
"Ο Γιάννης Κόντης δεν βρήκε λεφτά από τον μπαμπά του για να γίνει εφοπλιστής, δεν είχε ποτέ Φιλιππινέζα στο σπίτι του και δεν απέφυγε να υπηρετήσει την μαμά πατρίδα όπως κάποιοι άλλοι"
ΚΑΛΟΥΜΕ
Όλα τα μέλη της ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ.
Για την οργανωτική επιτροπή
Υποστράτηγος ε.α.
Για να χορηγηθεί σύνταξη σε ηλικία μικρότερη των 65 ετών, θα πρέπει ο ασφαλισμένος έως 31/12/2010 να συμπληρώνε 35 έτη ασφάλισης και το 60ό έτος της ηλικίας του. Από 1η Ιανουαρίου 2011 ο χρόνος ασφάλισης στην περίπτωση αυτή αυξάνει κατά ένα έτος τον χρόνο ώστε να φτάσει το 2015 τα 40 έτη.
Η σύνταξη που χορηγείται από το ΤΕΒΕ σε όλες τις περιπτώσεις είναι πλήρης σύνταξη. Μειωμένη σύνταξη με μικρότερο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης δεν προβλέπεται από το ΤΕΒΕ για τους «παλαιούς» ασφαλισμένους. Επίσης δεν υπάρχει για την κατηγορία αυτή καθεστώς πρόωρης συνταξιοδότησης για μητέρες ανηλίκων.
XPHΣIMEΣ ΠAPATHPHΣEIΣ
Από την 1/1/2011 και στον ΟΑΕΕ θα μπορεί να θεμελιώσει δικαίωμα κάποιος ασφαλισμένος μόνο με τη συμπλήρωση του απαραίτητου χρόνου ασφάλισης. Ανάλογα με το έτος που θα πραγματοποιείται η πλήρωση της ως άνω προϋπόθεσης θα ισχύει και το αντίστοιχο όριο ηλικίας.
Και στον ΟΑΕΕ θα μπορεί να αναγνωρίσει ο ασφαλισμένος πλασματικό χρόνο ασφάλισης.
Οι αυτοαπασχολούμενοι που έχουν ξεκινήσει την επιχείρησή τους πριν από την εγγραφή τους στον ΟΑΕΕ μπορούν να αναγνωρίσουν ως 5 έτη από το χρονικό αυτό διάστημα. Η ρύθμιση αυτή ίσχυε παλαιότερα και επανέρχεται, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για θεμελίωση δικαιώματος σε πολλούς ασφαλισμένους ελεύθερους επαγγελματίες.
ΤΑΜΕΙΟ ΕΜΠΟΡΩΝ
Για μητέρες που έχουν ασφαλιστεί πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 1992 δεν υπάρχει καθεστώς πρόωρης συνταξιοδότησης.
Οι τρίμηνες αποδοχές δεν καταβάλλονται σε υπαλλήλους που απολύονται λόγω πειθαρχικού παραπτώματος, ούτε στους υπαλλήλους που αποχωρούν με 15ετία για να πάρουν σύνταξη στο 65ο έτος της ηλικίας τους (βλέπε περίπτωση που αναφέρεται παραπάνω).
Προσοχή!
Με βάση τις αποδοχές και το ποσό της σύνταξης δεν συμφέρει η καταβολή τρίμηνων αποδοχών για όσους έχουν πάνω από 30 χρόνια συντάξιμα, γιατί στην περίπτωση αυτή το ποσό της σύνταξης είναι μεγαλύτερο από το ποσό των τρίμηνων αποδοχών.
3μηνες αποδοχές Στρατιωτικών
Ο Στρατιωτικός που αποστρατεύεται δικαιούται πλήρεις αποδοχές ενεργείας για τριάντα (30) ημέρες επί πλέον από την ημερομηνία έκδοσης του Φ.Ε.Κ. (συμπεριλαμβανομένης) στο οποίο δημοσιεύεται το Π.Δ. της αποστρατείας του (Ανθστές και Υπαξκόι:15 ημέρες)..
Από την επομένη της διαγραφής, ο Στρατιωτικός δικαιούται αποδοχές τριών (3) μηνών (τρίμηνες αποδοχές), οι οποίες καταβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ΠΔ 169/2007, όπως παρακάτω:
α. Για τον υπολογισμό τους, λαμβάνονται υπόψη ο Βασικός Μισθός (ΒΜ), το Επίδομα Χρόνου Υπηρεσίας (ΕΧΥ), το Επίδομα Οικογενειακών Βαρών (ΕΟΒ), το Επίδομα Εξομάλυνσης (ΕΠ. ΕΞ.), ενώ δεν υπολογίζονται τα Επιδόματα Απασχόλησης, Διοίκησης και Ευθύνης, Επιχ/κής Ετοιμ/τας και το Επίδομα Ειδικών Συνθηκών (Ε.Ε.Σ.),.
β. Οι τρίμηνες αποδοχές υπόκεινται στις κρατήσεις που υπόκεινται οι αποδοχές ενέργειας, πλην των κρατήσεων υπέρ ΜΤ,ΕΚΟΕΜ,ΤΠ,ΕΛΟΑ,ΝΙΝ που παύουν την ημέρα διαγραφής. Επί πλέον οι τρίμηνες αποδοχές απαλλάσσονται και από την κράτηση υπέρ σύνταξης (Ν. 2084/92), σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 59 του ΠΔ 166/00.
γ. Η σύνταξη και τα επικουρικά βοηθήματα (από ΜΤ-ΕΚΟΕΜ) του Στρατιωτικού,, θα υπολογιστούν μετά την λήξη των τρίμηνων αποδοχών και θα αρχίσουν να καταβάλλονται μετά την έκδοση της συνταξιοδοτικής πράξης από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
δ. Δεν δικαιούνται τρίμηνες αποδοχές, σύμφωνα με το άρθρο 57 του ΠΔ 169/2007:
(1). Οι Στρατιωτικοί που απολύονται για πειθαρχικό παράπτωμα ή υπηρεσιακή ανεπάρκεια.
(2). Οι παραιτούμενοι Στρατιωτικοί που δεν θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από το Δημόσιο.
(3). Οι Στρατιωτικοί που διαγράφονται μετά από καταδίκη (καθαίρεση - έκπτωση).
(4). Οι Έφεδροι γενικά στρατιωτικοί (έφεδροι εξ εφεδρείας ή εξ απονομής), που απομακρύνονται από την Υπηρεσία, ανεξάρτητα αν θεμελιώνουν ή όχι δικαίωμα για σύνταξη.
ε. Οι τρίμηνες αποδοχές δεν καταβάλλονται αν οι δικαιούχοι για το τρίμηνο αυτό διάστημα παίρνουν και αποδοχές από το Δημόσιο, λόγω διορισμού τους ως υπαλλήλων, αμέσως μετά την απομάκρυνσή τους από την Υπηρεσία.
στ. Οι ανακαλούμενοι στην ενέργεια μόνιμοι εξ εφεδρείας στρατιωτικοί, δικαιούνται εκ νέου τριμήνων αποδοχών, εφόσον έχουν συμπληρώσει διετή πραγματική και συνεχή υπηρεσία, από την ανάκληση μέχρι τη νέα απομάκρυνσή τους.
ζ. Οι τρίμηνες αποδοχές καταβάλλονται στη χήρα του θανόντος μονίμου στρατιωτικού και στα παιδιά αυτού, με την προϋπόθεση ότι τα μεν θήλεα είναι άγαμα, τα δε άρρενα άγαμα και ανήλικα ή ενήλικα και ανίκανα για εργασία. Τα λοιπά μέλη της οικογένειας του θανόντος στρατιωτικού (εγγάμου ή άγαμου), δηλαδή πατέρας, μητέρα, αδελφές, ενήλικα άρρενα τέκνα κλπ. δεν δικαιούνται τρίμηνες αποδοχές, είτε δικαιούνται σύνταξη είτε όχι.
9. Η ανά τριετία αλλαγή του κλάδου και κατηγορίας προέλευσης του προέδρου καθώς και οι συγκεκριμένοι αριθμοί μελών του ΔΣ (4 ανά κλάδο) δεν είναι κάπως αντιδεοντολογικό; Μήπως θα έπρεπε να έχουμε ψηφοφορία ανεξαρτήτως κλάδου και βαθμού ώστε να αναδεικνύονται οι καλύτεροι;
Ιανουάριος 2011
Συλλογική δουλειά μελών της ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ.
President J.F.Kennedy and Vice President L.Johnson,Griffith Stadium Washington,D.C.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα δημοσίευση σχετικά με την κλιματική αλλαγή, άλλωστε όλες οι απόψεις πρέπει να θεωρούνται πληροφορία και να γίνονται γνωστές:
Στο διάστημα 3-14 Ιουνίου 1992, 178 αρχηγοί κρατών απ’όλο τον κόσμο υπέγραψαν στο Ρίο ντε Τζανέϊρο της Βραζιλίας ένα “μνημόνιο”-θα λέγαμε σήμερα-συνεργασίας. Το μνημόνιο αυτό φέρει την ονομασία ΑGENDA 21 ή κωδικοποιημένα Α-21.
Η ΑGENDA 21 διαπραγματεύεται παγκόσμιες δράσεις και λύσεις απέναντι σε ένα παγκόσμιο πρόβλημα.Ποιό είναι αυτό; Μα,ποιό άλλο απο το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την προβλεπόμενη κλιματική αλλαγή ώς απόρροια της ανθρωπογενούς δραστηριότητας πάνω στον πλανήτη.Για να τεκμηριώσουν,μάλιστα,και επιστημονικά τις προβλέψεις τους,προχώρησαν στην ίδρυση της IPCC-Intergonvernmental Panel on climate change.
Ας δούμε,όμως,ένα απο τα πολλά παραδείγματα που αντικρούουν τις εφιαλτικές προβλέψεις της ΙCPP και της ΑGENDA 21 περί καταστροφής του κλιματικού συστήματος λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη και το λιώσιμο των πάγων. Η παρακάτω εικόνα είναι ένα τριπλό διάγραμμα του χρόνου(σε kiloyears δηλαδή κάθε εμφανιζόμενη τιμή είναι το 1/1000 της πραγματικής) στον οριζόντιο άξονα και της συγκέντρωσης μεθανίου CH4, διοξειδίου του άνθρακα CO2 καθώς και της μέσης θερμοκρασίας στην περιοχή της Ανταρκτικής στον κάθετο.
Παρατηρούμε,ότι 400.000 χρόνια πρίν(τιμή 400 του χρονικού άξονα) έως και σήμερα(το έτος 0 απεικονίζει το σήμερα),εξελίσσεται μια σχεδόν συμφασική(με τον ίδιο ρυθμό) περιοδικότητα της θερμοκρασίας και του διοξειδίου που φθάνει τοπικά σε μέγιστες τιμές μεγαλύτερες και απο τις σημερινές). Τότε,όμως δεν υπήρχε βιομηχανία.
Συνεπώς, η κλιματική αλλαγή είναι ένα ΦΥΣΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ με περίοδο εκατοντάδων χιλιάδων ετών και οφείλεται αποκλειστικά στην εισερχόμενη ηλιακή ακτινοβολία(insolation),τις διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στον ήλιο(κηλίδες), και την ουράνια γεωμετρία Γής-Ήλιου.Πρώτος το παρατήρησε ο αστρονόμος και μαθηματικός Milankovitch .
Αντίθετα, οι διεθνείς οργανισμοί τα ρίχνουν όλα στην ανθρώπινη δραστηριότητα. Ας δούμε σε τί ποσοστό ευθύνεται πραγματικά ο άνθρωπος.
Στο παραπάνω σχήμα, βλέπουμε το ισοζύγιο ακτινοβολιών.Δίπλα στον Ήλιο αναγράφεται η τιμή 342 Watt/m2.Τόση είναι η εισερχόμενη ηλιακή ακτινοβολία.Αριστερά απο τον Ήλιο αναγράφεται η τιμή της ανακλώμενης ηλιακής ακτινοβολίας, 107 Watt/m2. Αφαιρώντας τις δύο τιμές παίρνουμε 235 Watt/m2. Τόση είναι η διαχειριζόμενη απο το οικοσύστημα ηλιακή ακτινοβολία. Δεξιότερα βλέπουμε οτι 235 Watt/m2 επανεκπέμπονται πίσω απο τη Γή πρός το διάστημα με τη μορφή υπέρυρθρης ακτινοβολίας ισορροπώντας έτσι το σύστημα.
Στην διπλανή φωτογραφία αναπαριστάται το κλάσμα της ακτινοβολίας, που μέσω των προϊόντων του ανθρωπογενούς φαινομένου του θερμοκηπίου,επιβαρύνει το φυσικό ισοζύγιο. Αθροίζοντας,βγάζουμε περίπου 2,5-3 Watt/m2.Κατα τόσο αυξάνεται η ηλιακή ακτινοβολία λόγω εναπόθεσης στην ατμόσφαιρα ανθρωπογενών αερίων του θερμοκηπίου.Δηλαδή, στο σύνολο των 235 Watt/m2 ο άνθρωπος επιβαρύνει κατα 2,5 Watt/m2. Ποσοστό της τάξης του 1%!!!
Τί συμβαίνει λοιπόν; Ποιός έχει δίκιο και ποιός άδικο;
Όπως και νά’χει, το οικολογικό σχέδιο της ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ στηρίζεται απ’όλα τα κόμματα και προωθείται σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, πέρα απο την πράσινη υπερφορολόγηση(αλήθεια,ο φόρος μειώνει το CO2;), σχεδιάζεται και σταδιακή συγκέντρωση των ανθρώπων σε περιορισμένο χώρο όπου πιά δεν θα μπορούν να βλάψουν το περιβάλλον.
Αν νομίζετε οτι πρόκειται για συνομωσία ας δούμε την παρακάτω φωτογραφία για την Αμερική απο την local agenda 21.
Τα πυκνά μαύρα είναι εκεί που θα ζούν στοιβαγμένοι οι άνθρωποι. Το υπόλοιπο κόκκινο και κίτρινο θα είναι LITTLE OR ΝO HUMAN USE(περιορισμένη έως καθόλου ανθρώπινη δραστηριότητα). Έτσι, ήδη έχουμε αρχίσει να ακούμε για ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, που ενδεχομένως να φτάσουν και το ένα δισεκατομύρριο,εγκαταλέιποντας πόλεις της υπαίθρου για να ζήσουν στις πόλεις συγκέντρωσης οι οποίες θα είναι πράσινες και οικολογικές μέσω των ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ.Για το λόγο αυτό, θα απαγορευθούν τα αυτοκίνητα και θα επιτρέπονται μόνο τα ποδήλατα.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να πέσει το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων, διότι οι μορφωμένοι ανεβάζουν το βιωτικό τους επίπεδο αγοράζοντας αγαθά και δαπανώντας ενέργεια, πράγμα που δημιουργεί σκουπίδια και χαλάει το περιβάλλον. Άρα οι άνθρωποι θα πρέπει να μην μορφώνονται και τόσο πολύ. Επίσης θα πρέπει να καταργθεί η κτηνοτροφία γιατί μία αγελάδα, παράγει τόσα αέρια θερμοκηπίου σε ετήσια βάση, όσα και ένα τζιπ 4Χ4. Θα πρέπει να αρχίσει η βιομηχανική κατασκευή κρεατόμαζας, που σου εξασφαλίζει κρέας, χωρίς την ύπαρξη όμως ζώων.
Και φυσικά, προϋπόθεση για όλα αυτά είναι ο άνθρωπος να είναι πλήρως ελεγχόμενος για το τι κάνει, τι καταναλώνει, πώς ζεί. Έλεγχος αυστηρός που ίσως ξεπερνά τις δημοκρατικές ελευθερίες, τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
...η Λαικη Δημοκρατια της Αλβανιας του Εμβερ Χοτζα(1908-1985).
(By S.Mel.)
...ζωσου τα φυσεκλικια.
Τι θα γινει άραγε τωρα, η χηρα Ροξανα απο την Ρουμανια;
Αξιότιμο κύριο Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Αρχηγούς κομμάτων
Βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου
Κύριε Πρόεδρε,
Όλοι οι Έλληνες σήμερα και εσείς προσωπικά έχουμε ένα ερώτημα: πώς φτάσαμε ως εδώ;
Μια ομάδα αναλυτών, με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και του Λογιστηρίου του Κράτους, αποφασίσαμε να δώσουμε μια απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα. Αποδεχόμαστε πλήρως την κριτική που θα ακουστεί ως προς την προσέγγιση και την ακρίβεια των αριθμών μας. Όποιος επιθυμεί να την αμφισβητήσει, όμως, ας το κάνει με στοιχεία. Σας εγγυόμαστε ότι κανείς δεν θα μπορέσει να αμφισβητήσει τα συμπεράσματα.
Η επιστολή άλλωστε κοινοποιείται και στους πολιτικούς αρχηγούς της σημερινής βουλής, από σεβασμό στο δημοκρατικό πολίτευμα. Ας βάλουν τους αναλυτές τους να αντιπαραβάλουν τα στοιχεία τους (αυτά που δεν τόλμησαν ποτέ να φέρουν στο φως της δημοσιότητας, για να προστατεύσουν τους υπαίτιους που, δυστυχώς, φαίνεται ότι αποτελούν τον πυλώνα του πολιτικού συστήματος και χρήζουν προστασίας).
Δεν θα συμπεριλάβουμε τα «σκάνδαλα», αφού κάθε μία από τις αιτίες έχει πίσω της ακριβείς αποφάσεις με υπουργικές υπογραφές. Συγκεκριμένες υπογραφές που ταυτοποιούνται με πρόσωπα ανάλογα την ημερομηνία. Όπως θα δείτε, μεταφέρουμε τα συμπεράσματα σε απλή γλώσσα, χωρίς κραυγές και αφορισμούς, αφού κύριος αποδέκτης είναι όχι το πολιτικό σύστημα, αλλά οι Έλληνες πολίτες που έχουν συνηθίσει να ακούν περίτεχνες αναφορές, γραμμένες από διάφορους «σοφούς».
Τέσσερις είναι οι κυρίες αιτίες που οδήγησαν την Ελλάδα σ’ αυτό το σημείο με σειρά βαρύτητας:
1. η κακοδιαχείριση των συνταξιοδοτικών ταμείων
2. η κακοδιαχείριση του αναπτυξιακού πυλώνα της οικονομίας
3. η φοροδιαφυγή
4. η χρηματοδότηση των τραπεζών με 43 δισεκατομμύρια ευρώ
Το σημερινό χρέος της Ελλάδος είναι 300 δισεκατομμύρια ευρώ. Η ανάλυση μάς δείχνει ότι οι «επιχορηγήσεις» στα συνταξιοδοτικά ταμεία (εκτός των δημοσίων υπάλληλων) από τον κρατικό προϋπολογισμό, από το 1998 μέχρι το 2009, είναι 104 δισεκατομμύρια ευρώ.
Με απλά λόγια, τα ταμεία, που έπρεπε να είναι αυτοχρηματοδοτούμενα από τις εισφορές των εργαζομένων και τις επενδύσεις τους, δεν είχαν και δεν έχουν τους πόρους να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους – συντάξεις, ιατρική περίθαλψη κτλ. Έτσι το κράτος αναγκάστηκε να τα χρηματοδοτήσει. Το 2009, το ποσό της χρηματοδότησης ήταν 30% του προϋπολογισμού. (Πίνακας 1.)
Το παράδοξο είναι ότι φτάσαμε στο σημείο όπου το έλλειμμα των ταμείων είναι μεγαλύτερο από τους τόκους. (Πίνακας 2.)
Γιατί όμως φτάσαμε ως εδώ;
Είναι πολλές οι αιτίες που τα ταμεία έχουν κυριολεκτικά καταρρεύσει και πιστεύουμε ότι υπεύθυνοι διαχρονικά είναι οι πολιτικοί, διότι, ενώ τους εμπιστευτήκαμε να διαχειριστούν με ευθύνη τα λεφτά που ο εργαζόμενος, ο επιχειρηματίας, ο ελεύθερος επαγγελματίας, ο αγρότης τους έδωσε, αντί αυτού χρησιμοποιήθηκαν για πολιτικούς και οικονομικούς αυτοσκοπούς.
α) Μεγάλες απώλειες στο Χρηματιστήριο. Μια μικρή ομάδα του χρηματοπιστωτικού τομέα, σε συνεργασία με τους πολιτικούς, υποχρέωσε άπειρους διευθυντές να παίξουν ένα παιχνίδι, όπου οι αντίπαλοι ήταν η ελίτ των διεθνών χρηματιστηριακών οίκων με καταστροφικές συνέπειες για τα ταμεία. (Μία ελίτ διαχρονικά στο απυρόβλητο. Για κάθε απόφαση όμως υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία, ποσά, υπογραφές και ημερομηνίες.)
β) Το ίδιο σενάριο σε μικρότερο βαθμό επαναλήφθηκε με τα δομημένα ομόλογα. Ομοίως.
γ) Δάνεια από τα ταμεία στις τράπεζες, άτοκα ή με 2%, όταν τα επιτόκια ήταν 25%. Η πολιτεία διαχρονικά διαμόρφωσε μια επενδυτική πολιτική κομμένη και ραμμένη στο συμφέρον του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και όχι των ταμείων. (Πάλι κάθε εκχώρηση με υπογραφές, ποσά και ημερομηνίες.)
δ) Συνταξιοδότηση ατόμων χωρίς εισφορές, πολιτικές αποφάσεις για πελατειακή εξυπηρέτηση.
ε) Πρόωρες συνταξιοδοτήσεις τη δεκαετία του ’80 και ’00, ομοίως.
Συγχρόνως, τα ταμεία έπρεπε να διαχειριστούν και τον κλάδο υγείας, όπου η διαφθορά στα νοσοκομεία και γενικά στον χώρο υγείας ήταν γνωστή. Και σ’ αυτή την περίπτωση, κανένα αποτελεσματικό μέτρο δεν εφαρμόστηκε για να σταματήσει την αιμορραγία.
Την ίδια στιγμή, η πολιτεία και οι πολιτικοί φάνηκαν αδύναμοι, ή μάλλον έκλεισαν το μάτι σε χιλιάδες περιπτώσεις κατάχρησης των ταμείων από επιτήδειους, που πίστεψαν ότι, κλέβοντας τα ταμεία με παράνομες συντάξεις, ήταν οι «έξυπνοι». Δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι έκλεβαν τα παιδιά τους;
Και τι έκανε η πολιτεία διαχρονικά; Αντί να στελεχώσουν τα ταμεία με άτομα που θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στα μεγάλα προβλήματα που υπήρχαν –με λίγες εξαιρέσεις– έβαλαν άσχετους και αχυράνθρωπους για να μπορέσουν να κάνουν αυτό που εκείνοι ήθελαν. Ρωτήστε, κύριε Πρόεδρε, τα ποσά που χάθηκαν από τα αποθεματικά του ΙΚΑ από το 1998 έως το 2008.
Κύριε Πρόεδρε,
Υπάρχει ένα μεγάλο διαχρονικό έγκλημα. Η πολιτεία με δανεισμό 100 δισ. –μέχρι σήμερα– προσπαθεί να καλύψει και συνεχίζει να καλύπτει όλες τις ελλείψεις, παραλείψεις και σκόπιμες πράξεις (κακουργηματικές σε πολλές περιπτώσεις) του μεγαλύτερου πολιτικοοικονομικού σκανδάλου της μεταπολίτευσης.
Και είναι ακόμα μεγαλύτερο το έγκλημα διότι, αντί να το ομολογήσουν –δεδομένου ότι είναι γνωστό προ πολλού– έσπερναν ψεύτικες ελπίδες ότι χρήματα υπάρχουν προσπαθώντας ίσως να καλύψουν τη δικιά τους ενοχή, τη στιγμή που θα έβγαινε στο φως η αλήθεια.
Για τις άλλες αιτίες, το μοντέλο ανάπτυξης, φοροδιαφυγή και δάνεια στις τράπεζες, έχουμε απόψεις και όχι συμπεράσματα, αλλά θα μας κάνετε την τιμή να τις καταθέσουμε μια και δουλέψαμε αρκετό χρόνο για να τις διαμορφώσουμε.
Η οικονομική ανάπτυξη της χώρας, τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, συγκεντρώθηκε σε έναν ή το πολύ δύο κλάδους και αυτή είναι η δεύτερη αιτία του μεγάλου χρέους. Σύνολο 95 δισ. σε «δημόσιες επενδύσεις» ήταν στην πλειονότητα σε μη παραγωγικές μελλοντικά δραστηριότητες – δρόμους, κτίρια, γέφυρες. (Πίνακας 3.)
Αυτές οι επενδύσεις, αν και δημιουργούσαν αύξηση του ΑΕΠ στη χρονιά που υλοποιούνταν τα έργα, δεν είχαν καμία μελλοντική προοπτική. Ενδεικτικό πόσο μονόπλευρεςυπήρξαν αυτές οι επενδύσεις, είναι ότι η Ελλάδα ήταν, το 2000-2006, 53η στον κόσμο για επενδύσεις στην έρευνα και τεχνολογία, κάτω από τη Μοζαμβίκη. Αυτή είναι η αλήθεια για τη μεγάλη ληστεία που βαφτίστηκε «ισχυρή Ελλάδα».
Έτσι λοιπόν, κύριε Πρόεδρε, δημιουργήσαμε μια οικονομία που δεν παράγει τίποτα. Και οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν. Το 1995, ο ΦΠΑ, σαν ποσοστό του ΑΕΠ, ήταν 13% και σήμερα είναι 10%. Βλέπετε, δεν παράγουμε προστιθέμενη αξία. Το αγοράζουμε και το πουλάμε. (Πίνακας 4.)
Η κύρια αιτία για την αποδυνάμωση της παραγωγικής βάσης είναι κατά την άποψή μας οι πελατειακές σχέσεις των πολιτικών με ένα κλειστό κύκλο οικονομικών παραγόντων που απαιτούσαν τη μερίδα του λέοντος. Μέχρι εδώ τίποτα διαφορετικό από άλλες χώρες. Στη δική μας περίπτωση, όμως, τα έπαιρναν όλα χωρίς να υπάρχει περίπτωση κάποιος άλλος να μπορεί να ανταγωνιστεί. Ήταν και είναι το μεγαλύτερο από τα «κλειστά επαγγέλματα». Χρησιμοποιώντας στοιχεία της ΕΕ και διεθνείς μελέτες σε παρόμοιες περιστάσεις, αυτό το μονο-ολιγοπώλιο κόστισε στην οικονομία μας γύρω στα 20 με 30 δισεκατομμύρια. (σσΟ: Η πλέον φρικτή διαπίστωση είναι ότι αυτή η «ελίτ», αυτός ο κλειστός κύκλος, ουδέποτε λειτούργησε παραγωγικά για να δημιουργήσει έστω και μία υποδομή δημιουργίας. Πλούτιζε φτιάχνοντας δρόμους και έργα «συγχρηματοδοτούμενα». Πλούτιζε υπερτιμολογώντας τα. Πλούτιζε δίνοντας υπεργολαβίες σε κοινούς μαφιόζους και δουλέμπορους για να εκμηδενίζει το κόστος. Πλούτιζε από την εκμετάλλευσή τους. Δεν χρειάστηκε ποτέ να επενδύσει σε έρευνα και ανάπτυξη, αρκούσε η κυριαρχία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με κάθε κόστος και κάθε τρόπο.)
Σημειώστε ότι κάθε παράγοντας βιομηχανικής παραγωγής εξοντώθηκε ή εξαναγκάστηκε σε μεταπρατική λειτουργία προκειμένου να επιβιώσει.
Φυσικά και άλλοι παράγοντες, που δημιούργησε η πολιτεία, συνετέλεσαν σ’ αυτήν την συρρίκνωση:
α) Γραφειοκρατία φτιαγμένη έτσι που να διώχνει και όχι να προσελκύει επενδύσεις, καινοτομίες και δημιουργικότητα. Αλλά δεν φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι. Η άποψή μας για τον δημόσιο τομέα είναι ξεκάθαρη. Δημιουργήθηκε γιατί δεν υπάρχει ισχυρός ιδιωτικός τομέας. Όταν ο ιδιωτικός τομέας δεν προσφέρει ευκαιρίες, είναι λογικό για έναν πατέρα να προσπαθήσει να βολέψει το παιδί του στον μόνο εργοδότη που υπάρχει, στον πολιτικό. Έτσι οι πολιτικοί αναζητούν εξαρτημένους ψηφοφόρους και οι ψηφοφόροι αναζητούν εξαρτημένους πολιτικούς. Αυτό δημιούργησε έναν γιγάντιο δημόσιο τομέα που έπρεπε να εφεύρει διαδικασίες ώστε να δικαιολογεί την ύπαρξή του.
β) Πανεπιστημιακούς που κρατούν ομήρους τα πανεπιστήμια, όπου η μεταφορά έδρας στον απόγονο ήταν και είναι το μόνο μέλημα και έτσι κάτι το καινούργιο ή καλύτερο έπρεπε να εξαφανιστεί.
γ) Μια δικαιοσύνη, που, στα μάτια όλων και ιδίως των ξένων, είναι αυθαίρετη και κατευθυνόμενη.
Για τη φοροδιαφυγή, την τρίτη αιτία, θα ήμαστε σύντομοι, γιατί το θέμα είναι απλό. Υπολογίσαμε ότι η φοροδιαφυγή στην Ελλάδα τα τελευταία 12 χρόνια είναι του ύψους των 70 δισ. ευρώ.
Η άποψή μας είναι ότι η φοροδιαφυγή αποτελεί ευθύνη αποκλειστικά και μόνο της πολιτείας. Η λύση στη φοροδιαφυγή είναι απλή. Πρέπει να βασίζεται σε δυο αρχές:
α) Να υπάρχει μια αίσθηση δικαίου (όλοι ίσοι μπροστά στον εφοριακό).
β) Σοβαρές ποινές σε περίπτωση αδικήματος (είτε από τον φορολογούμενο είτε από τον εφοριακό).
Κι όμως, κανείς πολιτικός δεν την εφάρμοσε. Μάλλον δεν μπορούσαν να εφαρμόσουν ούτε τη μία ούτε την άλλη αρχή, διότι έπρεπε να πάρουν μέτρα εναντίον αυτών που τους υποστήριξαν και τους υποστηρίζουν.
Και κρατήσαμε το πιο παράλογο για το τέλος: Αθόρυβα, η πολιτεία έχει δανείσει 43 δισ. ευρώ στις τράπεζες τους τελευταίους 6 μήνες. Για να κάνει αυτό, χρειάστηκε να δανειστεί σαν κράτος τα 43 δισ. ευρώ. Σε μια νύχτα, το χρέος αυξήθηκε 20%. (Πίνακας 5.)
Να σας υπενθυμίσουμε ότι όλες οι περικοπές και οι καινούργιοι φόροι που περιλαμβάνονται στη σύμβαση με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπουν αύξηση εσόδων 30 δισ. ευρώ συνολικά για τα επόμενα τρία χρόνια. Τα έχουμε ήδη ξοδέψει και παραπάνω για τις τράπεζες. Και οι μέτοχοι;
Προσπαθήσαμε, κύριε Πρόεδρε, να δώσουμε μια απάντηση πώς φτάσαμε μέχρι εδώ. Δυστυχώς, την απάντηση θα μπορούσε να σας την είχε δώσει κάθε ένας από τους πολιτικούς που σας επισκέπτεται. Και θα έπρεπε να ήταν η εξής.
«Εάν είχαμε χειριστεί σωστά τα ταμεία συνταξιοδότησης, αν υπήρχε αίσθηση δικαίου είτε στη φορολογία είτε στη δικαιοσύνη, αν είχαμε κάνει σωστές επενδύσεις και αν δεν είχαμε δώσει δάνεια 43 δισ. ευρώ στις τράπεζες, το 2009-2010, το χρέος του ελληνικού κράτους θα ήταν ελάχιστο. Όχι 300 δισ.
Και θα ήμασταν το παράδειγμα και όχι οι ζητιάνοι. Εμείς, κύριε Πρόεδρε, είμαστε υπεύθυνοι γι’ αυτή την καταστροφή».
Στον τελευταίο πίνακα (Πίνακας 6) δείχνουμε το έλλειμμα της χώρας εάν δεν υπήρχαν επιχορηγήσεις στα ταμεία. Εάν είχαμε υπολογίσει και τη φοροδιαφυγή, η χώρα θα είχε πλεόνασμα. Μ’ αυτό θα θέλαμε να τελειώσουμε την επιστολή μας, διότι μας επιτρέπει να πούμε με σιγουριά ότι υπάρχει λύση και είναι εφικτή. Ήδη την επεξεργαζόμαστε.
Καταλαβαίνετε ότι, εάν συμπεριλάβουμε και τις υποθέσεις που απασχολούν αυτή τη στιγμή τη δικαιοσύνη, με αιχμή του δόρατος την εμπλοκή των γερμανικών εταιρειών και τη ζημία του δημοσίου, τότε τα μεγέθη είναι αδιαμφισβήτητα. Δεν το κάνουμε γιατί οι συμβάσεις είναι ακόμη ομιχλώδεις ως προς τα τελικά μεγέθη. Το ίδιο και η περιβόητη σχέση με την Goldman Sachs, της οποίας τους όρους ακόμα δεν γνωρίζει το ελληνικό δημόσιο, αφού δεν αναφέρθηκαν ούτε στην περιβόητη απογραφή!
Πλεονασματική λοιπόν η Ελλάδα, χωρίς να υπολογίσουμε ούτε το δυσανάλογο μέγεθος του δημοσίου τομέα, ούτε τη μη εκμετάλλευση των άφθονων φυσικών πόρων.
Χρειάστηκε πραγματικά προσπάθεια για να διολισθήσει μία χώρα σαν την Ελλάδα στα σημερινά μεγέθη. Το μέγεθος του εγκλήματος σας αφήνουμε να το αποτιμήσετε εσείς και οι συνάδελφοί σας. Εμείς πάντως ΔΕΝ θα σταματήσουμε.
Μια παράκληση:
Μην αφήσετε να υπογράψουμε συνθήκη με την Τουρκία για τα πετρέλαια. Θα είναι η χαριστική βολή των πολιτικών μας σε μια χώρα που πέτυχε πολλά –αν και με πολλά εμα– χάρη στη δουλειά και υπομονή του ωραιότερου λαού του κόσμου.
Μετά τιμής
Οι Έλληνες Πολίτες (Ελλάδας και Εξωτερικού)
Υ.Γ. Πολλοί πολιτικοί θα πουν «δεν ήξερα, ή δεν ήταν ευθύνη μου». Και οι δύο δικαιολογίες δεν ελαφρύνουν τη θέση τους. Οι πολιτικοί που πραγματικά πάλεψαν και αναζήτησαν το καλό της χώρας μπήκαν στο περιθώριο χωρίς αξιώματα και τίτλους. Και τους αποκαλούν «γραφικούς». Κρίμα. Πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα.
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô