οποίες μέχρι στιγμής έχουν εκδικασθεί περισσότερες από 50.
Με βάση τα έως τώρα στοιχεία που προκύπτουν, το 40% των αιτήσεων απορρίπτονται και το 60% γίνονται αποδεκτές με τα δικαστήρια να δέχονται την αδυναμία πληρωμής εκδίδοντας αποφάσεις διακανονισμού των χρεών, σε χαμηλότερο ύψος από το οφειλόμενο.
Από τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις τραπεζικών κύκλων, μέχρι τέλος του έτους θα έχουν υποβληθεί επιπλέον 10.000 αιτήσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμός σε 40.000.
Το μέσο ύψος οφειλής ανά δανειολήπτη σε όλες τις τράπεζες υπολογίζεται σε 100.000 ευρώ και τα δικαστήρια με τις αποφάσεις τους περιορίζουν τις απαιτήσεις των τραπεζών κατά 60% κατά μέσο όρο, οι οποίες πρόκειται να εισπραχθούν στη διάρκεια της επόμενης εικοσαετίας.
Τα χρέη που αναμένεται ότι θα "σβήσουν" οι τράπεζες από την εφαρμογή του νόμου υπολογίζονται σε 2,5 δισ. ευρώ περίπου για το 2011. Προβλέπεται όμως ότι και το επόμενο έτος θα συνεχιστεί με την ίδια, αν όχι μεγαλύτερη ένταση, η υποβολή νέων αιτήσεων πτώχευσης.
Από τις μέχρι σήμερα αποφάσεις των Ειρηνοδικείων σε όλη τη χώρα συνάγονται τα ακόλουθα, μέχρι στιγμής, συμπεράσματα:
Απορρίπτονται οι αιτήσεις για διάφορους λόγους, όπως είναι η μεταβίβαση ακινήτων με γονική παροχή τα τελευταία χρόνια, η μη προσκόμιση δικαιολογητικών που αποδεικνύουν την αδυναμία πληρωμής των οφειλών, η μη συμπλήρωση των αναγκαίων προϋποθέσεων π.χ. έμποροι που εξαιρούνται από τον νόμο.
Στις περιπτώσεις εκείνες που εγκρίνονται οι αιτήσεις, αποδεχόμενα τα δικαστήρια την αδυναμία πληρωμής του αιτούντα, προβλέπεται η τετραετής αποπληρωμή μέρους των οφειλών σύμμετρα σε όλους τους πιστωτές, ανάλογα με τα μηνιαία έσοδα του αιτούντα, αφού πρώτα όμως αφαιρεθούν οι αναγκαίες δαπάνες διαβίωσης.
Εφόσον υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία κινητά και ακίνητα εκποιούνται και από το προϊόν της εκποίησης ικανοποιούνται οι πιστωτές.
Σε περίπτωση ύπαρξης πρώτης κατοικίας αυτή προστατεύεται εφόσον ο πιστούχος καταβάλει στους πιστωτές του το 85% της εμπορικής αξίας έντοκα σε διάρκεια 20 ετών. Από τις πληρωμές αυτές ικανοποιούνται προνομιακά οι ενυπόθηκοι δανειστές.
Ο νόμος αφορά υπερχρεωμένους καταναλωτές
Η διαδικασία για τη ρύθμιση χρεών προς τις τράπεζες
Μπορεί οι τράπεζες να διαμορφώνουν προγράμματα αναδιάρθρωσης δανείων που έχουν χορηγήσει, με αντικειμενικό στόχο την επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής και την ουσιαστική μείωση της μηνιαίας δόσης, ωστόσο δεν δείχνουν ικανά να αποτρέψουν το κύμα αιτήσεων πτώχευσης.
Για παράδειγμα, καθηγητής Λυκείου υπέβαλε αίτηση πτώχευσης με μηνιαίο εισόδημα 2.000 ευρώ. Είναι επιβαρημένος με ένα στεγαστικό δάνειο ύψους 60.000 ευρώ, ένα καταναλωτικό δάνειο ύψους 16.000 ευρώ και τέσσερις πιστωτικές κάρτες με χρέος ύψους 40.000 ευρώ.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση τραπεζικού υπάλληλου με μισθό 1.950 ευρώ, οι δανειακές υποχρεώσεις του οποίου ανέρχονται σε 144.000 ευρώ. Οφείλει στεγαστικό ύψους 80.000 ευρώ, τρία καταναλωτικά δάνεια 24.000 ευρώ, ενώ έχει δύο πιστωτικές κάρτες με χρέη 10.000 ευρώ και 30.000 ευρώ σε άλλον πιστωτή.
Ο νόμος αφορά φυσικά πρόσωπα, δηλαδή υπερχρεωμένους καταναλωτές, και ρυθμίζει χρέη τα οποία δεν προέρχονται από την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας και "χρέη που προέρχονται από περιορισμένη σε έκταση επαγγελματική δραστηριότητα που δεν προσδίδει στον οφειλέτη την εμπορική ιδιότητα".
Προϋπόθεση για να ενταχθεί ένας υπερχρεωμένος καταναλωτής στις διατάξεις αυτού του νόμου "είναι η οριστική ή επαπειλούμενη μη δόλια μόνιμη αδυναμία πληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρηματικών οφειλών του". Και η απαλλαγή του οφειλέτη από τα χρέη του -σύμφωνα με τις διατάξεις αυτού του νόμου- μπορεί να γίνει μόνο μία φορά.
Η διαδικασία βάσει του νόμου προβλέπει σε πρώτη φάση την αποστολή μιας επιστολής στην οποία ο δανειολήπτης ζητεί να μάθει το ακριβές ύψος των οφειλών του.
Στη συνέχεια αποστέλλει μία αίτηση εξωδικαστικού συμβιβασμού, προτείνοντας κάποιο συγκεκριμένο τρόπο διευθέτησης της οφειλής του. Σε αυτήν τη φάση, συνήθως, απορρίπτονται οι αιτήσεις που ζητούν απαλλαγή και όχι ρύθμιση χρεών.
Αν και εφόσον απορριφθεί η συγκεκριμένη αίτηση, ο δανειολήπτης προχωρεί στην αποστολή νέας αίτησης για δικαστικό πλέον συμβιβασμό. Εκεί εφόσον υπάρξει συμφωνία, υπογράφεται ένα πρακτικό το οποίο και αποτελεί σύμβαση ρύθμισης. Αν δεν υπάρξει και σε αυτήν την περίπτωση, τότε ακολουθεί το τρίτο στάδιο, όπου πλέον εκδικάζεται η απόφαση που θα είναι εκτελεστή από όλες τις πλευρές.
Το στόλο τους με 118 πλοία ενίσχυσαν οι Ελληνες εφοπλιστές
Περαιτέρω πίεση των τιμών στα πλοία από δεύτερο χέρι διαπιστώνουν οι ναυλομεσιτικοί οίκοι, όπως και, παράλληλα, μία σημαντική μείωση του αριθμού αγοραπωλησιών πλοίων σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Οι πλοιοκτήτες, από την πλευρά τους, παραμένουν διστακτικοί, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην εξέλιξη αυτή «συμβάλλει» και η στενότητα που παρατηρείται στις χρηματοδοτήσεις από πλευράς τραπεζών για την αγορά πλοίου από δεύτερο χέρι.
Παρ' όλη τη στενότητα της αγοράς, ο ελληνικός εφοπλισμός εξακολουθεί να κρατά τα πρωτεία και τη μερίδα του λέοντος στις πράξεις αγοραπωλησίας πλοίων στο τρέχον εννεάμηνο, καθώς, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου allied shipbroking, είναι μακρά ο μεγαλύτερος επενδυτής σε second hand πλοία με μερίδιο περί το 25%, αναδεικνύοντας και σε αυτό τον τομέα την ιδιαίτερη ανταγωνιστική θέση που κατέχει στην παγκόσμια ναυτιλία.
Από τα 12,49 δισ. δολ. που έχουν επενδυθεί από την αρχή του τρέχοντος έτους μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου για αγορές πλοίων, τα 3 δισ. δολ. τα έχουν επενδύσει Ελληνες εφοπλιστές.
Ειδικότερα, ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα απέκτησαν 118 πλοία στη διάρκεια του εννεάμηνου του 2011, επενδύοντας, όπως προαναφέρθηκε, 3,054 δισ. δολ. Το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, είχαν αγορασθεί 195 πλοία αντί 4,93 δισ. δολ.
Συνολικά, μέχρι στιγμής το 2011, έχουν αλλάξει χέρια 732 πλοία, συνολικής αξίας 12,49 δισ. δολ., ενώ, πέρυσι το ίδιο διάστημα, είχαν αλλάξει χέρια 860 πλοία, συνολικής αξίας 16,14 δισ. δολ.
Η πτώση του αριθμού των αγοραπωλησιών είναι φανερή, όπως και της αξίας των πλοίων εν μέρει.
Σε ό,τι αφορά τους επιμέρους τομείς της ναυτιλίας, ο ελληνικός εφοπλισμός εξακολουθεί να δείχνει την πρώτη του προτίμηση σε πλοία ξηρού φορτίου, ωστόσο είναι εμφανής μία διαφοροποίηση στρατηγικής σε σύγκριση με το παρελθόν, καθώς σημαντικά αυξημένες είναι οι κινήσεις όχι μόνο στα δεξαμενόπλοια, όπου επίσης παραδοσιακά είναι δυνατός, αλλά και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου τα δύο τελευταία χρόνια έχει ιδιαίτερα έντονη παρουσία.
Ειδικότερα, από τα 118 πλοία που πέρασαν φέτος σε ελληνικά χέρια, τα 54 είναι ξηρού φορτίου, έναντι 103 πέρυσι, τα 33 δεξαμενόπλοια (53 πέρυσι το ίδιο διάστημα) και τα 31 containerships (36 πέρυσι).
Πάντως, διεθνείς οίκοι, όπως ο RS Platou Markets, εκτιμούν ότι οι Ελληνες εφοπλιστές ετοιμάζονται να κινηθούν πιο έντονα στις αγορές πλοίων ξηρού φορτίου, καθώς θεωρούν ότι οι τιμές τους πλησιάζουν προς στον «πάτο».
Οι αναλυτές επικαλούνται δηλώσεις επικεφαλής ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, που είναι εισηγμένες στο αμερικάνικο χρηματιστήριο και διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα, που αναφέρουν ότι ερευνούν την αγορά για την απόκτηση πλοίων από δεύτερο χέρι, όσο οι αξίες πιέζονται προς τα κάτω και δημιουργούνται ευκαιρίες.
Ευκαιρίες
Είναι προφανές ότι, όσο η ναυλαγορά παραμένει στα παρόντα επίπεδα και χαμηλότερα οι ευκαιρίες για αγορές, τόσο στο ξηρό όσο και υγρό φορτίο θα αυξάνονται και επίσης προφανές είναι ότι οι Eλληνες εφοπλιστές θα πρωταγωνιστήσουν στις κινήσεις αυτές.
Πλέον… περιζήτητος
Στο δεδομένο ενδιαφέρον του πρίγκιπα Σουλτάν, προστέθηκε χθες με κάθε επισημότητα και αυτό της Arboris Capital, πολυεθνικής εταιρείας που εδρεύει στο Άμπου Ντάμπι κι έχει ανάμειξη σε τεράστια οικονομικά deal όπως η αγορά της Μάντσεστερ Σίτι από τον σεΐχη Μανσούρ. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Γιώργος Γεωργίου, παρέδωσε χθες έναν πλήρη φάκελο με τα επιτεύγματα της εταιρείας, αναλυτική παρουσίαση των συνεργατών και πελατών της, αλλά (το κυριότερο) τη δέσμευση πως η εταιρεία θα φέρει ολοκληρωμένη πρόταση από συγκεκριμένο επενδυτικό όμιλο για την αγορά του 90% των μετοχών της ΠΑΕ, μιας και το 10% θα παραμείνει στον Ερασιτέχνη.
Αξίζει να σημειωθεί πως η πρόταση μεταφέρθηκε στον Δημήτρη Γόντικα κι όχι στον «Τζίγκερ», καθώς η πολυεθνική δεν ενδιαφέρεται απλώς για το 54,7% της οικογένειας Βαρδινογιάννη (όπως ο πρίγκιπας Σουλτάν), αλλά για όλη την ΠΑΕ. Για το λόγο αυτό η πρόταση και οι λεπτομέρειές της θα συζητηθούν στο ΔΣ της επόμενης εβδομάδας.
Πάντως σε πρώτη φάση οι εντυπώσεις είναι άκρως θετικές και η εταιρεία εγνωσμένης αξιοπιστίας. Η Arboris Capital είναι μία εταιρεία με συμβουλευτικό και επενδυτικό χαρακτήρα, που μεσολαβεί σε δημόσιες και ιδιωτικές συγχωνεύσεις και λειτουργεί σαν… μάνατζερ, φέρνοντας κοντά τον υποψήφιο επενδυτή ή προσελκύοντας επενδυτές για μία εταιρεία ή έναν τομέα που κρίνει προσοδοφόρο. Δεν προτίθεται να αγοράσει η ίδια τον Παναθηναϊκό, αλλά εγγυάται πως από τη στιγμή που θα αναλάβει να βρει επενδυτή, θα φέρει σε πέρας την αποστολή της.
«Δεν θα σταθώ εμπόδιο»
Ο Ανδρέας Βγενόπουλος τόνιζε στο περιβάλλον του πως είναι έτοιμος να βάλει χρήματα που αντιστοιχούν στο ποσοστό μετοχών του ή ακόμη και να παραχωρήσει τις μετοχές του εφόσον το ενδιαφέρον της Arboris Capital μετατραπεί σε επίσημη πρόταση. «Θα ενημερωθώ για την πρόταση κι εφόσον είναι σοβαρά, όπως φαίνεται, δεν θα σταθώ εμπόδιο και είτε θα βάλω χρήματα βάσει του ποσοστού μου, είτε θα παραχωρήσω τις μετοχές αν ο επενδυτής θέλει το 100% των μετοχών», έλεγε. Στάση αναμονής κρατά η οικογένεια Γιαννακόπουλου, αλλά και ο Νικόλας Πατέρας, που πάντως είναι έτοιμοι να κάνουν το καλύτερο για το σύλλογο.
Ολοκληρωμένη πρόταση από πρίγκιπα
Η πλευρά του πρίγκιπα δεν έχει καταθέσει τα όπλα, παρότι ο νέος ενδιαφερόμενος φαίνεται να κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων. Χθες ο Βλάσης Τσάκας μετέφερε στον πληρεξούσιο δικηγόρο Παναγιώτη Πετρόπουλο την επίσημη πρόταση του Σουλτάν Αλ Σαούντ, που περιλαμβάνει: α) την άμεση καταβολή 20 εκατ. ευρώ μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κι επιπλέον 50 το καλοκαίρι, β) την κατασκευή γηπέδου στο Βοτανικό με 150 εκατ. ευρώ και γ ) την ενοικίαση των εγκαταστάσεων της Παιανίας. Οι διαθέσεις της οικογένειας Βαρδινογιάννη θα φανούν την επόμενη εβδομάδα, μετά από ενδελεχή μελέτη όλων των προτάσεων.
e-τακτοποίηση για τα αυθαίρετα
Αρχίζει η διαδικασία της τακτοποίησης αυθαιρέτων. Μέσω διαδικτύου οι δηλώσεις, με ευθύνη μηχανικού. Πόσες θα είναι οι δόσεις ανάλογα με την περίπτωση
Έως τις 30 Νοεμβρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η τακτοποίηση αυθαιρέτων που ξεκινά ηλεκτρονικά την 1η Οκτωβρίου το πρωί και θα γίνεται με ευθύνη μηχανικού.
Οι δηλώσεις τακτοποίησης, που υποβάλλονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου, γίνονται με βάση τον κωδικό του μηχανικού μέσω συστήματος που ενεργοποιείται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος ενόψει της ρύθμισης των αυθαιρέτων έδωσε διευκρινίσεις σχετικά με τη διαδικασία και τον αριθμό των δόσεων ενώ δημιουργήθηκε τηλεφωνική γραμμή, στο 1522, για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων.
Όσον αφορά τις δόσεις, για τις κατοικίες θα είναι 28 μηνιαίες ή 10 τριμηνιαίες και για ακίνητα άλλης χρήσης οι δόσεις θα είναι 34 μηνιαίες ή 12 τριμηνιαίες.
Η ηλεκτρονική αίτηση για τη ρύθμιση συμπληρώνεται και υποβάλλεται από τον μηχανικό ο οποίος λαμβάνει ένα κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής.
Πρώτη δόση στις 22 Δεκεμβρίου
Στη συνέχεια το παράβολο καταβάλλεται από τον ιδιοκτήτη του αυθαιρέτου σε συμβεβλημένες τράπεζες και ακολουθεί η πληρωμή των δόσεων του προστίμου, με την πρώτη δόση να έχει καταβληθεί έως τις 22 Δεκεμβρίου. Σε εφάπαξ εξόφληση γίνεται έκπτωση 20% εκτός κι αν η οφειλή είναι μικρότερη από 400 ευρώ οπότε θα πρέπει να πληρωθεί έως τις 30 Δεκεμβρίου.
Τα παράβολα των προστίμων θα εισπράττονται από το Δημόσιο, ενώ τα πρόστιμα θα κατατίθενται υπέρ του Πράσινου Ταμείου του υπουργείου Περιβάλλοντος. Από τη ρύθμιση εξαιρούνται τα αυθαίρετα σε δασική έκταση.
Ο μηχανικός θα πρέπει εντός τεσσάρων μηνών να υποβάλλει ηλεκτρονικά όλες τις προβλεπόμενες μελέτες και εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία και έχει καταβληθεί το πρόστιμο ο μηχανικός θα λαμβάνει από το σύστημα μια "βεβαίωση ρύθμισης του αυθαιρέτου".
Σε ποσοστό 5% επί των αιτήσεων ρύθμισης θα γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος.
Ο Οκτώβριος μας φέρνει τη φοροκάρτα
Με στόχο να απαλλαγούμε από τη συλλογή αποδείξεων, ξεκινά στις 3 Οκτωβρίου η διάθεση της φοροκάρτας.
Στη ζωή μας μπαίνει η φοροκάρτα, η διάθεση της οποίας σε όλους τους φορολογούμενους θα ξεκινήσει από τις τράπεζες στις 3 Οκτωβρίου, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών.
Πρόκειται για την ειδική κάρτα, την οποία θα χρησιμοποιούν οι φορολογούμενοι στις αγορές τους, προκειμένου να καταγράφονται σε αυτήν τα ποσά των δαπανών τους, αποφεύγοντας την ταλαιπωρία συλλογής των αποδείξεων που απαιτούνται για το χτίσιμο του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών η χρήση της είναι καθαρά προαιρετική.
Ο χρήστης της είναι υποχρεωμένος να δηλώσει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του Υπουργείου Οικονομικών τον αριθμό της κάρτας μέσω του διαδικτύου ή με τη χρήση μηνυμάτων κινητής τηλεφωνίας (SMS).
Σε κάθε Αριθμό Φορολογικού Μητρώου μπορούν να συνδεθούν έως και τρεις κάρτες προκειμένου να χρησιμοποιείται από τα μέλη της ίδιας οικογένειας
Για τη χρήση της φοροκάρτας απαιτείται η επιχείρηση να διαθέτει τερματικό Point of Sales (POS), δηλαδή τα γνωστά μηχανάκια χρέωσης των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.
Η συναλλαγή μέσω του POS αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών η οποία καταχωρεί στη συνέχεια τα βασικά στοιχεία απόδειξης (ΑΦΜ επιχείρησης, ημερομηνία και ποσό στην προσωπική μερίδα αποδείξεων φορολογουμένου).
Πώς μοιάζει, πώς ενεργοποιείται
Η φοροκάρτα θα έχει όψη πιστωτικής κάρτας, αλλά δεν θα περιλαμβάνει προσωπικά στοιχεία. Θα είναι λευκή και στην μπροστινή όψη της θα αναγράφονται "Κάρτα Αποδείξεων", το σλόγκαν "δίνω την κάρτα, συλλέγω έξοδα" και ένας 10ψήφιος κωδικός.
Στην πίσω όψη θα υπάρχει μαγνητική ταινία, όπως στις πιστωτικές.
Η κάρτα θα ενεργοποιείται είτε με SMS στον αριθμό 54053 της ΓΓΠΣ (ΑΦΜ, κενό και ο κωδικός) είτε μέσω Διαδικτύου στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://link.minfin.gr/karta και ο φορολογούμενος θα αντιστοιχεί τον ΑΦΜ του με τον 10ψήφιο κωδικό της κάρτας.
Ειδικό γραφείο που θα απαντά σε ερωτήµατα των καταναλωτών θα δηµιουργηθεί στο υπουργείο Οικονοµικών, στο τηλέφωνο 211-0007111.
Οι τράπεζες που θα διαθέτουν τη φοροκάρτα
Με την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου, ορίζονται 27 τραπεζικά ιδρύματα , στα οποία θα μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες για να πάρουν τη φοροκάρτα τους.
Οι τράπεζες είναι οι: Εθνική, Eurobank, Alpha, Πειραιώς, Αγροτική, TBANK, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Γενική, Marfin, Attica Bank, Emporiki, Millenium, Τράπεζα Κύπρου, Proton, Probank, FBB, Ελληνική, Πανελλήνια, Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα, Συνεταιριστική Τράπεζα Δυτικής Μακεδονίας, Συνεταιριστική Τράπεζα Δωδεκανήσου, Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου - Λήμνου, Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα, Συνεταιριστική Τράπεζα Σερρών, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
tweeter
Our Banner
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô