Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο, 9 Αυγούστου 2014

ΚΕΠΕ: Προτείνει κατάργηση συνταξιούχων 50 και 55 ετών

Ασφαλιστικό: Τα τέσσερα σενάρια ΚΕΠΕ για συντάξεις και Ταμεία Οι «συστάσεις» ΚΕΠΕ για εισφορές, πρόωρες συντάξεις και ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα. Έμφαση στη διαδικασία απονομής διαδοχικών συντάξεων. Τα τέσσερα σενάρια για τις ενοποιήσεις των ταμείων. 
Στα χέρια του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση βρίσκεται   η μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) για το ασφαλιστικό, με προτάσεις τόσο για τη διοικητική όσο κυρίως και για τη λειτουργική ενοποίηση των ασφαλιστικών οργανισμών.
Τέσσερα είναι τα σενάρια στα οποία καταλήγει η μελέτη για την ενοποίηση των ταμείων. Σε αυτά, περιλαμβάνονται προτάσεις για τέσσερα ή τρία ταμεία, ενώ υπάρχει πρόταση και για πλήρη ενοποίηση όλων των ταμείων σε ένα.
Την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης για όσους βγαίνουν στη σύνταξη στα 50 ή στα 55 έτη προτείνει η μελέτη του ΚΕΠΕ για το ασφαλιστικό.

Συγκεκριμένα η μελέτη προτείνει να μην υπάρχουν συνταξιούχοι 50 και 55 ετών και να καταργηθούν οι πρόωρες συντάξεις κάτω των 60 ετών επειδή όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, οι ασφαλισμενοι άνδρες στο Δημόσιο βγαίνουν στη σύνταξη στα 57 ετη, ενώ υπάρχουν πολλές περιπτώσεις γυναικών που συνταξιοδοτούνται στα 50 έως και 55 έτη.

Η μελέτη αναφέρει επι λέξει ότι είναι αδιανόητο με τη δικαιολογία των προσωπικών δεδομένων, το κράτος να μην γνωρίζει τα περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών του.

Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει το MEGA από τα στοιχεία του ΚΕΑΟ προκύπτει ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είναι πάνω από 10 δις ευρώ. Ιλιγγιώδεις οφειλές στα ταμεία με 213.234 οφειλέτες να χρωστούν 10,4 δις ευρώ.

Με βάση αυτά τα στοιχεία οι περισσότεροι οφειλέτες δεν δημιουργήθηκαν μέσα στην περίοδο της κρίσης αλλά πριν από το 2009. Ειδικότερα, 176.984 οφειλέτες χρωστούσαν πριν από το 2009 και μόνο 36.250 άρχισαν να χρωστούν μετά το 2009.

Η μελέτη του ΚΕΠΕ προτείνει για την κατώτατη σύνταξη 20 χρόνια δουλειάς (δηλ 6.000 ένσημα) και όχι 15 χρόνια (δηλ 4.500 ένσημα) όπως ισχύει σήμερα.

Επίσης, επισημαίνει ότι πρέπει να περικοπούν οι αναπηρικές συντάξεις, καθώς οι μισές αναπηρικές είναι για άνδρες έως 53 ετών.

Σε ό,τι αφορά στην βελτίωση του εισπρακτικού μηχανισμού των ασφαλιστικών ταμείων προτείνει τη συνεργασία με ιδιωτικές επιχειρήσεις είσπραξης οφειλών. Η συνεργασία θα αφορά στις οφειλές εκείνες για τις οποίες μπορεί να αποδειχθεί ότι ο οφειλέτης ενώ μπορεί να πληρώσει σκόπιμα αποφευγει να το κάνει.

Σε διοικητικό επίπεδο, διαπιστώνεται η πολυδιάσπαση και ο κατακερματισμός του συστήματος και προτείνεται η ενοποίηση των ταμείων, με δεδομένο βέβαια ότι το συνολικό διοικητικό κόστος (προ ενοποιήσεων) δεν ξεπερνά το 2% του συνολικού κόστους της κοινωνικής ασφάλισης.
Μεγαλύτερη έμφαση δίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, στη λειτουργική ενοποίηση των ταμείων, καθώς οι επιστήμονες διαπιστώνουν τεράστιες αποκλείσεις από ταμείο σε ταμείο, ή ακόμη και μεταξύ κλάδων στο ίδιο ταμείο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως αναφέρει η έκθεση, υπάρχει ταμείο που έχει ακόμη εννέα λογιστήρια, με διαφορετικά συστήματα το καθένα.
Το τρίτο κεφάλαιο της μελέτης περιλαμβάνει προτάσεις για τη σταδιακή ενοποίηση των λειτουργιών, των υποστηρικτικών υπηρεσιών (backofficesystems) και των πληροφορικών συστημάτων των ασφαλιστικών δομών και την εναρμόνιση των κανόνων λειτουργίας τους, ώστε να ανταποκρίνονται σε ένα σύγχρονο ασφαλιστικό σύστημα.
Περιέχει επίσης προτάσεις για τις προοπτικές εναρμόνισης των περιόδων καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών και των διαδικασιών είσπραξής τους, καθώς ακόμη υπάρχουν ταμεία όπου οι εισφορές καταβάλλονται ανά 6 μήνες και άλλα όπου η καταβολή γίνεται ανά μήνα.
Ιδιαίτερο βάρος πέφτει στην επιτάχυνση των διαδικασιών απονομής διαδοχικής σύνταξης, με στόχο τη διευκόλυνση της κινητικότητας μεταξύ θέσεων εργασίας, επαγγελμάτων και τομέων.
Τέλος, η μελέτη περιέχει προτάσεις και για την ανταποδοτικότητα των εισφορών και ενίσχυσής της καθώς και προτάσεις για τη διεύρυνση της ασφαλιστικής βάσης.
Αυτές είναι άλλωστε και οι προτάσεις που θα οδηγήσουν σε παραμετρικές αλλαγές στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, καθώς το ΚΕΠΕ στην έκθεσή του διαπιστώνει ότι «το ασφαλιστικό σύστημα δεν είναι κατακερματισμένο μόνο διοικητικά. Το σύστημα συντάξεων χαρακτηρίζεται από μια πολυνομία, η οποία δημιουργεί έντονες κοινωνικές ανισότητες, αφού αντιμετωπίζει όμοιες περιπτώσεις πολιτών με διαφορετικό τρόπο. Οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης (χρόνος ασφάλισης και όρια ηλικίας), τα ποσοστά αναπλήρωσης, οι κατώτατες συντάξεις, οι ασφαλιστικές και οι εργοδοτικές εισφορές, οι κοινωνικοί πόροι και η κρατική χρηματοδότηση ποικίλλουν τόσο μεταξύ των ταμείων, όσο και μεταξύ ασφαλισμένων στο ίδιο ταμείο».
Με άλλα λόγια, στο πλαίσιο της λειτουργικής ενοποίησης και της μεγαλύτερης ανταποδοτικότητας των εισφορών και της διεύρυνσης της ασφαλιστικής βάσης, το υπουργείο Εργασίας θέτει υπό εξέταση τα πάντα: τον χρόνο ασφάλισης και τα όρια ηλικίας, τα ποσοστά αναπλήρωσης, τις κατώτατες συντάξεις, τις ασφαλιστικές εισφορές, τους κοινωνικούς πόρους, καθώς και την κρατική χρηματοδότηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, το ΚΕΠΕ θα προτείνει τον σεβασμό των ώριμων και θεμελιωμένων συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, καθώς οι μελετητές του θεωρούν ότι είναι άδικο να θίγονται συνεχώς τα δικαιώματα και οι προγραμματισμοί ανθρώπων που βρίσκονται πολύ κοντά στη συνταξιοδότηση.
Προφανώς, βέβαια, δεν θα ισχύσει το ίδιο για όσους έχουν κατοχυρωμένα, όχι όμως και θεμελιωμένα δικαιώματα. Άλλωστε, όπως διαφαίνεται από το πρώτο κεφάλαιο της έκθεσης, που περιλαμβάνει την καταγραφή της ισχύουσας κατάστασης, το σύστημα είναι χτισμένο πάνω σε διαφορετικά καθεστώτα. Συγκεκριμένα, διαπιστώνονται διαφορές:
Μεταξύ κλάδων και επαγγελμάτων (αναφέρει ως χαρακτηριστικότερο παράδειγμα «το καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών» και «τις πρόσφατες ρυθμίσεις για αναγνώριση πλασματικών ετών στους ενστόλους στο Δημόσιο»), μεταξύ ηλικιών ή στην ημερομηνία πρώτης ασφάλισης, για παράδειγμα των δημοσίων υπαλλήλων για τους οποίους ισχύει διαφορετικό καθεστώς ανάλογα με το αν άρχισαν να εργάζονται πριν ή μετά το 1983, και
μεταξύ φύλων, όπου διαπιστώνει πως σε ορισμένα ταμεία υπάρχουν αρκετά πιο ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις γυναίκες, παρά τις ευρωπαϊκές οδηγίες.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, προτείνοντας όχι την αύξηση των γενικών ορίων, αλλά τροποποιήσεις και καταργήσεις στις ισχύουσες εξαιρέσεις.
Το ΚΕΠΕ αναφέρεται και στο ζήτημα των ανείσπρακτων ασφαλιστικών εισφορών. Μεταξύ, δε, των προτάσεων που εκθέτει, συγκαταλέγονται η επέκταση της δράσης του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) και για ποσά μικρότερα των 5.000 ευρώ, δυνατότητα του ΚΕΑΟ να έχει πρόσβαση στα περιουσιακά στοιχεία των ασφαλισμένων, ενώ μέχρι οι ασφαλιστικές εισφορές να μπορούν να εισπράττονται από την εφορία (μέσα του 2017) προτείνεται να εμπλακούν στη διαδικασία είσπραξης εκτός από το ΚΕΑΟ και «ειδικευμένες ιδιωτικές εταιρείες».

Η ενοποίηση

Όλα τα παραπάνω, περνούν μέσα από τις συγχωνεύσεις - ενοποιήσεις ταμείων, οι οποίες όμως αυτήν τη φορά, για να φέρουν τα απαιτούμενα αποτελέσματα, θα πρέπει σύμφωνα με τη μελέτη να γίνουν τόσο σε διοικητικό όσο κυρίως και σε λειτουργικό επίπεδο.
Το πρώτο σενάριο προβλέπει τη δημιουργία ενός μόνο ταμείου, ασφάλισης και σύνταξης, με επιμέρους τομείς, οι οποίοι θα είναι διακριτοί, με βάση τον επαγγελματικό κλάδο.
Το δεύτερο σενάριο προβλέπει τη δημιουργία τεσσάρων ταμείων. Στο ΙΚΑ θα ενταχθούν όλοι οι μισθωτοί του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, των ΔΕΚΟ και των τραπεζών. Στον ΟΓΑ θα ασφαλίζονται οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.
Στον ΟΑΕΕ οι ελεύθεροι επαγγελματίες και όλοι όσοι παρέχουν μη εξαρτημένη εργασία με «μπλοκάκι».
Τέλος στο ΕΤΑΑ, θα ασφαλίζονται οι γιατροί, οι μηχανικοί και οι δικηγόροι (όπως σήμερα) αλλά και οι δημοσιογράφοι (οι μισθωτοί στον αντίστοιχοι κλάδο του ΕΤΑΑ και οι αμειβόμενοι με μπλοκάκι στον κλάδο των ανεξάρτητα απασχολουμένων του ΕΤΑΑ).
Υπάρχει εναλλακτική πρόταση στο ίδιο αυτό σενάριο ώστε οι μισθωτοί δημοσιογράφοι του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ να ασφαλίζονται στο ΙΚΑ, στο ΕΤΑΑ να ασφαλίζονται όσοι επιστήμονες είναι με μπλοκάκι και σήμερα είναι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ, και στον ΟΑΕΕ να ασφαλιστούν όσοι δημοσιογράφοι έχουν μπλοκάκι με μη εξαρτημένη εργασία από το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ. Καθώς βέβαια θεωρείται πιο δίκαιο οι ασφαλισμένοι της ίδιας επαγγελματικής ομάδας να είναι στο ίδιο ταμείο, η λύση της διάσπασης των δημοσιογράφων και των «επιστημόνων» δεν θεωρείται ότι θα επιλεγεί.
Το τρίτο σενάριο θέλει στο ΙΚΑ όλους τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, των ΔΕΚΟ, των τραπεζών, τους δημοσίους υπαλλήλους και τους μισθωτούς δημοσιογράφους του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ. Στον ΟΓΑ θα παραμείνουν οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, και θα συγχωνευθούν ΕΤΑΑ και ΟΑΕΕ, με διακριτούς τομείς ελεύθερων επαγγελματιών και επιστημόνων με εξαρτημένη εργασία στους οποίους όμως θα συγκαταλέγονται εκτός από τους γιατρούς, τους μηχανικούς και τους δικηγόρους, και οι δημοσιογράφοι του ΕΤΑΠ–ΜΜΕ.
Τέλος, το τέταρτο σενάριο, προβλέπει τη δημιουργία τριών ταμείων. Στο ΙΚΑ, θα ασφαλίζονται όλοι οι μισθωτοί του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, των ΔΕΚΟ και των τραπεζών καθώς και όλοι οι δημοσιογράφοι του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ.
Στον ΟΓΑ οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και στον ΟΑΕΕ οι ελεύθεροι επαγγελματίες, τα μπλοκάκια με μη εξαρτημένη εργασία και οι αυτοαπασχολούμενοι του ΕΤΑΑ.

Ρύθμιση για εως 24 δόσεις σε μη ληξιπρόθεσμες οφειλές

Υπεγράφη η απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για ρύθμιση βεβαιωμένων οφειλών -που δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες- σε μέχρι και 24 δόσεις.

Πρακτικά η απόφαση ενδιαφέρει κόσμο που έχει επί παραδείγματι πληρώσει την πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος, αλλά θέλει να ρυθμίσει τις επόμενες ενώ αρκεί η υποβολή αίτησης όχι με ηλεκτρονικό τρόπο, αλλά στα γκισέ της εφορίας με τα δικαιολογητικά καθώς δεν έχει ανοίξει ακόμα η εφαρμογή, παρά την διαβεβαίωση του ΥΠΟΙΚ.

Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο θα γίνει η βασική διαπραγμάτευση με την τρόικα για την βελτίωση των όρων υπαγωγής σε ρύθμιση οφειλών.

Οι οφειλέτες που είναι εκτός ρυθμίσεων προσεγγίζουν τα 4 εκατομμύρια, ενώ οι οφειλές αγγίζουν τα 65 δισ. ευρώ. Ενδεικτικό της δυσλειτουργίας των μηχανισμών είναι ότι ήδη 16.000 άνθρωποι μπήκαν αλλά έχασαν τη ρύθμιση.

Όπως αναφέρουν τα Νέα, στόχος είναι οι δόσεις να φθάσουν κατά περίπτωση και τις 100 ενώ το σχέδιο περιλαμβάνει τη δυνατότητα μεγαλύτερης έκπτωσης στην εφάπαξ πληρωμή των οφειλών, μεγάλο "κούρεμα" προσαυξήσεων και κεφαλαιοποίηση οφειλών που έχουν υπάρξει μέχρι το προηγούμενο καλοκαίρι έτσι ώστε να δοθεί μεγαλύτερη διευκόλυνση.

Μένει να φανεί η ανταπόκριση της τρόικα που πάντα έχει ενστάσεις σχετικά με τέτοιου είδους διευκολύνσεις.

Πουλάνε όσο - όσο τα ακίνητα λόγω ΕΝΦΙΑ


Σε μαζικό ξεπούλημα χιλιάδων ακινήτων σε όλη την Ελλάδα οε τιμές ακόμη και κάτω από την αντικειμενική αξία ή το κόστος κατασκευής τους, οδηγεί ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων.

Τα φουσκωμένα εκκαθαριστικά που προκάλεσαν νευρική κρίση σε εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οδηγούν σε δραματική αύξηση των προς πώληση ακινήτων.

Αγροτεμάχια, οικόπεδα σε τουριστικές περιοχές αλλά και χιλιάδες άδεια διαμερίσματα σε αστικές περιοχές βγαίνουν στο... σφυρί από τους ιδιοκτήτες τους που θέλουν να τα ξεφορτωθούν για να γλιτώσουν τον ΕΝΦΙΑ.

Σύμφωνα με την «Ημερησία» η τάση για ξεφόρτωμα της ακίνητης περιουσίας είχε ξεκινήσει μετά την επιβολή του χαρατσιού μέσω της ΔΕΗ, ωστόσο, μετά ης πρόσφατες εξελίξεις και τον σάλο που έχει δημιουργηθεί με τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων, όλο και περισσότεροι Ελληνες... κρεμάνε πωλητήρια.

Μόλις οι ιδιοκτήτες πήραν στα χέρια τους τα εκκαθαριστικά διαπίστωσαν ότι πρέπει να πληρώσουν εκατοντάδες ή χιλιάδες συνολικά, αφού πλέον φορολογείται κάθε είδους ακίνητο.





Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι ακόμη και οι... έχοντες μεγάλη περιουσία, ήτοι αξίας πάνω από 300.000 ευρώ, απευθύνονται σε κτηματομεσίτες προκειμένου να πουλήσουν ακίνητα καθώς επιβαρύνονται και με τον συμπληρωματικό φόρο.



Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων, υπάρχουν εκατοντάδες αιτήσεις από τους μέλη της οι οποίοι ζητούν ακόμη και να... δωρίσουν την περιουσία τους στο κράτος προκειμένου να γλιτώσουν τους υπέρογκους φόρους.

Σύμφωνα με τους μεσίτες, δέχονται μαζικές εντολές πώλησης παλαιών ακινήτων σε εξευτελιστικές τιμές. Διαμερίσματα 100 τ.μ. στο κέντρο της Αθήνας δίνονται μόλις 40.000 50.000 ευρώ. Πρόκειται κυρίως για παλιά σπίτια που δεν ενοικιάζονται ούτε πωλούνται ή μπορούν να αξιοποιηθούν με άλλο τρόπο.





Αγροτεμάχια στην επαρχία που επιβαρύνονται με ΕΝΦΙΑ αλλά δεν καλλιεργούνται για να προσφέρουν έσοδα. Οι πελάτες των μεσιτικών γραφείων είναι κυρίως κάτοικοι πόλεων που έχουν κληρονομήσει χωράφια στον τόπο κατοικίας τους και τα βγάζουν στο σφυρί για να γλιτώσουν τον φόρο.

Στην ίδια κατηγορία και σπίτια στην επαρχία που δεν κατοικούνται και ανήκουν σε κατοίκους πόλεων. Επίσης, παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων ακινήτων από κατοίκους εξωτερικού. Πωλητήριο έχει μπει και στα ακριβά ακίνητα.

Πρώτα - πρώτα σε κατοικίες μεγάλων επιφανειών, από 300 τ.μ. και πάνω, τα οποία βαρύνονται με ετήσιο φόρο χιλιάδων ευρώ. Επίσης, οικόπεδα σε τουριστικές περιοχές ή σε περιοχές με υψηλή αντικειμενική αξία που δεν μπορούν να αξιοποιηθούν από τους κατόχους τους.

Η υπέρμετρη φορολόγηση των ακινήτων θεωρείται από το σύνολο των εταιρειών ακινήτων και των συμβούλων ως η βασική αιτία κατάρρευσης της κτηματαγοράς.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)