|
Γκολαντιές. menou
- Home
- Φορολογικό
- Νέες Συντάξεις ΕΦΚΑ
- Νέες Συντάξεις Δημοσίου
- Νέες Συντάξεις Ιδιωτικού Τομέα
- Νέες Συντάξεις Χηρείας
- Επικουρικές Συντάξεις
- Προσωπική Διαφορά
- Ασφαλιστικό ΙΚΑ
- Ασφαλιστικό ΔΕΚΟ-Αυτοαπασχολούμενων
- Συνταξιοδοτικό
- Στρατιωτικοί
- 6μηνα
- Σωματα Ασφαλείας
- Ιατροί/ΕΤΑΑ
- Eκπαιδευτικοί
- Δικηγόροι-Μηχανικοί
- Aποδείξεις Εφορίας
- Υπολογ.ΣύνταξηςΙΚΑ
- ΕΚΑΣ
- Εργασιακό
- Μητέρες
- Τεκμήρια
- Εντυπα ΙΚΑ
- ΦΠΑ Δικηγόρων
- Τaxisnet
- Oρια ΟΑΕΕ
- Πλασματικά
- Φ.Π.Α.
- Δημόσιο
- Φορολογικό
- Τεκμηρια
- Μισθοι-Συνταξεις 2011
- Δημόσιο και 65
- ΙΚΑ και Ενσημα
- Σύνταξη και Αναπηρία
- Διαδικασία Συντ/σης
- Αναγνώριση
- Μεταβίβαση
- Ερωταπαντήσεις
- About
Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011
Δύο 48ωρες απεργίες εξήγγειλαν εφοριακοί-τελωνειακοί
Οι ομοσπονδίες εφοριακών αποφάσισαν σήμερα ότι θα πραγματοποιήσουν δύο 48ωρες απεργίες, από τις 17 έως τις 20 Οκτωβρίου, ενώ οι τελωνειακοί σε τρεις 48ωρες απεργίες από τις 18 έως και τις 23 Οκτωβρίου αντίστοιχα
Μεγαλύτερο ωράριο στα δικαστήρια, λιγότερες διακοπές για δικαστές
Χαρακτηριστική ήταν η φράση του υπουργού: "Ένα εκατομμύριο έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να βρουν το δίκιο τους, αλλά δεν το βρίσκουν".
Οπως είπε ο κ.Παπαϊωάννου, θέτει στο τραπέζι του διαλόγου 53 μέτρα-προτάσεις, εκ των οποίων πολλά, όπως η μεταφορά δικαστηριακής ύλης στους συμβολαιογράφους, έχουν ήδη προκαλέσει τις αντιδράσεις των δικηγόρων.
Έκανε πάντως σαφές ότι οι προτάσεις θα περάσουν από τις Ολομέλειες των Ανωτάτων Δικαστηρίων της χώρας και την Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων του Κράτους, ενώ τόνισε ότι θα υπάρξουν και άλλες νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Επιπλέον, απαντώντας εμμέσως πλην σαφώς στους δικηγόρους που υποστηρίζουν ότι είναι αντισυνταγματική η μεταφορά δικαστηριακής ύλης στους συμβολαιογράφους, ο κ. Παπαϊωάννου τόνισε ότι θα σεβαστεί το Σύνταγμα και ότι "τίποτα δεν θα γίνει έξω από το πλαίσιο του Συντάγματος".
Ένα από τα 53 μέτρα-προτάσεις του υπουργού είναι η απελευθέρωση των επαγγελμάτων του δικηγόρου και του συμβολαιογράφου, η οποία έχει ήδη αρχίσει με νομοθετικά μέτρα.
Ειδικά ως προς την απελευθέρωση του επαγγέλματος του δικηγόρου, ο κ. Παπαϊωάννου ανέφερε ότι υπάρχουν ενοχλήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την τρόικα για τους περιορισμούς στη διαφήμιση των δικηγόρων, για την πλήρη απελευθέρωση δικηγορικών εταιρειών, για τη συμμετοχή μη δικηγόρων (π.χ.λογιστές) στις δικηγορικές εταιρείες και τον υπολογισμό του τρόπου των εισφορών των δικηγόρων. Ως προς τα δύο τελευταία, ο κ. Παπαϊωάννου είπε ότι είναι υπό διαπραγμάτευση.
Ειδικότερα, οι 13 βασικοί άξονες για την αναβάθμιση των δικαστηρίων είναι:
- Ψηφιακή Δικαιοσύνη (e-justice).
- Η λειτουργία Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου και η αναβάθμιση του θεσμού της επιθεώρησης των δικαστικών λειτουργών, ώστε να καταστεί ουσιαστικότερη. Στο σημείο αυτό, ο κ. Παπαϊωάννου επισήμανε ότι δεν υπάρχει ουσιαστική αξιολόγηση και αιτιολόγηση των κρίσεων των επιθεωρητών των δικαστών, ενώ πολλές πειθαρχικές αποφάσεις κατά των δικαστών τις επιστρέφει, καθώς έχουν επιβληθεί πολύ χαμηλές ποινές.
- Επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των δικαστηρίων και διάλογος με όλους τους φορείς. Ο υπουργός τόνισε ότι το σημερινό ωράριο δεν μπορεί να "απαντήσει" στις ανάγκες της Δικαιοσύνης και για τον λόγο αυτό προτείνει την παράτασή του κατά δύο ώρες.
- Επαναπροσδιορισμός χρόνου δικαστικών διακοπών. Πλέον του περιορισμού των θερινών διακοπών, ο κ. Παπαϊωάννου είπε ότι στο διάστημα αυτό (θερινές διακοπές, δηλαδή από 1η Ιουλίου έως 15 Σεπτεμβρίου) θα δικάζονται ορισμένες υποθέσεις, όπως ζητήματα παραγραφής, αποφυλάκισης κ.λπ.
- Απελευθέρωση επαγγελμάτων δικηγόρου και συμβολαιογράφου.
- Ίδρυση Δικαστικής Αστυνομίας.
- Βελτίωση κτιριακών υποδομών και η αξιοποίηση της περιουσίας του ΤΑΧΔΙΚ.
- Αναμόρφωση του Ποινικού Κώδικα και Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
- Επιτροπή για την ανασύνταξη του Κώδικα περί Δικηγόρων.
- Αναδιοργάνωση οργανικών θέσεων δικαστών και ορθολογικότερη ανακατανομή τους, σύμφωνα με τον υπάρχοντα όγκο δικαστηριακών υποθέσεων ανά δικαστήριο.
- Συγχώνευση ανενεργών ή υπολειτουργούντων Ειρηνοδικείων.
- Συνολική εξέταση θεσμού δικαστικής δαπάνης
- Επανεξέταση θεσμικού πλαισίου λειτουργίας Εθνική Σχολή Δικαστών
Επίσης ο υπουργός Δικαιοσύνης κατέθεσε 24 προτάσεις για την επιτάχυνση της Πολιτικής και Ποινικής δίκης και άλλες 16 προτάσεις για τον τομέα της Διοικητικής Δικαιοσύνης.
Νέο τσεκούρι στις δημόσιες δαπάνες το 2013-2014
Τόνισε πως οι διαπραγματεύσεις της περιόδου 2013-2014 φέρνουν μια "ριζοσπαστική προσέγγιση των δημοσίων δαπανών προκειμένου να βρούμε τους αναγκαίους πόρους" προαναγγέλοντας νέο τσεκούρι στις δημόσιες δαπάνες.
"Πρέπει να πάρουμε μια οριστική απόφαση. Δεν είναι δυνατόν να καταγράφονται συγκριτικά ποσοστά στις δημοσκοπήσεις κατά της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και να μην μπορούμε να αντιληφθούμε ότι ένας επανέλεγχος σε σχέση με το τυχόν πλεονάζον προσωπικό είναι απολύτως αναγκαίος. Δεν είναι δυνατόν να κραυγάζουμε όλοι υπέρ της ανάγκης μείωσης της δημόσιας δαπάνης υπέρ ενός διαφανέστερου και εξυπνότερου κράτους και μόλις πας να περιορίσεις τη δημόσια δαπάνη μέσα από αναδιάρθρωση των φορέων και μείωση προσωπικού, να συναντάς απέναντί σου ένα φραγμό", ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών.
Οι αναφορές του κ. Βενιζέλου, έδωσαν αφορμή για συνεχείς παρεμβάσεις και διακοπές εκ μέρους του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, που προκάλεσαν την παρέμβαση της προέδρου της Επιτροπής Οικονομικών, Βάσως Παπανδρέου. Το οξυμένο κλίμα οδήγησε και σε εκτός μικροφώνου προσβλητικές αντεγκλήσεις κατά την έξοδο της κ. Παπανδρέου από την αίθουσα.
Από τη μεριά της Ν.Δ. ο Μ. Σαλμάς απάντησε πως ότι έχει κάνει η κυβέρνηση έχει αποτύχει ενώ κατέληξε στην προτροπή «Πρέπει να φύγετε! Να παραιτηθείτε».
Τα πυρά στο ΠΑΣΟΚ ήταν και εσωκομματικά, καθώς Μ. Ανδρουλάκης ανέφερε πως «υπάρχουν όρια νομιμοποίησης, τα οποία έχει υπερβεί η κυβέρνηση. Δεν μπορεί να προχωρήσει κόντρα σε όλους. Δεν μπορούμε να σώσουμε την Ελλάδα εναντίον του ελληνικού λαού. Χρειάζονται πολιτικές πρωτοβουλίες. Σε λίγο δεν θα είναι δυνατή η πρόβλεψη ούτε σε ένα τρίμηνο. Τα μοντέλα στα οποία βασίζονται οι προβλέψεις αυτές, είναι χωρίς ανθρώπους. Δεν υπολογίζουν πως θα φερθούν οι άνθρωποι σε συνθήκες κρίσης, και κάνουν φανταστικές κατασκευές".
Η απάντηση του υφυπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη ήταν πως "Αν αφήσουμε τη χώρα να παράγει ελλείμματα δημοσιονομικά της τάξης του 10%, μέσα σε λίγα χρόνια, ακόμα και αν ερχόταν ένας θεός να εξαφανίσει το χρέος, πολύ σύντομα θα επιστρέφαμε σε ένα τέτοιο χρέος".
Απολύουν τους «έφεδρους» χωρίς αποζημίωση !
άλλων πρωτοφανών απορρυθμίσεων του εργασιακού συστήματος, καταργεί κατ’ουσίαν
και την αποζημίωση απόλυσης για τους εργαζομένους με σχέση εργασίας ιδιωτικού
δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ, στους ΟΤΑ και τις επιχειρήσεις
τους, στα ΝΠΙΔ, στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και στις άλλες ανώνυμες εταιρείες
και Οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Το άρθρο λοιπόν 34 αυτού του
νομοσχεδίου ορίζει ότι το προσωπικό που εντάσσεται στο καθεστώς εργασιακής
εφεδρείας συνεχίζει να λαμβάνει για χρονικό διάστημα 12 μηνών, και εφόσον
προβλέπεται από ειδικότερες διατάξεις μέχρι 24 μήνες, από την ένταξή του στο
καθεστώς αυτό, αποδοχές ίσες με το 60% του βασικού μισθού που ελάμβανε κατά το
χρόνο εισόδου σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας (άρθρο 34, παρ.1, περ.γ’). Στο
εδάφιο ε’ εξάλλου της ίδιας παραγράφου
ορίζεται ότι «…Η ένταξη στο καθεστώς
εργασιακής εφεδρείας λογίζεται ως προαναγγελία απόλυσης για κάθε έννομη
συνέπεια και οι αποδοχές που καταβάλλονται στο προσωπικό που εντάσσεται,
σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υποπαρ. γ’, συμψηφίζονται με την αποζημίωση λόγω
απόλυσης που τυχόν οφείλεται κατά τη λήξη της εργασιακής εφεδρείας».
Με αυτόν τον τρόπο φαίνεται ότι η
κυβέρνηση επιλύει το ζήτημα που είχε προκύψει σχετικά με την καταβολή ή όχι
αποζημίωσης απόλυσης για όσους και όσες υπαλλήλους εντάσσονται στο καθεστώς της
εργασιακής εφεδρείας από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Η ανωτέρω υπό ψήφιση
ρύθμιση υλοποιεί την επιταγή του επικαιροποιημένου από 2-7-2011 Μνημονίου,
σύμφωνα με την οποία «Οι εργαζόμενοι που
μπαίνουν σε εργασιακή εφεδρεία θα αμείβονται με το 60% του μισθού τους
(εξαιρούνται οι υπερωρίες και άλλες πρόσθετες παροχές) για χρονικό διάστημα όχι
μεγαλύτερο από 12 μήνες, κατόπιν του οποίου θα αποχωρούν». Με άλλα λόγια, η
μόνη αλλαγή που επήλθε με το κατατεθέν νομοσχέδιο είναι ότι επιμηκύνθηκε μέχρι
24 μήνες ο χρόνος της εφεδρείας, για να συμπεριληφθούν και να απολυθούν πολύ
περισσότεροι εργαζόμενοι.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η
αποζημίωση απόλυσης, σύμφωνα με το άρθρο 74 παρ. 2 του ν. 3863/2010, αναλόγως
των ετών υπηρεσίας κάθε μισθωτού, έχει μειωθεί πλέον στο μισό. Έτσι, για να
γίνει περισσότερο κατανοητή από όλους η εξωφρενική αυτή ρύθμιση στο Δίκαιο της
αποζημίωσης, πρέπει να ακολουθήσουν και να γίνουν συνδυαστικοί υπολογισμοί,
ανάλογα με τις αποδοχές εκάστου. Παρακάτω παραθέτουμε ορισμένα χαρακτηριστικά
παραδείγματα για να αποκτήσουν οι «μελλοθάνατοι» της εφεδρείας μια τάξη
μεγέθους:
συγχωνεύεται ή καταργείται, με 10 χρόνια προϋπηρεσίας και μικτές μηνιαίες
αποδοχές 1.200 ευρώ. Ο βασικός του μισθός ανέρχεται στα 800 ευρώ το μήνα.
κάθε μήνα, εφόσον εισέλθει για 24 μήνες σε καθεστώς εφεδρείας, 480 ευρώ (60% Χ 800) και συνολικές
αποδοχές κατά τη διετία της εφεδρείας (480 ευρώ Χ 24 μήνες εφεδρείας =) 11.520 ευρώ.
προαναγγελίας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 74 παρ. 2 ν. 3863/2010, θα ανέλθει
στα 4.200 ευρώ (3 μικτοί μισθοί Χ
1.200 ευρώ συν το 1/6 των τριών μισθών
ύψους 3.600 ευρώ).
εργαζόμενο θα παρακρατηθεί το ποσό των 4.200
ευρώ, που θα συμψηφιστεί με το σύνολο των μισθών εφεδρείας (11.520 ευρώ) και
έτσι θα αμειφθεί για τη διετία με το ποσό των 7.320 ευρώ(!!), ήτοι μηνιαίως με το ποσό των (7.320 ευρώ : 24 μήνες
εφεδρείας =) 305 ευρώ το μήνα, δηλαδή
πολύ κάτω των ορίων της φτώχειας!!!
συγχωνεύεται ή καταργείται, με 20 χρόνια προϋπηρεσίας και μικτές μηνιαίες
αποδοχές 1.600 ευρώ. Ο βασικός του μισθός ανέρχεται στα 1.200 ευρώ το μήνα.
κάθε μήνα, εφόσον εισέλθει για 24 μήνες σε καθεστώς εφεδρείας, 720 ευρώ (60% Χ 1.200) και συνολικές
αποδοχές κατά τη διετία της εφεδρείας (720 ευρώ Χ 24 μήνες=) 17.280 ευρώ.
προαναγγελίας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 74 παρ. 2 ν. 3863/2010, θα ανέλθει
στα 14.933 ευρώ (8 μικτοί μισθοί Χ
1.600 συν το 1/6 των 8 μισθών ύψους 12.800 ευρώ).
εργαζόμενο θα παρακρατηθεί το ποσό των 14.933 ευρώ, που θα συμψηφιστεί με το
σύνολο των μισθών εφεδρείας (17.280 ευρώ) και έτσι θα αμειφθεί για τη διετία με
το ποσό των 2.347 ευρώ(!!), ήτοι
μηνιαίως με το ποσό των (2.347 ευρώ : 24 μήνες εφεδρείας =) 97,80 ευρώ το μήνα, δηλαδή πολύ κάτω
των ορίων της φτώχειας!!!
συγχωνεύεται ή καταργείται με 28 και άνω έτη προϋπηρεσίας και μικτές μηνιαίες
αποδοχές 2.500 ευρώ. Ο βασικός του μισθός ανέρχεται στα 1.500 ευρώ το μήνα.
κάθε μήνα, εφόσον εισέλθει για 24 μήνες σε καθεστώς εφεδρείας, 900 ευρώ (60% Χ 1.500) και συνολικές
αποδοχές κατά τη διετία της εφεδρείας (900 Χ 24 μήνες=) 21.600 ευρώ.
προαναγγελίας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 74 παρ. 2 ν. 3863/2010, θα ανέλθει
στα 35.000 ευρώ (12 μικτοί μισθοί Χ
2.500 ευρώ συν το 1/6 των 12 μισθών ύψους 30.000 ευρώ).
εφεδρείας κατά τη διετία ύψους 21.600 ευρώ με την προσδοκώμενη αποζημίωση των
35.000 ευρώ, ο εργαζόμενος αυτός δεν
λαμβάνει κανένα μισθό εφεδρείας, παρά μόνο αποζημίωση (35.00-21.600=) 13.400 ευρώ!!!
καλούνται να ζήσουν στη συντριπτική πλειονότητά τους κάτω των ορίων της
φτώχειας και να χάσουν κάθε ελπίδα υπόληψη της αποζημίωσης απόλυσης, με την
οποία ήλπιζαν να ικανοποιήσουν σοβαρές προσωπικές και οικογενειακές ανάγκες.
πρωτοφανείς στη σκληρότητά τους ρυθμίσεις δεν θα τύχουν της ψήφισης της Βουλής,
γιατί έτσι το Εργατικό Δίκαιο οπισθοδρομεί σε καταστάσεις προδημοκρατικής
εποχής.-
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Η επιστολή που ακολουθεί στάλθηκε και στους 300 βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου από το συνάδελφο Σχη ε.α. κ. Γεώργιο Χρυσοχοΐδη: Θεσσαλονίκη 9 Οκτωβρίου 2011 Αξιότιμε κύρια/κύριε Βουλευτά Η παρούσα επιστολή έχει ως σκοπό να σας ενημερώσει και να σας διευκολύνει να κατανοήσετε γιατί μια μεγάλη ομάδα Ελλήνων Αξιωματικών, (εν εφεδρεία), Απόστρατων, που είναι ηλικίας κάτω των 55 ετών και αποστρατεύθηκαν με αίτησή τους, ενώ... κατά κανόνα μέχρι σήμερα ήταν σιωπηροί πειθαρχημένοι και νομοταγείς έχουν εξεγερθεί και διεκδικούν το δίκιο τους. Ο κύριος και αποκλειστικός λόγος είναι η ιδιαίτερη και αδικαιολόγητη σκληρότητα που δείχνει τον τελευταίο χρόνο το Ελληνικό Κοινοβούλιο ειδικά προς αυτούς, επιβάλλοντας κατά κανόνα πρόσθετες περικοπές στη σύνταξή τους, ήτοι: 1. Ολοσχερή περικοπή των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας για κάτω των 60 ετών. 2. Απαγόρευση εργασίας για κάτω των 53 ετών. 3. Επιπλέον μηνιαία εισφορά από 6 έως 10% ανάλογα του ποσού της σύνταξης για κάτω των 60 ετών. 4. 40% περικοπή των συντάξεων για το ποσό άνω των 1000 ευρώ επίσης για κάτω των 55 ετών (υπό ψήφιση). Και αυτό πάντα με μοναδικά κριτήρια: I. Την ηλικία και II. Το γεγονός ότι αποστρατεύθηκαν με αίτησή τους Μη θέλοντας να γίνω κουραστικός σας παραθέτω επιγραμματικά τα επιχειρήματά μου γιατί είναι άδικο, σκληρό και ατιμωτικό τόσο για μένα, όσο, εκτιμώ και για τους συναδέλφους μου που είναι στην ίδια κατηγορία. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1ο Στρατιωτικός, που εισήχθη σε στρατιωτική σχολή το 1973 και αποστρατεύθηκε με αίτησή του μετά από 25 χρόνια ως Συνταγματάρχης, λαμβάνει μεγαλύτερη σύνταξη από άλλον στρατιωτικό που εισήχθη στη Σχολή το 1983 και αποστρατεύτηκε επίσης με αίτησή του με 25 χρόνια ως Συνταγματάρχης . Ο πρώτος θα πάρει κανονικά την σύνταξή του γιατί είναι πάνω από τα 55 ενώ ο δεύτερος θα υποστεί τις επιπλέον περικοπές γιατί έκανε το λάθος να γεννηθεί κάποια χρόνια αργότερα. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2ο Δυο στρατιωτικοί που εισήλθαν μαζί στη Σχολή την ίδια χρονιά ο ένας 18 ετών και ο άλλος 21 ετών, (τρίτη προσπάθεια εισαγωγής), υποβάλουν αίτηση αποστρατείας μετά από 25 χρόνια υπηρεσίας και αποστρατεύονται ως Συνταγματάρχες. Ο πρώτος επειδή είναι κάτω των 55 θα υποστεί τις περικοπές ενώ ο δεύτερος όχι. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 3ο Αξιωματικός που αποστρατεύεται με αίτησή του με μεγαλύτερο βαθμό από άλλον συνάδελφό του που τον αποστρατεύει η υπηρεσία με μικρότερο βαθμό να παίρνει ο πρώτος λιγότερη σύνταξη από τον δεύτερο λόγω των επιπλέον περικοπών που υφίσταται αυτός, (ο πρώτος). ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 4ο Αξιωματικός που αποστρατεύθηκε με αίτησή του με 30 χρόνια υπηρεσίας, άριστος και χωρίς ποινές αλλά κάτω των 55 ετών να παίρνει μικρότερη σύνταξη από συνάδελφό του επίσης κάτω των 55 ετών, που τον αποστράτευσε η υπηρεσία, για λόγους δυσμενείς προς αυτήν, (π.χ. ποινικά ή πειθαρχικά ή λοιπά παραπτώματα του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα) και αυτό γιατί ο πρώτος έφυγε με αίτησή του ενώ ο δεύτερος με πρωτοβουλία της υπηρεσίας. Για όλα τα ανωτέρω και επιπλέον ότι: 1. Η αποστρατεία μας έγινε με κοινή συναίνεση Πολιτείας και Αξιωματικού και με βάση την ισχύουσα νομοθεσία και τις αντίστοιχα ισχύουσες κανονιστικές διατάξεις. 2. Η αίτηση για αποστρατεία έγινε αφού εκπληρώσαμε τις ανειλημμένες υποχρεώσεις μας προς στις Ένοπλες Δυνάμεις και έχοντας ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, πάντα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Την απόφαση της αποστρατείας μας υπέγραψε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. 3. Η παραπάνω νομοθεσία με την οποία και αποστρατευθήκαμε προϋπήρχε και συνάδει με την φύση του Στρατιωτικού Επαγγέλματος, δεν ψηφίσθηκε κανένας ειδικός νόμος του τύπου της εθελουσίας εξόδου και η αποστρατεία μας συνοδεύτηκε πέραν της απώλειας βαθμού ή βαθμών με μειωμένη σύνταξη, έναντι των συναδέλφων μας που αποστρατεύονται με πρωτοβουλία της υπηρεσίας. 4. Καταβάλαμε τις ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις μας με ανάλογες κρατήσεις στις εκάστοτε τρέχουσες αποδοχές και με τις οποίες υπολογίστηκε το αρχικό ύψος της σύνταξης. Δηλαδή πληρώσαμε στο ακέραιο κάθε ευρώ της σύνταξής μας και δεν μας έγινε καμία χαριστική πράξη. 5. Η εκ των υστέρων επιλεκτική εφαρμογή περικοπών στη σύνταξή μας, με κριτήρια την ηλικία και τον τρόπο αποστρατείας μας, είναι δεδομένα που κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησής μας για αποστρατεία δεν ίσχυαν και ως εκ τούτου θεωρούμε ότι περιήλθαμε σε πλάνη σχετικά με την συνταξιοδότησή μας και τις λαμβανόμενες αποδοχές. Προδήλως καταδεικνύεται ότι συντελείται μέγιστη αδικία σε βάρος μας, ειδικά όταν αυτή είναι επαναλαμβανόμενη και μπορεί να εκληφθεί σαν μια άκρως ρατσιστική πράξη με σκοπό την εξόντωσή μας καθώς και των οικογενειών μας. Για την άρση αυτής της αδικίας, παρακαλούμε να συνδράμετε με την ενεργό συμμετοχή σας στην διόρθωση της συντελούμενης αδικίας. Δεν ζητάμε ιδιαίτερη μεταχείριση, ζητάμε ίση μεταχείριση. Με τιμή Γιώργος Χρυσοχοΐδης Σχης (Ο) ε.α. |
ΕΦΕΔΡΕΙΑ, ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ, ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ
Φως στις γκρίζες ζώνες του πολυνομοσχεδίου
Εναν οδηγό, με στόχο την αποσαφήνιση στις... γκρίζες ζώνες του νέου μισθολογίου και βαθμολογίου, αλλά και στο καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας, διαβαστε παρακάτω, με τη μορφή των ερωταπαντήσεων. Η πρώτη ανάγνωση του πολυνομοσχεδίου αφήνει θολό το τοπίο σε αρκετές διατάξεις, εκείνο όμως που γίνεται σαφές με την πρώτη ματιά είναι οι δραματικές αλλαγές στη ζωή και την εργασία χιλιάδων εργαζομένων στο Δημόσιο.Με την προϋπόθεση ότι περισσότερες λεπτομέρειες θα έχουμε όταν όλα αυτά συζητηθούν στη Βουλή, παραθέτουμε 15 ερωτήσεις-απαντήσεις, που αφορούν τα σημαντικότερα σημεία των νέων δεδομένων.
1 Ποιοι και πόσοι είναι οι υπάλληλοι που θα βγουν τελικά στην εφεδρεία;
ΑΠ.: Γνωρίζουμε μέχρι στιγμής ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί άμεσα και μέσα στο τρίμηνο Οκτώβριος-Νοέμβριος-Δεκέμβριος θα έχουν απομακρυνθεί με ηλικιακά κριτήρια γύρω στους 30.000 υπαλλήλους. Η πρώτη φουρνιά περιλαμβάνει όσους μέχρι το τέλος του 2013 θα έχουν συμπληρώσει 35 χρόνια υπηρεσίας και θα είναι 55 χρόνων, δηλαδή όσοι σήμερα είναι τουλάχιστον 53 ετών και έχουν 33 χρόνια υπηρεσίας. Αυτοί οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων που γνωρίζουν τα δημοσιοϋπαλληλικά, πρέπει να είναι παραπάνω από 30.000, μάλιστα ορισμένοι τους υπολογίζουν σε 40.000 υπαλλήλους. Επίσημο νούμερο δεν υπάρχει, παρά την απογραφή που πραγματοποιήθηκε πέρυσι τον Ιούλιο και θα έπρεπε σε αυτή τη φάση να έχουν δοθεί συγκεκριμένοι αριθμοί από τις κατηγορίες των υπαλλήλων που μπαίνουν στην εφεδρεία.
2 Μαζί με τους 53άρηδες με 33χρονη προϋπηρεσία, μπαίνουν στην εφεδρεία και όσοι είναι μεγαλύτεροι ή έχουν περισσότερα χρόνια;
ΑΠ.: Ναι, διότι η συγκεκριμένη προϋπόθεση θεωρείται το ελάχιστο. Ετσι, στη λίστα της εφεδρείας θα είναι και αυτοί που είναι σήμερα 54 χρόνων και έχουν 34 χρόνια υπηρεσίας, άρα συμπληρώνουν το ηλικιακό όριο της εφεδρείας του χρόνου, δηλαδή το 2012. Το καθεστώς της εφεδρείας περιλαμβάνει εκείνους που τους επόμενους 12 έως 24 μήνες αποκτούν δικαιώματα εξόδου από την υπηρεσία με πλήρη σύνταξη.
3 Οσοι ενταχθούν στην εφεδρεία, θα απασχοληθούν στην υπηρεσία τους, έστω και με δευτερεύουσες εργασίες ή με κάποιον άλλο τρόπο;
ΑΠ.: Οχι. Οι εργαζόμενοι που μπαίνουν σε εφεδρεία θεωρείται ότι βρίσκονται σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα και παύει συνολικά η οποιαδήποτε άσκηση των καθηκόντων που είχαν όταν εργάζονταν. Αυτό ισχύει και για τα κύρια και τα παρεπόμενα ή δευτερεύοντα καθήκοντα.
4 Πώς υπολογίζεται ο «μισθός» της εφεδρείας;
ΑΠ.: Ο «μισθός» της εφεδρείας υπολογίζεται με βάση τον τελευταίο μισθό του υπαλλήλου πριν βγει στην εφεδρεία. Με βάση αυτό το μισθό, καταβάλλεται το 60%. Δεν ισχύουν οι συνολικές αποδοχές του εργαζομένου, που συμπεριλαμβάνουν και άλλες πρόσθετες αμοιβές ή επιδόματα. Τα χρήματα της εφεδρείας είναι μόνον το 60% του βασικού τελευταίου μισθού.
5 Τα χρόνια της εφεδρείας υπολογίζονται ως συντάξιμα;
ΑΠ.: Ναι, ο χρόνος της εφεδρείας είναι συντάξιμος χρόνος και θα προσμετρηθεί στην υπόλοιπη συντάξιμη υπηρεσία. Αυτό αναμένεται να τραβήξει στον υπολογισμό της τελευταίας πενταετίας τη σύνταξη προς τα κάτω, καθώς τα χρήματα της εφεδρείας θα υπολείπονται αρκετά των αποδοχών που θα είχε ο υπάλληλος αν έμενε στην εργασία του. Επίσης και το 2011 και το 2010 ως σύνολο αποδοχών, με τις μειώσεις που επιβλήθηκαν κάθετα σε όλο το δημόσιο τομέα θα κατεβάσει ακόμα περισσότερο το ύψος της σύνταξης του υπαλλήλου.
6 Οι γιατροί εξαιρούνται συνολικά ως κλάδος από την εφεδρεία;
ΑΠ.: Αυτό είναι ένα σημείο που πρέπει να διευκρινιστεί, καθώς το νομοσχέδιο ορίζει ως εξαίρεση τους γιατρούς του ΕΣΥ και μόνον, δηλαδή τους νοσοκομειακούς γιατρούς, και δεν αναφέρει τίποτα για εκείνους που εργάζονται στα ασφαλιστικά ταμεία, π.χ. ΙΚΑ.
7 Οι εκπαιδευτικοί εξαιρούνται συνολικά ως κλάδος από την εφεδρεία;
ΑΠ.: Ναι, έχουν εξαιρεθεί όλοι οι εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, δηλαδή νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές σε Γυμνάσια και Λύκεια, καθηγητές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Μάλιστα, ειδικά στο εκπαιδευτικό προσωπικό των ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν καταργούνται και οι κενές οργανικές θέσεις. Ομως, η εξαίρεση των εκπαιδευτικών έχει οριστεί χρονικά μόνον για το τρέχον σχολικό έτος. Δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και μετά...
8 Από την εφεδρεία εξαιρούνται οι γενικοί διευθυντές στη δημόσια διοίκηση;
ΑΠ.: Ναι, και πρόκειται περίπου για 1.000 στελέχη που θεωρούνται απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών. Υπήρχαν σκέψεις να ενταχθούν σε αυτή την κατηγορία και οι διευθυντές που θα ανέβαζαν τον αριθμό σε περίπου 5.000 στελέχη. Καραδοκεί πάντα ο φόβος υπάλληλοι σε εφεδρεία να προσβάλουν αυτήν την εξαίρεση με βάση την ίση μεταχείριση υπαλλήλων με ομοειδή προσόντα και αν υπήρχε διεύρυνση στον αριθμό των υπαλλήλων που θα έμπαιναν στην εξαίρεση ο κίνδυνος αυτός θα ήταν μεγαλύτερος. Ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι ορισμένοι θα καταφύγουν στα δικαστήρια με αφορμή αυτήν την εξαίρεση.
9 Τι θα γίνει με τα δάνεια, στεγαστικά και άλλα, που έχουν πάρει οι υπάλληλοι που θα βγουν στην εφεδρεία; Αυτοί οι άνθρωποι αυτόματα θα μείνουν περίπου με το ένα τρίτο των αποδοχών τους.
ΑΠ.: Ευτυχώς έχει ληφθεί πρόνοια για τα δάνεια των εφέδρων. Η αποπληρωμή αυτών των δανείων θα γίνει μέσω προγραμμάτων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων που θα οργανωθούν με στόχο την αναχρηματοδότηση των δανείων από τράπεζες στις οποίες είναι υπόχρεος ο υπάλληλος που βγαίνει σε εφεδρεία.
10 Οσοι βγουν στην εφεδρεία συνεχίζουν να έχουν υγειονομική περίθαλψη; Τι γίνεται με τις ασφαλιστικές τους εισφορές;
ΑΠ.: Οι εισφορές εργοδότη και ασφαλισμένου για κύρια και επικουρική σύνταξη καταβάλλονται κανονικά από το φορέα από τον οποίο προέρχεται ο υπάλληλος. Αν ο φορέας αυτός καταργηθεί, τότε αυτές οι εισφορές καταβάλλονται από τον ΟΑΕΔ. Οι υπάλληλοι σε εφεδρεία έχουν κανονικά υγειονομική περίθαλψη.
11 Τι θα γίνει με την αποζημίωση όσων βγουν στην εφεδρεία;
ΑΠ.: Η εργασιακή εφεδρεία λογίζεται ως προαναγγελία απόλυσης. Αυτό έχει ως συνέπεια κατ' αρχήν ο εργαζόμενος να δικαιούται αποζημίωση, όμως ακριβώς επειδή υπάρχει προαναγγελία, και μάλιστα ένα ή δύο χρονια πριν, η αποζημίωση που δικαιούται ο υπάλληλος μειώνεται κατά 50%.
12 Σε ποιους φορείς θα έχει εφαρμογή η εφεδρεία και τι σύμβαση θα έχουν οι υπάλληλοι που θα ενταχθούν σ' αυτήν;
ΑΠ.: Ο θεσμός της εφεδρείας θα εφαρμοστεί σε όλο το δημόσιο τομέα, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ, αφορά και μόνιμους και όσους έχουν σύμβαση αορίστου χρόνου, μόνο που σε αυτούς δεν υπάρχει όριο ηλικίας, αλλά προϋπόθεση είναι η συμπλήρωση της 35ετίας.
13 Τι θα γίνει με τους υπαλλήλους που εργάζονται στους φορείς που καταργούνται ή συγχωνεύονται με άλλους (π.χ. τους 151 φορείς που έχουν ήδη κατονομαστεί);
ΑΠ.: Αυτοί βρίσκονται στο χειρότερο καθεστώς διότι πρέπει άμεσα -και πάντως μέχρι το τέλος Νοεμβρίου- να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταφοράς τους. Στη συνέχεια το σύνολο του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που ανήκει στις κατηγορίες ΥΕ και ΔΕ (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης και Απόφοιτοι Λυκείου) θεωρείται πλεονάζον και εντάσσεται σε καθεστώς εφεδρείας από 1-1-2012. Κριτήριο για την ένταξη σε εφεδρεία σε αυτούς τους εργαζομένους είναι η αρχαιότητα, δηλαδή οι πρώτοι που θα ενταχθούν θα είναι οι νεότεροι.
14 Τι θα γίνει με τους υπόλοιπους υπαλλήλους που δεν θα αγγίξει η εφεδρεία;
ΑΠ.: Δεν σημαίνει ότι είναι σίγουρος στη θέση του όποιος γλιτώσει σε πρώτη φάση την ένταξη σε εφεδρεία. Από την 1/1/2012 αρχίζει η επιχείρηση αξιολόγησης υπαλλήλων και αναδιάρθρωσης υπηρεσιών σε όλο το δημόσιο τομέα. Η αξιολόγηση αυτή θα πραγματοποιηθεί από εξωτερικούς συμβούλους και αυτό σύμφωνα με νομικούς κύκλους αποτελεί ένα ζήτημα, όμως η κυβέρνηση απαντά ότι αυτοί οι σύμβουλοι θα επιλέξουν με επιστημονικά και αξιοκρατικά κριτήρια. Τα κριτήρια αυτά, όπως και οι λεπτομέρειες της διαδικασίας, θα γίνουν γνωστά στο μέλλον με απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης που πρέπει οπωσδήποτε να έχει εκδοθεί έως το τέλος του χρόνου (31/12/2011). Η διαδικασία αξιολόγησης θα διενεργηθεί μέσα στο 2012 και, όπως αναφέρει το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης, το αργότερο μέχρι 31-12-2013 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της αναδιάρθρωσης των δημόσιων υπηρεσιών. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουν συνταχθεί τα νέα οργανογράμματα, θα έχουν καταργηθεί υπηρεσίες που θα κριθεί ότι έχουν περιορισμένο αντικείμενο και αρμοδιότητες, θα έχουν καταργηθεί οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις και θα έχει μετατεθεί το προσωπικό που θα κριθεί ότι πλεονάζει.
15 Οι μισθοί που αναφέρονται στο ενιαίο μισθολόγιο είναι καθαρές ή μικτές αποδοχές;
ΑΠ.: Οι μισθοί αυτοί αποτελούν μικτές αποδοχές. Για να βρει κάποιος τον καθαρό μισθό πρέπει να αφαιρέσει τις λεγόμενες κρατήσεις. Ομως σε αυτούς τους μισθούς δεν συμπεριλαμβάνονται τα επιδόματα, που είναι το οικογενειακό -όχι στην περίπτωση γάμου, αλλά μόνον αν υπάρχουν παιδιά- και τα επιδόματα θέσης και απόδοσης. Πάντως πρέπει να γνωρίζουν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο ότι το επίδομα απόδοσης θα το πάρουν τουλάχιστον το 2013, αφού προϋποθέτει την επίτευξη στόχων στις υπηρεσίες που δεν έχουν καν τεθεί σήμερα, ενώ επίδομα θέσης θα πάρουν όσοι με το νέο καθεστώς καταλάβουν θέσεις ευθύνης με δεδομένη τη... δυσκολία που δημιουργεί η ποσόστωση στις προαγωγές. *
Διευρύνεται η εφεδρεία
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Σε εργασιακή εφεδρεία θα τεθεί από την 1η Νοεμβρίου το σύνολο των υπαλλήλων αορίστου χρόνου 10 καταργούμενων οργανισμών που γνώριζαν ότι θα μεταταχθούν σε κενές οργανικές θέσεις του ΔημοσίουΤον δρόμο της "εφεδρείας" θα ακολουθήσουν τελικά οι υπάλληλοι αορίστου χρόνου 10 οργανισμών οι οποίοι -σύμφωνα με τον νόμο 4002/2011- γνώριζαν ότι θα μεταταχθούν σε κενές οργανικές θέσεις του Δημοσίου. Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει επίσης ότι όσοι υπάλληλοι αορίστου χρόνου από 22 συγχωνευόμενους οργανισμούς δεν μεταταχθούν μέχρι την 1η Νοεμβρίου σε κενές οργανικές θέσεις των φορέων υποδοχής -όπως προβλέπει ο εφαρμοστικός νόμος- θα τεθούν αυτόματα σε καθεστώς εφεδρείας.
Με τις συγκεκριμένες διατάξεις αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των 6.000-7.000 εφέδρων που υπολογίζονταν εντός του 2011 από τους συγχωνευόμενους και καταργούμενους οργανισμούς προκειμένου να συμπληρωθούν οι 30.000 έφεδροι μέχρι το τέλος του 2011, μαζί με τους εργαζομένους με 33 χρόνια υπηρεσίας που θα τεθούν σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς. Υπό την ασφυκτική πίεση της τρόικας η κυβέρνηση "αύξησε" τη δεξαμενή των εφέδρων που θα προκύψουν εντός του 2011, ανατρέποντας νόμο που είχε ψηφίσει από τον Αύγουστο (4002/2011 εφαρμοστικός νόμος του Μεσοπρόθεσμου).
Συγκεκριμένα ο νόμος 4002 περιέγραφε ότι το σύνολο των μονίμων και αορίστου χρόνου υπαλλήλων από τους οργανισμούς που καταργούνται, θα μεταφερθούν σε κενές οργανικές θέσεις είτε των εποπτευόντων υπουργείων είτε στους νέους φορείς που θα δημιουργηθούν.
Με ρύθμιση που συμπεριλήφθηκε στο πολυνομοσχέδιο, αλλά δεν "υπήρχε" στο σχέδιο που είχε θέσει στη δημοσιότητα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο άρθρο 34 παράγραφος 5, τίθενται σε εργασιακή εφεδρεία από την 1η Νοεμβρίου το σύνολο των υπαλλήλων αορίστου χρόνου των καταργούμενων οργανισμών οι οποίοι είναι: Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής, Εθνικός Οργανισμός Ερευνας και Τεχνολογίας, Εκπαιδευτικό Κέντρο Επιμόρφωσης Δασικών Υπαλλήλων, Σταθμός Ελέγχου Κάπρων, Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού, Εργο Πολιτών, Εθνικό Στάδιο Νέας Ιωνίας Βόλου (ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΟ), Κέντρο Εκπαίδευσης Ιππασίας, Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού Α.Ε., ΑΓΡΟΤΗΜΑ Α.Ε.
ΕΦΕΔΡΟΙ
Σε πρέσα η αποζημίωση
Δεν θα πάρουν ούτε αποζημίωση απόλυσης οι έφεδροι, αφού σύμφωνα με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου (άρθρο 34) η καταβολή του 60% του μισθού τους έως και 24 μήνες (εντάσσονται και οι υπάλληλοι που μετά την εφεδρεία θα "βγουν" στη σύνταξη) συνυπολογίζεται στο ποσό της αποζημίωσης απόλυσης. Σύμφωνα με έγκυρους νομικούς κύκλους, η διάταξη δεν αφορά τους μόνιμους οι οποίοι δεν δικαιούται αποζημίωση. Σύμφωνα με υπολογισμούς, ένας υπάλληλος που έχει βασικό μισθό 800 ευρώ και "βγει" στην εφεδρεία θα λάβει 480 ευρώ για 24 μήνες, δηλαδή 11.520 ευρώ. Ο υπάλληλος έπρεπε να λάβει αποζημίωση απόλυσης 4.200 ευρώ. Νομικοί κύκλοι αναφέρουν ότι με τον συμψηφισμό των ποσών (11.520-4.200=7.320 ευρώ για 48 μήνες) ο υπάλληλος θα λάβει μηνιαία αποζημίωση 305 ευρώ τον μήνα.
ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ : Απειλούν με αποχή
Με "λουκέτο" απειλούνται τις επόμενες ημέρες τα δικαστήρια, καθώς οι δικηγόροι προειδοποιούν ότι θα πραγματοποιήσουν 5νθήμερη αποχή από 13 έως και 19 Οκτωβρίου, σε περίπτωση που το υπουργείο Δικαιοσύνης προωθήσει τη μεταφορά δικαστηριακής ύλης (συναινετικά διαζύγια, διαταγές πληρωμής, προσημειώσεις υποθήκης) στους συμβολαιογράφους και αλλάξει όσα έχουν συμφωνηθεί στο πλαίσιο του "ανοίγματος" του επαγγέλματος.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ολομέλεια των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων της χώρας αποφάσισε να ζητήσει άμεση συνάντηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης Μ. Παπαϊωάννου.
Σήμερα και την Τετάρτη απέχουν, επίσης, από τα καθήκοντά τους οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι, ενώ τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας πραγματοποιούν 6ωρες στάσεις εργασίας (8 π.μ. -11 π.μ. και 3 μ.μ. - 6 μ.μ.) σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατάσταση που επικρατεί στις φυλακές.
Επιμένουν σε συμπληρωματικά μέτρα για την έκτη δόση
Νέα σκληρά μέτρα, κυρίως για το δημόσιο τομέα, και έντονη δυσπιστία, περιλαμβάνονται στο πλαίσιο της σκληρής διαπραγμάτευσης για την έκτη δόση. Οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν σήμερα και θα εστιάσουν στα μέτρα προσαρμογής της περιόδου 2013-2014.
Δύσπιστοι οι ελεγκτές της τρόικας σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων που έχουν ήδη υιοθετηθεί. |
Η τρόικα ζητεί τώρα επέκταση του νέου μισθολογίου σε σώματα ασφαλείας και ΔΕΚΟ και πιο «γενναία» εφεδρεία και άμεσες απολύσεις, νέες περικοπές στην υγεία και πλήρη κατάργηση των φοροαπαλλαγών και των κατώτατων μισθών των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας από το 2012. Τη στιγμή που Ευρωπαϊκή Ενωση και ΔΝΤ αναμένουν την έκθεση της τριμερούς επιτροπής για να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση της χώρας μας από το πρόγραμμα οικονομικής στήριξης, τα μέλη της τριμερούς δεν κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω, πριν κλείσουν όλοι οι λογαριασμοί του Μεσοπρόθεσμου έως το 2014, μαζί βέβαια με τις αυτούς που αφορούν την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς εργασίας και τα κλειστά επαγγέλματα.
Μάλιστα, σε δηλώσεις τους σε ξένα Μέσα, δηλώνουν μάλλον δύσπιστοι για την εφαρμογή των μέτρων που έχουν ήδη υιοθετηθεί. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ, Πόουλ Τόμσεν, και ο αντίστοιχος εκπρόσωπος της Ε.Ε., Ματίας Μορς, προειδοποιούν πως τα μέτρα του σχεδίου για τη «διάσωση» της Ελλάδας μπορεί να αποτύχουν, εάν η Αθήνα δεν εφαρμόσει αυστηρότερες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. «Η Ελλάδα στέκεται σε ένα σταυροδρόμι. Είναι σαφές πως το πρόγραμμα (διάσωσης) δεν θα επιτύχει, εάν οι αρχές δεν ακολουθήσουν το δρόμο που συνεπάγεται πολύ αυστηρότερες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις από όσες έχουμε δει μέχρι τώρα», δηλώνει στη γερμανική εφημερίδα «Βελτ αμ Ζόνταγκ» ο Πόουλ Τόμσεν, προσθέτοντας πως, σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του προγράμματος, «είναι δύο βήματα μπροστά και ένα πίσω». «Η ελληνική κυβέρνηση καταλαβαίνει πως πολλές από τις πιο δύσκολες αλλαγές είναι ακόμα μπροστά. Την ίδια στιγμή, υπάρχει μια αύξηση της πολιτικής και της κοινωνικής κόπωσης», επισημαίνει ο Δανός αξιωματούχος του ΔΝΤ. Ο κ. Ματίας Μορς, με τη σειρά του, ασκεί κριτική στον αργό ρυθμό υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων. «Οι Ελληνες νομίζουν πως είναι αρκετό να κάνουν νόμους. Ομως η εφαρμογή τους παίρνει χρόνο. Και, συχνά, οι απαραίτητες δομές δεν υπάρχουν», σημειώνει ο Μορς στη «Welt Am Sontag».
Στο κλίμα αυτό, λοιπόν, η τρόικα επιμένει σε συμπληρωματικά μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα, με στόχο την πρόσθετη εξοικονόμηση πόρων ύψους 2,5 δισ. για τα μέτρα για το 2013 και το 2014. Οι βασικοί προβληματισμοί στο να δεχθούν τα νέα μέτρα είναι οι πιθανές αστοχίες που μπορεί να υπάρξουν, αλλά και το βάθος της ύφεσης για τον επόμενο χρόνο, καθώς κανείς δεν μπορεί από τώρα να εγγυηθεί ότι θα περιοριστεί στο 2,5% του ΑΕΠ.
Με στόχο, λοιπόν, να πετύχει την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος τον επόμενο χρόνο στα μέτρα που έχει ήδη λάβει η κυβέρνηση, η τρόικα ζητεί να προστεθούν:
1. Η επέκταση στο στενό δημόσιο τομέα του ενιαίου μισθολογίου και στα Σώματα Ασφαλείας και η εφαρμογή του μισθολογίου και στις ΔΕΚΟ -εισηγμένες και μη- όπως είχε συμφωνηθεί από τον περασμένο Ιούνιο. Ειδικά για τις δημόσιες επιχειρήσεις, οι ελεγκτές ζητούν άμεσες νομοθετικές παρεμβάσεις για την κατάργηση επιδομάτων και υπερωριών υπαλλήλων δημοσίων επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί σε ΣΣΕ.
2. Η επέκταση του μέτρου εφεδρείας σε πάνω από 30.000 ακόμη και στις 50.000 υπαλλήλους και την απόλυση των υπαλλήλων ή υπηρεσιών, που συγχωνεύονται ή καταργούνται, ώστε να υπάρξει άμεση ελάφρυνση των δημοσίων δαπανών. Οι εκπρόσωποι της τριμερούς επιτροπής αναμένεται να έχουν και πάλι συναντήσεις με την ηγεσία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ώστε να γίνουν νέοι υπολογισμοί.
3. Η επανεξέταση του συστήματος δαπανών στο σύστημα υγείας, ώστε να εξοικονομηθούν περίπου 6 δισ. ευρώ έως το 2014, κάτι που περιλαμβάνονταν στο μνημόνιο του Μαρτίου, αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε.
4. Στα φορολογικά, το μόνο που συζητούν με τους επιτελείς του ΥΠΟΙΚ, είναι η πλήρης κατάργηση των φοροαπαλλαγών από το 2012, μέσω του νέου φορολογικού νομοσχεδίου. Το σκεπτικό του μέτρου είναι η διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
5. Στο εργασιακό, εκτός από την απελευθέρωση των επιχειρησιακών συμβάσεων, ζητεί με όλο και περισσότερη επιμονή την κατάργηση των κατώτερων μισθών που ορίζει η ΣΣΕ, με στόχο την κινητικότητα των εργαζομένων και την αύξηση της απασχόλησης. Για το λόγο αυτό, θα συναντηθούν και πάλι σήμερα με τον υπουργό Εργασίας, Γιώργο Κουτρουμάνη.
Εκτός από τα νέα μέτρα, όμως, οι εκπρόσωποι των ελεγκτών εμφανίζονται ιδιαίτερα ενοχλημένοι με το θέμα των «κλειστών» επαγγελμάτων και ζητούν πρόσθετες παρεμβάσεις στο ύψος των αμοιβών, στο κόστος των συμβολαιογραφικών πράξεων, στον αριθμό των φαρμακοποιών, ίδρυση εταιρειών πολλαπλών δραστηριοτήτων (παροχής όχι μόνο δικηγορικών αλλά και άλλων υπηρεσιών όπως λογιστικών) και επανεξέταση του τρόπου υπολογισμού των εισφορών προς τα Ταμεία και τους συλλόγους.
Καταγγελίες
Στελέχη της τρόικας, κατά τη διάρκεια της πολυήμερης παρουσίας της στην Αθήνα, τώρα και τις τελευταίες εβδομάδες του Αυγούστου, είχαν την ευκαιρία να δουν από πιο... κοντά το θέμα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, έγιναν αποδέκτες ακόμη και καταγγελιών από επιχειρηματίες που δεν μπορούσαν να βγάλουν άκρη και απευθύνθηκαν για λύση στην τρόικα. Οι δανειστές θεωρούν απαράδεκτη την καθυστέρηση στην καταγραφή των μη κατονομαζόμενων επαγγελμάτων, στην έκδοση αποφάσεων για την άρση φραγμών, αλλά και για την ολοκλήρωση των 15 νομοθετικών πράξεων με τις οποίες θα «απελευθερωθούν» τα επαγγέλματα δικηγόρων, συμβολαιογράφων, μηχανικών αρχιτεκτόνων και ορκωτών λογιστών.
Κριτική για το θέμα της απελευθέρωσης επαγγελμάτων
Σύμφωνα με κοινοτικές πηγές, τα στελέχη της τρόικας θεωρούν ότι, ακόμη και αν γίνουν οι παρεμβάσεις, δεν είναι αρκετές, και ασκούν πιέσεις για πρόσθετες κινήσεις, ανάγοντας το θέμα ως μία από τις προτεραιότητες του μνημονίου.
Μάλιστα, άσκησαν έντονη κριτική για την κωλυσιεργία της καθυστέρησης της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων των οδικών μεταφορών (ταξί και φορτηγά Δ.Χ.), για τα οποία έχουν πάρει διαβεβαιώσεις από το αρμόδιο υπουργείο για άμεση απελευθέρωση. Ειδικά για τα ταξί, το σχέδιο προβλέπει την άμεση απελευθέρωση του κλάδου, ενώ για τα φορτηγά δημοσίας χρήσεως, το αργότερο έως τις αρχές του 2012.
To 2013-2014
Οσο για πρόσθετα μέτρα της διετίας 2013-2014, και οι δύο πλευρές τηρούν σιγήν ιχθύος. Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών αναμένει τον από μηχανής θεό του νέου πακέτου διάσωσης της Ελλάδας, για να πάρει μια βαθιά δημοσιονομική ανάσα.
Οι τελικές αποφάσεις για την απομείωση της αξίας των ελληνικών ομολόγων, ακόμη και αν αυτή φτάσει το 50%, από το 21% που προέβλεπε η συμφωνία της 21ης Ιουλίου, θα φέρουν μαζί τους και το καλό «πακέτο» για την Ελλάδα. Από μόνο του, το «κούρεμα» του δημοσίου χρέους θα σημάνει την ελάφρυνση των υποχρεώσεων πληρωμής τόκων.
Επίσης, η στήριξη των τραπεζών από το EFSF, αλλά και η νέα δανειακή σύμβαση των 109 δισ. ευρώ θα διασφαλίσουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς τους δανειστές μας. Πάντως, και οι δύο πλευρές ελπίζουν σε ένα καλό αποτέλεσμα κατά τη Σύνοδο Κορυφής της 18ης Οκτωβρίου, που θα μειώνει το βάρος πληρωμής τόκων και, άρα, το πακέτο μέτρων, και θα παράσχει μεγαλύτερη ρευστότητα στην Ελλάδα, στηρίζοντας επενδύσεις και ανάπτυξη, που θα μειώσει ταχύτερα το έλλειμμα. Το νέο σενάριο, του μνημονίου έως το 2014, θα οριστικοποιηθεί στις 24 Οκτωβρίου, όταν θα δοθούν στη δημοσιότητα (σύμφωνα με δηλώσεις του κου. Γιούνγκερ) οι αναλυτικές εκθέσεις που θα πάνε για έγκριση στο συμβούλιο. Τα μέτρα θα περιληφθούν στο τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού που πρέπει να ανακοινωθεί την 28η Οκτωβρίου.
tweeter
Our Banner
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô