Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Μεγάλη απάτη με συμμετοχή γιατρών στο ΙΚΑ και τον ΟΑΕΕ - Οκτώ συλλήψεις

Η οικονομική ζημιά τους τελευταίους μήνες ανέρχεται σε τουλάχιστον 380.000 ευρώ
 
Πλαστά στοιχεία έφτιαχναν τα μέλη της σπείρας σύμφωνα με την Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας που αποκάλυψε την απάτη για μεγάλο χρονικό διάστημα για να λαμβάνουν συγκεκριμένα άτομα επιδόματα ενώ έστηναν και ψεύτικα εργατικά ατυχήματα., σε βάρος του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Ι.Κ.Α.) και του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.).
 
Οι πληροφορίες που έδωσε η Αστυνομία προκαλούν σοκ για τον τρόπο που δρούσε η πολυμελής εγκληματική οργάνωση.
 
Για την υπόθεση αυτή, συνελήφθησαν στις 23 Μαρτίου μετά από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση σε διάφορες περιοχές της Αττικής, οκτώ (8) άτομα, τέσσερις άνδρες και τέσσερις γυναίκες, όλοι Έλληνες, ηλικίας από 26 έως 67 ετών. Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι 53χρονο ηγετικό μέλος της εγκληματικής οργάνωσης, καθώς και 45χρονος υπάλληλος του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.).
 
Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, απάτη κατ' εξακολούθηση, πλαστογραφία και κατάχρηση σε βάρος του Δημοσίου.
 
Συγκατηγορούμενοί τους, οι οποίοι δεν συνελήφθησαν λόγω παρέλευσης του αυτοφώρου, είναι εννέα (9) ιδιώτες γιατροί, οκτώ (8) γιατροί του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων και δώδεκα (12) ημεδαποί, οι οποίοι κατηγορούνται -κατά περίπτωση- για ψευδείς ιατρικές πιστοποιήσεις, παράβαση καθήκοντος και απάτη.
 
Πιο αναλυτικά, στο πλαίσιο της πολύμηνης και ενδελεχούς αστυνομικής έρευνας, που ξεκίνησε μετά από καταγγελία του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.), προέκυψε ότι το 53χρονο ηγετικό μέλος της οργάνωσης, είχε συγκροτήσει εγκληματική ομάδα, με δομημένη και διαρκή δράση, στην οποία ενέταξε τους επτά (7) συλληφθέντες.
 
Τα μέλη της εγκληματικής ομάδας είχαν διακριτούς και απαραίτητους ρόλους στη διάπραξη των κακουργημάτων, με τελικό σκοπό τον προσπορισμό οικονομικού οφέλους, το οποίο προερχόταν από την ταυτόχρονη ζημία του Ελληνικού Δημοσίου, ως αρμόδιο για την καταβολή των αποζημιώσεων που προβλέπονται για τα εργατικά ατυχήματα, τα προνοιακά επιδόματα, τις αναπηρικές συντάξεις, διάφορες κοινωνικές παροχές (φοροαπαλλαγές, μειωμένα τιμολόγια ΔΕΚΟ κλπ), καθώς και την «αμοιβή» που εισέπραξαν από τους «πελάτες» για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.
 
Πιο αναλυτικά, κατήρτιζαν φακέλους, που αφορούσαν έκδοση αναπηρικών συντάξεων, προνοιακών επιδομάτων και λοιπών κοινωνικών παροχών, καθώς και φακέλους ανύπαρκτων εργατικών ατυχημάτων, για άτομα - πελάτες, που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις, κατόπιν παραγγελίας στο ηγετικό στέλεχος, είτε στα άλλα μέλη της ομάδας.
 
Ο 45χρονος υπάλληλος του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.), λόγω της θέσης του, είχε ειδικό ρόλο στη λειτουργία της εγκληματικής οργάνωσης, καθώς ήταν υπεύθυνος για την πληροφόρηση αναφορικά με την ασφαλιστική κάλυψη κάθε «πελάτη», προκειμένου αυτή να είναι συμφέρουσα.
 
Επιπλέον, ο αρχηγός της οργάνωσης και δύο μέλη της, μεσολαβούσαν και επικοινωνούσαν με τους εμπλεκόμενους σε αυτήν γιατρούς, ενώ άλλα δύο μέλη που δραστηριοποιούνταν στα εργατικά ατυχήματα, ήταν επιφορτισμένα με την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των υποθέσεων, είτε μεταφέροντας και καταθέτοντας διάφορα έγγραφα, εξετάσεις, δικαιολογητικά στο όνομα των «πελατών», είτε παραλαμβάνοντας και παραδίδοντας χρηματικά ποσά.
 
Σημειώνεται ότι για κάθε παράνομη χορήγηση προνοιακού επιδόματος, αναπηρικής σύνταξης ή «δημιουργίας εργατικού ατυχήματος», τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης απεκόμιζαν χρηματικό ποσό από 2.000 έως 5.000 ευρώ. Όπως εξακριβώθηκε, η μέχρι τώρα ζημία σε βάρος του ελληνικού δημοσίου ανέρχεται τουλάχιστον σε 360.000 ευρώ, ενώ η επαπειλούμενη ζημία δεν μπορεί να προσδιοριστεί, καθόσον η απαλλαγή του κάθε φυσικού προσώπου με αναπηρική σύνταξη ή προνοιακό επίδομα, είναι διαφορετική σε κάθε περίπτωση (απαλλαγή ΕΝΦΙΑ, απαλλαγή τιμολογίων ΔΕΚΟ κτλ).
 
Από τη μέχρι στιγμής έρευνα της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, έχουν ταυτοποιηθεί (133) φυσικά πρόσωπα, τα οποία έλαβαν προνοιακά επιδόματα και αποζημίωση, χωρίς να πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, προβάλλοντας ψευδή εργατικά ατυχήματα.
 
Αναφορικά με τη μεθοδολογία δράσης (modus operandi), στις περιπτώσεις εικονικών εργατικών ατυχημάτων, θα ήθελα να επισημάνω τα ακόλουθα:
 
Αρχικά, οι «πελάτες» ερχόταν σε επαφή είτε με τον 53χρονο αρχηγό, είτε με κάποιο άλλο μέλος της οργάνωσης. Στη συνέχεια, ο 53χρονος σε συνεργασία με τον 45χρονο υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Ε., διαπίστωναν αν ο ασφαλισμένος έχει οφειλές προς το ασφαλιστικό ταμείο. Αυτό γινόταν γιατί σε περίπτωση ύπαρξης οφειλών, αυτές θα συμψηφίζονταν με το ποσό της αποζημίωσης τους για το εργατικό ατύχημα κι έτσι η «ενασχόληση» της εγκληματικής οργάνωσης με το συγκεκριμένο εργατικό ατύχημα ήταν ασύμφορη.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης έβρισκαν «υποψηφίους» με μεγάλη ασφαλιστική κάλυψη, ύστερα από την πληροφόρηση του συλληφθέντα υπαλλήλου του Ο.Α.Ε.Ε., ώστε να είναι συμφέρουσα η αποζημίωση, με τελικό στόχο να αποκομίσουν και οι ίδιοι μεγαλύτερο μερίδιο, ως αμοιβή.
 
Στη συνέχεια οι ιατροί, έναντι αμοιβής που δεν έχει εξακριβωθεί, χορηγούσαν ιατρικές γνωματεύσεις, οι οποίες πιστοποιούσαν τις «σωματικές βλάβες» που προήλθαν από το «εργατικό ατύχημα», ενώ προκειμένου να αποδειχθεί η τέλεση του ατυχήματος, χρησιμοποιούνταν φυσικά πρόσωπα, τα οποία δήλωναν ψευδώς στον Ο.Α.Ε.Ε., ότι ήταν μάρτυρες στα δήθεν εργατικά ατυχήματα.
 
 
Πρόκειται για οκτώ (8) ημεδαπούς, ηλικίας από 30 έως 73 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για ψευδή ανωμοτί κατάθεση και απάτη.
 
Σημειώνεται ότι σε σαράντα μία (41) περιπτώσεις ύποπτων εργατικών ατυχημάτων, οι κατηγορούμενοι ιατροί έχουν γνωματεύσει θετικά για τα (34).
 
Αναφορικά με τις περιπτώσεις χορήγησης προνοιακών επιδομάτων, αναπηρικών συντάξεων και κοινωνικών παροχών, προέκυψε ότι άτομα που δεν πληρούσαν τις νόμιμες προϋποθέσεις για τη λήψη τους, έρχονταν σε επαφή με τον αρχηγό ή/και τα μέλη της οργάνωσης, τα οποία στη συνέχεια επικοινωνούσαν με τους εμπλεκόμενος ιατρούς που εξέδιδαν, έναντι αμοιβής, ψευδείς ιατρικές γνωματεύσεις, στο όνομα των υποψηφίων.
 
Έπειτα και προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες εργαστηριακές εξετάσεις, οι οποίες θα πιστοποιούσαν το υποτιθέμενο πρόβλημα υγείας του «υποψηφίου», εφάρμοζαν μια πρωτοποριακή μέθοδο. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούσαν, ως συνεργάτες, τέσσερις ημεδαπούς, ηλικίας από 52 μέχρι 60 ετών, οι οποίοι πάσχουν από πραγματικά προβλήματα υγείας και μετέβαιναν σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα.
 
Στα κέντρα αυτά, δήλωναν ψευδώς και χωρίς να γίνουν αντιληπτοί, τα στοιχεία ταυτότητας του υποψήφιου για έκδοση προνοιακού επιδόματος και ακολούθως προέβαιναν στις απαιτούμενες ιατρικές εξετάσεις. Αποτέλεσμα ήταν να προσκομίζονται στις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές εξετάσεις, οι οποίες ήταν φαινομενικά ορθές και κατάλληλες.
 
Με τις μεθοδολογίες αυτές, η εγκληματική οργάνωση κατήρτισε και κατέθεσε σε ασφαλιστικούς οργανισμούς ιατρικούς φακέλους για αναπηρικές συντάξεις, προνοιακά επιδόματα, κοινωνικές παροχές και ανύπαρκτα εργατικά ατυχήματα, για συνολικά (133) φυσικά πρόσωπα.
 
Στο πλαίσιο των ερευνών που διενήργησε η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας στις οικίες, στα οχήματα και στην κατοχή των συλληφθέντων, βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν:
 
-περισσότερες από 100 ακτινογραφίες διαφόρων παθήσεων,
 
-46 ατομικά βιβλιάρια ασθενείας,
 
-περίπου 600 συσκευασίες διαφόρων φαρμάκων
 
-το χρηματικό ποσό των 8.200 δολαρίων Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και 8.550 ευρώ,
 
-πλήθος ιατρικών γνωματεύσεων και ιατρικών φακέλων,
 
-17 διαβατήρια Λιθουανίας,
 
-29 σφραγίδες διαφόρων εταιρειών και δημοσίων υπαλλήλων και
 
-μία βαλλίστρα.
 
Από την εγκληματική τους δραστηριότητα, οι συλληφθέντες αποκόμισαν για κάθε έναν «πελάτη», το χρηματικό ποσό των 2.000 έως 3.800 ευρώ, ανάλογα με το αν επρόκειτο για προνοιακό επίδομα ή αναπηρική σύνταξη, ενώ για τα εργατικά ατυχήματα λάμβαναν ως αμοιβή το 50% της συνολικής αποζημίωσης του ασφαλισμένου «τραυματία», η οποία κυμαίνονταν από 1.200 έως 5.000 ευρώ περίπου.
 
Με βάση τα ανωτέρω, η προκληθείσα ζημία σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου είναι από τις αναπηρικές συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα, 280.000 ευρώ περίπου, ενώ η επαπειλούμενη φτάνει τα 358.000 ευρώ.
 
Για τα εργατικά ατυχήματα, η ζημία που πραγματοποιήθηκε στο ελληνικό Δημόσιο ξεπερνά τις 80.000 ευρώ, χωρίς σε αυτό το ποσό να υπολογίζονται οι αποζημιώσεις που έχουν ήδη κατατεθεί και εκκρεμούν προς έγκριση.
 
Μάλιστα, η ακριβής ζημία που προκλήθηκε είναι αδύνατον να προσδιοριστεί, διότι το είδος των επιδομάτων, το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης, η χρονική τους διάρκεια, η βαρύτητα της παθήσεως, ποικίλλουν κατά περίπτωση.
 
Σε κάθε περίπτωση η ζημία για το δημόσιο, σε περίπτωση που η εγκληματική οργάνωση συνέχιζε απρόσκοπτα τη δράση της, θα ήταν κατά πολύ πολλαπλάσια της υπολογιζόμενης.
 
Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ενώ ενημερώθηκε το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς και οι αρμόδιοι φορείς ώστε να προβούν στις δικές τους ενέργειες.
 
Η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας, από την έναρξη της λειτουργίας της, έχει επιδείξει γερά αντανακλαστικά στην αντιμετώπιση του οικονομικού εγκλήματος, το οποίο επηρεάζει αρνητικά την εθνική οικονομία και το δημόσιο συμφέρον.
 
Μόνο στον τομέα της κοινωνικής και ασφαλιστικής πρόνοιας το 2014, πραγματοποιήθηκαν από την Οικονομική Αστυνομία:
 
-(52) έλεγχοι σε ιατρεία και οδοντοτεχνικά εργαστήρια και
 
-σχηματίσθηκαν δικογραφίες σε (30) περιπτώσεις που αφορούσαν κυρίως αδικήματα φοροδιαφυγής, ενώ περαιώθηκαν (29) δικογραφίες, στο πλαίσιο εισαγγελικής παραγγελίας,  από τις οποίες οι (14) κατέληξαν σε σύλληψη προσώπων με την αυτόφωρη διαδικασία.

Bloomberg: Τα σενάρια της επόμενης ημέρας στην Ελλάδα και η… έξοδος από το ευρώ

Τα τρία σενάρια της επόμενης ημέρας για την Ελλάδα αναλύει σε εκτενές δημοσίευμά του το Bloomberg. Όπως αναφέρει το πρακτορείο, μετά από έξι συναπτά χρόνια προσπάθειας διατήρησης της Ελλάδας στην ευρωζώνη η υπομονή όλων εξαντλείται. Κυρίως όμως, σημειώνει το πρακτορείο, εξαντλούνται τα ρευστά διαθέσιμα της κυβέρνησης Τσίπρα.

Στο δημοσίευμα υπογραμμίζεται το θολό τοπίο γύρω από την παραμονή ή όχι της χώρας στο ευρώ, καθότι όπως σημειώνεται ενώ οι αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων δεν δείχνουν Grexit, κορυφαίοι οικονομολόγοι, όπως ο επικεφαλής της Unicredit Bank AG, Erik Nielsen δηλώνουν πως είναι απλώς θέμα χρόνου η επιστροφή στο εθνικό νόμισμα για την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση του Bloomberg, τα επόμενα βήματα για την Ελλάδα ποικίλουν από την παραμονή στο ευρώ μέχρι το καταστροφικό “διαζύγιο”. Πιθανή είναι και μια ενδιάμεση λύση όπως η κυκλοφορία παράλληλων νομισμάτων με χρηματική βοήθεια από τους πιστωτές για την αποπληρωμή χρέους. Εξίσου ασαφές είναι ποιος και με ποιο τρόπο θα πει στον κόσμο ότι η Ελλάδα έχει εισέλθει στην… μετά θάνατο οικονομική ζωή. Ανάμεσα στους πιθανούς αγγελιοφόρους ο Έλληνας πρωθυπουργός Α. Τσίπρας, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Donald Tusk και ο πρόεδρος της Κομισιόν J. C. Juncker.

Σενάριο νούμερο 1: Αποφεύγεται η έξοδος από το ευρώ

Ο Τσίπρας, το κόμμα του οποίου ανήλθε στην εξουσία υποσχόμενο την άρση της σκληρής λιτότητας που επέβαλλαν τα μνημόνια, τελικά υποκύπτει στις πιέσεις και τις απαιτήσεις των πιστωτών. Η μικροπολιτική του στράγγιξε τα ταμεία και τις τράπεζες.

Αντιμέτωπος με το δίλλημα: έξοδος από το ευρώ ή εφαρμογή λιτότητας ως αντάλλαγμα για την εκταμίευση δόσεων, ο Τσίπρας θα διαλέξει την ρευστότητα, λέει το Bloomberg. Ως αποτέλεσμα, η ΕΚΤ θα διατηρήσει την στήριξη στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας και η χώρα εξασφαλίζει την θέση της στην ευρωζώνη.

Σενάριο νούμερο 2: Hotel California

Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης είχε δηλώσει ότι η συμμετοχή στην ευρωζώνη θυμίζει τους στίχους του τραγουδιού των Eagles: Μπορείς να αποχωρείς όποτε θες αλλά δεν μπορείς να φύγεις.

Αυτή η αλληλουχία γεγονότων μπορεί να ακολουθήσει σε περίπτωση που ο Τσίπρας δεν καταφέρει να πετύχει έναν αποδεκτό συμβιβασμό που θα ικανοποιεί τόσο την Γερμανία όσο και την αριστερή πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ. Σε αυτή την περίπτωση η ΕΚΤ θα διακόψει τον ELA που διατηρεί τις ελληνικές τράπεζες στη ζωή.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει επιβολή ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων και πιθανώς κλείσιμο τραπεζών. Τελικώς, αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε δύο δρόμους ή δύο υποσενάριο που το Bloomberg ονομάζει “τούμπα” και “Check out”

Υποσενάριο Α: Τούμπα

Οι δραματικές συνέπειες των capital controls αναγκάζουν τον Τσίπρα να συμβιβαστεί. Άλλωστε οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι σχεδόν τα 2/3 των Ελλήνων επιθυμούν παραμονή στο ευρώ με “οποιοδήποτε κόστος”.

Ο Τσίπρας σχηματίζει νέα κυβέρνηση συνασπισμού με φιλοευρωπαϊκά κόμματα μετά από δημοψήφισμα που θα διεξαχθεί με κλειστές τις τράπεζες και εν μέσω ελέγχων στις κινήσεις κεφαλαίων που θα του δώσει την εντολή αναστροφής πολιτικής πορείας. Μια νέα κυβέρνηση συνεργασίας θα σχηματιστεί, η Ελλάδα παραμένει στο ευρώ αλλά βιώνει έναν νέο κύκλο ύφεσης.

Υποσενάριο Β: Check out

Με κλειστές τις τράπεζες, η πολιτική κατάσταση επιδεινώνεται και η κοινωνική δυσαρέσκεια έναντι της Γερμανίας εντείνεται. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν έξοδο από την ευρωζώνη.

Οι κεφαλαιακοί έλεγχοι δίνουν στην κυβέρνηση την δυνατότητα να τυπώσει νέο νόμισμα ή να εκδώσει IOUs για τις εγχώριες πληρωμές. Το σενάριο αυτό γρήγορα βυθίζεται αντανακλώντας τα αδύναμα θεμελιώδη μιας οικονομίας που συρρικνώθηκε κατά 25% από το 2008.

Οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης δίνουν στην Ελλάδα ένα “γλυκαντικό”, ένα δάνειο σε σκληρό νόμισμα με στόχο να αποτραπεί μια πλήρης οικονομική κατάρρευση που θα δημιουργήσει μια χρεοκοπημένη χώρα σε μια στρατηγικά κρίσιμη περιοχή.

Το χρέος της Ελλάδας στον επίσημο τομέα αναδιαρθρώνεται και η χώρα παραμένει αποκλεισμένη από τις αγορές. Οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις και τράπεζες χρεοκοπούν. Μερικές καταθέσεις ψαλιδίζονται για να αναδιαρθρωθεί το καταρρακωμένο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Τελικά, στην Ελλάδα κυκλοφορούν παράλληλα δύο νομίσματα. Η χώρα δεν έχει επισήμως βγει από την ευρωζώνη και υπάρχει ένα παραθυράκι επιστροφής της οικονομίας σε καλή κατάσταση αφού προηγηθεί οικονομική κάθαρση.

Σενάριο νούμερο 3: Καταστροφή

Η Ελλάδα οδηγείται σε έξοδο από το ευρώ εν μέσω άτακτης χρεοκοπίας και διαδηλώσεων, το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας είναι βυθισμένο στην φτώχεια, ενώ η κυβέρνηση κατηγορεί για τα πάντα την Γερμανία.

Καμία εξωτερική βοήθεια δεν παρέχεται στην Ελλάδα ώστε να στηριχθεί η τύπωση νέου νομίσματος και η εξυπηρέτηση του χρέους προς το ΔΝΤ. Πυροδοτείται διαδοχική αδυναμία αποπληρωμής πιστωτών. Κυβέρνηση και τράπεζες καταρρέουν, που σημαίνει ότι θα χρειαστούν χρόνια για την ανάδειξη νέων δομών.

Η ελληνική οικονομία βυθίζεται σε νέα ύφεση. Η μεγαλύτερη χρεοκοπία χώρας στην ιστορία του καπιταλισμού οδηγεί την Ευρώπη σε νέα ύφεση και εντείνει τις πιέσεις σε ευάλωτες χώρες όπως η Ιταλία.

Η Ελλάδα οδηγείται σε έξοδο από την Εθρωπαίκή Ένωση και η ιδέα ότι το ευρώ είναι αμετάκλητο τίθεται εν αμφιβόλω, προκαλώντας αναταράξεις στις διεθνείς αγορές.

Η οικονομική κατάρρευση ανοίγει τον δρόμο ανάληψης της εξουσίας από τους εξτρεμιστές, τόσο της άκρας δεξιάς όσο και της άκρας αριστεράς. Όσοι μπορούν, εγκαταλείπουν την χώρα.

Η αναταραχή που προκαλείται θέτει σε κίνδυνο την συμμετοχή της Ελλάδας στο NATO. Μια νέα – ασταθής – κυβέρνηση στρέφεται στην Ρωσία για βοήθεια δίνοντας πρόσβαση στη Μεσόγειο στον Vladimir Putin.


Πηγή:www.capital.gr

Δημοσίευμα των Financial Times:Πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ από τα αποθεματικά των δημοσίων οργανισμών...

greek-government-tsipras-skourletis-pappas

Πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ από τα αποθεματικά των δημοσίων οργανισμών έχει αφαιρέσει η ελληνική κυβέρνηση τον τελευταίο μήνα, προκειμένου να πληρώσει τις δόσεις προς το ΔΝΤ, με 200 εκατομμύρια ευρώ να προέρχονται από τα αποθεματικά των νοσοκομείων σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.
Συγκεκριμένα, μόλις προχθες Τρίτη 24 Μαρτίου ζητήθηκε από αξιωματούχους του Εθνικού Συστήματος Υγείας να παραδώσουν ένα αποθεματικό που ξεπερνούσε τα 50 εκατομμύρια και που προοριζόταν για την πληρωμή καθυστερούμενων οφειλών προς το ιατρικό προσωπικό, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ κατασχέθηκαν ξαφνικά από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας, ένα ποσό που προορίζονταν για νοσοκομειακές προμήθειες ιατροφαρμακευτικού υλικού, σύμφωνα με αξιωματούχους του Υπουργείου.
«Το Εθνικό Σύστημα Υγείας είχε ήδη μία έλλειψη πόρων σε απελπιστικό βαθμό έπειτα από τέσσερα χρόνια περικοπών, αλλά αυτές οι δύο κινήσεις είναι χωρίς προηγούμενο» δήλωσε ένας αξιωματούχος.
Η κυβέρνηση έχει μέχρι τώρα συγκεντρώσει πάνω από 600 εκατομμύρια από τα αποθεματικά κρατικών εταιριών, συμπεριλαμβανομένου του Αττικό Μετρό, της ΔΕΗ καθώς και της ΕΥΔΑΠ.
Σχεδόν 300 εκατομμύρια ευρώ από επιδοτήσεις της ΕΕ που προορίζονταν για αγρότες έχουν πλέον δοθεί σε δημοσίους υπαλλήλους, σύμφωνα με ανθρώπους που έχουν πληροφορηθεί σχετικά με το πώς  αντιμετωπίζεται η έλλειψη μετρητών.

Ολόκληρο το δημοσίευμα:

Η ελληνική κυβέρνηση έχει κάνει «επιδρομή» στα ταμεία των δημοσίων υπηρεσιών υγείας και του μετρό της Αθήνας, καθώς διευρύνει το κυνήγι κεφαλαίων με στόχο να διατηρηθεί η ίδια στη ζωή αλλά και να εξυπηρετήσει τα χρέη της.
Η Αθήνα είναι αντιμέτωπη στο τέλος του μήνα με ένα «λογαριασμό» ύψους 1,7 δισ. ευρώ για μισθούς και συντάξεις και κατόπιν στις 9 Απρίλη με μια πληρωμή 450 εκατ. προς το ΔΝΤ.
Η ελληνική κυβέρνηση, αλλά και αξιωματούχοι της ευρωζώνης πιστεύουν ότι η Αθήνα δεν έχει τα κεφάλαια ώστε να καλύψει και τα δυο. Επιπροσθέτως η ΕΚΤ αποφάσισε να σφίξει τα λουριά σε ό,τι αφορά την έκδοση εντόκων γραμματίων.
Αξιωματούχοι της ευρωζώνης εξέφρασαν την ελπίδα ότι η μαραθώνια συνάντηση Τσίπρα-Μέρκελ θα άναβε τη σπίθα που θα ξεπάγωνε τις συνομιλίες για τις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να αναλάβει η Ελλάδα, ώστε να ξεκλειδώσει η δόση των 7,2 δισ. ευρώ.
Η Αθήνα έχει υποσχεθεί να παραδώσει μια λίστα μεταρρυθμίσεων στις αρχές της ευρωζώνης έως τη Δευτέρα. Ωστόσο οι αξιωματούχοι προειδοποίησαν ότι η λίστα θα πρέπει να συμφωνηθεί και από τους ελεγκτές του προγράμματος (bailout inspectors) προτού υπάρξει κάποια πρόοδος με τις αρχές της ευρωζώνης για ένα deal που θα ελευθερώσει χρηματοδότηση.
Αν και ο Τσίπρας συζήτησε τις μεταρρυθμίσεις με την Μέρκελ τη Δευτέρα, υπήρχαν λίγα σημάδια ότι οι συζητήσεις με τους ελεγκτές έγιναν πιο ενεργές. «Φαίνεται να κινούνται με αργούς ρυθμούς» δήλωσε αξιωματούχος που εμπλέκεται στις διαπραγματεύσεις.
Η Ελλάδα ζητά επίσης ποσό 1,2 δις ευρώ που θεωρεί ότι κατά λάθος δόθηκε από το ΤΧΣ. Ωστόσο αξιωματούχοι της ευρωζώνης ανέφεραν ότι μια γρήγορη απόφαση για το ζήτημα είναι απίθανη και ακόμα και αν η Αθήνα λάβει τα χρήματα, αυτά θα κατευθυνθούν για τραπεζικές διασώσεις και όχι σε πληρωμές του δημοσίου.
Ορισμένοι αξιωματούχοι, δεδομένης της έλλειψης προόδου, επιτάχυναν τις προετοιμασίες για την περίπτωση που η Αθήνα ξεμείνει από ρευστό πριν συμφωνήσει σε ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων. Στις Βρυξέλλες, αξιωματούχοι της ΕΕ άρχισαν να ελέγχουν τη νομοθεσία που αφορά τον περιορισμό κεφαλαίων (capital control) στην περίπτωση που η αυξημένη αβεβαιότητα ή μια μη πληρωμή του ΔΝΤ δημιουργήσει ένα πανικό για τις τραπεζικές καταθέσεις.
Στη Φρανκφούρτη η ΕΚΤ ενημέρωσε τις ελληνικές τράπεζες ότι καθιστά νομικά υποχρεωτική την απαγόρευση να αυξήσουν την έκθεσή τους στα έντοκα γραμμάτια. Μια τέτοια κίνηση θα περιορίσει την έκθεση του Ευρωσυστήματος στην ελληνική κυβέρνηση στην περίπτωση που η χώρα δεν καταφέρει να αποπληρώσει τα χρέη της.
Αλλά επίσης θα κλείσει ακόμη μια πηγή χρηματοδότησης στην οποία η Αθήνα είχε βασιστεί.
Οι ελληνικές τράπεζες κατέχουν περίπου 11 δισ. ευρώ σε ελληνικά έντοκα γραμμάτια και η Αθήνα θα πρέπει να ανανεώσει έντοκα γραμμάτια συνολικού ύψους των 2,4 δισ. στα μέσα Απριλίου. Μια τέτοια κίνηση θα περιορίσει την έκθεση του Ευρωσυστήματος στην ελληνική κυβέρνηση στην περίπτωση που η χώρα δεν καταφέρει να αποπληρώσει τα χρέη της.
Αλλά επίσης θα κλείσει ακόμη μια πηγή χρηματοδότησης στην οποία η Αθήνα είχε βασιστεί.
Οι ελληνικές τράπεζες κατέχουν περίπου 11 δισ. ευρώ σε ελληνικά έντοκα γραμμάτια και η Αθήνα θα πρέπει να ανανεώσει έντοκα γραμμάτια συνολικού ύψους των 2,4 δισ. στα μέσα Απριλίου.
«Οι Έλληνες απέχουν ένα λεπτό από τα μεσάνυχτα», δήλωσε ο Mujtaba Rahman, επικεφαλής του κέντρου Ευρωπαϊκής Ανάλυσης στο Eurasia Group. «Η κυβέρνηση βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού και μπορεί κάλλιστα να πέσει».
Ως ένδειξη της ανάγκης που υπάρχει για ρευστό, σε αξιωματούχους των υπηρεσιών Υγείας στην Ελλάδα ζητήθηκε να δώσουν 50 εκατ. ευρώ από τα αποθεματικά τα οποία προορίζονταν τους για την καταβολή οφειλών στο ιατρικό προσωπικό.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, περίπου 150 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού για την χρηματοδότηση των προμηθειών των νοσοκομείων, παρακρατήθηκαν, σύμφωνα με αξιωματούχους του Υπουργείου Υγείας.
«Το εθνικό σύστημα υγείας αντιμετωπίζει απελπιστική έλλειψη πόρων μετά από τέσσερα χρόνια περικοπών, αλλά και οι δύο αυτές κινήσεις είναι άνευ προηγουμένου», δήλωσε ένας αξιωματούχος.
Η κυβέρνηση μέχρι στιγμής έχει «μαζέψει» πάνω από €600 εκατ. σε μετρητά που κατείχαν κρατικές επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων το Αττικό Μετρό η ΔΕΗ +10,00% και η ΕΥΔΑΠ.
Επιπλέον περίπου 300 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις της Ε.Ε. στους αγρότες έχουν χρησιμοποιηθεί για την πληρωμή των μισθών δημόσιων υπαλλήλων, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν πως γίνεται η διαχείριση της έλλειψης ρευστότητας.
Αξιωματούχοι της Ε.Ε. πιστεύουν ότι μια αποτυχία πληρωμής του ΔΝΤ τον Απρίλιο, δε θα είναι καταστροφική: σύμφωνα με τους κανόνες χρηματοδότησης, η μη πληρωμή δεν σημαίνει αυτόματα και χρεοκοπία, αν και θα εμποδίσει την πρόσβαση της Ελλάδας σε περαιτέρω χρηματοδότηση από το Ταμείο. Τα μισά από τα 7,2 δισ. ευρώ της δόσης που η Αθήνα επιδιώκει προέρχονται από το ταμείο.
Μια αποτυχία να πληρώσει μια από τις δύο εκδόσεις έντοκων γραμμάτιων – λήγουν στις 14 Απριλίου, και στις 17 Απριλίου – θα φέρει κατά πάσα πιθανότητα ευρύτερη αναταραχή, δεδομένου ότι θα μπορούσε να επηρεάσει ρήτρες σε άλλες δανειακές συμβάσεις που θα προκαλούσαν την άμεση λήξη τους.
Το «ταβάνι» της ΕΚΤ θα μπορούσε να κάνει την αποπληρωμή του εντόκου γραμματίου της 14ης Απριλίου ιδιαίτερα απαιτητική. Οι ελληνικές τράπεζες υπήρξαν οι πρώτοι αγοραστές αυτών των χρεών και ανανέωσαν την κατοχή τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων δημοπρασιών εντόκων γραμματίων.
Αλλά τουλάχιστον το 20% από τα έντοκα της 14ης Απριλίου κατέχουν επενδυτές εκτός Ελλάδας, οι οποίοι δεν προτίθενται να ανανεώσουν την κατοχή τους και πλέον οι ελληνικές τράπεζες δεν επιτρέπεται να καλύψουν τη διαφορά.

Όλες οι απαντήσεις για τις ρυθμίσεις της εφορίας: Πώς και πόσο συμφέρει να πληρώσετε

Όλες τις λύσεις και τις απαντήσεις στις απορίες των φορολογουμένων για τους όρους, τις προϋποθέσεις και τα ευεργετήματα των νέων ρυθμίσεων για τις οφειλές προς το Δημόσιο δίνει το money-money.gr.
Όλα τα χρέη προς το Δημόσιο που βεβαιώθηκαν και κατέστησαν ληξιπρόθεσμα μέχρι και την 1η Μαρτίου 2015, μπορούν πλέον, ανεξαρτήτως ύψους, να εξοφλούνται έως και σε 100 μηνιαίες δόσεις.
Όμως όλοι οι οφειλέτες έχουν επιπλέον τη δυνατότητα να πληρώσουν εφάπαξ ολόκληρη ή ένα μέρος της οφειλής τους και να διαγράψουν ένα αντίστοιχο ποσό από τις προσαυξήσεις.

1) Ποια χρέη μου μπορώ να ρυθμίσω έως και σε 100 μηνιαίες δόσεις και για ποιες οφειλές μου μπορώ να πετύχω διαγραφή μέρους των προσαυξήσεων και των τόκων προκαταβάλλοντας εφάπαξ κάποιο ποσό;

Αυτό μπορεί να γίνει ως εξής:

Μέχρι τις 27 Μαρτίου

Μέχρι και τις 27 Μαρτίου, μπορείτε να πληρώσετε ένα ποσοστό της βασικής οφειλής και να διαγράψετε το αντίστοιχο ποσοστό των προσαυξήσεων.
Εάν, για παράδειγμα, το σύνολο της οφειλής έιναι 3.000 ευρώ και από αυτά τα 1.000 ευρώ είναι η βασική οφειλή και τα 2.000 ευρώ οι προσαυξήσεις, τότε:
Εάν πληρώσετε τα 1.000 ευρώ της βασικής οφειλής, δηλαδή το 100%, τότε διαγράφεται και το 100% των προσαυξήσεων δηλαδή και τα 2.000 ευρώ και μένει υπόλοιπο μηδέν.
Εάν πληρώσετε τα 500 ευρώ της βασικής οφειλής, δηλαδή το 50%, τότε διαγράφεται το 50% των προσαυξήσεων, ήτοι τα 1.000 ευρώ και μένει υπόλοιπο 1.500 ευρώ.

Μέχρι τις 27 Απριλίου

Μέχρι τις 27 Απριλίου μπορείτε να πληρώσετε οποιοδήποτε ποσό πάνω από 200 ευρώ της βασικής οφειλής και να διαγράψετε το ισόποσο (και όχι το ίδιο ποσοστό) από τις προσαυξήσεις. Στο προηγούμενο παράδειγμα δηλαδή, όπου κάποιος έχει 1.000 ευρώ βασική οφειλή και 2.000 ευρώ προσαυξήσεις (σύνολο 3.000 ευρώ), τότε:
Εάν πληρώσει 1.000 ευρώ της βασικής οφειλής, τότε διαγράφονται και 1.000 ευρώ από τις προσαυξήσεις και μένει υπόλοιπο 1.000 ευρώ (ενώ με την ρύθμιση που λήγει στις 27 Μαρτίου θα υπήρχε συνολική εξόφληση).
Εάν πληρώσει 500 ευρώ της βασικής οφειλής, τότε διαγράφονται και 500 ευρώ από τις προσαυξήσεις και από το σύνολο των 3.000 ευρώ θα μείνει υπόλοιπο 2.000 ευρώ (ενώ με την ρύθμιση που λήγει στις 27 Μαρτίου θα έμεναν 1.500 ευρώ.
Εάν το ποσό που θα προκαταβάλετε υπερβαίνει το σύνολο των προσαυξήσεων και των τόκων, τότε η διαγραφή θα σταματήσει στο σύνολο των προσαυξήσεων και των τόκων και δεν θα επεκταθεί στο υπόλοιπο της αρχικής οφειλής σας.

Μέχρι τις 26 Μαΐου

Από εκεί και πέρα και μέχρι τις 26 Μαΐου, όλοι οι οφειλέτες μπορούν να υπαχθούν στις 100 δόσεις και να έχουν μερική διαγραφή προσαυξήσεων, ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων που θα επιλέξουν. Προβλέπεται και σε αυτή τη ρύθμιση συνολική διαγραφή των προσαυξήσεων, μόνο όμως εφόσον εξοφληθεί το σύνολο της οφειλής σε μία δόση (δεν είναι δυνατόν δηλαδή να πληρωθεί ένα μέρος της οφειλής για να γίνει το «κούρεμα»).
Για το ποσοστό διαγραφής προσαυξήσεων ανάλογα με τις δόσεις δείτε παρακάτω το σχετικό πίνακα.

Ποιες προσαυξήσεις δεν διαγράφονται

Προσοχή: Από τις προσαυξήσεις που μπορούν να διαγραφούν εξαιρούνται εκείνες που επιβάλλονται αναδρομικά ως πρόστιμο υπερημερίας στις περιπτώσεις που προκύπτει διαφορά φόρου ύστερα από έλεγχο, οι οποίες κεφαλαιοποιούνται. Όλες οι άλλες προσαυξήσεις που συσσωρεύονται με το χρόνο στη βασική οφειλή μπορούν να διαγραφούν.

Χρηστικές οδηγίες για τη ρύθμιση οφειλών μέχρι 27 Μαρτίου

ΕΚΟΥΣΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΕΚΤΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ

Σε συνέχεια της ψήφισης του ν. 4320/2015 και ειδικότερα του άρθρου 34 που αφορά στην εκούσια καταβολή μέρους ή συνόλου οφειλής εκτός ρύθμισης με απαλλαγή από τις προσαυξήσεις, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν και για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων, δημιουργήθηκε εκτύπωση για τη «Συγκεντρωτική Εικόνα Οφειλών εκτός Ρύθμισης», της οποίας το περιεχόμενο αναλύεται παρακάτω.
(Δείτε και την εγκύκλιο ΠΟΛ.1061/19.3.2015 σχετικά τη ρύθμιση του άρθρου 34)

Η εκτύπωση χωρίζεται σε τρία (3) βασικά τμήματα:

Α. Αναλυτικές πληροφορίες νια κάθε οφειλή

•    Ο Α.Φ.Μ. και το Ονοματεπώνυμο / Επωνυμία, του Φυσικού ή Νομικού Προσώπου αντίστοιχα

•    Η Δ.Ο.Υ. στην οποία έχει βεβαιωθεί το χρέος

•    Το είδος του φόρου, το οικονομικό έτος που αφορά το χρέος καθώς και η ημερομηνία βεβαίωσης



•    Το αρχικό βεβαιωθέν ποσό

•    Το μη ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο, εφόσον υπάρχει

•    Το ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο μέχρι την ημερομηνία έκδοσης της εκτύπωσης

•    Τα τέλη, που αφορούν σε ποσοστό επί του κεφαλαίου και δεν τυγχάνουν απαλλαγής

•   Οι προσαυξήσεις και οι τόκοι μέχρι την ημερομηνία έκδοσης της εκτύπωσης

•    Το ποσό ολικής εξόφλησης στο οποίο αθροίζονται μη ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο, ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο και τέλη, ενώ αγνοούνται οι εν λόγω προσαυξήσεις και τόκοι

•    Το ποσοστό μείωσης της συνολικής οφειλής. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η συνολική οφειλή είναι: 1.565,68 + 814,16 = 2.379,84, οπότε η μείωση που προκύπτει με την απαλλαγή είναι 814,16   100 / 2.379,84 = 34,21%

•    Η ημερομηνία για την οποία ισχύει η τρέχουσα αποτύπωση

•    Η Ταυτότητα Οφειλής (Τ.Ο.), η οποία είναι μοναδική για κάθε χρέος και χρησιμοποιείται για την πληρωμή μέσω τραπεζών ή ΕΛ.ΤΑ. για το συγκεκριμένο χρέος

Β. Πληροφορίες για το σύνολο των οφειλών

Περιλαμβάνει αθροιστικά όλες τις οφειλές εκτός ρύθμισης και τα ποσά για την ολική εξόφληση, τις προσαυξήσεις και τους τόκους καθώς και το συνολικό ποσοστό μείωσης, όπως επίσης και χρήσιμες επισημάνσεις για την πληρωμή στις Τράπεζες ή τα ΕΛ.ΤΑ.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Εάν ο φορολογούμενος έχει για παράδειγμα 5 οφειλές και επιθυμεί να τις εξοφλήσει ολικά, θα πρέπει να προσκομίσει στην τράπεζα 5 Ταυτότητες Οφειλής.

Γ. Συγκεντρωτική εικόνα οφειλών

Η συγκεντρωτική εικόνα οφειλών αφορά σε εναλλακτικό τρόπο αποτύπωσης όλων των οφειλών, για την διευκόλυνση όσων έχουν περισσότερες από τρεις (3) οφειλές.

Περιλαμβάνει τα στοιχεία που απεικονίζονται στο τμήμα Α της εκτύπωσης και επιπλέον το ποσό της συνολικής οφειλής.



Τα ποσοστά μείωσης της οφειλής που εμφανίζονται στην παρούσα εκτύπωση αφορούν στην ολική εξόφληση της οφειλής. Σε κάθε περίπτωση δύναται να καταβληθεί μέρος της οφειλής με απαλλαγή των προσαυξήσεων που αναλογούν σε αυτήν την καταβολή.

Η ολική / μερική εκούσια καταβολή ληξιπρόθεσμων οφειλών εκτός ρύθμισης με δυνατότητα απαλλαγής από προσαυξήσεις και τόκους παρέχεται για τις καταβολές που θα πραγματοποιηθούν μέχρι τις 27 Μαρτίου 2015.

Σημείωση: Στην εφαρμογή μπορείτε να μπείτε μέσα από την εφαρμογή "Ειδοποιήσεις πληρωμής ή επιστροφής φόρου - Τέλη κυκλοφορίας" (κάνοντας login).
Ο σχετικός σύνδεσμος είναι αυτός : https://www1.gsis.gr/webtax/incomefp/per.jsp






Εναλλακτικά  στην εφαρμογή μπορείτε να μπείτε και από > Υπηρεσίες προς τους πολίτες > Ειδοποιήσεις πληρωμής ή επιστροφής φόρου όπως δείχνουν οι παρακάτω εικόνες










Εφαρμογή της διάταξης της ρύθμισης.

Σκοπός των διατάξεων αυτών είναι η διευκόλυνση των φορολογούμενων να εκπληρώσουν μέρος ή το σύνολο των υποχρεώσεών τους στη Φορολογική Διοίκηση με απαλλαγή από τις προσαυξήσεις, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν, με ταυτόχρονη αύξηση των δημοσίων εσόδων.

Ειδικότερα:

- Οποιαδήποτε εκούσια καταβολή οφειλής, που δεν έχει υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής ή δικαστικά επικυρωμένη συμφωνία κατ' άρθρα 99 επ. ν. 3588/2007, 44 ν. 1892/1990 ή άλλες διατάξεις και είναι βεβαιωμένη στη Φορολογική Διοίκηση σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.) και του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.), απαλλάσσεται κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) από τις προσαυξήσεις, τους τόκους του άρθρου 53 του Κ.Φ.Δ. και του άρθρου 6 του ΚΕΔΕ και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής του άρθρου 57 του ΚΦΔ και του άρθρου 6 του ΚΕΔΕ που την επιβαρύνουν.

- Η καταβολή δύναται να αφορά μέρος ή το σύνολο του χρέους του οφειλέτη.

- Η ανωτέρω δυνατότητα παρέχεται σε όλους τους φορολογούμενους με οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση για τις καταβολές που θα πραγματοποιήσουν από τις 20 έως και τις 27 Μαρτίου 2015.

- Η απαλλαγή από τις προσαυξήσεις, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής παρέχεται στην εκούσια καταβολή και δεν συμπεριλαμβάνει την απόσβεση οφειλής που διενεργείται μέσω συμψηφισμού κατά τις διατάξεις του άρθρου 83 του ΚΕΔΕ και του άρθρου 48 του ΚΦΔ, απόδοσης προϊόντος ατομικής ή συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης (κατάσχεσης, πλειστηριασμού, πτωχευτικής διανομής κλπ) ή παρακράτησης επί αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής του άρθρου 12 του ΚΦΔ και αφορά σε οφειλές που δεν τελούν σε καθεστώς ρύθμισης ή διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής ή δικαστικά επικυρωμένης συμφωνίας.

- Η ίδια απαλλαγή παρέχεται και για την εκούσια εξόφληση από τις 20 έως και τις 27 Μαρτίου 2015 της υπολειπόμενης βασικής οφειλής που έχει υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, κατόπιν σχετικής αίτησης του οφειλέτη για απώλεια της ισχύουσας ανωτέρω ρύθμισης ή διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής που του έχει χορηγηθεί προκειμένου να υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4320/2015.

- Η σχετική αίτηση υποβάλλεται υποχρεωτικά στην αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης στην οποία είναι βεβαιωμένη η οφειλή (ή σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ./Τελωνείο ή στα κατά τόπους Γ.Ε.Φ., που την διαβιβάζουν μέσω τηλεομοιοτυπίας και επικοινωνούν άμεσα με την αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης), η οποία προβαίνει άμεσα στην απώλεια της σχετικής ρύθμισης/διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής. Η ανωτέρω αίτηση του οφειλέτη διαβιβάζεται αυθημερόν μέσω τηλεομοιοτυπίας στην Υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης που είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης των σχετικών οφειλών προκειμένου να ενημερωθεί ο φάκελος του οφειλέτη για την απώλεια της ρύθμισης. Στην περίπτωση αυτή και για την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων η καταβολή δύναται να διενεργείται και στις περιφερειακές υπηρεσίες της Φορολογικής Διοίκησης (Δ.Ο.Υ., Ελεγκτικά Κέντρα αλλά και στα ΓΕΦ στα οποία λειτουργεί ταμείο). Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που στον οφειλέτη έχουν χορηγηθεί άνω της μίας ρύθμισης/διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής, στην αίτησή του ο οφειλέτης πρέπει να αναφέρει ρητά τη ρύθμιση/-εις / διευκόλυνση/-εις των οποίων αιτείται την απώλεια.

- Η καταβολή διενεργείται με τη χρήση του μοναδικού κωδικού πληρωμής (ταυτότητα οφειλής) στους φορείς είσπραξης ή κατ' εξαίρεση στη Φορολογική Διοίκηση. Επισημαίνεται ότι ο κωδικός πληρωμής (ταυτότητα οφειλής - Τ.Ο.) είναι μοναδικός και ακολουθεί κάθε οφειλή από την καταχώρισή της στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης και μέχρι την εξόφλησή της. Ο οφειλέτης είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι για όσα χρέη επιθυμεί να πληρώσει τόσες ταυτότητες οφειλής (Τ.Ο.) οφείλει να προσκομίζει στις τράπεζες ή ΕΛ.ΤΑ, δηλώνοντας ταυτόχρονα και το ποσό που επιθυμεί να καταβάλει ανά ταυτότητα οφειλής (Τ.Ο.).

- Για την ταυτότητα οφειλής καθώς και αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με την οφειλή του, ο φορολογούμενος πληροφορείται ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής «προσωποποιημένης πληροφόρησης», ή εναλλακτικά μέσω εκτύπωσης «συγκεντρωτικής εικόνας οφειλών εκτός ρύθμισης» στο TAXISnet. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό να υποστηριχθεί τεχνικά, ενημερώνεται σχετικά από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, τα Ελεγκτικά Κέντρα καθώς και τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων (Γ.Ε.Φ.). -Ειδικά για τις οφειλές που είναι βεβαιωμένες στα Τελωνεία η αίτηση και η καταβολή των ποσών θα διενεργείται στις εν λόγω υπηρεσίες.

- Ειδικά σε περίπτωση οφειλών που έχουν υπαχθεί σε δικαστικά επικυρωμένη συμφωνία, για τη χορήγηση της απαλλαγής υποβάλλεται από τον οφειλέτη από 20 έως και 27 Μαρτίου 2015 αίτηση στην αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης Υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης (Τμήμα Δικαστικό και Νομικής Υποστήριξης) για την εφάπαξ εξόφληση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4320/2015, του συνόλου της βασικής οφειλής που οφείλεται βάσει της συμφωνίας με ταυτόχρονη καταβολή αυτού στην εν λόγω Υπηρεσία. Με την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας οι όροι αποπληρωμής της δικαστικά επικυρωμένης συμφωνίας θεωρούνται εκπληρωμένοι ως προς το Δημόσιο. Η αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών Υπηρεσία ενημερώνει ακολούθως σχετικά την Υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης στην οποία είναι βεβαιωμένες οι οφειλές.

- Διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση που:

α) εκκρεμεί η πίστωση ποσών από καταβολές ή αποδόσεις που έχουν διενεργηθεί πριν την 20/03/2015 (ημερομηνία ισχύος της διάταξης), τούτη διενεργείται χωρίς τις ανωτέρω απαλλαγές,

β) διενεργηθεί εκούσια καταβολή εντός του χρονικού διαστήματος ισχύος της διάταξης και από αυτή προκύψει «υπερείσπραξη», η οφειλή η οποία υφίσταται κατά το χρόνο της εν λόγω καταβολής, τυγχάνει της αναλογούσας σε αυτή απαλλαγής, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας τακτοποίησης αυτής.

- Παραδείγματα απαλλαγών.

1. Περίπτωση μίας (1) οφειλής απαιτητής σε μία (1) δόση με καταβολή μέρους βασικής οφειλής.

Οφειλέτης με 120.000 ευρώ βασική οφειλή καταβλητέα σε μία δόση και η οποία επιβαρύνεται με 30.000 ευρώ προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, εάν καταβάλει μέχρι τις 27 Μαρτίου, ποσό 50.000 ευρώ, θα μειώσει τη βασική οφειλή του στις 70.000 ευρώ και θα απαλλαχθεί από τις αναλογούσες προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής που την επιβάρυναν κατά 12.500 ευρώ.

2. Περίπτωση μίας (1) οφειλής απαιτητής σε μία (1) δόση με εξόφληση του συνόλου της βασικής οφειλής.

Οφειλέτης με 30.000 ευρώ βασική οφειλή καταβλητέα σε μία δόση και η οποία επιβαρύνεται με 50.000 ευρώ προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, εάν καταβάλλει τις 30.000 ευρώ μέχρι τις 27 Μαρτίου, θα εξοφλήσει την οφειλή του στο σύνολό της και θα απαλλαχθεί από το σύνολο των προσαυξήσεων που την επιβάρυναν κατά 50.000 ευρώ.

3. Περίπτωση μίας (1) οφειλής απαιτητής σε δύο (2) μηνιαίες δόσεις και καταβολής μέρους βασικής οφειλής.

Έστω 10.000 ευρώ κεφάλαιο απαιτητό σε δύο (2) ισόποσες δόσεις, α' δόση 5.000 ευρώ κεφάλαιο και 3.000 ευρώ προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής και β' δόση 5.000 ευρώ κεφάλαιο και 2950 ευρώ προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Ο οφειλέτης καταβάλει 7.500 ευρώ και απαλλάσσεται από 3.000 ευρώ προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής της α' δόσης, 1.475 ευρώ από την β' δόση και συνολικά απαλλάσσεται από προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 4.475 ευρώ.

4. Περίπτωση πολλών οφειλών απαιτητών σε μία (1) δόση με εξόφληση μέρους ή του συνόλου αυτών.

Οφειλές:

α' οφειλή: κεφάλαιο 6.000 ευρώ και προσαύξηση εκπρόθεσμης καταβολής 10.000 ευρώ. β' οφειλή: κεφάλαιο 800 ευρώ και προσαύξηση εκπρόθεσμης καταβολής 1.000 ευρώ. γ' οφειλή: κεφάλαιο 1.000 ευρώ και προσαύξηση εκπρόθεσμης καταβολής 500 ευρώ. Εάν ο οφειλέτης έχει την δυνατότητα να καταβάλει 7.000 ευρώ, τότε για να τύχει της μέγιστης απαλλαγής πρέπει:

Να καταβάλει με την ταυτότητα της α' οφειλής τα 6.000 ευρώ και θα απαλλαχθεί από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής των 10.000 ευρώ.

Να καταβάλει με την ταυτότητα της β' οφειλής τα 800 ευρώ και θα απαλλαχθεί από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής των 1.000 ευρώ.

Να καταβάλει με την ταυτότητα της γ' οφειλής τα 200 ευρώ και θα απαλλαχθεί από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής των 100 ευρώ που την επιβαρύνουν. Με τον τρόπο αυτό απαλλάσσεται συνολικά από προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 11.100 ευρώ.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)