Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Τραπεζικά δάνεια και νέος νόμος για την "Δίκαιη δίκη": Εισαγωγή πρωτοφανούς ρύθμισης που παράγει εξοντωτικούς τόκους


Νόμος για την "Δίκαιη δίκη και εύλογη διάρκεια αυτής": Εισαγωγή πρωτοφανούς στα νομικά χρονικά ρύθμισης, που ενεργοποιείται αν τολμήσεις και αρνηθείς να αναγνωρίσεις ΠΑΡΑΝΟΜΟ προς την τράπεζα χρέος και κινηθείς δικαστικά εναντίον της!!!

Με το νέο νόμο 4055/2012 για την "Δίκαιη δίκη και εύλογη διάρκεια αυτής" τροποποιήθηκε το άρθρο 346 του Αστικού Κώδικα.

1. Τι ίσχυε ΠΡΙΝ την τροποποίηση του άρθρου 346 ΑΚ για τα δάνεια στις τράπεζες

Από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους το άρθρο 346 του Αστικού Κώδικα προέβλεπε ότι οφειλέτης χρηματικής οφειλής, και αν δεν βρίσκεται σε καθυστέρηση (υπερημερία), οφείλει νόμιμους τόκους αφότου επιδόθηκε η αγωγή για το ληξιπρόθεσμο χρέος. Το νόμιμο επιτόκιο σήμερα είναι 6,75%. Ο νόμιμος τόκος υπερημερίας (καθυστέρησης) είναι 2 μονάδες πάνω. Το εκαστοτε νόμιμο επιτόκιο ορίζεται από το νόμο (διαφέρει δηλ ανά περίοδο). Με την 1219/2001 απόφαση του Αρείου Πάγου κρίθηκε μεταξύ άλλων, ότι τα τραπεζικά επιτόκια που υπερβαίνουν το όριο που θέτει ο νόμος είναι ΠΑΡΑΝΟΜΑ (τα τραπεζικά επιτόκια ΔΕΝ μπορεί να υπερβαίνουν τα εξωτραπεζικα).

Σημείωση: ΔΕΝ υπάρχει ΜΙΑ σύμβαση δανείου με τράπεζα που να ΜΗΝ περιέχει άκυρους Όρους. Οι πλέον παράνομες είναι οι συμβάσεις πιστωτικών καρτών (έχω εντοπίσει μέχρι και 12 άκυρους Όρους). Αυτά δεν τα λέω εγώ… Έτσι έχουν κριθεί από τα ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ. Οι συμβάσεις που υπογράφετε με τις τράπεζες από τις οποίες βγάζουν διαταγές πληρωμής εναντίον σας, περιέχουν Όρους που είναι ΑΚΥΡΟΙ όπως αυτοί έχουν κριθεί με τις 430/05, 1219/01, 2123/2009, 417/2010 και 652/2010 του Αρείου Πάγου, 5253/03, και 6291/00 του Εφετείου Αθηνών, 1119/02, 1208/98 και 961/07 του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, 1210/2010 του Συμβουλίου της Επικρατείας κ.α.

Έστω λοιπόν ότι η τράπεζα σου έβγαζε πριν τρία (3) χρόνια διαταγή πληρωμής για 40.000 ευρώ από σύμβαση πιστωτικής κάρτας με επιτόκιο 18% (+ 2,5% τόκος υπερημερίας). Έστω ότι ασκούσες αμέσως ανακοπή με τον ισχυρισμό ότι το επιτόκιο ύψους 18% είναι παράνομο, δεδομένου ότι υπερβαίνει το νόμιμο κατά τρεις περίπου φορές (όπως έκρινε η 1219/2001 Α.Π). Έστω ότι το δικαστήριο δεχόταν το λόγο αυτό της ανακοπής και με απόφαση που δημοσιευόταν σήμερα, ακύρωνε τον όρο που επιβάλει επιτόκιο 18% επανακαθορίζοντας την οφειλή σου προς την τράπεζα στο νόμιμο ύψος των 30.000 ευρώ.

Μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης το ΝΟΜΙΜΟ επιτόκιο επιδικίας που θα έτρεχε για τα 30.000 ευρώ για τα τρία (3) αυτά χρόνια ήταν: από 15/03/2009 έως 07/04/2009 νόμιμο επιτόκιο 7,50% (+2 μονάδες τόκος υπερημερίας), από 08/04/2009 έως 12/05/2009 νόμιμο επιτόκιο 7,25% (+2 μονάδες τόκος υπερημερίας), από 13/05/2009 έως 12/04/2011 νόμιμο επιτόκιο 6,75% (+2 μονάδες τόκος υπερημερίας), από 13/04/2011 έως 12/07/2011 νόμιμο επιτόκιο 7,00% (+2 μονάδες τόκος υπερημερίας), από 13/07/2011 έως 08/11/2011 νόμιμο επιτόκιο 7,25% (+2 μονάδες τόκος υπερημερίας), από 09/11/2011 έως 13/12/2011 νόμιμο επιτόκιο 7,00% (+2 μονάδες τόκος υπερημερίας) και από 14/12/2011 έως 15/03/2012 νόμιμο επιτόκιο 6,75% (+2 μονάδες τόκος υπερημερίας).

Πρόσεξε τώρα: Οι ΝΟΜΙΜΟΙ τόκοι επιδικίας με τους οποίους επιβαρύνεσαι ΤΑ ΤΡΙΑ (3) ΑΥΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, είναι βάσει των παραπάνω νόμιμων επιτοκίων, ΕΥΡΩ 7.984,08. Άρα σήμερα θα όφειλες ΣΥΝΟΛΙΚΑ, 30.000 που το δικαστήριο όρισε ως ΝΟΜΙΜΗ έναντι της τράπεζας οφειλή (ακυρώνοντας το επιτόκιο ύψους 18%) + 7.984,08 νόμιμοι τόκοι υπερημερίας τριετίας = 37.984,08 ευρώ. Κράτα αυτό το νούμερο που είναι η ΝΟΜΙΜΗ ΟΦΕΙΛΗ σου προς την τράπεζα.

Έστω τώρα ότι η δυσχερής οικονομική κατάσταση στην όποια εξακολουθείς έως και σήμερα να βρίσκεσαι δεν σου επιτρέπει να πληρώσεις τα 30 χιλιάρικα που το δικαστήριο έκρινε ως νόμιμη οφειλή σου έναντι της τράπεζας. Άρα το ποσό που χρωστάς, εξακολουθεί και τοκίζεται, με το νόμιμο όμως επιτόκιο που αναγράφεται παραπάνω, όπως αυτό θα επανακαθορίζεται κάθε φορά με νόμο.

Δώσε τώρα προσοχή μεγάλη
Αν ΔΕΝ ασκούσες ανακοπή και άρα ΔΕΝ πρόσβαλες το επιτόκιο ύψους 18% (+2,5 υπερημερίας) που προβλέπει η σύμβαση της τράπεζας, ΔΕΝ θα μπορούσε να επανακαθοριστεί δικαστικά η νόμιμη οφειλή σου έναντι της τράπεζας... Άρα η οφειλή σου θα οριστικοποιούταν στα 40.000 ευρώ. Πρόσεξε τώρα: Αφού έχασες την προθεσμία και ΔΕΝ άσκησες ανακοπή, τους τόκους που η τράπεζα θα σου χρέωνε για την ΤΡΙΑ ΑΥΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, θα τους υπολόγιζε με το ΠΑΡΑΝΟΜΟ επιτόκιο που ορίζει η σύμβαση, δηλαδή 18% + 2,5 % = 20,5 % !!! Αυτό μεταφράζεται στο ποσό των 24.355,44 ευρώ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΚΟΥΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΤΡΙΕΤΙΑΣ!!! Άρα σήμερα θα όφειλες ΣΥΝΟΛΙΚΑ, 40.000 που ήταν το ποσό της διαταγής πληρωμής + 24.355,44 τόκοι υπερημερίας τριετίας = 64.355,44 ευρώ !!!

Μη ξεχνάς ότι αν σήμερα ΔΕΝ έχεις να πληρώσεις, το παραπάνω ποσό ΘΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ να τοκίζεται με το εξοντωτικό 20,5 %!!!

Και αν νομίζεις ότι αυτό είναι ληστεία, ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΙΠΟΤΑ… Μη ξεχνάς ότι τα παραπάνω ίσχυαν ΠΡΙΝ την τροποποίηση του άρθρου 346 του Αστικού Κώδικα. Κοιτά τώρα να δεις τι θα συμβεί ΜΕΤΑ την τροποποίηση…

2. Τι ισχύει ΜΕΤΑ την αντικατάσταση του άρθρο 346 Αστικού Κώδικα

Το άρθρο 346 του Αστικού Κώδικα το αντικατέστησαν προχθές με το άρθρο 2 ν. 4055/2012 ως εξής:

«Ο οφειλέτης χρηματικής οφειλής, και εάν δεν είναι υπερήμερος, οφείλει νόμιμους τόκους αφότου επιδόθηκε η αγωγή ή η διαταγή πληρωμής για το ληξιπρόθεσμο χρέος (τόκος επιδικίας). Το ποσοστό του τόκου επιδικίας είναι δύο (2) εκατοστιαίες μονάδες ΑΝΩΤΕΡΟ του τόκου υπερημερίας (!!!), όπως ο τελευταίος ορίζεται εκάστοτε από το νόμο ή με δικαιοπραξία (σύμβαση). Η προσαύξηση αυτή ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ, εάν πριν από τη συζήτηση της αγωγής ο οφειλέτης ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΕΓΓΡΑΦΩΣ ΤΗΝ ΟΦΕΙΛΗ ή ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΙ εξωδίκως, ή εάν ΔΕΝ ΑΣΚΗΣΕΙ ΑΝΑΚΟΠΗ κατά της διαταγής πληρωμής αντιστοίχως!!! Με αίτημα του εναγομένου το δικαστήριο δύναται κατ` εξαίρεση, εκτιμώντας τις περιστάσεις, να επιδικάσει την απαίτηση με το νόμιμο ή συμβατικό τόκο υπερημερίας. Η εξαίρεση ισχύει ιδίως για τις κατ` εύλογη κρίση του δικαστηρίου επιδικαζόμενες χρηματικές απαιτήσεις. Από τη δημοσίευση της οριστικής απόφασης που επιδικάζει εντόκως χρηματική οφειλή ή απορρίπτει ανακοπή κατά της διαταγής πληρωμής το ποσοστό του τόκου επιδικίας είναι ΤΡΕΙΣ (3) εκατοστιαίες μονάδες ΑΝΩΤΕΡΟ του τόκου υπερημερίας (!!!). Η προσαύξηση αυτή ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ εάν δεν ασκηθεί ένδικο μέσο (ΕΦΕΣΗ) κατά της οριστικής απόφασης

Πάμε τώρα πίσω στο παραπάνω παράδειγμα για να δούμε τι τόκους παράγει η νέα αυτή ρύθμιση για… τη «Δίκαιη δίκη». Έστω λοιπόν ότι η ρύθμιση που πέρασε σήμερα, ίσχυε 3 χρόνια πριν όταν η τράπεζα σου έβγαλε διαταγή πληρωμής για ποσό 40.000 ευρώ από σύμβαση πιστωτικής κάρτας με επιτόκιο 18% (+ 2,5% τόκος υπερημερίας).

Η νέα ρύθμιση προβλέπει ότι ο οφειλέτης χρηματικής οφειλής, οφείλει νόμιμους τόκους αφότου επιδόθηκε η διαταγή πληρωμής. Άρα αρχίζουν και σου τρέχουν ΑΜΕΣΩΣ τόκοι (από την ημέρα που παραλαμβάνεις η σου θυροκολλείται η διαταγή πληρωμής). Τι τόκοι όμως τρέχουν? Σύμφωνα με την νέα ρύθμιση η τράπεζα τους υπολογίζει ΔΥΟ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΝΩ από τον τόκο υπερημερίας που ορίζει σύμβαση που υπέγραψες (η πλειοψηφία των συμβάσεων ορίζει τόκο υπερημερίας 2,5% αντί 2 που είναι ο νόμιμος). Άρα στο παράδειγμά μας, με το που σου κοινοποιήθηκε η διαταγή πληρωμής από την παραπάνω πιστωτική κάρτα, θα σου έτρεχαν τόκοι τους οποίους οι τράπεζα θα τους υπολόγιζε στο 22,5% (18% συμβατικό επιτόκιο + 2,5% συμβατικός τόκος υπερημερίας + 2% ΤΟΚΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ = 22,5%)!!!

Η προσαύξηση αυτή του 2% ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ, εάν ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΩΣ ΤΗΝ ΟΦΕΙΛΗ ή εάν ΔΕΝ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΝΑΚΟΠΗ κατά της διαταγής πληρωμής!!! ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ. ΣΕ ΠΙΕΖΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΩΣΤΕ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΣΟΥ ΝΑ ΚΡΙΘΕΙ ΔΙΚΑΙΑ!!! ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΦΟΥ ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΑΝ ΧΑΣΕΙΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ !!!

Και το ΠΙΟ ΤΡΟΜΕΡΟ είναι, ότι ΣΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΚΡΙΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΠΑΡΑΝΟΜΗ!!! Όπως παραπάνω ανέφερα, η απαίτηση στο παράδειγμά μας (διαταγή πληρωμής για το ποσό των 40.000 ευρώ από πιστωτική κάρτα) είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ, όπως αυτό κρίθηκε με τις 430/05, 1219/01, 2123/2009, 417/2010 και 652/2010 του Αρείου Πάγου, 5253/03, και 6291/00 του Εφετείου Αθηνών, 1119/02, 1208/98 και 961/07 του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, 1210/2010 του Συμβουλίου της Επικρατείας κ.α.

ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΩΡΑ ΚΑΛΑ:
Η διάταξη αυτή θα σε πίεζε στο παράδειγμά μας ΑΦΟΡΗΤΑ, επί 15 εργάσιμες ημέρες από την κοινοποίηση της διαταγής πληρωμής (προθεσμία άσκησης της ανακοπής), προκειμένου να λάβεις μια ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ απόφαση: ΕΙΤΕ α) ΔΕΝ ΘΑ ΑΣΚΟΥΣΕΣ ΑΝΑΚΟΠΗ προκειμένου να τύχεις της «προστασίας» (!!!) της «ευεργετικής» (!!!) ρύθμισης του νόμου (να ΜΗΝ ΧΡΕΩΘΕΙΣ δηλ ΤΗΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΟΙΝΗ 2% στο επιτόκιο καθυστέρησης), οπότε η οφειλή σου θα είχε οριστικοποιηθεί στα 40.000 ευρώ, ΕΙΤΕ θα ασκούσες ανακοπή και μέχρι να εκδοθεί απόφαση σε πρώτο ΜΟΝΟ βαθμό, ΘΑ ΣΟΥ ΕΤΡΕΧΑΝ 2% ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΟΚΟΙ, επειδή σήκωσες κεφάλι και πήγες στα δικαστήρια!!!

Αν λοιπόν έπαιρνες την απόφαση να ΜΗΝ ασκήσεις ανακοπή, η τράπεζα ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΙΑ ΑΥΤΑ ΧΡΟΝΙΑ θα υπολόγιζε τους τόκους με το ΠΑΡΑΝΟΜΟ επιτόκιο που ορίζει η σύμβαση δηλαδή 18% συμβατικό επιτόκιο + 2,5% συμβατικό επιτόκιο υπερημερίας = 20,5% (εδώ θα γλίτωνες την προσαύξηση του +2% που προβλέπει ο νέος νόμος, επειδή ήσουν καλό παιδί και δεν άσκησες ανακοπή, αποδεχόμενος αναντίρρητα το ΠΑΡΑΝΟΜΟ 20,5% που ορίζει η σύμβαση της τράπεζας). Αυτό μεταφράζεται στο ποσό των 24.355,44 ευρώ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΚΟΥΣ ΤΡΙΕΤΙΑΣ!!! Άρα σήμερα θα όφειλες ΣΥΝΟΛΙΚΑ, 40.000 που ήταν το ποσό της διαταγής πληρωμής + 24.355,44 παράνομοι τόκοι υπερημερίας τριετίας = 64.355,44 ευρώ!!! Υπενθυμίζω εδώ, ότι η ΝΟΜΙΜΗ οφειλή σου προς την τράπεζα ήταν 37.984,08 (αν γινόταν δεκτή η ανακοπή που τυχόν ασκούσες και το δικαστήριο έκανε δεκτό ότι το τραπεζικό επιτόκιο ΔΕΝ μπορεί να υπερβαίνει το εξωτραπεζικο όπως ο Άρειος Πάγος με την 1219 απόφασή Του έκρινε το 2001). Μην ξεχνάς επίσης, ότι αν σήμερα δεν έχεις να πληρώσεις, το παραπάνω ποσό ΘΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ να τοκίζεται με το εξοντωτικό 20,5 %!!!

Πάμε τώρα στην περίπτωση που τρία χρόνια πριν, έπαιρνες το ΜΕΓΑΛΟ ΡΙΣΚΟ να ασκήσεις ανακοπή κατά της διαταγής πληρωμής ποσού 40.000 ευρώ από σύμβαση πιστωτικής κάρτας με επιτόκιο 18% (+2,5 τόκο υπερημερίας). Ο νόμος εδώ προβλέπει το εξής: ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΧΕΣΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΟΦΕΙΛΗ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΥΨΟΥΣ 40.000 ΚΑΙ ΤΟΛΜΑΣ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΠΟΙΝΗ +2% ΣΤΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ!!!

Αυτό σημαίνει ότι οι τόκοι επιδικίας με τους οποίους επιβαρύνεσαι ΤΑ ΤΡΙΑ (3) ΑΥΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, είναι 18% συμβατικό επιτόκιο + 2,5% συμβατικός τόκος υπερημερίας + 2% ΤΟΚΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ = 22,5%!!! Αν λοιπόν ΕΧΑΝΕΣ (ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΒΑΘΜΟ) τη δίκη της ανακοπής κατά της διαταγής πληρωμής των 40.000 ευρώ και η απόφαση δημοσιεύονταν χθές, σήμερα θα όφειλες στην τράπεζα για τόκους επιδικίας ΤΡΙΕΤΙΑΣ 27.019,60 ευρώ και συνολικά 67.019,60 ευρώ. ΠΡΟΣΕΞΕ ΟΙ ΤΟΚΟΙ ΑΥΤΟΙ (27.019,60) ΤΡΕΧΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΦΕΣΗ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΠΟΙΝΗ ΚΑΙ ΑΡΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΟΚΟΙ!!!!!!!!!!

Να σημειωθεί εδώ ότι αν τη δίκη της ανακοπής την έχανες (σε πρώτο βαθμό) πριν ψηφιστεί ο νέος νόμος (για την «Δίκαιη Δίκη») θα όφειλες με την προϊσχύουσα διάταξη, ποσό 64.355,44 ευρώ δηλαδή με τη νέα διάταξη, οφείλεις 2.664,16 ευρώ περισσότερους από τους ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ τόκους τριετίας, επειδή ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ σήκωσες κεφάλι και τόλμησες να πας στα δικαστήρια αμφισβητώντας την αρχική ΠΑΡΑΝΟΜΗ απαίτηση που η τράπεζα είχε από τη διαταγή πληρωμής!!! Υπενθυμίζω για μια ακόμη φορά, ότι η ΝΟΜΙΜΗ οφειλή σου προς την τράπεζα ήταν μόλις 37.984,08 (αν γινόταν δεκτή η ανακοπή που τυχόν ασκούσες και το δικαστήριο έκανε δεκτό ότι το τραπεζικό επιτόκιο ΔΕΝ μπορεί να υπερβαίνει το εξωτραπεζικο όπως ο Άρειος Πάγος με την 1219 απόφασή Του έκρινε το 2001).

Κι αν νόμισες ότι το δράμα τελειώνει εδώ γελιέσαι. Πρόσεξε το τελευταίο και καλύτερο...

Σύμφωνα με το νέο νόμο για την «Δίκαιη Δίκη», από τη δημοσίευση της οριστικής απόφασης που απορρίπτει την ανακοπή κατά της διαταγής πληρωμής το ποσοστό του τόκου επιδικίας είναι ΤΡΕΙΣ (3) εκατοστιαίες μονάδες ΑΝΩΤΕΡΟ του τόκου υπερημερίας!!! Η προσαύξηση αυτή ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ εάν δεν ασκηθεί ένδικο μέσο (ΕΦΕΣΗ) κατά της οριστικής απόφασης!!!

Αν μέχρι σήμερα έχανες στο πρωτοβάθμιο δικαστήριο τη δίκη της ανακοπής, είχες το δικαίωμα να ασκήσεις έφεση και να πας στο «εφετείο» να βρεις το δίκιο σου… Οι τόκοι καθυστέρησης που όλο αυτό το διάστημα θα έτρεχαν (από την άσκηση της έφεσης έως την έκδοση της αποφάσεως του δευτεροβαθμιου δικαστηρίου) ήταν βάσει της προϊσχύουσας διάταξης του άρθρου 346 του Αστικού Κώδικα, αυτοί που ορίζει ο νόμος (όπως στο παράδειγμά μας αναλύονται για κάθε χρονική περίοδο).

ΜΕΤΑ όμως την τροποποίηση του άρθρου 346 του Αστικού Κώδικα όπως το αντικατέστησαν προχθές με το άρθρο 2 ν. 4055/2012, ΑΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ (ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ) ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΦΕΣΗ, θα συμβούν τα εξής:

α) ΓΙΑ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΦΕΣΗ, ΠΡΕΠΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗ ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ (ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ) ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΒΟΛΟ ΥΨΟΥΣ 200 ΕΥΡΩ (άρθρο 12 ν 4055/2012 για την "Δίκαιη δίκη και εύλογη διάρκεια αυτής"). Δηλαδή ΜΙΣΟΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ μόνο και μόνο για να πας στο εφετείο!!!!

β) Από τη στιγμή τώρα που ασκήσεις έφεση, το παραπάνω ποσό στο παράδειγμά μας, ΘΑ ΤΟΚΙΖΕΤΑΙ με το εξοντωτικό 23,5% (18% συμβατικό επιτόκιο πιστωτικής κάρτας + 2,5% συμβατικός τόκος υπερημερίας + 3% ΠΟΙΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ που ισχύει αν ασκήσεις έφεση = 23,5%).

Παγώνει το νομοσχέδιο για το Εξεταστικό

Για μετά τις εκλογές μετατίθεται τελικά η ψήφιση του σχεδίου νόμου για το νέο λύκειο και το καινούργιο σύστημα εισαγωγής στα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως ξεκαθαρίστηκε χθες από το υπουργείο Παιδείας.

Για μετά τις εκλογές μετατίθεται τελικά η ψήφιση του σχεδίου νόμου για το νέο λύκειο και το καινούργιο σύστημα εισαγωγής στα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως ξεκαθαρίστηκε χθες από το υπουργείο Παιδείας.

Ενώ μετά τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Παιδείας Γιώργος Μπαμπινιώτης με αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ είχε διαφανεί ότι το σχέδιο νόμου θα παρουσιαζόταν -πιθανότατα την Τετάρτη- στο Υπουργικό και θα ερχόταν στη Βουλή προς ψήφιση, τελικά το απόγευμα διευκρινίστηκε ότι «παγώνει» για την ώρα. «Είναι ένα ώριμο νομοθέτημα, αλλά δεν υπάρχει ο χρόνος για να περάσει εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων» υποστήριξε το υπουργείο Παιδείας.

Σύγκλιση
Πάντως, χθες το πρωί ο κ. Μπαμπινιώτης υπογράμμιζε ότι «τα νομοθετήματα αυτά είναι ώριμα, αφού η σχετική συζήτηση έχει αρχίσει πριν από δύο χρόνια και μάλιστα με τη σύγκλιση των δύο μεγάλων κομμάτων και ενός ακόμη (ΛΑΟΣ)».

Μάλιστα, ο νέος υπουργός φαινόταν αποφασισμένος να ψηφιστεί το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου από την παρούσα κυβέρνηση, καθώς ένα μεγάλο μέρος του, που αφορά το νέο εξεταστικό σύστημα, έχει την προσωπική του «πινελιά».

Η ομοσπονδία των καθηγητών, πάντως, τόνισε ότι είναι αντίθετη στο ενδεχόμενο να ψηφιστεί το νομοσχέδιο από την κυβέρνηση καθώς ?όπως τονίστηκε? «θα υπονομεύσει το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης για πολλά χρόνια». Οι αλλαγές αυτές, προσέθεσε η ΟΛΜΕ, δεν έχουν τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ υποστηρίχθηκε ότι κινούνται σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση. Μάλιστα, απείλησαν με κινητοποιήσεις σε περίπτωση που προχωρούσε η ψήφιση του νομοσχεδίου το προσεχές διάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι η πλήρης εφαρμογή του νέου συστήματος πρόσβασης, που είχε παρουσιαστεί στις αρχές Φλεβάρη, αφορούσε όσους μαθητές φοιτούν φέτος στη Γ΄ Γυμνασίου και θα συμμετείχαν στις πανελλαδικές του 2014-15.

Πλήθος κόαμου ατην παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Μητρόπουλου

Κάθε προσδοκία ξεπέρασε η ανταπόκριση του κοινού, στην παρουσίαση του βιβλίου "ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ-Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΗΣ" του Αλέξη Μητρόπουλου.Στο αδιαχώρητο από κόσμο Πολεμικό Μουσείο, ο Πρόεδρος της ΕΝΥΠΕΚΚ, συγκινημένος, χαιρέτησε τον κόσμο που τον τίμησε με την παρουσία του και έκανε μια αναδρομή με τις προηγούμενες εκδόσεις των βιβλίων του και πως συνδέονται με την τελευταία έκδοση που περιγράφει το ομιχλώδες σκηνικό της χώρα και των κυβερνώντων αυτής, που έφτασαν στο σημείο να υποθηκεύσουνι το μέλλον των κατοίκων της αλλά και των επομένων γενεών....

Με φιλολογικές,οικονομικές και πολιτικές προσεγγίσεις

επί του βιβλίου,προλόγισαν οι κ.κ. Σεαραφείμ Κοτρώτσος,Ευκλείδης Τσακαλώτος και Νίκος Κοτζιάς, ενώ το "παρών" στην εκδήλωση,έδωσαν και αρκετοί επώνυμοι.

«Κούρεμα» εξπρές στο εφάπαξ

Mείωση στις αποζημιώσεις από 10% έως 30%

«Κούρεμα» εξπρές στο εφάπαξ

Νέο «ψαλίδι» και μάλιστα εξπρές αναμένεται να μπει στα εφάπαξ βοηθήματα που χορηγούν τα Ταμεία πρόνοιας.

Το «κούρεμα» στην εφάπαξ αποζημίωση θα ισχύσει όχι μόνο για το Δημόσιο και τη ΔΕΗ, αλλά και για όλους τους λογαριασμούς του ιδιωτικού τομέα, των ελεύθερων επαγγελματιών καθώς επίσης και των ΔΕΚΟ – τραπεζών , κατά 10% έως 30%, όπως αναφέρει το σχετικό έγγραφο – με ένδειξη εξαιρετικά επείγον - που απέστειλε ήδη το υπουργείο Εργασίας προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Το έγγραφο έχει αποσταλεί σε όλα τα βασικά ταμεία, τα οποία καλύπτουν την πλειονότητα των ασφαλισμένων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα: Ταμείο Πρόνοιας Ιδιωτικού Τομέα, Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίου, Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Εργαζομένων ΜΜΕ, Ταμείο Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών, Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα απασχολούμενων, Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Εργαζομένων Σωμάτων Ασφαλείας, ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Το υπουργείο Εργασίας ζήτησε «επειγόντως» Οικονομικά και στατιστικά στοιχεία από τα ταμεία, για όσους εισέπραξαν εφάπαξ τα δύο τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα, ζητήθηκαν τα εξής στοιχεία:

  • Μέση προϋπηρεσία.
  • Μέσος τελευταίος μισθός εξόδου που λήφθηκε υπόψη για τον υπολογισμό του εφάπαξ.
  • Μέσος όρος αποδοχών για τη λήψη εφάπαξ.
  • Μέσο ποσό εφάπαξ.
  • Μέση ηλικία κατά την έξοδο.
  • Συνολικό ποσό εισφορών για τη λήψη εφάπαξ για ασφαλισμένους ως 31.12.1992.
  • Αριθμός μηνών καταβολής εισφορών.


Συμψηφισμός

Τρόπους για να «αποσυμφορηθεί» η λίστα με τους δικαιούχους του εφάπαξ δημοσίους υπαλλήλους αναζητά εναγωνίως η κυβέρνηση. Στο ΤΠΔΥ ο χρόνος αναμονής για το εφάπαξ ξεπέρασε τα τέσσερα χρόνια και βρίσκονται σε εκκρεμότητα 45.000 αιτήσεις.

Τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών μελετούν, σε προαιρετική βάση να υπάρξει συμψηφισμός του εφάπαξ που οφείλεται στους δημοσίους υπαλλήλους με χρέη προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για να επιταχυνθεί η απονομή του εφάπαξ.

Το μέτρο αφορά 8.000-10.000 άτομα και το όφελος για το Ταμείο θα είναι 400 εκατομμύρια. Επίσης, εξετάζεται να δίνεται προκαταβολή 40% του εφάπαξ με τη συνταξιοδότηση και το υπόλοιπο να εξοφλείται σε δύο ή τρεις δόσεις.

Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό από τον υπουργό Εργασίας Γ. Κουτρουμάνη, θα υπάρξει διάλογος με την ΑΔΕΔΥ για το ενδεχόμενο αύξησης των εισφορών για να αποφευχθεί μείωση του εφάπαξ.

Στροφή στην καλλιέργεια της γης για πάνω από ένα εκατ. Έλληνες

Η κρίση και η ανεργία έχει αναγκάσει πολλούς Έλληνες να γυρίσουν πίσω στα χωριά τους και να ασχοληθούν με την καλλιέργεια της γης. Η επιστροφή στη φύση φαντάζει ως η μόνη λύση μαζί με την μετανάστευση καθώς χιλιάδες άνθρωποι αναζητούν επί ματαίω μια δουλειά τη στιγμή που η ανεργία συνεχώς εκτοξεύεται.

Σύμφωνα με νέα έρευνα που έρχεται στη δημοσιότητα, αυτή τη φορά από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, πάνω από ενάμισι εκατομμύριο άνθρωποι που ζουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ενδιαφέρονται να επιστρέψουν στην περιφέρεια και να ασχοληθούν με την πρωτογενή παραγωγή.

Τα παραπάνω τόνισε και ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Δριβελέγκας, παρουσία του οποίου πραγματοποιήθηκε σήμερα η υπογραφή των πρώτων συμβάσεων μίσθωσης δημόσιας γεωργικής και κτηνοτροφικής γης για την Κεντρική Μακεδονία.

Σχετικά με τη διαδικασία μίσθωσης δημόσιας γεωργικής και κτηνοτροφικής γης, ο αντιπρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Γιώργος Κορμέντζας, ανέφερε ότι το έργο ξεκίνησε πριν από είκοσι εβδομάδες σε 17 περιφερειακές ενότητες, σε ολόκληρη τη χώρα ενώ κάθε Πέμπτη δημοσιεύονται νέες μισθώσεις γης στη σελίδα τού οργανισμού στο διαδίκτυο.

"Ήδη φτάσαμε στις 4.000 αιτήσεις πανελλαδικά και υπογράψαμε συμβόλαια στην Ξάνθη, την Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη" είπε και πρόσθεσε ότι στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι να έχουν μισθωθεί 10.000 αγροτεμάχια που αντιστοιχούν σε εκτάσεις 100.000 στρεμμάτων συνολικά.

Πρώτη σε αριθμό αιτήσεων περιφερειακή ενότητα είναι αυτή της Θεσσαλονίκης, τόνισε ο κ. Δριβελέγκας, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής οικονομίας της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας Δημήτρης Ευθυμιάδης επισήμανε ότι έγιναν 993 αιτήσεις μόνο για την ενότητα Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα για 194 αγροτεμάχια, έκτασης 1173 στρεμμάτων. Οι συμβάσεις που υπεγράφησαν σήμερα αφορούν τη μίσθωση 32 αγροτεμαχίων, έκτασης 118 στρεμμάτων σε 14 δικαιούχους ενώ συνεχίζεται η επεξεργασία των υπολοίπων αιτήσεων. Μετά τη Θεσσαλονίκη, σειρά θα πάρουν οι περιφερειακές ενότητες της Χαλκιδικής, των Σερρών και της Πιερίας που περιμένουν βεβαιώσεις από τις δασικές υπηρεσίες. Το υπουργείο εκτιμά ότι στην κεντρική Μακεδονία θα μισθωθούν 3.000 αγροτεμάχια.

"Το υπουργείο έχει στην κατοχή του πάνω από 11 εκατομμύρια στρέμματα γης. Από αυτά, τα οκτώ είναι δασικά και τα 3 καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Μέχρι τώρα, όμως, δεν υπήρξε καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του υπουργείου. Ωστόσο, με τον νόμο που πέρασε πρόσφατα, θα δημιουργηθεί βάση δεδομένων στον ΟΠΕΚΕΠΕ που θα αποτελέσει το πρόκριμα για το κτηματολόγιο", τόνισε ο υφυπουργός.

Σημείωσε, εξάλλου, ότι στη διαδικασία των μισθώσεων γης έχουν προκύψει κάποια προβλήματα σε σχέση με τα δασαρχεία, όμως εκτίμησε ότι σε συνεργασία με την περιφέρεια θα ξεπεραστούν γρήγορα. Ενστάσεις, όμως, για το όλο θέμα διατύπωσε ο εντεταλμένος σύμβουλος Αγροτικής Ανάπτυξης στο τμήμα Αλιείας, Βασίλης Κανάκας που απέδωσε τη διαδικασία της μίσθωσης γης σε "επικοινωνιακά τερτίπια", ενώ έκανε λόγο για εξαπάτηση του κόσμου για προεκλογικούς σκοπούς.

Επιστροφή στη φύση και για 14 νέους από τη Θεσσαλονίκη

Με τα συμβόλαια των εκτάσεων που πρόκειται να καλλιεργήσουν, έφυγαν σήμερα από την περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας οι 14 νέοι και νέες από τη Θεσσαλονίκη. Αφού γνώρισαν την ανεργία, αποφάσισαν να αναζητήσουν μια διέξοδο απασχόλησης που θα τους εξασφαλίζει τα προς το ζην, στην αγροτική γη.

Αρωματικά φυτά θα καλλιεργήσει η 29χρονη Ελένη Μανδραβέλη στα 3,5 στρέμματα που έχει πλέον στη διάθεσή της στη Νέα Ραιδεστό. Όπως εξηγεί η ίδια που σπούδασε γεωπονία, διάλεξε τη συγκεκριμένη καλλιέργεια επειδή δεν απαιτεί πολύ νερό. Από την πλευρά του ο 27χρονος Αχιλλέας Γαρουφαλίδης με σπουδές στο χώρο των ηλεκτρονικών υπολογιστών, αποφάσισε να ασχοληθεί με την εκτροφή σαλιγκαριών στα δέκα στρέμματα που εξασφάλισε, για να ζήσει την οικογένειά του.

Σχέδια για δενδρώδεις καλλιέργειες κάνει, άλλωστε, η 26χρονη Ευαγγελία Σταυρίδου, που με αφορμή τις σπουδές της στη γεωπονία κατάφερε να εξασφαλίσει σε πρώτη φάση μια έκταση 3,5 στρεμμάτων ώστε να ξεκινήσει το εγχείρημά της.

Σημειώνεται ότι δικαιούχοι για την μίσθωση γης είναι νέοι και άνεργοι, αγρότες και μη ενώ τα μισθωτήρια συμβόλαια έχουν πενταετή διάρκεια και η τιμή της εκμίσθωσης είναι 5 ευρώ το στρέμμα ανά έτος.

Ριζική αναδιάρθρωση στο δημόσιο

Αλλάζουν τα πάντα στο δημόσιο με το καινούργιο νομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε το βράδυ της Δευτέρας.

Στόχος, όπως αναφέρεται, είναι η ορθολογική αναδιάρθρωση των διοικητικών δομών των υπουργείων και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ).

Οι αλλαγές θα γίνουν, επισημαίνεται, με βάση σύγχρονες αρχές οργάνωσης, όπως η αρχή της επικουρικότητας, η αρχή της ελάχιστης διάσπασης των αρμοδιοτήτων και της αποφυγής των επικαλύψεων.

Με το νομοσχέδιο αναδιοργανώνονται 11 από τα 15 Υπουργεία, οι Γενικές Γραμματείες Μέσων Ενημέρωσης και Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και τα μεγάλα νομικά πρόσωπα, ΟΑΕΔ, ΟΓΑ και Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ), καθώς και ορισμένα μικρότερα.

Σε όλα αυτά περιλαμβάνονται και οι περιφερειακές υπηρεσίες των υπουργείων.

Καταργούνται συνολικά 1.894 οργανικές μονάδες, οι οποίες συμπληρωματικά με τη μείωση του αριθμού των επιδομάτων για θέσεις ευθύνης, θα εξοικονομήσουν, όπως εκτιμάται, 6.211.200 ευρώ κατ' έτος.

Από τη διαδικασία άμεσου περιορισμού της διοικητικής δομής δεν μετέχουν, λόγω ιδιαιτεροτήτων που τα διακρίνει, τα υπουργεία Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, για τα οποία, ωστόσο, το θέμα της αναδιοργάνωσής τους θα εξεταστεί σε επόμενη φάση, ενώ όσον αφορά το υπουργείο Οικονομικών, αυτό θα επιφέρει τις ήδη σχεδιαζόμενες μεταβολές στην οργανωτική του δομή με νόμο που θα προωθήσει το υπουργείο Οικονομικών.

Με το σχέδιο νόμου καταργούνται 6 Γενικές Γραμματείες και 8 Ειδικές Γραμματείες, 12 Γενικές Δ/νσεις, 326 Δ/νσεις, 1 υποδιεύθυνση, 52 αυτοτελή τμήματα, 1.369 τμήματα, 83 αυτοτελή γραφεία και 317 γραφεία.

Επιπλέον, επιτυγχάνεται και ο από ετών επιδιωκόμενος στόχος της ενιαίας διοικητικής υποστήριξης των Γενικών και Ειδικών Γραμματειών του υπουργείου από μία μονάδα υποστηρικτικού χαρακτήρα του οικείου υπουργείου, ενώ θα ωφεληθεί και ο συντονισμός μεταξύ των υπουργείων.

Βάσει του ν/σχ καθιερώνεται και η υποχρέωση της επαναξιολόγησης των οργανισμών των υπουργείων, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ και των αποκεντρωμένων διοικήσεων κάθε πέντε χρόνια, ενώ προκειμένου να αξιοποιηθούν τα στελέχη της Διοίκησης που κατείχαν θέσεις ευθύνης ως προϊστάμενοι οργανικών μονάδων που καταργούνται, προβλέπεται ένας αξιοκρατικός τρόπος επανατοποθέτησής τους ως προϊσταμένων στις οργανικές μονάδες που διατηρήθηκαν.

Βασικά μέτρα αναδιοργάνωσης των υπουργείων και των ΝΠΔΔ, που εισάγει το σχέδιο νόμου, είναι η ενοποίηση των υποστηρικτικών μονάδων των Γενικών και Ειδικών Γραμματειών ή και άλλων αυτοτελών υπηρεσιών, ενώ η ενοποίηση των μονάδων διοικητικής υποστήριξης των αυτοτελών υπηρεσιών με αυτές των οικείων υπουργείων επιβάλλεται από τις ρυθμίσεις: Σε κάθε υπουργείο συνιστάται Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, υπαγόμενη στον Γενικό Γραμματέα αυτού και Γενική Διεύθυνση ή Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Παράλληλα, προβλέπεται η κατάργηση υπηρεσιακών μονάδων που δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης (ολοκλήρωσαν την αποστολή τους, είναι σε πλήρη αδράνεια, υπολειτουργούν), η κατάργηση, κατά το δυνατό, ενδιάμεσων οργανωτικών επιπέδων (π.χ. υποδιευθύνσεων και γραφείων), η λειτουργία οργανικών μονάδων με χαμηλότερο οργανωτικό επίπεδο και η διερεύνηση της δυνατότητας περιορισμού του αριθμού των περιφερειακών υπηρεσιακών μονάδων, είτε καταργώντας/συγχωνεύοντας ορισμένες από αυτές είτε εντάσσοντας ορισμένες στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.

«Βλέπει» ραγδαία μείωση μισθών

Η Τράπεζα της Ελλάδος εκτιμά ότι οι αποδοχές των μισθωτών θα μειωθούν φέτος κατά 9,2% με την πτώση να συνεχίζεται και το 2013 περίπου στο 7%. Συστήνει πρόσθετα μέτρα για έλλειμμα και χρέος

Επιτάχυνση της μείωσης των μισθών τη διετία 2012-2013 προβλέπει η έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος για τη νομισματική πολιτική που συστήνει αποφυγή νέων φόρων και δημοσιονομική προσαρμογή μέσω της περικοπής δαπανών, ενώ θεωρεί «κλειδί» για την έξοδο της χώρας από την κρίση την πολιτική και κοινωνική συναίνεση και τη μέχρι κεραίας εφαρμογή του Μνημονίου.

Στην έκθεση διατυπώνονται αιχμές για την έλλειψη αποτελεσματικότητας της οικονομικής πολιτικής και των πρακτικών της περιόδου 2010-2011 κυρίως λόγω των αστοχιών στην είσπραξη των εσόδων και των καθυστερήσεων στις διαρθρωτικές αλλαγές.

Σύμφωνα με την ΤτΕ, την προσεχή διετία αναμένεται ραγδαία μείωση των μισθών των εργαζομένων στο σύνολο της οικονομίας, η οποία μάλιστα φέτος θα είναι σχεδόν τριπλάσια συγκριτικά με το 2011.

Οι μέσες ονομαστικές προ φορολογίας αποδοχές των μισθωτών εκτιμάται ότι θα μειωθούν το τρέχον έτος κατά 8,2% έως 9,2% σε ονομαστικούς όρους, όταν πέρυσι μειώθηκαν κατά 3%. Η πτώση θα συνεχισθεί και το 2013, οπότε προβλέπεται ότι οι αποδοχές θα μειωθούν περαιτέρω κατά 7% περίπου στο σύνολο της οικονομίας.

Για να είναι διατηρήσιμη η μείωση των ελλειμμάτων και του δημόσιου χρέους η κεντρική τράπεζα επισημαίνει ότι απαιτούνται πρόσθετα μέτρα που θα ελαχιστοποιούν, κατά το δυνατόν, τις συσταλτικές επιδράσεις της δημοσιονομικής προσαρμογής στην οικονομική δραστηριότητα και θα ενισχύουν τον ρυθμό ανάπτυξης.

Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι η μείωση των δαπανών είναι πολύ πιο αποτελεσματική από την αύξηση των εσόδων, ενώ στην πλευρά των δαπανών είναι σκόπιμο να μη θίγονται οι επενδυτικές δαπάνες και στην πλευρά των εσόδων να μην επιβάλλονται φορολογικές ρυθμίσεις που αποθαρρύνουν την αποταμίευση, ή επιδρούν αρνητικά στην προσφορά.

«ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ» ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΧΡΕΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
«Οχι» σε νέους φόρους, μέτρα για τη φοροδιαφυγή

  • Στον τομέα των ακινήτων προτείνονται η μείωση του φόρου μεταβίβασης και η συγχώνευση των φόρων σε έναν ενιαίο φόρο

«Κόκκινη κάρτα» σε νέους φόρους και ευνοϊκές ρυθμίσεις για χρέη στο Δημόσιο δείχνει η κεντρική τράπεζα και ζητεί μέτρα για τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και την πάταξη της φοροδιαφυγής. Στον τομέα των ακινήτων προτείνονται η μείωση του φόρου μεταβίβασης και η συγχώνευση των φόρων σε έναν ενιαίο φόρο.

Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος πρέπει να ληφθούν υπόψη ως αναγκαίες κατευθύνσεις η διεύρυνση της φορολογικής βάσης, η ενίσχυση της δικαιοσύνης στη φορολογία και η κατάργηση των αντικινήτρων που αποθαρρύνουν την εργασία (π.χ. η υπερφορολόγηση της εργασίας έχει χαρακτηριστεί από τον ΟΟΣΑ ως αντικίνητρο που θα πρέπει να διορθωθεί σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα κατά τρόπο που θα εξασφαλίσει ότι το δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα είναι ουδέτερο).

Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, ιδιαίτερα σημαντικές κρίνονται η τεχνική βοήθεια από την ομάδα δράσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης καθώς και η τεχνική βοήθεια από το ΔΝΤ.

Με τις κατάλληλες νομοθετικές πρωτοβουλίες μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών και στη μεταρρύθμιση του φορολογικού, δικαστικού και διοικητικού συστήματος.

Στην έκθεση αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι εάν η Ελλάδα είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει το 2011 την αποδοτικότητα συλλογής ΦΠΑ του έτους 2008, με τους τρέχοντες συντελεστές ΦΠΑ θα είχε επιπλέον ετήσιες εισπράξεις ΦΠΑ ύψους 2,3 δισ. ευρώ ή 1,1% του ΑΕΠ (όλων των άλλων παραγόντων τηρουμένων σταθερών).

Εμφαση θα πρέπει να δοθεί στην είσπραξη ανεξόφλητων φόρων που σε πολλές περιπτώσεις οφείλονται σε καθυστερήσεις του δικαστικού συστήματος.

Για τη φορολογία των ακινήτων επισημαίνεται ότι η επικείμενη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών πρέπει να συνδυαστεί με τον εξορθολογισμό της φορολογίας στην κατεύθυνση τόσο της μείωσης της φορολογίας των μεταβιβάσεων όσο και της κατάργησης επιμέρους επιβαρύνσεων και της θέσπισης ή διατήρησης ενός πολύ μικρού αριθμού ενιαίων φόρων που θα αντικαταστήσουν το πλήθος των υπαρχόντων (π.χ. ενιαίος φόρος επί των συναλλαγών και ενιαίος φόρος επί της ιδιοκτησίας).

ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Στοχευμένες περικοπές δαπανών

Στο σκέλος των δαπανών το βάρος πέφτει στον περιορισμό των μισθολογικών και κοινωνικών δαπανών του Δημοσίου, στις καταργήσεις και συγχωνεύσεις φορέων και οργανισμών και στην «από μηδενική βάση» επανεξέταση της αποδοτικότητας των προγραμμάτων και τον έλεγχο των κονδυλίων από ανεξάρτητο δημοσιονομικό συμβούλιο.

Η Τράπεζα της Ελλάδος είναι αντίθετη σε περικοπές επενδυτικών δαπανών του Δημοσίου που θα επέτειναν την ύφεση.

Ψαλίδισμα μισθολογίων
Επισημαίνει ότι οι περικοπές δαπανών θα πρέπει να είναι εστιασμένες στο ψαλίδισμα των ειδικών μισθολογίων στον δημόσιο τομέα, στις καταργήσεις και συγχωνεύσεις δημόσιων φορέων και οργανισμών καθώς και στην αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ και στον περιορισμό των κοινωνικών, φαρμακευτικών και αμυντικών δαπανών.

Επίσης για την αξιολόγηση κάθε δαπάνης ή προγράμματος προτείνεται η κατάρτιση προϋπολογισμού προγραμμάτων με μέτρηση της απόδοσης με στόχο την κατάργηση περιττών δαπανών και την καλύτερη αξιοποίηση των περιορισμένων δημόσιων πόρων ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο αναπτυξιακό αποτέλεσμα.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τέσσερα «κλειδιά» για την ανάκαμψη

Τέσσερα κλειδιά για την επιτυχία του προγράμματος επισημαίνει η Τράπεζα της Ελλάδος, τα οποία αφορούν στην πολιτική συμφωνία, την αποφασιστικότητα, τις ανατροπές στη δημόσια διοίκηση και την επαναφορά της οικονομίας σε ρυθμούς ανάπτυξης. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην έκθεση, η επιτυχία του προγράμματος απαιτεί:

  • Συνέχεια, η οποία πρέπει να εξασφαλιστεί. Στοιχεία που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την συνέχεια είναι κατ' αρχάς η βασική συμφωνία ενός μεγάλου μέρους των πολιτικών δυνάμεων ως προς τους στόχους του προγράμματος. Σε πρακτικό επίπεδο θα πρέπει να σημειωθεί η απόφαση για τη θέσπιση θέσης γενικού γραμματέα Εσόδων στο υπουργείο Οικονομικών με πενταετή θητεία, η οποία εξασφαλίζει ένα μίνιμουμ συνέχειας της δημόσιας διοίκησης σε έναν κρίσιμο τομέα.
  • Διοικητική αποτελεσματικότητα. Η εφαρμογή των πολιτικών εξαρτάται αποκλειστικά σχεδόν από την ικανότητα των μηχανισμών που θα κληθούν να τις υλοποιήσουν. Είναι πλέον πανθομολογούμενο ότι στον τομέα αυτόν οι κρατικιστικές αντιλήψεις και οι πελατειακές σχέσεις έχουν δημιουργήσει στρεβλώσεις και αγκυλώσεις και έχουν εκθρέψει κεκτημένα συμφέροντα και συντεχνιακές επιδιώξεις, που αποτελούν σήμερα τα κύρια εμπόδια στην εφαρμογή των αναγκαίων πολιτικών
  • Αποκατάσταση της εμπιστοσύνης. Η εμπιστοσύνη που έχει κλονιστεί μπορεί να αποκατασταθεί μόνο με την εφαρμογή όλων των υποχρεώσεων που προβλέπονται από τη δανειακή σύμβαση, αυστηρά μέσα στις προθεσμίες που έχουν τεθεί και χωρίς «εκπτώσεις»
  • Επαναφορά της οικονομίας σε θετικούς ρυθμούς. Η ανάκαμψη και η δημιουργία των προϋποθέσεων για βιώσιμη ανάπτυξη είναι όντως ο δρόμος που θα οδηγήσει στην ταχύτερη αποκλιμάκωση του χρέους και του ελλείμματος και θα βελτιώσει τις προσδοκίες. Ταυτόχρονα η δημοσιονομική προσαρμογή είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη.

Νόμος το πριμ των 50 εδρών στο πρώτο κόμμα

Ούτε η ύφεση, ούτε η ανεργία, ούτε κάποιος άλλος κοινωνικός παράγοντας μπορεί να αλλάξει την πορεία της χώρας προς τις εκλογές.

Η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών δημοσιοποίησε το Προεδρικό Διάταγμα, με την κωδικοποίηση της εκλογικής νομοθεσίας.

Οι εκλογικές περιφέρειες παραμένουν αναλλοίωτες και εξακολουθούν να ταυτίζονται με τα διοικητικά όρια των νομών, με εξαίρεση βεβαίως την Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

Οι επερχόμενες εκλογές θα γίνουν με τον εκλογικό νόμο που ψηφίσθηκε επί ΝΔ, τον λεγόμενο νόμο Παυλόπουλου, ο οποίος και πριμοδοτεί με 50 έδρες αντί για 40 που ίσχυε έως τώρα το πρώτο σε ψήφους κόμμα.

Επιπλέον, το κάνει αυτό, ανεξάρτητα από τη διαφορά που θα έχει με το δεύτερο, ενώ για την κατανομή των εδρών ισχύει η απλή αναλογική.

Οι έδρες κατανέμονται με βάση τις ψήφους που λαμβάνουν τα κόμματα στο σύνολο της επικράτειας.

Όπως και να χει, για το σχηματισμό αυτοδύναμης κυβέρνησης, απαιτείται το πρώτο κόμμα να συγκεντρώσει ποσοστό πάνω από 37%.

Όσο περισσότερα μάλιστα κόμματα υπερβαίνουν το φράγμα του 3% και μπαίνουν στη Βουλή, τόσο αυξάνεται το ποσοστό που απαιτείται για την αυτοδυναμία.

Έτσι, με βάση τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων, που δίνουν διαβατήριο για τη Βουλή σε έξι κόμματα και τα χαμηλά ποσοστά που συγκεντρώνουν τα δύο μεγάλα κόμματα (η ΝΔ και το ΠαΣοΚ), θα πρέπει να θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο ο σχηματισμός αυτοδύναμης κυβέρνησης, γεγονός που επαναφέρει στο προσκήνιο και τα σενάρια για μετεκλογική συνεργασία των κομμάτων.

Οι βιομηχανίες που θα μπορούσαν να σώσουν την ΕλλάδαE

Eπισημαίνοντας πως το μοντέλο ανάπτυξης του παρελθόντος πρέπει να αντικατασταθεί από ένα δραματικά διαφορετικό πλάνο, η McKinsey εντόπισε τους οκτώ τύπους βιομηχανιών που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της Ελλάδας στο μέλλον.

Το σχέδιο ανάπτυξης για την Ελλάδα για την επόμενη δεκαετία που προτείνει η McKinsey, μία μελέτη με τίτλο "Η Ελλάδα 10 χρόνια μετά: Σχεδιάζοντας το νέο ελληνικό μοντέλο ανάπτυξης και στρατηγικής", περιλαμβάνει τα "ανερχόμενα αστέρια" στον χώρο της βιομηχανίας.

Στη μελέτη αναλύονται η δομή και οι προοπτικές ανάπτυξης των σημαντικών οικονομικών τομέων και μελετώνται οι ευκαιρίες της ελληνικής οικονομίας.

Αφού επικεντρώνεται στους πέντε μεγαλύτερους τομείς της οικονομίας, επιλέγονται οκτώ τύποι βιομηχανιών που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της Ελλάδας στο μέλλον.

Αυτές οι βιομηχανίες δεν είναι ακόμα αναπτυγμένες αρκετά, αλλά στο μέλλον μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χώρας.

Πρόκειται για:

1. Παραγωγή γενόσημων φαρμάκων

2. Υδατοκαλλιέργειες

3. Ιατρικός τουρισμός

4. Φροντίδα ηλικιωμένων

5. Μεταφορές cargo

6. Διαχείριση αποβλήτων

7. Τρόφιμα

8. Προγράμματα κλασσικής εκπαίδευσης

Η έρευνα της McKinsey αναφέρει περισσότερες από 100 συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με τις προτεραιότητες και τα μέτρα που πρέπει να λάβει η Ελλάδα.

Η έρευνα διεξήχθη από τον Δεκέμβριο του 2010 έως τον Σεπτέμβριο του 2011 και ήταν συγχρηματοδοτούμενη από τον ΣΕΒ, την Ένωση Ελληνικών τραπεζών και τη McKinsey.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)