Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Πως εφαρμόζεται η ρύθμιση για μειωμένες εισφορές στον ΟΑΕΕ

Στην έκδοση ενημερωτικής εγκυκλίου για το νόμο που δίνει τη δυνατότητα υπαγωγής των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ σε κατώτερες ασφαλιστικές κατηγορίες, προχώρησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου

Πρόκειται για το νόμο 4075/2012 που ενεργοποιήθηκε με απόφαση του υπουργείου Εργασίας και προβλέπει τα εξής:

-Παρέχεται δικαίωμα υπαγωγής στην αμέσως κατώτερη ή στη δεύτερη κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία από αυτήν που οι ασφαλισμένοι υπάγονται υποχρεωτικά.

-Το δικαίωμα επιλογής για την αλλαγή της ασφαλιστικής κατηγορίας έχουν όσοι είναι ενήμεροι, δηλαδή καταβάλλουν κανονικά τις εισφορές τους ή τηρούν τους όρους της τυχόν ρύθμισης στην οποία έχουν υπαχθεί. Η υπαγωγή τους στην χαμηλότερη κατηγορία θα διαρκεί για όσο χρονικό διάστημα είναι ενήμεροι. Εάν πάψουν να είναι ενήμεροι, επανέρχονται στη κατηγορία που βρίσκονταν πριν υποβάλλουν την αίτηση.

-Δεν έχουν δικαίωμα επιλογής σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία όσοι είναι προαιρετικά ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ.

-Το δικαίωμα ασκείται με αίτηση του ασφαλισμένου, που υποβάλλεται στο αρμόδιο κατά περίπτωση περιφερειακό τμήμα του ΟΑΕΕ, άπαξ και ισχύει έως την 31.12.2014. Οι ασφαλισμένοι κατατάσσονται στην επιλεγείσα ασφαλιστική κατηγορία καταβάλλοντας τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές από το αμέσως επόμενο προς έκδοση δίμηνο από την δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης (δηλ. από 13 Ιουνίου 2012).

-Από 1-1-2015 οι ασφαλισμένοι που έχουν κάνει χρήση του δικαιώματος θα επιστρέφουν στην κατηγορία που υπάγονταν πριν την υπαγωγή τους. Στην προηγούμενη ασφαλιστική κατηγορία μπορούν οι ασφαλισμένοι να επανέλθουν, όποτε θέλουν, με μία αίτηση τους.

-Δίνεται η δυνατότητα στους ασφαλισμένους να ασκήσουν το δικαίωμα επιλογής κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία, παράλληλα με το δικαίωμα προκαταβολής εισφορών με την έκπτωση του άρθρου 48 του ν. 3943/2011.

Απόφαση βόμβα στο Μνημόνιο – Αντισυνταγματική η μείωση των αποδοχών και των επιδομάτων στο Δημόσιο



- Η απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών αναφέρει πως οι δύο μνημονιακοί νόμοι είναι αντίθετοι στη Διεθνή Νομοθεσία
- Αναφέρει ότι οι μειώσεις μισθών δεν ήρθαν μαζί με μειώσεις φόρων ή τιμών όπως θα έπρεπε
- Στη δικαιοσύνη είχαν προσφύγει οι εργαζόμενοι θυγατρικής εταιρείας της Αττικόν Μετρό
- Για πρώτη φορά πολιτικό δικαστήριο έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με το ΣτΕ

Aπόφαση των πολιτικών δικαστηρίων ανατρέπει τα έως σήμερα δεδομένα αφού έκρινε αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) αλλά και αντίθετη στις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας κρίθηκαν τους δύο μνημονιακούς νόμους 3833/2010 και 3845/2010 που επέβαλαν μείωση των αποδοχών και των επιδομάτων των εργαζομένων στο Δημόσιο τομέα.

Ουσιαστικά, είναι η πρώτη απόφαση των πολιτικών δικαστηρίων που έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε ότι οι μνημονιακοί περιορισμοί στις αποδοχές, τα επιδόματα και τα δώρα των εργαζομένων είναι συμβατοί με τις επιταγές του Συντάγματος και την Ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία.

Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει ότι τόσο ο νόμος 3833/2010 που αφορά τα επείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της δημοσιονομικής κρίσης, όσο και ο νόμος 3845/2012 για τα μέτρα εφαρμογής του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη μέλη της Ζώνης του Ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό ταμείο (ΔΝΤ), είναι αντίθετοι στα άρθρα 4, 22, 23, 25, 28 και 106 του Συντάγματος, στο άρθρο 11 της ΕΣΔΑ και στις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας 151/1978 και 14/1981.

Υπογραμμίζεται στη δικαστική αυτή απόφαση ότι τα μέτρα που επιβλήθηκαν σε βάρος των εργαζομένων πραγματοποιούν ανεπίτρεπτη επέμβαση στη συλλογική αυτονομία με αποτέλεσμα να καταλύουν τα άρθρα 22 και 23 του Συντάγματος, ενώ δεν συνοδεύονται από αντισταθμιστικά μέτρα, όπως είναι η μείωση των τιμών και των φόρων. Αντίθετα, μάλιστα, προσθέτει η απόφαση, επιβλήθηκαν φοροεισπρακτικού χαρακτήρα μέτρα. Ακόμη, σημειώνεται στην δικαστική απόφαση, ότι παραβιάζεται και το άρθρο 4 του Συντάγματος (περί ισότητας), καθώς έγινε μείωση ίδιου ύψους στις αποδοχές τόσο των υψηλόμισθών όσο και των χαμηλόμισθων.

Η επίμαχη απόφαση δημοσιεύθηκε στο νομικό περιοδικό «Επιθεώρησης Εργατικού Δικαίου» (τεύχος 10/2012) και είναι του Ειρηνοδικείου Αθηνών (599/2012) με ειρηνοδίκη τη Σταυρούλα Κουτρουβίδα. Στη Δικαιοσύνη είχαν προσφύγει οι εργαζόμενοι στην Ανώνυμη Εταιρεία ΣΤΑΣΥ» (πρώην ΑΜΕΛ Α.Ε.) η οποία είναι θυγατρική της «Αττικόν Μετρό Α.Ε.» και ανήκει στον Δημόσιο τομέα.

Διαβάστε το παρακάτω απόσπασμα της απόφασης

«Συνεπάγεται ότι η επέμβαση στη συλλογική αυτονομία πρέπει να συνιστά μέτρο όλως εξαιρετικό και να μην υπερβαίνει μία εύλογη χρονική περίοδο, να συνοδεύεται δε από επαρκείς εγγυήσεις για την προστασία του επιπέδου ζωής των εργαζομένων, τηρουμένης, σε κάθε περίπτωση, της αρχής της αναλογικότητας, η οποία αποτελεί συνταγματικό περιορισμό των νομοθετικών περιορισμών των συνταγματικών θεμελιωδών δικαιωμάτων, επιτάσσοντας ότι μεταξύ του νόμιμου σκοπού που επιδιώκει ένας περιορισμός του δικαιώματος και του συγκεκριμένου περιορισμού πρέπει να υπάρχει εύλογη σχέση. Η εφαρμογή της αρχής αυτής θεμελιώνεται αφενός στο εσωτερικό μας δίκαιο, και συγκεκριμένα στο άρθρο 25 παράγραφος 1δ' του Συντάγματος, και αφετέρου στις διατάξεις της Ε.Σ.Δ.Α. για την προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών, που έχει κυρωθεί από τη χώρα μας με τον Ν. 53/1979 και δυνάμει του άρθρου 28 παράγραφος 1 του Συντάγματος έχει υπερνομοθετική ισχύ. Έτσι, σε περίπτωση μείωσης αποδοχών και επιδομάτων, πρέπει να εξετάζεται η αναλογικότητα του μέτρου προς τον επιδιωκόμενο σκοπό δημοσίου συμφέροντος και να τηρείται η προϋπόθεση ότι τα μέτρα δεν επιφέρουν δυσανάλογη προσβολή, εν όψει του επιδιωκόμενου σκοπού, σε συνταγματικά δικαιώματα και αγαθά, σε καμία περίπτωση δε δεν δικαιολογείται να καταλύονται θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος (22 παρ. 2 και 23 παρ. 1)».

Στη συνέχεια η κα Κουτρουβίδα κάνει αναφορά στο άρθρο 106 του Συντάγματος που λέει ότι μπορεί χάριν του εθνικού συμφέροντος να περιοριστεί η συλλογική αυτονομία που καθιερώνεται με το άρθρο 22 του Συντάγματος για περιορισμένο και εύλογο όμως χρονικό διάστημα και πάντα τηρώντας την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας και τις διατάξεις της ΕΣΔΑ.

Στην προκειμένη περίπτωση, υπογραμμίζει η ειρηνοδίκης, και αν ακόμη δεχθούμε ότι οι περιορισμοί αυτοί τέθηκαν χάριν του εθνικού συμφέροντος, εκτός του ότι δεν είναι συμβατοί με τις διεθνείς συμβάσεις εργασίας, επιφέρουν «δυσμενείς για τους εργαζόμενους τροποποιήσεις, χωρίς να εγγυώνται ότι ο περιορισμός των συλλογικών διαπραγματεύσεων έχει περιορισμένο χρονικό ορίζοντα, ώστε να είναι συνταγματικά ανεκτή η επέμβαση στη συλλογική αυτονομία, με αποτέλεσμα να καταλύονται στην πραγματικότητα οι επίμαχες συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 22 και 23 του Συντάγματος».

Ακόμη, αναφέρεται στην δικαστική απόφαση:

«Η αιτιολογία της αναγκαιότητας για τη λήψη των επίδικων μέτρων που αφορούν τις μειώσεις των αποδοχών και επιδομάτων των εργαζομένων που προβλέπονται, χάριν του δημοσίου συμφέροντος, είναι προφανώς ελλιπής, λαμβανομένου υπ' όψιν ότι τα μέτρα αυτά καταργούν τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και ουσιαστικά την συνδικαλιστική ελευθερία και συλλογική αυτονομία, είναι δε αντίθετα με τις Διεθνείς Συμβάσεις, που έχει συνάψει η Ελλάδα και που δυνάμει του άρθρου 28 παράγραφος 1 του Συντάγματος έχουν αποκτήσεις υπερνομοθετική ισχύ».

Ως προς την μείωση των αποδοχών και τα φοροεισπρακτικά μέτρα αναφέρει η ειρηνοδικειακή απόφαση:

«Κατά συνέπεια, με τα επίδικα μέτρα παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, καθώς, εκτός από την παραπάνω ανεπίτρεπτη μονιμότητα του χαρακτήρα τους, δεν βρίσκονται σε αντιστοιχία με τον επιδιωκόμενο σκοπό, ούτε συνοδεύονται με αντισταθμιστικά μέτρα (μείωση τιμών, άμεσων και έμμεσων φόρων κ.λπ.) και εγγυήσεις για την προστασία ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού της χώρας. Αντίθετα, όπως είναι γνωστό, επιβάλλονται στους πολίτες ταυτόχρονο με μία σειρά ιδιαίτερα σκληρών φοροεισπρακτικών μέτρων που προβλέπουν μείωση ή κατάργηση αφορολόγητων ορίων και τα οποία πλήττουν τις πλέον ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, την προστασία των οποίων έπρεπε να εγγυώνται και να διαφυλάττουν».

«Είναι προφανές ότι η διάταξη του άρθρου 1 παρ. 5 του Ν. 3833/2010, σύμφωνα με την οποία καθιερώνεται μείωση των αποδοχών των εργαζομένων που υπάγονται στη ρύθμιση του εν λόγω άρθρου κατά γενικευμένο ποσοστό 7%, καθώς και των επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας κατά επίσης γενικό ποσοστό 30%, αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους. Η μείωση των αποδοχών και των ως άνω επιδομάτων κατά το ίδιο γενικό ποσοστό που καταλαμβάνει τόσο τους υψηλόμισθους όσο και τους χαμηλόμισθους εργαζομένους αντίκειται στην ανωτέρω διάταξη και οδηγεί τους μεν υψηλόμισθους στο να εξακολουθούν να διατηρούν ένα ικανοποιητικό και αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, ενώ τους χαμηλόμισθους, οι οποίοι αποτελούν ένα ιδιαίτερα μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού, το οποίο στο όνομα του γενικού συμφέροντος έπρεπε να προστατεύεται, τους οδηγούν στην κοινωνική και οικονομική εξαθλίωση, αφού εκμηδενίζουν στην ουσία τις αποδοχές τους και τους αναγκάζουν, κατά παράβαση της ως άνω διάταξης, να συνεισφέρουν στα δημόσια βάρη κατά φανερή αναντιστοιχία με τις δυνάμεις τους, ενισχύοντας δε την άποψη ότι η αιτιολογία της λήψης των οριζόμενων με τις ένδικες διατάξεις μέτρων που εδράζεται στο δημόσιο συμφέρον είναι προβληματική και ελλιπής».

Απανωτά “χτυπήματα” για εκατομμύρια πολίτες από τα χαράτσια που έρχονται

Τριπλάσιο φόρο θα πληρώσουν οι τρίτεκνες οικογένειες
- Μέσω εφορίας το ειδικό τέλος ακινήτων;
- 7 στους 10 αφορούν τα φορολογικά “χαστούκια”
- Τι περιμένει τους ιδιοκτήτες ακινήτων

Βαρύ θα είναι το φορτίο που θα σηκώσουν το επόμενο διάστημα εκατομμύρια πολίτες. Η διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων εχει μπει την τελική ευθεία ενώ σειρά έχει πάρει η αποστολή εκκαθαριστικών που έχουν να κάνουν με την ακίνητη περιουσία των πολιτών.

Οπως ανφέρει το Βήμα της Κυριακής τα στοιχεία που προκύπτουν από την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων φέρνουν χαμογελα στο υπουργείο οικονομικών καθώς προσβλέπουν σε αύξηση των εσόδων, φέρνουν όμως και πονοκέφαλο στους φορολογούμενους καθώς βλέπουν οτι οι φόροι που καλούνται να πληρώσουν σε σύγκριση με πέρυσι σε πολλές περιπτώσεις έχουν τετραπλασιαστεί.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι τρίτεκνες οικογένειες που διαπιστώνουν ότι πρέπει να πληρώσουν τριπλάσιο φόρο σε σύγκριση με πέρυσι μόνο από τη μείωση του αφορολογήτου στις 12.000 ευρώ από 23.500 που ίσχυε για το 2011.

Τα φορολογικά «χτυπήματα» όμως αφορούν περίπου 7 στους 10 φορολογούμενους πολίτες, πολλοί από τους οποίους, όπως ανέφεραν σε πρόσφατη συνέντευξή τους οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (εφορίες), αντιμετωπίζουν προβλήματα για την εξόφληση των φόρων όχι γιατί δεν θέλουν αλλά γιατί δεν έχουν τα χρήματα λόγω της αυξημένης ανεργίας, των μειώσεων των μισθών, των συντάξεων και της διατήρησης τιμών των προϊόντων στα ύψη.

Όσοι λάβουν το εκκαθαριστικό σημείωμα της Εφορίας τις επόμενες εβδομάδες και με δεδομένο ότι τελευταία προθεσμία για την υποβολή των δηλώσεων είναι η 16η Ιουλίου για τις ηλεκτρονικές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο πρόσθετος φόρος που θα προκύψει σε αυτούς που θα λάβουν χρεωστικό εκκαθαριστικό μπορεί να πληρωθεί σε τρεις δόσεις.

Το επόμενο χαράτσι που έρχεται είναι το ΕΕΤΗΔΕ για τα ακίνητα που πέρυσι πληρώθηκε μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Για φέτος ακόμη δεν έχει αποφασιστεί από το υπουργείο Οικονομικών αν θα περιληφθεί εκ νέου στους λογαριασμούς της ΔΕΗ ή τελικά θα το στείλουν οι εφορίες. Αυτό διότι η ΔΕΗ λόγω του χαρατσιού διαπίστωσε ότι 500.000 πελάτες της όχι μόνο δεν πλήρωσαν το χαράτσι αλλά και την κατανάλωση ρεύματος. Στο υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζονται να στείλουν το ΕΕΤΗΔΕ στους πολίτες μέσω των εφοριών και να παρακάμψουν τη ΔΕΗ.

Σε ό,τι αφορά την εξόφληση του ΕΕΤΗΔΕ ο νόμος προβλέπει για εφέτος πέντε δόσεις με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Λόγω όμως του ότι έχει καθυστερήσει η αποστολή, δεν αποκλείεται να αλλάξει και ο αριθμός των δόσεων.

Πάντως αυτή τη στιγμή έχουν σταλεί στις εφορίες τα ονόματα των ιδιοκτητών ακινήτων που δεν εξόφλησαν το ΕΕΤΗΔΕ μαζί με τον λογαριασμό της ΔΕΗ. Το επόμενο διάστημα αναμένεται οι ΔΟΥ να ξεκινήσουν να αποστέλλουν μαζικά σημειώματα με την απειλή κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων σε όσους δεν ανταποκριθούν άμεσα στην πληρωμή του αναγραφόμενου ποσού.

Το ΤΑΧIS συνεχίζει να στέλνει στους ιδιοκτήτες ακινήτων το ΕΤΑΚ 2009, ενώ σε λίγες ημέρες θα σταλεί ο ΦΑΠ του 2010 και του 2011. Δεν αποκλείεται μέχρι το τέλος του 2012 να σταλεί στους ιδιοκτήτες ακινήτων και ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας του 2012.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)