Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Η Κρίση των Ιμίων


Οι βραχονησίδες Ίμια.

Η κρίση των Ιμίων κορυφώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 31ης Ιανουαρίου 1996, σε μια εποχή που η κυβέρνηση Σημίτη έκανε τα πρώτα της βήματα, φέρνοντας Ελλάδα και Τουρκία στα πρόθυρα ένοπλης αντιπαράθεσης.

Το επεισόδιο εντάσσεται στο πλαίσιο των ελληνο- τουρκικών διαφορών στο Αιγαίο, που εμφανίσθηκαν δυναμικά στο προσκήνιο μετά τη Μεταπολίτευση. Η Ελλάδα αναγνωρίζει ως μόνη διαφορά της με τη γείτονα την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, ενώ η Τουρκία θέτει τα θέματα του εναερίου χώρου (αναγνωρίζει 6 και όχι 10 μίλια), του FIR Αθηνών, της αποστρατιωτικοποίησης των νήσων του Αιγαίου και με την κρίση των Ιμίων το καθεστώς κάποιων βραχονησίδων («Γκρίζες Ζώνες»).

Τα Ίμια (Καρντάκ στα τουρκικά) είναι δύο μικρές ακατοίκητες βραχονησίδες μεταξύ του νησιωτικού συμπλέγματος των Δωδεκανήσων και των νοτιοδυτικών ακτών της Τουρκίας. Απέχουν 3,8 ναυτικά μίλια από το Μποντρούμ (Αλικαρνασσός) της Τουρκίας, 5,5 ν.μ. από την Κάλυμνο και 2,5 ν.μ. από το πλησιέστερο ελληνικό έδαφος, τη βραχονησίδα Καλόλιμνος.

Τα Ίμια παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία το 1947 με τη Συνθήκη των Παρισίων, ακολουθώντας την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Το Τουρκικό κράτος είχε αποδεχτεί το καθεστώς επικυριαρχίας της Ελλάδας στα νησιά αυτά. Η αμφισβήτηση της ελληνικότητας των Ιμίων ξεκίνησε από ένα ναυτικό ατύχημα που συνέβη στις 25 Δεκεμβρίου 1995. Οι Τούρκοι προσπάθησαν να εφαρμόσουν για την περίσταση τη δική τους ερμηνεία στη Συνθήκη της Λωζάνης (1923), με την οποία είχαν παραχωρηθεί τα Δωδεκάνησα στην Ιταλία στο σύνολό τους και όχι ονομαστικά, και να αμφισβητήσουν την ελληνική κυριαρχία κάποιων βραχονησίδων.

Το Χρονικό της Κρίσης

25 Δεκεμβρίου 1995: Το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκέν Ακάτ» προσαράζει σε αβαθή ύδατα κοντά στην Ανατολική Ίμια και εκπέμπει σήμα κινδύνου. Ο πλοίαρχός του αρνείται βοήθεια από το Λιμενικό, υποστηρίζοντας ότι βρισκόταν σε τουρκική περιοχή και ότι οι μόνες αρμόδιες είναι οι αρχές της χώρας του.

26 Δεκεμβρίου 1995: Το Λιμεναρχείο Καλύμνου ενημερώνει το Υπουργείο Εξωτερικών και αυτό με τη σειρά του το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ότι αν δεν παρέμβει ρυμουλκό, το τουρκικό πλοίο θα κινδυνεύσει.

27 Δεκεμβρίου 1995: Το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ενημερώνει την ελληνική πρεσβεία ότι, ανεξαρτήτως του ποιος θα ανελάμβανε τη διάσωση του πλοίου, υπήρχε θέμα γενικότερα.

28 Δεκεμβρίου 1995: Δύο ελληνικά ρυμουλκά αποκολλούν το τουρκικό φορτηγό και το οδηγούν στο λιμάνι Κιουλούκ της Τουρκίας. Το πρωί της ίδιας μέρας ένα τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος συντρίβεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, στην περιοχή της Λέσβου, ύστερα από εμπλοκή με ελληνικά μαχητικά. Με ελληνική βοήθεια, ο τούρκος πιλότος διασώζεται.

29 Δεκεμβρίου 1995: Το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών εκμεταλλεύεται την κατάσταση και επιδίδει ρηματική διακοίνωση στο αντίστοιχο ελληνικό, στην οποία αναφέρεται ότι οι βραχονησίδες Ίμια είναι καταχωρισμένες στο κτηματολόγιο Μουγκλά του νομού Μπουντρούμ (Αλικαρνασσού) και ανήκουν στην Τουρκία.

9 Ιανουαρίου 1996: Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών απαντά με καθυστέρηση, απορρίπτοντας τη διακοίνωση.

15 Ιανουαρίου 1996: Παραιτείται ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου, που νοσηλεύεται στο «Ωνάσειο».

16 Ιανουαρίου 1996: Το Υπουργείο Εξωτερικών αντιλαμβανόμενο το παιγνίδι των Τούρκων και ζητά αυξημένα μέτρα επαγρύπνησης στην περιοχή των Ιμίων από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

19 Ιανουαρίου 1996: Η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ εκλέγει νέο πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Σημίτη.

26 Ιανουαρίου 1996: Ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, θορυβημένος από το γεγονός της αμφισβήτησης της ελληνικότητας των Ιμίων, υψώνει την ελληνική σημαία σε ένα από τα δύο νησιά, συνοδευόμενος από τον αστυνομικό διευθυντή Καλύμνου, τον ιερέα και δύο κατοίκους του νησιού. Θα κατηγορηθεί αργότερα από τους συντρόφους του στο ΠΑΣΟΚ ότι ήταν αυτός που έριξε λάδι στη φωτιά.

27 Ιανουαρίου 1996: Δύο δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Χουριέτ» στη Σμύρνη μεταβαίνουν με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια. Υποστέλλουν την ελληνική σημαία και υψώνουν την τουρκική. Η όλη επιχείρηση βιντεοσκοπείται και προβάλλεται από το τηλεοπτικό κανάλι της «Χουριέτ».

28 Ιανουαρίου 1996: Το περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού «Αντωνίου» κατεβάζει την τουρκική σημαία και υψώνει την ελληνική. Το βράδυ έλληνες βατραχάνθρωποι αποβιβάζονται στη Μεγάλη Ίμια, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τα παραπλέοντα εκεί τουρκικά πολεμικά. Η πολιτική εντολή προς τους έλληνες στρατιωτικούς είναι να αποφευχθεί κάθε κλιμάκωση της έντασης.

29 Ιανουαρίου 1996: Ο νέος πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, στις προγραμματικές του δηλώσεις στη Βουλή, στέλνει μήνυμα προς τη Τουρκία, ότι σε οποιαδήποτε πρόκληση η Ελλάδα θα αντιδράσει άμεσα και δυναμικά. Η πρωθυπουργός της Τουρκίας Τανσού Τσιλέρ ζητά διαπραγματεύσεις για το καθεστώς των βραχονησίδων του Αιγαίου. Τουρκικά πολεμικά παραβιάζουν τα ελληνικά χωρικά ύδατα και πλησιάζουν τα Ίμια. Γίνονται διαβήματα από την Ελλάδα σε Ε.Ε. και ΗΠΑ.

30 Ιανουαρίου 1996: Ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης έχει τηλεφωνική επικοινωνία με τον αμερικανό πρόεδρο Μπιλ Κλίντον. Του εκφράζει την ελληνική θέση ότι η χώρα μας δεν επιθυμεί την ένταση, αλλά εφόσον προκληθεί θα αντιδράσει δυναμικά. Η κυβέρνηση δηλώνει έτοιμη να αποσύρει το άγημα, όχι όμως και την ελληνική σημαία. Στα Ίμια σπεύδουν τα πολεμικά πλοία «Ναυαρίνο» και «Θεμιστοκλής». Ο τούρκος Υπουργός Εξωτερικών δηλώνει ότι υπάρχουν και άλλα νησιά του Αιγαίου με ασαφές νομικό καθεστώς και δεν αποδέχεται την ελληνική πρόταση (αποχώρηση του αγήματος, όχι και της σημαίας).

31 Ιανουαρίου 1996
00:00 Συγκαλείται σύσκεψη στο γραφείο του Πρωθυπουργού. Ο Υπουργός Εξωτερικών, Θεόδωρος Πάγκαλος, φθάνει καθυστερημένα, επειδή παίρνει μέρος σε τηλεοπτική εκπομπή.
01:40 Στο ΓΕΕΘΑ καταφθάνουν πληροφορίες ότι τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη Μικρή Ίμια.
04:30 Ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού απονηώνεται από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο» για να επιβεβαιώσει την πληροφορία. Επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες.
04:50 Το πλήρωμα του ελικοπτέρου αναφέρει ότι εντόπισε περί τους 10 τούρκους κομάντος με τη σημαία τους. Δίνεται εντολή να επιστρέψει στη βάση του κι ενώ πετά μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος αναφέρει βλάβη και χάνεται από τα ραντάρ. Αργότερα θα ανασυρθούν νεκρά και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν. Σχετικά με τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους ήταν ότι το σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου. Ωστόσο, στην Ελλάδα υπάρχει ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί και ότι το γεγονός αποκρύφθηκε, προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο.
06:00 Οι αμερικανοί διά του Υφυπουργού Εξωτερικών Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ επιβάλλουν και στις δύο πλευρές τη θέληση τους. «No ships, no troops, no flags» διαμηνύουν ή σε πιο κομψή διπλωματική γλώσσα να ισχύσει το status quo ante. Μέχρι το μεσημέρι της 31ης Ιανουαρίου 1996 τα πλοία, οι στρατιώτες και οι σημαίες είχαν αποσυρθεί από τα Ίμια.

Η Κρίση των Ιμίων δεν είχε συνέπειες ως προς το καθεστώς των νησιών. Ωστόσο, έδωσε αφορμή στην Τουρκία να θέσει ζήτημα «Γκρίζων Ζωνών» στο Αιγαίο, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Ελλάδας σε αρκετά νησιά και να θέσει ένα ακόμη θέμα στην ατζέντα των ελληνοτουρκικών διαφορών. Παρόλα αυτά, η ελληνική πλευρά δεν αποδέχτηκε ποτέ την ύπαρξη τέτοιου θέματος, επικαλούμενη τις διεθνείς συνθήκες.

Τα γεγονότα στα Ίμια κλόνισαν την αξιοπιστία της ελληνικής κυβέρνησης, ειδικά όταν ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης ευχαρίστησε από το βήμα της Βουλής τους Αμερικανούς για τον καταλυτικό τους ρόλο στην αποκλιμάκωση της έντασης.

http://www.sansimera.gr/articles/209

Το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ για την αναγνώριση στρατιωτικής θητείας

Share

ika_logo

Ασφαλισμένοι που έχουν ασφαλιστεί σε δύο ή περισσότερα ομοειδή Ταμεία (π.χ. μισθωτών) μπορούν να αναγνωρίσουν μέρος του χρόνου της στρατιωτικής τους υπηρεσίας σε 1 ταμείο κύριας ή επικουρικής ασφάλισης αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας και τον υπόλοιπο χρόνο σε άλλο Ταμείο ή στο Δημόσιο, δηλ. σε ταμεία τα οποία δεν εποπτεύονται από το ίδιο υπουργείο.

Αυτό διευκρινίζει, με εγκύκλιό του το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ σημειώνοντας ότι, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αναγνωριστεί ο ίδιος χρόνος δύο φορές.

Ο… Δεκάλογος της Τρόικας


Mείωση των επικουρικών συντάξεων, απολύσεις στο στενό δημόσιο τομέα, κόψιμο του 13ου και του 14ου μισθού με πάγωμα αποδοχών και επιχειρησιακές συμβάσεις, άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων ζητά μεταξύ άλλων η τρόικα στο υπόμνημά της που παρέδωσε στη κυβέρνηση ενόψει του νέου δανείου, ύψους 130 δισ. ευρώ. Στο υπόμνημα της η Τρόικα που παρουσιάζει το www.nextdeal.gr, περιλαμβάνεται ακόμη η πώληση ή ένταξη της ΑΤΕ σε νέο σχήμα, η ανακεφαλαιοποίηση και εξυγίανση των τραπεζών, καθώς και η ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ με προηγούμενη περικοπή των εργασιακών και μισθολογικών προνομίων.


Διαβάστε αναλυτικά

Υπόμνημα τρόικας – Μνημόνιο 2

Tα μνημόνια για το τρέχον πρόγραμμα και πιο συγκεκριμένα η 5η αναθεώρηση του MEFP (Μνημόνιο οικονομικών και χρηματοπιστωτικών πολιτικών) αναμένεται να αποτελέσουν τη βάση ενός νέου Ελληνικού προγράμματος. Αυτό σημαίνει πως οι προσαρμοστικές στρατηγικές οι οποίες παρουσιάζονται, μαζί με τα μέτρα τα οποία θα τις εφαρμόσουν, γενικώς αναμένονται να μεταφερθούν σε ένα καινούριο πρόγραμμα:

  1. Προηγούμενες δράσεις οι οποίες πρέπει να ολοκληρωθούν πριν την εφαρμογή του νέου προγράμματος.
  2. Προσθήκες και παρεμβάσεις στο πρόγραμμα οι οποίες θα αντιμετωπίσουν εξελισσόμενες συνθήκες ή θα εντρυφήσουν περαιτέρω σε υπάρχουσες συνθήκες.

Η λίστα αυτή τη στιγμή αντικατοπτρίζει την ανάλυση του προσωπικού της ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ και πρόκειται να διευρυνθεί όταν η Ελληνικές αρχές παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις.


Οικονομική Πολιτική

  1. Πλήρης εφαρμογής των υπολειπόμενων μέτρων του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος (Παράρτημα 1)
  2. Εφαρμογή όλων των απαιτούμενων μέτρων για τους οικονομικούς στόχους του 2012 (Παράρτημα 2) – πρωταρχική εκτίμηση στο 1% του ΑΕΠ-. Όλα τα μέτρα θα εφαρμοστούν στη μεριά των εξόδων και μόνο, και θα πρέπει να είναι μόνο λίγα και σημαντικά.
  3. Η υϊοθεσία νομοθεσίας επί των επικουρικών συντάξεων, η θέσπιση ενός συμπληρωματικού ταμείου και πλασματικά ορισμένου συστήματος συνεισφορών και νομοθεσία για μειώσεις στα οφέλη των επικουρικών συντάξεων για το 2013-2014 οι οποίες θα βαίνουν σύμφωνα με τους στόχους του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.
  4. Η καλύτερη διαχείριση και έλεγχος στις προσλήψεις (σύμφωνα με το πλάνο των προσλήψεων και τον κανόνα 1 προς 5), παράλληλα με έλεγχο στους εισαχθέντες στην αστυνομία και στις στρατιωτικές σχολές.


Προσθήκες/ Τροποποιήσεις του Προγράμματος

  1. Φορολογική μεταρρύθμιση. Πλήρες πρόγραμμα οδηγιών οι οποίες θα συγκεκριμενοποιηθούν ( επιτρέποντας χρόνο για την ετοιμασία προτάσεων, δημοσίων διαβουλεύσεων και πλήρους αναθεώρησης από την πλευρά των ΕΕ/ΕΚΤ/ΔΝΤ, επιπλέον του χρόνου αναθεωρήσεων και διορθώσεων). Το χρονοδιάγραμμα πρόκειται να αποφασιστεί’ το προηγούμενο σημείο αναφοράς για το τέλος Μαρτίου μπορεί να είναι πολύ νωρίς.
  2. Δράση στα μέσα του χρόνου για τον ορισμό μέτρων εξόδων που θα κλείσουν χάσματα το 2013-2014 θα διευρυνθούν έτσι ώστε να υπερκαλύψουν όποια άλλα μέτρα σε ό,τι αφορά τα έξοδα τα οποία θα είναι αναγκαία για οποιαδήποτε επιπλέον χάσματα. Ο υπολογισμός των κενών αναμένεται.
  3. Μέτρα για την εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης του ΟΟΣΑ για τη διοικητική μεταρρύθμιση, θα συζητηθούν]
  4. Εφαρμογή ενός προγράμματος μειώσεως δημοσίων υπαλλήλων για τον στόχο των 150.000 μέχρι το 2015. Το πρόγραμμα θα παρουσιάσει ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο θα εμπεριέχει τον ορισμό της δομής της κυβερνήσεων και τον ορισμό των εργασιακών πλάνων για τον κάθε τομέα, ο οποίος θα επιτύχει τον προσυμφωνημένο στόχο (μέσω απολύσεων και εφεδρειών).

Μεταρρυθμίσεις στον τομέα της Υγείας

  1. Το Υπουργείο Υγείας θα αναλάβει όλες τις ευθύνες για την παρακολούθηση και έλεγχο του ΕΟΠΥΥ και των υπολοίπων ταμείων υγείας, όπως και όλες τις ευθύνες ελέγχου των υπηρεσιών κοινωνικής στήριξης στο Υπουργείο Εργασίας.
  2. Θέσπιση στόχων για τα φαρμακευτικά έξοδα και τη συνταγολόγηση γενικών φαρμάκων: 50% του πλήθους των φαρμάκων που θα δοθούν με συνταγές ιατρών και για τα οποία θα γίνει επιστροφή χρημάτων θα είναι ‘γενικά’
  3. Δημοσιονομικές θεσμικές μεταρρυθμίσεις

Πρώτες δράσεις και άλλα μέτρα εκ των προτέρων

Διαχείριση εσόδων

  1. Η επίτευξη των στόχων της διαχείρισης εσόδων για το τέλος του 201 σχετικά με τον αριθμό της πλήρους πεδίου εφαρμογής και των ελέγχων πληρωμής ΦΠΑ των μεγάλων φορολογούμενων.
  2. Θέσπιση νομοθεσίας και δευτερεύουσας νομοθεσίας και η διαμοίραση εγκυκλίων για την ενδυνάμωση της φορολογικής διαχείρισης.

- Τροποποίηση του πρόσφατου πολυνομοσχέδιου για την ανάκληση των άρθρων 3 και 21 (για την εξάλειψη της επέκτασης των όρων πληρωμής των οφειλόμενων φόρων και των ληξιπρόθεσμων εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, και να εξαλείψει την αναστολή της ποινικής δίωξης και τη δέσμευση περιουσιακών στοιχείων)


- Τροποποίηση των αποφάσεων της Τράπεζας της Ελλάδος σε ό,τι αφορά την αναφορά ύποπτων συναλλαγών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην ΣΔΟΕ (Αποφάσεις 285/2009 και 281/2009) και η εφοαρμογή ενός μηχανισμού ο οποίος θα εξασφαλίζει πως φορολογικές και τελωνειακές υποθέσεις θα προωθούνται στη ΣΔΟΕ.


- Βελτίωση των αρμοδιοτήτων: (i) καθορισμός των αρμοδιοτήτων για να ασκήσει έλεγχο στις βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, επιλογή φορολογουμένων και διενέργεια ελέγχων, και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού από το υπουργικό / πολιτικό επίπεδο στη φορολογική διοίκηση (ii) «σφίξιμο» του νομοθετικού ελέγχου που έχουν τα κεντρικά γραφεία στις δραστηριότητες τοπικών εφοριών (iii) η πρόσληψη ενός εξωτερικού νέου Γενικού Γραμματέα Φορολογικής Διοίκησης ο οποίος θα έχει μεγάλη επαγγελματική εμπειρία σε θέματα φορολογικής διακυβέρνησης


- Άλλες πράξεις οι οποίες θα αποφασιστούν… π.χ. πράξεις οι οποίες θα βασιστούν στην στρατηγική κατά της διαφθοράς]


Συμπλήρωμα/Τροποποιήσεις του Προγράμματος

Διαχείριση εσόδων

  1. Συνεχές κριτήριο σε φοροαπαλλαγές
  2. Αντικατάσταση διευθυντών οι οποίοι δεν έχουν επιτύχει τους στόχους τους
  3. Στρατηγική και δράσεις για την προάσπιση του συστήματος κατά της διαφθοράς στη διαχείριση εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των εξής:

- Μεταρρύθμιση της μονάδας ελέγχου οικονομικών (εστίαση της φορολογικής διοίκησης, ξεκίνημα ανα-πρόσληψης και εκτίμησης του προσωπικού)
- Σύσταση τμήματος εσωτερικών υποθέσεων βάσει του νόμου του 2011
- Έλεγχος κάθε χρόνο των δηλώσεων περιουσιακών στοιχείων των υπαλλήλων της διαχείρισης εσόδων, αρχίζοντας αμέσως, για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες
- Σύσταση της αλλαγής διαχειριστών περιοδικώς (κάθε 1-2 χρόνια)
- Εφαρμογή ενός συστήματος για την προστασία πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν διαφθορά στο φορολογικό σύστημα.
- Μετατροπή του Ποινικού Κώδικα για την εξασφάλιση πως τα εγκλήματα της ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας θα καλύπτουν όλες τις δράσεις ή μη μέσα στο πλαίσιο των υποχρεώσεων ενός υπευθύνου. (Άρθρα 235,246).
- Προετοιμασία ενός συνολικού πλάνου κατά της διαφθοράς το οποίο θα αποφασιστεί σε βάθος χρόνου.

  1. Νέοι και πιο φιλόδοξοι στόχοι επιδόσεων για τη διαχείριση εσόδων για τα μέσα και το τέλος του 2012. Διεύρυνση λίστας δεικτών (π.χ. «πάγωμα» περιουσιών από το ΣΔΟΕ βάσει του κώδικα καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες)
  2. Συζήτηση για δράσεις οι οποίες θα ενδυναμώσουν τη διαχείριση της συλλογής της κοινωνικής ασφάλισης]
  3. Μέτρα για την αντιμετώπιση των εκκρεμών υποθέσεων στα δικαστήρια σε ό,τι αφορά τη φορολογία (π.χ. Δικάσιμες υποθέσεις που θα λάβουν ημερομηνίες και οι οποίες θα αναλογούν στο 50% των υποθέσεων μέχρι το τέλος του Ιουνίου 2012, και 85% μέχρι το τέλος του 2012, με πλήρη εκδίκαση μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2013, με προτεραιότητα σε υποθέσεις με τιμές άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ).

Διαχείριση δημόσιων οικονομικών

  1. Θέσπιση ημερολογίου για τη μεσοπρόθεσμη στρατηγική και το μεσοπρόθεσμο προϋπολογισμό
  2. Προσδιορισμός και έκδοση υπό όρους διαδικασιών για την εκκαθάριση των καθυστερούμενων επιστροφών φόρων, χρησιμοποιώντας την κεντρική κατανομή του προϋπολογισμού του 2012.
  3. Θέσπιση μίας δια-υπουργικής επιτροπής (Υπουργείο Υγείας, Υπουργείο Εργασίας και Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης) για την παρακολούθηση και την έκδοση δεδομένων στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών, στοιχείων για την μηνιαία απόδοση σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό.
  4. Επίτευξη τριμηνιαίων ποσοτικών στόχων απόδοσης και γνωστοποίησης των δημοσιονομικών. Μία πλήρης λίστα θα συμφωνηθεί από το τεχνικό σώμα του ΥΔΜΕΔ.
  5. Αναθεώρηση του στατιστικού νόμου για τη θέσπιση μία καλύτερης βάσης για τις ανεξάρτητες Ελληνικές στατιστικές αρχές, συγκεκριμένα θεωρώντας την ΕΛΣΤΑΤ ως συμβουλευτική και περαιτέρω εδραιώνοντας τη θέση και την εξουσία του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ ως του συντονιστή του εθνικού στατιστικού συστήματος.

Οικονομικός Τομέας

Προγενέστερες δράσεις και άλλα μέτρα εκ των προτέρων

  1. Η ΤτΕ να ολοκληρώσει τον υπολογισμό των ελλείψεων κεφαλαίου των τραπεζών
  2. Η ΤτΕ και το Υπουργείο Οικονομικών να αποφασίσουν ένα πλάνο για την ΑΤΕ Bank (προς συζήτηση)
  3. Εφαρμογή πακέτου μεταρρυθμίσεων στο σύστημα χρηματοπιστωτικής εποπτείας

- Μετατροπή της σχετικής νομοθεσίας για την επίτρεψη και την προϋπόθεση της χρήσης χωρίς δικαίωμα ψήφου, των μέσων για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σε βιώσιμα επίπεδα.
- Μετατροπή του νόμου επί του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για να βελτιωθεί η εταιρική διακυβέρνηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και να επιτραπεί στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να βοηθήσει στην επίλυση του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων.
- Τροποποίηση του τραπεζικού νόμου (3601) έτσι ώστε η ΤτΕ να μπορεί να θέσει επίπεδα κεφαλαίου μέσω ρυθμίσεων. Η ΤτΕ θα εισαγάγει κανονισμό για τον καθορισμό των ενοποιημένων τραπεζικών ελάχιστων κανονιστικών core tier 1, απαίτηση κεφαλαίου κατά 9% από την αρχή του 2012 και 10% από τον Ιούλιο του 2013.
- Οι αρχές θα προσδιορίσουν τα νομοθετικά εμπόδια στη μείωση του κόστους μισθοδοσίας και τις μειώσεις της απασχόλησης για να βοηθήσουν την τραπεζική εξυγίανση και να υιοθετήσουν όλες τις νομοθετικές αλλαγές για την κατάργησή τους.
- [Λοιπές πράξεις για την ενδυνάμωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος και της διαχείρισής του, θα προσδιοριστούν με τη βοήθεια ειδικών]

Τροποποιήσεις/ Προσθέσεις στο πρόγραμμα

  1. Η ΤτΕ θα σχεδιάσει το στρατηγικό πλάνο για τον τραπεζικό τομέα μέχρι το τέλος Μαρτίου 2012, το οποίο θα αντικατοπτρίζει το PSI2 και τη διάγνωση χρέους της BlackRock.
  2. Οι αρχές θα σιγουρέψουν πως το νέο πρόγραμμα δημοσιονομικής εποπτείας είναι ανανεωμένο και σε πλήρη ενεργεία μέχρι [ -Εισαγωγή Ημερομηνίας-]

Ιδιωτικοποιήσεις

Τροποποιήσεις/ Προσθέσεις στο πρόγραμμα

  1. Σύμφωνα με τους στόχους των ιδιωτικοποιήσεων [οι οποίοι θα προσδιοριστούν], η προσφορά δύο με τριών μεγάλων επιχειρήσεων προς ιδιωτικοποίηση μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2012.
  2. Προετοιμασία ιδιωτικοποιήσεων. Αυτό προϋποθέτει μία επιτάχυνση του διαχωρισμού των κεφαλαίων, μετατροπές στο ρυθμιστικό πλαίσιο, έγκαιρη εκκαθάριση των θεμάτων κρατικών ενισχύσεων, σεβασμός στις δημόσιες συμβάσεις, μία καλύτερη λίστα κεφαλαίων και μία συστηματική εργασία στην αναπροσαρμογή χρήσης εδαφικής περιουσίας (συγκεκριμένες δράσεις θα συζητηθούν).

Διαρθρωτικές πολιτικές

Προγενέστερες δράσεις και άλλα μέτρα εκ των προτέρων

  1. Εφαρμογή νομοθεσίας για την ελαστικότητα των μισθών. Ο συγκεκριμένος στόχος θα συζητηθεί. Η σύνθεση των εργαλείων επίσης θα συζητηθεί.
  2. Μείωση κοινωνικών εισφορών τουλάχιστον κατά 5% μέσω της μείωσης των δαπανών κοινωνικής ασφάλισης που δεν έχουν προτεραιότητα και μέσω [-Θα συζητηθεί-]
  3. Θέσπιση νομοθεσίας για την περαιτέρω απελευθέρωση των αγορών προϊόντων και υπηρεσιών:

- Θέσπιση νόμου που σταματά την περίοδο μετάβασης για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και την δημοσίευση ενός υπουργικού διατάγματος που θα εγκαθιδρύσει και θα εμπεδώσει την τιμή αδείας επαγγελματία οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε σχέση με τα διοικητικά κόστη.
- Περαιτέρω βήματα για την απελευθέρωση κυρίως επαγγελμάτων (π.χ. ελευθερία της ενσωμάτωσης των δικηγορικών γραφείων και του ανοίγματος των δικηγορικών γραφείων μέσα στην Ελλάδα, εξαλείφοντας τον περιορισμό εθνικότητας για την είσοδο στο επάγγελμα του συμβολαιογράφου, εξαλείφοντας την ικανότητα του ΤΕΕ στην επιβολή μέτρων κατά μηχανικών που δέχονται «χαμηλές» απολαβές για εκτιμήσεις). Επίσης θα αφαιρεθούν οι περιορισμοί για το επάγγελμα του δικηγόρου: (i) εξαλειφθεί η απαίτηση για την υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου σε διάφορες συναλλαγές, όπου απαιτείται και συμβολαιογράφος, (ii) εξάλειψη κατώτερων μισθών για μισθωτούς δικηγόρους (Άρθρο 92.2 και 92 a).
- Νομοθεσία η οποία θα καταργεί περιορισμούς σε υψηλά περιορισμένα επαγγέλματα βάσει του νόμου 3919/2011 (η λίστα μπορεί να συμπεριλαμβάνει ένορκους εκτιμητές, λογιστές και φοροτεχνικούς, αναλογιστές, ιδιωτικά σχολεία/κέντρα εκπαίδευσης/μάθησης/ φορτοεκφορτωτές, τουριστικούς οδηγούς, επιχειρήσεις προσωρινής απασχόλησης, μεσίτες και ιδιωτικούς φορείς παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας

  • Νομοθεσία και δευτερεύουσα νομοθεσία για την περαιτέρω βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος

- Εξάλειψη της απαίτησης για εγγραφή στο Μητρώο των εξαγωγών και την απλοποίηση της νομοθεσίας για την εξαγωγή
- Γενίκευση και χαμηλότερα τέλη για το ταχύ επενδυτικό πλαίσιο και τροποποίηση για τη χαλάρωση της απαίτησης χρηματοδότησης για τον ταχύ επενδυτικό νόμο.
- Ψήφιση νομοθεσίας για την κατάργηση απαιτήσεων δημοσίευσης της εταιρείας στις εφημερίδες για τις επιχειρήσεις με το δικό τους δικτυακό τόπο και εγγεγραμμένες στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου (ΓΕΜΗ) και η εξάλειψη της υποχρεωτικής εγγραφής εταιριών στο Εμπορικό Επιμελητήριο.
- Δημοσίευση δευτερεύουσας νομοθεσίας που απαιτείται για την εφαρμογή της εταιρίας και τεχνικών επαγγελμάτων και την περιβαλλοντική νομοθεσία αδειοδότησης.

Τροποποιήσεις/ Προσθέσεις στο πρόγραμμα

Φορολογικές επιβαρύνσεις και ανεπίσημη εργασία

  1. Οι αρχές πρέπει να εισάγουν την υποχρεωτική χρήση της Κάρτας Εργασίας χωρίς οποιαδήποτε έκπτωση στις τιμές συμβολής.
  2. Οι μηχανισμοί κατά της διαφθοράς και οι μηχανισμοί εσωτερικού ελέγχου της Επιθεώρησης Εργασίας πρέπει να αναθεωρηθούν.


Μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών

  1. Όλες οι επανεγγραφές των περιορισμών των επαγγελμάτων πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2012, με τη βοήθεια της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού και των ΕΕ/ΕΚΤ/ΔΝΤ σύμφωνα με τις αξίες της αναγκαιότητας, αναλογικότητας και δημοσίου ενδιαφέροντος.
  2. Να διευκρινιστεί πρόγραμμα τριμήνων για την εξέταση και το ξεκαθάρισμα νομοθεσίας για τα κλειστά επαγγέλματα (σε ομάδες των 20) κατά τη διάρκεια του 2012.
  3. Προετοιμασία ενός πλάνου δράσης για την διευκόλυνση της ελαστικότητας των τιμών στις αγορές προϊόντων, ιδιαίτερα την εξόντωση μη-ανταποδοτικών χρεώσεων.
  4. Μεταρρυθμίσεις στην αγορά ηλεκτρικού

- Προετοιμασία και εφαρμογή πλάνου δράσης για την βελτίωση της χονδρικής αγοράς ηλεκτρικού και την εδραίωση αγοράς πετρελαίου (Το αρμόδιο υπουργείο θα δώσει λεπτομέρειες).
- Αναθεώρηση των κωδικών της αγοράς ηλεκτρικού για την εξασφάλιση της διαφάνειας, μη-διακεκριμένης και αποδοτικής διαμοίρασης στα ηλεκτρικά δίκτυα.
- Συνδυασμός της πώλησης λιγνίτη με υδροηλεκτρικά εργοστάσια τα οποία ανήκουν στις ανάλογες εταιρίες ηλεκτροδότησης, για τη διαμόρφωση ανταγωνιστικότητας στις αγορές.
- Αναθεώρηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των σχεδίων που θα τις υποστηρίξουν για τη μείωση του αντίκτυπου στα Ελληνικά χρηματοπιστωτικά δεδομένα.

Μεταρρυθμίσεις στον εργασιακό χώρο

  1. Χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2012 της ολοκληρωμένης εφαρμογής των νόμων αδειοδότησης, συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικό περιβαλλοντικό μητρώο.
  2. Ολοκλήρωση της εισαγωγής ενός ηλεκτρονικού συστήματος εξαγωγών και τελωνείων (τέλος του 2012, βάσει αποφάσεων των αρχών)
  3. Προετοιμασία δευτερεύουσας νομοθεσίας για την διασφάλιση της συμβατότητας των τομεακών σχεδίων χρήσης γης (π.χ. για τουρισμό ή βιομηχανίες), μέσα στο πλαίσιο των 12 τομέων.
  4. Ανάληψη μίας ανάλυσης των εμποδίων στον επιχειρησιακό τομέα σε τομείς όπως εμπόριο, υγεία και ασφάλεια, πολεοδομία, χωρισμός σε ζώνες, ενέργεια και τουρισμός.
  5. Ενεργοποίηση και την πλατφόρμα ηλεκτρονικής προμήθειας, που θα καλύψουν όλες τις προ-απενεμημένες διεργασίες. Πρόσθετα μέτρα ενεργειακής απόδοσης που πρέπει να περιλαμβάνονται, όπως η δημιουργία της κεντρικής αρχής προμηθειών για τις υπηρεσίες και τις συμβάσεις προμηθειών, τόσο σε κεντρικό όσο και περιφερειακό επίπεδο, συντονισμένο από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και λειτουργώντας μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικών προμηθειών.
  6. Πολιτικές επί των τηλεπικοινωνιών: Προώθηση των αδειοδοτήσεων για αντένες και σταθμούς όπως επίσης και επιτάχυνση των βημάτων για την διαμοίραση και την αδειοδότηση των ψηφιακών μερισμάτων στους παρόχους ηλεκτρονικών τηλεπικοινωνιών.

Μεταρρυθμίσεις στη Δικαιοσύνη

  1. Να περάσει ο νόμος για τα θέματα δίκαιης δίκης και αρνησιδικίας μέχρι το τέλος Μαρτίου
  2. Αναθεώρηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας: H ομάδα εργασίας να προετοιμάσει ένα πλάνο (τέλος του Ιουνίου 2012) και να ολοκληρώσουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης.
  3. Επιδόσεις και το πλαίσιο λογοδοσίας για Δικαστηρίων: [Θα ετοιμασθεί από ειδικούς σε θέματα νομοθεσίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης]
  4. Άλλα μέτρα που θα διευκολύνουν την επιβολή της τάξης [θα αποφασιστούν στο μέλλον].

Σε ατομικό λογαριασμό όσοι ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά το 2001


Σε αλλαγή του καθεστώτος που διέπει τις επικουρικές συντάξεις οδηγούν οι προτάσεις της τρόικα. Στο υπόμνημά της η τρόικα ζητά νέα νομοθεσία για τις επικουρικές που θα προβλέπει τη δημιουργία ενιαίου ταμείου με σύστημα καθορισμένων εισφορών.

Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία της επικουρικής σύνταξης προσιδιάζει περισσότερο με το πώς λειτουργεί η ιδιωτική ασφάλιση.

Η θέση αυτή συζητείται ήδη στις συναντήσεις που έχει ο Υπουργός Εργασία και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης με τους εκπροσώπους των δυο άλλων κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση (ΝΔ και ΛΑΟΣ).

Το σχέδιο ενισχύει την ανταποδοτική λειτουργία με την καθιέρωση ατομικών μερίδων (η σύνταξη θα εξαρτάται από τις ατομικές εισφορές που έχει δώσει ένας ασφαλισμένος σε όλο τον εργάσιμο βίο του), η οποία θα ισχύει για όσους ασφαλίζονται από 2001 και μετά. Έτσι ανοίγει το δρόμο στο κεφαλαιοποιητικό σύστημα.

Το νέο σύστημα θα είναι καθορισμένων εισφορών με την δημιουργία ατομικών μερίδων του κάθε ασφαλισμένου.

Στο σύστημα καθορισμένων εισφορών προκαθορίζεται το επίπεδο εισφορών και όχι το ύψος της τελικής παροχής δηλαδή το ύψος της σύνταξης που θα λάβει ο ασφαλισμένος. Τα συστήματα καθορισμένων εισφορών μπορεί να είναι δημόσια, επαγγελματικά ή ιδιωτικά-ατομικά: οι εισφορές μπορεί να καταβάλλονται από το άτομο, τον εργοδότη και/ή το κράτος, ανάλογα με τους κανόνες του συστήματος. Το επίπεδο της σύνταξης εξαρτάται από την απόδοση της επιλεγείσας επενδυτικής στρατηγικής και από το επίπεδο εισφορών. Συνεπώς, το κάθε επιμέρους μέλος του συστήματος φέρει τον επενδυτικό κίνδυνο και συχνά αποφασίζει για τον τρόπο μετριασμού αυτού του κινδύνου.

Στο συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να υπάρχει μία ελάχιστη εγγύηση, μπορεί όμως και όχι, συνεπώς στην περίπτωση που οι επενδύσεις δεν πάνε καλά για ένα μεγάλο διάστημα μπορεί ο ασφαλισμένος να λάβει σύνταξη πολύ χαμηλότερη από τις εισφορές που είχε καταβάλλει.

Συνεπώς η δημιουργία ατομικών λογαριασμών προβάλλει την ανάγκη μίας σωστής διαχείρισης η οποία μπορεί να γίνει μόνο από επαγγελματίες και κυρίως όχι διορισμένους από τις κυβερνήσεις αλλά από τους ασφαλισμένους. Μόνο ένα υπάρχει μία εγγύηση από το κράτος ενός ελάχιστου ορίου σύνταξης θα δικαιολογείται κρατική παρουσία στη διαχείρηση.

Οι μισθοί στα χέρια του Παπαδήμου

Την ύστατη μάχη για να «ακυρώσει» διά της σκληρής διαπραγμάτευσης κάποια από τα «τελεσίγραφα» των δανειστών μας δίνει σήμερα στις Βρυξέλλες ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος.

Εχοντας στις «αποσκευές» του από την Αθήνα την «απόλυτη σύγκλιση» των πολιτικών αρχηγών για τη συνέχιση των εξαιρετικά δύσκολων διαπραγματεύσεων και για τις θέσεις που θα υποστηρίξει, ο Ελληνας πρωθυπουργός επιδιώκει να λάβει το «πράσινο φως» για το οριστικό κλείσιμο του PSI, καταθέτοντας πειστικά «δείγματα γραφής» για την ψήφιση των «προαπαιτούμενων» μέχρι τα μέσα Φλεβάρη - έτσι ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την επόμενη και επικυρίαρχη όλων συμφωνία για τη νέα-μαμούθ δανειακή σύμβαση και το νέο μνημόνιο.

Εγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός με απόλυτα ρεαλιστική οπτική εκτιμά ότι η χώρα δεν πρόκειται να χάσει το τρένο, αρκεί μέσα στις επόμενες ώρες -και σίγουρα μέχρι την Τετάρτη- να διαβουλευθεί με «ασφαλή» τρόπο για τη διπλή διαδικασία.

Είναι προφανές ότι οι τρεις αρχηγοί (οι κ. Παπανδρέου, Σαμαράς και Καρατζαφέρης) προσήλθαν χθες στο Μέγαρο Μαξίμου με την απόφαση να περιγράψουν με ενάργεια τις «κόκκινες γραμμές» των κομμάτων τους για όλα τα ανοιχτά και «καυτά» θέματα και δη (π.χ.) για τη διασφάλιση 13ου-14ου μισθού.

Τα τελεσίγραφα
Στη σύσκεψη, η οποία διήρκεσε σχεδόν τρεις ώρες, φάνηκε, κατά πληροφορίες, ότι -αν και οι προβολείς παραμένουν εστιασμένοι και αμετακίνητοι στα «τελεσίγραφα» της τρόικας για μισθούς, επικουρικές, απολύσεις στο Δημόσιο και ανατροπές σε ΔΕΚΟ και τράπεζες- οι αρχηγοί του ΠΑΣΟΚ, της Νέας Δημοκρατίας και του ΛΑΟΣ ζήτησαν από τον κ. Παπαδήμο να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση και όντας σε «ανοιχτή γραμμή» μαζί τους να καταλήξουν στις τελικές αποφάσεις.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, τον εξουσιοδότησαν για τον κύριο στόχο: την εξασφάλιση της δανειοδότησης, έτσι ώστε η χώρα να μη βρεθεί αντιμέτωπη με τη χρεοκοπία.

Ο Γ. Παπανδρέου υποστήριξε, βάσει πληροφοριών, ότι «το μισθολογικό κόστος δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας» και επανέλαβε τη θέση του κατά της κατάργησης 13ου-14ου μισθού και του κατώτατου.

Σύμφωνα με κύκλους της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Σαμαράς (όπως και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης) απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο κατάργησής τους, λέγοντας ότι πρόκειται για «ένα καθαρά ''υφεσιακό'' μέτρο». Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΝΔ επεσήμανε ότι αποδέχεται το «πάγωμα» των αυξήσεων και των ωριμάνσεων για μία τριετία. Για τη μείωση του κατώτατου μισθού, ο κ. Σαμαράς σημείωσε πως ότι και να γίνει, δεν λύνει κανένα θέμα, αλλά αντίθετα πολλαπλασιάζει τις θέσεις ανεργίας.

Οι επικουρικές
Για τις επικουρικές συντάξεις, οι αρχηγοί έδειξαν ότι «κατανοούν» πλήρως το πρόβλημα (κυρίως αυτό που έρχεται στα ασφαλιστικά ταμεία), εξέφρασαν όμως επιφυλάξεις. Για παράδειγμα, ο κ. Σαμαράς απέρριψε τις οριζόντιες περικοπές αντιπροτείνοντας να υπάρξουν φόρος στα νέα παιχνίδια του ΟΠΑΠ, μείωση του αριθμού των νέων συμβασιούχων κατά 20%, καθολική εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης (που προχωρεί) και από το 2012 να ισχύσει η αναλογία μίας πρόσληψης για κάθε δέκα (αντί πέντε που ισχύει) από το Δημόσιο.

ΔΗΜΟΣΙΟ - ΔΕΚΟ
Οι απολύσεις στο Δημόσιο μέσω της κατάργησης οργανικών θέσεων ή της συγχώνευσης-κατάργησης οργανισμών και φορέων είναι στα «τελεσίγραφα». Οι τρεις αρχηγοί συμφώνησαν για την εξυγίανση του Δημοσίου Τομέα και συζήτησαν αναλυτικά για τις προτεινόμενες περικοπές στις ΔΕΚΟ και τις τράπεζες. Ο κ. Σαμαράς επανέφερε τη δική του πρόταση για την εργασιακή εφεδρεία, για να δεχτεί την απάντηση από τον πρωθυπουργό ότι η τρόικα απορρίπτει αυτήν την επιλογή.

ΤΕΛΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Πιθανή και νέα σύσκεψη την Τετάρτη

Στη λογική ότι η στήριξη των τριών κομμάτων δεν μπορεί να είναι «αλά καρτ», ο Γ. Παπανδρέου δεσμεύτηκε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ότι το ΠΑΣΟΚ θα στηρίξει με όλες τις δυνάμεις του την επιτυχή κατάληξη της διαπραγμάτευσης, το νέο δανειακό πρόγραμμα και το PSI. Παράλληλα, ο Γ. Παπανδρέου έδωσε τη γενική εξουσιοδότηση στον κ. Παπαδήμο για να χειριστεί τα θέματα στις Βρυξέλλες.

O Αντ. Σαμαράς (όπως και ο Γ. Καρατζαφέρης), σύμφωνα με συνεργάτες του, ζήτησε από τον πρωθυπουργό μετά το τέλος της διαπραγμάτευσης, και πριν από την επικύρωση της όποιας συμφωνίας, να υπάρξει επικοινωνία με τους αρχηγούς. Είναι πασιφανές ότι δεν αποκλείεται να συγκληθεί νέα σύσκεψη αρχηγών στο Μαξίμου το αργότερο την Τετάρτη, καθώς οι ημερομηνίες πιέζουν για να κατατεθούν εγκαίρως προς ψήφιση στη Βουλή τα κρίσιμα νομοθετήματα.

Το μεγάλο στοίχημα, εάν και εφόσον υπάρξει συμφωνία στις Βρυξέλλες, μεταφέρεται αμέσως μετά στις κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων, που θα κληθούν να συμφωνήσουν και να ψηφίσουν διάφορες «ανατροπές» για τα εισοδήματα εργαζομένων και συνταξιούχων.

«Η επιτυχής για τα συμφέροντα της χώρας ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων θα διασφαλίσει τη χρηματοδότηση της χώρας, θα δώσει ρευστότητα στην Οικονομία (μέχρι το 2020), σιγουριά και ασφάλεια στον πολίτη, τον καταθέτη και τον επενδυτή» επεσήμανε ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ μιλώντας στη σύσκεψη και επιδιώκοντας να περάσει την άποψη ότι η διαπραγμάτευση γίνεται για ένα ενιαίο πακέτο και όχι ξεχωριστά για κάθε θέμα.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ
Προσφυγή στην Ευρωβουλή

Την προσφυγή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την παρουσίαση σε αυτό το όργανο των απαιτήσεων της «τρόικας», προκειμένου οι εκπρόσωποι όλων των λαών της ΕΕ να κληθούν να πάρουν θέση, πρότεινε ο κ. Γ. Καρατζαφέρης στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών με τον πρωθυπουργό.

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, αιφνιδιάζοντας τον κ. Παπαδήμο και τους κ. Παπανδρέου και Σαμαρά, πρότεινε την προσφυγή της Ελλάδας σ' αυτόν τον ύπατο φορέα εκπροσώπησης των ευρωπαϊκών λαών, ο οποίος ν' αποφανθεί αφού μελετήσει αυτό το διάτρητο κείμενο (του οποίου οι προεκτάσεις ξεπερνούν τα οικονομικά μεγέθη, τις χρηματαγορές, τα ελλείμματα και τους δανεισμούς και τραυματίζουν καίρια κοινωνικούς θεσμούς, ανθρώπινα δικαιώματα, κοινωνικές κατακτήσεις και την κοινωνική συνοχή).

Ο κ. Καρατζαφέρης σημείωσε ότι θα πρέπει να ψηφίσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το «ναι» ή το «όχι», μια και το πολιτικό σύστημα της χώρας ανάξια τραυμάτισε προχθές την εικόνα του δικού μας Κοινοβουλίου. «Να πάνε εκεί» -φέρεται να είπε- «οι όροι, οι απαιτήσεις των δανειστών και οι υποκρυπτόμενοι εκβιασμοί αυτού του κειμένου. Ας δουν, ας νιώσουν οι 27 ευρωπαϊκοί λαοί και οι κυβερνήσεις τους διά του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πού οδηγούν την Ελλάδα οι δανειστές, τα διεθνή χρηματοπιστωτικά κυκλώματα και τα ποικίλα εγχώρια και αλλοδαπά συμφέροντα».

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
Συμφωνία, αλλιώς θα βρεθούμε αντιμέτωποι με τη χρεοκοπία

«Εάν η διαδικασία αυτή δεν ολοκληρωθεί επιτυχώς, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με το φάσμα της χρεοκοπίας, η οποία θα έχει βαρύτατες συνέπειες για την κοινωνία και ιδιαίτερα για τους οικονομικά ασθενέστερους», είναι το βασικό μήνυμα που έστειλε με τη δήλωσή του (μετά τη χθεσινή σύσκεψη με τους πολιτικούς αρχηγούς) ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος.

Αυτή η, σε δραματικούς τόνους, προειδοποίηση του πρωθυπουργού συμπληρώνεται και από την «εικόνα» για τη σκληρή μάχη σήμερα στις Βρυξέλλες: «Οι διαπραγματεύσεις δεν είναι εύκολες. Παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί για τη σταθεροποίηση της οικονομίας, παρά τις σημαντικές αλλαγές και τις μεγάλες θυσίες των πολιτών, αποκλίσεις από τους στόχους και σωρευτικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση ορισμένων πολιτικών έχουν ως αποτέλεσμα οι εταίροι να θέτουν πρόσθετες δεσμεύσεις και όρους. Επιπλέον το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την εξυγίανση του κράτους και την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας».

Αξιοπιστία
Ωστόσο ο κ. Παπαδήμος θεωρεί ότι η απόλυτη σύγκλιση με τους πολιτικούς αρχηγούς για τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων και τις θέσεις που θα υποστηρίξει στη σημερινή κρίσιμη σύνοδο, αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα αξιοπιστίας και επιτρέπει στη χώρα να διαπραγματευτεί με καλύτερους όρους. «Επιδιώκουμε μια συμφωνία με τους εταίρους μας για να πατήσουμε ξανά σε στέρεο έδαφος, για να εξαλειφθεί η αβεβαιότητα, να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη και να επανέλθει η οικονομία σε πορεία ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας.

Ολοι μαζί δίνουμε μια σκληρή μάχη ώστε να διασφαλίσουμε τη θέση της χώρας στην Ευρώπη, στο ευρώ και στην κοινότητα των αναπτυγμένων χωρών - ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε», αναφέρει στη δήλωσή του ο πρωθυπουργός «υπενθυμίζοντας» ότι η επιτυχής ολοκλήρωση της διπλής διαδικασίας (PSI και ψήφιση προτεραιοτήτων μέχρι τις 13 Φλεβάρη) αποτελεί προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση της οικονομίας για τα επόμενα χρόνια.

Κοινή «σημαία» από τους αρχηγούς κατά της απαίτησης για επίτροπο

Με κοινή «σημαία» κατά του ενδεχόμενης έλευσης επιτρόπου στην Ελλάδα εμφανίστηκαν χθες οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί, αν και ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος υπογράμμισε από την πρώτη στιγμή την «αυτονόητη επιμονή» του στην απόφαση της Συνόδου Κορυφής της 26ης-27ης Οκτωβρίου, όπου ετέθη το ζήτημα και ο Γ. Παπανδρέου το απέρριψε.

«Είναι απαράδεκτες οι όποιες σκέψεις και δεν χρειάζεται να το... συζητάμε», λέγεται ότι είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ενώ και ο Αντώνης Σαμαράς κινήθηκε στη «γραμμή» για την οποία είχε προϊδεάσει με δήλωσή του ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ κ. Μιχελάκης: «Είναι αστειότητες και να το συζητάμε...». Και ο Γ. Καρατζαφέρης εξανέστη με την πρόταση για πιθανή επιτροπεία και στη συνέχεια επανέφερε το θέμα των υπογραφών.

Ως γνωστόν, από την τελευταία συνεδρίαση του Eurogroup, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ευ. Βενιζέλος έφυγε με ακόμη ένα «τελεσίγραφο»: ότι χρειάζονται ενυπόγραφες δεσμεύσεις. Και όταν μάλιστα ρωτήθηκε από δημοσιογράφους, απάντησε ότι ζητήθηκαν και για τις prior actions, δηλαδή για τα προαπαιτούμενα που «υπενθυμίζει» η τρόικα προκειμένου να κλείσει το PSI και να οδηγηθεί η χώρα στον «προθάλαμο» της νέας δανειακής σύμβασης.

Για τις υπογραφές
Στη χθεσινή σύσκεψη πάντως, αφού οι πολιτικοί αρχηγοί, όπως ο κ. Παπανδρέου, επανέλαβαν τις θέσεις τους για τα δημοσιονομικά, τα εργασιακά και τις διαρθρωτικές αλλαγές (μαζί με αυτήν για την ανακεφαλαίωση των τραπεζών), η κουβέντα «γύρισε» κάποια στιγμή και στο θέμα των υπογραφών. Ο πρώτος που το έθιξε ήταν ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης. Αλλά η απάντηση του πρωθυπουργού ήταν απολύτως σαφής και κατατοπιστική: ότι εφόσον τα μέτρα ψηφιστούν από τη Βουλή, δεν τίθεται θέμα άλλης δέσμευσης επί του παρόντος.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι η τρόικα ζητεί από την προεκλογική περίοδο ενυπόγραφες δεσμεύσεις, ώστε να εξασφαλίσει την εφαρμογή των μέτρων και κατά τη μετεκλογική περίοδο - δηλαδή πριν ανάψει το «πράσινο φως» για τη νέα δανειακή σύμβαση για τις υπογραφές.

Οι εκλογές
Για τον χρόνο των εκλογών δεν έγινε κουβέντα, αφού ούτε ο κ. Σαμαράς θεώρησε κατάλληλη την ημέρα. Ομως, είναι κοινό μυστικό ότι το ζήτημα που απασχολεί και τους τρεις αρχηγούς, έστω και αν δεν το... ομολογούν, είναι ότι οι κοινοβουλευτικές τους ομάδες κρύβουν μικρές «βόμβες», καθώς αρκετοί βουλευτές επιφυλάσσονται για την ψήφιση κάποιων μέτρων.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)