Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Κύμα φυγής από το Δημόσιο



Το νέο μισθολόγιο που θα ισχύσει από την 1η Οκτωβρίου αναδρομικά και θα περιλαμβάνει μειώσεις μισθών, επιδομάτων και συντάξεων έχει προκαλέσει πανικό στους εργαζόμενους που τρέχουν για να προλάβουν τις προθεσμίες του υπουργείου Εσωτερικών.

Μέσα σε δύο ημέρες υπέβαλαν αιτήσεις για συνταξιοδότησης 1.500 εφοριακοί, 200 υπάλληλοι του Γενικού Λογιστηρίου, 4 γενικοί διευθυντές από το υπουργείο Εργασίας και 200 άτομα από την ΕΡΤ.

Παράλληλα, τριπλάσιος αριθμός αιτήσεων υπεβλήθησαν την περασμένη Πέμπτη στο υπουργείο Παιδείας και στο υπουργείο Γεωργίας.

Αυτό συνέβη, γιατί ο νόμος προβλέπει ότι ο εργαζόμενος πρέπει να υποβάλλει δύο φορές την παραίτηση του μέσα σε 15 μέρες, προκειμένου να το ξανασκεφτεί. Έτσι, όσοι υπέβαλλαν τις παραιτήσεις τους τώρα προλαβαίνουν να βγουν στην σύνταξη μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.

Ήδη, το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για την εργασιακή εφεδρεία,αλλά και το νέο βαθμολόγιο - μισθολόγιο, είναι έτοιμο και έχει σταλεί στο Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών Ηλία Πλασκοβίτη για την τελική επεξεργασία του και κυρίως την οικονομική του διάσταση, όπως ανέφεραν πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Η κυβέρνηση αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να δώσει στη δημοσιότητα και τις ρυθμίσεις για το νέο βαθμολόγιο-μισθολόγιο. Με το νέο βαθμολόγιο θα υπάρξουν ακόμη δύο σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη αφορά την κινητικότητα για όλους τους υπαλλήλους του δημοσίου και όχι μόνο τους διευθυντές που ισχύει σήμερα, καθώς θα μπορούν να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης σε όλες ανεξαιρέτως τις υπηρεσίες, κάνοντας πράξη τον «κρατικό υπάλληλο». Η δεύτερη έχει σχέση με τη δραστική μείωση των διευθυντικών στελεχών του δημοσίου.

Παράλληλα, θα αλλάξει και το σημερινό σύστημα μισθολογικής προαγωγής των δημοσίων υπαλλήλων, που γινόταν αυτομάτως με τα χρόνια προϋπηρεσίας, καθώς με το νέο βαθμολόγιο, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, θα αξιολογούνται κάθε τριετία, με αντικειμενικά κριτήρια και υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, προκειμένου να αποκτήσουν το νέο τους βαθμό και να αλλάξουν μισθολογικό κλιμάκιο.

Τα ειχαμε χυμα μας ηλθαν και...τσουβαλάτα...Ιδου ο απόγονος του Μ.Αλεξάνδρου!!!.

Έρχονται αυξήσεις φωτιά στα ασφάλιστρα

Σε στάση πληρωμών οδηγείται το Επικουρικό Κεφάλαιο, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών. Προειδοποιούν με αύξηση 60% στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων


Αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων μέχρι και 60% θα επιφέρει η διατήρηση του σημερινού αδιεξόδου στη λειτουργία του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων.

Αυτό υπογραμμίστηκε σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος καθώς διακρίνουν ότι είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος το Επικουρικό Κεφάλαιο να οδηγηθεί σε στάση πληρωμών και διακοπή της λειτουργίας του.

''Μετά την απόσυρση των ρυθμίσεων του άρθρου 48 του σχεδίου νόμου που αφορά τα ενισχυμένα μέτρα εποπτείας και εξυγίανσης των πιστωτικών ιδρυμάτων το Επικουρικό σύντομα θα είναι αδύνατον να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του'' όπως αναφέρθηκε από το "πάνελ" της συνέντευξης το οποίο αποτελούσαν ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών κ. Γ. Κώτσαλος, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης κ. Θ. Κοκκάλας, ο ταμίας κ. Α. Σαρρηγεωργίου και ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ένωσης και πρόεδρος του Επικουρικού κ. Δ. Ζορμπάς.

Δεν υπάρχει σάλιο...

Σήμερα, όπως αναφέρθηκε, οι υποχρεώσεις του Επικουρικού Κεφαλαίου ξεπερνούν τα 700 εκατ. ευρώ και δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν από τα ετήσια έσοδά του που ανέρχονται σε περίπου 72 εκατ ευρώ ετησίως.

Επίσης, σήμερα οι ημερομηνίες για καταβολές των αποζημιώσεων στους δικαιούχους προσδιορίζονται για μετά από 3 χρόνια ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του Επικουρικού από τις 125.457 εκκρεμείς υποθέσεις ζημιών μόλις 1565 υποθέσεις ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ ενώ οι απαιτήσεις από τις υποθέσεις αυτές (δηλαδή τις 1565) υπολογίζονται σε 356 εκατ ευρώ.

Κολοσσιαία αύξηση των αποζημιώσεων

Πρώτος παράγοντας που οδηγήθηκε το Επικουρικό σε αυτή την κατάσταση είναι η συνεχής και ανεξέλεγκτη αύξηση του κόστους των καταβαλλόμενων αποζημιώσεων για την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης και της ψυχικής οδύνης.

Από τα στοιχεία του Επικουρικού προκύπτει ότι από το 2005 μέχρι το 2009 οι αποζημιώσεις για την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης και της ψυχικής οδύνης έχουν αυξηθεί έως και 400% ενώ στην κακή κατάσταση του Επικουρικού συνέτεινε και η διόγκωση των περιπτώσεων που εμπλέκεται και καταβάλλει αποζημιώσεις το Επικουρικό, τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ασφαλιστικών επιχειρήσεων και της αύξησης του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων.

Αίτημα για περιορισμό των παροχών


Οι ρυθμίσεις που προωθούνταν από την Πολιτεία μέσω του άρθρου 48 και οι οποίες αποσύρθηκαν από το σχέδιο νόμου δημιουργώντας ένταση στον ασφαλιστικό κλάδο είχαν σκοπό αφενός μεν να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή προστασία στα θύματα από τροχαίο αλλά κυρίως να θέσουν τις βάσεις για τη στήριξη της καλής λειτουργίας του Επικουρικού (μεταξύ άλλων καταργούσε την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης για τις μη οικονομικής φύσεως ζημιές δηλαδή ψυχική οδύνη και ηθική βλάβη).

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος ζητεί η Πολιτεία να προχωρήσει σε μερικό περιορισμό των παροχών του Επικουρικού Κεφαλαίου με την επαναφορά στη Βουλή του άρθρου 48.

Υπενθυμίζεται ότι το Επικουρικό χρηματοδοτείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες με εισφορά που υπολογίζεται σήμερα σε ποσοστό 5% επί των καθαρών ασφαλίστρων του κλάδου αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα και η εισφορά αυτή βαρύνει 70% τις εταιρείες και 30% τους ασφαλισμένους.

Την πόρτα εξόδου θα δει ένας στους τέσσερις εργαζομένους

Μόλις το 9% των εργοδοτών πρόκειται να προσλάβει εργαζομένους. Μηδαμινές προσλήψεις στον κλάδο του τουρισμού και τον κατασκευαστικό. Αυξάνονται οι απασχολούμενοι στις αγροτικές εργασίες. Διαβάστε αναλυτικά τα αποτελέσματα έρευνας

Ένας στους τέσσερις εργοδότες στην Ελλάδα διαβλέπει τον κίνδυνο απόλυσης προσωπικού τη στιγμή που μόλις σε ποσοστό 9% οι επιχειρηματίες θεωρούν πως θα έχουν τη δυνατότητα να προσλάβουν κόσμο.

Αυτά είναι τα συμπεράσματα των προβλέψεων για το Δ’ τρίμηνο του 2011 της τριμηνιαίας Έρευνας για τις Προοπτικές Απασχόλησης, που ανακοίνωσε την Τετάρτη η Manpower Group.

Ο Δείκτης των Συνολικών Προοπτικών Απασχόλησης διαμορφώνεται στο -13% υποδεικνύοντας ότι περισσότεροι είναι οι εργοδότες που προβλέπουν μείωση από αυτούς που προβλέπουν αύξηση των θέσεων εργασίας. Ο Δείκτης παρουσιάζεται μειωμένος κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010 καταγράφει μείωση της τάξης των 3 ποσοστιαίων μονάδων.

Συνολικά, οι εργοδότες και στους εννέα τομείς της ελληνικής οικονομίας δηλώνουν ότι ο αριθμός των ατόμων που απασχολούν θα μειωθεί μέσα στο προσεχές τρίμηνο, με τις πλέον απαισιόδοξες εκτιμήσεις να προέρχονται από τον χώρο του Τουρισμού (-24%) και των Κατασκευών (-23%).

Tα αποτελέσματα της τριμηνιαίας Έρευνας της ΜanpowerGroup για τις Προοπτικές Απασχόλησης στην Ελλάδα προέκυψαν από συνεντεύξεις σε αντιπροσωπευτικό δείγμα περισσότερων από 750 Ελλήνων εργοδοτών του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Έρευνας της ManpowerGroup, το 9% των εργοδοτών αναμένουν αύξηση στον αριθμό των ατόμων που απασχολούν, το 22% μείωση, ενώ το 64% δεν προβλέπει καμία μεταβολή στον αριθμό των απασχολούμενων ατόμων.

Αποτελέσματα ανά τομέα οικονομικής δραστηριότητας

Οι χαμηλότερες προοπτικές προσλήψεων αναφέρονται στον τομέα του Τουρισμού (-24%) και στον τομέα των Κατασκευών (-23%).

Δυσοίωνες εμφανίζονται οι προοπτικές προσλήψεων και στον τομέα του Χονδρικού και Λιανικού Εμπορίου, με τις Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης να καταγράφονται στο -20% καθώς και στον τομέα Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας, Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις, με τις Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης να διαμορφώνονται στο -12%.

Οι λιγότερο απαισιόδοξες προβλέψεις στις προοπτικές προσλήψεων, και συγκεκριμένα στο -3%, καταγράφονται από τους εργοδότες στον αγροτικό τομέα.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι προοπτικές προσλήψεων ενισχύονται στον αγροτικό τομέα και στον τομέα που περιλαμβάνει το Δημόσιο και τις κοινωνικές υπηρεσίες, με τις προοπτικές να παρουσιάζουν βελτίωση κατά 7 και 5 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα.

Ωστόσο, στους υπόλοιπους επτά τομείς οικονομικής δραστηριότητας, οι προοπτικές προσλήψεων καταγράφονται μειωμένες, με πιο αξιοσημείωτη την πτώση της τάξης των 27 ποσοστιαίων μονάδων, που σημειώνεται στον τομέα του τουρισμού.

Παράλληλα, στον τομέα των κατασκευών, καταγράφεται πτώση της τάξης των 17 ποσοστιαίων μονάδων. Αισθητά μειωμένες εμφανίζονται οι προοπτικές προσλήψεων και στους τομείς Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας, Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και Χονδρικού και Λιανικού Εμπορίου, με πτώση της τάξης των 15 και 13 ποσοστιαίων μονάδων, αντίστοιχα.

Σε σύγκριση με το Δ’ τρίμηνο του 2010, οι υψηλότερες προοπτικές προσλήψεων καταγράφονται σε τρεις τομείς οικονομικής δραστηριότητας, μεταξύ των οποίων και ο τομέας της μεταποίησης.

Ωστόσο, μειωμένες προβλέπονται οι προοπτικές προσλήψεων στους έξι από τους εννέα τομείς, με τη σημαντικότερη μείωση, της τάξης των 11 ποσοστιαίων μονάδων, να αναφέρεται από τον κλάδο των Κατασκευών ενώ οι τομείς του Τουρισμού και των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας, Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις, καταγράφουν μείωση της τάξης των 10 και 9 ποσοστιαίων μονάδων, αντίστοιχα.

Μεγάλες μειώσεις μισθών στο Δημόσιο

Δραματικές μειώσεις μισθών στο δημόσιο τομέα έως 40%, που θα τεθούν σε εφαρμογή άμεσα από τη μισθοδοσία του Οκτωβρίου, αλλά και καταργήσεις κοινωνικών επιδομάτων αποφάσισε χθες η κυβερνητική επιτροπή, στο πλαίσιο των ισχυρών πιέσεων που ασκεί η τρόικα για την αποτελεσματική και μόνιμη μείωση των κρατικών δαπανών.

Ταυτόχρονα το νομοσχέδιο για το μισθολόγιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, στις 3 Οκτωβρίου, θα μπλοκάρει τυχόν αυξήσεις στις συντάξεις, που θα προκύψουν από τη διαμόρφωση των νέων βασικών μισθών, αλλάζοντας τον τρόπο υπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών.

Επίσης αποφασίστηκε η αποστολή εγκυκλίων από το ΥΠΟΙΚ σε δημόσιους φορείς για την ένταξη σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας των υπαλλήλων τους και αναμένουν τις σχετικές εισηγήσεις μέχρι τη Δευτέρα.

Οι συγκεκριμένες αποφάσεις λαμβάνουν λίγο πριν την έλευση της τρόικας την ερχόμενη Δευτέρα, για τον πιο κρίσιμο έλεγχο της ελληνικής οικονομίας, και εκτιμάται από κυβερνητικά στελέχη πως ικανοποιούν τον κεντρικό στόχο των ξένων ελεγκτών για τη μόνιμη μείωση των δημοσίων δαπανών, μέσω της μείωσης του μισθολογικού κόστους.

Σε ό,τι αφορά στο νέο μισθολόγιο, η μείωση της δαπάνης, θα επιτευχθεί με την κατάργηση περισσότερων από 50 επιδομάτων που καταβάλλονται σήμερα, με περισσότερο θιγόμενους τους υπαλλήλους των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης, ΠΕΚΑ που λαμβάνουν επιδόματα πέραν του βασικού μισθού ίσα με το 40-50% του βασικού μισθού.

Σε επόμενη φάση, θα ακολουθήσει και μείωση των μισθών στις ΔΕΚΟ, οι οποίες θα συγκλίνουν με εκείνες του δημοσίου και αμφότερες με τις αποδοχές του ιδιωτικού τομέα, όπως προβλέπει ρητώς το επικαιροποιημένο μνημόνιο του περασμένου Ιουνίου.

Το ύψος της εξοικονόμησης για το δημόσιο από το νέο μισθολόγιο, υπολογίζεται σε 1 δισ. ευρώ και είναι το ποσό που θα χάσουν αντίστοιχα οι δημόσιοι υπάλληλοι. Οι βασικές αρχές του νέου μισθολογίου θα είναι:

1. Καταργούνται όλα τα ειδικά επιδόματα, περισσότερα από 50,, μεταξύ των οποίων τα ΔΙΒΕΤ, ΔΕΤΕ και ΔΕΤΧ, που λαμβάνουν αντίστοιχα, εφοριακοί, τελωνειακοί και χημικοί υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών και είναι σχεδόν ένας μισθός επιπλέον, το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης των δασκάλων και καθηγητών, των υπαλλήλων του υπουργείου Περιβάλλοντος και των πολεοδομιών κ.λπ. τα οποία θεωρούνται υψηλά.

2. Οι βασικοί μισθοί αναπροσαρμόζονται και αυξάνονται, καθώς σε αυτούς ενσωματώνονται ορισμένα από τα επιδόματα που θα απομείνουν. Ωστόσο το άθροισμα σημερινών βασικών μισθών και επιδομάτων, θα είναι αισθητά μικρότερο. Σήμερα ο βασικός μισθός για την κατηγορία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (ΥΕ) είναι 711 ευρώ, για την κατηγορία δευτεροβάθμιας (ΔΕ) είναι 830 ευρώ, για τους απόφοιτους ΤΕΙ (ΤΕ) 938 ευρώ και για τους αποφοίτους ΑΕΙ (ΠΕ) 984 ευρώ.

3. Διατηρείται το οικογενειακό επίδομα.

4. Διατηρείται το επίδομα ειδικών συνθηκών , αλλά θα απορροφήσει και το ανθυγιεινό επίδομα, που χορηγείται σήμερα.

5. Διατηρείται το επίδομα θέσης ευθύνης, οι οποίες όμως θα περιοριστούν δραματικά, σε σύγκριση με τα ισχύοντα σήμερα.

6. Αντικαθίσταται το κίνητρο απόδοσης, που λαμβάνεται από όλους τους υπαλλήλους, από το επίδομα παραγωγικότητας, το οποίο θα καταβάλλεται ανά τρίμηνο ή εξάμηνο, ανάλογα με δείκτες απόδοσης των υπαλλήλων και των υπηρεσιών και ασφαλώς δεν θα χορηγείται σε όλους.

7. Καθιερώνεται η «σύμβαση αποτελεσματικότητας» που θα υπογράφουν οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών και αν επιτυγχάνουν τους στόχους θα αμείβονται με πριμ παραγωγικότητας, ενώ δεν θα διατηρηθεί κανένα από τα υφιστάμενα ειδικά επιδόματα και για κανένα υπάλληλο.

Η ενσωμάτωση ορισμένων επιδομάτων στο βασικό μισθό θα αυξήσει τις βασικές αποδοχές με αποτέλεσμα να αυξηθούν αντίστοιχα και οι συντάξεις. Προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αυτό, θα προβλέπεται στο Ν/Σ αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων.

Σήμερα, οι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών έχουν αμοιβές που είναι από 38% - 41% πάνω από το μέσο όρο αναλόγως της κατηγορίας εκπαίδευσης για έναν νεοδιόριστο, και 55 - 64% πάνω από το μέσο όρο, αναλόγως της κατηγορίας για έναν εργαζόμενο που έχει 33 έτη υπηρεσίας. Ακολουθούν οι υπάλληλοι των υπουργείων Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, οι μισθοί των οποίων υπερβαίνουν το μέσο όρο, κατά 8% - 12% και 7% - 14% από την Κατηγορία ΠΕ (πανεπιστημιακής εκπαίδευσης) έως την Κατηγορία ΥΕ (υποχρεωτικής εκπαίδευσης) αντίστοιχα για ένα νεοδιόριστο.

Τις χαμηλότερες αμοιβές λαμβάνουν οι υπάλληλοι των υπουργείων Εθνικής Αμυνας (πολιτικό προσωπικό), οι οποίες είναι 19% με 20% χαμηλότερες από το μέσο όρο όλων των υπουργείων, ακολουθεί το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας και το υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης, με 15% -19% χαμηλότερα από το μέσο όρο.

Προνοιακά

Στην Κυβερνητική Επιτροπή αποφασίστηκε να δοθεί προτεραιότητα στην επανεξέταση και στην περικοπή των αναπηρικών συντάξεων και των προνοιακών επιδομάτων, που παρέχει άμεσα το δημόσιο αλλά και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, το συνολικό ύψος των οποίων εκτιμάται σε 7,5 δισ. ευρώ, με στόχο την περικοπή 250 εκατ. ευρώ.

Αναμόρφωση του πλαισίου των συμβάσεων

Χωρίς τη συναίνεση των εκπροσώπων των εργαζομένων, αναμένεται τελικά να προωθηθούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την επαναρρύθμιση εργασιακών σχέσεων και ειδικότερα του θεσμικού πλαισίου για τις συμβάσεις.

Οι συζητήσεις στην αρμόδια επιτροπή, που διεκόπησαν λόγω της αποχώρησης τους εκπροσώπου της ΓΣΕΕ δεν φαίνεται ότι θα συνεχισθούν.

Η πλευρά της ΓΣΕΕ εμμένει στις θέσεις της, για τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις, θεωρώντας ότι τα μέτρα που συζητούνται σε προπαρασκευαστικό στάδιο στην αρμόδια Επιτροπή κινούνται σε λάθος κατεύθυνση και ως εκ τούτου δεν φέρεται διατεθειμένη να επιστρέψει στο τραπέζι του διαλόγου.

Κορυφαία συνδικαλιστικά στελέχη της ΓΣΕΕ εκτιμούν ότι τα μέτρα που συζητούνται επικεντρώνονται :

1) στο δραστικό περιορισμό της χρονικής ισχύος της επέκτασης των ΣΣΕ, άρα και των αποτελεσμάτων της,

2) στην κατάργηση της διαδικασίας υποβολής από τα συμβαλλόμενα μέρη της κοινής αιτιολογικής έκθεσης στο Σ.Κ.Ε.Ε.Ε. για την κατάρτιση ειδικής επιχειρησιακής ΣΣΕ και

3) στη δημιουργία μορφωμάτων «εικονικής» συλλογικής εκπροσώπησης των εργαζομένων, προκειμένου οι επιχειρήσεις στις οποίες δεν λειτουργεί επιχειρησιακό σωματείο, να μπορούν να νομιμοποιηθούν στην επιβολή ειδικής επιχειρησιακής ΣΣΕ.

Η πλευρά της ΓΣΕΕ θεωρεί, ότι η συνδυαστική εφαρμογή όλων των παραπάνω θα οδηγήσει αυτόματα στην κατάργηση του προστατευτικού ρόλου της επέκτασης των ΣΣΕ και κατ' επέκταση στην πλήρη εξουδετέρωση στην πράξη των κλαδικών ΣΣΕ.

Με βάση τα δεδομένα αυτά, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αναμένεται να προχωρήσει μόνη της στη διαμόρφωση του νέου θεσμικού πλαισίου, με σκοπό να καμφθούν οι αντιρρήσεις της τρόικας γύρω από τα εργασιακά και τη χαμηλή «επίδοση» της κυβέρνησης στο θέμα των επιχειρησιακών συμβάσεων.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να προχωρήσει άμεσα στην επαναρρύθμιση ορισμένων εργασιακών σχέσεων, με σκοπό την ενθάρρυνση των επιχειρησιακών συμβάσεων.

2 μεροκάματα στην «ουρά» απαιτεί το εργόσημο 1 μέρας

«Τρία μεροκάματα για να πληρωθεί ένα» απαιτεί ο τρόπος εφαρμογής του εργόσημου στο ΙΚΑ και στον ΟΓΑ και αφορά την ασφάλιση του οικόσιτου προσωπικού, τις καθαρίστριες και τους εργάτες γης.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΙΚΑ η υποχρέωση για ασφάλιση με εργόσημο αφορά τους οικιακούς βοηθούς, νοσοκόμους, συνοδούς, μπέιμπι σίτερ, οικοδιδάσκαλους, κηπουρούς, κομμωτές, μακιγιέρ, ξυλουργούς, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κ.λπ. Ετσι, αναφέρεται χαρακτηριστικά, «ο εργοδότης προσέρχεται στα ΕΛΤΑ ή τις Τράπεζες και προαγοράζει τον αριθμό των εργοσήμων που επιθυμεί προκειμένου να τα αποδώσει στον απασχολούμενο έναντι της αμοιβής που έχει συμφωνηθεί μεταξύ τους.

»Η τιμή αγοράς του εργοσήμου περιλαμβάνει την αμοιβή του απασχολουμένου και τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές...

»Ο απασχολούμενος μεταβαίνει ο ίδιος στα ΕΛΤΑ ή τις Τράπεζες, προκειμένου να εξαργυρώσει τα κουπόνια του και εισπράττει το αναγραφόμενο πληρωτέο ποσόν.

Αυτόματη μεταβίβαση

»Οι ασφαλιστικές εισφορές μεταβιβάζονται αυτόματα από τα ΕΛΤΑ ή τις Τράπεζες στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ο εργαζόμενος κατοχυρώνει τα δικαιώματά του για σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη.

»Οι καταβληθείσες ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα του εργοδότη κατά τα 2/3 και από το φορολογητέο εισόδημα του εργαζόμενου κατά το 1/3...»

Με το νέο σύστημα που ισχύει από την περασμένη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου ο εργοδότης-ιδιοκτήτης της οικίας, ο διαχειριστής της πολυκατοικίας ή ο αγρότης που θέλει να απασχολήσει έναν εργάτη στις καλλιέργειές του θα πρέπει να ακολουθήσει τα κάτωθι βήματα-στάδια γραφειοκρατίας:

1. Τη μια ημέρα θα πρέπει να προσέλθει στα ΕΛΤΑ -ή σε κάποιες συνεργαζόμενες (αλλά στο μέλλον) τράπεζες- προκειμένου να αγοράσει ένα κουπόνι και να καλέσει τον εργαζόμενο προκειμένου να εκτελέσει ένα συγκεκριμένο έργο. Για παράδειγμα να φροντίσει τον κήπο.

Προσοχή! Δεν μπορεί να τον καλέσει εκτάκτως, π.χ. το πρωί της ίδιας ημέρας, μια γυναίκα προκειμένου να του προσέξει το ανήλικο παιδί του και να πεταχτεί σε μια έκτακτη εργασία.

Παράλληλα, καθώς το εργόσημο κοστίζει από 40 έως 50 ευρώ -για κάποιον έντιμο εργοδότη που θέλει να ασφαλίσει τον εργαζόμενο για το σύνολο του ποσού- το κόστος αυτό του επιβάλει να αγοράζει μόνο ένα κάθε φορά. Και όχι μία δεσμίδα 10 κουπονιών...

2. Την επομένη ο εργάτης θα εκτελέσει, με τα συνήθη παράπονα, τη συγκεκριμένη εργασία.

Προσοχή όμως! Ο εργάτης (συνήθως αλλοδαπός και ανασφάλιστος μέχρι σήμερα, αλλά και στο... μέλλον, όπως φαίνεται) δεν θα μπορέσει να αγοράσει γάλα για τα παιδιά της/του επιστρέφοντας στο σπίτι...

3. Την μεθεπομένη ο εργάτης δεν θα πάει σε ένα άλλο σπίτι για να κερδίσει το ψωμί του. Θα πρέπει να προσέλθει στα ΕΛΤΑ, προς το παρόν μόνο σε αυτά, προκειμένου να εξαργυρώσει το κουπόνι...

Ωστόσο με αυτούς τους ρυθμούς και τη γραφειοκρατία που διατηρεί το νέο σύστημα ασφάλισης του οικόσιτου ή βοηθητικού προσωπικού απαιτείται τη μία ημέρα ο εργοδότης να στηθεί στην «ουρά» των ΕΛΤΑ, ακολούθως ο εργάτης να κάνει το μεροκάματο και τέλος, την τρίτη ημέρα, ο απασχοληθεις να στηθεί εκ νέου στην «ουρά» προκειμένου να εξαγοράσει το ένσημο... Με αυτούς τους ρυθμούς είναι δύσκολο ένας εργάτης να κάνει πάνω από δύο μεροκάματα την εβδομάδα.

Και όλο αυτό καθώς στο ΙΚΑ και τον ΟΓΑ ανατέθηκε να ελέγξουν την αμοιβή του εργάτη, ενώ κάτι τέτοιο δεν το κάνουν τα ασφαλιστικά ταμεία σε καμία άλλη περίπτωση. Ετσι, με ενσωματωμένη την εργατική αμοιβή στο εργόσημο αυτό καθίσταται ακριβό, ο εργοδότης δεν μπορεί να προμηθευτεί δεσμίδα κουπονιών (λόγω κόστους), ενώ δεν προβλέφθηκε η πληρωμή (μόνο) της ασφαλιστικής εισφοράς μέσω του κινητού τηλεφώνου και της χρήσης του ΑΜΚΑ.

Πάντως, όπως διευκρινίζεται με τις δύο εγκυκλίους, οι κρατήσεις για ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και εργαζομένου στο ΙΚΑ είναι 20% (και φοροεκπίπτει κατά τα 2/3 από τον εργοδότη και το 1/3 από τον απασχοληθέντα) και στον ΟΓΑ στο 10% επί του ποσού του εργοσήμου.

Το εργόσημο, σε κάθε περίπτωση, δεν έχει ελάχιστο ποσόν. Ετσι, μπορεί να διαμορφωθεί ακόμη και στα 10 ευρώ, οπότε τα έσοδα του ΙΚΑ θα είναι 2 ευρώ για κάθε ημερομίσθιο και 1 ευρώ για τον ΟΓΑ. Και την επιπλέον αμοιβή θα συνεχίσει να την παίρνει «μαύρα» ο εργαζόμενος...

Πώς θα εφαρμοστεί το τέλος ακινήτων

Υπέρμετρη επιβάρυνση σε όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων φέρνει η επιβολή του νέου ειδικού τέλους στα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα με οικιακή ή εμπορική χρήση, καθώς το οικονομικό επιτελείο «φουσκώνει» τον τελικό λογαριασμό με τους συντελεστές προσαύξησης του τέλους λόγω παλαιότητας, η οποία ουσιαστικά όχι μόνο δεν οδηγεί σε ελαφρύνσεις, αλλά χρησιμοποιείται ως «άλλοθι» για την αύξηση του τελικού ποσού.

Το οικονομικό επιτελείο «φουσκώνει» τον τελικό λογαριασμό με τους συντελεστές προσαύξησης του τέλους λόγω παλαιότητας, η οποία χρησιμοποιείται ως «άλλοθι» για την αύξηση του τελικού ποσού.

Ειδικότερα, με το «τρικ» της παλαιότητας, το υπουργείο Οικονομικών θα καταφέρει να βάλει περισσότερα χρήματα στα άδεια ταμεία, αφού μόνο πολύ παλαιά ακίνητα, 26 ετών και άνω, γλιτώνουν από τις αλχημείες και την πρόσθετη επιβάρυνση.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι οι παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι θα ήταν προτιμότερο τελικά να μη ληφθεί υπόψη η παλαιότητα, αφού τελικά θεσπίζεται για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και είναι μόνο στα «χαρτιά».

Αξίζει, για παράδειγμα, να αναφερθεί ότι για ένα ακίνητο 8 ετών, 100 τ.μ., με τιμή ζώνης 2.000 ευρώ, χωρίς τον υπολογισμό της παλαιότητας θα έπρεπε να πληρώσει 600 ευρώ, με τον υπολογισμό όμως της παλαιότητας θα κληθεί τελικά να καταβάλλει 720 ευρώ.

Θα πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι από το νέο ειδικό τέλος δεν θα γλιτώσουν ούτε τα χωριά, ανεξαρτήτως πληθυσμού, αφού για κάθε κτίσμα με τιμή ζώνης έως 500 ευρώ, ακόμη και παλαιότητα άνω των 26 ετών, το ελάχιστο ποσό που θα κληθεί να καταβάλλει ο ιδιοκτήτης ενός σπιτιού 100 τ.μ. θα είναι 300 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι το τέλος επιβάλλεται πάνω στις δομημένες επιφάνειες που ηλεκτροδοτούνται για οικιακή ή εμπορική χρήση και οι οποίες αποτελούν την βάση και για το τέλος της ακίνητης περιουσίας υπέρ των ΟΤΑ (άρ. 24, ν. 2130/1993).


Για την εφαρμογή δε του τέλους λαμβάνονται υπόψη δέκα συντελεστές, από 0,5 (για τις ευπαθείς ομάδες) έως και 16 ευρώ (για πολύ ακριβές περιοχές) ανά τετραγωνικό μέτρο, ανάλογα με την τιμή ζώνης στην οποία βρίσκεται το ακίνητο και την εφαρμογή συντελεστή προσαύξησης για τα νεόδμητα κτήρια.

Ειδικότερα, με βάση τις διευκρινίσεις που δόθηκαν χθες από το υπουργείο Οικονομικών και θα κατατεθούν σήμερα ως τροπολογία στη Βουλή, για τον υπολογισμό του τέλους λαμβάνεται υπόψη το ύψος της τιμής ζώνης (με βάση τα οποία λογίστηκε το τέλος ακίνητης περιουσίας στο ακίνητο), το εμβαδό του ακινήτου, συντελεστής προσδιορισμού του τέλους σε ευρώ ανά τ.μ., καθώς και συντελεστής προσαύξησης αντιστρόφως ανάλογος προς την παλαιότητα του ακινήτου.

Χωρίς ρεύμα

Το ειδικό έκτακτο τέλος συνεισπράττεται από τη ΔΕΗ [DEHr.AT] Σχετικά άρθρα και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος ως εξής:

* για το 2011 σε δύο ισόποσες δόσεις από τον Οκτώβριο του 2011 μέχρι τον Ιανουάριο του 2012,

* για το 2012 σε τέσσερις ισόποσες δόσεις από τον Μάιο μέχρι το Δεκέμβριο 2012.

Σε περίπτωση που δεν καταβληθεί το τέλος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προβαίνουν στη διακοπή του ρεύματος και δεν το επαναχορηγούν μέχρι την εξόφλησή του.

Αν δεν ζητηθεί η επαναχορήγηση ρεύματος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές, αφού διαγράψουν τον υπόχρεο συνδρομητή ενημερώνουν το ελληνικό Δημόσιο, ώστε να μεριμνήσει για την είσπραξη του οφειλόμενου τέλους, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα για την Είσπραξη Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ). Η αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος δεν επιτρέπεται, αν δεν εξοφληθεί προηγουμένως το ειδικό τέλος.

Ποιοι πληρώνουν

Το τέλος επιβάλλεται στον κύριο του ακινήτου ή στον επικαρπωτή. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, βαρυνόμενοι είναι οι συνιδιοκτήτες κατά το λόγο της συμμετοχής καθενός από αυτούς. Υπόχρεος για την καταβολή είναι ο χρήστης του ακινήτου, ο οποίος το καταβάλλει μαζί με το λογαριασμό κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος.

Αν ο χρήστης είναι μισθωτής, με την καταβολή επέρχεται αυτοδικαίως συμψηφισμός με οφειλόμενα ή μελλοντικά μισθώματα.

Για ευπαθείς, πάντως, κοινωνικές ομάδες, εισάγεται ειδικός συντελεστής προσδιορισμού του τέλους (0,5 ευρώ), ανεξάρτητα από το χρόνο δόμησης του ακινήτου (και εφόσον αυτό βρίσκεται σε περιοχή τιμής ζώνης κάτω των 3.000 ευρώ/τ.μ.), εφόσον πρόκειται για ακίνητο που ιδιοκατοικείται από πολύτεκνο, άνεργο επιδοτούμενο από τον ΟΑΕΔ (1/1-31/8 για το 2011 ή 1/1-30/4 για το 2012), ή άτομο ανάπηρο ή βαρυνόμενο φορολογικά από ανάπηρο.

Ποιοι απαλλάσσονται από την καταβολή

Οι υποκειμενικές και αντικειμενικές απαλλαγές από το έκτακτο ειδικό τέλος ταυτίζονται με τις απαλλαγές που προβλέπονται στο νόμο ν. 2130/1993 (άρθ. 24, παρ. 7). Ετσι, από το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) των ακινήτων απαλλάσσονται οι πάσης φύσεως ηλεκτροδοτούμενες επιφάνειες ακινήτων που ανήκουν:

α) Στο ελληνικό Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ, στους ΟΤΑ και στις δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις.

β) Στους Ναούς, στις Ιερές Μονές, στο Ιερό Κοινό του Πανάγιου Τάφου, στην Ιερά Μονή του Όρους Σινά, στο Αγιον Ορος, στην Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος και στα θρησκευτικά γενικά ιδρύματα.

γ) Στα αναγνωρισμένα ξένα θρησκευτικά δόγματα, που τα χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την άσκηση δημόσιας λατρείας και τη διεξαγωγή υπηρεσιών θρησκευτικής φύσεως.

δ) Στα φιλανθρωπικά ιδρύματα δημόσιου χαρακτήρα.

ε) Στα ημεδαπά νομικά πρόσωπα που υπάρχουν ή θα συσταθούν και δεν έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα, καθώς και οι περιουσίες του άρθρου 96 του α.ν. 2039/1939 (ΦΕΚ 455 Α`) «Περί τροποποιήσεως, συμπληρώσεως και κωδικοποιήσεως των εις το Κράτος και υπέρ κοινωφελών σκοπών καταλειπομένων κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών», εφόσον επιδιώκονται από αυτά αποδεδειγμένα σκοποί εθνωφελείς ή θρησκευτικοί ή σε ευρύτερο κύκλο φιλανθρωπικοί ή εκπαιδευτικοί ή καλλιτεχνικοί ή κοινωφελείς ή εκκλησιαστικοί, καθώς και ξένα που επιδιώκουν τους ίδιους σκοπούς, με τον όρο της αμοιβαιότητας.

στ) Στα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία, ενώσεις, ομοσπονδίες που έχουν νόμιμα αναγνωρισθεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως γήπεδα ή χώροι αθλητικών εγκαταστάσεως για την πραγματοποίηση των αθλητικών τους σκοπών.

ζ) Στα ξένα κράτη όταν αυτά χρησιμοποιούνται για την εγκατάσταση πρεσβειών και προξενείων αυτών με τον όρο της αμοιβαιότητας.

η) Οι κοινόχρηστοι χώροι πολυκατοικιών και

θ) Τα ακίνητα που έχουν χαρακτηρισθεί:

* Ως δημόσιοι χώροι ταφής (νεκροταφεία)

* Ως διατηρητέα, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού, και δεν ιδιοχρησιμοποιούνται ή δεν αποφέρουν εισόδημα.

* Ως χώροι ιστορικών ή αρχαιολογικών μνημείων.

ι) Τα κτίσματα που βρίσκονται εκτός οικισμού ή σε αγροτικές περιοχές και χρησιμοποιούνται για το σταυλισμό ολιγάριθμων οικόσιτων ζώων για οικιακές ανάγκες του υπόχρεου.

Τα βασικά σημεία της ρύθμισης

- Επιβάλλεται ειδικό τέλος διάμεσου ύψους 4 ευρώ ανά τ.μ. στις ηλεκτροδοτούμενες δομημένες επιφάνειες, οι οποίες αποτελούν και τη βάση επιβολής του Τ.Α.Π. του άρθρου 24 το Ν. 2130/1993.

- Το τέλος αυτό θα εισπραχθεί μέσω των επόμενων λογαριασμών της ΔΕΗ προκειμένου να επιτευχθεί άμεση εισπραξιμότητα και η υλοποίηση των στόχων του προϋπολογισμού του 2011.

- Αφορά 5.079 εκατομμύρια οικιακές και εμπορικές παροχές που αφορούν δομημένες επιφάνειες συνολικού εμβαδού 562 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων αντικειμενικής αξίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της φορολογικής διοίκησης, 560 δισ. ευρώ και εμπορικής αξίας 1 τρισ. ευρώ κατά τις εκτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος.

- Το επιβαλλόμενο, συνεπώς, τέλος αντιστοιχεί σε 2 τοις χιλίοις της πραγματικής αξίας των ακινήτων. Για την αναλογικότητα του μέτρου, τα δομημένα κτήρια επιβαρύνονται περισσότερο σε σχέση με τα παλαιότερα και σε βάθος 25ετίας.

Πρέπει να σημειωθεί ότι το 64% των κατοικιών στην Ελλάδα έχει ηλικία μεγαλύτερη από 25 έτη και μόνο 2% έχουν δομηθεί κατά την τελευταία πενταετία.

* Σε σχέση με το ζήτημα της απαλλαγής εκκλησιαστικών και άλλων θρησκευτικών ιδρυμάτων από το ειδικό τέλος στα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, από το ΥΠΟΙΚ αποσαφηνίζεται ότι αυτή αφορά σε ακίνητη περιουσία που εξυπηρετεί μόνο θρησκευτικούς ή λατρευτικούς σκοπούς και όχι σε ακίνητη περιουσία προς εμπορική εκμετάλλευση.

Μαζί πρόστιμο και παράβολο

Μέσα στο τελευταίο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα πληρωθεί η πρώτη δόση από τους ιδιοκτήτες που θα δηλώσουν τα αυθαίρετά τους με βάση το νέο νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος.

Οι νέες ρυθμίσεις, που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα στην τελική τους μορφή, προβλέπουν ότι η καταβολή θα γίνει μέσα σε τρεις μήνες από την ισχύ του νόμου, που αρχίζει με την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η οποία αναμένεται να γίνει γύρω στις 20 του μηνός. Η αρχική διάταξη έδινε περιθώριο 8 μηνών, αλλά οι ταμειακές ανάγκες της κυβέρνησης επέβαλαν τη σύντμηση του χρόνου. Υπολογίζεται ότι μόνο από τα παράβολα τα έσοδα θα είναι της τάξης των 600 εκατ. ευρώ, ενώ πάνω από 200 εκατ. θα εισπραχθούν από την πρώτη δόση.

Αυτό σημαίνει ότι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυθαιρέτων θα επιβαρυνθούν με παράβολο 500-1.000 ευρώ, που σε μεγάλες παραβάσεις φτάνει έως τα 6.000 ευρώ. Το ποσό θα πληρωθεί μέσω τραπεζών από την 1η Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου. Λίγες ημέρες αργότερα και ενώ δεν θα έχουν καν εκκαθαριστεί οι δηλώσεις τακτοποίησης, οι πολίτες θα πάνε και πάλι στο ταμείο για την πρώτη δόση.

Το ύψος των δόσεων θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί ώς τον Οκτώβριο, αλλά είναι γνωστό ότι η αποπληρωμή θα γίνει σε 30 μήνες για κατοικίες και σε 36 μήνες για τις υπόλοιπες χρήσεις (βιομηχανία, επαγγελματική στέγη, ξενοδοχεία κ.λπ.). Αν η εξόφληση γίνει εφάπαξ, προβλέπεται έκπτωση 20%. Το πρόστιμο υπολογίζεται μετά την αφαίρεση του παραβόλου και αν η οφειλή είναι μικρότερη από 400 ευρώ τότε ο ιδιοκτήτης πρέπει να την εξοφλήσει ώς το τέλος Δεκεμβρίου και χωρίς έκπτωση.

Πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος διευκρίνιζαν χθες στην «Ε» ότι υποχρέωση να υποβάλουν δήλωση έχουν οι εξής κατηγορίες αυθαιρέτων:

* Οσα έχουν δηλωθεί με το νόμο 1337/1983 αλλά δεν έχουν εξοφλήσει τις δόσεις τους και δεν έχουν τελεσίδικη απόφαση της πολεοδομίας, με την οποία το ακίνητο εξαιρείται από την κατεδάφιση.

* Οσα έχουν δηλωθεί με το νόμο 3212/2003 και συνδέθηκαν προσωρινά με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας.

* Οσα έχουν εντοπιστεί από τις πολεοδομίες και έχουν τιμωρηθεί με πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης.

Διευκρινίζεται ωστόσο ότι προβλέπεται συμψηφισμός και η τελική οφειλή προκύπτει έπειτα από αφαίρεση των ποσών που έχουν ήδη καταβληθεί. Αν το ποσό είναι μεγαλύτερο από το νέο πρόστιμο δεν προβλέπεται επιστροφή χρημάτων.

Αυθαίρετα που έχουν δικαίωμα να αποκτήσουν εκ των υστέρων οικοδομική άδεια πρέπει να δηλωθούν, με καταβολή του παραβόλου. Εχουν περιθώριο τριών χρόνων για να προχωρήσουν στην έκδοση οικοδομικής άδειας.

Περιορισμοί δόμησης στα οικόπεδα με κλίση άνω του 25%

Αυστηρούς περιορισμούς για τη δόμηση σε οικόπεδα με κλίση εδάφους άνω του 25% που βρίσκονται σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που προώθησε με άκρα μυστικότητα το υπουργείο Περιβάλλοντος και εγκρίθηκε πρόσφατα από το ΣτΕ.

Εκτός από το «ψαλίδισμα» των τετραγωνικών της νέας οικοδομής, από τα 400 στα 240, επιχειρεί να κλείσει παραθυράκια που αξιοποιούνται από επιτήδειους για να ξεφυτρώνουν έως και πενταώροφα κτίρια, παρά το γεγονός ότι επιτρέπονται μόνο διώροφα.

Η κλίση του εδάφους γίνεται «κόκκινη γραμμή», που στην πράξη απαξιώνει τα μικρά και μεσαία οικόπεδα. Το διάταγμα σωστά προβλέπει ότι το μέγιστο ύψος των 7,50 μ. πρέπει να ισχύει σε κάθε σημείο της οικοδομής, αλλά θέτει ειδικούς όρους. Ορίζει ότι κτίρια που κατασκευάζονται σε οικόπεδα στην κάτω πλευρά του δρόμου δεν μπορούν να εξέχουν πάνω από 4 μέτρα από την επιφάνεια του οδοστρώματος. Στην ανηφορική πλευρά, η άκρη του κτιρίου δεν μπορεί να ξεπερνά τα 7,5 μέτρα, μαζί όμως με το φυσικό έδαφος, που συναπάγεται κρυφό περιορισμό στη δόμηση. Μόνο μεγάλα οικόπεδα, με πρόσωπο 17 μέτρα και βάθος 60 μέτρα θα μπορούν να χτίσουν τα προβλεπόμενα τετραγωνικά.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει γίνει δέκτης παρατηρήσεων από μηχανικούς και επανεξετάζει το θέμα, εν όψει της θεσμοθέτησης του προεδρικού διατάγματος.

"Προετοιμαστείτε για την πτώχευση της Ελλάδας"

Θέμα χρόνου υποστηρίζει πως είναι η χρεοκοπία της Ελλάδας ο μεγαλοεπενδυτής Τζόρτζ Σόρος. Προτείνει τέσσερα ριζικά μέτρα πολιτικής

"Η Ευρώπη θα πρέπει να προετοιμαστεί για την ενδεχόμενη χρεοκοπία της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και ίσως και της Ιρλανδίας και την έξοδό τους από το ευρώ", υποστηρίζει σε άρθρο του στο New York Book Review και το Reuters ο μεγαλοεπενδυτής Τζορτζ Σόρος.

Ο Σόρος εκτιμά πως πως οι ηγέτες της ευρωζώνης θα πρέπει να υιοθετήσουν σειρά ριζικών μέτρων, κάτι που συμπεριλαμβάνει τη δημιουργία ενός Πανευρωπαϊκού Ταμείου.

"Φαίνεται πως οι κυβερνήσεις έχουν φτάσει στο τέλος του δρόμου, σε ένα αδιέξοδο", συμπληρώνει.

Μεταξύ άλλων, τονίζει πως ακόμα και εάν μια καταστροφή μπορεί να αποφευχθεί ένα πράγμα είναι σίγουρο: η πίεση για μείωση ελλειμμάτων θα ωθήσει την ευρωζώνη σε παρατεταμένη ύφεση κάτι που θα έχει ανυπολόγιστες πολιτικές συνέπειες. "

Εξαιρετικά ανησυχητικό είναι και οι πιέσεις που έχουν ασκηθεί στα κρατικά ομόλογα της Ιταλίας και της Ισπανίας διότι πρόκειται για πολύ μεγάλες οικονομίες ώστε να σωθούν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο.

Μάλιστα, ο Σόρος προτείνει τέσσερα τολμηρά μέτρα πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι που αναφέρει:

*Οι τραπεζικές καταθέσεις πρέπει να προστατευθούν στα πιο αδύναμα κράτη

*Ορισμένες τράπεζες σε ασυνεπή κράτη θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν προκειμένου να κρατήσουν ζωντανές τις οικονομίες τους

*Το ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα θα πρέπει να ανακεφαλαιοποιηθεί και να τεθεί υπό ευρωπαϊκή εποπτεία

*Θα πρέπει να προστατευτούν τα κρατικά ομόλογα και άλλων ελλειμματικών χωρών.

"Όλα αυτά θα κοστίσουν χρήματα", δηλώνει ο Σόρος ο οποίος υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει άλλη λύση από το να ιδρυθεί ένα Πανευρωπαϊκό Ταμείο με τη δυνατότητα της φορολόγησης και του δανεισμού.

Κάτι τέτοιο θα χρειαστεί μια νέα Ευρωπαϊκή Συνθήκη για αυτό προτρέπει τους ηγέτες της Ευρώπης να ξεκινήσουν τη δουλειά προς αυτή τη κατεύθυνση αμέσως διότι θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να καταλήξουν σε συμφωνία.

Τέλος, αναφέρει πως κάτι τέτοιο θα ήταν ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο ιδιαίτερα στη Γερμανία. "Οι Γερμανοί εξακολουθούν να πιστεύουν πως έχουν επιλογή για το εάν θα υποστηρίξουν το ευρώ ή όχι, κάτι που είναι λάθος", λέει χαρακτηριστικά.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)