Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2011

AΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ

Τα ψέματα που σχετίζονται με τα διάφορά τέλη αρχίζουν από το ίδιο το όνομά τους. Ένα τέλος επιβάλλεται ως αντιστάθμισμα για μια υπηρεσία που προσφέρει το Δημόσιο ή ένας ΟΤΑ (π.χ. τέλη καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού κλπ). Τα ψευδεπίγραφο τέλος επιτηδεύματος είναι απλά ένας κεφαλικός φόρος που δεν έχει καμία σχέση με προσφερόμενες υπηρεσίες. Εξίσου ψευδεπίγραφη είναι και η εισφορά αλληλεγγύης, αφού τα ποσά που συλλέγονται γι’αυτήν θα καταλήξουν στις τσέπες των τοκογλύφων δανειστών-ντόπιων και ξένων. Η επιβολή των μέτρων αυτών είναι αντικοινωνική αφού καταληστεύουν τα χαμηλά εισοδήματα, βαθαίνουν την ύφεση και οδηγούν τη χώρα στη χρεωκοπία. Είναι επιπλέον αντισυνταγματική: το τέλος επιτηδεύματος είναι ένας κεφαλικός φόρος που επιβάλλεται σε μια κατηγορία φορολογουμένων (κατά παράβαση του άρθρου 78§1 Σ.-με την ίδια λογική αύριο π.χ. θα μπορούσε να επιβληθεί κεφαλικός φόρος 300 ευρώ για τους κατοίκους της Κρήτης) και μάλιστα ανεξάρτητα από τη φοροδοτική τους ικανότητα (κατά παράβαση του άρθρου 4§5 Σ.: ίδιο ποσό ο μεγαλοδικηγόρος με τον μαχόμενο, ίδιο ποσό ο εργοδότης με τον εργαζόμενό του- π.χ. ο εργοδότης δικηγόρος με τον μισθωτό του συνεργάτη).

Αντίστοιχα αντισυνταγματική είναι και η εισφορά αλληλεγγύης αφού καταβάλλεται μόνο από τα φυσικά και όχι από τα νομικά πρόσωπα (που έχουν και μεγαλύτερη φοροδοτική ικανότητα), επιβαρύνει τους πιο συνεπείς φορολογούμενους και όχι τους κατά συνήθεια φοροδιαφεύγοντες, ενώ επιπλέον υπολογίζεται και επί αυτοτελώς φορολογούμενων εισοδημάτων (π.χ. τόκων, μερισμάτων κλπ) που μόνο προαιρετικά δηλώνονται με τη φορολογική δήλωση.

Για όλους αυτούς τους λόγους έχουμε κάθε δικαίωμα να αρνηθούμε την πληρωμή των τελών. Και για ένα ακόμα σημαντικότερο. Η κυβέρνηση και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα στηρίζονται πάνω στην είσπραξη αυτών των τελών (και γι’αυτό προσπαθούν να την επιβάλλουν με κάθε μέτρο, όπως με τον συμψηφισμό της επιστροφής φόρων ή την απ’ευθείας παρακράτηση από τους μισθούς). Ένα μαζικό κίνημα πολιτικής ανυπακοής μπορεί να τους κλυδωνίσει και σε συνδυασμό με τις απεργίες και τις καταλήψεις στους χώρους δουλειάς να τους ανατρέψει.

H κυβέρνηση προσπαθεί να αποφύγει αυτό το ενδεχόμενο κατατρομοκρατώντας τον κόσμο. Η τερατολογία που διαδίδεται από διάφορα παπαγαλάκια είναι ενδεικτική

Ψέμα 1ο Εάν δεν πληρώσουμε τα τέλη θα μας κλείσουν φυλακή.

Σύμφωνα με το άρθρο 25 ν.1882/90, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 ν.3943/2011 αδίκημα πλημμεληματικού χαρακτήρα θεωρείται η μη καταβολή βεβαιωμένων χρεών άνω των 5.000 ευρώ πέραν των 4 μηνών. H πράξη παραμένει ατιμώρητη αν εξοφληθεί το χρέος. Η διάταξη που θεωρεί αυτόφωρο το αδίκημα είναι αντισυνταγματική (αντίθετη στα άρθρα 2§1 και 7§1 Σ), ενώ και με την εγκύκλιο 1/2011 του Εισαγγελέα ΑΠ συνιστάται η εφαρμογή του αυτοφώρου μόνο στις κακουργηματικές πράξεις (φοροδιαφυγή άνω των 150.000 ευρώ, για τον ΦΠΑ 75.000 ευρώ)

Ψέμα 2ο Οσοι είμαστε επαγγελματίες δεν θα μπορούμε να δουλέψουμε, αφού δεν θα μας θεωρούν φορολογικά στοιχεία.

Σύμφωνα με το άρθρο 36 παράγραφος 8α του ΚΒΣ ο προϊστάμενος της ΔΟΥ δεν θεωρεί στοιχεία όταν υφίσταται ληξιπρόθεσμη οφειλή άνω των 6.000 ευρώ. Για τον υπολογισμό της οφειλής δεν λαμβάνονται υπόψη οι προσαυξήσεις.

Ψέμα 3ο Εάν δεν πληρώσουμε θα μας πάρουν τους μισθούς και τις συντάξεις και δεν θα χουμε να φάμε

Σύμφωνα με το άρθρο 31 του ΚΕΔΕ (Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων) δεν επιβάλλεται κατάσχεση σε μισθό, σύνταξη ή άλλη περιοδική παροχή που είναι κατώτερη των 1.000 ευρώ. Είναι δυνατή η κατάσχεση μέχρι του ¼ μισθού ή σύνταξης, εφόσον αυτό που απομένει δεν είναι κατώτερο από 1.000 ευρώ.

Ψέμα 4ο Εάν δεν πληρώσουμε τα τέλη θα μας πάρουν τα σπίτια.

Σύμφωνα με την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 Σ.), δεν μπορεί να ληφθεί το επαχθές μέτρο της κατασχέσεως ακινήτου μεγάλης αξίας για την εξόφληση μικρής απαιτήσεως, αν ο σκοπός αυτός μπορεί να επιτευχθεί με ηπιότερα και αποτελεσματικότερα μέτρα

Ποια εντέλει είναι η συνέπεια της μη πληρωμής:

1η συνέπεια: Οποιος δεν πληρώσει επιβαρύνεται με 1% προσαύξηση το μήνα επί του ποσού (άρθρο 6 ΚΕΔΕ). Δηλαδή αν οφείλει τέλος επιτηδεύματος (και αυτό δεν κριθεί αντισυνταγματικό) επιβαρύνεται με 3 ευρώ μηνιαίως

2η συνέπεια: Οποιος δεν πληρώσει δεν μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα προκειμένου να εισπράξει χρήματα από το Δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ για ποσά άνω των 1.500 ευρώ. Για την ακρίβεια σύμφωνα με την ΠΟΛ 1124/27-5-11 στην περίπτωση αυτή εκδίδεται βεβαίωση οφειλής και είτε το οφειλόμενο ποσό συμψηφίζεται είτε καταβάλλεται από τον οργανισμό πληρωμής στην εφορία. Σε περίπτωση που τα χρήματα εισπράττονται μέσω της εφορίας, αυτή προβαίνει σε συμψηφισμό και για οφειλές που είναι κατώτερες των 1.500 ευρώ (ΑΥΟ 1109793/6134-11/0016/ΠΟΛ 1223/24-11-99). Στην κατηγορία αυτή δεν υπάγονται μισθωτοί ή συνταξιούχοι των ανωτέρω φορέων ή αγρότες για την είσπραξη αποζημιώσεων ή επιχορηγήσεων και επιδοτήσεων

3η συνέπεια: Οποιος δεν πληρώσει δεν μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα για να πουλήσει το ακίνητό του (ΠΟΛ 1223/24-11-99).Για την ακρίβεια σύμφωνα με την ΠΟΛ 1124/27-5-11 στην περίπτωση αυτή εκδίδεται βεβαίωση οφειλής και το ποσό που οφείλεται παρακρατείται από το τίμημα του ακινήτου. Ο αγοραστής δεν υποχρεούται να προσκομίσει φορολογική ενημερότητα.

Σε κάθε περίπτωση αν το χρέος ρυθμισθεί και καταβληθεί η πρώτη δόση εκδίδεται φορολογική ενημερότητα ισχύος ενός μηνός (ΠΟΛ 1047/28-2-2008) και θεωρούνται φορολογικά στοιχεία

Συνεπώς ακόμα κι αν κάποιος δεν πληρώσει, η τυχόν οφειλή θα καταβληθεί στις ανωτέρω περιπτώσεις είτε μέσω του τιμήματος του ακινήτου, είτε μέσω συμψηφισμού

Η αλήθεια είναι ότι όσοι δεν θα πληρώσουν δεν είναι υποχρεωμένοι ούτε προσφυγή να κάνουν, ούτε να υποβάλουν δήλωση αδυναμίας πληρωμής στην εφορία (την οποία μάλιστα δεν είναι υποχρεωμένη να δεχθεί η εφορία). Κανονικά εάν ήμασταν σε ένα πραγματικό κράτος δικαίου η απόφαση ενός δικαστηρίου ότι ένα τέλος είναι αντισυνταγματικό θα έπρεπε να ενεργεί υπέρ όλων και με νεότερη νομοθετική ρύθμιση να επιστρέφονται σε όσους κατέβαλαν τα ποσά ως αχρεωστήτως καταβληθέντα ή να συμψηφίζονται με νεότερες οφειλές. Επειδή όμως βρισκόμαστε στην Ελλάδα, το Κράτος επικαλείται συνήθως ότι η δικαστική απόφαση ενεργεί μόνο υπέρ του διαδίκου που την κέρδισε και αρνείται την επιστροφή των ποσών ή σε εξαναγκάζει σε καινούργιες δικαστικές ενέργειες. Θα ήταν συνεπώς χρήσιμο όσοι έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν τουλάχιστον προσφυγή κατά του επιβαλλόμενου τέλους. Μαζί με τα ανωτέρω ψέματα κυκλοφορούν λοιπόν και διάφορες άλλες τερατωδίες που προσπαθούν να αποτρέψουν όσους θέλουν να μην πληρώσουν από το να κάνουν προσφυγή.

Ψέμα 1ο Για να καταθέσω προσφυγή πρέπει να πληρώσω το τέλος (ή το ½ αυτού)

Ουδέν αναληθέστερο: η άσκηση της προσφυγής δεν αναστέλλει μεν την υποχρέωση καταβολής του ποσού (για να ανασταλεί η υποχρέωση καταβολής πρέπει κάποιος να καταθέσει σχετική αίτηση αναστολής και να του χορηγηθεί), πλην όμως η καταβολή του ποσού ή μέρους αυτού δεν αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την κατάθεση ή την εκδίκαση της προσφυγής (η καταβολή του ½ του ποσού αποτελεί προϋπόθεση μόνο για την άσκηση έφεσης κατά της απόφασης που θα εκδοθεί και φυσικά μόνο επί του ποσού που θα καθορίζεται ως καταβλητέο με τη δικαστική απόφαση -άρθρο 93§3 Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, όπως τροποποιήθηκε με τον ν.3900/2010)

Ψέμα 2ο Η προσφυγή είναι πανάκριβη

Η αλήθεια είναι ότι η προσφυγή είναι πάμφτηνη. Το παράβολο για την προσφυγή είναι 2% επί του ποσού του φόρου που προσβάλλεται. Το 1/3 του ποσού του παραβόλου καταβάλλεται με την κατάθεση της προσφυγής και τα 2/3 κατά την εκδίκαση (άρθρο 277§3-4 ΚΔΔ). Κατώτατο όριο παραβόλου δεν προβλέπεται. Συνεπώς εάν κάποιος οφείλει τέλος επιτηδεύματος πρέπει να καταβάλει παράβολο 6 ευρώ (2% Χ 300 ευρώ) από τα οποία 2 ευρώ με την κατάθεση και 4 ευρώ κατά την εκδίκαση.

Η προσφυγή κατατίθεται στο αρμόδιο δικαστήριο (Διοικητικό Πρωτοδικείο) και πρέπει απαραίτητα να επιδοθεί με δικαστικό επιμελητή εντός προθεσμίας 20 ημερών από την λήξη της προθεσμίας άσκησής της και στην εφορία (άρθρο 126§1 ΚΔΔ).

Ψέμα 3ο Πρέπει να πληρώσω αμοιβή δικηγόρου

Για ποσά μέχρι 580 ευρώ δεν απαιτείται παράσταση δικηγόρου (άρθρο 27§2α ΚΔΔ)

Ψέμα 4ο Η προθεσμία άσκησης της προσφυγής έχει λήξει

Κυκλοφορεί η ψευδής φήμη ότι όποιος ήθελε να κάνει προσφυγή έπρεπε να την ασκήσει μέχρι την προθεσμία πληρωμής της πρώτης δόσης. Η προθεσμία για την άσκηση προσφυγής είναι 60 ημέρες από την ημέρα που θα λάβει κανείς το σχετικό πολυεκκαθαριστικό (άρθρο 66 ΚΔΔ)

Περαιτέρω, όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα μπορεί να καταθέσει και αίτηση αναστολής της καταβολής του φόρου (το παράβολο στοιχίζει 100 ευρώ) αρκεί να μην έχει καταβάλει το φόρο (άρθρο 202 ΚΔΔ).

Σε κάθε περίπτωση βέβαια επισημαίνουμε ότι το ζήτημα δεν είναι πρωτίστως δικαστικό, αλλά πολιτικό. Η ανατροπή της κυβέρνησης και της πολιτικής του Μνημονίου είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να μπει φραγμός στην αναίρεση των κοινωνικών κατακτήσεων και συμβιβασμών μιας προηγούμενης περιόδου και στην καταβαράθρωση των λαϊκών στρωμάτων. Αποτελεί συνεπώς καθήκον όλων μας, δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών, δικαστικών υπαλλήλων να συστρατευτούμε με τις απεργίες και τις καταλήψεις των εργαζομένων, να συσπειρωθούμε σε λαϊκές συνελεύσεις και επιτροπές γειτονιάς που θα δημιουργήσουν ένα ευρύ δίκτυο αλληλεγγύης, αντίστασης και ανατροπής.

Κατεβάστε εδώ το πρότυπο προσφυγής εισφοράς και τέλους
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΑΘΗΝΑΣ

Και πάλι Μπαρόζο, Ρόμπαϊ υπέρ «απαραίτητης συναίνεσης»

Oι «ισορροπιστές» των Βρυξελλών, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν Βαν Ρόμπαϊ και ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζοζέ Μπαρόζο, κάλεσαν για ακόμη μία φορά χθες όλες τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας «να βρουν την απαραίτητη συναίνεση γιατί το διακύβευμα αφορά την ίδια την επιβίωση της Ελλάδας».

Σε κοινή συνέντευξη που έδωσαν χθες από τις Κάνες, ο Χ.β. Ρομπάι διαβεβαίωσε ότι η ομάδα των 20 (G20) στηρίζει τις αποφάσεις της ευρωζώνης για την Ελλάδα. Φρόντισε όμως να επισημάνει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για οποιαδήποτε περαιτέρω βοήθεια προς τη χώρα είναι η έγκριση των αποφάσεων της 27ης Οκτωβρίου.

«Θέλουμε να παραμείνει η Ελλάδα στο ευρώ» είπε ο Ζ. Μπαρόζο, για τον οποίο όμως η Αθήνα πρέπει να τηρήσει τις δεσμεύσεις που ανέλαβε στο πλαίσιο της συμφωνίας της 27ης Οκτωβρίου. Χαρακτήρισε «κλειδί» την εθνική ενότητα για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων δυσκολιών και αναγνώρισε ότι «η αβεβαιότητα μετά τις δηλώσεις Παπανδρέου για διεξαγωγή δημοψηφίσματος δεν βοήθησε. Σήμερα όμως, πρόσθεσε, είμαστε δυνατότεροι μετά τις εξελίξεις». Ο πρόεδρος της Επιτροπής εξέφρασε την πεποίθησή του «ότι η Ελλάδα θα εφαρμόσει τη συμφωνία της 27ης Οκτωβρίου. Αλλωστε, παρατήρησε, αυτό το μήνυμα πήραμε όχι μόνο από τον Γ. Παπανδρέου αλλά και απ' όλο το πολιτικό σύστημα».

Ιρλανδία: Προς νέα μέτρα για τη μείωση του ελλείμματος


Ποσό 12,4 δισ. ευρώ χρειάζεται η Ιρλανδία τα επόμενα τέσσερα χρόνια για να επιτύχει τους στόχους μείωσης του ελλείμματος, ενώ η ανάπτυξη αναμένεται να είναι χαμηλότερη από το αναμενόμενο το 2012, ανακοίνωσε το ιρλανδικό υπουργείο Οικονομικών.

Το δημόσιο έλλειμμα θα πρέπει να μειωθεί στο 10,3% ΑΕΠ το τρέχον έτος, έναντι 32,4% το 2010, ενώ η χώρα έχει δεσμευτεί να το κατεβάσει στο 8,6% το 2012, και κάτω από 3% το 2015.

Για την επίτευξη των στόχων αυτών, η Ιρλανδία χρειάζεται ένα σύνολο 12,4 δισ. ευρώ επιπλέον για την περίοδο 2012-2015, από τα οποία τα 7,75 δισ ευρώ από περικοπές των δαπανών και 4,65 δισ. από αύξηση των εσόδων.

Αυτό μεταφράζεται σε ένα ποσό 3,8 δισ ευρώ που θα εξευρεθεί μέσω μιας μείωσης των δαπανών και αύξησης των φόρων στον προϋπολογισμό του 2012, που θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα.

Το Δημόσιο έχει «παγώσει» τις εσωτερικές πληρωμές

Το ποσό των «ανελαστικών» δαπανών που οφείλει να εξασφαλίσει το Δημόσιο μέχρι και το Δεκέμβριο ανέρχεται σε 7,1 δισ. ευρώ.

Σε άτυπη εσωτερική στάση πληρωμών για τρέχουσες λειτουργικές δαπάνες έχει οδηγήσει το υπουργείο Οικονομικών η καθυστέρηση της καταβολής της 6ης δόσης του δανείου από το μηχανισμό στήριξης ύψους 8 δισ. ευρώ.

Οι εντολές που έχουν δοθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους είναι η έγκριση κονδυλίων μόνο για τα άκρως απαραίτητα, ενώ ακόμα και αν είναι επιτυχής η έκβαση της δημοπρασίας των εξάμηνων εντόκων γραμματίων την προσεχή Τρίτη, δεν θα ενισχύσει τα ταμιακά διαθέσιμα, αφού θα αναχρηματοδοτηθεί παλαιότερη έκδοση τίτλων που λήγουν.


Η κατάσταση στα δημόσια ταμεία επιδεινώνεται και από τη μείωση που εξακολουθούν να εμφανίζουν τα δημόσια έσοδα. Τον Οκτώβριο μειώθηκαν κατά 7% και η «μαύρη τρύπα» έφτασε στο ποσό των 2,4 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τον τελευταίο στόχο του ΥΠΟΙΚ λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων και κυρίως της παράτασης που χορηγήθηκε για τις πληρωμές των εισφορών.

Το ύψος των ταμιακών διαθεσίμων έχει εξανεμιστεί δεδομένου ότι η 6η δόση των 8 δισ. ευρώ έπρεπε να καταβληθεί κανονικά εντός του Σεπτεμβρίου.

Ομως μεσολάβησε η άτακτη φυγή της τρόικας τα μεσάνυχτα της 1ης Σεπτεμβρίου, μετά τις διαφωνίες με τον υπουργό Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλο, καθυστέρησε η επάνοδός της και η έκδοση της έκθεσης που άναβε το «πράσινο» φως για την εκταμίευση της 6ης δόσης.

Ο υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, διαβεβαίωσε το Γερμανό ομόλογό του για την εφαρμογή του προγράμματος.

Παρ' όλα αυτά και παρά την έγκριση από το άτυπο Eurogroup, καθώς αποτελεί μέσο πίεσης από την πλευρά των δανειστών προς την κυβέρνηση, να εφαρμόσει τα συμφωνηθέντα, ενώ εσχάτως τη χρησιμοποιούν ως μέσο πίεσης για την ψήφιση από τη Βουλή της νέας δανειακής σύμβασης, το κείμενο της οποίας ακόμα είναι άγνωστο.

Σε όλη αυτή την περίοδο, στο δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου η κάλυψη των τρεχουσών αναγκών του Δημοσίου γίνεται με τα εισπραττόμενα έσοδα, αλλά επειδή οι δαπάνες είναι υψηλότερες των εσόδων χρησιμοποιούνται με φειδώ και τα ταμιακά αποθέματα. Στο τέλος του Αυγούστου τα ταμιακά αποθέματα του Δημοσίου στην Τράπεζα της Ελλάδος ήταν 4,8 δισ. ευρώ, αλλά σήμερα κινούνται στο επίπεδο του 1 δισ. ευρώ.

Ανελαστικές δαπάνες 7,1 δισ.

Στο πλαίσιο αυτό οι πληρωμές από την πλευρά του Δημοσίου γίνονται με το «σταγονόμετρο» με ιεράρχηση κατ' αρχήν μισθών και συντάξεων του Δημοσίου, επιχορηγήσεις ταμείων για την καταβολή συντάξεων και πληρωμές τόκων του χρέους και χρεολυσίων. Σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες δαπανών υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις, γεγονός το οποίο διογκώνει το ύψος των ληξιπρόθεσμων χρεών του Δημοσίου προς τους ιδιώτες.


Καθυστερούν, δηλαδή, ποσά για πληρωμές προμηθευτών του Δημοσίου, για λειτουργικές δαπάνες, ενώ το μεγαλύτερο χτύπημα δέχονται οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Μέχρι και τον περασμένο Σεπτέμβριο οι δαπάνες του ΠΔΕ ανήλθαν σε 3,5 δισ. ευρώ, στο σύνολο του έτους το ποσό πρέπει να διαμορφωθεί σε 7,55 δισ. ευρώ, δηλαδή σε διάστημα τριών μηνών να καταβληθούν σχεδόν 4 δισ. ευρώ που θεωρείται αδύνατο. Εξάλλου, η δημοσιονομική στενότητα οδήγησε ήδη στην περικοπή του ύψους του ΠΔΕ από 8,5 σε 7,55 δισ. ευρώ το 2011.

Σημειώνεται ότι το ύψος των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο μέχρι και το τέλος του Σεπτεμβρίου ήταν 6,52 δισ. ευρώ, ενώ το μεγαλύτερο τμήμα το οφείλουν ασφαλιστικά Ταμεία 2,65 δισ. ευρώ, νοσοκομεία 1,7 δισ. ευρώ και υπουργεία 940 εκατ. ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία του προϋπολογισμού, το υπ. Οικονομικών επιζητεί να εξασφαλίσει ποσό ύψος 3,8 δισ. ευρώ, που είναι το κόστος της πληρωμής των μισθών και των συντάξεων στο δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου, ποσό ύψους 1 δισ. ευρώ, για πληρωμές τόκων και 2,3 δισ. ευρώ για χρεολύσια ομολόγων.

Δηλαδή το ποσό των «ανελαστικών» δαπανών του Δημοσίου, που οφείλει να εξασφαλίσει το Δημόσιο μέχρι και το Δεκέμβριο, είναι 7,1 δισ. ευρώ, ώστε να αποτραπούν τα χειρότερα, δεδομένου ότι η αναβολή πληρωμής των συγκεκριμένων κατηγοριών κονδυλίων θα φέρει τη χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Ελληνικές επαφές και διαβεβαιώσεις

Η δυσπιστία που επικρατεί στις Βρυξέλλες για την υλοποίηση του προγράμματος οδήγησε τον υπουργό Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο σε ένα νέο κύκλο τηλεφωνημάτων με τους επικεφαλής των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας, τους οποίους διαβεβαίωσε ότι οι δεσμεύσεις ισχύουν και θα ικανοποιηθούν από την ελληνική πλευρά.

Αμέσως μετά, το υπουργείο Οικονομικών έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση, με την οποία εξηγούσε ότι όντως στην ατζέντα του Eurogroup και του Ecofin δεν θα γίνει η έγκριση των 8 δισ. ευρώ της έκτης δόσης του πρώτου δανείου γιατί αυτή έχει ήδη εγκριθεί μαζί με την απόφαση της 26ης Οκτωβρίου.

Παράλληλα βέβαια δικαιολογούσε και την καθυστέρηση της σχετικής απόφασης από το διοικητικό συμβούλιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου τονίζοντας ότι ο οργανισμός έχει ξεκαθαρίσει ότι προϋπόθεση για την έγκριση της δόσης είναι η υιοθέτηση του συνόλου των μέτρων που είχαν συμφωνηθεί κατά την πέμπτη αξιολόγηση του μνημονίου.

Το μόνο αισιόδοξο σημείο είναι ότι ανεξάρτητα από τη συμφωνία, οι διαπραγματεύσεις του IIF με τις εμπορικές τράπεζες για τη συμμετοχή των ιδιωτών πιστωτών στη διαγραφή του 50% του ελληνικού χρέους που έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους συνεχίζονται ανεπηρέαστες από τις πολιτικές εξελίξεις.

Στενεύουν τα περιθώρια για αποδοχή της συμφωνίας

Υιοθέτηση άμεσα της συμφωνίας ή αλλιώς μη συμφωνία θα είναι το νέο «τελεσίγραφο» που αναμένεται να δώσουν προς τον Ελληνα υπουργό Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο, οι υπουργοί Οικονομικών που θα συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Eurogroup και Ecofin τη Δευτέρα και την Τρίτη.

Οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης αναμένεται, αυτή τη φορά, να βάλουν στο τραπέζι και το θέμα της χρεοκοπίας και της εξόδου από το ευρώ [EUR=X] Σχετικά άρθρα . Αναμένεται να ξεκαθαρίσουν ότι, χωρίς σύντομη λύση στο πολιτικό θέμα που υπάρχει με την Ελλάδα και την εξασφάλιση ενός βαθμού συναίνεσης για την υλοποίηση του προγράμματος, δεν υπάρχει πλέον συμφωνία στην οποία θα πρέπει να βασίζεται η Ελλάδα.

Ανώτατα στελέχη απέκλειαν το ενδεχόμενο η Ευρωζώνη να «γυρίσει την πλάτη στην Ελλάδα», αν δεν υπάρχει σύντομα ξεκαθάρισμα στο πολιτικό σκηνικό. Ακόμη κι αν η σημερινή αστάθεια συνεχιστεί, σημείωναν ότι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι μια αναδιαμόρφωση, αλλά όχι μια ακύρωση της αρχικής συμφωνίας.

Πάντως, το κλίμα που θα αντιμετωπίσει ο κ. Βενιζέλος έχει αρχίσει να διαμορφώνεται από την ομάδα των τεχνοκρατών που προετοιμάζουν τις Συνόδους των υπουργών Οικονομικών και όπου, εκ μέρους της Ελλάδας, συμμετείχε ο πρόεδρος του Σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, Γιώργος Ζανιάς.

Οι συναντήσεις των τεχνοκρατών συνέπεσαν χρονικά με τη νέα πολιτική κρίση που προκάλεσε η απόφαση του πρωθυπουργού για τη διενέργεια δημοψηφίσματος, που θα νομιμοποιούσε ή θα απέρριπτε το νέο πακέτο διάσωσης της Ελλάδας.

Η ομάδα των τεχνοκρατών ζητούσε από τον Ελληνα εκπρόσωπο να ξεκαθαρίσει τη θέση του σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δεσμεύσεων της Ελλάδας πριν από την ενεργοποίηση της συμφωνίας της 26ης Οκτωβρίου, κάτι που ήταν αδύνατο να συμβεί, δεδομένου ότι κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει τις πολιτικές εξελίξεις.

Containerships: Πόλεμος τιμών - υπερπροσφορά ασκούν πιέσεις στους ναύλους


Μεγάλες απώλειες μετρούν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών σε δύο από τις κυριότερες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές.

Από τη μία στο εμπόριο Απω Ανατολής με τη δυτική ακτή των ΗΠΑ ήδη τέσσερις μικρές εταιρείες έχουν αναγκασθεί να αποσυρθούν, αφού οι ζημιές για όλο το 2011 υπολογίζεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alpha Liner, ότι θα φτάσουν τα 800 εκατ. δολάρια. Οπως επισημαίνεται από το ναυλομεσιτικό οίκο, παρά την απόσυρση χωρητικότητας η χαμηλή ζήτηση θα κρατήσει τους ναύλους σε διαρκή πίεση.

Αλλά και στο θαλάσσιο εμπόριο από την Απω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη επί της ουσίας η κατάσταση είναι όμοια αν και διαφέρουν οι λόγοι. H Alpha Liner τονίζει ότι στη συγκεκριμένη διαδρομή οι εταιρείες έχουν παγιδευτεί σε έναν «καταστροφικό πόλεμο τιμών», ενώ η απόσυρση χωρητικότητας κυμαίνεται σε πολύ μικρότερα επίπεδα από ό,τι στην άλλη πλευρά του πλανήτη.

Αν και ζημιές στην Απω Ανατολή-Βόρεια Ευρώπη αναμένεται να είναι εξίσου μεγάλες με εκείνες για του Ειρηνικού οι ναυτιλιακές εταιρείες φαίνεται να είναι απρόθυμες να αποσύρουν την πλεονάζουσα χωρητικότητα.

Στη γραμμή ’πω Ανατολή-Βόρεια Ευρώπη η πτώση των ναύλων στη spot αγορά έχει φτάσει το 54% σε σχέση με τις αρχές του έτους, ενώ αντίστοιχα σε ποσοστό 24% φτάνει η μείωση στη γραμμή Απω Ανατολή-δυτικές ΗΠΑ.

Χαρακτηριστικό είναι και το σχόλιο της Braemar Seascope η οποία επισημαίνει ότι: «Οι ναύλοι εξακολουθούν να επηρεάζονται από τις αρνητικές επιπτώσεις της ανισορροπίας που καταγράφεται στην προσφορά και τη ζήτηση χωρητικότητας, και η οποία δεν παρουσιάζει κανένα σημάδι καλυτέρευσης».

Αν και πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έδειξαν άνοδο των μεγεθών τους στο τρίτο τρίμηνο του έτους, η σταθερότητα στη ροή των ναυλώσεων σε συνδυασμό με τη μεγάλη αύξηση του ανταγωνισμού συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση των ναύλων, σημειώνει η Braemar.

Τα containerships τύπου panamax (4.500 teu) έχουν δεχτεί τις μεγαλύτερες πιέσεις, το τελευταίο διάστημα λόγω και της προσπάθειας αναδιάρθρωσης των στόλων και των γραμμών, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να εντάξουν πολύ μεγάλης χωρητικότητας πλοία στις μεγάλες εμπορικές γραμμές.

Για τα ακόμα μικρότερα containerships των 2.800 teu περίπου η ναυλαγορά παραμένει σταθερή, ενώ τα πλοία χωρητικότητας από 1.100 μέχρι 1.700 teu δείχνουν τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στην πίεση από την ανισορροπία στην αγορά.

Σύμφωνα με την Braemar, οι προκλήσεις για την αγορά εν όψει της χειμερινής περιόδου είναι πολλές. Οι πλοιοκτήτες εστιάζουν τις προσπάθειές τους στο να εξασφαλίσουν απασχόληση για τα πλοία τους, με την προοπτική όμως να είναι και πάλι ανοικτά μετά το κινεζικό νέο έτος που αναμένεται η ανάκαμψη της ζήτησης.

Ανισορροπίες

Ο πρόεδρος της Cosco, Capt. Wei Ziafou, μιλώντας σε συνέδριο αναφέρθηκε στις ανισορροπίες που ταλανίζουν τη ναυτιλιακή και ναυπηγική βιομηχανία, όπως η υπερπροσφορά χωρητικότητας σε σχέση με τη ζήτηση, η αύξηση του κόστους λειτουργίας σε σχέση με τη μείωση των εσόδων αλλά και η κατανομή των εσόδων στη ναυτιλιακή αλυσίδα.

Ως λύση πρότεινε την ορθολογική ανάπτυξη των ναυτιλιακών εταιρειών, τη βελτιστοποίηση της στρατηγικής τους και της δομής τους καθώς και την από κοινού προσπάθεια ανάπτυξης του κλάδου.

Στον Παπούλια για κυβέρνηση εθνική ενότητας.

Tον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια επισκέπτεται στις 12:00 το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, στο Προεδρικό Μέγαρο.

Στις 12 στον Παπούλια ο Παπανδρέου

Η συνάντηση, όπως δήλωσε χθες από το βήμα της Βουλής ο κ. Παπανδρέου, γίνεται για να τον ενημερώσει για την απόφαση του να ξεκινήσουν διαβουλεύσεις με όλα τα κόμματα για το σχηματισμό νέας κυβέρνησης ευρύτερης στήριξης.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)