Γκολαντιές. menou
- Home
- Φορολογικό
- Νέες Συντάξεις ΕΦΚΑ
- Νέες Συντάξεις Δημοσίου
- Νέες Συντάξεις Ιδιωτικού Τομέα
- Νέες Συντάξεις Χηρείας
- Επικουρικές Συντάξεις
- Προσωπική Διαφορά
- Ασφαλιστικό ΙΚΑ
- Ασφαλιστικό ΔΕΚΟ-Αυτοαπασχολούμενων
- Συνταξιοδοτικό
- Στρατιωτικοί
- 6μηνα
- Σωματα Ασφαλείας
- Ιατροί/ΕΤΑΑ
- Eκπαιδευτικοί
- Δικηγόροι-Μηχανικοί
- Aποδείξεις Εφορίας
- Υπολογ.ΣύνταξηςΙΚΑ
- ΕΚΑΣ
- Εργασιακό
- Μητέρες
- Τεκμήρια
- Εντυπα ΙΚΑ
- ΦΠΑ Δικηγόρων
- Τaxisnet
- Oρια ΟΑΕΕ
- Πλασματικά
- Φ.Π.Α.
- Δημόσιο
- Φορολογικό
- Τεκμηρια
- Μισθοι-Συνταξεις 2011
- Δημόσιο και 65
- ΙΚΑ και Ενσημα
- Σύνταξη και Αναπηρία
- Διαδικασία Συντ/σης
- Αναγνώριση
- Μεταβίβαση
- Ερωταπαντήσεις
- About
Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012
Προϋποθέσεις Σύνταξης Ανσφάλιστου Υπερήλικα
Οι ανασφάλιστοι δικαιούνται σύνταξη από τον ΟΓΑ εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
►Είναι Έλληνες υπήκοοι ή Έλληνες το γένος.
►Μένουν μόνιμα στην Ελλάδα.
►Έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους.
►Δεν λαμβάνουν οι ίδιοι, αλλά ούτε και οι σύζυγοί τους, στην περίπτωση εγγάμων, σύνταξη ή άλλο περιοδικό βοήθημα από οποιαδήποτε πηγή, εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις οι οποίες αναφέρονται στη συνέχεια.
►Το ετήσιο εισόδημά τους από εργασία ή από οποιαδήποτε πηγή -ατομικό προκειμένου για μεμονωμένο άτομο και οικογενειακό προκειμένου για έγγαμους- να μην ξεπερνά το ύψος των ετήσιων βασικών συντάξεων που χορηγεί ο ΟΓΑ στον αγρότη ή στο αγροτικό ζευγάρι αντίστοιχα (4620 ευρώ για το μεμονωμένο άτομο και 9240 ευρώ για το ζευγάρι). Υπάρχουν κατηγορίες εισοδημάτων και συντάξεων που εξαιρούνται και δεν αποτελούν κώλυμα για τη χορήγηση σύνταξης σε ανασφάλιστους. Αυτές είναι:
α) Τα βοηθήματα ή άλλης μορφής οικονομικές ενισχύσεις που χορηγούνται σε αναξιοπαθούντα πρόσωπα από τα ειδικά προγράμματα του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας ή οποιουδήποτε άλλου φορέα (όπως π.χ. τα προγράμματα προσφύγων του ΟΗΕ).
β) Η σύνταξη που παίρνει ο ένας σύζυγος στην περίπτωση εγγάμων, από τον ΟΓΑ. Στην περίπτωση όμως αυτή οι ετήσιες συντάξεις που παίρνει ο ένας σύζυγος από τον ΟΓΑ συνυπολογίζονται στο οικογενειακό εισόδημα που θα συγκριθεί με τις ετήσιες συντάξεις του ΟΓΑ, προκειμένου να κριθεί αν ο άλλος δικαιούται σύνταξη ανασφάλιστου υπερήλικα.
γ) Η σύνταξη ή άλλο περιοδικό βοήθημα από οποιαδήποτε πηγή που παίρνουν οι ίδιοι οι αιτούντες ή και οι σύζυγοί τους, στην περίπτωση εγγάμων όταν είναι μικρότερη από το ποσό της βασικής σύνταξης που χορηγεί ο ΟΓΑ. Οι ετήσιες συντάξεις και στην περίπτωση αυτή συνυπολογίζονται στο εισόδημα.
Σε διάσταση…
Η συνταξιοδότηση του ενός συζύγου από άλλο φορέα ή τυχόν εισόδημά του που υπερβαίνει το ποσό των ετήσιων παροχών που χορηγεί ο ΟΓΑ δεν αποτελεί κώλυμα για τη συνταξιοδότηση του άλλου ως ανασφάλιστου υπερήλικα σε περίπτωση που αποδεδειγμένα βρίσκονται σε διάσταση επί μία τουλάχιστον πενταετία πριν από την υποβολή της αίτησης ή ο/η σύζυγος έχει εξαφανισθεί και δεν έχει δώσει σημεία ζωής επί τριάντα χρόνια.
Ευρωπαίοι πολίτες
Η σύνταξη ανασφάλιστων υπερηλίκων χορηγείται, εφόσον συντρέχουν και οι υπόλοιπες προϋποθέσεις και στους υπηκόους χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που μένουν μόνιμα στην Ελλάδα, καθώς και στους υπηκόους χωρών - μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης, που έχουν επικυρώσει τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη.
Τα δικαιολογητικά
1. Αίτηση-Δήλωση στο ειδικό έντυπο του ΟΓΑ (κατατίθεται στον Ανταποκριτή του ΟΓΑ του τόπου της μόνιμης κατοικίας του αιτούντος ή της αιτούσης)
2. Φωτοαντίγραφο (επικυρωμένο) και των δύο όψεων του δελτίου ταυτότητος του αιτούντος, της συζύγου (ή του συζύγου) και των παιδιών, τα οποία έχουν ηλικία κάτω των 18 ετών και υποχρεούνται να έχουν ταυτότητα.
3. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
4. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της αρμόδιας δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας (Δ 0 Υ) για το φόρο εισοδήματος (οι έγγαμοι υποβάλλουν κοινή φορολογική δήλωση), για το προηγούμενο της υποβολής της αίτησης-δήλωσης οικονομικό έτος. Σε περίπτωση που o ενδιαφερόμενος δεν υποχρεούται σε υποβολή φορολογικής δήλωσης, θα πρέπει να υποβάλει Υπεύθυνη Δήλωσή του θεωρημένη από την αρμόδια ΔΟΥ, ότι δεν υποχρεούται σε υποβολή φορολογικής δήλωσης.
Οι παρακάτω κατηγορίες προσώπων, εκτός των δικαιολογητικών που προαναφέρονται, πρέπει ακόμα να υποβάλουν κατά περίπτωση:
►Οι ασφαλισμένοι σε άλλο ασφαλιστικό φορέα, βεβαίωση του φορέα, από την οποία να προκύπτει o χρόνος ασφάλισης, το επάγγελμα για το οποίο ασφαλίστηκαν, αν παίρνουν ή όχι και αν δικαιούνται ή όχι σύνταξη.
►Οι συνταξιούχοι άλλου φορέα, απόκομμα επιταγής πληρωμής της σύνταξής τους από το οποίο να προκύπτει το είδος και το ποσό αυτής.
►Οι έγγαμοι των οποίων o σύζυγος συνταξιοδοτείται από άλλο ασφαλιστικό φορέα, αντίγραφο της απόφασης συνταξιοδότησης του συζύγου τους ή απόκομμα επιταγής πληρωμής της σύνταξής του.
►Οι έγγαμοι των οποίων o σύζυγος είναι/ ήταν ασφαλισμένος σε άλλον φορέα βεβαίωση του φορέα, από την οποία να προκύπτει o χρόνος ασφάλισης, το επάγγελμα για το οποίο ασφαλίστηκαν, αν παίρνουν ή όχι και αν δικαιούνται ή όχι σύνταξη.
►Οι αλλοδαποί ή ακαθόριστης υπηκοότητας Έλληνες το γένος, βεβαίωση ή άδεια παραμονής της Υπηρεσίας Αλλοδαπών για τη μόνιμη κατοικία τους στην Ελλάδα και την ιδιότητά τους ως ομογενών. Οι ομογενείς Αλβανικής υπηκοότητας απαιτείται να υποβάλλουν το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς που χορηγείται στα πρόσωπα αυτά από την Υπηρεσία Αλλοδαπών.
►Οι διαζευγμένοι:
α) διαζευκτήρια και
β) υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1959/1986, στην οποία ο αιτών πρέπει να δηλώνει αν παίρνει διατροφή και τι ποσό.
►Οι σύζυγοι που βρίσκονται σε διάσταση:
α) Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, στην οποία ο αιτών να δηλώνει, ότι βρίσκεται σε διάσταση και δεν κατοικεί στην ίδια στέγη με τον/ τη σύζυγό του, από ποια χρονολογία, αν παίρνει διατροφή και τι ποσό.
β) Ένορκη βεβαίωση δύο μαρτύρων σε Ειρηνοδίκη ή Συμβολαιογράφο ότι ο αιτών δεν κατοικεί στην ίδια στέγη με τον ή τη σύζυγό του, λόγω διάστασης, από ποια χρονολογία, αν παίρνει διατροφή και τι ποσό.
ΙΚΑ: Παράταση καταβολής εισφορών
Πέφτουν κι άλλο οι μισθοί, αλλά το ΔΝΤ θέλει και άλλους φόρους…
Κι όμως, παρόλο που όλα τα στοιχεία συγκλίνουν στο ότι οι Έλληνες θα γίνουν έτσι κι αλλιώς πιο φτωχοί στη διάρκεια της χρονιάς, το ΔΝΤ βρίσκεται σε …άλλο κόσμο ζητώντας, όπως αποκάλυψε το πρωί το protothema.gr νέα φοροκαταιγίδα από την κυβέρνηση με διπλασιασμό του ΦΠΑ σε πολλά είδη και υπηρεσίες, μπαράζ αυξήσεων στις αντικειμενικές αξίες, αύξηση φορολογίας στα μερίσματα, ακόμα και …Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο κρασί που πίνουν οι Έλληνες για να …ξεχάσουν!
Σε σχέση με τους μισθούς, λοιπόν, ο κ. Κουτρουμάνης επεσήμανε ότι το μισθολογικό κόστος έχει υποχωρήσει κατά 9,2 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2009(!) γεγονός που έχει ως συνέπεια απώλεια εσόδων για το ΙΚΑ κατά 4,2 δις ευρώ.
Είναι ενδεικτικό ότι λόγω της ραγδαίας ανεργίας οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ στο τέλος του 2012 θα είναι κατά 471.000 λιγότεροι σε σχέση με το 2008. Επιπροσθέτως, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό την επόμενη τριετία αναμένεται αύξηση του αριθμού των συνταξιούχων, η οποία σε συνδυασμό με το ότι το συνολικό κονδύλι για συντάξεις θα παραμείνει (;) σταθερό οδηγεί αναγκαστικά σε μείωση συντάξεων.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κουτρουμάνης:
-Στο τέλος του 2012 οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ θα είναι λιγότεροι κατά 471.000 σε σχέση με το 2008 λόγω ανεργίας (2.711.000 το 2008 ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις το 2012 θα είναι 2.240.000)
-Μισθολογικό κόστος : από 36 δις ευρώ το 2009 θα πέσει σε 26,2 δις ευρώ το 2012. Όπως επισήμανε ο κ. Κουτρουμάνης «έχουμε απώλεια σε επίπεδο μισθών 9,2 δις ευρω που σημαίνει ότι για το ΙΚΑ η διαφορά αυτή είναι 4,2 δις ευρώ ανα έτος».
-Η μεταβολή του μισθού ανά άτομο, δηλαδή η μείωση αποδοχών ωρομισθίου και ημερομισθίου θα κλείσει στο τέλος του 2012 με μεταβολή της τάξης του 12,2% σε σχέση με το 2009 σύμφωνα τα στοιχεία του ΙΚΑ. Το 2012 σύμφωνα με τις προβλέψεις φαίνεται ότι θα έχουμε μείωση κατά 7% σε σχέση με ατομικές αποδοχές του 2011.
-Η ύφεση έχει επηρεάσει τα έσοδα των ταμείων κατά 6,7 δις ευρώ ετησίως.
-Υπάρχει αύξηση του αριθμού των συνταξιούχων που οφείλεται στο μεγαλύτερο αριθμό ασφαλισμένων που έχουμε στην πρώτη μεταπολεμική γενιά ενώ την επόμενη πενταετία θα αυξηθούν κατά 60 – 70 χιλιάδες οι νέοι συνταξιούχοι.
-Για να αντιμετωπιστούν οι μειώσεις στις εισφορές, η αύξηση της ανεργίας και των συνταξιούχων το υπουργείο προχωρά σε περαιτέρω μειώσεις στις δαπάνες υγείας που θα φτάσουν το 2012 στα 3,6 δις σε σχέση με το 2009
-Στις δαπάνες για κύρια σύνταξη ανέρχονται σε 250 εκατομμύρια ευρώ. Το συνολικό κονδύλι δεν θα μειωθεί θα μειωθούν όμως οι συντάξεις λόγω αύξησης των συνταξιούχων.
-Ο έλεγχος συντάξεων που έχει γίνει και από την απογραφή έχει οδηγήσει σε διακοπή 37.500 κύριων συντάξεων και περίπου 26.000 επικουρικών συντάξεων. Το ετήσιο όφελος από τον έλεγχο συντάξεων και την απογραφή, είναι της τάξης των 450 εκατ. ευρώ. Στην εισαγγελία έχουν αποσταλεί 650 φάκελοι προκειμένου να υπάρξει καταλογισμός ευθυνών και επιστροφή των χρημάτων. Προτεραιότητα όμως ήαν να διακοπεί η σύνταξη και αυτό φαίνεται να αποδίδει.
-Για το ΙΚΑ το 2011 οι αναπηρικές συντάξεις έχουν μειωθεί από 11,5% σε 10,5%
-Η ρύθμιση των οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία που προβλέπει την
καταβολή μικρών δόσεων και την προεξόφληση τρεχουσών εισφορών φάνηκε
ως η πιο αποδοτική καθώς από τα 45 εκατ. ευρω έχουμε πάει στα 80 με 82 εκατ. ευρω το μήνα.
-Η κατάσχεση εις χείρας τρίτων, που πλέον εφαρμόζεται και για οφειλές
κάτω του ενός εκ. ευρώ, αναμένεται να αυξήσει τα έσοδα προκειμένου να ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρω το μήνα.
-Προωθείται μείωση των ασφαλιστικών εισφορών έως 10%, με τη μορφή ριμπέιτ ανα εξάμηνο, εφόσον όμως οι επιχειρήσεις πληρούν τις εξής τρεις προϋποθέσεις:
1.Χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας, της οποίας η εφαρμογή μπορεί να ξεκινήσει μετά τις 20 Φεβρουαρίου, οπότε και ολοκληρώνεται η ηλεκτρονική διασύνδεση ΙΚΑ – ΣΕΠΕ – ΟΑΕΔ, βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία της κάρτας εργασίας
2.Ταυτόχρονη καταβολή από τις επιχειρήσεις μισθών, φόρου μισθωτών υπηρεσιών και εισφορών αποκλειστικά μόνο μέσω του τραπεζικού
συστήματος.
3.Απόλυτη συνέπεια στην καταβολή εισφορών.
Πυρ ομαδόν στην Τράπεζα της Ελλάδος από τα ασφαλιστικά ταμεία
Ήδη προς την τράπεζα έχουν αποστείλει εξώδικη διαμαρτυρία τα ασφαλιστικά ταμεία Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (πρώην ΤΣΜΕΔΕ, Νομικών, ΤΣΑΥ) και το ταμείο των εργαζόμενων στα Μέσα Ενημέρωσης (ΕΤΑΠ ΜΜΕ). Μάλιστα οι επαγγελματικές ομάδες που ασφαλίζονται στο ταμείο ΕΤΑΑ έχουν ζητήσει με μηνυτήρια αναφορά από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών την «επείγουσα ποινική διερεύνηση του τρόπου διαχείρισης από την Τράπεζα της Ελλάδος των αποθεματικών του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων»
Στην μηνυτήρια αναφορά υπογραμμίζεται ότι «τα αποθεματικά αρκετών δισ. ευρώ επενδύθηκαν με ανεξέλεγκτο τρόπο εκ μέρους της Τράπεζας της Ελλάδος σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια χωρίς την παραμικρή άδεια και ενημέρωση των διοικήσεων του ΕΤΑΑ».
Στο κατάλογο των δυσαρεστημένων προστέθηκαν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, όπως και η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, που απέστειλαν εξώδικα στην διοίκηση της Τράπεζας της Ελλάδος, επισημαίνοντας ότι θα διεκδικήσουν με δικαστικό τρόπο τις καταθέσεις τους στο ακέραιο.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κ. Μίχαλος καλεί τη διοίκηση της τράπεζας να διατηρήσει στο ακέραιο τις καταθέσεις του Επιμελητηρίου ύψους 11 εκατ. ευρώ τα οποία απομειώθηκαν σε 4,3 εκατ. και θα μειωθούν περαιτέρω με ενδεχόμενο «κούρεμα» των ομολόγων.
Ταυτοχρόνως ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, κ. Γ. Κασιμάτης σε δήλωσή του υπογραμμίζει ότι από τα στοιχεία που χορήγησε η Τράπεζα της Ελλάδος προκύπτει ότι στις 19.1.2012 η αξία του κατατεθειμένου αποθεματικού των Επιμελητηρίων στην Τράπεζα της Ελλάδος ανερχόταν σε 66,2 εκατ. ευρώ, ενώ η αγοραία αξία των κινητών αξιών όπου έχει επενδυθεί αυτό το αποθεματικό ανέρχεται σε 21,5 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο διαθέσιμο ανέρχεται μόλις σε 4,3 εκατ. ευρώ.
Η Ένωση επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματος για τη διεκδίκηση του συνόλου της αξίας των αποθεματικών.
Τα ασφαλιστικά ταμεία
Στο μεταξύ σε πλήρες οικονομικό αδιέξοδο οδηγούνται τα ασφαλιστικά ταμεία, εξαιτίας του «κουρέματος» των ελληνικών ομολόγων, αλλά και της αναμενόμενης επιδείνωσης της οικονομικής κρίσης, που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωσης των ετήσιων εσόδων του ασφαλιστικού συστήματος.
Η απομείωση της περιουσίας των ταμείων κατά 12 δισ. ευρώ, μετά το «κούρεμα» των ομολόγων, η «ισοπέδωση» των τιμών των τραπεζικών - κυρίως - μετοχών που απαρτίζουν το χαρτοφυλάκιό τους, αλλά και η συνεχής μείωση των εισροών από εισφορές - εξαιτίας της υψηλής ανεργίας και της μείωσης των μισθών - «σφίγγουν την θηλιά» γύρω από τα ασφαλιστικά ταμεία και καθιστούν πλέον αναπόφευκτη τη λήψη νέων μέτρων και την εκ νέου περικοπή των παροχών (συντάξεων και περίθαλψης).
Οι απώλειες της περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων φθάνουν τα 12 δισ. ευρώ, καθώς το σύνολο των επενδύσεών τους σε τίτλους του ελληνικού δημοσίου πλησιάζουν τα 24 δισ. ευρώ. Από αυτά μόνο τα 8 δισ. έχουν τοποθετηθεί με αποφάσεις των διοικήσεων των ταμείων, ενώ τα υπόλοιπα 16 δισ. ευρώ εμφανίζονται ως «διαθέσιμα» σε κοινό λογαριασμό όλων των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης στην Τράπεζα της Ελλάδος. Κάτι τέτοιο είναι υποχρεωτικό από την υφιστάμενη νομοθεσία.
Ωστόσο, η διοίκηση της κεντρικής τράπεζας έχει τοποθετήσει τα χρήματα αυτά σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, με δική της απόφαση, χωρίς δηλαδή να ζητηθεί η γνώμη των διοικήσεων των ταμείων. Οι τοποθετήσεις των 24 δισ. ευρώ σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου απέφεραν ετησίως στα ταμεία αποδόσεις (τόκους) ύψους 750 έως 800 εκατομμυρίων ευρώ. Με την απομείωση της αξίας των ομολόγων οι αποδόσεις θα «πέσουν» στα 350 έως 400 εκατομμύρια ευρώ. Την απώλεια αυτή προτίθεται να αναπληρώσει η κυβέρνηση - αυξάνοντας την κρατική επιχορήγηση προς τα ασφαλιστικά ταμεία - χωρίς ωστόσο να είναι σαφές κατά πόσο θα υπάρξει μερική - έστω - αναπλήρωση και της απώλειας της κινητής περιουσία τους.
Η Τράπεζα της Ελλάδος
Στο μεταξύ, η διοίκηση της Τράπεζας της Ελλάδος σε ανακοίνωσή της επισημαίνει πως είναι υποχρεωμένη από το νόμο να επενδύει τα αποθεματικά των ταμείων αποκλειστικά σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου (σε «κινητές αξίες του Ελληνικού Δημοσίου» κατά τη διατύπωση του νόμου) και μάλιστα άμεσα.
Η εγχώρια νομισματική αρχή, εξηγεί πως η διαχείριση του Κοινού Κεφαλαίου, το οποίο συνιστούν τα διαθέσιμα κεφάλαια των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Ασφαλιστικών Φορέων, δε διενεργείται ελεύθερα, αλλά αυστηρά εντός του πλαισίου που θέτει ο σχετικός νόμος (άρθρο 15, του νόμου 2469/1997).
Επιπλέον, η Τράπεζα της Ελλάδος επισημαίνει ότι παρέχει, όποτε ζητηθεί, κάθε πρόσφορη ενημέρωση, τόσο προς τους συμμετέχοντες στο Κοινό Κεφάλαιο φορείς.
Πέραν αυτού, κάθε εξάμηνο όλοι οι φορείς λαμβάνουν γραπτή ενημέρωση για τις προσόδους από τη διαχείρισή του, ενώ οι εξαμηνιαίες αποδόσεις του χαρτοφυλακίου του Κοινού Κεφαλαίου αναφέρονται στον δικτυακό τόπο της Τράπεζας της Ελλάδος.
Στο 30% η ανασφάλιστη εργασία
Τα παραπάνω προέκυψαν από ελέγχους της Ειδικής Υπηρεσίας, που πραγματοποιήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2011.
Ελέγχθηκαν συνολικά 21.063 επιχειρήσεις όλων των κατηγοριών, από τις οποίες διαπιστώθηκε ότι 1.313 επιχειρήσεις, αν και απασχολούσαν προσωπικό, δεν τηρούσαν Μητρώο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (αναπόγραφες-ποσοστό 6%), ούτε είχαν ενημερώσει άλλες αρμόδιες υπηρεσίες για το απασχολούμενο προσωπικό τους (Επιθεώρηση Εργασίας- ΟΑΕΔ .
Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε η απασχόληση 20.567 ανασφάλιστων εργαζομένων (8.225 αλλοδαποί- 12.342 ημεδαποί) σε σύνολο 68.345 απασχολουμένων που καταγράφηκαν στους επιτόπιους ελέγχους (30% ανασφάλιστοι απασχολούμενοι), ενώ καταλογίσθηκαν 9.216 παραβάσεις σε ισάριθμες επιχειρήσεις και επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 11.632.000 ευρώ.
Από τους καταγεγραμμένους ανασφάλιστους από την ΕΥΠΕΑ, το 40% είναι αλλοδαποί που διαφεύγουν οποιασδήποτε επίσημης καταγραφής δικαιολογώντας τη δυσαναλογία μεταξύ αδειών εργασίας και αιτήσεων νομιμοποίησης του μεγάλου αριθμού μεταναστών που εξακολουθούν να διαμένουν και να εργάζονται παράνομα στη χώρα.
ΣΤΕ: Η ΔΕΗ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΟΥΤΕ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΦΟΡΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΡΕΥΜΑ.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της παραπάνω απόφασης, αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 3 και 26 παρ. 2 του Συντάγματος, η οποιαδήποτε ανάθεση άσκησης δημόσιας εξουσίας σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (όπως είναι η Δ.Ε.Η. και οι άλλες ιδιωτικές εταιρείες παροχής ρεύματος). Τόσον η είσπραξη φόρων, όσο και η επιβολή διοικητικών κυρώσεων λόγω της άρνησης πληρωμής φόρων, αποτελούν στοιχεία άσκησης δημόσιας εξουσίας.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, η άσκηση δημόσιας εξουσίας αποτελεί την κατ΄εξοχήν έκφραση κυριαρχίας του Κράτους και ασκείται μόνο από το Δημόσιο και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
Η προτεινόμενη τροπολογία δεν αναθέτει τις αρμοδιότητες αυτές μόνο στη ΔΕΗ (η οποία έχει και κάποιο δημόσιο χαρακτήρα) αλλά και σε ιδιωτικές εταιρείες παροχής ηλεκτροδότησης (εναλλακτικούς παρόχους τους ονομάζει). Η επιβολή της κύρωσης ναι μεν προβλέπεται από το Νόμο, αλλά αναθέτει σε ιδιώτη να επιβάλει αυτές τις κυρώσεις.
Εναπόκειται στην κρίση του Συμβουλίου της Επικρατείας να κρίνει εάν αυτή η εκχώρηση των αρμοδιοτήτων συμβαδίζει με τα άρθρα 1 παρ. 3 και 26 παρ. 2 του Συντάγματος. Το παραπάνω, προστίθεται στους λόγους αντισυνταγματικότητας που ήδη έχουν επισημάνει οι νομικοί συνεργάτες του Συλλόγου μας.
Παρακάτω παρατίθεται το κρίσιμο άρθρο 11, της υπ΄ αριθ. 1934/1998 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.
11. Επειδή οι μνημονευμένες διατάξεις του άρθ. 36 του δημοτικού και κοινοτικού κώδικα και του άρθρου 45 του νόμου 2218/1994, κατά το μέρος που προβλέπουν ευθέως ή επιτρέπουν την ανάθεση αστυνομικής φύσεως αρμοδιοτήτων (βεβαίωση της παράβασης, ακινητοποίηση οχημάτων, επιβολή προστίμων) σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου,αντίκεινται στις θεμελιώδεις διατάξεις του άρθ. 1 παρ. 3 και 26 παρ. 2 του Συντάγματος, κατά την έννοια των οποίων, αστυνομική εξουσία, ως η κατεξοχήν δημόσια εξουσία και έκφραση κυριαρχίας, ασκείται, διά της αστυνομικής αρχής,μόνο από το κράτος (και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που και αυτά είναι αποκεντρωμένες καθ ύλην κρατικές υπηρεσίες) και όχι από ιδιώτες. Μειοψήφησαν οι Σύμβουλοι Φ. Κατζούρος, Αθ. Τσαμπάση, Σ. Ρίζος και Ν. Σακελλαρίου, οι οποίοι υποστήριξαν ότι δεν προσκρούει στο Σύνταγμα η ανάθεση ασκήσεως τέτοιου είδους δραστηριοτήτων, όπως αυτές που αναφέρονται από τη διάταξη του άρθρου 45 του νόμου 2218/1994.
tweeter
Our Banner
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô