Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗΣ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 982 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας οι μισθοί, οι συντάξεις και οι ασφαλιστικές παροχές εξαιρούνται από την κατάσχεση ακόμη και όταν η καταβολή τους γίνεται με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του οφειλέτη σε πιστωτικό ίδρυμα. Επομένως ακατάσχετες είναι και παραμένουν οι απαιτήσεις μισθών και συντάξεων και όταν καταβάλλονται με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 464 Αστικού Κώδικα, οι ακατάσχετες απαιτήσεις είναι και ανεκχώρητες και σύμφωνα με το άρθρο 451 Αστικού Κώδικα δεν επιτρέπεται συμψηφισμός κατά ακατάσχετης απαίτησης. Επομένως από το συνδυασμό των παραπάνω διατάξεων τίθεται κανόνας σύμφωνα με τον οποίο είναι ακατάσχετοι, ανεκχώρητοι και ασυμψήφιστοι οι μισθοί και οι συντάξεις. Ο σκοπός του νομοθέτη που όρισε τις απαγορεύσεις ήταν να προστατευτεί ένα ελάχιστο εισόδημα των ανθρώπων που βιοπορίζονται από την εργασία τους και είναι αναγκαίο για τη συντήρηση των ίδιων και των οικογενειών τους. Ενόψει δε ότι ο ανωτέρω σκοπός εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, οι παραπάνω ρυθμίσεις είναι αναγκαστικού δικαίου και δεν επιτρέπεται αντίθετη συμφωνία των μερών. Επομένως η εκχώρηση που γίνεται κατά παράβαση αυτών είναι απολύτως άκυρη (174ΑΚ), τη δε ακυρότητα μπορεί να επικαλεστεί και ο οφειλέτης, ενώ η συναίνεση του οφειλέτη είναι χωρίς έννομα αποτελέσματα δεδομένου ότι η ακυρότητα εξετάζεται σε περίπτωση δικαστικής αμφισβήτησης και αυτεπαγγέλτως.

Περαιτέρω, η παραπάνω απαγόρευση ισχύει για κάθε δικαιοπραξία που έχει σαν σκοπό το ίδιο οικονομικό αποτέλεσμα, όπως η έκταξη που συμφωνείται αμετάκλητη, καθώς επίσης και η εξουσιοδότηση ή εντολή για είσπραξη της απαίτησης, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα ματαιωνόταν ο σκοπός του νομοθέτη που συνίσταται στη διατήρηση της δυνατότητας είσπραξής του μισθού και της σύνταξης με σκοπό την ικανοποίηση των στοιχειωδών αναγκών του φορέα της.

Το δε ακατάσχετο, ανεκχώρητο και ασυμψήφιστο των μισθών, των συντάξεων και των ασφαλιστικών παροχών, καταλαμβάνει όλες τις αποδοχές των εργαζομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και το μισθό των δημοσίων υπαλλήλων με την ευρεία έννοια, καθώς και τα μερίσματα, εφάπαξ βοηθήματα και τυχόν επιστροφές κρατήσεων.

Από την ερμηνεία των παραπάνω διατάξεων καθώς και άλλων σχετικών διατάξεων, προκύπτει ότι δεν είναι από το νόμο επιτρεπτή, αντίθετα είναι αυτοδίκαια άκυρη κάθε συμφωνία ή κάθε όρος σε δανειακή σύμβαση, με τον οποίο οι τράπεζες αποκτούν (άκυρο) δικαίωμα να παρακρατούν από λογαριασμούς μισθοδοσίας ή συνταξιοδοτικούς, ποσά οφειλόμενα από δάνεια ή κάρτες, η δε παραπάνω παράνομη συμπεριφορά των τραπεζών στην πράξη, συνιστά και αξιόποινη πράξη, καθώς πληροί τις προϋποθέσεις του εγκλήματος της υπεξαίρεσης.

Επισημαίνεται πάλι ότι ακόμα και ο ίδιος ο εργαζόμενος ή ο συνταξιούχος να έχει δώσει την συγκατάθεσή του υπογράφοντας σχετικό όρο σε σύμβαση, είναι και παραμένει ΑΚΥΡΗ και ΠΑΡΑΝΟΜΗ κάθε παρακράτηση χρηματικού ποσού από τις τράπεζες. Η δε εμμονή των τραπεζών σε τέτοια παράνομη συμπεριφορά επισύρει σημαντικές έννομες συνέπειες σε βάρος τους, καθώς οι πληγέντες μισθωτοί ή συνταξιούχοι έχουν το δικαίωμα να απαιτήσουν κατά των τραπεζών την επανόρθωση κάθε ζημίας που υπέστησαν.

Επίσης οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι που έχουν συνομολογήσει παρόμοιους άκυρους όρους στις συμβάσεις, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν δεσμεύονται από αυτούς και έχουν το δικαίωμα να απαιτήσουν από την τράπεζα να απέχει από την εφαρμογή αυτών των όρων στην πράξη.

Όλα νόμιμα και συνταγματικά στο ν/σ που «ψαλιδίζει» κύριες και επικουρικές συντάξεις

Για την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου !!!!

Κανένα συνταγματικό πρόβλημα δεν «είδε» η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο νομοσχέδιο με το οποίο …πέφτει ψαλίδι σε κύριες και επικουρικές συντάξεις και ομόφωνα παρά μια ψήφο (28-1) άναψε το «πράσινο φως» για τη νομιμότητά.

Αντίθετα, ο μόνος προβληματισμός που εξέφρασαν τα μέλη της Ολομέλειας είναι αν μπορούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου να εφαρμοστούν αναδρομικά από την 1.1.2012! Και αυτό γιατί η διάταξη του νομοσχεδίου περί αναδρομικότητας μπορεί να είναι αντίθεση με το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Όσον αφορά την μειοψηφία αυτή εκφράστηκε από την σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου Δέσποινα Καββαδία-Κωνσταντάρα, η οποία είχε την άποψη ότι από τις συνεχείς μειώσεις των συντάξεων (αυτή είναι η 4η φορά που μειώνονται) σε συνδυασμό με τις συνεχείς φορολογικές επιβαρύνσεις, πλήττεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο κοινωνικό κράτος.

Αλλαγή Ταμείου για έξοδο έως και 15 χρόνια νωρίτερα

H «μετακόμιση» σε άλλο ασφαλιστικό ταμείο μπορεί να αποτελέσει κλειδί για την... έξοδο στη σύνταξη μέχρι και 15 χρόνια νωρίτερα.

Αλλαγή Ταμείου για έξοδο έως και 15 χρόνια νωρίτερα

Τα «παράθυρα» για την ταχύτερη συνταξιοδότηση μπορούν να αξιοποιήσουν όσοι πρόκειται να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα σε ειδικές κατηγορίες μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2013, αλλά και όσοι κατοχυρώνουν δικαίωμα με τις διατάξεις της 35ετίας (μέχρι 40 έτη ασφάλισης) έως την 31 Δεκεμβρίου 2015.

Οπως τονίζει ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος, που ειδικεύεται σε θέματα εργατικού και ασφαλιστικού δικαίου: οι ασφαλισμένοι μπορούν να θέσουν σε εφαρμογή σε αυτήν την περίπτωση τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης που αναφέρουν ότι ο συντάξιμος χρόνος με την υποβολή της αίτησης αντιμετωπίζεται ενιαία για την εξακρίβωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης.

Θεμελίωση
Ετσι κατ' αναλογική εφαρμογή ενιαία αντιμετωπίζεται ο συντάξιμος χρόνος και στην περίπτωση της θεμελίωσης.

Ανεξαρτήτως επομένως φορέα αρκεί ο ασφαλισμένος να συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις για τη θεμελίωση με βάση τα όρια, τον χρόνο ασφάλισης και άλλα ειδικότερα στοιχεία που απαιτείται να συντρέχουν και αλλάζοντας φορέα με πραγματική ασφάλιση να χρησιμοποιήσει τις διατάξεις αυτού για συνταξιοδότηση νωρίτερα.

Αλλαγή Ταμείου για έξοδο έως και 15 χρόνια νωρίτερα

Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να κερδίσει ακόμα και 15 χρόνια στη συνταξιοδότηση.

Οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης κατά την αλλαγή Ταμείου είναι να έχει ο ασφαλισμένος στον φορέα από τον οποίο επιθυμεί να συνταξιοδοτηθεί συνολικά 1.500 ημέρες ασφάλισης, εκ των οποίων οι τελευταίες 500 πριν από την αίτηση.

Εναλλακτικά θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει συμπληρώσει 1.000 ημέρες τουλάχιστον, εκ των οποίων οι τελευταίες 300 πριν από την αίτηση.

Προσοχή χρειάζεται καθώς για το σύνολο των ημερών ασφάλισης αλλά και για τις απαραίτητες τελευταίες ημέρες χρειάζεται πραγματική ασφάλιση και όχι εξαγορά πλασματικών ετών.

Δηλαδή, δεν μπορεί ο ασφαλισμένος να συμπληρώσει τις 1.500 ημέρες, για παράδειγμα με εξαγορά πλασματικών ετών του ν. 3863/2010.

Θα πρέπει επομένως να προέρχεται ο χρόνος είτε από απασχόληση είτε από προαιρετική ασφάλιση/ αυτασφάλιση.

Κέρδος έως και δύο χρόνια για άνδρες του ΟΑΕΕ

Οι άντρες ασφαλισμένοι μπορούν να «κερδίσουν» έως και μία διετία με... μεταφορά από τον ΟΑΕΕ στο ΙΚΑ, εφόσον επιθυμούν να συνταξιοδοτηθούν με το καθεστώς της 35ετίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο ΟΑΕΕ χορηγεί πλήρη σύνταξη στα 60, ενώ το ΙΚΑ ανάλογα με το πότε έχει συμπληρωθεί η 35ετία από το 58ο έτος της ηλικίας κι έπειτα. Ετσι ο ασφαλισμένος που έχει ήδη συμπληρώσει 35 έτη ασφάλισης και έχει τελευταίο φορέα τον ΟΑΕΕ, μπορεί να επωφεληθεί αλλάζοντας φορέα 1 ή 2 έτη.

Για παράδειγμα, ασφαλισμένος με 36 έτη ασφάλισης σε ΙΚΑ και ΟΑΕΕ (σήμερα καλύπτεται από το Ταμείο των ελεύθερων επαγγελματιών) είναι 55 ετών. Ο συγκεκριμένος ασφαλισμένος εάν συνεχίσει ασφαλιζόμενος στον ΟΑΕΕ, θα συνταξιοδοτηθεί στα 60, εάν όμως για τον επόμενο 1 χρόνο και 8 μήνες ασφαλιστεί στο ΙΚΑ και έχει τουλάχιστον 1.500 ημέρες στο Ιδρυμα, θα συνταξιοδοτηθεί στα 58 από αυτό με συμμετοχή του ΟΑΕΕ κερδίζοντας 2 χρόνια στη συνταξιοδότησή του.

Συμφέρουσα επιλογή το ΙΚΑ για μητέρες ανηλίκων

Tο «Εθνος- Συντάξεις» δημοσιεύει σήμερα τέσσερις χαρακτηριστικές περιπτώσεις, όπου η αλλαγή Ταμείου μπορεί υπό προϋποθέσεις να επιταχύνει την έξοδο στη σύνταξη:

1. Οι μητέρες ανηλίκων, εφόσον έχουν τη δυνατότητα, «συμφέρει» να... μετακομίσουν από τον ΟΑΕΕ στο ΙΚΑ. Με τον τρόπο αυτό μπορούν να επισπεύσουν τη συνταξιοδότησή τους από 5 έως 15 χρόνια.

Με βάση τη νομοθεσία, ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών δεν χορηγεί σύνταξη με τις προϋποθέσεις των μητέρων ανήλικων τέκνων.

Ετσι οι ασφαλισμένες του φορέα δεν δικαιούνται ειδικότερο καθεστώς συνταξιοδότησης αλλά υπάγονται στις γενικές διατάξεις που προβλέπουν «έξοδο» στα 60 ή στα 65.

Παράδειγμα
Για παράδειγμα, ακόμα κι αν μια μητέρα έχει συμπληρώσει 5.500 ημέρες ασφάλισης και παράλληλα συντρέχει η ανηλικότητα τέκνου, δεν θα μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί παρά μόνο εάν φτάσει το 65ο έτος της ηλικίας της με τον συγκεκριμένο χρόνο ασφάλισης.

Εάν όμως υπάρχει η δυνατότητα της ασφαλισμένης να αλλάξει τον φορέα ασφάλισής της (να διακόψει επομένως και την εμπορική της δραστηριότητα) και να υπαχθεί στο ΙΚΑ, θα... επισπεύσει τη συνταξιοδότηση.

Αυτό γίνεται επειδή στο Ιδρυμα υπάρχει διάταξη που προβλέπει πως η συνταξιοδότηση είναι σε άμεση συνάρτηση με τη συμπλήρωση 5.500 ημερών ασφάλισης, με την προϋπόθεση να υφίσταται τη στιγμή εκείνη ανηλικότητα.

Ετσι αντί για τα 65 η συγκεκριμένη ασφαλισμένη θα μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί στα 50 ή τα 52 ή 55 με μειωμένη και αντίστοιχα στα 55 ή τα 57 ή τα 60 με πλήρη σύνταξη κερδίζοντας από 5 έως 15 χρόνια.

Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει η ασφαλισμένη να ασφαλισθεί οπωσδήποτε στο ΙΚΑ μέχρι τη συμπλήρωση 1.500 τουλάχιστον πραγματικών ημερών ασφάλισης, εκ των οποίων οι τελευταίες 500 πριν από την αίτηση (1 έτος και 8 μήνες).

Επιτρέπεται να είναι ασφαλισμένη και στον ΟΑΕΕ, όμως πριν από την υποβολή της αίτησης υποχρεωτικά θα πρέπει να είναι ασφαλισμένη μόνο στο ΙΚΑ, ενώ ο παράλληλος χρόνος ασφάλισης δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Ετσι το ΙΚΑ θα γίνει ο απονέμων φορέας και θα κρίνει με βάση τις διατάξεις του ιδρύματος για την απονομή.

Προσοχή καθώς για τη συμπλήρωση των 1.500 ημερών δεν μπορούν να προσμετρηθούν οι χρόνοι σπουδών και κενών ασφάλισης.

Τι ισχύει για τους δημοσίους υπαλλήλους με χρόνο και στον ιδιωτικό τομέα

Με βάση τη νομοθεσία, οι μητέρες ανηλίκων ασφαλισμένες στο Δημόσιο, για να θεμελιώσουν σχετικό δικαίωμα συνταξιοδότησης, είναι απαραίτητο να έχουν 25 έτη ασφάλισης μαζί με τα πλασματικά και να συντρέχει ανηλικότητα τέκνου.

Ομως είναι πολλές οι περιπτώσεις όπου ακόμη και με τις εξαγορές δεν συμπληρώνουν οι ασφαλισμένες την απαραίτητη 25ετία.

Αυτό συμβαίνει σε ασφαλισμένες κυρίως νέες σε ηλικία που δεν συμπληρώνουν και τα απαραίτητα 15 έτη πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για εξαγορά χρόνου τέκνων. Οι περισσότερες ασφαλισμένες αυτής της κατηγορίας από την άλλη έχουν χρόνο ασφάλισης στον ιδιωτικό τομέα (ΙΚΑ).

Ετσι επιλέγοντας ως ασφαλιστικό φορέα το ΙΚΑ, σύμφωνα με τελευταία ρύθμιση, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με τα όρια και τις προϋποθέσεις που προβλέπει το Ιδρυμα. Δηλαδή εάν συμπληρώνουν 18,5 έτη ασφάλισης το 2011, αποχωρούν στα 52 με μειωμένη και στα 55 με πλήρη κερδίζοντας από 5 έως 15 έτη ασφάλισης.

Να παρατηρήσουμε εδώ πως στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν χρειάζεται διακοπή ή οποιαδήποτε αλλαγή, αλλά μόνο επιλογή του ΙΚΑ ως φορέα ασφάλισης με δήλωση του υπαλλήλου. Συγχρόνως χρειάζεται και εδώ να έχουν συμπληρωθεί 1.500 ημέρες στο ΙΚΑ, εκ των οποίων οι τελευταίες 500 πριν από την αίτηση.

Για παράδειγμα, μητέρα ανήλικου τέκνου με σπουδές 4 ετών έχει ασφαλιστεί για πρώτη φορά στο ΙΚΑ το 1992 και είναι στο Δημόσιο από το 2001. Η συγκεκριμένη ασφαλισμένη έχει συνολικά 15 έτη ασφάλισης και δεν μπορεί με εξαγορές να φτάσει την 25ετία ώστε με παραμονή στο Δημόσιο να θεμελιώσει ως μητέρα ανηλίκου.

Ομως με μεταφορά της στο ΙΚΑ και εξαγορά των ετών σπουδών φτάνει τις απαραίτητες 5.500 ημέρες (18,5 έτη) και θεμελιώνει δικαίωμα για τα 55 με μειωμένη και τα 60 με πλήρη σύνταξη.

Διαδοχική ασφάλιση
Οι γυναίκες ασφαλισμένες μπορούν να αξιοποιήσουν τη διαδοχική και να «συνδυάσουν» τον ΟΑΕΕ και το ΙΚΑ. Αυτό αφορά γυναίκες που δεν έχουν τη δυνατότητα θεμελίωσης ως μητέρες ανηλίκων και επιδιώκουν να λάβουν σύνταξη με τις διατάξεις της 15ετίας.

Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι έχουν τουλάχιστον 100 ημέρες ασφάλισης κάθε έτος τα τελευταία 5 έτη. Ετσι και με δεδομένο ότι συμπληρώνουν τόσο τον απαραίτητο χρόνο ασφάλισης όσο και το σχετικό όριο ηλικίας, μπορούν με αυτασφάλιση ή εργασία και παραμονή στο ΙΚΑ για 500 ημέρες -εφόσον υπάρχουν συνολικά 1.500 ημέρες- να συνταξιοδοτηθούν από το 56ο έτος της ηλικίας τους και έπειτα. Αυτό σε αντίθεση με το 65ο έτος που θα λάμβαναν σύνταξη από τον ΟΑΕΕ κερδίζοντας έως 9 έτη.

Για παράδειγμα, ασφαλισμένη σήμερα 55 ετών έχει τα τελευταία 10 έτη ασφάλιση στον ΟΑΕΕ και προηγουμένως 6 χρόνια στο ΙΚΑ. Εάν αλλάξει τον φορέα ασφάλισής της και συνεχίσει για 500 ημέρες στο ΙΚΑ, τότε θα συνταξιοδοτηθεί με τη συμπλήρωση των 500 ημερών σε περίπου 1,5 έτος σε ηλικία 56 ετών και 6 μηνών.

Σε άλλη περίπτωση θα αναγκαζόταν να είναι ασφαλισμένη τουλάχιστον μέχρι τα 60 στον ΟΑΕΕ, οπότε και θα λάμβανε μειωμένη σύνταξη με μεταβίβαση του φακέλου από το ΙΚΑ ή θα έπρεπε να περιμένει τα 65 για σύνταξη από τον ΟΑΕΕ.

http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=23343&subid=2&pubid=63617663

Νέος τρόπος υπολογισμού επικουρικών συντάξεων

ΑΠΟ ΤΟ 2015
Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή δημιουργούνται «ατομικές μερίδες» για τους ασφαλισμένους και προβλέπεται η δημιουργία ενός ενιαίου επικουρικού ταμείου (ΕΤΕΑ), ενώ όσοι φορείς πουν «όχι» στην ενοποίηση θα τα... βγάλουν πέρα μόνοι τους

Το νέο Επικουρικό Ταμείο ΕΤΕΑ θα λειτουργεί για όσους ασφαλίζονται από την 1η Ιανουαρίου 2001 με βάση το διανεμητικό σύστημα εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση
Το νέο Επικουρικό Ταμείο ΕΤΕΑ θα λειτουργεί για όσους ασφαλίζονται από την 1η Ιανουαρίου 2001 με βάση το διανεμητικό σύστημα εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση

Νέο τρόπο υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων από το 2015 προβλέπει νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, ενώ δημιουργούνται «ατομικές μερίδες» για τους ασφαλισμένους. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η δημιουργία ενός ενιαίου επικουρικού ταμείου (ΕΤΕΑ), ενώ όσοι φορείς πουν «όχι» στην ενοποίηση θα τα... βγάλουν πέρα μόνοι τους.

Σε τρεις δόσεις η έκτακτη εισφορά

Μαζί με το εκκαθαριστικό της εφορίας θα αποσταλεί στους φορολογούμενους και η έκτακτη εισφορά για τα εισοδήματα του 2011.

Αυτό σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν την έκτακτη εισφορά το πολύ σε τρεις ισόποσες διμηνιαίες δόσεις, εφόσον η εκκαθάριση της δήλωσής τους ολοκληρωθεί έως και τον Ιούλιο.

Σε διαφορετική περίπτωση θα καταβάλουν την εισφορά σε δύο δόσεις ή και σε μία, αν η εκκαθάριση ολοκληρωθεί από τον Οκτώβριο και μετά.

Παράλληλα, προβλέπεται ότι για τους φορολογούμενους που θα πληρώσουν εφάπαξ την έκτακτη εισφορά η μείωση του φόρου δεν θα είναι 5% όπως συνέβη με την εισφορά για τα εισοδήματα του 2010, αλλά θα περιοριστεί στο 1,5%.

Σημειώνεται ότι η έκτακτη εισφορά για τα εισοδήματα του 2010 καταβάλλεται από τους φορολογούμενους σε έξι μηνιαίες δόσεις με ελάχιστο ποσό τα 300 ευρώ, ενώ για το 2012 γίνεται μηνιαία παρακράτησή της στους μισθούς, μαζί με το φόρο εισοδήματος.

Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου, όσοι έχουν εκκρεμότητες με τις φορολογικές αρχές θα ακολουθούν τις διαδικασίες διοικητικής επίλυσης, εφόσον το ποσό ξεπερνά τα 300.000 ευρώ και κατόπιν να προσφεύγουν στα διοικητικά δικαστήρια.

Οι ρυθμίσεις αυτές προβλέπονται στο νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί την Τρίτη στη Βουλή και περιλαμβάνει τις περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις, καθώς και άλλα μέτρα που συμφωνήθηκαν μεταξύ κυβέρνησης και Τρόικας στο πλαίσιο του νέου μνημονίου.

Η απόρρητη έκθεση της τρόικας για το χρέος

Μετά τη συμφωνία που επετεύχθη στο Eurogroup για το νέο πακέτο διάσωσης της χώρας έρχεται στο φως απόρρητη έκθεση της τρόικας που αναφέρει ότι η Ελλάδα θα δυσκολευτεί να μειώσει το έλλειμα στο 120% του ΑΕΠ έως το 2020.

Η εννιασέλιδη απόρρητη έκθεση που αποκαλύπτει το διεθνές πρακτορείο Reuters ολοκληρώθηκε στις 15 Φεβρουαρίου και δόθηκε στους υπουργούς οικονομικών της Ευρωζώνης.

Τα αποτελέσματα μάλιστα της έκθεσης αποτέλεσαν τη βάση της συζήτησης κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης και των σκληρών διαπραγματεύσεων για τη χορήγηση ή μη του νέου πακέτου διάσωσης.

Το βασικό σενάριο αναφέρει πως η Ελλάδα μπορεί να μειώσει το χρέος της στο 129% του ΑΕΠ μέχρι το 2020 σε περίπτωση που καταφέρει να προχωρήσει στις απαιτούμενες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, τις φορολογικές υποχρεώσεις και το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.

Η βασική ανησυχία που επισημαίνεται είναι ότι μια βαθύτερη ύφεση που προκαλείται από τις καθυστερήσεις στις διαρθρωτικές αλλαγές και τις ιδιωτικοποιήσεις θα πάνε πίσω το πρόγραμμα. Αυτό θα σήμαινε ότι ο στόχος για χρέος του 120% του ΑΕΠ θα έδινε αυτομάτως τη θέση του σε χρέος της τάξεως του 160% του ΑΕΠ το 2020.

Στην αναφορά επισημαίνεται ότι τα ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα θα χρειαστούν έως και 50 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον κεφάλαιο από αυτό που αναμενόταν αρχικά για την ανακεφαλαιοποίησή τους.

Η τρόικα αναφέρει πως αν η Ελλάδα πρόκειται να μειώσει το επίπεδο του χρέους της κάτω από το 120% του ΑΕΠ έως το 2020 τότε απαιτούνται πρόσθετη στήριξη από τον ιδιωτικό και τον επίσημο τομέα, παραθέτοντας τέσσερις τρόπους για να επιτευχθεί ο τρόπος μείωσης του χρέους.

1) Αναδιάρθρωση των δεδουλευμένων τόκων που οφείλονται για χρέη που πρόκειται να τεθούν προς ανταλλαγή ως μέρος της συμφωνίας του PSI. Αυτό θα μείωνε κατά 1,5% του ΑΕΠ το χρέος

2) Χαμηλότερο επιτόκιο στα ήδη υπάρχοντα διμερή δάνεια που θα οδηγήσουν σε μείωση του χρέους κατά 1,5% του ΑΕΠ

3) Αναδιάρθρωση και των ελληνικών ομολόγων που έχουν στα χαρτοφυλάκια τους διάφορες κεντρικές τράπεζες της Ευρωζώνης. Η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι θα μειώσει το χρέος κατά 3,5% του ΑΕΠ

4) Να παραιτηθεί η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα των κερδών της από τα ελληνικά ομόλογα που έχει στην κατοχή της. Η μείωση που υπολογίζεται ότι θα αποφέρει στο ελληνικό χρέος η απόφαση αυτή φτάνει στο 5,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2020

Με δεδομένους τους κινδύνους το ελληνικό πρόγραμμα μπορεί να παραμείνει επιρρεπές σε ατυχήματα με ερωτηματικά για την βιωσιμότητα να παραμένουν πάνω από το κεφάλι του, τονίζεται.

Οι δεσμεύσεις της Ελλάδας μετά το κούρεμα

Μία σειρά από ευθύνες και υποχρεώσεις κρύβει η σύναψη της νέας δανειακής σύμβασης των 130 δισ. ευρώ για τη χώρα μας, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες.

Η συμφωνία για το νέο πακέτο στήριξης της ελληνικής οικονομίας προβλέπει τη δανειοδότηση της Ελλάδας με 130 δισ. ευρώ μέχρι το 2015 και τη μείωση του χρέους κατά 107 δισ. ευρώ μέσω του PSI. Παράλληλα όμως, θέτει μια σειρά από υποχρεώσεις στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, οι περιορισμοί και οι υποχρεώσεις που τίθενται στην Ελλάδα είναι οι εξής:

* Δημιουργία Ειδικού Κλειστού Λογαριασμού. Σε αυτόν τον λογαριασμό θα κατατίθενται τα χρήματα τα οποία θα προορίζονται για την αποπληρωμή του ελληνικού χρέους.

* Συνταγματική Πρόβλεψη για την αποπληρωμή του χρέους κατά προτεραιότητα. Αυτό αναμένεται να γίνει στην μεθεπόμενη Βουλή, η οποία θα πρέπει να είναι Αναθεωρητική.

* Προαπαιτούμενες Ενέργειες. Ψήφιση από τη Βουλή όλων των λεγόμενων Προαπαιτούμενων ενεργειών μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου.

* Αυστηρότερη επιτήρηση της πορείας του Νέου Προγράμματος. Οι εταίροι δεν μιλούν για επιτροπεία πλέον, αλλά για μόνιμη παρουσία των κλιμακίων της Τρόικα στην Ελλάδα.

* Μόνιμος Γραμματέας Φορολογίας. Τοποθέτηση μόνιμου Γενικού Γραμματέα για την παρακολούθηση των φορολογικών υποθέσεων.

* Αγγλικό Δίκαιο. Το δίκαιο των νέων ομολόγων θα είναι το Αγγλικό.

Σε ανακοίνωσή τους οι επικεφαλής τoυ IIF, Τσαρλς Νταλάρα και Ζαν Λεμιέρ, χαιρέτισαν τη συμφωνία, λέγοντας ότι θα οδηγήσει στη μείωση του χρέους κατά 107 δισ. ευρώ (δηλαδή στο 50% του ελληνικού ΑΕΠ το 2011) και επιπλέον μειώνει τις ανάγκες αναχρηματοδότησης κατά 150 δισ. ευρώ έως το 2020.

Παράλληλα, στο κούρεμα θα συμμετάσχει κατά ένα μικρό ποσοστό και η ΕΚΤ η οποία θα διανείμει στις Κεντρικές Τράπεζες τα κέρδη που έχει αποκομίσει μέχρι σήμερα από τα ελληνικά ομόλογα.

107 δισ. ευρώ θα μειωθεί το εθνικό χρέος

Η συμφωνία, η οποία επετεύχθη ανάμεσα στην Ελλάδα και τους ιδιώτες πιστωτές της προβλέπει την απομείωση κατά 53,5% της αρχικής αξίας των ομολόγων που κατέχουν, η οποία αντιστοιχεί σε κούρεμα του ελληνικού χρέους κατά 107 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την ανακοίνωση της επιτροπής των ιδιωτών πιστωτών της Ελλάδας.

Κατά τη διάρκεια των ολονύκτιων διαπραγματεύσεων οι ιδιώτες πιστωτές της Ελλάδας συμφώνησαν στην αύξηση της συμμετοχής τους στο δεύτερο πρόγραμμα στήριξης της Ελλάδας, αφού η απομείωση που είχε συμφωνηθεί μέχρι χθες έφθανε το 50%. Οι πραγματικές απώλειες που θα υποστούν οι ιδιώτες πιστωτές θα ξεπεράσουν το 70%.

Οι πιστωτές θα λάβουν νέους ελληνικούς ομολογιακούς τίτλους για το 31,5% της αρχικής αξίας, βραχυπρόθεσμους τίτλους που θα εκδοθούν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για το 15% και το υπόλοιπο 53,5% της αρχικής αξίας θα απολεσθεί.

Οι νέοι ελληνικοί τίτλοι θα έχουν χρόνο ωρίμανσης από 11 έως 30 χρόνια και με κυμαινόμενο επιτόκιο.

Τα τρία πρώτα χρόνια η ετήσια απόδοση θα είναι 2%, στα επόμενα 5 χρόνια 3% και στη συνέχεια, και μέχρι τα 30 χρόνια 4,3%. Κατά μέσον όρο, το επιτόκιο θα φθάσει το 3,65% και είναι μικρότερο από την μέχρι σήμερα απόδοση.

Οι ιδιώτες πιστωτές θα λάβουν επίσης συμπληρωματικούς τίτλους η απόδοση των οποίων θα είναι συνδεδεμένη με την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας, και κατά συνέπεια θα αυξηθεί εάν η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας βελτιωθεί ταχύτερα από το προβλεπόμενο.

Η επιτροπή των ιδιωτών πιστωτών, η οποία εκπροσωπήθηκε στις διαπραγματεύσεις των Βρυξελλών από τον πρόεδρο του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ινστιτούτου Τσαρλς Νταλάρα και τον επικεφαλής της BNP Paribas, προειδοποίησε ότι το κείμενο της συμφωνίας που οριστικοποιήθηκε σήμερα το πρωί πρέπει να τεθεί προς έγκρισιν στο σύνολο των μελών της, τις τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρείες και τα επενδυτικά ταμεία, η απάντηση των οποίων θα κρίνει την επιτυχία της διαδικασίας απομείωσης του ελληνικού χρέους.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)