Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Το δημόσιο χρέος

Το δυσθεώρητο δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ και η αδυναμία εξυπηρέτησής του είναι η βασική αιτία στην οποία οφείλεται η υποταγή της Ελλάδας στην τρόικα.
Το άγος αυτό συγκεφαλαιώνει την κακοδιαχείριση των οικονομικών του κράτους από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις. Τα δύο κόμματα εξουσίας όμως, τα οποία κυβερνούν τη χώρα επί 36 συναπτά έτη, αλληλοκατηγορούνται γι' αυτό, χωρίς το καθένα να αναλαμβάνει το μέρος της ευθύνης που του αναλογεί. Εκτός όμως από τα δύο κόμματα εξουσίας, ευθύνη φέρει η χούντα, για την οποία κυκλοφορεί η ανυπόστατη γνώμη ότι δεν άφησε χρέος όταν κατέρρευσε.
Τις δύο αυτές πλευρές της διόγκωσης του δημόσιου χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ εξετάζουμε στο άρθρο αυτό, με βάση τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις οικονομίες των κρατών-μελών της Ε.Ε. Με βάση τα στοιχεία αυτά δίνεται στην 1η στήλη του πίνακα που ακολουθεί το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ τα έτη 1974, 1981, 1989, 1993, 2004, 2009 και οι προβλέψεις για το 2011. Στη 2η στήλη δίνεται η μέση ετήσια ποσοστιαία αύξησή του τις περιόδους που κυβέρνησε το κάθε κόμμα.
http://s.enet.gr/resources/2010-12/el301210p008-thumb-medium.jpgΠριν προχωρήσουμε, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η αύξηση του δημόσιου χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ εξαρτάται όχι μόνο από την αύξησή του σε ευρώ, αλλά και από την αύξηση του ΑΕΠ σε ευρώ.
Το πρώτο που προκύπτει από τον πίνακα αυτό είναι η κατάρριψη του μύθου ότι η χούντα δεν άφησε δημόσιο χρέος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η χούντα άφησε σημαντικό δημόσιο χρέος, το οποίο ανερχόταν στο 20,8% του ΑΕΠ. Με βάση τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος, το χρέος αυτό από 32 δισ. δρχ. το 1966 εκτινάχτηκε στα 114 δισ. δρχ. το 1974.
Από την τελευταία στήλη του πίνακα φαίνεται ότι η μέση ετήσια αύξηση του δημόσιου χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ την περίοδο:
- 1974-1981 των κυβερνήσεων της Ν.Δ. ήταν μικρή, διότι ο ρυθμός αύξησης δημόσιου χρέους σε δραχμές ήταν ελαφρά υψηλότερος εκείνου του ΑΕΠ σε δραχμές.
- 1981-1989 των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ ήταν εκρηκτική, διότι ο ρυθμός αύξησης του δημόσιου χρέους σε δραχμές ήταν υπερδιπλάσιος εκείνου του ΑΕΠ σε δραχμές.
- 1989-1993 της κυβέρνησης της Ν.Δ. ήταν πολύ μεγάλη, για τους ίδιους λόγους που αναφέρθηκαν για την περίοδο 1981-1989.
- 1993-2004 των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ ήταν μηδαμινή, διότι ενώ το δημόσιο χρέος την περίοδο 1995-2004 (τη μόνη που υπάρχουν στοιχεία σε ευρώ) αυξήθηκε κατά 88,1 δισ. ευρώ, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ σε ευρώ ήταν ελαφρά χαμηλότερος εκείνου του δημόσιου χρέους σε ευρώ.
- 2004-2009 των κυβερνήσεων της Ν.Δ. η αύξηση ήταν μεγάλη, διότι ο ρυθμός αύξησης του δημόσιου χρέους σε ευρώ ήταν υπερδιπλάσιος εκείνου του ΑΕΠ, το οποίο μάλιστα, λόγω της παγκόσμιας ύφεσης, μειώθηκε σε τρέχουσες τιμές το 2009.
- 2009-2011 της σημερινής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ η αύξηση προβλέπεται να είναι μεγαλύτερη από εκείνη της περιόδου 2004-2009. Την περίοδο αυτή η αύξηση του δημόσιου χρέους σε ευρώ προβλέπεται να είναι πολύ μεγάλη, ενώ το ΑΕΠ, αντί για αύξηση, θα σημειώσει μείωση τόσο το 2010 όσο και το 2011.
Από την ανάλυση αυτή φαίνεται από τη μια μεριά η «κληρονομιά» που άφησε η χούντα και από την άλλη η τεράστια ευθύνη που έχουν και τα δύο κόμματα εξουσίας για τη γιγάντωση του δημόσιου χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ. Με δεδομένο το ύψος του, ο χρόνος που θα απαιτηθεί για την αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ θα είναι πολύ μακρύς (υπερβαίνει κατά πολύ τη δεκαετία) και αυτή θα συμβεί, αν εφαρμοστεί με συνέπεια και συνέχεια μια πολιτική που θα τιθασεύσει τα δημόσια ελλείμματα και θα πετύχει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Νέα σκληρά τεκμήρια για τους ελεύθερους επαγγελματίες.

ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ 

Με πλέγμα τεκμηρίων και αντικειμενικών κριτηρίων
θα προσδιορίζεται το φορολογητέο εισόδημα  
5,5 εκατομμυρίων φορολογουμένων
Στα πρότυπα των αμερικανικών φορολογικών ελέγχων, που διακρίνονται για την αποτελεσματικότητά τους, κινείται το νέο σύστημα τεκμηρίων. Η απόφαση αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το καταβλητέο ποσό επιβάλλεται αυτόματα, ανεξάρτητα από τη φορολογική δήλωση
Nέου τύπου τεκμήρια για τη φορολόγηση 800.000 ελευθέρων επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων ενεργοποιεί το υπουργείο Οικονομικών, με απόφαση που αναμένεται να εκδοθεί μέχρι αύριο.
Με το νέο σύστημα που κινείται στα πρότυπα...
του αμερικανικού τύπου φορολογικών ελέγχων, ο προσδιορισμός του φορολογητέου εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών θα γίνεται αυτόματα από την Εφορία με κριτήρια το είδος, τον χρόνο και την έδρα του επαγγέλματος, τα λειτουργικά έξοδα και τις δαπάνες μισθοδοσίας, τα μέσα περιθώρια κέρδους και τα έσοδα του κλάδου ή της ειδικότητας, την ταμειακή ρευστότητα, τα περιουσιακά στοιχεία, τα τεκμήρια διαβίωσης, καθώς και τον τρόπο ζωής του επαγγελματία.
Με βάση τα παραπάνω θα προσδιορίζεται το συνολικό φορολογητέο εισόδημα και θα επιβάλλεται «αυτόματος φόρος», ανεξάρτητα από τα δεδομένα που έχει εμφανίσει ο φορολογούμενος στις φορολογικές του δηλώσεις.
Ωστόσο πριν από την έκδοση φύλλων ή πράξεων καταλογισμού ή του νέου εκκαθαριστικού σημειώματος ο προϊστάμενος της ελεγκτικής αρχής θα καλεί τον υπόχρεο σε ακρόαση, ο οποίος θα μπορεί να αντικρούσει το πόρισμα του ελέγχου εφόσον με παραστατικά και έγγραφα αποδείξει ότι τα πραγματικά του εισοδήματα είναι χαμηλότερα από αυτά που προσδιόρισε η Εφορία.
Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών εξειδικεύει και εμπλουτίζει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση για τη θέσπιση των έμμεσων τεχνικών προσδιορισμού του εισοδήματος των φορολογουμένων, η οποία ψηφίστηκε πριν από 14 μήνες και για την εφαρμογή της οποίας υπήρξαν έντονες πιέσεις από την τρόικα.
Η διάταξη που προστέθηκε στο άρθρο 67Β του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος προβλέπει ότι «ο προσδιορισμός των αποτελεσμάτων με έλεγχο μπορεί να διενεργείται και με την εφαρμογή μίας ή περισσότερων από τις κατωτέρω τεχνικές ελέγχου: α) της αρχής των αναλογιών, β) της ανάλυσης ρευστότητας του φορολογουμένου, γ) της καθαρής θέσης του φορολογουμένου, δ) της σχέσης της τιμής πώλησης προς τον συνολικό όγκο κύκλου εργασιών και ε) το ύψος των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών σε μετρητά.

Καταθέσεις και δαπάνες
Με πλέγμα τεκμηρίων και αντικειμενικών κριτηρίων θα προσδιορίζεται το φορολογητέο εισόδημα 5,5 εκατομμυρίων φορολογουμένων, με το βάρος να πέφτει στο το ύψος των καταθέσεων, τον τρόπο ζωής με βάση τις δαπάνες διαβίωσης (τοκοχρεολυτική δόση δανείων, αγορές με πιστωτικές κάρτες, ΙΧ αυτοκίνητα, ασφάλιστρα, δίδακτρα, λογαριασμοί ΔΕΚΟ κ.ά.), την αξία της ακίνητης περιουσίας και τη μεταβολή της εισοδηματικής και περιουσιακής κατάστασης του φορολογουμένου.
Ετσι θα υπολογίζεται «τεκμαρτό εισόδημα», επί του οποίου ο υπόχρεος θα καλείται να πληρώσει πρόσθετο φόρο εισοδήματος, αλλά θα έχει τη δυνατότητα να αμφισβητήσει το αποτέλεσμα του ελέγχου στη βάση συγκεκριμένων στοιχείων και παραστατικών.
Με άλλη απόφαση του υπουργείου Οικονομικών καθιερώνονται συγκεκριμένα κριτήρια για την κατάταξη των φορολογουμένων στη ζώνη υψηλού κινδύνου για φοροδιαφυγή και επιλογή εκείνων που «συγκεντρώνουν τα περισσότερα μόρια».

Προαπαιτούμενο για την έγκριση της δόσης
Η ρύθμιση για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών
Με άλλες δύο αποφάσεις, που θα εκδοθούν μέχρι αύριο και οι οποίες αποτελούν προαπαιτούμενα για την έγκριση της δόσης προς τη χώρα μας από το Εurogroup της προσεχούς Δευτέρας, θα αποσαφηνίζονται λεπτομέρειες της ρύθμισης για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών και θα προσδιορίζονται οι προϋποθέσεις για τη διαγραφή χρεών προς το Δημόσιο τα οποία χαρακτηρίζονται «ανεπίδεκτα είσπραξης».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η καταληκτική ημερομηνία για την ένταξη στη νέα ρύθμιση είναι το τέλος Ιουνίου, ενώ το ποσό των δόσεων θα καθορίζεται ανάλογα με το ύψος της οφειλής και την οικονομική κατάσταση του υπόχρεου.
Για χρέη μέχρι 5.000 ευρώ και για αντικειμενικά αδύναμους οικονομικά οφειλέτες ο αριθμός των δόσεων μπορεί να φθάνει και τις 100, αλλά για την ένταξη στη ρύθμιση θα πρέπει να μην υπάρχει καμία χρηματική ή άλλους είδους εκκρεμότητα με την Εφορία από την 1η/1/2013.
Ακόμα και μετά τον διακανονισμό θα μπορεί η Εφορία να κινεί εναντίον του οφειλέτη τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, όπως κατασχέσεις εισοδημάτων, καταθέσεων, κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων. Αν δεν καταβληθεί ακόμα και μία δόση, ο οφειλέτης θα τίθεται αυτόματα εκτός ρύθμισης.

Στα πρόθυρα της διάλυσης η τρόικα

Οι κόντρες μεταξύ των τριών μελών της τρόικας έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό. Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Εuro2day.gr, εδώ και έναν χρόνο οι αναδυόμενες αγορές πιέζουν το ΔΝΤ να αποχωρήσει από τα ευρωπαϊκά πακέτα στήριξης, τουλάχιστον με τη μορφή με την οποία λειτουργούσε μέχρι σήμερα.
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το Ταμείο διέθεσε μόλις 1 δισ. ευρώ για το κυπριακό πακέτο, παρά την επίσημη απόφαση της συνόδου κορυφής του 2011 ότι το ΔΝΤ θα συμμετέχει σε προγράμματα στήριξης με το ένα τρίτο των κεφαλαίων.
Ανέκαθεν οι εκθέσεις αξιολόγησης του ΔΝΤ, ειδικά της Ελλάδας, ήταν...
διαφορετικές από αυτές που συντάσσουν η Κομισιόν και η ΕΚΤ. Όμως η τελευταία έκθεση του Ταμείου διαχωρίζει πλήρως τις θέσεις του από την Ευρώπη ως προς τις προβλέψεις, ενώ διαμηνύει σαφώς ότι χωρίς δεύτερο «κούρεμα» του δημόσιου χρέους ο στόχος για μείωσή του σημαντικά κάτω από το 110% του ΑΕΠ έως το 2022 δεν είναι επιτεύξιμος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πόρισμα που είδε το φως της δημοσιότητας είναι απλώς μια σύνοψη αυτών που «πρέπει» να βγουν προς τα έξω στο πλαίσιο της αλλαγής κλίματος που επιχειρείται.
Η αναλυτική έκθεση που συντάσσει ο Πολ Τόμσεν για το Δ.Σ. που θα συνεδριάσει για τη χώρα μας στις 31 Μαΐου θα είναι -σύμφωνα με πληροφορίες- αρκετά πιο σκληρή ως προς τις προβλέψεις για την ανάκαμψη της οικονομίας και τη βιωσιμότητα του χρέους.
Άλλωστε, το ΔΝΤ έχει εκταμιεύσει μόνο την πρώτη δόση του 2013, σε αντίθεση με την Ε.Ε. που τη Δευτέρα θα αποφασίσει για την τρίτη και την τέταρτη.
Όπως μάλιστα μας μετέφερε αξιωματούχος του Ταμείου, ο Π. Τόμσεν δεν φαίνεται να συμμερίζεται την αισιοδοξία της ελληνικής κυβέρνησης για επιστροφή στη ανάπτυξη στο τέλος του 2013 και βάζει πολλούς αστερίσκους ακόμα και για το 2014.
Η στάση του Μάριο Ντράγκι
Μέχρι και πριν από μερικούς μήνες, το ευρωπαϊκό σκέλος της τρόικας παρουσιαζόταν συμπαγές. Όμως, μια τοποθέτηση του προέδρου της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι, στο ευρωκοινοβούλιο, που ούτε λίγο ούτε πολύ επιτέθηκε με τη σειρά του στη λογική της υπερβολικής λιτότητας, έβγαλε προς τα έξω την υπόγεια διαφωνία και έβαλε επισήμως τέλος στο κοινό μέτωπο.
Για τους καλά γνωρίζοντες, ο Μ. Ντράγκι προετοίμαζε αυτήν τη διαφοροποίηση εδώ και καιρό, καθώς οι αναλυτές στη Φρανκφούρτη του παρουσίαζαν μήνα με μήνα διαφορετικές προβλέψεις για την ευρωζώνη από αυτές της Κομισιόν. Επιπλέον, ο κεντρικός τραπεζίτης θεωρεί ότι η ΕΚΤ κλήθηκε πολλές φορές να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά με μια σειρά έκτακτων και αντισυμβατικών μέτρων και πως ήρθε η ώρα των κυβερνήσεων να εφαρμόσουν διαρθρωτικές αλλαγές ώστε η τράπεζα να απεξαρτηθεί πλήρως.
Στον ευρωπύργο και στο στρατόπεδο των συμβούλων του Ιταλού τραπεζίτη υπάρχει πλέον εμφανής δυσφορία για τον γερμανικό βραχίονα που ακούει στο όνομα Γιορκ Άσμουσεν και Γενς Βάιντμαν, οι οποίοι δείχνουν να παίρνουν γραμμή από το Βερολίνο σε μια σειρά κρίσιμα θέματα. Σε αυτούς άλλωστε σκαλώνει η επιδίωξη Ντράγκι να βρεθεί μέσο απευθείας χρηματοδότησης των ΜμΕ στην ευρωζώνη για να λυθεί το πρόβλημα της ρευστότητας.
Τα πυρά όλων δέχεται η Κομισιόν και ο επίτροπος Όλι Ρεν προσωπικά. Μάλλον όχι άδικα, καθώς τα τελευταία τρία χρόνια η ομάδα του απέτυχε να προβλέψει την επιβράδυνση της ανάπτυξης στην ευρωζώνη και το ύψος της ύφεσης στις χώρες της περιφέρειας. Το ΔΝΤ ήταν αυτό που παραδέχθηκε ότι οι πολλαπλασιαστές ήταν λάθος, ο Ο. Ρεν όμως είναι αυτός που απορροφά τους κραδασμούς.
Τη δυσαρέσκεια για τις επιδόσεις της Κομισιόν δεν βοήθησε και ο συγκεντρωτισμός του Ο. Ρεν ούτε και η κόντρα του με την Task Force του Χ. Ράιχενμπαχ. Να σημειωθεί ότι ακόμα και τώρα δεν υπάρχει δίαυλος ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ των δύο. Μόνο υπόγειο σαμποτάζ εκατέρωθεν.

Σε δοκιμασία το μοντέλο των «τριών»
Η ομολογούμενη αποτυχία των μνημονίων και η έντονη κοινωνική δυσαρέσκεια είναι αυτά που οδηγούν στην άποψη των ιθυνόντων για τη διάλυση μεσοπρόθεσμα του μοντέλου της τρόικας ως έχει. Απόφαση για την οποία προ ημερών προϊδέασε ο Γ. Άσμουσεν.
Η Γερμανία φαίνεται πως συμφωνεί. Όχι γιατί κάνει στροφή προς την ανάπτυξη, αλλά γιατί σε πολιτικό επίπεδο τη συμφέρει: Πρώτον, γιατί το παρόν μοντέλο της τρόικας θα είναι ένας εύκολος αποδιοπομπαίος τράγος, που θα ικανοποιήσει τις κοινωνίες, και δεύτερον, και κυριότερον, γιατί το Βερολίνο εδώ και καιρό επεξεργάζεται σχέδιο αλλαγής της Ευρωπαϊκής Συνθήκης.
Όπως μας ανέφερε υψηλά ιστάμενος αξιωματούχος της Ε.Ε., το σχέδιο βρίσκεται στην τελική ευθεία και ήδη υποστηρίζεται από τις σκληροπυρηνικές χώρες, παρά τις αντιδράσεις πολλών μελών. Τον ρόλο του λαγού αναμένεται να λάβει για άλλη μία φορά (όπως και στο bail-in) ο νέος πρόεδρος του eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ, υπό τις οδηγίες του μέντορά του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Κρατώντας ως όμηρο την τραπεζική ένωση, οι Γερμανοί επιθυμούν αλλαγές που θα σφίγγουν τη δημοσιονομική εξυγίανση μέσω της απόρριψης προϋπολογισμών και σε πολιτικό επίπεδο.
Επίσης, με την ένταξη του bail-in ως μέτρου αντιμετώπισης κρίσεων, το Βερολίνο αναμένεται να επιχειρήσει ανατροπές στην καθολική εγγύηση των 100.000 ευρώ στις καταθέσεις στην ευρωζώνη και να το αλλάξει με τον όρο case by case.
Με άλλα λόγια, το Βερολίνο επιδιώκει την ενσωμάτωση της «ιδέας» της τρόικας στη Συνθήκη, μέσα από την οποία θα μπορεί πιο εύκολα να επιβάλλει τα οικονομικά μοντέλα που επιθυμεί ανά χώρα.
Της Αγγελικής Παπαμιλτιάδου από Εuro2day

Εισβολή απόστρατων αξιωματικών και υπαξιωματικών στην Βουλή της Πορτογαλίας!

Τραγουδώντας τον ύμνο της «Επανάστασης των Γαρυφάλλων» (GrandolaVila Morena) Πορτογάλοι απόστρατοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί, μαζί με άλλους πολίτες και συνταξιούχους άλλων...
κλάδων, εισέβαλαν στην Βουλή της χώρας και αποδοκίμασαν τους βουλευτές της κυβέρνησης που συζητά και ετοιμάζεται να ψηφίσει νέα μέτρα εξόντωσής τους!

Αυτό που δεν τόλμησαν ή δεν μπόρεσαν να κάνουν οι Έλληνες πολίτες το έκαναν οι Πορτογάλοι, οι περισσότεροι των οποίων μάλιστα ήταν συνταξιούχοι και κυρίως συνταξιούχοι στρατιωτικοί.

Οι οποίοι τραγούδησαν τον ύμνο της που συνδέθηκε με την ανατροπή της δικτατορίας στη χώρα, το 1974, ζητώντας από τον πορτογαλικό λαό να εξεγερθεί κατά της δικτατορίας της τρόικα.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι κατώτερες συντάξεις δεν ξεπερνούν τα 400 ευρώ τον μήνα

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Βουλής, Εστέβες Ασουνσάο, ζήτησε την απομάκρυνση των συνταξιούχων, λέγοντάς τους πως αυτό που κάνουν, «δε βοηθάει τη δημοκρατία». Τελικά, η αστυνομία απομάκρυνε τους διαδηλωτές από την αίθουσα.

Τον περασμένο Μάρτιο για δεύτερη φορά ένω στρατιωτικών, η ένωση υπαξιωματικών της Πορτογαλίας προειδοποίησε την κυβέρνηση πως "Μέχρι εδώ η εξαθλίωση".

«Αυτές οι καταστάσεις θα έχουν επιπτώσεις» δήλωσε ο πιο συγκεκριμένα ο πρόεδρος της ένωσης Lima Coelho και συνέχισε: «Δεν μπορούν κάποιοι να πάρουν ελαφρά τις κινητοποιήσεις αυτές, χωρίς να υπάρξουν επιπτώσεις, εκτός και αν η κυβέρνηση ακούσει τι έχει να της πει ο λαός».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ενώσεις στρατιωτικών στην Πορτογαλία προειδοποιούν την κυβέρνηση για την οικονομική πολιτική εξοντωτικής λιτότητας που έχει επιβάλλει η τρόικα στη χώρα. Στις 18 Σεπτεμβρίου του 2012 πάλι ύστερα από τις μεγάλες κινητοποιήσεις η ίδια ένωση η Associação de Praças (AP) καλούσε τον πρωθυπουργό να παραιτηθεί και να φύγει από τη χώρα λέγοντας σε μια σκληρή: ανακοίνωση:

«Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε στην Τρόικα και σε κανένα άλλο να συνεχίσουν. Έχουμε νόμιμη εξουσιοδότηση να υπερασπιστούμε το πορτογαλικό σύνταγμα και δεν μπορούμε, ούτε και πρόκειται να εγκαταλείψουμε ένα έθνος με 900 χρόνια ιστορία να μαραζώσει επειδή εσείς αποφασίσατε να κάνετε την Πορτογαλία όμηρο των διεθνών οικονομικών κύκλων».

Σε ένα κράτος όπου οι στρατιωτικοί του, δεχόμενοι τον απόλυτο εξευτελισμό, αυτοκτονούν θα είναι ουτοπία να ομιλούμε για Εθνική Άμυνα



Διάχυτη είναι η κατήφεια πλέον σε όλα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, εξ αιτίας των ληστρικών, στοχευμένων και επιτηδευμένων περικοπών των αμοιβών τους, αλλά και από την έλλειψη παντελώς έστω και της στοιχειώδους μέριμνας υπέρ τους.
Η ανάλγητη τριτοκοσμική και τριτοκομματική κυβέρνηση,φερέφωνο της τρόϊκας, επιτέθηκε ανάλγητα και χειρουργικά, με αποτέλεσμα σε μερικές περιπτώσεις να αποκόψει και το 50% των αποδοχών των εν ενεργεία στελεχών και των αποστράτων τοιούτων.
Σε κανένα άλλο κλάδο του δημοσίου οι περικοπές δεν έφτασαν στα όρια αυτά. Μόνο στους στρατιωτικούς.
Κακότητα και μίσος δείχνουν όλα αυτά.
Όλα αυτά έχουν αποφασιστική επίδραση στο ηθικό του στρατεύματος, την ετοιμότητα και την αποτροπή, συνιστώσες οι οποίες, ομού με τις περικοπές και επί των αμυντικών συστημάτων γενικώς, έχουν σπουδαία επίπτωση στην Εθνική μας Άμυνας, τον ακρογωνιαίο λίθο της ακεραιότητας της Πατρίδος.
Άφρονες οι πολιτικοί μας διαλύουν τα πάντα.
Εννέα στρατιωτικοί τα τελευταία δύο χρόνια, έθεσαν τέρμα στην ζωή τους, συνεπεία του κλίματος αυτού και της ανέχειας για αξιοπρεπή βίο. Αφού τους τα πήραν όλα, τους υποχρέωσαν όχι μόνο να βάζουν από την τσέπη του για να συντηρήσουν τα πιο βασικά στην υπηρεσία τους, αλλά να τρώνε και από το συσσίτιο των οπλιτών.
Ξεπεσμός, εξαΰλωση και μαρασμός εκ προθέσεως.
Μέχρι τώρα οι στρατιωτικοί έπεφταν επί του πεδίου της μάχης, υπερασπιζόμενοι την ανεξαρτησία και τα ιδανικά της Πατρίδος, χωρίς να φείδονται της ζωής τους.
Τώρα η πολιτεία των ανίκανων τους ωθεί στην φτώχια στην εξαθλίωση και στον θάνατο…..
Σε ένα κράτος όπου οι στρατιωτικοί του, δεχόμενοι τον απόλυτο εξευτελισμό, αυτοκτονούν θα είναι ουτοπία να ομιλούμε για Εθνική Άμυνα και όποιος το επιχειρεί, εκ προθέσεως ψεύδεται.
Και δυστυχώς κανένας δεν ντρέπεται.

Παράταση απογραφής και θεώρησης των βιβλιαρίων για τους ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ - ΤΥΔΚΥ

Tην παράταση απογραφής και θεώρησης των βιβλιαρίων έως και την 31/10/2013 και μόνο για τους ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ - ΤΥΔΚΥ που ανήκουν στην Περιφέρεια Αττικής και υποχρεούνται να προσέλθουν στην Κεντρική Υπηρεσία του ΟΠΑΔ, ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας.

Ως γνωστόν στον ΟΠΑΔ δημιουργούνται καθημερινά μεγάλες ουρές αναμονής από ασφαλισμένους.

Η παράταση αποφασίστηκε μέχρι να ολοκληρωθεί η ενσωμάτωση του ΟΠΑΔ στο ΙΚΑ και η μετάβαση στο νέο σύστημα εξυπηρέτησης από το διευρυμένο δίκτυο των καταστημάτων του ΙΚΑ σε όλη την Αττική (τουλάχιστον 25 σε πρώτη φάση).

Παράλληλα το υπουργείο Εργασίας ενημερώνει ότι στο πλαίσιο της απογραφής που πραγματοποιείται φέτος – για πρώτη φορά – στον ΟΠΑΔ και για το σύνολο των ασφαλισμένων του Δημοσίου, έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα η ταυτοποίηση του 50% των δικαιούχων του, δηλαδή περίπου 587.000 άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένων.

Μέχρι σήμερα, επίσης, έχουν ήδη διαγραφεί 37.327 βιβλιάρια ασθενείας για τα οποία διαπιστώθηκε ότι δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις παροχής τους (π.χ. θάνατος κυρίως ασφαλισμένων, ενηλικίωση τέκνων κ.λπ.)

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)