Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

Για την ανεργία συναντήθηκαν, λιτότητα αποφάσισαν

Πετώντας στο μπαλάκι στην Κομισιόν
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
Σε εποχή σκληρής δημοσιονομικής πειθαρχίας (που εκ των πραγμάτων εξουδετερώνει την επικοινωνιακή συζήτηση περί τοποθέτησης Επιτρόπου για την Ελλάδα) μπαίνει η Ευρώπη.

Η συμφωνία για την επιβολή του περίφημου «χρυσού κανόνα» θα επικυρωθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Μαρτίου, ενώ αυτό υπήρξε το σημαντικότερο συμπέρασμα της προχθεσινής συνόδου, η οποία υποτίθεται πως συγκλήθηκε εκτάκτως για να αντιμετωπίσει θέματα ανάπτυξης και απασχόλησης.

Οι αποφάσεις για το νέο σύμφωνο δημοσιονομικής σταθερότητας συνέπεσαν με τις ανακοινώσεις της Eurostat για άνοδο-ρεκόρ της ανεργίας στην Ευρώπη, αλλά οι ηγέτες της ΕΕ προτίμησαν να πετάξουν το μπαλάκι στην Κομισιόν, η οποία με τη σειρά της ανακοίνωσε τη δημιουργία και νέων Ομάδων Δράσης – με αμφίβολα αποτελέσματα, καθώς είναι βέβαιο πως η νέα δημοσιονομική σκληρότητα θα βαθύνει την ύφεση και επομένως την ανεργία.

Έτσι, η (υποτιθέμενη) συζήτηση για την αντιμετώπιση θεμάτων ανάπτυξης και ανεργίας, κατέληξε σε αποφάσεις που... θα εμποδίσουν την ανάπτυξη και θα αυξήσουν την ανεργία!

Βρετανία και Τσεχία ήσαν οι μόνες χώρες που αρνήθηκαν να αποδεχθούν το Δημοσιονομικό Σύμφωνο, με τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον να ξεκαθαρίζει πως η ΕΕ οφείλει να βάλει τάξη «στο χάος που λέγεται ευρωζώνη», ενώ αντίθετα ο επικεφαλής της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι, χαιρέτισε την απόφαση ως «πρώτο βήμα προς τη δημοσιονομική ένωση».

Η νέα συμφωνία διατηρεί την αποδοχή ελλείμματος της τάξης του 3% του ΑΕΠ και προβλέπει έναρξη κυρώσεων με πρόστιμο της τάξης του 0,2% του ΑΕΠ σε όσες χώρες ξεπερνούν το 3,5%.

Ως «αντίδωρο» αποφασίσθηκε να συσταθεί και να λειτουργήσει ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας έναν χρόνο νωρίτερα, δηλαδή από την 1η του προσεχούς Ιουλίου.

Η ισχύς του νέου μηχανισμού θα φτάνει τα 500 δις ευρώ, με ρευστότητα της τάξης των 80 δις, ενώ τον Μάρτιο θα συζητηθεί περαιτέρω αύξηση των πόρων του, προκειμένου να είναι σε θέση να στηρίξει μεγάλες χώρες όπως, για παράδειγμα, η Ιταλία.

Σημειώνεται επίσης ότι στον μηχανισμό θα μπορούν να προστρέχουν μόνο οι χώρες που θα εισαγάγουν στα εθνικά τους Δίκαια τον «χρυσό κανόνα».

Η Ελλάδα, αν και είναι άγνωστο με ποιον τρόπο και υπό τις παρούσες συνθήκες θα βρεθεί σε θέση να εφαρμόσει έναν τέτοιο κανόνα, δεν προέβαλε, όπως ήταν αναμενόμενο, καμιά αντίσταση, αρκούμενη στην «απόσυρση» της πρότασης για ορισμό Επιτρόπου, που μέσα σε δυο μέρες φούσκωσε και ξεφούσκωσε αυτόματα.

Άλλωστε, η χώρα βρίσκεται ήδη υπό αυστηρό έλεγχο, κάτι που ξεκαθάρισε μιλώντας στο γερμανικό ραδιόφωνο και ο επικεφαλής του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γκιουνκέρ.

«Η Ελλάδα βρίσκεται υπό αυστηρή επιτήρηση και οι εταίροι της περιμένουν πλέον πράξεις», είπε. Και συνέχισε:

«Καταστήσαμε σαφές στον Έλληνα συνάδελφό μας ότι οι εταίροι απαιτούμε πλέον πράξεις σε ό,τι αφορά τη σταθεροποίηση προϋπολογισμού», είπε, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτό το ενδεχόμενο συμμετοχής και των κρατών στην απομείωση του ελληνικού χρέους, αφού ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τους ιδιώτες.

Ο κ. Γιουνκέρ, αν και απέρριψε την γερμανική πρόταση περί επιτροπείας, έσπευσε να δικαιολογήσει την «γερμανική ανησυχία», όπως την αποκάλεσε, λέγοντας πως «η γερμανική ανησυχία -και δεν πρόκειται μόνο για γερμανική ανησυχία- να βρίσκεται η Ελλάδα υπό αυστηρή παρακολούθηση κινείται στο πλαίσιο της κοινής λογικής».

Και συνέχισε: «Όλοι γνωρίζουν ότι το πρόγραμμα σταθεροποίησης στην Ελλάδα βρίσκεται έκτος τροχιάς και όλοι γνωρίζουν ότι χρειάζεται η στήριξη των εταίρων προκειμένου η Ελλάδα να επανέλθει στην τροχιά του πρώτου προγράμματος. Δεν βλέπω την ανάγκη ενός δημοσιονομικού επιτρόπου ειδικά για την Ελλάδα.
Ωστόσο οι Έλληνες φίλοι μας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι βρίσκονται υπό αυξημένη επιτήρηση».

Από την πλευρά του, ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Μόντι αποκάλεσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου την πρόταση «ευφάνταστη και δυσάρεστη», ενώ δικαιολόγησε και αυτός τη Γερμανία όταν, κληθείς να σχολιάσει τη «δίψα» της για δημοσιονομική πειθαρχία, δήλωσε πως «τη δίψα αυτή τη βιώνουν όλοι στην Ευρώπη», καθώς οι κυβερνήσεις των χωρών του Βορρά θα πρέπει να εξηγήσουν στους πολίτες τους ότι οι χώρες της Μεσογείου κάνουν προόδους».

«Παράλογο, μη δημοκρατικό και αναποτελεσματικό», χαρακτήρισε το μέτρο τοποθέτησης Επιτρόπου και ο Γάλλος Πρόεδρος Σαρκοζί, προσθέτοντας όμως πως πρέπει να βρεθεί λύση για το ελληνικό πρόβλημα, καθώς, όπως είπε, «δηλητηριάζει την όλη κατάσταση».

Σύμφωνα άλλωστε με όσα είπε και ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ζητεί από τα ελληνικά κόμματα να δεσμευτούν αμετάκλητα στην τήρηση του νέου προγράμματος, διευκρινίζοντας ότι ο τρόπος με τον οποίο θα εκφραστεί αυτή η δέσμευση θα προσδιοριστεί εν καιρώ…

Ενόψει νέων δεσμεύσεων, ο κ. Παπαδήμος εκτίμησε επίσης ότι τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση «θα αρθούν στο ύψος των περιστάσεων» και υπογράμμισε ότι προσδοκά από τους Έλληνες βουλευτές «να πράξουν το καθήκον τους με γνώμονα το συμφέρον της χώρας».

Όσο για την ύφεση και την ανεργία, κατά την άποψή του είναι το τίμημα που υποχρεώνεται να πληρώσει η Ελλάδα…

Κίνηση σωτηρίας από Βενιζέλο και Λοβέρδο

Και αφού όλα... τακτοποιήθηκαν, με τη λήξη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, μια κίνηση-έκπληξη ήλθε από την πλευρά δύο εκ των δελφίνων του ΠΑΣΟΚ και πρωτοκλασάτων υπουργών, που αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για τη σωτηρία του Κινήματος.

Οι υπουργοί Οικονομικών και Υγείας έδωσαν κοινή συνέντευξη Τύπου, προκειμένου να ανακοινώσουν τη... συμπόρευσή τους για την ανασυγκρότηση του ΠΑΣΟΚ, με τον κ. Λοβέρδο να υποχωρεί υπέρ του κ. Βενιζέλου και να σφραγίζουν τη συνεργασία τους με θερμό εναγκαλισμό.

Όπως είπαν, μπορούν με αυτή τη συμπόρευση να εγγυηθούν την ενότητα του κινήματος.

«Θα πορευθούμε μαζί με τον Βαγγέλη, θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα παρουσιάσω τις προτάσεις μου για τη νέα φιλοσοφία που πρέπει να έχει το κόμμα», είπε ο υπουργός Υγείας, προσθέτοντας ότι «το ΠΑΣΟΚ είναι ένα κίνημα που πρέπει να μείνει όρθιο και να δώσει μάχες για να μη γονατίσει η χώρα».

Με τη σειρά του, ο υπουργός Οικονομικών παρατήρησε ότι «μια νέα διαίρεση θα πήγαινε πολύ πίσω το ΠΑΣΟΚ», ευχόμενος να αποτελέσει αυτή η κοινή πρωτοβουλία το έναυσμα για να μπει τέλος στην εσωστρέφεια.

«Είναι υποχρέωσή μας να πορευτούμε μαζί για το ΠΑΣΟΚ, τη χώρα και τους πολίτες», υπογράμμισε.

«Η παράταξή μας δεν αντέχει νέες διαιρέσεις. Η χώρα έχει ανάγκη από σταθερότητα και η σταθερότητα, τόσο πριν όσο και μετά τις εκλογές, προϋποθέτει την ενότητα της δημοκρατικής παράταξης, την ενότητα του ΠΑΣΟΚ Kαι εμείς αυτή την ενότητα μπορούμε να την εγγυηθούμε»,δήλωσε ο κ. Λοβέρδος, προσθέτοντας πως έχουν ενημερώσει γι' αυτή τους την κίνηση πολλούς συναδέλφους τους, καθώς στόχος τους είναι «να αγκαλιάσει αυτή η ενωτική πρωτοβουλία όλη την παράταξη».

Και οικονομική τακτοποίηση

Μέσα στις γενικές «τακτοποιήσεις», τακτοποιείται και το ζήτημα της χρηματοδότησης των κομμάτων, που απασχολεί αυτόν τον καιρό την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Όλα τα κόμματα τάχθηκαν υπέρ της συνέχισης της κρατικής χρηματοδότησής τους, υπό όρους και προϋποθέσεις, ενώ το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ συμφώνησαν στη δυνατότητα από 1/1/2012 να επιχορηγούνται με το 60% και το υπόλοιπο 40% να παρακρατείται από τις τράπεζες για την εξόφληση των δανειακών τους υποχρεώσεων.

Ο γενικός διευθυντής του ΠΑΣΟΚ Ροβέρτος Σπυρόπουλος, υπογράμμισε την ανάγκη να παραμείνει το υφιστάμενο ύψος και ποσοστό της κρατικής χρηματοδότησης, που θα πρέπει όπως να ανατρέχει στα έσοδα του προηγούμενου έτους και όχι στα προβλεπόμενα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά του κ. Σπυρόπουλου στο γεγονός ότι «ηλεκτρονική κάρτα μέλους του ΠΑΣΟΚ το 2009 απέδωσε πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ, όμως η παθογένεια των πολιτικών κομμάτων και του συστήματος αποδυνάμωσε τη βάση με αποτέλεσμα το 2011 να μειωθεί στο ένα εκατ. ευρώ».

Υποστηρίζει δηλαδή πως για τα μειωμένα έσοδα του 2011 φταίει η… παθογένεια του συστήματος και όχι η πολιτεία του ΠΑΣΟΚ.

Ως γνωστόν, το 2009 το ΠΑΣΟΚ είχε τον αέρα της νίκης, ενώ όσον αφορά στο 2011 και… πολύ είναι το ένα εκατομμύριο!

Ο γενικός διευθυντής της ΝΔ Αθανάσιος Σκορδάς συμφώνησε με την πρόταση του κ. Σπυρόπουλου για παρακράτηση του 40% της χρηματοδότησης για την εξόφληση των δανειακών οφειλών, χαρακτηρίζοντας μάλιστα «μη διαχειρίσιμη την κατάσταση στα δάνεια λόγω εκτόξευσης των επιτοκίων».

«Τα κόμματα έπαιρναν δάνεια με επιτόκια 2%, ενώ από το καλοκαίρι του 2010 τα επιτόκια της ΑΤΕ πήγαν στο 8,65%. Το 2009 η ΝΔ όφειλε 3,5 εκατ. ευρώ τόκους και το 2011 πήγαν στα 9,2 εκατ. λόγω της αύξησης του επιτοκίου», είπε.

Στη Βουλή η ΕΛΣΤΑΤ

Πάντως, παρά τις περί του αντιθέτου διαρροές, σήμερα διαβιβάζεται στη Βουλή η δικογραφία για την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.

Έτσι αποφάσισε ο αντεισαγγελέας του Α.Π, Ν. Παντελής, στον οποίο ο εισαγγελέας του Α.Π, Ι. Τέντες, είχε αναθέσει την μελέτη της υπόθεσης, που χειρίστηκε ο οικονομικός εισαγγελέας Γρ. Πεπόνης και ο οποίος είχε ζητήσει την διαβίβασή της στη Βουλή, διότι προέκυψε εμπλοκή πολιτικών προσώπων.

Για τα πολιτικά πρόσωπα τον λόγο έχει τώρα (βάσει του άρθρου 86 του Συντάγματος και το νόμο περί ευθύνης υπουργών) η Βουλή, ενώ θα συνεχιστεί η έρευνα για τα μη πολιτικά πρόσωπα, οπότε και θα καταθέσει και ο πρόεδρος της Αρχής Α. Γεωργίου.

Πρόκειται για μια υπόθεση που θα οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα και για όσα επιβάλλονται σήμερα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη…

Η εγκατάσταση Επιτρόπων στην Τράπεζα Ελλάδος και η καταλήστευση των Ελλήνων το 1941-42

Εγκατάστασις Επιτρόπων των κατακτητών εις την Τράπεζαν της Ελλάδος.-Ρηματικαί διακοινώσεις του Πληρεξουσίου του Ράϊχ και του Πληρεξουσίου της Ιταλίας για την Ελλάδα. Αι μέθοδοι με τας οποίας οι κατακτηταί εδήωσαν την Ελλάδα. –Εισαγωγή του μάρκου κατοχής, του βουλγαρικού λέβα, της μεσογειακής και της ιονικής δραχμής.-Εκπληκτικαί καταβολαί χαρτονομίσματος από την Τράπεζαν της Ελλάδος εις τους κατακτητάς δι’ έξοδα κατοχής.

ΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΑΙ της Ελλάδος ηθέλησαν την Τράπεζαν της Ελλάδος ως ορμητήριον δια την καταλήστευσιν και την οικονομική απαθλίωσιν του τόπου. Δια να κατευθύνουν από το ορμητήριον αυτό την πολιτείαν των, και δια να εξουσιάζουν την Τράπεζαν, εγκατέστησαν Επιτρόπους των εις την Τράπεζαν ολίγον καιρόν μετά την κατάληψιν των Αθηνών.
Οι Επίτροποι αυτοί εξειλίχθησαν εις ουσιαστικούς δικατάτορας. Η θέλησίς των εις την Τράπεζαν ήτο νόμος.
Την 19 Σεπτεμβρίου 1941 ο Διοικητής Δημήτριος Σάντης ανεκοίνωσε εις το Γενικόν Συμβούλιον ότι, κατ’ απόφασιν των Κυβερνήσεων Γερμανίας και Ιταλίας, ετοποθετήθησαν παρά τη Τραπέζη Επίτροποι αυτών, οι οποίοι και εγκατεστάθησαν εις τα γραφεία, που είχαν εκλέξει οι ίδιοι, μέσα εις το μέγαρον της Τραπέζης.


Αι ρηματικαί διακοινώσεις αι οποίαι απηυθύνθησαν προς την Ελληνικήν Κυβέρνησιν (την κατοχικήν) εν σχέσει με τον διορισμόν των εν λόγω Επιτροπών είναι αι εξής:

«Εν Αθήναις τη 10 Σεπτεμβρίου 1941

Το Γραφείον του Πληρεξουσίου του Ράϊχ δια την Ελλάδα λαμβάνει την τιμήν όπως ανακοινώση τη Ελληνική Κυβερνήσει τα ακόλουθα:

Προς προστασίαν της ελληνικής οικονομίας αναφορικώς προς τα τραπεζιτικά και χρηματικά ζητήματα απεφάσισαν, η Γερμανική και η Βασιλική Ιταλική Κυβέρνησις, όπως διορίσωσι ανά ένα Επίτροπον παρά τη Τραπέζη της Ελλάδος.
Η Γερμανική και η Ιταλική Βασιλική Κυβέρνησις συνεφώνησαν ότι τα αφορώντα τας πληρωμάς της Ελλάδος μετά τρίτων χωρών μέτρα υπάγονται εις την αρμοδιότητα του Ιταλού Επιτρόπου, καθ’ ότι αι ελληνικαί πληρωμαί συντελεσθήσονται μέσω του Ιταλικού Γραφείου συμψηφισμού. Ο μεταξύ της Ελλάδος και της Γερμανίας, όσον και με τας υπό της Γερμανίας ελεγχομένας χώρας συμψηφισμός δεν υπάγεται εις την ρύθμισην ταύτην.
Η Γερμανική Κυβέρνησις προβλέπει ως Γερμανόν Επίτροπον τον κ. Παύλον Hahn, Διευθυντήν παρά τη Γερμανική Τραπέζη και νυν εισηγητήν δια χρηματικά, τραπεζιτικά και χρηματιστηριακά ζητήματα παρά τω Γραφείω του Πληρεξουσίου».

Και η Ιταλική διακοίνωσις:

Εν Αθήναις τη 10 Σεπτεμβρίου 1941

«Προς το Γραφείον κ. Προέδρου
της Ελληνικής Κυβερνήσεως

Ο Πληρεξούσιος της Ιταλίας δια την Ελλάδα.
Ο Β. Πληρεξούσιος Υπουργός της Ιταλίας δια την Ελλάδα, τη εντολή της Κυβερνήσεώς του, ανακοινοί τα ακόλουθα:
1.Προς τον σκοπόν της κηδεμονίας της δημοσίας και τραπεζικής οικονομίας της Ελλάδος η Β.Κυβέρνησις της Ιταλίας και η Κυβέρνησις του Ράϊχ συνεφώνησαν όπως:
α)Εκάστη των δυο Κυβερνήσεων διορίση ίδιον Επίτροπον παρά τη Τραπέζη της Ελλάδος.
Η Β. Κυβέρνησις της Ιταλίας και η Κυβέρνησις του Ράϊχ συνεφώνησαν ότι τα μέτρα τα αφορώντα τας μεταξύ της Ελλάδος και τρίτων χωρών ενεργηθησομένας πληρωμάς υπάγονται εις την αρμοδιότητα του Ιταλού Επιτρόπου, καθ’ όσον το ελληνικόν εμπόριον θα διεξάγεται μέσω των ιταλικών λογαριασμών Clearing. Το μετά της Γερμανίας και μετά των υπό τον έλεγχον της Γερμανίας κρατών ελληνικόν εμπόριον υπάγεται εις την αρμοδιότητα του Γερμανού Επιτρόπου.

β) Εκ μέρους της Ιταλικής Κυβερνήσεως ιδρύεται τραπεζικός έλεγχος εν Ελλάδι. Η διεύθυνσις του εν λόγω ελέγχου θα ασκήται παρ’ Ιταλού λειτουργού.
Αι γενικαί γραμμαί δια την εφαρμογήν του τραπεζικού ελέγχου, συντασσόμεναι κοινή συμφωνία των δυο πληρεξουσίων, θα κοινοποιηθώσι προσεχώς εις την Ελληνικήν Κυβέρνησιν.

2.Εν σχέσει με τα ανωτέρω, ο Διευθυντής της Banca d’Italia κ. Dolt Vittorio Forte διορίζεται Ιταλός Επίτροπος παρά τη Τραπέζη της Ελλάδος και Διευθυντής του τραπεζικού ελέγχου.
Ο Πρόεδρος του Υπουργικού Συμβουλίου παρακαλείται όπως λάβη τα ενδεικνυόμενα μέτρα, παρέχων την περί τούτων διαβεβαίωσιν».

ΑΜΕΣΩΣ με την είσοδον των Γερμανών και των Ιταλών κατακτητών ήρχιζε η εκ μέρους των δήωσις της Ελλάδος, που πρώτη συνέπειά της ήτο ο φοβερός λιμός του χειμώνος του 1941-42 που εθέρισε την Ελλάδα.
Με τρεις μεθόδους οι κατακτηταί της Ελλάδος εδήωσαν κυριολεκτικώς την πατρίδα μας κατά τους χρόνους της κατοχής:
1) Διήρπασαν εις την αρχήν όλα τα αγαθά και τα προϊόντα της, που ευρήκαν εις τους τόπους της παραγωγής των. Ύστερα ήρχισαν να επιτάσσουν και να εξαγοράζουν με εξευτελιστικάς τιμάς την παραγωγήν του τόπου που προωρίζετο δια την ζωήν των Ελλήνων.
2) Διήρπασαν συστηματικώς το μεγαλύτερον μέρος των προϊόντων μας, που υπό ομαλάς συνθήκας εξηγάγομεν εις το εξωτερικόν (καπνόν, λάδι, σταφίδα, μεταλλεύματα) χρησιμοποιούντες το Ελληνο-Γερμανικόν Clearing.
3) Επέβαλαν ένα πρωτοφανή νομισματικόν πληθωρισμόν που απεστράγγισε την αγοραστικήν δύναμιν του ελληνικού λαού, και προ πάντων των μισθωτών. Με τον πληθωρισμόν αυτόν ώθησαν τας τιμάς των ειδών, που ολοένα εσπάνιζαν, εις ύψη τόσον απροσπέλαστα δια τας μεγάλας μάζας του λαού που, χωρίν την βοήθειαν που ήλθε από έξω αργότερα, θα ήτο καταδικασμένος να αποθάνη από την πείναν.


Μόλις εισέβαλαν εις την Ελλάδα οι τρεις κατακτηταί της έθεσαν εις κυκλοφορίαν ο καθείς ιδιαίτερον νόμισμα. Οι Γερμανοί τα μάρκα κατοχής (Δεν είχαν καμμίαν υπογραφήν, αλλά μόνον τα στοιχεία της σειράς και τον αύξοντα αριθμόν. Εσημειώνετο ότι εξεδόθησαν βάσει διατάγματος δια λογαριασμόν της Διευθύνσεως των Κρατικών Πιστωτικών Ταμείων. «Ausgegeben suf Grund den verordnung uber Reichskreditkassen, Hauptverwaltung den Reichskreditkassen».-Καμμίαν κυκλοφοριακήν ισχύν δεν είχαν, τα μάρκα αυτά, εις την Γερμανίαν). Οι Ιταλοί την μεσογειακήν δραχμήν (Οι Ιταλοί οι οποίοι κατέλαβαν τα Ιόνια νησιά ως κληρονόμοι, καθώς έλεγαν, της Βενετίας, επέβαλαν εκεί ιδιαίτερον νόμισμα, την «ιονικήν δραχμήν». Η ιονική δραχμή κατηργήθη με την κατάρρευσιν της Ιταλίας, Σεπτέμβριος του 1943, δια διαταγής του Γερμανού Επιτρόπου παρά τη Τραπέζη της Ελλάδος Hahn. Αι αποσυρθείσαι της κυκλοφορίας ιονικαί δραχμαί αντικατεστάθησαν με ελληνικάς.-Όρα Κ. Π. Φωκά Κοσμετάτου: «Η εισαγωγή της Ιταλικής ιονικής δραχμής εις την Επτάνησον (1941-1943)). Και οι Βούλγαροι το λέβα εις την Ανατολικήν Μακεδονίαν. Εδημιούργησαν έτσι μιαν πρωτοφανή νομισματικήν πολυαρχίαν, που εκλόνισε από τα θεμέλια την εμπιστοσύνην του κοινού εις την δραχμήν.


Την 1 Αυγούστου 1941 οι Γερμανοί και οι Ιταλοί κατακτηταί απέσυραν από την κυκλοφορίαν, εις τα μέρη της Ελλάδος τα οποία εξουσίαζαν, τα κατοχικά των νομίσματα έναντι δραχμών ως εξής:

1 μάρκον κατοχής=60 δραχμαί
1 μεσογειακήν δραχμή=1 δραχμή

Η ανταλλαγή αυτή έγινε εις τα ταμεία της Τραπέζης της Ελλάδος, βάσει ειδικής συμφωνίας του Ελληνικού Δημοσίου και των Αρχών κατοχής. Βάσει της ιδίας συμφωνίας, τα συγκεντρωθέντα εις την Τράπεζαν της Ελλάδος εξ ανταλλαγής μάρκα κατοχής απεδόθησαν εις τας γερμανικάς Αρχάς κατοχής δια να τα χρησιμοποιήσουν εις άλλας κατεχομένας χώρας. Αι μεσογειακαί δραχμαί απεδόθησαν εις τας ιταλικάς Αρχάς, καταστραφείσαι εις τους κλιβάνους της Τραπέζης. Το εις δραχμάς ισότιμον των ως άνω αποσυρθέντων από την κυκλοφορίαν και ανταλλαγέντων κατοχικών νομισμάτων έφθασε τα 7,04 δισεκατομμύρια δραχμών και ηντλήθη εξ ολοκλήρου από την Τράπεζαν της Ελλάδος, αυξηθείσης ισοπόσως της νομισματικής κυκλοφορίας.


Από 1 Αυγούστου 1941, ως μόνον μέσον πληρωμής καθιερώθη η δραχμή. Ήρχισε τότε να εφαρμόζεται από τους κατακτητάς νέα μέθοδος δια την αποστράγγισιν της αγοραστικής δυνάμεως του ελληνικού πληθυσμού. Η Τράπεζα της Ελλάδος ελάμβανε εντολήν να καταβάλλη εις τας Αρχάς κατοχής συνεχώς διογκούμενα ποσά δραχμών, είτε ως αποζημιώσεις, είτε υπό μορφήν πιστώσεων. Και με τα χρήματα αυτά οι Γερμανοί και οι Ιταλοί ηγόραζαν εις χαμηλάς τιμάς επισήμων διατιμήσεων-τας οποίας αυτοί ώριζον, και αι οποίαι ίσχυον μόνον δι’ αυτούς-τα αγαθά της χώρας εις τους τόπους της παραγωγής των.


Όλαι αι προς την Τράπεζαν εντολαί δια καταβολάς προς τας Αρχάς κατοχής εδίδοντο εγγράφως από τον Υπουργόν των Οικονομικών ή, εν απουσία του, από τον Πρόεδρον της Κυβερνήσεως των Αθηνών. Η Τράπεζα της Ελλάδος είχε υποχρέωσιν να εκτελή κάθε εντολήν προκαταβολής του Υπουργού των Οικονομικών, εφ’ όσον το χρεωστικόν υπόλοιπον του παρ’ αυτή λογαριασμού συγκεντρώσεως εσόδων και πληρωμών του Δημοσίου δεν υπερέβαινε το ανώτατον όριον προκαταβολών προς το Δημόσιον το οποίον, σύμφωνα προς την παράγραφον 11 του άρθρου 55 του καταστατικού της, ανήρχετο τότε εις 1.000.000.000, επιφυλασσομένου εις το Δημόσιον του δικαιώματος προεξοφλήσεως γραμματίων του Δημοσίου Ταμείου μέχρι ποσού δρχ. 400.000.000.


Επειδή ήδη προς της καταλήψεως των Αθηνών από τους Γερμανούς τα ως άνω περιθώρια έβαινον προς εξάντλησιν, το Γενικόν Συμβούλιον της Τραπέζης, κατά την συνεδρίαν του της 24 Απριλίου 1941, είχε αποφασίσει όπως «η Τράπεζα συνεχίση κανονικώς τας πληρωμάς του Δημοσίου, ανεξαρτήτως του επιπέδου εις ο θέλει ανέλθει το χρεωστικόν υπόλοιπον του παρ’ ημίν λογαριασμού εσόδων και πληρωμών του Δημοσίου».


Ένα μήνα από της ενάρξεως των καταβολών προς τα Αρχάς κατοχής δια λογαριασμόν του Ελληνικού Δημοσίου, κατά την συνεδρίαν του της 19 Σεπτεμβρίου 1941, το Γενικόν Συμβούλιον της Τραπέζης απεφάσισε τα εξής:
«Εξουσιοδοτεί τον Διοικητήν της Τραπέζης όπως συνάπτη συμφωνίας μετά του Υπουργού των Οικονομικών, δεόντως προς τούτο εξουσιοδοτουμένου υπό του Υπουργικού Συμβουλίου, δι’ ων η Τράπεζα θέλει χορηγεί εις το Ελληνικόν Δημόσιον, κατά παρέκκλισιν των ισχυόντων περιορισμών, εκτάκτους προκαταβολάς εγκρίνει δε τας γενομένας μέχρι τούδε τοιαύτας εκτάκτους προσωρινάς προκαταβολάς υπό της Τραπέζης εις το Ελληνικόν Δημόσιον».
Το Γενικόν Συμβούλιον της Τραπέζης κατά την συνεδρίαν του της 16 Οκτωβρίου 1942, αποδεχόμενον εισήγησιν του Διοικητού της Τραπέζης, απεφάσισε την τροποποίησιν της παραγράφου 11 του άρθρου 55 του καταστατικού της. Η απόφασις αυτή έγινε αποδεκτή από την Κυβέρνησιν, δημοσιευθέντος του υπ’ αριθμ. 1991 του 1942 Νομοθετικού Διατάγματος, το οποίον έλυσε, από την καθαρώς τυπικήν πλευράν, το όλον ζήτημα των προκαταβολών της Τραπέζης προς το Δημόσιον και τας Αρχάς κατοχής.

Με το Νομοθετικόν αυτό Διάταγμα εκυρώθη η υπό του Γενικού Συμβουλίου της Τραπέζης αποφασισθείσα τροποποίησις του άρθρου 55 του καταστατικού της, δια παρεμβολής εις αυτό προσθέτου παραγράφου υπ’ αριθ. 11α, κατά την οποίαν:
α) Κατηργείτο αναδρομικώς από της 1 Μαΐου 1941 και εφεξής μέχρι του τέλους του πολέμου το κατά την παράγραφον 11 ανώτατον όριον προκαταβολών του 1 δισεκατομμυρίου δρχ.
β) Εκυρούντο όλοι οι συμφωνίαι που αφεώρων χορηγήσεις είτε προς το Δημόσιον είτε προς τρίτους, δια λογαριασμόν αυτού, γενομένας αφ’ ης ίσχυε η κατάργησις του ανωτάτου ορίου, και
γ) Εδίδετο η ευχέρεια εις την Τράπεζαν της Ελλάδος και εις το Δημόσιον να συνάπτουν τοιαύτας συμφωνίας και εις το μέλλον μέχρι του τέλους του πολέμου.
Έτσι κατηργήθησαν και τα τυπικά κωλήματα δια την απεριόριστον άντλησιν χαρτονομίσματος εκ μέρους του Δημοσίου και, κατ’ εντολήν του, εκ μέρους των Αρχών κατοχής.

Διπλασιασμό στους φόρους καταθέσεων ζητάει η Τρόικα


Νέα σκληρά μέτρα με διπλασιασμό του φόρου στις καταθέσεις από το 10% στο 20%, νέες αυξήσεις στους έμμεσους φόρους, κατάργηση φοροαπαλλαγών αλλά και αύξηση των φόρων στα ακίνητα με αύξηση κάθε χρόνο των αντικειμενικών αξιών προτείνει στην κυβέρνηση το τεχνικό κλιμάκιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που έχει αναλάβει ρόλο συμβούλου στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του Εθνικού Φορολογικού Συστήματος.

Οι εμπειρογνώμονες του ΔΝΕ με το πόρισμα τους, πάνω στο οποίο όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Οικονομικών Ευάγ. Βενιζέλος θα στηριχθούν οι διατάξεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, προκρίνουν μια μεταρρύθμιση που θα μεταφέρει το βάρος από τις εισφορές που επιβάλλονται στους πολύ χαμηλούς μισθούς στην κατανάλωση μέσω την περαιτέρω αύξησης των ειδικών φόρων κατανάλωσης και την εφαρμογή υψηλότερων συντελεστών ΦΠΑ για τα προϊόντα που βρίσκονται σήμερα στο πολύ χαμηλό συντέλεση.

Επίσης το ΔΝΤ λέει στην κυβέρνηση να μην προχωρήσει άμεσα σε καμία μείωση των ανώτατων συντελεστών ΦΠΑ, του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων ενώ εισηγείται ακόμη και την αύξηση της αυτοτελούς φορολόγησης ομολόγων και τόκων καταθέσεων από το 10% στο 20%. Το τεχνικό κλιμάκιο του Ταμείου προτείνει τη μείωση των συντελεστών των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης και αντιστάθμιση των απωλειών των εσόδων με αυξήσεις στους έμμεσους φόρους και κυρίως στον ΦΠΑ και στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Προτείνεται δηλαδή η μετατόπιση του φορολογικού βάρους από τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης στην έμμεση φορολογία (ΦΠΑ, ΕΦΚ και φορολογία ακίνητης περιουσίας) στο πλαίσιο μιας «βραχυπρόθεσμης δημοσιονομικής υποτίμησης» που θα καταστήσει πιο φθηνό το κόστος εργασίας και πιο ακριβή την κατανάλωση.

1) Το πόρισμα για την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος που έχει υποβάλει το ΔΝΤ από τον περασμένο Οκτώβριο στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει:

2)Φορολογία εισοδήματος των φυσικών προσώπων

3) Απλοποίηση φορολογικής κλίμακας με μείωση του αριθμού των φορολογικών κλιμακίων από οκτώ σε τρία ή τέσσερα.

4) Μετατροπή του βασικού αφορολόγητου σε μη επιστρεφόμενη μείωση φόρου!

5) Επιβολή παρακράτησης φόρου 25% στα εισοδήματα από μερίσματα και κατάργηση συμψηφισμού του φόρου επί των μερισμάτων. Αργότερα, μείωση του συντελεστή του φόρου αυτού στο 20%.

6) Αντικατάσταση φόρου συναλλαγών επί μετοχών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο με έναν φόρο κερδών από κεφάλαιο.

7) Θέσπιση αφορολογήτου ορίου για δαπάνες επισκευής και συντήρησης ακινήτων κ.λπ. ως σταθερό ποσοστό επί του εισοδήματος από μισθώματα.

8) Υιοθέτηση ενιαίας αυτοτελούς φορολογίας σε κέρδη από κεφάλαιο, δηλαδή σε εισοδήματα από τόκους καταθέσεων, ομολόγων, σε υπεραξίες από πωλήσεις μετοχών και σε μισθώματα ακινήτων.

9) Αύξηση αυτοτελούς φορολόγησης ομολόγων και τόκων καταθέσεων από το 10% στο 20% (στο βαθμό που το επιτρέπει η οικονομική ανάκαμψη).

10) Κατάργηση ειδικού φόρου επί αμοιβαίων κεφαλαίων.

Ασφαλιστικές εισφορές:

11) Αύξηση των ανωτάτων ορίων εισφορών στο ΙΚΑ για να διευρυνθεί η βάση και μείωση των συντελεστών εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.

12) Ένταξη αυτοαπασχολουμένων στο ΙΚΑ και αναμόρφωση της λειτουργίας του ΙΚΑ ώστε να χρηματοδοτείται απʼ ευθείας από φόρους.

13) Προώθηση της αυτασφάλισης και βελτίωση της σύνδεσης εισφορών και παροχών.

Φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων και μικρών επιχειρήσεων:

14) Αύξηση συντελεστή φορολόγησης των Ομόρρυθμων Εταιρειών από το 20% στο 25%

15) Αύξηση φόρου βάσει κόρων για την εσωτερική ναυσιπλοϊα.

16) Απλούστευση του προσδιορισμού των φορολογητέων κερδών τραπεζών.

17)Κατάργηση της φοροαπαλλαγής των τόκων των ομολόγων για τις τράπεζες και τις ασφαλιστικές εταιρείες (μόνο εφόσον το επιτρέπει η οικονομική κατάσταση).

18) Αντικατάσταση των υφιστάμενων φορολογικών κινήτρων με φοροαπαλλαγή για την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων.

Φορολογία ακίνητης περιουσίας:

19) Ενοποίηση φορολογικών συντελεστών ακίνητης περιουσίας για τις επιχειρήσεις μεταξύ 0,6%-1% ανάλογα με τα επιδιωκόμενα έσοδα.

20) Μείωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων.

21) Κατάργηση φοροαπαλλαγής για τις αγροτικές γαίες που κατέχουν φυσικά πρόσωπα.

22) Κατάργηση της διακριτικής ευχέρειας του υπουργού Οικονομικών να αναπροσαρμόζει τις αντικειμενικές αξίες. Η αύξηση των αντικειμενικών αξιών να γίνεται κάθε χρόνο.

23) Τεχνική προετοιμασία για την καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος αποτίμησης των ακινήτων σε μαζική κλίμακα.

24) Εισαγωγή ενός κανονικού φόρου κερδών κεφαλαίου-υπεραξίας στα ακίνητα.

25)Κατάργηση της μείωσης του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά το 10% της δαπάνης για τόκους στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας.

Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.).

26) Μετάταξη αγαθών και υπηρεσιών από τον συντελεστή 6,5% στο 13%.

27) Κατάργηση των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ που ισχύουν για τα νησιά του Αιγαίου.

28) Επιβολή της υποχρέωσης στις επιχειρήσεις εκμετάλλευσης εμπορικών ακινήτων όλων των τύπων να χρεώνουν ΦΠΑ επί των μισθωμάτων.

29) Επιβολή ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ σε όλα τα αγαθά και τις υπηρεσίες εκτός ξενοδοχείων και τουριστικών πακέτων που μπορούν να υπάγονται σε μειωμένο συντελεστή.

30) Υπαγωγή σε κανονικό καθεστώς ΦΠΑ των αγροτών που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο κατώφλι πωλήσεων.

31) Επιβολή πάγιου ειδικού φόρου κατανάλωσης στο απλό και το αφρώδες κρασί.

32) Επιβολή πάγιων ειδικών φόρων κατανάλωσης στον λεπτοκομμένο καπνό που προορίζεται για την κατασκευή χειροποίητων στριφτών τσιγάρων.

33) Πιο ισόρροπη κατανομή στη δομή των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα τσιγάρα με μεγαλύτερη βαρύτητα στους πάγιους φόρους και μικρότερη στους αναλογικούς συντελεστές.

34) Τροποποίηση του τέλους ταξινόμησης ώστε να φορολογούνται λιγότερο ευνοϊκά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και εισαγωγή ρητού κριτηρίου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

35) Eκλογίκευση του συστήματος ειδικών τελών και διασαφήνιση της φύσης των συναλλαγών που υπόκεινται σ΄ αυτά.

36) Κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων και συγκέντρωση όλων των εισπράξεων εντός του κρατικού προϋπολογισμού.

"Μαύρη τρύπα" φέρνει μέτρα 4,4 δις ευρώ

Με την απόκλιση στο δημοσιονομικό έλλειμμα του 2011 και του 2012 να μεταφράζεται σε 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ, η τρόικα ασκεί ασφυκτικές πιέσεις για άμεσα μέτρα κάλυψης της "μαύρης τρύπας".

Η κυβέρνηση, σύμφωνα με αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών που επικαλείται το Reuters, συζητά με την τρόικα τις αποκλίσεις του 2011 και τις εκτιμώμενες αποκλίσεις του 2012, οι οποίες για το 2011 και για το 2012 δεν ξεπερνούν το 2% του ΑΕΠ.

Οι πιέσεις της τρόικας για εξοικονόμηση περίπου 2 δισεκατομμυρίων ευρώ (ποσοστό 1% του ΑΕΠ) φέτος από αμυντικές δαπάνες και δαπάνες υγείας είναι ασφυκτικές, ώστε οι δανειστές να εγκρίνουν το νέο πακέτο διάσωσης, ύψους 130 δισεκατομμυρίων ευρώ, που συνδέεται άμεσα με το PSI.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών, τα μέτρα αυτά θα πρέπει να παρουσιαστούν στο Eurogroup της επόμενης Δευτέρας (6 Φεβρουαρίου) ως προϋπόθεση για την ενεργοποίηση του PSI και την καταβολή των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ από την ΕΕ.

Υψηλόβαθμος τραπεζίτης δήλωσε την Τρίτη στο πρακτορείο Reuters πως η συμφωνία για το PSI είναι έτοιμη, αλλά δεν θα κλείσει προτού η Αθήνα δείξει στους δανειστές της, την ΕΕ και το ΔΝΤ, ότι εκπληρώνει τις δεσμεύσεις της.

"Η συμφωνία για το PSI είναι έτοιμη και δεν θα ανακοινωθεί πριν το τέλος της εβδομάδας, εάν δεν υπάρξουν από την πλευρά της κυβέρνησης συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τις μεταρρυθμίσεις, το εργασιακό και το συνταξιοδοτικό. Καθυστερώντας την ανακοίνωση του PSI, οι Ευρωπαίοι εταίροι πιέζουν την κυβέρνηση και τους πολιτικούς αρχηγούς για να λάβουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις", υπογράμμισε.

Υπενθυμίζεται πως μετά την ολοκλήρωση της άτυπης Συνόδου Κορυφής της ΕΕ, ο πρωθυπουργός, Λουκάς Παπαδήμος, δήλωσε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει η συμφωνία για το PSI να έχει κλείσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας μαζί με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την τρόικα για το δεύτερο δάνειο.

Πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες

A. Διακοπές κυκλοφορίας

ΠΕΡΙΦ. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Νομός Ευρυτανίας

Επ. Ο. Καρπενησίου – Φουρνά, θέση (βράχος). Την 21.15 ώρα της 20-1-2012, από τα πρανή ανωτέρω περιοχής, αποκόπηκε όγκος χιονιού, ο οποίος έπεσε στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να διακοπεί προσωρινά η κυκλοφορία. Στο σημείο τοποθετήθηκε κατάλληλη σήμανση. Καταβάλλονται προσπάθειες για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

B. Αντιολισθητικές αλυσίδες

ΠΕΡΙΦ. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

Νομός Ροδόπης

Επ. Ο. Ν. Σάντας – Κέχρου από το 20ο χλμ.

ΠΕΡΙΦ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Νομός Φλωρίνης

Επ. Ο. Φλώρινας – Καστοριάς, από 15ο έως 25ο χλμ. (μέσω Βίγλας).

Επ. Ο. Φλώρινας – Καστοριάς, από 18ο έως 30ο χλμ. μέσω (Βιτσίου).

Νομός Καστοριάς

Επ. Ο. Καστοριάς – Φλώρινας (μέσω Βιτσίου), από 22ο έως το 28ο χλμ.

Επ. Ο. Καστοριάς – Ιωαννίνων (μέσω Νεστορίου), από 25ο έως 50ο χλμ.

ΠΕΡΙΦ. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Νομός Πέλλας

Επ. Ο. Αρννισας – Χ/Κ «Καιμακτσαλάν», από 12ο έως 24ο χλμ.

Επ. Ο. Αρννισας – Π. Αγ. Αθανασίου, από 8ο χλμ.

Νομός Κιλκίς

Επ. Ο. Γρίβας – Λιβαδιών, από 3ο χλμ.

ΠΕΡΙΦ. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Νομός Ευρυτανίας

Επ. Ο. Καρπενησίου – Φουρνάς - Καρδίτσα (θέση Βράχος και Ζαχαράκι).

Επ. Ο. Καρπενησίου – Κρικέλου – Δομνίστας.

Επ. Ο. Φουρνάς - Λαμίας (θέση Σερμιτζέλι).

Νομός Φθιώτιδας

Ε.Ο. Λαμίας – Καρπενησίου, από 20ο έως 65ο χλμ.

Επ. Ο. Μεσαία Καψή – Μερκάδα – Μαυρίλο – Νεοχώρι.

ΠΕΡΙΦ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Νομός Καρδίτσας

Επ. Ο. Μουζακίου – Άρτας, από 19ο έως 35ο χλμ. (θέση Τύμπανος προς Δυτική Αργιθέα).

Επ. Ο. Μουζακίου – Πετρίλου, από 15ο έως 30ο χλμ. (θέση Αγ. Νικόλαος προς Ανατ. Αργιθέα).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)