Οι φήμες για την κυβέρνηση Σημίτη και τους απόλυτα λανθασμένους χειρισμούς της επιβεβαιώθηκαν εμμέσως και από τον ίδιο.
Η αποστρατεία του, του έδωσε χτες το δικαίωμα να πει αυτά που ήθελε εδώ και τόσα χρόνια εκφράζοντας και τους συναδέλφους του.
Το μακρινό 1996 γράφτηκε η πιο μελανή σελίδα στην ιστορία της χώρας μας. Μάλιστα δεν ήταν πολλοί αυτοί που έκαναν λόγο ακόμη και για «προδοσία» της πατρίδος από τον Κώστα Σημίτη και τον τότε υπουργό Εξωτερικών Θεόδωρο Πάγκαλο.
Στην τελευταία ημερήσια διαταγή του, χθες, ο απερχόμενος Υπαρχηγός Στόλου Σπύρος Κονιδάρης δεν έκανε αναφορά μόνο στο 1996 αλλά και στο 2000 που με παρέμβασή του η χώρα μας δεν χρεώθηκε επιπλέον 20.000.000 ευρώ από λανθασμένες επιλογές στα εξοπλιστικά που μεθοδεύονταν, όταν ήταν υπουργός Άμυνας ο Άκης Τσοχατζόπουλος.
«Στην σταδιοδρομία μου, δεν γεύτηκα μόνο χαρές αλλά και μεγάλες λύπες. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να τις αναφέρω και αυτές:
Λυπήθηκα βαθιά για τον χαμό των 3 συναδέλφων στα Ίμια, των αθάνατων Καραθανάση, Βλαχάκου και Γιαλοψού, και ντράπηκα που συνοδεύτηκε από εθνική υποχώρηση. Έχω όμως την συνείδησή μου ήσυχη, ότι εγώ και το πλήρωμα της πυραυλακάτου ΣΤΑΡΑΚΗΣ, μαζί με άλλους εκλεκτούς συναδέλφους και πλοία, ήμασταν εκεί και έτοιμοι για την μέγιστη προσφορά στην Πατρίδα. Ας είναι αιωνία η μνήμη τους» είπε γεμάτος από συγκίνηση ο κ. Κονιδάρης.
Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα του ιδίου το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό βρισκόταν σε θέση μάχης και μάλιστα είχε αποκτήσει το στρατηγικό πλεονέκτημα στην περιοχή των Ιμίων, που θα επέτρεπε λόγω των θέσεων που είχαν πάρει τα πολεμικά μας πλοία, να επικρατήσουν με τεράστιες απώλειες για το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό.
Ο Σημίτης και ο Πάγκαλος όμως πέταξαν στα σκουπίδια αυτό το πλεονέκτημα.
Η πολιτική ατολμία της τότε κυβέρνησης υπό την ηγεσία του κ. Κώστα Σημίτη ενίσχυσε τη βουλιμία του τουρκικού πολιτικοστρατιωτικού κατεστημένου, το οποίο υποστήριξε με διάφορα μυθεύματα τη θεωρία των «Γκρίζων Ζωνών» στο Αιγαίο προκειμένου να εγείρει διεκδικήσεις επί του ζωτικού χώρου της Ελλάδος και των νησιών της. Ταυτοχρόνως, άφησε πίσω τρεις νεκρούς αξιωματικούς, οι οικογένειες των οποίων αναζητούν έως και σήμερα την αλήθεια.
Μετά τη λήξη του επεισοδίου ειπώθηκαν πολλά.
Απάντηση από την κυβέρνηση Σημίτη δεν υπήρξε ποτέ. Κάποιοι απέδωσαν δειλία στον τότε πρωθυπουργό κ. Κώστα Σημίτη, ο οποίος ευχαρίστησε και τους Αμερικανούς από το βήμα της Βουλής. Άλλοι εξανέστησαν με τη στάση του τότε υπουργού Εξωτερικών κ. Θεόδωρου Πάγκαλου, ο οποίος φέρεται να είχε διαβεβαιώσει τον ειδικό μεσολαβητή Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ ότι «την ελληνική σημαία από τα Ίμια θα την πάρει ο αέρας», για προφανείς λόγους εκτόνωσης της κρίσης.
Σκουριάζουν τα υποβρύχια που έχει πληρώσει με το υστέρημά του ο ελληνικός λαός
Ο απερχόμενος υπαρχηγός Στόλου εξέφρασε την πικρία του για τον «μαρασμό» των υποβρυχίων ενώ έθιξε και τα τραγελαφικά που συμβαίνουν σήμερα στα εξοπλιστικά
«Λυπάμαι γιατί μονάδες κρούσης όπως οι νέοι πυραυλάκατοι και τα νέα υποβρύχια , που έχουν παραγγελθεί και εν πολλοίς αποπληρωθεί, με χρήματα από το υστέρημα του Ελληνικού Λαού, παραμένουν αναξιοποίητα και γερνάνε στα Ναυπηγεία.
Λυπάμαι καθημερινά που δεν υπάρχει ορίζοντας για την αντικατάσταση των παράκτιων περιπολικών μας, παρότι κάποια από αυτά έχουν υπερβεί την 50ετία, αντιμετωπίζοντας, χάρη στα άξια πληρώματά τους, την διαρκώς αυξανόμενη απειλή και πρόκληση» είπε ο συγκινημένος απερχόμενος υπαρχηγός Στόλου Σπύρος Κονιδάρης.
Αναφερόμενος στη θητεία του στην Διεύθυνση Εξοπλισμών, σε Επιτροπές και στα Κλιμάκια παραλαβής πλοίων δήλωσε :
«Με την επαγγελματική μου επάρκεια έσωσα και πολλά εκατομμύρια δημοσίου χρήματος. Μόνο με την αποφασιστική μου στάση στο πρόγραμμα των 3 πρώτων πυραυλακάτων ΡΟΥΣΣΕΝ και των πυραύλων EXOCET , περιόρισα την δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου κατά 20.574.000 ευρώ. Όσοι υπηρέτησαν στο Πρόγραμμα παραλαβής των νέων πυραυλακάτων τα ξέρουν, για τους λοιπούς αρκεί μια απλή ανάγνωση 2 μόνο σελίδων των σχετικών συμβάσεων (Σελίδα 78 Σύμβασης 001/2000 για τα ΤΠΚ και Σελίδα 10 Σύμβασης 031/00 για τα EXOCET)».
Και αναφέρονταν στην περίοδο που ήταν υπουργός Εθνικής Άμυνας ο Α. Τσοχατζόπουλος.
Τέλος υπογράμμισε «την υψηλή αυτοεπισκευαστική ικανότητα των πλοίων, που επιτεύχθηκε με πολύ φιλότιμο, πολύ προσωπική και υπερωριακή εργασία και χαμηλό κόστος».
Επιτέλους, έστω και μετά από 18 χρόνια κάποιος ο οποίος βίωσε το αιματηρό επεισόδιο των Ιμίων, παραδέχθηκε ανοιχτά αυτό που λέει τόσα χρόνια ο ελληνικός λαός!