Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2010

Tανάγρα 7/11/2010 Solo Display

HAF F-16 Demo Team


Τι συμβολίζουν τα εμβλήματα των ελληνικών ομάδων;

ΠΑΟ
Απλό συμβολισμό αλλά σημαντικό, έχει το τριφύλλι του Παναθηναϊκού. Εκφράζει τη φύση, ενώ εμπνευστής του ήταν ο αθλητής και διοικητικό στέλεχος αργότερα του Συλλόγου. Το τριφύλλι αποτελεί ένα πανάρχαιο πνευματικό σύμβολο, ευρύτατα διαδεδομένο σε πολλούς λαούς του κόσμου. Συμβολίζει -μεταξύ άλλων- την ισορροπία ανάμεσα στο σώμα, την ψυχή και το πνεύμα, την καλοτυχία.
Ο Παναθηναϊκός υιοθέτησε το πράσινο τριφύλλι ως σύμβολό του το 1918, λίγα χρόνια μετά την καθιέρωση του πράσινου χρώματος στην φανέλα. Τα χρώματα του συλλόγου, το πράσινο, συμβολίζει την ελπίδα και το λευκό την ηθική και την τιμιότητα.



ΑΕΚ
Σημαντικό σύμβολο - έμβλημα για τον ελληνισμό και την Ορθοδοξία. Ο δικέφαλος αετός της ΑΕΚ, είναι παρόμοιος με αυτόν της βυζαντινής αυτοκρατορίας με τα δύο να κεφάλια αντιπροσωπεύουν τη διπλή εξουσία του αυτοκράτορα. Η αριστερή κεφαλή (που είναι στραμμένη προς την δύση) συμβολίζει τη Ρώμη, ενώ η δεξιά (ανατολή) συμβολίζει την Κωνσταντινούπολη. Ο σταυρός και η σφαίρα στα νύχια συμβολίζουν την πνευματική και κοσμική εξουσία αντίστοιχα. Ο αετός στέκει επάνω σε δάφνινο στεφάνι. Ανάγλυφο στο οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.

Όσον αφορά το δικέφαλο της Ένωσης, πρόκειται για τον δικέφαλο Αετό της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, μαύρος σε κίτρινο φόντο με τα σύμβολα της αυτοκρατορικής εξουσίας (το ξίφος και την υδρόγειο σφαίρα), σύμβολο της Αθλητικής Ένωσης Κωνσταντινουπόλεως, του συλλόγου που ιδρύθηκε το 1924 από Έλληνες της Πόλης.

Πάντως όπως αναφέρεται σε παλαιότερα έγγραφα, η πρώτη σφραγίδα του συλλόγου, έχει ως έμβλημα τον Φοίνικα που αναγεννάται από την τέφρα του. Ο συμβολισμός προφανής για ένα σωματείο που απευθυνόταν στους πρόσφυγες.

Σημαντική πληροφορία, στη βυζαντινή εποχή, ο δικέφαλος αετός σχεδόν πάντα έφερε τα χρώματα της αυτοκρατορικής εξουσίας, που ήταν το χρυσό και το πορφυρό. Ένας μαύρος αετός σε χρυσό υπόβαθρο χρησιμοποιήθηκε σε κύκλους εκτός της αυτοκρατορικής οικογένειας, δείχνοντας την κατώτερη θέση αυτών που το χρησιμοποιούσαν, αφού ο μαύρος αετός ήταν «η σκιά» του χρυσού αετού του αυτοκράτορα.


ΠΑΟΚ
Το έμβλημα του ΠΑΟΚ είναι παρόμοιο με αυτό της ΑΕΚ αλλά με διαφορετικό συμβολισμό. Ο δικέφαλος αετός με τα κλειστά φτερά που συμβολίζει το πένθος και την προέλευση του συλλόγου και την επάνοδο της μνήμης στις ρίζες και την κληρονομιά των προσφύγων (Βυζάντιο και Κωνσταντινούπολη).
Ο Αετός κρατούσε ένα σπαθί και μία κορώνα, με τα δύο κεφάλια να ατενίζουν την Ανατολή και τη Δύση. Η διαφορά του εμβλήματος από αυτό της ΑΕΚ - που είναι και το σύμβολο της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας - είναι πως του ΠΑΟΚ έχει τα φτερά του κλειστά, σε ένδειξη του μακροχρόνιου πένθους, λόγω του ξεριζωμού από την πατρίδα. Κατά μία εκδοχή «ο αετός θα φτερουγίσει ξανά όταν έρθει η ανάκαμψη του Ελληνισμού», δεν φορά κορόνα, δεν κρατά σπαθί, κρύβει όμως μέσα του την καρδιά των προσφύγων.



ΟΣΦΠ
Λίγοι δεν ξέρουν τον δαφνοστεφανωμένο έφηβο, το έμβλημα του Ολυμπιακού. Το όνομά του ήταν έμπνευση του πρώτου αντιπροέδρου του, Νότη Καμπέρου, και συμβόλιζε την ευγενή άμιλλα και το αθλητικό ιδεώδες. Για τον ίδιο λόγο, έμβλημα της ομάδας έγινε ο δαφνοστεφανωμένος έφηβος.
Το κόκκινο, το χρώμα της φωτιάς και της γενναιότητας, και το άσπρο, της αγνότητας και της ηθικής, ήταν πρόταση του Γιάννη Ανδριανόπουλου, εκ των ιδρυτών και μεγαλύτερου αδερφού της θρυλικής πεντάδας, που αποτέλεσε τον βασικό κορμό της ομάδας.







ΑΡΗΣ
Η ιστορία για το έμβλημα του Άρη προέρχεται μέσα από την κόντρα Θεών και ημίθεων. Ο "Θεός του πολέμου", ο οποίος βρέθηκε αμέσως απέναντι σε έναν «ημίθεο», ιδρύθηκε για συμβολικούς λόγους ανήμερα της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου. Στόχος η δημιουργία ενός δυνατού και δίκαιου σωματείου. Για τον λόγο αυτό και στο έμβλημα ο Άρης εικονίζεται με την ασπίδα του όμως δεν φέρει δόρυ και περικεφαλαία.
Στα 1914, ένα χρόνο μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, η πόλη είχε μια ελληνική ομάδα: τον Ηρακλή. Ο Ηρακλής ήταν ένας ημίθεος και η πόλη είχε ανάγκη από ένα ΘΕΟ. Τον ημίθεο μόνο ο θεός του πολέμου μπορούσε να τον δαμάσει.



ΑΕΛ
Σίγουρα όλοι γνωρίζουμε ότι σήμα της Λάρισας είναι το άλογο που έχει σηκωμένα τα δύο μπροστινά του πόδια και είναι έτοιμο για να καλπάσει. Υπάρχουν δύο εκδοχές για την έμπνευση του σήματος. Στην πρώτη εκδοχή, το σήμα της Λάρισας προήλθε από δραχμή του 395-343 π.Χ. που αποδίδεται στους Μυρμιδόνες που κατοικούσαν κατά την αρχαιότητα στην Θεσσαλία στην περιοχή της Φθίας. Σύμφωνα με τη δεύτερη, πρόκειται για το γνώρισμα της πόλης, από τα περίφημα ιπποφορβεία της στην εποχή του χαλκού.




ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
Το έμβλημα του Ατρόμητου προέρχεται από τον Νέο Αστέρα, ομάδα από την οποία ιδρύθηκε. Ο Ατρόμητος μετακινήθηκε το 1933 στο Περιστέρι που εκείνα τα χρόνια ήταν ένας απέραντος περιστερώνας και το αποκούμπι χιλιάδων προσφύγων μετά την καταστροφή της Σμύρνης. Πράγματι συγχωνεύτηκε με τον Νέο Αστέρα που διαλύθηκε και έδωσε το σύμβολο του(το αστέρι) στη φανέλα της νέας ομάδας.
Ο νέος σύλλογος, για ιστορικούς και δεοντολογικούς λόγους, δεν ήταν δυνατόν να διαγράψει το παρελθόν του και να κόψει τις ρίζες του. Συμφωνήθηκε, λοιπόν, να διατηρηθεί το όνομα του Ατρόμητου, ο Αστέρας να γίνει το έμβλημα του σωματείου, αλλά και τα χρώματά του, το άσπρο και το μπλε, χρώματα της νέας ομάδας του Περιστερίου, με πρώτο πρόεδρό της τον αδελφό του γιατρού, Ανδρέα Τσουρτσόγλου.



ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Το έμβλημα του Αστέρα Τρίπολης είναι το αστέρι χωρίς να υπάρχει κάπου ο συμβολισμός του. Το μόνο που υπάρχει ως αναφορά είναι ότι τον ονόμασαν έτσι γιατί ήταν ο Αστέρας της περιοχής και το καμάρι του Μοριά.



ΕΡΓΟΤΕΛΗΣ
Στο έμβλημα του Εργοτέλη βλέπουμε έναν ποδοσφαιριστή και γύρω από αυτόν είναι ένα δάφνινο στεφάνι που δίνανε στους νικητές στα Ολυμπιακά αγωνίσματα. Για ποιο λόγο;
Ο Εργοτέλης ήταν αθλητής που κατάγονταν από την Κνωσό και ο οποίος ενώ βρισκόταν σε εξορία στην Ιμέρα της Σικελίας από τους πολιτικούς του αντιπάλους, έλαβε μέρος και νίκησε ως Ιμεραίος αθλητής στα Ολύμπια το 472 π.χ. καθώς και στα Πύθια, τα Νέμεα και τα Ίσθμια.



ΗΡΑΚΛΗΣ
Δεν χρειάζεται κάποια εξήγηση για την ομάδα του Ηρακλή. Το γράμμα Ήτα που βρίσκεται στο έμβλημα, συμβολίζει τον ημίθεο και αποτελείται από δύο συνθετικά: «Ήρα» και «κλέος» (= δόξα, φήμη, υστεροφημία). Έμελλε, λοιπόν, ο ΗΡΑΚΛΗΣ να αποτελέσει το δίαυλο δια μέσω του οποίου θα παρέμενε αιώνια η λατρεία της Ήρας.


ΚΑΒΑΛΑ
Ο Χρήστος Μπάτσης που ήταν αρχιτέκτων μηχανικός στο επάγγελμα ήταν αυτός που σχεδίασε το καραβάκι του ΑΟΚ και αποτελεί από την ίδρυση του συλλόγου, το επίσημο έμβλημα της ομάδας. Σύμφωνα με τον εμπνευστή του εμβλήματος του ΑΟΚ, το καραβάκι είναι τριήρης, όπου τα κουπιά είναι οι ποδοσφαιριστές, το πανί η διοίκηση και ο άνεμος ο φίλαθλος κόσμος της ομάδας.
Τα τρία αυτά στοιχεία μαζί, οδηγούν το καραβάκι του ΑΟΚ στα λιμάνια που αποτελούν τους στόχους που βάζει κάθε φορά η ομάδα. Όλα αυτά ασφαλώς έχουν να κάνουν και με το γεγονός ότι η ΚΑΒΑΛΑ είναι μια παραθαλάσσια πόλη και ο κόσμος της στενά συνδεδεμένος με το υγρό στοιχείο. Το πρωτότυπο στοιχείο του εμβλήματος του ΑΟΚ υπήρχε αναρτημένο στην πόρτα του σχεδιαστηρίου του αείμνηστου ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΠΑΤΣΗ μέχρι που απεβίωσε.



ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 όταν η ομάδα άνηκε στον δήμο Ν. Σμύρνης καθιερώθηκε ένα νέο έμβλημα, επηρεασμένο από το σήμα της Μπαρτσελόνα. Σε αυτό η ασπίδα είχε ριγέ κυανέρυθρα χρώματα και στην κορυφή είχε αριστερά την ελληνική σημαία της ξηράς και δεξιά ένα κιονόκρανο ιωνικού ρυθμού σε κόκκινο φόντο, παραπέμποντας στην ελληνικότητα του σωματείου και στις ιωνικές ρίζες του. Παρόμοιο σήμα έχει ο Πανιώνιος Καλαμάτας. Επί προεδρίας Τσακίρη, η ΠΑΕ Πανιώνιος επανέφερε το κλασικό έμβλημα. Έτσι ο σύλλογος έχει ενιαίο έμβλημα σε όλα τα τμήματά του.
Το έμβλημα είναι αυτό που χρησιμοποιεί η ομάδα τώρα μια ασπίδα με τα χρώματα της ομάδας(το κυανό και το ερυθρό), που χρησιμοποιούσαν οι Έλληνες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε ποικίλες εκδηλώσεις (π.χ. στην ελληνοθωμανική ναυτική σημαία). Πάντως μετά την καταστροφή της Σμύρνης τα χρώματα για κάποιους πήρανε και διαφορετική ερμηνεία. Το ερυθρό είναι το αίμα των Ελλήνων που χύθηκε στο διωγμό και το κυανό, το χρώμα της Ελλάδας.



ΞΑΝΘΗ
Όλη η φιλοσοφία του συλλόγου και το απόσταγμα της αθλητικής σκέψης των ιδρυτών του αποτυπώνονται στο έμβλημα της Ξάνθης, με τη μορφή του Θρακιώτη φιλοσόφου, Δημόκριτου του Αβδηρίτη (460-370 π.Χ.). Οι «φρουροί των συνόρων» επηρεασμένοι, προφανώς από το καθολικό μυαλό του Αβδηρίτη φιλοσόφου, έκαναν πράξη την θεωρία του για τον άνθρωπο, ότι "η κινητήρια δύναμη της δραστηριότητας του, με την οποία τόσα και τόσα πέτυχε στην ζωή, ήταν η ανάγκη. Αυτή που τον οδήγησε στη σύσφιξη των σχέσεων του με τους άλλους ανθρώπους, ώστε να γίνει κοινωνικός και με την δημιουργία της γλώσσας, να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Τέχνης και του Πολιτισμού".
Ο Δημόκριτος γεννήθηκε και έζησε στα Άβδηρα της Θράκης από το 460 έως το 370 π.Χ. και θεωρείται πατέρας της σύγχρονης ατομικής θεωρίας. Η ζωή του ήταν γεμάτη ταξίδια για την αναζήτηση της γνώσης. O Δημόκριτος, πέρα από τις αμέτρητες θεωρίες του, ήταν και θεμελιωτής της ηθικής αντίληψης για τη ζωή. Πίστευε πως ο σκοπός του ανθρώπου ήταν η ευτυχία, όχι μέσω των υλικών αγαθών όσο με τη γνώση του καλού, για την εσωτερική αρμονία και τη γαλήνη του. Αυτή η ανάγκη για επικοινωνία και δράση, έγινε λάβαρο της αθλητικής διαπαιδαγώγησης των Ακριτών.
Το έμβλημα της Ξάνθης που διατηρείται μέχρι και σήμερα είναι επηρεασμένο και από την εταιρεία του κ. Πανόπουλου (ΒΙΑΜΑΡ Α Ε.) Στο έμβλημα της ομάδας, διατηρήθηκαν τα στοιχεία του παλιού εμβλήματος και προστέθηκε το σήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας Scoda.

ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ: Ο ΟΣΦΠ ΕΚΑΝΕ ΕΝΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΟΓΟΝΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 3-0 ΥΠΕΡ ΤΟΥ. ΦΗΜΕΣ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΠΝΟΓΟΝΟ ΤΟ ΠΕΤΑΞΕ Ο ΒΑΛΝΕΡ!

Στο... υπόγειο οι μισθοί στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις


Λιγότερες οι απολαβές του αρχηγού ΓΕΕΘΑ από ενός λοχαγού στη Γαλλία

Μεγάλη διαφορά παρουσιάζει το μισθολόγιο των στρατιωτικών στη χώρα μας σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε. «Παρά την προσπάθεια που γίνεται προκειμένου να φανεί πως ο στρατιωτικός είναι προνομιούχος, η αλήθεια απέχει πολύ από αυτό που προβάλλεται», δηλώνει στον «Ε» εν ενεργεία αξιωματικός. Όπως προκύπτει... από το ρεπορτάζ, ο στρατιωτικός στο εξωτερικό όχι μόνο πληρώνεται καλύτερα από το στρατιωτικό αντίστοιχου βαθμού στη χώρα μας, αλλά απολαμβάνει και περισσότερα-ποιοτικότερα προνόμια, ενώ ο φορολογικός συντελεστής είναι μικρότερος από αυτόν της χώρας μας.

Αίσθηση προκαλεί και το συνταξιοδοτικό καθεστώς που παρατηρείται στη χώρα μας σε σχέση με αυτό χωρών του εξωτερικού. Ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ στην Ελλάδα λαμβάνει βασικό μισθό 2.067 ευρώ, μισθό δηλαδή 133 ευρώ λιγότερα από το μηνιαίο βασικό μισθό που παίρνει ένας λοχίας στην Ουγγαρία. Η σύγκριση με άλλες χώρες του εξωτερικού προκαλεί ρίγος καθώς ο κατώτατος μισθός στρατιωτικού σε χώρες της Ε.Ε. αντιπροσωπεύει μισθό με αξίωμα και χρόνια προϋπηρεσίας ενός ανθρώπου που εργάζεται στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Ο αρχηγός του ΓΕΣ έχει μηνιαίες απολαβές 1.829 ευρώ, δηλαδή 1.000 ευρώ λιγότερα από τις απολαβές ενός λοχαγού στην Κύπρο. Αξίζει να σημειωθεί πως ο αρχηγός του ΓΕΣ θεωρείται από τις καλά αμειβόμενες θέσεις και οι αρμοδιότητες που έχει είναι πολλές, χρήσιμες και σοβαρές, σαφώς περισσότερες από τις αρμοδιότητες ενός λοχία ή ενός λοχαγού που αμείβεται πολύ καλύτερα σε χώρες της Ε.Ε. Ο λοχίας στη χώρα μας αγγίζει τα 610 ευρώ, ενώ ο αντίστοιχος μισθός στη Γαλλία είναι διπλάσιος και ανέρχεται στα 1.219 ευρώ. Ακόμη και η σύγκριση με την Ουγγαρία, η οποία έχει βγει προσφάτως από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Σε αυτή την οικονομικά γονατισμένη χώρα, ο λοχαγός απολαμβάνει 1.360 ευρώ, τη στιγμή που στην Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 900 ευρώ. Ευτυχώς για τη χώρα μας, οι βασικοί μισθοί των στρατιωτικών είναι μεγαλύτεροι από αυτούς της Βουλγαρίας καθώς εκεί ο λοχίας λαμβάνει 230 ευρώ και ο λοχαγός 400. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι πιο καλά αμειβόμενοι στρατιωτικοί υπηρετούν στην Ιρλανδία και το Βέλγιο. Ο λοχίας στις χώρες αυτές διατηρεί μηνιαίο μισθό περί τις 3.590 ευρώ και 2.080 αντίστοιχα, ενώ ο λοχαγός 4.408 ευρώ και 3.248 αντίστοιχα. Καμία σχέση δηλαδή με τους μισθούς στη χώρα μας, όπου ο λοχίας λαμβάνει 604 ευρώ και ο λοχαγός 898 ευρώ.

«Και αυτές είναι οι μισθολογικές διαφορές. Πού να δείτε τι υπηρεσίες προσφέρουν στο εξωτερικό και τι στη χώρα μας», δηλώνει με πίκρα απόστρατος υπαξιωματικός στον «Ε». Πρέπει να τονισθεί πως οι παραπάνω διαφορές προκύπτουν χωρίς την πρόσθεση επιδομάτων. Γίνεται λόγος δηλαδή για το βασικό μηνιαίο μισθό των στρατιωτικών έτσι όπως διαμορφώνεται σε καθαρό ποσό.

Και....η cult εποχή του ελληνικού σινεμά

Μια αναδρομή στην πιο περίεργη και cult εποχή του ελληνικού σινεμά. Την δεκαετία του ’80. Τότε που έκαναν επιτυχία ταινίες όπως το "Βασικά Καλησπέρα Σας" και το θρυλικό "Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα". Στροφή στην ποιότητα, λοιπόν!



--------------------------------------------------------------------------------
Κακά τα ψέματα. Είναι οι ταινίες με τις οποίες μεγαλώσαμε, εμείς η γενιά των 30άρηδων και άνω. Είναι οι ταινίες που αντικατέστησαν την επιτυχημένη περίοδο του ελληνικού κινηματογράφου τις δεκαετίες ’60 και ’70. Με επιτυχία ή αποτυχία, το έδειξε η ιστορία.
Μια αναδρομή στην πιο περίεργη και cult εποχή του ελληνικού σινεμά. Την δεκαετία του ’80. Τότε που μεσουρανούσαν ηθοποιοί όπως ο Στάθης Ψάλτης, ο Σταμάτης Γαρδέλης, ο Πάνος Μιχαλόπουλος, ο Γιώργος Πετρόχειλος και άλλοι πολλοί. Τότε που έκαναν επιτυχία ταινίες όπως το «Βασικά Καλησπέρα Σας» και το θρυλικό «Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα». Στροφή στην ποιότητα, λοιπόν!

--------------------------------------------------------------------------------


Τροχονόμος Βαρβάρα (1981)


Από τις πρώτες ταινίες με τον Στάθη Ψάλτη να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ερωτευμένος άνδρας αποφασίζει να μεταμορφωθεί σε γυναίκα και να γίνει τροχονόμος για να είναι κοντά στην αγαπημένη του. Cult ταινία του Ομηρου Ευστρατιάδη, στην οποία παίζουν οι Μίμης Φωτόπουλος, Γιάννης Γκιωνάκης και Μάκης Δεμίρης.

--------------------------------------------------------------------------------
Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα (1982)


Πρόκειται μακράν για την καλύτερη και πιο εμπορικά επιτυχημένη ταινία της εποχής. Θέμα της τα μαθητικά χρόνια και οι τραβηγμένες φάρσες των μαθητών στους καθηγητές. Από την κωμωδία του Ομηρου Ευστρατιάδη πέρασαν ηθοποιοί όπως ο Μίμης Φωτόπουλος, ο Νίκος Ρίζος και ο Γιάννης Γκιωνάκης, ενώ η επιτυχία της έφερε τρεις ακόμη συνέχειες. Αξέχαστα παραμένουν τα τραγούδια και η ντίσκο "Μπαρμπαρέλα".

--
------------------------------------------------------------------------------
Φυλακές Ανηλίκων (1982)


Οι προσπάθειες μιας ομάδας ανηλίκων να ξεφύγουν από τα δεσμά της τότε ελληνικής κοινωνίας και να χαρούν την ελευθερίας τους. Κοινωνικό δράμα της εποχής, το οποίο σήμερα αποτελεί μία από τις χαρακτηριστικότερες κωμωδίες. Οι καιροί αλλάζουν βλέπετε... Με τους Γιώργο Πετρόχειλο, Δημήτρη Καλιβωκά, Αρτέμη Μάτσα και Μέλπω Ζαρόκωστα.

--------------------------------------------------------------------------------
Βασικά Καλησπέρα Σας (1982)


"Κούλα, πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος". Η πιο επιτυχημένη κωμωδία του Στάθη Ψάλτη, με τις πιο χαρακτηριστικές ατάκες που έχουν μείνει ακόμα και σήμερα, 25 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της. Σε σενάριο και σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη. Εκτός του Ψάλτη, πρωταγωνιστούν οι Καίτη Φίνου, Σοφία Αλιμπέρτη, Σταμάτης Γαρδέλης και Πάνος Μιχαλόπουλος.

--------------------------------------------------------------------------------
Χούλιγκανς, Κάτω Τα Χέρια Από Τα Νιάτα (1983)


Η ταινία σε σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη και σενάριο Γιώργου Μυλωνά, βασιζόταν σε ένα θέμα που εκείνη την περίοδο βρισκόταν σε έξαρση. Τη βία στα γήπεδα. Με πρωταγωνιστές ηθοποιούς όπως ο Γιάννης Μπέζος, ο Γιώργος Πετρόχειλος, η Κατιάνα Μπαλανίκα και ο Στιβ Ντούζος, το συγκεκριμένο φιλμ έχει περάσει στο πάνθεον του ελληνικού σινεμά για τις γραφικές σκηνές, τους αξέχαστους διαλόγους και το... προχωρημένο ντύσιμο των χούλιγκανς.

--------------------------------------------------------------------------------
Οταν Οι Ρόδες Χορεύουν (1984)


Δραματική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη με θέμα τα προβλήματα και τα όνειρα της νεολαίας. Μία από τις πολλές ταινίες της εποχής όπου πρώτο ρόλο είχαν οι μοτοσυκλέτες. Με τους Σταμάτη Γαρδέλη και Βάσια Παναγοπούλου.


--------------------------------------------------------------------------------
Μήτσος, ο ρεζίλης (1984)


Ο Σωτήρης Μουστάκας μεταμορφώνεται σε διάφορους ρόλους για να καλύψει τις ανάγκες του γραφείου συνοικεσίων που έχει ανοίξει. Ακόμα μια χαρακτηριστική κωμωδία της δεκαετίας του '80 όπου παίζουν μεταξύ άλλων οι: Μίμης Φωτόπουλος, Νίκος Ρίζος, Σπεράντζα Βρανά.


--------------------------------------------------------------------------------
Ο Ροζ Γάτος (1986)


Από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες του αξέχαστου Σωτήρη Μουστάκα. Θεοσεβούμενος καθηγητής αντιμετωπίζει πρόβλημα... διχασμένης προσωπικότητας, αφού το βράδυ μεταμορφώνεται σε γλεντζέ γυρνώντας σε όλα τα κλαμπ της πόλης. Συμπρωταγωνιστεί ο Πάνος Μιχαλόπουλος, ενώ ένα μικρό ρόλο κρατάει και η Βάνα Μπάρμπα, σε μία από τις πρώτες εμφανίσεις της.

--------------------------------------------------------------------------------
Οι Πόντιοι (1986)


Μια επιλογή από αυτές που ο Κώστας Βουτσάς θέλει να ξεχάσει. Την εποχή που τα ανέκδοτα με τους Πόντιους ήταν σε έξαρση, ο Ομηρος Ευστρατιάδης αποφάσισε να γυρίσει ταινία με το συγκεκριμένο θέμα. Εκτός του Βουτσά, στους "Πόντιους" έπαιξαν και οι Ελενα Ναθαναήλ, Παύλος Κοντογιαννίδης, Νατάσσα Γερασιμίδου και Κώστας Τσάκωνας.

--------------------------------------------------------------------------------
Τhe Κόπανοι (1987)


Σουρεαλιστική κωμωδία του Γιώργου Κωνστανίνου με θέμα την προσπάθεια μιας ομάδας κομπιναδόρων να ληστέψουν μια τράπεζα. Η πρώτη κινηματογραφική δουλειά του Γιάννη Βούρου και μία από τις πιο γνωστές και cult ταινίες της δεκαετίας '80. Επαιξαν οι Γιώργος Κωνσταντίνου, Μάρκος Λεζές, Γιάννης Βούρος, Γιώργος Πετρόχειλος και Κώστας Καραγιώργης.
απο το cosmo.gr

Ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου

Το 1914 ιδρύεται η κινηματογραφική εταιρία "Αστυ Φιλμ" και αρχίζει η παραγωγή ταινιών μεγάλης διάρκειας. Η Γκόλφω, ένα γνωστό θεατρικό δραματικό ειδύλλιο, δίνει το σενάριο και είναι η πρώτη Ελληνική ταινία μεγάλου μήκους.
Στην διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου η κινηματογραφική παραγωγή δεν αναστέλλεται εντελώς αλλά περιορίζεται στα πολεμικά επίκαιρα. Παρά της αντιξοότητες του πολέμου αναδεικνύονται σημαντικοί έλληνες σκηνοθέτες (Γεώργιος Προκοπίου, Δημήτρης Γαζιάδης κ.α.) που γυρίζουν με πολύ ψυχή και με λίγα με πρωτόγονα μέσα, σκηνές από το μέτωπο και την Μικρασιατική καταστροφή.
Η πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία έρχεται το 1920 με το φιλμ "Ο Βιλλάρ στα γυναικεία λουτρά του Φαλήρου", στο οποίο είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής ο κωμικός ηθοποιός Βιλλάρ - ψευδώνυμο του κρητικής καταγωγής Νικολάου Σφακιανάκη. Ο πίο διάσημος κινηματογραφικός αστέρας στα χρόνια του 20 είναι ο Μιχαήλ Μιχαήλ του Μιχαήλ που γνώρισε κι αυτός μια πρόσκαιρη δόξα. Αξιοσημείωτες είναι οι προσπάθειες του Αχιλλέα Μαδρά που γυρίζει τον "Μάγο της Αθήνας" και τη "Μαρία Πενταγιώτισσα"
.

Οι αθηναίοι πρωτοβλέπουν κινηματογράφο το 1897. Η προβολή της κινούμενης εικόνας προκαλεί ζωηρές αντιδράσεις και το καινούργιο θέαμα γίνεται μόνιμο θέμα συζήτησης και αιτία πολλών δημοσιεύσεων .
Ο ελληνικός αλλά και ο Βαλκανικός κινηματογράφος ξεκινάει το 1906 με τους αδερφούς Γιαννάκη και Μίλτο Μανάκια που αρχίζουν να κινηματογραφούν στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, όταν ακόμα βρίσκεται στην επικράτεια της καταρρέουσας Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Οι Μανάκια δημιουργούν ένα μοναδικής αξίας αρχείο με πάνω από 60 ταινίες. Ένας Γάλλος κινηματογραφιστής ο Λεόνς, γυρνά τα πρώτα επίκαιρα από την Μεσο ολυμπιάδα της Αθήνας , την ίδια χρονιά.
http://img145.imageshack.us/img145/5341/lumiere2ha9.jpg

Το 1907 ανοίγει ο πρώτος κινηματογράφος στην Αθήνα. Οι αίθουσες προβολών αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται. Έκτακτες προβολές οργανώνονται στα θέατρα. Την χρονική περίοδο μεταξύ 1910-11 γυρίζονται ορισμένες βουβές κωμωδίες μικρού μήκους από τον σκηνοθέτη – Ηθοποιό Σπύρο Δημητρακόπουλο, ο οποίος ερμηνεύει και τους περισσότερους ρόλους των ταινιών, με το ψευδώνυμο “Σπυρίδιον".

Την χρονική περίοδο 1928- 1931 μεγαλουργεί η κινηματογραφική επιχείρηση "Νταγκ- Φιλμ" που λειτουργούσε ήδη από το 1918 και ασχολήθηκε με ιστορικές ταινίες και την κινηματογράφηση λογοτεχνικών έργων. Ξεχωρίζουν οι ταινίες "Δάφνις και Χλόη" (1931 σε σκηνοθεσία Ο. Λάσκου), "Έρως και κύματα" (1928 σε σκηνοθεσία Δ. Γαζιάδη). Στην ταινία "Δάφνις και Χλόη" εμφανίζεται το πρώτο γυμνό του Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. Από αυτή την εποχή αρχίζει μια σοβαρότερη προσπάθεια οργάνωσης και συστηματοποίησης της κινηματογραφικής παραγωγής που όμως θα διακοπεί βίαια από τον πόλεμο.
Το 1932 παίζεται στους κινηματογράφους η πρώτη ομιλούσα ταινία ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας, της "Ολύμπια Φιλμ" σε σκηνοθεσία Δ. Τσακίρη. "Οι Απάχηδες των Αθηνών" που είναι μια μεταφορά τηςν πετυχημένης οπερέτας του Νίκου Χατζηαποστόλου, θεωρείται μια από τις πιο αξιόλογες προσπάθειες του ομιλούντα κινηματογράφου και η προβολή της συνοδεύεται από τα τραγούδια του έργου και κάποιους ήχους γραμμένους σε ένα γραμμόφωνο που κρύβεται πίσω από την οθόνη.

Ο Φιλοποίμην Φίνος εμφανίζεται στο προσκήνιο της Ελληνικής παραγωγής ιδρύοντας μαζί με συνεταίρους το 1939 στο Καλαμάκι τα "Ελληνικά Κινηματογραφικά Στούντιο" και γυρίζει την πρώτη του ταινία σαν παραγωγός, αλλά και σκηνοθέτης, "Το τραγούδι του χωρισμού", που είναι η πρώτη κι η τελευταία που σκηνοθετεί. Μέσα στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής που ακολουθεί, ο Φίνος ιδρύει τη "Φίνος Φιλμ" (1942) που έμελλε να σφραγίσει την ιστορία του Ελληνικού κινηματογράφου. Μέσα στην κατοχή γυρίζονται δύο σημαντικές ταινίες, Η φωνή της καρδιάς (1943, σε σκηνοθεσία Δ. Ιωαννόπουλου) και Χειροκροτήματα (1944, σε σκηνοθεσία Γ. Τζαβέλα). Και στις δύο εμφανίζεται στην πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση ο νεαρός πρωταγωνιστής του θεάτρου Δημήτρης Χορν προκαλώντας αίσθηση. Στην ουσία αυτές οι δύο ταινίες είναι που εγκαινιάζουν μια νέα πολύ δημιουργική περίοδο για το ελληνικό σινεμά. Τα “Χειροκροτήματα” αναγγέλουν το μεγάλο σκηνοθετικό ταλέντο του Τζαβέλλα που για την επόμενη εικοσαετία γυρνάει μερικές από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά.Το 1944 η μεγάλη μας τραγωδός Κατίνα Παξινού, τιμάται με το Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία "Για ποιόν χτυπάει η καμπάνα".

Η μεγάλη άνθηση

Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος τελειώνει το 1945, αλλά όχι για τους έλληνες. Στην ταραγμένη εποχή που ακολουθεί από τα Δεκεμβριανά μέχρι το τέλος του εμφύλιου, οι ταινίες που γυρίζονται είναι πολύ λίγες. Πολλοί καλλιτέχνες ταλαιπωρούνται με διώξεις, κυνηγητά και εξορίες. Κανονική κινηματογραφική παραγωγή ξεκινάει τη δεκαετία του 50. Ο κινηματογράφος χαράζει μια σταθερά ανοδική πορεία και τραβάει το ενδιαφέρον του κοινού που διψασμένο γεμίζει τις αίθουσες.
Ξεχωριστές ταινίες για το ελληνικό σινεμά που ανέδειξαν νέους δημιουργούς, έχουμε με το ξεκίνημα του 50. Πικρό Ψωμί (1951 σε σκηνοθεσία Γ. Γρηγορίου), Μαγική πόλη, ο Δράκος (1953,1956 σε σκηνοθεσία Ν. Κούνδουρου), η Στέλλα, Το κορίτσι με τα μαύρα (1955,1956 σκηνοθεσία Μ. Κακογιάννη), Η κάλπικη λύρα (1955 σε σκηνοθεσία Γ. Τζαβέλα). Την ίδια περίοδο ξεκινάει και η κανονική παραγωγή της Φίνος φίλμ που δημιουργεί και το ελληνικό σταρ σύστεμ. Γυρίζονται φίλμ όλων των ειδών και γίνονται μερικά απίστευτα ρεκόρ εισητηρίων. Την δεκαετία του 1960, ο ελληνικός κινηματογράφος μπαίνει σε μια περίοδο μεγάλης ακμής. Δημιουργούνται πολλές εταιρίες παραγωγής που ανεβάζουν τον αριθμό των ταινιών σε μεγάλο αριθμό, συγκρίσιμο με τις διεθνείς παραγωγές. Το 1960 ξεκινάει το φεστιβάλ κινηματογράφου της θεσσαλονίκης, με σκοπό να αποτελεί ένα ετήσιο πανόραμα του ελληνικού σινεμά και να βραβεύει τους δημιουργούς του. Την ίδια χρονιά η Μελίνα Μερκούρη βραβεύεται για την ερμηνεία της στο "Ποτέ την κυριακή" του Ντασέν στο φεστιβάλ των Καννών και ο Μάνος Χατζιδάκις παίρνει το Όσκαρ τραγουδιού για τα "Παιδιά του Πειραία" για την ίδια ταινία.



Ο ελληνικός κινηματογράφος ανοίγει τα σύνορα του. Έλληνες ηθοποιοί γίνονται διεθνείς σταρ. Πολλές ελληνικές ταινίες βραβεύονται ή είναι υποψήφιες για μεγάλα βραβεία. Έχουμε ανάπτυξη όλων των ειδών σε ελληνοποιημένη μεταφορά (π.χ τα μιούσικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη). Ο Νίκος Κούνδουρος παίρνει την Αργυρή Άρκτο στο φεστιβάλ του Βερολίνου για τη σκηνοθεσία του στις "Μικρές Αφροδίτες", το 1963. Ο "Αλέξης Ζορμπάς " του Κακογιάννη, πέρνει 3 όσκαρ. Από το 1965 έχουμε την εμφάνιση αρκετών νέων σκηνοθετών που με μικρού ή μεγάλου μήκους ταινίες δίνουν υπόσχεση για μια λαμπρή πορεία του ελληνικού κινηματογράφου, πιό ώριμου πολιτικά αλλά και με με πιο ώριμη καλλιτεχνικά κινηματογραφική γλώσσα. Όμως η πορεία αυτή, ανακόπτεται από τη δικτατορία. Πρώτα από όλα με τη λογοκρισία, αλλά και με την στασιμότητα που επικρατεί σε όλη την καλλιτεχνική παραγωγή. Πολλοί κινηματογραφικοί συντελεστές φεύγουν στο εξωτερικό. Οι μόνες μεγάλες παραγωγές που γίνονται αυτή τη περίοδο είναι του παραγωγού Τζείμς Πάρις που έχουν ιστορικά, πολεμικά, πατριωτικά θέματα και έχουν την αμέριστη συμπαράσταση της χούντας των συνταγματαρχών. Όμως δύο φίλμ του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ή Αναπαράσταση (1970), που σαρώνει τα βραβεία στη Θεσσαλονίκη, οι Μέρες του '36 (1972), το "Προξενιό της Άννας" του Παντελή Βούλγαρη και η Ευδοκία (1971) του Αλέξη Δαμιανού, δείχνουν από τότε, ότι ο ελληνικός κινηματογράφος έχει πολύ μέλλον.

Μεταπολίτευση

Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Η μεγάλη παραγωγή της δεκαετίας του 60, δεν πρόκειται να επαναληφθεί. Νέοι κινηματογραφιστές καταθέτουν καινούργιες ιδέες και χαράζουν τη δική τους διαδρομή. Το ελληνικό σινεμά μπαίνει σε μια διαφορετική περίοδο. Την μεταπολίτευση τη σφραγίζει ένα αριστούργημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου, "Ο Θίασος". Όμως αυτή η φόρα που παίρνει ο κινηματογράφος με τη μεταπολίτευση και την είσοδο νέων δημουργών, δεν κρατάει για πολύ. Η τηλεόραση είναι νέο μέσο για την Ελλάδα και η άνοδος της μουδιάζει το κοινό που αποσύρεται σιγά σιγά από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Η τηλεόραση επίσης απορροφάει πολλούς από τους δημιουργούς του κινηματογράφου.
Η έλλειψη χρημάτων κάνει την κινηματογραφική παραγωγή να εξαρτάται όλο και περισσότερο από τις κρατικές επιχορηγήσεις. Έτσι έχουμε τρείς κατηγορίες κινηματογράφου την επόμενη περίοδο. Μια κατηγορία με την κρατική ευλογία καλή ή κακή δεν έχει σημασία, μια των δημιουργών που με καλλιτεχνική συνέπεια προσπαθούν να κάνουν ταινίες που να αφορούν και το κοινό, προσπαθώντας να το ξαναφέρουν στις αίθουσες και μια τρίτη κατηφορία που είναι ταινίες προσωπικές, πειραματικές, που με χαμηλά κοστολόγια προσπαθούν να αρθρώσουν ένα διαφορετικό, πρωτοποριακό, κινηματογραφικό λόγο, χωρίς τις περισσότερες φορές να τα καταφέρνουν. Το αποτέλεσμα είναι και το κοινό να μπερδεύεται και οι δημιουργοί να μη μπορούν απερίσπαστοι να δημιουργήσουν, αλλά να κινούνται συγχισμένοι ανάμεσα σε αυτές τις τρεις κατηγορίες.
Η δεκαετία του 80 μπαίνει με την κυριαρχία του βίντεο. Η μεγαλύτερη παραγωγή σε βιντεοταινίες με πολύ κακής ποιότητας υλικό γίνεται αυτή τη περίοδο. Οι κινηματογράφοι ο ένας μετά τον άλλο γίνονται σούπερ μάρκετ. Το σινεμά μοιάζει να περνάει μια περίοδο νάρκης. Παρόλα αυτά δεν είναι λίγοι οι δημιουργοί που επιμένουν και καταφέρνουν να ξαναβραβευτεί το ελληνικό σινεμά στο εξωτερικό, να ξαναφέρει το κοινό στις αίθουσες.
Η τελευταία δεκαετία σημαδεύεται από την είσοδο νεων δημιουργών στο χώρο του κινηματογράφου, που του ξανάδωσαν την φρεσκάδα που του έλειπε. Μαζί με τους κορυφαίους δημιουργούς που αποτελούν σταθερές αξίες έκαναν το κοινό να ξαναγαπήσει το σινεμά. Και παρόλο που οι ελληνικές ταινίες αντιμετωπίζουν ακόμα προβλήματα διανομής, ο ελληνικός κινηματογράφος έχει μπεί σε πολύ καλο δρόμο και έχει λαμπρό μέλλον.

Aρχισε η εθελουσια εξοδος..

Η πρώτη μέρα της ελληνικής τηλεόρασης (23-02-1966)

Video of the day

Αρειος Πάγος: Γνωμοδότηση - βόμβα για συμβασιούχους

Δημόσιο, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις προσωρινές διαταγές των δικαστηρίων για την παραμονή συμβασιούχων στην εργασία τους, σύμφωνα με γνωμοδότηση του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Κολιοκώστα.

Συγκεκριμένα, με αφορμή σχετικό ερώτημα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης, ο κ. Κολιοκώστας εξέδωσε την υπ΄ αριθμ. 7/2010 γνωμοδότηση, σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο, οι ΟΤΑ και τα ΝΠΔΔ οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις προσωρινές διαταγές των δικαστηρίων για τους συμβασιούχους.
Όπως αναφέρεται στην εισαγγελική γνωμοδότηση, η άρνηση των υπευθύνων του Δημόσιου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου να συμμορφωθούν στις προσωρινές διαταγές παραβιάζει τα άρθρα 20, 28 και 95 του Συντάγματος, το άρθρο 904 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Μάλιστα, όσοι αρνούνται να εφαρμόσουν τις προσωρινές διαταγές απειλούνται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους.
Επίσης, το Ελεγκτικό Συνέδριο οφείλει να εγκρίνει τα χρηματικά εντάλματα των συμβασιούχων για το χρονικό διάστημα που ορίζεται στην προσωρινή διαταγή.

Ζητούνται αρθρογραφοι για τo site "sportalien.blogspot"

Σύμβουλος της Επικρατείας εισηγείται κατά της έκτακτης εισφοράς

Απειλή για τα δημόσια οικονομικά και τους σχεδιασμούς του υπουργείου Οικονομικών θα αποτελέσει ενδεχόμενη αποδοχή από το Συμβούλιο της Επικρατείας εισήγησης του συμβούλου κ. Ι. Γράβαρη, ο οποίος προτείνει να κριθεί αντισυνταγματική, και μάλιστα για δύο λόγους, η έκτακτη εισφορά που είχε επιβάλει η κυβέρνηση της ΝΔ με το Ν. 3758/2009. Τυχόν υιοθέτηση της πρότασης του κ. Γράβαρη από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο οδηγεί σε άμεση μείωση των εσόδων του Δημοσίου κατά 300 εκατομμύρια ευρώ.

Ο κ. Γράβαρης θα προτείνει στην επταμελή σύνθεση του Β΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας να ανατρέψει την νομολογία της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου του 1979, κρίνοντας αντισυνταγματική την έκτακτη εισφορά, ενώ παράλληλα θα εισηγηθεί να αναιρεθεί και η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που είχε ταχθεί υπέρ της συνταγματικότητας. Σύμφωνα με το σκεπτικό του «η έκτακτη εισφορά είναι αντίθετη στο άρθρο 78 παράγραφος 2 του Συντάγματος που απαγορεύει την αναδρομική επιβολή φόρου ή άλλου οικονομικού βάρους».

Από το νόμο, όπως θα τονίσει ο σύμβουλος Επικρατείας, απαγορεύεται κάθε αναδρομικότητα επιβολής φόρου και κατά συνέπεια η έκτακτη εισφορά υπολογιζόμενη επί των εισοδημάτων που έχουν αποκτηθεί πριν την 1.1.2008 δεν είναι νόμιμη, καθώς αντίκειται στο άρθρο 78 παράγραφος 2 του Συντάγματος. Το άρθρο 78 αναφέρει συγκεκριμένα ότι «φόρος ή άλλο οποιοδήποτε νομικό βάρος δεν μπορεί να επιβληθεί με νόμο αναδρομικής ισχύος που εκτείνεται πέρα από το οικονομικό έτος, που προηγείται εκείνου κατά το οποίο επιβλήθηκε».

Ο δεύτερος λόγος αντισυνταγματικότητας, σύμφωνα με τον κ. Γράβαρη, είναι ότι η ρύθμιση εξαιρεί από τη έκτακτη εισφορά τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, χωρίς να προκύπτει από πουθενά για ποιο λόγο έγινε η διαφοροποίηση αυτή, με αποτέλεσμα να παραβιάζεται η επιταγή του άρθρου 4 του Συντάγματος.

Ουσιαστικά ο κ. Γράβαρης συντάσσεται με την άποψη του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, το οποίο στην υπ’ αριθμ. 18440/2009 απόφαση του (πρωτοδίκης η κυρία Αγλαΐα Δημητροπούλου) αναφέρει ότι με τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 78 «θεσπίζεται γενική απαγόρευση αναδρομικής επιβολής πέραν του προηγούμενου έτους οποιουδήποτε δυσμενέστερου των ισχυόντων οικονομικού μέτρου, ανεξαρτήτως του είδους αυτού ή της προσωρινότητας της επιβολής του». Μάλιστα «το ταμειακό συμφέρον του Δημοσίου δεν συνιστά λόγο καταστρατήγησης συνταγματικών διατάξεων», όπως αυτές που απαγορεύουν την αναδρομική επιβολή φόρων.

Ετσι η απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου κρίνει αντισυνταγματική την έκτακτη εισφορά που υπολογίσθηκε στο δηλωθέν εισόδημα του οικονομικού έτους 2008, δηλαδή στο εισόδημα που αποκτήθηκε κατά τη χρήση 2007, διότι:

- «Οι διατάξεις του άρθρου 18 του Ν. 3758/2009 θεσπίζουν οικονομικό βάρος που εκτείνεται πέραν του προηγούμενου της επιβολής του έτους»

- «Η έννοια του οικονομικού έτους κατά το Σύνταγμα ταυτίζεται με την έννοια του όρου στη δημοσονομική διαχείριση και όχι στην έννοια που δίδεται στη φορολογία εισοδήματος».

Ακριβώς τα αντίθετα έχει κρίνει εν συνεχεία το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Αθηνών. Συγκεκριμένα το Εφετείο με πρόεδρο τον κ. Γ. Μπαλάτσο, εισηγήτρια την κυρία Αδαμαντία Παπασταμοπούλου και μέλος την κυρία Μαρία Σούκα, έκρινε ότι η έκτακτη εισφορά προς αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης δεν προσκρούει στο άρθρο 78 του Συντάγματος και είναι κατά συνέπεια συνταγματική.

Στην απόφαση υποστηρίζεται μάλιστα ότι η έκτακτη εισφορά «δεν αποτελεί φόρο αλλά έκτακτη φορολογική επιβάρυνση των οικονομικώς ισχυρότερων φυσικών προσώπων κλιμακούμενη ανάλογα προς τη φοροδοτική ικανότητα των υποκειμένων σ’ αυτήν προσώπων, χωρίς να παραβιάζεται η καθιερούμενη με το άρθρο 4 παράγραφος 1 και 5 του Συντάγματος αρχή της φορολογικής ισότητας».

Κατόπιν αυτών, εάν η εισήγηση του κ. Γράβαρη γίνει δεκτή από τα άλλα μέλη του Β΄ Τμήματος η υπόθεση θα εισαχθεί για οριστική κρίση στη Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, που θα πρέπει να τοποθετηθεί σε δύο ζητήματα: 1) της αντισυνταγματικότητας ή μη και 2) της επακόλουθης ανατροπής ή όχι νομολογίας του δικαστηρίου.

Στη Δικαιοσύνη έχει προσφύγει φορολογούμενος ζητώντας να ακυρωθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα της έκτακτης εισφοράς της Δ.Ο.Υ. Ψυχικού, με το οποίο καταλογίσθηκε εις βάρος του έκτακτη οικονομική εισφορά 10.000 ευρώ, υπολογισθείσα στα δηλωθέντα, σύμφωνα με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2008 (χρήσης 2007) εισοδήματα, που ανήλθαν σε 377.637,69 ευρώ.

Οι αρχές του Reiki

Μόνο για σήμερα...

Δεν ανησυχώ
Δεν φοβάμαι
Δεν θυμώνω
Έχω εμπιστοσύνη στον Εαυτό μου και στο Σύμπαν
Δουλεύω με τιμιότητα και ειλικρίνεια
Σέβομαι όλους τους ανθρώπους
Ευγνωμονώ κάθε τι που με περιβάλλει



Για πάντα...

Γαλήνη, Αρμονία, Ισορροπία
Ζωή, Ενέργεια, Φωτεινότητα
Καθαρότητα, Υγεία, Δύναμη
Κατανόηση, Διαίσθηση, Σοφία
Ειρήνη, Ενότητα, Ελευθερία



Μόνο για σήμερα και για πάντα...

Αγάπη, Αγάπη, Αγάπη!
Τέλεια, Χωρίς Όρους, Χωρίς Όρια...
Ανιδιοτελής, Αγνή, Θεραπευτική...
Με Πίστη, Με Δύναμη, Με Χαρά...
Αγάπη! Αγάπη! Αγάπη!

Για τους...Γιαννηδες

ΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩN

«Θα έχουμε μια παγκόσμια κυβέρνηση, είτε σας αρέσει είτε όχι. Το μόνο ζήτημα θα είναι να ξέρουμε αν θα προκύψει απο κατάκτηση ή απο συγκατάθεση».

«…Αλλά ο κόσμος σήμερα είναι πιο σύνθετος και προετοιμασμένος να δεχθεί μια παγκόσμια κυβέρνηση. Η υπερεθνική κυριαρχία μιας πνευματικής ελίτ και των παγκόσμιων τραπεζιτών είναι σίγουρα προτιμητέα σε σχέση με τον εθνικό αυτοπροσδιορισμό που υφίστατο μέχρι τώρα».
(David Rockefeller, πρόεδρος ιδρυτής της Λέσχης Μπίλντερμπεργκ και της Τριμερούς Επιτροπής, πρόεδρος του CFR, του Συμβουλίου Διεθνών Σχέσεων. Εισήγηση που έκανε κατα τη συνάντηση της Λέσχης Μπίλντερμπεργκ στο Μπάντεν Μπάντεν το 1991).

«Θα έχουμε μια παγκόσμια κυβέρνηση, είτε σας αρέσει είτε όχι. Το μόνο ζήτημα θα είναι να ξέρουμε αν θα προκύψει απο κατάκτηση ή απο συγκατάθεση».
(Paul Warburg, Χρηματιστής, μέλος του CFR, του Συμβουλίου Διεθνών Σχέσεων).

Ο ιστορικός του μέλλοντος είναι πολύ πιθανόν ότι θα γράφει για την εποχή μας:

«Στο ξεκίνημα του 21ου μ.Χ. αιώνα, ένα πανίσχυρο παγκόσμιο καθεστώς άρχισε να αιχμαλωτίζει με τα ορατά και αόρατα πλοκάμια του ολόκληρο τον πλανήτη. Η Γη μεταμορφώθηκε σταδιακά σε μία πλανητικών διαστάσεων αόρατη φυλακή με τις πιο εξελιγμένες και εκλεπτυσμένες μεθόδους καταστολής».

Πράγματι, η αλήθεια είναι ταυτόχρονα απλούστερη αλλά και πιο απίστευτη απ’ ό,τι μπορούμε να διανοηθούμε: Οι Επικυρίαρχοι, μία απάνθρωπη υπερεθνική ελίτ, έχουν καταστήσει δέσμια την ανθρωπότητα και επιβάλλουν το σχέδιο της Νέας Τάξης μιλώντας για «ανοχή», «πολυπολιτισμικότητα», «ανθρώπινα δικαιώματα» και «παγκοσμιοποίηση». Αυτά τα Παγκόσμια Αφεντικά προσπαθούν με σατανικές μεθοδεύσεις να ορίσουν ξανά την πραγματικότητα και να εξουσιάσουν τον πλανήτη. Κατέχοντας μία τεράστια μερίδα του παγκόσμιου πλούτου, διαφθείρουν σταδιακά και προετοιμάζουν τις ανύποπτες μάζες να δεχθούν το παγκόσμιο αστυνομικό κράτος (Novus Ordo).

Μας αποκοιμίζουν και μας αποσπούν την προσοχή ενώ αυτοί εξαλείφουν μία μία τις ελευθερίες μας και προετοιμάζονται για γενικευμένη καταστολή, χρησιμοποιώντας την «τρομοκρατία» ως ψευδές πρόσχημα.
Διδάσκουν τις μάζες ότι ο Θεός είναι νεκρός και η Αλήθεια και η Δικαιοσύνη είναι καθαρά υποκειμενικά θέματα, για να αποδείξουν άτι ο άνθρωπος είναι απλώς ένα ζώο προορισμένο να υποδουλωθεί ή να καταστραφεί.
Ελέγχουν όλους τους μοχλούς εξουσίας: το πιστωτικό σύστημα, τα Μέσα Ενημέρωσης, την εκπαίδευση, τις κυβερνήσεις, τους πολιτικούς -νεοφιλελεύθερους, σοσιαλιστές, εκσυγχρονιστές, ροζ κομμουνιστές- ώστε να μπορούν εύκολα να μας εξαπατούν.

Μια φυλακή για το μυαλό μας (Matrix)

Από τη στιγμή που ένας άνθρωπος αφήνει τη μήτρα της μητέρας του, κάθε προσπάθεια του είναι να δημιουργήσει, να διατηρήσει και να αποσυρθεί μέσα σε μία τεχνητή μήτρα, σε διάφορα είδη προστατευτικών «κουκουλιών» – υποκατάστατων. Αντικειμενικός σκοπός αυτής της τεχνητής «μήτρας» είναι να παρέχει ένα σταθερό περιβάλλον για κάθε δραστηριότητα, ασφάλεια για ελευθερία και αμυντική προστασία από την επιθετική δράση.

Μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια η δημοκρατία, όπως εξελίσσεται, είναι πλέον μία ψευδαίσθηση που λειτουργεί εγκλωβιστικά καθώς οι πολίτες συνεχίζουν να ψηφίζουν, αλλά η ψήφος τους δεν έχει κανένα περιεχόμενο. Ψηφίζουν για εκπροσώπους που δεν έχουν πραγματική εξουσία. Κι αυτό, γιατί το μόνο που έχει μείνει είναι να αποφασίζουν για πολιτικά προγράμματα της «δεξιάς» και της «αριστεράς», που είναι πια ταυτόσημα σε όλες τις δυτικές χώρες.

Οι πραγματικοί κυρίαρχοι του κόσμου δεν είναι πλέον οι εθνικές κυβερνήσεις, αλλά οι επικεφαλής των οικονομικών ή βιομηχανικών πολυεθνικών ομίλων και των αδιαφανών Διεθνών Ιδρυμάτων (Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Παγκόσμια Τράπεζα, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, G8, NATO κ.λπ.)…

Οι υπεύθυνοι των Οργανισμών αυτών -οι οποίοι ασκούν την πραγματική εξουσία δεν είναι εκλεγμένοι, αλλά εκλεκτοί της παγκόσμιας συνωμοτικής ελίτ, και το κοινό δεν ενημερώνεται καν για τις αποφάσεις τους. Σε διεθνές επίπεδο, οι Οργανισμοί αυτοί, που…. είναι πιο πλούσιοι από τα κράτη, αλλά και βασικοί χρηματοδότες πολιτικών κομμάτων όλου του φάσματος στις περισσότερες χώρες, είναι ουσιαστικά υπεράνω νόμων και πολιτικής εξουσίας, υπεράνω και της δημοκρατίας.

Το ότι οι ισχυροί της γης, εκπρόσωποι αυτών των Οργανισμών και Εταιρειών, αισθάνονται τους πολίτες ως εχθρό τους, φαίνεται από τα δρακόντεια μέτρα ασφαλείας που λαμβάνουν για την προστασία τους από αυτούς. Οργανώνουν εναντίον των πολιτών πολεμικά αντίμετρα, όπως έγινε και στη Σύνοδο της G8 στο Heiligendam της Γερμανίας.

Εξάλλου, το περιθώριο δράσης των κρατών μειώνεται όλο και περισσότερο από τις διεθνείς οικονομικές συμφωνίες για τις οποίες κανένας δεν συμβουλεύθηκε ούτε πληροφόρησε τους πολίτες. Όλες οι διεθνείς συνθήκες που υπογράφηκαν τα τελευταία χρόνια (GATT, OMC, ΜΙΑ, ΝΤΜ, NAFTA) έχουν ένα μοναδικό σκοπό: τη με ταφορά της εξουσίας από τα κράτη προς τους μη εκλεγμένους οργανισμούς, μέσω της «παγκοσμιοποίησης».

Αν όμως οι πολίτες υποψιασθούν ότι δεν υπάρχει δημοκρατία, μπορεί να προκληθεί εξέγερση. Γι’ αυτό αποφασίστηκε να διατηρηθεί μία βιτρίνα δημοκρατίας και η πραγματική εξουσία να μετατοπισθεί προς νέα υπερεθνικά κέντρα. Στην πραγματικότητα, βιώνουμε μία «νέα σκλαβιά» με δεξιό ή αριστερό προσωπείο.

Σε μία διάλεξη το 1961, ο Άλντους Χάξλεϊ περιέγραψε το αστυνομικό κράτος του μέλλοντος ως την «τελική επανάσταση»: μία «δικτατορία χωρίς δάκρυα» όπου οι άνθρωποι «αγαπούν την δουλεία τους». Ο στόχος, είχε πει, είναι να δημιουργηθεί «ένα είδος ανώδυνων στρατοπέδων συγκέντρωσης για ολόκληρες κοινωνίες έτσι ώστε να χάσουν ουσιαστικά οι άνθρωποι τις ελευθερίες τους… αλλά… δεν θα σκέπτονται σε καμία περίπτωση να εξεγερθούν λόγω της προπαγάνδας ή της πλύσης εγκεφάλου… που θα ενισχύεται με φαρμακευτικές μεθόδους».

http://www.ramnousia.com/2010/11/n-no1.html

http://www.arxaiaithomi.gr/wp-admin/post-new.php

Γεννήθηκε ο Πάυλος Γιαννακόπουλος jr

Φιλμ 1962 !!!!!

Μυτιληνη

Κουρειον στην Κρητη

Αττική Οδός εν ετει 2010

Τρικαλα ,1930

Οδος Ηπειρου                                         Φωτο:Περικλης Παπαχατζιδακης

Οι 300 και ο Λαός...

This is PARTA...


Στον οικονομικό Καιάδα οι αδύναμες χώρες

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)