Γκολαντιές. menou
- Home
- Φορολογικό
- Νέες Συντάξεις ΕΦΚΑ
- Νέες Συντάξεις Δημοσίου
- Νέες Συντάξεις Ιδιωτικού Τομέα
- Νέες Συντάξεις Χηρείας
- Επικουρικές Συντάξεις
- Προσωπική Διαφορά
- Ασφαλιστικό ΙΚΑ
- Ασφαλιστικό ΔΕΚΟ-Αυτοαπασχολούμενων
- Συνταξιοδοτικό
- Στρατιωτικοί
- 6μηνα
- Σωματα Ασφαλείας
- Ιατροί/ΕΤΑΑ
- Eκπαιδευτικοί
- Δικηγόροι-Μηχανικοί
- Aποδείξεις Εφορίας
- Υπολογ.ΣύνταξηςΙΚΑ
- ΕΚΑΣ
- Εργασιακό
- Μητέρες
- Τεκμήρια
- Εντυπα ΙΚΑ
- ΦΠΑ Δικηγόρων
- Τaxisnet
- Oρια ΟΑΕΕ
- Πλασματικά
- Φ.Π.Α.
- Δημόσιο
- Φορολογικό
- Τεκμηρια
- Μισθοι-Συνταξεις 2011
- Δημόσιο και 65
- ΙΚΑ και Ενσημα
- Σύνταξη και Αναπηρία
- Διαδικασία Συντ/σης
- Αναγνώριση
- Μεταβίβαση
- Ερωταπαντήσεις
- About
Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010
O γιατρός των φτωχών παιδιών
Τα τελευταία έντεκα χρόνια έχει δώσει ζωή σε 9.000 παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοναδική του αμοιβή, το χαμόγελο που ξαναγεννήθηκε στα χείλη τους. Ο καρδιοχειρουργός Αυξέντιος Καλανγκός, ο καλύτερος μαθητής του Μαγκντί Γιακούμπ, αποτελεί ένα ζωντανό μήνυμα ελπίδας ότι η ανθρωπιά δεν έχει χαθεί.
Το όνομά του έχει συνδεθεί με τη σωτηρία πολλών καρδιοπαθών στο Λίβανο, στη Γεωργία, στη Σερβία, στην Κύπρο, στην Ινδία, στο Μαρόκο, στην Αλγερία, στο Μαυρίκιο, στη Μοζαμβίκη, στην Ερυθραία, στο Κιργιστάν, στη Μαδαγασκάρη, στη Βενεζουέλα, στην Ουκρανία και στην Μποτσουάνα.
Ο Έλληνας καρδιοχειρουργός Αυξέντιος Καλανγκός δεν απέκτησε τυχαία τον τίτλο του «γιατρού των φτωχών παιδιών». Στα 23 του αποφοίτησε από την Αμερικανική Ιατρική Σχολή της Κωνσταντινούπολης και στα 40 του έγινε τακτικός καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης. Αργότερα ήταν ο καλύτερος μαθητής του κορυφαίου καρδιοχειρουργού Μαγκντί Γιακούμπ.
Ιδρυτής του φιλανθρωπικού ιδρύματος «Καρδιές για όλους», ο Έλληνας γιατρός από την Πόλη μαζί με την ομάδα του δεν κάνει τίποτα άλλο από το να χειρουργεί καθημερινά δωρεάν όλα τα παιδιά στις φτωχές συνοικίες του κόσμου, μόνο και μόνο για να ξαναδεί το χαμόγελο στα χείλη τους. «Μπορεί να ακουστεί κοινότυπο, αλλά είναι αλήθεια: η μόνη μου ανταμοιβή είναι το χαμόγελο των παιδιών που έχω σώσει και η χαρά που νιώθουν οι οικογένειές τους. «Αυτά μου αρκούν» λέει περήφανος μιλώντας στην «Espresso».
Ζει στην Υεμένη, αλλά οπουδήποτε στο κόσμο κι αν τον χρειαστούν, δηλώνει παρών. Δουλεύει δεκαοχτώ ώρες τη μέρα, όμως όπως λέει δεν κοιτάει ποτέ το ρολόι του: «Στην Υεμένη, που είναι η βάση μου, χειρουργώ κάθε μήνα περίπου σαράντα με πενήντα περιστατικά. Όταν ταξιδεύω για φιλανθρωπικό σκοπό, είμαι ικανός να χειρουργήσω περίπου πενήντα περιστατικά μέσα σε δέκα μέρες, για να αυξήσω τον αριθμό των παιδιών που περιμένουν μήνες και χρόνια να υποβληθούν σε επέμβαση. Υπερβαίνω τις δυνάμεις μου.
Δουλεύω περίπου δεκαοχτώ ώρες την ημέρα και τα Σαββατοκύριακα». «Πιστεύω στον Θεό» Ο πρώτος άνθρωπος που του έδειξε το δρόμο της φιλανθρωπίας ήταν -όπως μας αποκαλύπτει ο ίδιος- ο πατέρας του, κορυφαίος παθολόγος στην Κωνσταντινούπολη: «Από τα παιδικά μου χρόνια θυμάμαι ότι ο πατέρας μου μου έλεγε να αφουγκράζομαι τον πόνο των ανθρώπων και ειδικά αυτών που ζούνε στη φτώχεια». Τον ρωτάμε αν πιστεύει στον Θεό. Αν έχει κάποια βάση αυτό που λέμε όταν κινδυνεύει κάποιος δικός μας άνθρωπος: «Ο Θεός να βάλει το χέρι του». Η απάντησή του είναι αφοπλιστική: «Πρέπει να ξέρετε πως κάθε φορά που χειρουργώ πάνω από το χειρουργικό τραπέζι δεν κάνω τίποτα άλλο από το να επικαλούμαι τον Θεό». Και συνεχίζει συγκινημένος: «Αμέσως μετά, όταν όλα πάνε καλά, σε κάθε ευκαιρία θαυμάζω το έργο του Θεού πάνω σε μας τους ανθρώπους.
Ναι, λοιπόν, πιστεύω στον Θεό. Άλλωστε, ο παππούς μου ήταν ιερέας». Έρχεται όμως κάποια στιγμή στη ζωή, όπως μας λέει ο κ. Καλανγκός, που όλοι οι άνθρωποι νιώθουν πως κάποια πράγματα είναι υπεράνω των δυνάμεών τους: «Θυμάμαι πριν από εννιά χρόνια είχα χειρουργήσει ένα δύσκολο περιστατικό στη Μοζαμβίκη. Ένα παιδί 3 ετών με καρδιακή ανεπάρκεια, το οποίο όμως απεβίωσε τρεις ημέρες μετά την επέμβαση και ενώ νοσηλευόταν στην εντατική μονάδα. Όταν πήγα να συζητήσω τις αιτίες του θανάτου με τη μητέρα του, έμαθα έκπληκτος ότι αυτή η γυναίκα ήταν έγκυος 7 μηνών και μόλις πριν από δύο μήνες είχε χάσει και τον σύζυγό της. Είχε, λοιπόν, πουλήσει τα πάντα για να μπορέσει να μεταφέρει το άρρωστο παιδί της από το χωριό στην πρωτεύουσα, στο ιατρικό μας κέντρο, ενώ ταυτόχρονα την είχαν εγκαταλείψει φίλοι και συγγενείς.
Το κλάμα και ο πόνος αυτής της γυναίκας που δεν είχε χρήματα ούτε για να θάψει το παιδί της με έκαναν να καταλάβω, με τον πιο σκληρό τρόπο, τι σημαίνει ζωή. Της έδωσα αμέσως όλα μου τα χρήματα, όλο μου το μισθό και ζήτησα από τον διευθυντή του ιατρικού κέντρου να της δώσει δουλειά στο μαγειρείο της μονάδας, όπως και έγινε. Σήμερα είναι ευτυχισμένη. Γέννησε τελικά δύο παιδάκια και συνεχίζει μέχρι σήμερα να δουλεύει στο ίδιο κέντρο. Είναι αυτές οι συνθήκες στις χώρες του Τρίτου Κόσμου που μου δίνουν την εντύπωση πως ορισμένα πράγματα εξακολουθούν να είναι “υπεράνω των δυνάμεών μου”, όμως ποτέ δεν λυγίζω.
Βέβαια, για να αλλάξουν οι συνθήκες ζωής και το βιοτικό επίπεδο σε αυτές τις χώρες πρέπει οι μεγάλες δυνάμεις να δουν διαφορετικά τις αιτίες της φτώχειας». Η ευτυχία της προσφοράς Παρά το γεγονός ότι έχει βραβευτεί δεκάδες φορές από διεθνείς οργανισμούς και ιδρύματα, όπως ο ίδιος λέει, δεν έχει αλλάξει ούτε στο ελάχιστο τις συνήθειές του και το χαρακτήρα του: «Σας λέω μετά λόγου γνώσεως πως όλα αυτά τα χρόνια όσο ακριβώς προχώρησα σε επιστημονικό και σε φιλανθρωπικό επίπεδο, άλλο τόσο προσπαθώ να είμαι ταπεινός, και αυτό είναι το μεγαλύτερο ιδανικό στη ζωή». Τι κι αν έχει θυσιάσει το χρόνο του και την οικογενειακή του ζωή; Εκείνο που έχει σημασία -όπως λέει- είναι να είσαι χρήσιμος για τον διπλανό σου. Αυτό προσπαθεί να μεταλαμπαδεύσει και στα δύο παιδιά του – τις ελάχιστες ώρες που είναι κοντά τους.
Όμως, ο Αυξέντιος Καλανγκός δεν έχει μόνο τον Κωνσταντίνο και τον Αλέξανδρο. Έχει σαν παιδιά του 9.000 φτωχά αγγελούδια που δεν είχαν πρόσβαση στη δημόσια και δωρεάν υγεία των χωρών που ζούσαν, στα οποία χάρισε αφιλοκερδώς το δικαίωμα να αναπνέουν και να μπορεί η καρδούλα τους να χτυπάει κανονικά. Συνεχιστές του φιλανθρωπικού και του επιστημονικού έργου του ευτυχώς -όπως λέει- υπάρχουν, κι είναι όλοι.
Απολύσεις, μετατάξεις, συγχωνεύσεις σε 17 φορείς Δημοσίου
Η «κλίνη του Προκρούστη» αφορά -σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία- φορείς του δημοσίου τομέα όπως η ΕΡΤ, ο ΕΟΤΥ, το Μετρό, το τραμ και οι αστικές συγκοινωνίες καθώς μόνο για το 2009 από την ένταξη των οργανισμών αυτών προκλήθηκε αύξηση του ελλείμματος κατά 1,75 δισ. Ευρώ και του χρέους κατά 18 δισ. Ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η ελληνική στατιστική αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), οι συγκεκριμένες εταιρείες αποτελούν τη βασική αιτία εκτόξευσης του χρέους και του ελλείμματος μετά τον εξονυχιστικό έλεγχο της Eurostat. Μάλιστα υπάρχει οκίνδυνος να ...........
εκτροχιαστεί εκ νέου ο προϋπολογισμός του 2010.
Τα στελέχη των οργανισμών και των φορέων αναφέρουν ότι πρόκειται για «μεγάλη αδικία» καθώς δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ οι ανάλογες ΔΕΚΟ «μετράνε» στο έλλειμμα, τη στιγμή που η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε δραστικές μεταρρυθμίσεις χωρίς να υπάρξει μεταβατική περίοδος.
Οι 17 φορείς που θα μπουν στην «κλίνη του Προκρούστη»:
Αττικό Μετρό
Ειδικό ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΤΕΡΠΣ)
Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)
Ελληνικές Γεωργικές Ασφαλίσεις (ΕΛΓΑ)
Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση (ΕΡΤ)
Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ)
Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ)
Εταιρεία λειτουργίας Σιδηρόδρομων (ΤΡΑΙΝΟΣΕ)
Ηλεκτρικοί σιδηρόδρομοι Αθηνών-Πειραιώς (ΗΣΑΠ)
Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών (ΗΛΠΑΠ)
Ηλεκτρομηχανική Κύμης
Κέντρο Έλεγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ)
Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚΤΠ)
Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΜΟΔ)
Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων, Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΚΕ)
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ)
Τραμ Α.Ε.
Αυτό είναι παραμύθι...
Μια φορά κι έναν καιρό, ένας υπέροχος πρίγκιπας ρώτησε την πεντάμορφη πριγκίπισσα:
-Θέλεις να με παντρευτείς;
Κι αυτή απάντησε, ξερά...:
-ΟΧΙ!!!
Η ζωή του Πρίγκιπα πήρε άλλη τροπή..
Πήγαινε κάθε μέρα για ψάρεμα, για κυνήγι και στα μπαράκια με τους φίλους του.Κι έπινε πολύ μπύρα, κρασί και ποτά και γινόταν στουπί όποτε του 'κανε κέφι.Έπαιζε γκολφ και έτρωγε χαβιάρι και άλλα πολλά γιατί του περίσσευαν τα φράγκα.
Πετούσε τα ρούχα του στην καρέκλα της τραπεζαρίας
και π@@@γε πιπίνια, γειτόνισσες και φίλες
και... δεν τον ένοιαζε να ανταγωνιστεί φίλους και γείτονες για το καλύτερο αμάξι, το καλύτερο μέρος για διακοπές κτλ.
Και αμολούσε κ@@ές όποτε γούσταρε
και κατουρούσε πιτσιλίζοντας το καπάκι της λεκάνης με ανοιχτή την πόρτα του μπάνιου.
Ρεύονταν ασύστολα διαβάζοντας και τραγουδούσε και συνέχεια έξυνε τα @@ του.
Άκουγε Hard Rock και Heavy Metal στη διαπασών και έβλεπε ποδόσφαιρο όλο το Σαββατοκύριακο
...και κανείς δε του τα 'πρηζε !!!!!!!!!!!!
Και ο πρίγκιπας έζησε πανευτυχής, για πολλά πολλά χρόνια...
ΤΕΛΟΣ
Κώδικας Μορς
Για την διευκόλυνση αυτών που θέλουν να μάθουν των κώδικα Μορς, έχουν επινοηθεί δύο μνημονικές τεχνικές, τις οποίες παραθέτω παρακάτω. Την πρώτη τη διδάσκονται κυρίως στους προσκόπους και τη δεύτερη στο στρατό. Είναι χαρακτηριστικό ότι με τη δεύτερη μέθοδο έρχεται κανείς σε επαφή με τη μουσικότητα του κώδικα, ένα χαρακτηριστικό του, το οποίο όσοι έχουν ασχοληθεί, το θεωρούν μαγευτικό.
1η ΜΝΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΜΟΡΣ : ΤΟ ΤΕΤΡΑΣΤΙΧΟ
Για να μπορέσει κάποιος να ξεκινήσει να μάθει τον κώδικα δεν έχει παρά να απομνημονεύσει το παρακάτω τετράστιχο:
Αν, Βάου, Γρι, Διά
τΖια, Θέμα, Κώκ, εΛιά,
Να, Ξουτ, άρΠα, άΡα,
λΥγξ, ούΦα, φλεΨ, Ωχρ!
Το τετράστιχο είναι σχετικά πολύ εύκολο στην απομνημόνευση και κάποιες λέξεις που αρχικά φαίνονται λίγο «άγνωστες» δεν είναι κυρίως παρά καθαρευουσιάνικοι ή αρχαϊκοί τύποι ελληνικών λέξεων. Π.χ. η λέξη λυγξ είναι η ονομαστική δυο λέξεων, η μία σημαίνει λόξυγκας (στην γενική κάνει «του λυγγός») και η άλλη αναφέρεται στο γνωστό θηλαστικό ζώο που διακρίνεται για την ιδιαίτερη οξυδέρκεια του (στην γενική κάνει «του λυγκός»). Η λέξη φλεψ είναι η ονομαστική πτώση της νεοελληνικής λέξης «φλέβα» (η φλεψ, της φλεβός).. Τώρα το "ούφα" είναι μάλλον ...πολλά ufo, και το "ωχρ" βγαίνει από το "ωχρός"!
Κάθε μια από τις λέξεις του τετράστιχου, αντιστοιχεί στο γράμμα της αλφαβήτου, που είναι γραμμένο με κεφαλαίο. Δηλαδή το "Αν" είναι το Α, το "Βάου" είναι το Β, το "άρΠα" είναι το Π, το "φλεΨ" είναι το Ψ και ούτω καθεξής.
Κατόπιν σε κάθε σύμφωνο της κάθε λέξης αντιστοιχούμε την παύλα και σε κάθε φωνήεν την τελεία . Κι αυτό ήταν!
Θυμηθείτε:
σύμφωνο = -
φωνήεν = .
Έτσι, για παράδειγμα, αν θέλουμε να δούμε πώς είναι το γράμμα Ψ στον κώδικα Μορς, σκεφτόμαστε τη λέξη φλεΨ, δηλαδή: - - . - Η αν θελήσουμε να δούμε πώς είναι το Κ, σκεφτόμαστε το Κωκ, δηλαδή : - . -
Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται οι αντιστοιχίες των λέξεων του τετράστιχου και των γραμμάτων της αλφαβήτας με τον κώδικα Μορς.
Α | Β | Γ | Δ | Ε | Ζ |
.- | -... | --. | -.. | . | --.. |
Αν | Βάου | Γρι | Διά | τΖια | |
Η | Θ | Ι | Κ | Λ | Μ |
.... | -.-. | .. | -.- | .-.. | -- |
Θέμα | Κοκ | εΛιά | |||
Ν | Ξ | Ο | Π | Ρ | Σ |
-. | -..- | --- | .--. | .-. | ... |
Να | Ξουτ | αρΠα | άΡα | ||
Τ | Υ | Φ | Χ | Ψ | Ω |
- | -.-- | ..-. | ---- | ..- | .-- |
λΥγξ | ούΦα | φλεΨ | Ωχρ |
Όπως θα παρατηρήσατε από τον παραπάνω πίνακα αλλά και από το τετράστιχο λείπουν κάποια γράμματα. Πρόκειται για τους συνδυασμούς γραμμάτων Ε,Ι,Σ,Η και Τ,Μ,Ο,Χ. Αυτό συμβαίνει γιατί οι δύο αυτές ομάδες απομνημονεύονται με διαφορετικό τρόπο. Η πρώτη (ΕΙΣΗ) είναι τα γράμματα της αλφαβήτας που αντιπροσωπεύονται στον κώδικα μόνο με τελείες και η δεύτερη ομάδα (ΤΜΟΧ) είναι τα γράμματα που αντιπροσωπεύονται μόνο με παύλες. Συνεπώς η κωδικοποίησή τους είναι πιο εύκολη και είναι η εξής:
Ε . Ι . . Σ . . . Η . . . . | Τ _ Μ _ _ Ο _ _ _ Χ _ _ _ _ |
Τώρα πια ξέρετε γιατί το ΣΟΣ γράφεται τρεις τελείες, τρεις παύλες, τρεις τελείες
Δηλαδή έτσι: . . . - - - . . .
Θυμηθείτε λοιπόν:
Αν, Βάου, Γρι, Διά
τΖια, Θέμα, Κώκ, εΛιά,
Να, Ξουτ, άρΠα, άΡα,
λΥγξ, ούΦα, φλεΨ, Ωχρ!
2η ΜΝΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΜΟΡΣ : Η ΡΥΘΜΙΚΗ
Η προηγούμενη μέθοδος είναι ταχύτατη και έτσι τώρα μπορείτε ήδη, έστω και αν παιδευτείτε λίγο, να στείλετε ένα μήνυμα με καθρέφτη αν παγιδευτείτε σε κάποιο βουνό, ή μπορείτε, αν σας κλείσουν στη φυλακή να χτυπάτε τις σωλήνες για να επικοινωνείτε με τους συγκρατούμενούς σας. Εντούτοις χρειάζεστε μολύβι και χαρτί για να καταγράφετε αυτά που σας λένε οι άλλοι και στη συνέχεια να αναρωτιέστε αν ο κωδικός . - (τελεία, παύλα) είναι το Α ή το Ν. (lol, lol)!
Η δεύτερη μέθοδος είναι πολύ πιο ικανοποιητική, και με λίγη εξάσκηση, θα μπορείτε, ακόμα και πριν φύγετε από αυτή την ιστοσελίδα να καταλαβαίνετε και να στέλνετε μηνύματα σε κώδικα Μορς, μαθαίνοντας απλά τη μουσική του!
Ας δούμε λοιπόν πώς δουλεύει:
Αντιστοιχίστε στο μυαλό σας την τελεία με τον ήχο "ντι" και την παύλα με τον ήχο "ντα". Δηλαδή αν βλέπετε γραμμένο αυτό: -.- εσείς πρέπει να σκέφτεστε ντα,ντι,ντα,
Κάντε λίγη εξάσκηση:
--- = ντα, ντα, ντα
. . . = ντι, ντι, ντι
. - - . - . - - - . . . - - . - . - . .
Οκ. Αρκετά τραγουδήσατε. Πάμε τώρα παρακάτω:
Ας πάρουμε τη λέξη "Βασιλική". Η λέξη αυτή συλλαβίζεται ως Βα-σι-λι-κή. Το πιάσατε το νόημα έτσι; Το βα-σι-λι-κή, μπορούμε να το πούμε και ντα-ντι-ντι-ντι.
Κι επειδή η Βασιλική αρχίζει από Β, το ντα ντι ντι ντι ,δηλαδή το - . . . είναι το Β!
Ποιο να είναι το Γ; Μα το Γατάκι φυσικά: Γα - τά - κι. Ντα -ντά -ντι, - - .
Και το Ψ; Ψαράδικα! Ψα-ρά-δι-κα: ντα-ντα-ντι-ντα, - - . -
Προσέξτε το εξής: Στον παρακάτω πίνακα υπάρχουν οι λέξεις που θα θυμάστε για κάθε γράμμα καθώς και ο ρυθμός που θα πρέπει να απομνημονεύσετε. Όπου υπάρχει το "νταα" και όχι "ντα" πρέπει να κρατάτε το "α" λίγο παραπάνω, σαν να παίρνει τόνο εκεί η λέξη. Ας πούμε στο "Κ", (Κατίνα) δεν θα μάθετε να λέτε νταντίντα αλλά ντάαντιντα, κάτι σα να προφέραμε την Κατίνα, Κάτινα. Κι επίσης προσπαθήστε τα "ντι" σας να είναι κοφτά. (Θυμηθείτε τον Κώστα Βουτσά σ' εκείνη την ταινία που έλεγε: Κάατινα! Σαλαμάκι!)
Αν σας διευκολύνει, σημειώνω εδώ ότι στα αγγλικά το ντα γράφεται dah (άρα το α, τραβάει λίγο) και το ντι γραφεται dit.
Όλες οι λέξεις του πίνακα σχηματίζονται από φωνητικούς συνδυασμούς του "ι" και του "α" έτσι ώστε να αντιστοιχούν στα "ντι" και "ντα".
Α | Β | Γ | Δ | Ε | Ζ |
.- | -... | --. | -.. | . | --.. |
Μίνα | Βασιλική | Γατάκι | Δανεική | Ζαχαρίτη | |
ντι-νταα | Νταα-ντι-ντι-ντι | Ντα-νταα-ντι | Νταα-ντι-ντι | Ντα-νταα-ντι-ντι | |
Η | Θ | Ι | Κ | Λ | Μ |
.. | -.-. | .. | -.- | .-.. | -- |
Θάρθει -θάρθει | Κατίνα | Κυρά Λιλή | |||
Νταα-ντι-νταα-ντι | Νταα-ντι-ντα | Ντι-νταα-ντι-ντι | |||
Ν | Ξ | Ο | Π | Ρ | Σ |
-. | -..- | --- | .--. | .-. | ... |
Νάνι | Ξαφινικά | Πηγαδάκι | Ρυάκι | ||
Νταα-ντι | Νταα-ντι-ντι-ντα | Ντι-ντα-νταα-ντι | ντι-νταα-ντι | ||
Τ | Υ | Φ | Χ | Ψ | Ω |
- | -.-- | ..-. | ---- | --.- | .-- |
Αμυν ντάντα | Φιφικάκι | Ψαράδικα | |||
Νταα-ντι-ντα-ντα | Ντι-ντι-νταα-ντι | ντα-νταα-ντι-ντα | ντι-ντα-ντα |
Και βέβαια, και σ' αυτή τη μέθοδο τα ΕΙΣΗ και ΤΜΟΧ μαθαίνονται "παπαγαλία".
Ε . Ι . . Σ . . . Η . . . . | Τ _ Μ _ _ Ο _ _ _ Χ _ _ _ _ |
Υπολογισμός κανονικής προϋπηρεσίας
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΧΕΙΟ EXCEL:
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1. Αν θέλετε να βρείτε πόση προϋπηρεσία έχετε σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να η λύση! Απλά δηλώστε το πότε διοριστήκατε και πότε απολυθήκατε και θα έχετε -ως εκ θαύματος- την προϋπηρεσία σας σε έτη, μήνες και μέρες.
2. Υπολογισμός Προϋπηρεσίας.xls
Υπολογισμος προϋπηρεσίας ωρομισθίων
1. Για να μετατρέψουμε τις ώρες ενός ωρομισθίου σε ημέρες και μήνες προϋπηρεσίας διαρούμε το σύνολο των ωρών του με έναν αριθμό που έχει σχέση με το υποχρεωτικό του ωράριο
2. Το υποχρεωτικό ωράριο είναι 21 ώρες για τους καθηγητές της Β/θμιας, 25 ώρες για τους εκπ/κούς σε 1-θ ή 2-θ ή 3-θ σχολεία και 24 ώρες για σχολεία μεγαλύτερης οργανικότητας.
3. Ο αριθμός, λοιπόν, με τον οποίο κάνουμε τη διαίρεση είναι το γινόμενο του κλάσματος του υποχρεωτικού ωραρίου προς τις 6 εργάσιμες ημέρες επί το 25 που είναι οι εργάσιμες ημέρες ανά μήνα.
4. Δηλαδή ένας εκπαιδευτικός που δουλεύει σε 6/θ δημοτικό έχει υποχρεωτικό ωράριο 24 ώρες. Διαιρούμε το 24 : 6 και αυτό που βρίσκουμε το πολλαπλασιάζουμε με το 25
Έτσι έχουμε:
(24:6) x 25 = 4,00 x 25 = 100 Αυτό το "100" είναι το ανώτατο όριο ωρών που επιτρέπεται να δουλέψει ανά μήνα. Για τους καθηγητές της Β/θμιας ο αριθμός αυτός είναι:
(21:6) x 25 = 3.50 x 25 = 87,5 και για τους εκπαιδευτικούς των μικρών σχολείων είναι:
(25:6) x 25 = 4,17 x 25 = 104,17
5. Με λίγα λόγια για να βρούμε την προϋπηρεσία ενός ωρομίσθιου εκπ/κού της Β/θμιας διαιρούμε τις ώρες του με το 87,50 - για έναν εκπ/κό μικρού σχολείου με το 104,17 και για έναν εκπ/κό κανονικού δημοτικού με το 100
6. Προκύπτει έτσι ένας δεκαδικός αριθμός, το ακέραιο μέρος του οποίου είναι οι μήνες της προϋπηρεσίας.
Το δεκαδικό μέρος του αρθμού αυτού πολλαπλασιαζόμενο με το 25 (που είναι οι εργάσιμες ημέρες τον μήνα) μας δίνει την υπόλοιπη προϋπηρεσία σε ημέρες
7. Για παράδειγμα, ένας εκπαιδευτικός 6/θ Δημοτικού συμπλήρωσε 250 ώρες προϋπηρεσίας.
Αν διαιρέσουμε το 250 με το 100 (που είναι το ανώτατο όριο που δικαιούται να δουλέψει ανά μήνα στα πολυθέσια σχολεία) βρίσκουμε 2,5. Αυτό σημαίνει 2 μήνες προϋπηρεσία και 0,50 υπόλοιπο που πρέπει να μετατραπεί σε μέρες.
Αν πολλαπλασιάσουμε το 0,50 με το 25 (που είναι οι εργάσιμες ημέρες το μήνα) βρίσκουμε 13 ημέρες προϋπηρεσίας
8. Ως εδώ καλά. Έχουμε την προϋπηρεσία του ωρομισθίου, υπολογισμένη σε ημέρες και μήνες με βάση τον μήνα των 25 εργάσιμων ημερών.
Ο εκπαιδευτικός του παραδείγματός μας έχει προϋπηρεσία 2 μήνες και 13 ημέρες.
Προκύπτει όμως το εξής πρόβλημα:
Ως γνωστόν, η μοριοδότηση λόγω συνθηκών διαβίωσης διαφέρει από σχολείο σε σχολείο. Ένα σχολείο κατηγορίας Θ για παράδειγμα δίνει 9 μόρια το χρόνο ή 9:12 = 0,8 μόρια το μήνα.
Αυτά τα 0,8 μόρια το μήνα δίνονται όταν συμπληρωθεί το πρώτο 15θήμερο του μήνα. Έτσι αν κάποιος/α δουλέψει 14 μέρες δεν θα πάρει κανένα μόριο, ενώ αν δουλέψει 15 μέρες θα πάρει τα 0,8 μόρια. Συνεκδοχικά αν δουλέψει 44 μέρες θα πάρει επίσης 0,8 μόρια ενώ αν δουλέψει 46 μέρες θα πάρει 1,6 μόρια και ούτω καθ' εξής
9. Το πρόβλημα είναι ότι όλος αυτός ο υπολογισμός γίνεται με βάση τον μήνα των 30 ημερών και όχι των 25 εργάσιμων!
Έτσι το υπόλοιπο του δεκαδικού αριθμού που προέκυψε παραπάνω, πρέπει τώρα να πολλαπλασιαστεί με το 30 και όχι με το 25
Αν κάνουμε αυτή την πράξη θα βρούμε 0,50 x 30 = 15 ημέρες και όχι 13 που βρήκαμε πριν.
10. Αν αφήναμε τα πράγματα όπως είχαν, ο εκπαιδευτικός θα έχανε τα μόρια του μήνα, ενώ αν υπολογίσουμε με βάση τον μήνα των 30 ημερών τα κερδίζει, διότι έχει 15 ημέρες!
Πρόγραμμα υπολογισμού προϋπηρεσίας ωρομισθίων
Για να κατεβάσετε το προγραμμα μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ : proip_or.xls
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1. Όλη αυτή η διαδικασία έχει αυτοματοποιηθεί με το παρακάτω πρόγραμμα. Ο χρήστης χρειάζεται μόνο να πληκτρολογήσει τα στοιχεία του εκπαιδευτικού, τα ονόματα των σχολείων που εργάσθηκε, τα μόρια που δίνει το σχολείο, την κατηγορία του υποχρεωτικού του ωραρίου όπως περιγράφηκε παραπάνω, στο πεδίο "Ωράριο" καθώς και τις ώρες που εργάσθηκε. Ο υπολογισμός της μοριοδότησης και των προϋπηρεσιών γίνεται αυτόματα
Ελπίζω να εξυπηρετηθούν κάποιοι συνάδελφοι.
2. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το αρχείο όπως θέλετε. Στην περίπτωση που χρειάζεται να υπολογίσετε την προϋπηρεσία περισσότερων του ενός ωρομισθίου, δώστε τα στοιχεία του και σώστε ξανά το αρχείο με το όνομα του εκπαιδευτικού.
http://paroutsas.jmc.gr/different/oromist.htm
Λαμόγιο
Δ.Γ.
(slang.gr)
1. λαμόγιο
Ο απατεώνας, ο κομπιναδόρος. Η λέξη πιθανολογείται ότι προέρχεται από την ισπανική έκφραση «la moya» που σημαίνει «η τάδε».
π.χ -Τράβα να κάνεις δουλειά με τα λαμόγια και μετά έλα να μου κλαφτείς που σε δαγκώσανε. Θα φας κάτι κλωτσές.....
2. λαμόγιο
Αυτός που φέρεται σκάρτα σε σχέσεις, δουλειές, φιλίες.
π.χ 1. - Μην κάνεις κάνα λάθος και συνεργαστείς μαζί του, ο τύπος είναι λαμόγιο, έχει γεμίσει την αγορά με ακάλυπτες επιταγές.
2. - Πώς τα πας με τον δικό σου;
-Άσε, πολύ λαμόγιο, όλο στραβές μου κάνει.
3. λαμόγιο
Το φευγάτο, αυτό που δεν αναλαμβάνει ευθύνες – υποχρεώσεις, το la mojo, το αόριστο αφανές απροσδιόριστο, το ακόρυφο,το μαϊμουδοπιθήκι, ιβηρική η προέλευση μετά την κοπάνα των μαυριτάνικων ψευτο-εξουσιών.
π.χ την έκανε λαμόγιο (ναυτική έκφραση)
Βικιλεξικό
Ετυμολογία : λαμόγιο < άγνωστης ετυμολογίας
Ουσιαστικό : λαμόγιο ουδέτερο και λαμόγιας αρσενικό
- (κακόσημο) που υποκρίνεται τον αγοραστή για να προσελκύσει πελάτες για χάρη κάποιου άλλου· που επωφελείται εξαπατώντας κι έπειτα αποχωρεί. Η πράξη στο σύνολό της αποκαλείται λαμογιά.
Εκφράσεις : την κάνω λαμόγιο : εξαπατώ κάποιον και εξαφανίζομαι
Συνώνυμα : αβανταδόρος , απατεώνας , καιροσκόπος
Translatum.gr: λαμόγιο
Ουσιαστικό γένους ουδετέρου. Αρχικά η λέξη εντοπίζεται στη φράση την κάνω λαμόγια, με τη σημασία «ξεφεύγω, φεύγω, εξαφανίζομαι από κάπου». Χρησιμοποιείται κυρίως ως υβριστικός χαρακτηρισμός, κυρίως ως συνώνυμο του «απατεώνα»: Πώς ένα λαμόγιο πλουτίζει εκμεταλλευόμενο την ανθρώπινη βλακεία με τη βοήθεια διεφθαρμένων δημοσίων υπαλλήλων.
Σύμφωνα με το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής προέρχεται πιθανόν από την ισπανική la moya = η τάδε. Στο Λεξικό της Πιάτσας παρατίθεται ο τύπος λαμόγιας με τη σημασία «αβανταδόρος» (= αυτός που κάνει αβάντα για κάποιον άλλο, υποκρίνεται δηλαδή τον αγοραστή για να προσελκύσει πελάτες) με ετυμολογική προέλευση από το ιταλικό la moya = το λάδι.
Και πάλι slang.gr
1. λαμόγια, moya
- Κατά τον Τριανταφυλλίδη (1950): μόνο στη φράση την κάνω λαμόγια, φεύγω, ξεφεύγω, σκαπουλάρω, ή δεν παρουσιάζομαι κάπου, πχ: Tον περίμενα τόση ώρα κι αυτός την έκανε λαμόγια.
Κατά τον Τσιφόρο (1960) και άλλους συνομηλίκους του (πιο κοντά στην τωρινή αλήθεια): αβανταδόρος, κράχτης, παίχτης-μαϊμού που παρασύρει τα κορόιδα.
Κατά τον Ντινόσαυρο (2010): Η άποψη πολλών λεξικογράφων (;) ότι προέρχεται από το ισπανικό la moya (= η τάδε), δε στέκει. Είναι όντως ισπανόφερτος ο όρος, με τη διαφορά ότι προέρχεται από το πλουσιότατο «λουνφάρδο» (slang/argot) του Μπουένος Άιρες και του Μοντεβιδέο. Η λέξη είναι σκέτο μόγια· το θηλυκό άρθρο λα είναι προφανώς μεταγενέστερη «ελληνική» προσθήκη για να μοιάζει πιο σπανιόλικο ή ξενόφερτο. Για το πώς ο όρος διέσχισε τον Ατλαντικό και τη Μεσόγειο, δηλώνω άγνοια (pero puedo seguir buscando).
Μόγια: Αποκαλούνται «μόγια» τα άτομα που βολεύονται κάνοντας «matufias» (λαδιές, κόλπα, απάτες, λοβιτούρες) για να γλιτώσουν από μπερδεμένες καταστάσεις. Εξ ορισμού, λοιπόν, «μόγια» χαρακτηρίζει μια πράξη γενικά παράνομη ή ανάρμοστη που κάνουν όσοι θέλουν να λακίσουν από κάποια δυσκολία. Θα το λέγαμε «πρόχειρη λύση».
Όποιος επιδίδεται σε «moya» λέγεται moyero (ή matufiero). Τα μεταγενέστερα ελληνικά παράγωγα (το λαμόγιο, τα λαμόγια, η λαμογιά, οι λαμόγιες, κλπ.) που ήδη υπάρχουν στο σλανγκ.γκρ ελάχιστα τροποποιούν το τρέχον νόημα.
ΣΧΟΛΙΟ αναγνώστη
Ο μακαρίτης Ηλίας Πετρόπουλος όμως δεν είχε συμφωνήσει με την αργεντίνικη ετυμολογία, για κάποιον λόγο και δεν θυμάμαι αν αντιπρότεινε άλλη εκδοχή.
Μήπως έχει σχέση και η ειρωνική προσφώνηση «κουτομόγιας» (κουτορνίθι);
Κατά Ηλία Πετρόπουλο
Λαμόγιο το ξεκαθαρίζει ο Πετρόπουλος, και (νομίζω) το αναφέρει κι ο Τσιφόρος, είναι ο κράχτης στον παπά. Αυτός που κερδίζει σε συνεννόηση με τον παπατζή με προφανή σκοπό να σε παρασύρει στο παίγνιο.
WordReference.com
Here are the lines from the English to Greek side that include 'λαμόγιο'.
Matching entries from other side of dictionary | |||
Hustler | n | US, slang (confidence trickster) αργκό | απατεώνας, μπαγαπόντης ουσ.αρ. |
|
| λαμόγιο ουσ.ουδ. | |
Hustler | n | slang (deceitful game-player) αργκό | απατεώνας, μπαγαπόντης ουσ.αρ. |
|
| λαμόγιο ουσ.ουδ. | |
cop out, cop-out | vi | slang (avoid responsibility) αργκό | την κάνω λαμόγιο έκφρ. |
tweeter
Our Banner
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô