Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Έκθεση Κομισιόν: Νέα μέτρα, πανωτόκια και αμφιβολίες


Αδειάζει Βενιζέλο και ζητά επανασύσταση του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής 
Σκληρή χωρίς περιστροφές και σε πολλά σημεία καυστική είναι η ημιτελής έκθεση της τρόικας για την Ελλάδα και την προοπτική βιωσιμότητας του Δημοσίου χρέους. Αν και αναγνωρίζει τις προσπάθειες της κυβέρνησης σε πολλά σημεία εντούτοις επισημαίνει ότι ακόμα δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ρήξεις με επαγγελματικές συντεχνείες και ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα ώστε να προωθηθούν οι βαθειές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Παράλληλα εκτιμά ως ιδιαίτερα δύσκολο και αβεβαίο το εγχειρημα της επαναγοράς ομολόγων ενώ καθιστά σαφές πως είναι αναγκαία η λήψη πρόσθετων μέτρων τουλάχιστον €5 δισ.
Η έκθεση επισημαίνει ότι το 10ετές μοροτάριουμ στους τόκους του EFSF που συμφωνήθηκε θα είναι έντοκο, που σημαίνει ότι η Ελλάδα θα καταβάλει πανωτόκια για τη χρηματοδότηση.
Ακόμα όμως και με την πλήρη επιτυχία του προγράμματος επαναγοράς ομολόγων για την επίτευξη των στόχων απαιτείται η λήψη πρόσθετων μέτρων, συνθήκη την οποία έχει αποδεχθεί η κυβέρνηση.
Παράλληλα υφισταται πολυπλοκότητα του εγειρήματος μείωσης του χρέους με επαναγορά ομολόγων, κατάσταση την οποία αναγωνρίζουν η Κομισιόν, το ΔΝΤ και το IIF σε εκθέσεις και ανακοινώσεις τους.
Ιδιαίτερο ενδιαφερον έχει το σημείο που ζητα επανασύσταση του γραφειου προϋολογισμού του Κοινοβουλίου, το οποίο διέλυσε ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Η κομισιόν ζητά νέο αναβαθμισμένο γραφείο με τεχνικά άρτιο προσωπικό, ανεξαρτησία και κύρος.
Όσον αφοά τα δημοσιονομικά η έκθεση της Κομισιόν επισημαίνει ότι η χώρα θα συνεχίσει να χρηματοδοτείται με βραυχρόνιο δανεισμό μέσω εντόκων γραμματίων, εγκαταλείποντας τον στόχο για μείωση των εκδόσεων.
Αν και στην έκθεση η στροφή αυτή δικαιολογείται από τη δυνατότητα της χώρας να τις υποστηρίξει οι εκδόσεις αυτές αυξάνουν την επιβάρυνση του προϋπολογισμού και τις ταμειακές ροές του Δημοσίου και αναγκάζουν τη χώρα να χρηματοδοτεί μόνη της τα ελλείμματά τα της.
Τα έντοκα δημιουργούν και πρόβλημα διάρθρωσης του χρέους όταν χρησιμοποιούνται για την αποπληρωμή ομολόγων που λήγουν, όπως έγινε προ ολίγων ημερών, καθώς μετατρέπεται το μακροχρόνιο χαμηλότοκο χρέος σε βραχυχρόνιο υψηλότοκο, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση η συνέχιση των εκδόσεων εντόκων θα οδηγήσει σε μείωση των αναγκών χρηματοδότησης της χώρας κατά 9 δισ. ευρώ την περίοδο 2012 - 2014, τα οποία θα αντλήσει η Ελλάδα από τις αγορές.
Παράλληλα αναβάλλεται η δημιουργία «μαξιλαριού» ρευστότητας: Το πρόγραμμα προέβλεπε δημιουργία «μαξιλαριού» ρευστότητας έως 5 δισ. ευρώ. Περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα του Μαρτίου με στόχο να παράσχει ανάσες το ελληνικό υπουργείο οικονομικών.
Η επαναγορά ομολόγων
Μια επαναγορά χρέους από την Ελλάδα θα επιτρέψει την αξιοποίηση της σημαντικής έκπτωσης στις τιμές των ελληνικών κρατικών ομολόγων, μειώνοντας σε σημαντικό βαθμό το χρέος. Η επαναγορά χρέους θα απευθυνθεί επίσης σε κατόχους παλαιών ελληνικών ομολόγων (ύψους κοντά στα 4 δισ. ευρώ) που επέλεξαν να μη συμμετάσχουν στο PSI του Μαρτίου 2012. Το Eurogroup αποφάσισε ότι η τιμή επαναγοράς δεν θα είναι υψηλότερη από τις τιμές των τίτλων στις 23 Νοεμβρίου 2012.
Μείωση των επιτοκίων στο πρώτο πρόγραμμα (GLF): Το επιτόκιο του GLF βασίζεται στο τρίμηνο euribor συν 150 μονάδες βάσης. Τα μέλη της ευρωζώνης συμφώνησαν να μειώσουν αυτό το περιθώριο κατά 100 μονάδες βάσης, από τις 150 στις 50 μονάδες βάσης. Οι χώρες της ευρωζώνης που συμμετέχουν σε πρόγραμμα διάσωσης δεν απαιτείται να συμμετάσχουν.
Ακύρωση της προμήθειας για τις εγγυήσεις του EFSF: Θα οδηγήσει σε μείωση του κόστους κατά 2,7 δισ. ευρώ για το σύνολο της περιόδου όπου η Ελλάδα θα δανείζεται από τον EFSF.
Η Ελλάδα είναι αντιμέτωπη με σημαντικές πληρωμές τόκων λόγω του δανεισμού της από τον EFSF. Η αναβολή στην καταβολή αυτών των τόκων θα της επιτρέψει να μειώσει σημαντικά τις ανάγκες χρηματοδότησης την περίοδο της αναβολής, που θα είναι 10 χρόνια. Η απόφαση αυτή δεν θα δημιουργήσει επιπλέον κόστη για τον EFSF από τη στιγμή όπου η Ελλάδα θα πρέπει να καταβάλει τόκους για τα ποσά των οποίων αναβλήθηκε η πληρωμή. Οι τόκοι αυτοί είναι στην ουσία πανωτόκια καθώς θα λογίζονται ως τόκοι υπερημερίας για τόκους που δεν καταβλήθηκαν,
Επιμήκυνση της ωρίμανσης των δανείων του GLF και του EFSF: Αν και οι ωριμάνσεις των δανείων τόσο του GLF όσο και του EFSF είναι μακροπρόθεσμες, δημιουργείται πρόβλημα με τα χρεολύσια της Ελλάδας στη δεκαετία του 2020. Από το 2022 η Ελλάδα είναι αντιμέτωπη με μεγάλες υποχρεώσεις πληρωμών που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την επιστροφή της στις αγορές.
Η επέκταση των ωριμάνσεων των δανείων GLF και EFSF επιτρέπει την εξομάλυνση του προφίλ αποπληρωμών χρέους. Δεν έχει επίπτωση στη μείωση του χρέους έως το 2020 ή το 2022. Το Eurogroup αποφάσισε στις 26 Νοεμβρίου 2012 να επεκτείνει τις ωριμάνσεις των δανείων GLF και EFSF κατά επιπλέον 15 χρόνια.
Τα κέρδη από το SMP της ΕΚΤ: Η διατήρηση ελληνικών ομολόγων από το ευρωσύστημα με βάση το πρόγραμμα SMP της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας παράγει κέρδη για τις εθνικές κεντρικές τράπεζες. Εκτιμάται ότι τα μελλοντικά κέρδη από τις διακρατήσεις ομολόγων θα ανέλθουν περίπου στα 10 δισ. ευρώ.
Άλλα μέτρα ανάγκης: Τα μέλη της ευρωζώνης θα εξετάσουν επιπλέον μέτρα και βοήθεια, εάν χρειαστεί, για την επίτευξη επιπλέον αξιόπιστης και διατηρήσιμης μείωσης στον λόγο χρέους προς ΑΕΠ της Ελλάδας, όταν η χώρα φτάσει σε ετήσιο πρωτογενές πλεόνασμα, όπως προβλέπει το τρέχον μνημόνιο.
Τα μέτρα αυτά θα ληφθούν υπό την προϋπόθεση της πλήρους υλοποίησης όλων των όρων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, ώστε να διασφαλιστεί ότι έως το τέλος του προγράμματος του ΔΝΤ το 2016 η Ελλάδα μπορεί να φτάσει σε λόγο χρέους/ΑΕΠ στο 175%, στο 124% το 2020 και σημαντικά χαμηλότερα από το 110% το 2022.
Αυτές οι πρωτοβουλίες θα μεταβάλουν αξιοσημείωτα το προφίλ της δυναμικής του ελληνικού χρέους, έτσι ώστε, σε συνδυασμό με επιπλέον έκτακτα μέτρα που μένει να συμφωνηθούν, να οδηγήσουν τον λόγο χρέους προς ΑΕΠ στο 124% το 2020 και σημαντικά χαμηλότερα από το 110% το 2022.

Σκοντάφτει το σχέδιο επαναγοράς ομολόγων. Τι ζητούν οι τραπεζίτες


Ανοιχτό παραμένει το θέμα συμμετοχής ή μη των ελληνικών τραπεζών στο πρόγραμμα επαναγοράς ομολόγων, η ολοκλήρωση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση για την εκταμίευση της δόσης και για τη συνέχιση της χρηματοδοτικής στήριξης της χώρας.  Οι τραπεζίτες θέτουν όρους για πρόσθετη «πιστωτική ενίσχυση», τους οποίους δεν μπορεί να αποδεχθεί η κυβέρνηση χωρίς τη συναίνεση της τρόικας. Ακαρπη απέβη η συνάντηση του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα με το προεδρείο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.
Οι τραπεζίτες προσήλθαν στη συνάντηση με τον κ. Στουρνάρα έχοντας έτοιμη ολοκληρωμένη πρόταση με 3 εναλλακτικές εκδοχές, προκειμένου να μειωθούν οι κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών, σε περίπτωση συμμετοχής τους στο πρόγραμμα επαναγοράς.  Ετσι θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν ευκολότερα οι ανακεφαλαιοποιήσεις με  προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων (παλαιών μετόχων και νέων εοπενδυτών) στις ΑΜΚ.
Για την πρόταση αυτή έχουν ενημερωθεί οι επικεφαλής του κλιμακίου της τρόικας, οι οποίοι κατ' αρχήν δεν την υιοθετούν, αλλά είναι διατεθειμένοι να τη συζητήσουν.
Πρόβλημα ή διαφωνία μάλλον δεν θα υπάρξει από πλευράς τρόικας, όσον αφορά την απάιτηση των τραπεζιτών να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα απαλλάσσει τις διοικήσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων από νομικές ευθύνες για την πώληση ομολόγων προς το Δημόσιο σε τιμές που συνεπάγονται ζημίες για τις τράπεζες.
Τα επιτελεία των τραπεζών που πιέζονται πολιτικά για να συμμετέχουν στη νέα αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, φοβούνται ότι μπορεί να κατηγορηθούν από μετόχους - κυρίως από ξένα fund -  για απιστία.
Πάντως, ανεξάρτητα από την τελική αποδοχή ή με των προτάσεων τους, οι αποφάσεις για συμμετοχή ή μη  στο πρόγραμμα επαναγοράς θα εξαρτηθούν και από τις τιμές που θα προσφερθούν τελικά για κάθε κατηγορία χρεογράφων.

Θα δουν και τις τιμές...
Οι αρμόδιοι επιτελείς των τραπεζών δεν θα διατυπώσουν  προς τις διοικήσεις τις εισηγήσεις τους  πριν δημοσιοποιηθεί η δημόσια πρόταση του  ΟΔΔΗΧ και γίνουν γνωστές οι προσφερόμενες τιμές.
 Αυτό θα γίνει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, το αργότερο μέχρι την Τετάρτη. Μέχρι τότε θα συνεχισθούν οι προσπάθειες να πεισθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι κάτοχοι ελληνικών ομολόγων να τα παραχωρήσουν μέσω της διαδικασίας επαναγοράς.

Έρχονται νέα μέτρα σε δύο δόσεις

Νέα μέτρα το Μάρτιο του 2013, για να κλείσει το κενό των €6,4 δισ. τη διετία 2015-2016, και εάν αυτά δεν επαρκούν νέες παρεμβάσεις έως τέλος Αυγούστου (που περιλαμβάνουν πρόσθετη κατάργηση φοροαπαλλαγών και επτώσεων, και χρονική επέκταση παρεμβάσεων περιορισμένης ισχύος, π.χ. μείωση αριθμού συμβασιούχων, που έληγε το 2014), προβλέπει το νέο προσχέδιο του μνημονίου.

Προβλέπει ακόμη τις ρήτρες λήψης πρόσθετων μέτρων, επιτροπεία του λογαριασμού καταβολής των δόσεων, αλλά και τη ρήτρα πρόσθετης περικοπής δαπανών σε περίπτωση απόκλισης του στόχου των αποκρατικοποιήσεων, με ανώτατο πλαφόν 1 δισ. ευρώ ετησίως.
 
Στο προσχέδιο του μνημονίου που συζητήθηκε από το Eurogroup και οδεύει προς  οριστικοποίηση από τις υπηρεσίες της Κομισιόν,  έχουν έχουν προστεθεί μία σειρά από μέτρα. Μεταξύ αυτών, προβλέπεται η επαναφορά του έκτακτου φόρου σε σκάφη αναψυχής, πισίνες και είδη πολυτελείας από το 2014, η κατάργηση των αυτόματων προαγωγών στις ένοπλες δυνάμεις, η εφαρμογή εντός του 2012 του νέου μισθολογίου στους υπαλλήλους της Βουλής, περικοπές σε αμοιβές βουλευτών αλλά και αιρετών, πρόσθετες περικοπές στο εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και καθολικές περικοπές στο εφάπαξ χωρίς όριο.

Επίσης, στο κείμενο έχουν προστεθεί δύο παράγραφοι σε σχέση με τα προηγούμενα σχέδια, για το πώς θα ληφθούν τα πρόσθετα μέτρα που έρχονται το 2013. Αναφέρεται ότι:

1.       Μετά την απόφαση για τις τελικές λεπτομέρειες των σχεδιαζόμενων μεταρρυθμίσεων στην φορολογία εισοδήματος η Ελλάδα  θα επανεξετάσει τις δημοσιονομικές προοπτικές για το 2014 και θα συμφωνήσει με την τρόικα τα μέτρα που απαιτούνται για να κλείσει το δημοσιονομικό κενό για το 2014, στο πλαίσιο της επόμενης αναθεώρησης του προγράμματος (υπολογίζεται τον Μάρτιο).

2.       Στο βαθμό που παραμένει δημοσιονομικό έλλειμμα για το 2015-16 (σημ. η Επιτροπή εκτιμά ότι το κενό σήμερα είναι 6,4 δισ. ευρώ και αυτό αναφέρεται στην έκθεση προόδου) η Ελλάδα δεσμεύεται να το καλύψει με: διεύρυνση της φορολογικής βάσης μέσω της περαιτέρω κατάργηση απαλλαγών και εκπτώσεων φόρου,  την επέκταση μέτρων που είχαν ημερομηνία λήξης και με  στοχευμένες περικοπές στις τρέχουσες δαπάνες.

Δεσμεύεται επίσης και σε παρεμβάσεις στις επενδυτικές δαπάνες, με επικέντρωση  σε δράσεις για την πιο αποτελεσματική υποστήριξη για την ανάπτυξη. Το σχέδιο θα πρέπει να καθοριστεί  το αργότερο στα τέλη Αυγούστου του 2013 με στόχο πρωτογενές πλεόνασμα 3% μέχρι το 2015.

Στο ίδιο κείμενο, το οποίο έχει παρουσιαστεί μαζί με την έκθεση προόδου από το τελευταίο Eurogroup, περιλαμβάνονται και οι όροι εποπτείας της Ελλάδας, βάσει των οποίων θα αποφασιστεί η καταβολή των δόσεων:

-Συνεχής εποπτεία για το κατά πόσο η Ελλάδα υλοποιεί κατά γράμμα μία σειρά από μεταρρυθμίσεις τις οποίες θεωρούν κομβικές οι πιστωτές.

-Την πρόβλεψη ότι στο λογαριασμό του χρέους θα οδεύουν, πέρα από τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων, και το 30% τυχόν επιπλέον εσόδων ή πρόσθετων περικοπών δαπανών. Ο λογαριασμός θα ελέγχεται από τρόικα και EFSF.

-την πρόβλεψη ότι εάν αποτύχουν οι στόχοι αποκρατικοποιήσεων, θα υποχρεούται η κυβέρνηση να θεσπίσει περικοπή δαπανών ίση με το 5% της απόκλισης. Ωστόσο, εισάγεται τελικά πλαφόν, το οποίο ορίζει ότι η πρόσθετη περικοπή ετησίως δεν μπορεί να ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

Επίσης, στο κείμενο το οποίο αναμένεται μαζί με την έκθεση προόδου της Κομισιόν να περάσει από το Κονκλάβιο των Επιτρόπων την προσεχή Τετάρτη, αναφέρεται μια σειρά από στατιστικά στοιχεία, τα οποία θα πρέπει να παράσχουν σε τακτικά χρονικά διαστήματα οι ελληνικές αρχές, ώστε η τρόικα να παρακολουθεί την πορεία του μνημονίου και να ζητά πρόσθετα μέτρα.

-η κυβέρνηση επίσης δεσμεύεται ότι μέχρι τον Αύγουστο του 2013 θα θεσπίσει νέο νόμο που θα προβλέπει μηχανισμό αυτόματων διορθώσεων, με βάση την πορεία του διαρθρωτικού ελλείμματος.

Ποια νέα μέτρα έχουν ήδη αποφασιστεί

Στο κείμενο του μνημονίου με ημερομηνία 27 Νοεμβρίου καταγράφονται αναλυτικά τα Μέτρα  που ελήφθησαν ή θα ληφθούν πριν φτάσει η δόση και δηλώνεται ρητά  ότι «μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα μέτρα δίδοντας συγκρίσιμη ή υψηλότερη εξοικονόμηση".

Για πρώτη φορά, στην καταγραφή των μέτρων που θα πρέπει να καλύψουν το ποσό των 13,5 δισ. ευρώ, αναφέρονται αναλυτικοί στόχοι εσόδων – περικοπών δαπανών και προστίθενται νέες παρεμβάσεις που δεν υπήρχαν σε προηγούμενα σχέδια:

·          Αύξηση των εσόδων κατά τουλάχιστον 1,668 ευρώ εκατ. ευρώ το 2013 και επιπλέον 1,820 εκατ.  ευρώ από το 2014 και μετά. Προβλέπει από το 2014 και μετά την επαναφορά της εφάπαξ  φορολόγησης του 2011 επί  των σκαφών αναψυχής, σε πισίνες και στα είδη πολυτελείας. Γίνεται ξανά αναφορά  επίσης για την αύξηση των τελών στις αγωγές, του φόρου επί των πλοιοκτητών, τη μείωση των επιστροφών ΦΠΑ για τους αγρότες,  την αλλαγή των ειδικών φόρων κατανάλωσης καπνού, την επιβολή φορολογίας 30% επί των ακαθάριστων εσόδων τυχερών παιχνιδιών, του ΟΠΑΠ, την μείωση της φορολογίας επί των κερδών  κατά 10% χωρίς ατέλειες.

·         Μείωση του μισθολογικού κόστους κατά τουλάχιστον 1.100 εκατ ευρώ το 2013, και επιπλέον 247 εκατομμύρια ευρώ από το 2014 και μετά, μέσω. Στα μέτρα προτίθενται  η περαιτέρω μείωση κατά 10% των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, κατάργηση των αυτόματων προαγωγών στις ένοπλες δυνάμεις από το 2014  (88 εκατ. ευρώ μετά την αφαίρεση των φόρων και των εισφορών εξοικονόμηση), η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου για τους υπαλλήλους της Βουλής να γίνει έως  τον Δεκέμβριο, μειώσεις σε βουλευτικές αποζημιώσεις και άλλα επιδόματα,  μείωση του κόστους για έκτακτο προσωπικό  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,  μείωση των μη-μόνιμων καθηγητών σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ,  μείωση των προσλήψεων σε επαγγελματικές σχολές.

·          Ο στόχος περικοπών σε συντάξεις αυξάνεται σε τουλάχιστον 4.800 ευρώ εκατ. ευρώ το 2013 (από 4.319 εκατ ευρώ προηγουμένως), και σε επιπλέον 423 εκατομμύρια ευρώ από το 2014 και μετά.
Προστίθενται στα μέτρα που υπήρχαν: Περικοπές στις νέες εφάπαξ παροχές για τους δημοσίους υπαλλήλους και για όλα τα Ασφαλιστικά Ταμεία (αντί για όριο 23%), η  αύξηση των εισφορών υγείας των αγροτών, μείωση των συντάξεων σε αιρετούς.

·          Προσδιορίζονται οι  περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες του κράτους κατά τουλάχιστον 239 εκατ. ευρώ το 2013 και επιπλέον κατά 285 εκατ. ευρώ από το 2014 και μετά. Στα μετρά περιλαμβάνονται, μείωση στις επιδοτήσεις στα εσωτερικά δρομολόγια πλοίων και σε επιχορηγήσεις προς φορείς εκτός γενικής κυβερνήσεις, κατάργηση των επιδοτήσεων για τα συνδικάτα των αγροτών και περιορισμό των δαπανών για το Πράσινο Ταμείο το 2014 (σε 2,5% επί των καταθέσεων).

·          Προσδιορίζονται  οι περικοπές στα έξοδα παιδείας κατά τουλάχιστον 86 εκατομμύρια ευρώ το 2013, και επιπλέον  σε 37 εκατ ευρώ  από το 2014 και μετά, μέσω της μείωσης στις επιχορηγήσεις προς φορείς εκτός της Γενικής Κυβέρνησης για την εκπαίδευση και την συγχώνευση των πανεπιστημίων.

·          Στις ΔΕΚΟ παραμένει στόχος η  εξοικονόμηση τουλάχιστον 249 εκατ. ευρώ το 2013 και επιπλέον 123 ευρώ εκατομμύρια ευρώ από το 2014 και μετά, μέσω  μείωσης των μεταβιβάσεων, περικοπών σε  λειτουργικές δαπάνες και σε δαπάνες προσωπικού. Προσδιορίζεται όμως ρητά   η εναρμόνιση της μισθολογικής κλίμακας του συνόλου των κρατικών επιχειρήσεων με το ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων με στόχο την μείωση των μέσων αποδοχών σε όχι περισσότερο από 1900  ευρώ ανά μήνα. 

·          Στις αμυντικές δαπάνες οι συνολικές  περικοπές παραμένουν σε  303 εκατ. ευρώ το 2013, και σε επιπλέον 100 εκατομμύρια ευρώ από το 2014 και μετά. Προσδιορίζεται ότι  η μείωση  των δαπανών για στρατιωτικές προμήθειες θα είναι  340 εκατομμύρια ευρώ το 2013-14.

·          Στην υγεία προσδιορίζεται ότι  οι περικοπές  δαπανών θα είναι τουλάχιστον 455 εκατ. ευρώ το 2013, και επιπλέον 620 εκατ. ευρώ από το 2014 και μετά. Τίθεται στόχος και για το 2013 στον μηχανισμό ανάκτησης  φαρμακευτικής δαπάνης ότι δεν θα υπερβαίνει τα 2,440 δισ. ευρώ το 2013 και  τα 2 δις το 2014.

·          Περιορίζεται  ο στόχος περικοπής των κοινωνικών παροχών σε 217 εκατομμύρια ευρώ το 2013 (από 395 εκατ ευρώ) και επιπλέον 78 εκατ. ευρώ από το 2014 και μετά. 

·          Επαναϋπολογίζονται  οι περικοπές στην τοπική αυτοδιοίκηση σε τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ το 2013 (από 100 εκατ ευρώ) και επιπλέον 160  εκατ. ευρώ από το 2014 και μετά.

·          Παραμένουν  οι περικοπές δαπανών του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων  σε 150 εκατ. ευρώ το 2013 και επιπλέον 150 εκατομμύρια από το 2014 και μετά.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)