Γκολαντιές. menou
- Home
- Φορολογικό
- Νέες Συντάξεις ΕΦΚΑ
- Νέες Συντάξεις Δημοσίου
- Νέες Συντάξεις Ιδιωτικού Τομέα
- Νέες Συντάξεις Χηρείας
- Επικουρικές Συντάξεις
- Προσωπική Διαφορά
- Ασφαλιστικό ΙΚΑ
- Ασφαλιστικό ΔΕΚΟ-Αυτοαπασχολούμενων
- Συνταξιοδοτικό
- Στρατιωτικοί
- 6μηνα
- Σωματα Ασφαλείας
- Ιατροί/ΕΤΑΑ
- Eκπαιδευτικοί
- Δικηγόροι-Μηχανικοί
- Aποδείξεις Εφορίας
- Υπολογ.ΣύνταξηςΙΚΑ
- ΕΚΑΣ
- Εργασιακό
- Μητέρες
- Τεκμήρια
- Εντυπα ΙΚΑ
- ΦΠΑ Δικηγόρων
- Τaxisnet
- Oρια ΟΑΕΕ
- Πλασματικά
- Φ.Π.Α.
- Δημόσιο
- Φορολογικό
- Τεκμηρια
- Μισθοι-Συνταξεις 2011
- Δημόσιο και 65
- ΙΚΑ και Ενσημα
- Σύνταξη και Αναπηρία
- Διαδικασία Συντ/σης
- Αναγνώριση
- Μεταβίβαση
- Ερωταπαντήσεις
- About
Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010
Ανοικτή Επιστολή στην Στρατιωτική κα Πολιτική Ηγεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α
Ψηφίσθηκε στο σύνολό του από τη Βουλή των Ελλήνων το Σχέδιο Νόμου που αφορά την Υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων – Θέματα διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας και συναφείς διατάξεις.
Ο νόμος που σύμφωνα με τους αρμόδιους φέρνει ‘’επανάσταση’’ στον τρόπο διοίκησης και λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων και ικανοποιεί πάγια αιτήματα και θέσεις των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ένας νόμος όμως που αδικεί κατάφωρα και μειώνει τους Αξιωματικούς Μηχανικούς και των τριών ειδικοτήτων προέλευσης της Σχολής Ικάρων/ Μηχανικών Αεροπορίας(ΣΜΑ) έναντι των άλλων Μηχανικών του Στρατού Ξηράς και του Πολεμικού Ναυτικού.
Συγκεκριμένα ενώ ο νόμος είναι σαφής για την αρχαιότητα μεταξύ Μαχίμων και Μηχανικών του Πολεμικού ναυτικού, όσον αφορά την αντίστοιχη αρχαιότητα στην Πολεμική Αεροπορία ο νόμος απαξιώνει και υποβιβάζει τους Μηχανικούς προέλευσης ΣΜΑ τόσο σε κλαδικό όσο και σε διακλαδικό επίπεδο.
Προκαλεί δε ερωτηματικά το γεγονός ότι ενώ ο νόμος όταν κατατέθηκε αρχικά στην Βουλή καθόριζε την ιεραρχία των Μηχανικών της Πολεμικής Αεροπορίας, κατά την συζήτηση του στην Διαρκή Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων το ανάλογο άρθρο του νόμου τροποποιήθηκε.
Εκτός του θέματος της αρχαιότητας όμως υπάρχουν και μία σειρά άλλα θέματα όπως οι οικονομικές απολαβές, οι μεταπτυχιακές σπουδές, η εξελικτική τους πορεία, ο ετήσιος ιατρικός έλεγχος, ο σαφής καθορισμός των διοικητικών θέσεων που καταλαμβάνουν ανάλογα με το βαθμό τους, διότι παρατηρείται το φαινόμενο σε θέσεις που εκ του αντικειμένου τους θα έπρεπε να καταλαμβάνονται από αξιωματικούς προέλευσης ΣΜΑ να τοποθετούνται αξιωματικοί άλλης ειδικότητας.
Αξίζει να τονισθεί ο αριθμός των Μηχανικών, όλων των ειδικοτήτων, που αποχωρούν από την Πολεμική Αεροπορία τα τελευταία χρόνια χωρίς να υπάρχει προβληματισμός για του λόγους αποχώρησης τους και ιδιαίτερα το τρέχον έτος έχει ανέλθει σε περισσότερους από 30 Αξιωματικούς. Άλλο ένα θέμα που δεν φαίνεται να έχει προβληματίσει την Στρατιωτική Ηγεσία και δεν θα πρέπει να έχει ενημερώσει ανάλογα και την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου.
Το έργο, η προσφορά, και η επιστημονική τους κατάρτιση είναι γνωστά στην Στρατιωτική και Πολιτική Ηγεσία και δεν χρειάζεται να αναφερθούν περισσότερα.
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου
Υποπτέραρχος ε.α. (ΜΑ)
Aντιπρόεδρος ΕΣΜΑ
Μέλος Προσωρ. ΔΣ
Η θεραπευτική δύναμη της Αγάπης
***Στο Reiki, εφαρμόζουμε το Διαλογισμό Gassho, που είναι και η "πρώτη κολώνα" του Reiki.
Gassho θα πει, χέρια ενωμένα μαζί... και είναι το αντίστοιχο του NAMASTE!
Οι παλαμοκρουστές της εξουσίας ... βάζουν τέλος στις απεργίες!
Η ΓΣΕΕ δε θα συμμετάσχει στην απεργία που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ για τις 7 Οκτωβρίου, ούτε σχεδιάζει κάποια άλλη γενική απεργία, δήλωσε ο Πρόεδρός της, Γιάννης Παναγόπουλος στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters....
Ο σχολιασμός ...
Ο κ. πρόεδρος με αυτή την δήλωση σίγουρα θέλει να καθησυχάσει τους Τροικανούς και τους εγχώριους κυβερνητικούς αντιπρόσωπους τους!!!
Το μήνυμα του εμμέσως πλην σαφώς είναι …. εντάξει έχετε δίκιο για όλα τα μέτρα που μας βάλατε …. και αν χρειαστεί να μας βάλετε και άλλα!!!
Ωραίο εκπρόσωπο και προστάτη των εργαζομένων ανέδειξαν στη θέση του προέδρου οι εργατοπατέρες!!! Μάλιστα θέλοντας να επιβεβαιώσει την αφοσίωση στα κομματικά του αφεντικά τους τονίζει ότι δεν υπάρχουν προφανείς εναλλακτικές λύσεις!!!
κ. πρόεδρε οφείλω να σας πω ότι είστε λίγο άτυχος γιατί ο κόσμος εδώ και καιρό έχει αντιληφθεί το ρόλο που παίξατε όλοι σας αυτά τα χρόνια. Καταλαβαίνει ότι στην ουσία πουλήσατε το συνδικαλιστικό κίνημα το οποίο προσαρμόζατε ανάλογα με τις περιστάσεις στο κομματικό συμφέρον και όχι στην υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων.
Πολλοί από εσάς κάνατε συμφωνίες κάτω από το τραπέζι για ιδίων όφελος και όταν αναλάβατε κυβερνητικά αξιώματα γίνατε “Βασιλικότεροι του Βασιλέως.”
Φυσικά δεν μας κάνει καμία εντύπωση που τώρα τελευταία ακούγεται ότι στις επόμενες εκλογές (προφανώς λόγω καλής διαγωγής και υπακοής προς το κόμμα) θα είστε υποψήφιος βουλευτής. Να το κάνετε γιατί σίγουρα όλοι μας έχουμε την επιθυμία (λόγω των πεπραγμένων σας) …. να σας μαυρίσουμε!!!!
Mνημονίων...το ανάγνωσμα
«Αυτό το μνημόνιο είναι ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει και των δικών μας προσπαθειών, αλλά και των δυνατοτήτων της Ελλάδας», δήλωσε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κατάρ στη Νέα Υόρκη.
Ο κ. Παπανδρέου επεσήμανε πως το εν λόγω μνημόνιο αποδεικνύει ακόμη ότι «υπάρχει μια κυβέρνηση που εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια», υπογραμμίζοντας ότι «ένας επενδυτής επιδιώκει τα λεφτά που θα βάλει να πιάσουν τόπο».
Διαιτητής κέρδισε 300.000 ευρώ στο στοίχημα!
Όπως μετέδωσε ο «Sentra 103,3» κι ο Ευάγγελος Μίχος, ο διαιτητής για τον οποίο το δημοσίευμα αποκάλυπτε ότι έχει καταθέσεις ύψους 300.000 ευρώ, φέρεται να είναι διεθνής ρέφερι της Superleague!
Σύμφωνα πάντα με πηγές που προέρχεται από το χώρο της διαιτησίας, τα δελτία του στοιχήματος του ΟΠΑΠ που φέρεται να έχει στην κατοχή του ο εν λόγω διαιτητής αφορούν ως επί το πλείστον αγώνες ξένων πρωταθλημάτων.
Ο διαιτητής φέρεται να χρησιμοποίησε τα δελτία για να δικαιολογήσει στην εφορία τα έσοδά του, από τα οποία φέρεται να έχει κάνει σύσταση επιχείρησης κι αυτό γιατί ο ΦΠΑ που προβλέπεται για τα τυχερά παιχνίδια είναι πιο ευνοϊκός.
Η πλευρά του διαιτητή υποστηρίζει ότι στις 15/9/2005 είχε ελεγχθεί από το ΣΔΟΕ και δεν προέκυψε κάποια παρατυπία, ενώ είχε κατατεθεί κι ο φόρος. Το υπόλοιπο ποσό που ανέρχεται σε 42.000 ευρώ έχει κατατεθεί σε τρεις αποδείξεις μέχρι και τις 18/6/2009.
Οταν η ανεξέλεγκτη δημοσιογραφία συναντά την εμπάθεια
Μάλλον ξέμεινε από θεματολογία ο αρθρογράφος της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ κ. Δ.Β. και για να μην κάθεται, είπε να παίξει και πάλι με αυτούς που δεν μπορούν να έχουν αντίλογο.
Ο λόγος για το άρθρο στη 10η σελίδα της εν λόγω εφημερίδας με τον ευφυέστατο τίτλο «Την….κάνουν!», στο οποίο εν πολλοίς καταφέρεται εναντίον κάποιου Αντιπλοιάρχου, ο οποίος παραιτήθηκε με τη συμπλήρωση της 25ετίας και ενώ είχε διαταχθεί να παραλάβει καθήκοντα κυβερνήτη σε Πολεμικό Πλοίο. Στο όνομα δε αυτού του αξιωματικού, βρήκε ευκαιρία να επιτεθεί στους στρατιωτικούς.
Βέβαια, δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ούτε τον συγκεκριμένο αξιωματικό, ούτε και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες υπέβαλλε την παραίτηση του. Όμως, δεν αντιλαμβάνομαι την έκπληξη του ως άνω αρθρογράφου που ένας «ένστολος πολίτης – δημόσιος λειτουργός» (όπως τον θέλει η Πολιτεία το 2010!) κάνει αυτό που κάνουν δεκάδες χιλιάδες άλλοι πολίτες – δημόσιοι λειτουργοί; Γιατί δεν καταφέρεται με τον ίδιο τρόπο εναντίον των παραιτηθέντων δασκάλων και καθηγητών που άδειασαν τα σχολεία λίγες μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και εν πάσει περιπτώσει εναντίον του κάθε δημόσιου ή μη λειτουργού που έκανε χρήση της υφιστάμενης νομοθεσίας και βγήκε νωρίτερα στη σύνταξη; Αν το κάνει όμως αυτό, θα τον περιλάβουν οι γνωστές συντεχνίες και πιθανόν να μην ξαναγράψει! Ενώ ο «ένστολος πολίτης» απαγορεύεται συνταγματικά να υπερασπισθεί τον εαυτό του και τον κλάδο του!
Πέραν αυτού όμως, δεν μπορώ παρά να προσπαθήσω να ρίξω λίγο νερό στη συμπυκνωμένη λάσπη που εξαπέλυσε ο κ. Δ.Β. (και δεν είναι ο μόνος), μήπως και την ξεπλύνω.
Συγκεκριμένα είπε στο άρθρο του: «Δεν είναι δυνατόν να μορφώνονται και να εκπαιδεύονται με έξοδα της Πατρίδας και όταν εκείνη τους αναθέτει την υψίστη αποστολή να «φυλάττουν Θερμοπύλας» στο Αιγαίο, εκείνοι με τη συμπλήρωση της εικοσιπενταετίας να σπεύδουν σε πρόωρη συνταξιοδότηση. Και το πιο εξοργιστικό: Οι τύποι αυτοί παίρνουν και πλασματικά χρόνια συνταξιοδότησης... Τρόικα που τους χρειάζεται...»
Ας αποκαταστήσουμε τους μύθους όμως:
Ø Ποιος Έλληνας πολίτης δεν μορφώνεται και εκπαιδεύεται με έξοδα της Πατρίδας; Γιατί αυτή η επιλεκτική διάκριση;
Ø Πλασματικά χρόνια; Ποια πλασματικά χρόνια; Όσο με βοηθούν τα ελληνικά μου, πλασματικός σημαίνει υποθετικός ή ψεύτικος. Ο περί ου ο λόγος μάχιμος Αντιπλοίαρχος με 25 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας, έχει τουλάχιστον 10 χρόνια υπηρεσίας σε πολεμικά πλοία, που σημαίνει 200 με 250 μέρες το χρόνο εν πλω με ξενύχτια και κακουχίες. Δηλαδή, μετατρέποντας τα απλήρωτα οκτάωρα σε πραγματικά εργασιακά χρόνια (200 Χ 2 Χ 10 = 4.000 / 300), έχουμε 13,3 πραγματικά απλήρωτα εργασιακά χρόνια υπηρεσίας επιπλέον! Αν σε αυτά προσθέσουμε υπηρεσίες κινητοποιήσεις κλπ., θα ξεπεράσουμε πολύ επιεικώς τα 17. Μήπως τελικά είναι αδικημένος που του αναγνωρίζονται μόνο τα 5;
Ø Όσον αφορά στη φύλαξη των Θερμοπυλών, 25 χρόνια δεν φύλαγε Θερμοπύλες; Με ποια τιμή περιβάλλονταν από την Πολιτεία οι Σπαρτιάτες στρατιώτες και με ποια τιμή περιβάλλεται ο σημερινός «ένστολος πολίτης» που γίνεται συναγωνισμός για το ποιος θα τον απαξιώσει περισσότερο;
Σε ένα πράγμα όμως, δε μπορώ παρά να συμφωνήσω με τον αρθρογράφο: «..τα πράγματα σοβαρεύουν όταν παραιτούνται ανώτεροι αξιωματικοί που βρίσκονται στην πιο μάχιμη φάση της σταδιοδρομίας τους». Και που να ήξερε ο αρθρογράφος, πως πάρα πολλοί νεότεροι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί θα’θελαν να φύγουν!
Η Πολιτεία όμως το ξέρει, όσο και να σφυρίζει αδιάφορα! Ελπίζω να μην ψηφισθεί νόμος που να τους δένει στα πλοία, όπως έδεναν οι Ρωμαίοι τους δούλους κωπηλάτες στις γαλέρες, στο όνομα του δήθεν εξορθολογισμού, του δήθεν δικαίου και του δήθεν εκδημοκρατισμού των Ενόπλων Δυνάμεων.
Αρχαία Ελληνικά Χάπια
Mήνυμα Δασκάλου προς τους μαθητές του....
Η Λιάνα ταλεγε εδω και χρόνια....
Nα θυμίσουμε βέβαια πως εδω και αρκετό καιρό η Λιάνα ειχε παραδώσει στη Βουλή κατάλογο των νικητών του στοιχήματος, με πρόσωπα υπεράνω υποψιας....Το ρεπορτάζ τότε:
"Tnν παρέμβαση της αρχής διαφύλαξης απόρρητου των επικοινωνιών ζήτησε η Λιάνα Κανέλλη για να ελεγχθεί εάν γίνονται παρεμβάσεις στο λογισμικό του ΟΠΑΠ, προέλευσης Ιντραλότ και αν μέσω ηλεκτρονικού εγκλήματος κάποιοι αποκομίζουν κέρδη από το «Πάμε Στοίχημα» ή άλλα παίγνια.Η βουλευτής του ΚΚΕ συνέδεσε την καταγγελία της με το θέμα των υποκλοπών και υποστήριξε ότι ..με παρέμβαση στο λογισμικό της εταιρείας, κάποιοι εμφανίζονταν εκ των υστέρων παίκτες αλλά και νικητές.Η κυρία Κανέλλη παρέδωσε στον πρόεδρο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας κατάλογο 1.200 ατόμων που κέρδισαν τα μεγαλύτερα ποσά στο «Πάμε Στοίχημα» και αποκόμισαν 186 δισεκατομμύρια δραχμές το διάστημα 2001-2004.Τα στοιχεία της υπόθεσης είχε δημοσιεύσει από το Νοέμβριο του 2005 η Καθημερινή, αναφέροντας ότι μεταξύ των κερδισμένων ήταν παράγοντες του ποδοσφαίρου και της Θύρας 7, δημοσιογράφοι, άνθρωποι της `νύχτας`, αλλά και του παράνομου τζόγου. Μεταξύ αυτών και η κύρια Σταματίνα Μαρμαρά, σύζυγος του στενού συνεργάτη του κυρίου Κόκκαλη, Γιώργο Σαλονίκη.Μέρος του ρεπορτάζ της ΚαθημερινήςΠαράγοντες του ποδοσφαίρου και της Θύρας 7, δημοσιογράφοι, άνθρωποι της `νύχτας`, αλλά και του παράνομου τζόγου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στους κερδισμένους του ΟΠΑΠ την τελευταία πενταετία.Την περίοδο από το 2000 έως τα μέσα του 2004, περίπου 1.200 νικητές με κέρδη άνω των 100.000 ευρώ, έχουν μοιραστεί 536 εκατομμύρια.Σε ό,τι αφορά την κ. Σταματίνα Μαρμαρά, σύζυγο του στενού συνεργάτη του Σωκράτη Κόκκαλη, Γιώργου Σαλονίκη, που βρέθηκε στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ για ξέπλυμα χρήματος, προκύπτει ότι τον Οκτώβριο έλαβε από τον ΟΠΑΠ δυο νέες βεβαιώσεις για κέρδη 700.000 ευρώ.Υπενθυμίζεται ότι η κ. Μαρμαρά μέσα σε μια διετία εξασφάλισε κέρδη 11 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να ελεγχθεί το πόθεν έσχες, αλλά και η σύνδεση του συζύγου της με την Ιντραλότ και τα αθλητικά δρώμενα.Επίσης, υπάλληλοι του Οργανισμού έχουν παραλάβει περισσότερες από 350 βεβαιώσεις κερδών για λογαριασμό παικτών που έχουν δώσει ψεύτικα ονόματα και διευθύνσεις.
Η διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΗΛ. ΤΣΙΧΛΗΣ.
Τα παλαιότερα παραδείγματα μορφών συντάγματος είναι οι νόμοι του Σόλωνα και του Κλεισθένη στην αρχαία Αθήνα, οι οποίοι έβαλαν τις βάσεις και οργάνωσαν το πολιτικό της σύστημα σε ένα είδος δημοκρατίας.
Ο Αριστοτέλης αργότερα μελέτησε τα διάφορα πολιτεύματα των Κρατών-πόλεων στα έργα του Πολιτικά, Ηθικά Νικομάχεια και Αθηναίων Πολιτεία και διέκρινε την διαφορά των απλών νόμων από τους νόμους που ορίζουν το πολίτευμα και την λειτουργία του κράτους.
Ταξινομώντας μάλιστα τα πολιτεύματα σε καλά και κακά, πρότεινε ένα είδος πολιτείας με μοναρχικά, αριστοκρατικά και δημοκρατικά στοιχεία στο οποίο έκανε και διάκριση μεταξύ των πολιτών που μπορούσαν να συμμετάσχουν στην πολιτική,τους μη-πολίτες και τους δούλους που δεν μπορούσαν.
Από τον Μεσαίωνα ένα πολύ διάσημο συμβόλαιο που όριζε τις σχέσεις μεταξύ μοναρχών, ευγενών και πολιτών, είναι η Μάγκνα Κάρτα (Μεγάλη Χάρτα) με το οποίο ο βασιλιάς της Αγγλίας Ιωάννης παραχώρησε δικαιώματα στους φεουδάρχες ευγενείς το 1215.
Το 1620 οι Άγγλοι <<προσκυνητές>> κατευθυνόμενοι με το πλοίο Μαίυφλάουερ προς την Αμερική υπέγραψαν συμφωνία με την οποία δεσμεύονταν να υπακούν στους νόμους που θα εκδίδονταν για το καλό της αποικίας. Και οι υπόλοιπες αποικίες της Αμερικής ιδρύθηκαν πάνω σε παρόμοιους καταστατικούς χάρτες και μετά την Αμερικανική Επανάσταση αποτέλεσαν πολιτειακά συντάγματα επάνω στα οποία βασίστηκε η δημιουργία του Συντάγματος των Ηνωμένων Πολιτειών.
Το 1791 η Γαλλική Εθνοσυνέλευση θέσπισε μια σειρά μέτρων που αποτέλεσαν το πρώτο σύνταγμα της Γαλλίας με νέα συντάγματα να δημιουργούνται το 1793, 1795 και 1799 και μετά την ανατροπή του Ναπολέοντα ο Λουδοβίκος ΙΗ' παραχώρησε σύνταγμα. Ο επαναστατικός στρατός της Γαλλίας μεταξύ 1797-1799 ανέτρεψε διάφορα καθεστώτα στην Ιταλία όπου δημιουργήθηκαν δημοκρατίες που οργανώθηκαν βάση συνταγμάτων. Στην Λατινική Αμερική οι διάφορες εκρήξεις επαναστάσεων απέβλεπαν ταυτόχρονα στην ανεξαρτησία αλλά και στην διακυβέρνηση μέσω συνταγματικών θεσμών.
Το Σύνταγμα της Ελλάδος,λόγω της αυξημένης τυπικής ισχύος του, καταλαμβάνει την ανώτατη βαθμίδα στην ιεραρχία των κανόνων δικαίου, στηρίζοντας και προσδίδοντας κύρος και ισχύ σε όλους τους κανόνες των κατώτερων βαθμίδων και κυρίως στους τυπικούς νόμους. Αποτελεί λοιπόν το θεμέλιο της έννομης τάξης, το ύπατο στήριγμα όλων των κανόνων δικαίου. Η αυστηρότητα του Συντάγματος, το καθιστά τυπικά απρόσβλητο από την κοινή νομοθετική διαδικασία και πολιτικά άτρωτο από τη συγκυριακή πολιτική βούληση της εκάστοτε κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας και από τις μεταβολές μιας αμφιρρέπουσας κοινής γνώμης. Επιβεβαίωση της τυπικής υπεροχής του έναντι των νόμων προσφέρει ο δικαστικός έλεγχος της συνταγματικότητας τους μέσω του οποίου το Σύνταγμα αναγορεύτηκε σε θεμελιώδη παράμετρο της νομιμότητας όλων των κρατικών πράξεων. Παράλληλα διαθέτει δυναμικό κανονιστικό περιεχόμενο,είναι προικισμένο με μια πρωτογενή διαπλαστική δύναμη που το μεταμορφώνει σε κανονιστική μήτρα στην οποία διαμορφώνονται ερμηνευτικά νέοι κανόνες και αποκρυσταλλώνονται θεμελιώδεις αρχές της κοινωνικής ρύθμισης. Με την έννοια αυτή αποτελεί μια σύνοψη θεμελιωδών κανόνων και δικαιωμάτων.
Oι σχετικές με την αναθεώρηση διατάξεις περιλαμβάνονται στο άρθρο 110 του Συντάγματος. Σύμφωνα με αυτό, η διαδικασία της αναθεώρησης εκκινεί με σχετική πρόταση 50 τουλάχιστον βουλευτών, η οποία πρέπει να επικυρωθεί από τα 3/5 τουλάχιστον του όλου αριθμού των βουλευτών (180) σε δύο ψηφοφορίες που απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον έναν μήνα.
Ακολουθούν εκλογές, προκειμένου το ύψιστο όργανο του Κράτους, το Εκλογικό Σώμα, να εκφράσει με την ψήφο του, τη δική του στάση απέναντι στα ζητήματα που τίθενται, με βάση τις κομματικές προτάσεις.
Η Βουλή που προκύπτει από τις εκλογές αυτές είναι η λεγόμενη αναθεωρητική. Αυτή, δεσμευόμενη από τον καθορισμό των υπό αναθεώρηση διατάξεων που έκανε η προηγούμενη Βουλή και μη δικαιούμενη να επεκτείνει την αναθεωρητική πρωτοβουλία σε άλλες, θα αποφασίσει για το νέο περιεχόμενο των συγκεκριμένων άρθρων, με πλειοψηφία του απόλυτου
αριθμού των βουλευτών (151 τουλάχιστον).
Το σχήμα αυτό (αρχική απόφαση για αναθεώρηση με 180 ψήφους - κατάστρωση νέων διατάξεων με 151 ψήφους τουλάχιστον) μπορεί, κατά το Σύνταγμα, να αντιστραφεί: εάν μια υποψήφια για αναθεώρηση διάταξη κατά την πρώτη φάση δεν συγκεντρώσει μεν 180 ψήφους, αλλά αποσπάσει τουλάχιστον 151, μπορεί να αναθεωρηθεί από την αναθεωρητική βουλή, αλλά απαιτούνται προς τούτο οι ψήφοι 180 βουλευτών (έτσι ώστε να διασφαλίζεται, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, η απαιτούμενη αυξημένη συναίνεση).
Παρατηρούμε ότι το Σύνταγμα προσπάθησε να μοιράσει την αναθεωρητική εξουσία: η Βουλή που έχει αρχικά την αναθεωρητική πρωτοβουλία προσδιορίζει τις αναθεωρητέες διατάξεις, χωρίς να μπορεί να τις ανανοηματοδοτήσει. Η αναθεωρητική βουλή προσδιορίζει το περιεχόμενό τους, χωρίς να μπορεί να αναθεωρήσει διατάξεις άλλες από αυτές για τις
οποίες <<εξουσιοδοτήθηκε>>.
Σύμφωνα, με την παράγραφο 6 του άρθρου 110 του Συντάγματος, δεν επιτρέπεται να κινηθεί νέα διαδικασία αναθεώρησης, πριν παρέλθουν πέντε έτη από την περάτωση της προηγούμενης.
Η αναθεώρηση του Συντάγματος: Η Βουλή των Ελλήνων ψηφίζει μόνη της, χωρίς δηλ. τη συμμετοχή του Προέδρου της Δημοκρατίας ή της Κυβέρνησης ως διακριτό αυτοτελές πολιτειακό όργανο, την αναθεώρηση του Συντάγματος. Η διαδικασία της αναθεώρησης εκτείνεται σε δύο συνεχόμενες περιόδους (άρα σε δύο συνεχόμενες Βουλές) και περιγράφεται
αναλυτικά στο άρθρο 110 του Συντάγματος και στο άρθρο 119 του Κανονισμού της Βουλής. Το Σύνταγμα του 1975 έχει αναθεωρηθεί μέχρι σήμερα τρεις φορές: το 1986 (Α' και Β' Ψήφισμα), το 2001 και το 2008.
Αρθρο 110 (Αναθεώρηση του Συντάγματος):1. Oι διατάξεις του Συντάγματος υπόκεινται σε αναθεώρηση, εκτός από εκείνες που καθορίζουν τη βάση και τη μορφή του πολιτεύματος, ως Προεδρευόμενης Kοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, καθώς και από τις διατάξεις των άρθρων 2
παράγραφος 1, 4 παράγραφοι 1, 4 και 7, 5 παράγραφοι 1 και 3, 13 παράγραφος 1 και 26.
2. H ανάγκη της αναθεώρησης του Συντάγματος διαπιστώνεται με απόφαση της Bουλής που λαμβάνεται, ύστερα από πρόταση πενήντα τουλάχιστον βουλευτών, με πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της σε δύο ψηφοφορίες που απέχουν μεταξύ τους έναν τουλάχιστον μήνα. Mε την απόφαση αυτή καθορίζονται ειδικά οι διατάξεις που πρέπει να αναθεωρηθούν.
3. Aφού η αναθεώρηση αποφασιστεί από τη Bουλή, η επόμενη Bουλή, κατά την πρώτη σύνοδό της, αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις.
4. Aν η πρόταση για αναθεώρηση του Συντάγματος έλαβε την πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, όχι όμως και την πλειοψηφία των τριών πέμπτων, σύμφωνα με την παράγραφο 2, η επόμενη Bουλή κατά την πρώτη σύνοδό της μπορεί να αποφασίσει σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις με την πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της.
5. Kάθε ψηφιζόμενη αναθεώρηση διατάξεων του Συντάγματος δημοσιεύεται στην Eφημερίδα της Kυβερνήσεως μέσα σε δέκα ημέρες αφότου επιψηφιστεί από τη Bουλή και τίθεται σε ισχύ με ειδικό ψήφισμά της.
6. Δεν επιτρέπεται αναθεώρηση του Συντάγματος πριν περάσει πενταετία από την περάτωση της προηγούμενης.
'Αρθρο 119-Πρoτάσεις για την αναθεώρηση τoυ Συντάγματoς:1. Oι πρoτάσεις για την αναθεώρηση τoυ Συντάγματoς υπoβάλλoνται γραπτώς στη Boυλή από πενήντα τoυλάχιστo Boυλευτές, πρoσδιoρίζoυν τις αναθεωρητέες διατάξεις και συνoδεύoνται από αιτιoλoγική έκθεση.
2. Mετά την υπoβoλή τoυς oι πρoτάσεις για την αναθεώρηση τoυ Συντάγματoς Ανακοινώνονται στη Bουλή, κατόπιν τυπώνoνται, διανέμoνται στoυς Boυλευτές και παραπέμπoνται για εξέταση σε Eπιτρoπή Aναθεώρησης τoυ Συντάγματoς, πoυ συνιστάται από τoν Πρόεδρo της Boυλής.
3. Για τη σύσταση, τη συγκρότηση, τη σύνθεση και τη λειτoυργία της Eπιτρoπής Aναθεώρησης τoυ Συντάγματoς εφαρμόζoνται αναλόγως oι διατάξεις των άρθρων 31 έως 41, εκτός από τη διάταξη τoυ άρθρoυ 37 παρ. 2.
4. H Boυλή με απόφασή της, πoυ λαμβάνεται μετά πρόταση τoυ Πρoέδρoυ της και με τη συνήθη πλειoψηφία τoυ άρθρoυ 67 τoυ Συντάγματoς, oρίζει πρoθεσμία για την υπoβoλή της έκθεσης της Eπιτρoπής Aναθεώρησης. H πρoθεσμία αυτή μπoρεί να παρατείνεται με νεότερες απoφάσεις της Boυλής. Συζήτηση γίνεται κατά τoν oρισμό της αρχικής πρoθεσμίας και
τερματίζεται σε μία συνεδρίαση.
5. Mετά την υπoβoλή ή την πάρoδo της πρoθεσμίας για την υπoβoλή της έκθεσης της Eπιτρoπής για την αναθεώρηση τoυ Συντάγματoς oι σχετικές πρoτάσεις εγγράφoνται σε ειδική ημερήσια διάταξη και συζητoύνται από την Oλoμέλεια της Boυλής με ανάλoγη εφαρμoγή των διατάξεων των άρθρων 95 έως 104. H συζήτηση αναφέρεται απoκλειστικά στην ανάγκη της αναθεώρησης και στις αναθεωρητέες διατάξεις.
6. H απόφαση της Boυλής πoυ διαπιστώνει την ανάγκη αναθεώρησης τoυ Συντάγματoς και καθoρίζει ειδικά τις αναθεωρητέες διατάξεις λαμβάνεται με δύo oνoμαστικές ψηφoφoρίες, πoυ απέχoυν μεταξύ τoυς έναν τoυλάχιστo μήνα και με τις πλειoψηφίες πoυ oρίζoνται από τo άρθρo 110 παρ. 2 και 4 τoυ Συντάγματoς. H δεύτερη ψηφoφoρία αφoρά τις ίδιες διατάξεις πoυ
εγκρίθηκαν κατά την πρώτη ψηφoφoρία.
7. Kαθεμιά από τις oνoμαστικές ψηφoφoρίες της πρoηγoύμενης παραγράφoυ διεξάγεται μετά την oλoκλήρωση της συζήτησης και για όλες τις αναθεωρητέες διατάξεις ταυτoχρόνως με σημείωση της ψήφoυ των Boυλευτών χωριστά για κάθε διάταξη.
8. Aν η Boυλή έχει απoφασίσει την αναθεώρηση, o Πρόεδρoς της επόμενης Boυλής στην αρχή της πρώτης συνόδoυ συνιστά Eπιτρoπή Aναθεώρησης τoυ Συντάγματoς για την επεξεργασία τoυ περιεχoμένoυ των αναθεωρητέων διατάξεων πoυ έχoυν καθoριστεί από την απόφαση της Boυλής την αναφερόμενη στην παράγραφο 6.
9. Για τη σύσταση της Eπιτρoπής της πρoηγoύμενης παραγράφoυ, την πρoθεσμία υπoβoλής της έκθεσής της και την εγγραφή τoυ θέματoς στην ημερήσια διάταξη εφαρμόζoνται αναλόγως oι διατάξεις των παραγράφων 2 έως 5 τoυ παρόντoς άρθρoυ. H συζήτηση αναφέρεται στo περιεχόμενo των αναθεωρητέων διατάξεων.
10. H απόφαση της Boυλής πoυ περιέχει τις αναθεωρoύμενες διατάξεις λαμβάνεται με μία και μόνη oνoμαστική ψηφoφoρία, πoυ διεξάγεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφoυ 7 τoυ άρθρoυ αυτoύ και με τις πλειoψηφίες πoυ πρoβλέπoνται από τo άρθρo 110 παρ. 3 και 4 τoυ
Συντάγματoς.
Η τελευταία αναθεώρηση του Συντάγματος της Ελλάδος,έλαβε χώρα το έτος 2008,όπου εγκρίθηκαν μόνο 3 από τις συνολικά 38 αναθεωρητικές προτάσεις και καταργήθηκε μία μεταβατική διάταξη(άρθρου 115). Οι τρεις από τις συνολικά 38 αναθεωρητικές προτάσεις έχουν ως εξής:
1. Καταργείται το απόλυτο επαγγελματικό ασυμβίβαστο των βουλευτών (άρθρο 57 και μεταβατικές διατάξεις στο άρθρο 115 του προηγούμενου Συντάγματος). Υπέρ της κατάργησης ψήφισαν 194 βουλευτές. Η μεταβατική διάταξη του άρθρου 115 απαλείφεται, καθώς έχει καταστεί αχρείαστη λόγω υλοποίησής της.
2. Η Βουλή απολαμβάνει του δικαιώματος να τροποποιεί επιμέρους κονδύλια του τακτικού προϋπολογισμού και να παρακολουθεί την εκτέλεσή του (άρθρο 79), πρόταση που έγινε ομόφωνα δεκτή.
3. Ο νομοθέτης επιφορτίζεται να μεριμνά ειδικά για τις νησιωτικές και ορεινές περιοχές σε κάθε νόμο που συντάσσει (άρθρο 101),με ψήφους 195 υπέρ.
Ο ΕΜΙΡΗΣ, Ο ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Τις πταίει?
Μείζονα προβλήματα στην επιχειρησιακή ετοιμότητα των Ενόπλων
Δυνάμεων προκαλεί η κυβερνητική πολιτική επί του προσωπικού, μία
πολιτική που υπαγορεύεται βέβαια από το Μνημόνιο που υπεγράφη τον περασμένο Μάϊο:
Λίγες ημέρες μετά την παράδοση της φρεγάτας F460 AΙΓΑΙΟΝ(8 Σεπτεμβρίου 2010) στο Πολεμικό Ναυτικό, λόγω ολοκλήρωσης του άκρως δαπανηρού (και υπό δικαστική διερεύνηση) προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των συστημάτων της, ο κυβερνήτης της φρεγάτας,
αντιπλοίαρχος στον βαθμό, παραιτήθηκε από το Π.Ν. επικαλούμενος
«προσωπικούς λόγους»!
Το γεγονός ότι παραιτούνται πλέον Αξιωματικοί σε τόσο χαμηλούς βαθμούς και μάλιστα την επαύριο παραλαβής σκαφών τα οποία υποτίθεται ότι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή άμυνας της χώρας, δεν δείχνει να προβληματίζει κανέναν.Ο ακριβής λόγος της παραίτησης δεν έγινε γνωστός, αλλά μάλλον είναι ο συνήθης: Αδυνατούν μετά την κατάργηση των δύο μισθών και των επιδομάτων να θρέψουν τις οικογένειές τους και προτιμούν να βγούν στην σύνταξη προκειμένου με το εφάπαξ να δοθεί κάποια ανάσα στον επιβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό. Σημειώνεται ότι ο παραιτήσεις αξιωματικών μέχρι πρόσφατα ήταν ένα φαινόμενο κάτι παραπάνω από σπάνιο.
καλά-καλά αρχίσει περιπολίες έμεινε ακέφαλη! Η τελετή παράδοσης της
φρεγάτας ΑΙΓΑΙΟΝ F460 στο Πολεμικό Ναυτικό πρόκειται να λάβει χώρα την
Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.
στο Σκαραμαγκά και είναι η τελευταία που ολοκλήρωσε το πρόγραμμα
εκσυγχρονισμού μέσης ζωής από τις έξι συνολικά κλάσης "S".
Στις 12 Φεβρουαρίου 2003 υπεγράφη σχετική Σύμβαση 010B/03 μεταξύτης τότε Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕ) και των
Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. και ήταν ύψους 381.575.580 ευρώ, από τα οποία
τα 257.768.200 καλύπτουν υλικά και υπηρεσίες Thales Naval Nederland
(TNNL), κύριου υποκατασκευαστή, ενώ τα υπόλοιπα 123.810.380 ευρώ
αφορούν εργασίες και υπηρεσίες των ENAE.
Οι ελληνικές εταιρείες Signaal Hellas και SSMART ανέλαβαν
υποκατασκευαστικό έργο αξίας 43,6 εκατ. ευρώ. Η υλοποίηση του
προγράμματος ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2004, ενώ η πρώτη φρεγάτα
ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ (F462) παραδόθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2006.
Η Φ/Γ «ΑΙΓΑΙΟΝ» είναι η τρίτη Φ/Γ τύπου Standard που αποκτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό. Οι δυο προηγούμενες είναι οι Φ/Γ «ΕΛΛΗ» και
«ΛΗΜΝΟΣ». Το όνομα «ΑΙΓΑΙΟΝ» δόθηκε σε αναγνώριση της σπουδαιότητας του
ομώνυμου Ελληνικού Πελάγους, που επί χιλιετηρίδες αποτελεί τον
συνδετικό κρίκο μεταξύ του χερσαίου κορμού της χώρας μας και των
Ανατολικών Ελληνικών νήσων. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία από το
Royal Schelde Shipyard σε στενή συνεργασία με το Ολλανδικό Ναυτικό.
Κριτική για το Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο
Την κοινωνική ασφάλιση στην Ελλάδα θα μπορούσε να τη χαρακτηρίσει κανείς ως το μεγάλο φαγοπότι και ένα από τα μεγαλύτερα διαχρονικά σκάνδαλα μεταπολεμικά. Από τις άτοκες υποχρεωτικές τοποθετήσεις (Ν.1611/1950) των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων στη Τράπεζα της Ελλάδος από το 1951 έως το 1983 με παράλληλη κάλυψη των δανειακών τους αναγκών με ληστρικά επιτόκια (απώλειες 58 δις €), στην ανασφάλιστη εργασία (περίπου 25%), τη τεράστια εισφοροδιαφυγή των επιχειρήσεων (30% στην Ελλάδα – στην υπόλοιπη Ε.Ε 5-10%) και τις απίστευτα ευνοϊκές ρυθμίσεις όσων από αυτούς πλήρωναν, τις απώλειες από το τζογάρισμα των αποθεματικών (Ν.2076/1992 & Ν.2676/1999) στο Χρηματιστήριο τη δεκαετία του 1990 (απώλειες 3,5δις €) έως τα δομημένα ομόλογα που αγόρασαν τα ασφαλιστικά ταμεία, αποδεικνύει την απίστευτη ρεμούλα σε βάρος των ασφαλιστικών ταμείων, η πλειοψηφία των οποίων έχουν πλέον τεράστια ελλείμματα. Κανένας από τους αντιασφαλιστικούς νόμους (Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά) όχι μόνο δεν έδωσαν λύση, παρά τη σταδιακή επιδείνωση των συνταξιοδοτικών παροχών, αλλά σταδιακά διαλύουν τα ασφαλιστικά ταμεία και τη κοινωνική ασφάλιση.
Ο νέος νομος ήλθε να δώσει τη χαριστική βολή στη κοινωνική ασφάλιση. Εκτός από το ότι θα βγαίνει κανείς στη σύνταξη μετά από 40 χρόνια εργασίας και θα παίρνει σύνταξη πείνας, θα του κλέβουν στη πραγματικότητα τις εισφορές που ο ίδιος έχει πληρώσει και επενδύσει στο ασφαλιστικό του ταμείο. Η σύνταξη δηλαδή δεν θα είναι καν ανταποδοτική αλλά αποτέλεσμα ληστείας και φυσικά οι ιατροφαρμακευτικές και προνοιακές παροχές σχεδόν ανύπαρκτες.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ-ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ:
Οι συντάξιμες αποδοχές (δηλ. η βάση υπολογισμού της σύνταξης) καθορίζονταν μέχρι τώρα από τα τελευταία 5 έτη εργασίας. Μαζί με την επικουρική σύνταξη οι συντάξιμες αποδοχές μπορούσαν να φτάσουν έως και το 100% (70% κύρια + 30% επικουρική) των μέσων αποδοχών των τελευταίων 5 ετών. Οι συντάξιμες αποδοχές θα υπολογίζονται πλέον από όλο των εργασιακό βίο δηλαδή με σημερινά δεδομένα θα ξεκινούν από τα € 550. (η βασική συνταξη προσδιορίσθηκε στα 360€). Αν δηλαδή κάποιος είχε μέσο μισθό € 1.200 τα τελευταία πέντε έτη με 35 έτη εργασίας θα έπαιρνε 840€ κύρια σύνταξη. Πλέον οι συντάξιμες αποδοχές θα είναι πολύ χαμηλότερες αφού θα λαμβάνονται όλα τα έτη του εργάσιμου βίου.
Ο συντελεστής αναπλήρωσης μέχρι τώρα ήταν 2% ετησίως (δηλαδή 35 έτη εργασίας * 2% κάθε έτος = 70% των συντάξιμων αποδοχών). Σύμφωνα με το νομο ο μέσος συντελεστής αναπλήρωσης θα είναι 1,2%(1,2%*40 έτη = 48% των συντάξιμων αποδοχών). Βέβαια ο συντελεστής αναπλήρωσης δεν ξεκινάει από το 1,2% αλλά από το 0,7% για τις χαμηλές συντάξιμες αποδοχές. Ο νομος ορίζει 12 ασφαλιστικές κλάσεις ανάλογα με το ύψος των συντάξιμων αποδοχών με διαφορετικούς συντελεστές αναπλήρωσης. Για παράδειγμα για τη πρώτη ασφαλιστική κλάση (συντάξιμες αποδοχές μέχρι 850 €) ο συντελεστής για τα πρώτα 15 έτη είναι 0,7% και φτάνει μέχρι το 1,1% από το 37ο έτος ασφάλισης. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος συντελεστής είναι περίπου 0,76% δηλαδή 40* 0,76 περίπου 30%. Δηλαδή πριν ήταν 70% με 35 έτη ασφάλισης και τώρα είναι 30% με 40 έτη ασφάλισης. Δεν συζητάμε για 35 έτη ασφάλισης αφού υπάρχει ποινή για συνταξιοδότησης πριν τα 40 έτη 6% ετησίως, δηλαδή η κύρια σύνταξη για κάποιον που θα αποφασίσει να συνταξιοδοτηθεί στα 35 έτη θα είναι κατά 30% χαμηλότερη (6%*5 έτη) άρα και ασύμφορη. Αντίθετα στη 12η κλάση για συντάξιμες αποδοχές από € 4.200 ο συντελεστής αναπλήρωσης ξεκινάει από το 1,27% και φτάνει στο 3%. Ποιοι όμως έχουν συντάξιμες αποδοχές πάνω από € 4.200!
Η δικαιολογία της κυβέρνησης για τους χαμηλούς συντελεστές αναπλήρωσης στις χαμηλές συντάξιμες αποδοχές είναι ότι αυτοί θα λαμβάνουν επιπλέον την βασική σύνταξη, οπότε το άθροισμα της βασικής σύνταξης με τη ανταποδοτική θα είναι κοντά στη παλαιά κύρια σύνταξη.
ΒΑΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
Η βασική σύνταξη θα είναι 360€ και θα δίνεται μόνο στους χαμηλοσυνταξιούχους, ότι ακριβώς ήταν το ΕΚΑΣ και η σύνταξη υπεριλήκων απόρων του ΟΓΑ. Και όταν λέμε χαμηλοσυνταξιούχος εννοούμε αυτούς που παίρνουν σύνταξη μέχρι € 500 το μήνα. Βαφτίζουν δηλαδή το προνοιακό επίδομα το οποίο έτσι και αλλιώς δινόταν στους χαμηλοσυνταξιούχος και τους άπορους σε κοινωνικό – ασφαλιστικού χαρακτήρα επίδομα. Μάλιστα τα προνοιακά επιδόματα ανήκουν στο κρατικό προνοιακό και όχι στο δημόσιο συνταξιοδοτικό σύστημα τα οποία μεταξύ τους δεν έχουν καμία σχέση. Το κράτος δηλαδή θα χρεώσει το συνταξιοδοτικό σύστημα με τις προνοιακές δαπάνες. Πουθενά στο νομο δεν ξεκαθαρίζεται με τι εισοδηματικά κριτήρια θα δίνεται η βασική σύνταξη. Είναι ένα επικοινωνιακό τρικ της κυβέρνησης για να νομίζει ο κόσμος ότι μαζί με την ανταποδοτική θα παίρνει και τη βασική οπότε δεν είναι και τόσο τραγικός ο νομος. Η βασική σύνταξη θα δίνεται πλήρως από το 65ο έτος (ή μειωμένη από το 60ο έτος).
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
Με τον νόμο της Πετραλιά οι επικουρικές συντάξεις θα μειώνονταν σταδιακά στο 20% μέχρι το 2020. Πλέον δεν διασφαλίζεται η επικουρική σύνταξη καθώς θα πρέπει να προηγηθούν αναλογιστικές μελέτες οι οποίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2011 προκειμένου να διερευνηθεί η βιωσιμότητα των επικουρικών ταμείων. Η καταβολή της επικουρικής σύνταξης συνδέεται με τη βιωσιμότητα των επικουρικών ταμείων. Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι τα περισσότερα ταμεία είναι ελλειμματικά αλλά και αυτά που ακόμη έχουν πλεονάσματα σήμερα, μελλοντικά θα είναι ελλειμματικά, σημαίνει ότι καταργούνται οι επικουρικές συντάξεις
ΠΑΡΟΧΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ
Για κάποιες κατηγορίες εργαζομένων ακόμη και η ασφάλιση για παροχές ασθενείας καταργείται (οικιακό προσωπικό, όσους παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα, εργάτες γης, εργαζόμενους σε επιχειρήσεις θεάματος – ακροάματος). Προκειμένου να έχουν παροχές ασθένειας θα πρέπει να έχουν 150 ένσημα ετησίως. Π.χ μια αποκλειστική νοσοκόμα αν έχει 140 ένσημα το χρόνο δεν έχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Αν είναι κανείς άνεργος τους 6 μήνες του έτους εκτός από χρήματα δεν θα έχει και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ
Η μεγάλη κλοπή είναι στα βαρέα. Ενώ οι εισφορές των εργαζόμενων στο ΙΚΑ είναι 16% (εργοδότη 28%), οι εργαζόμενοι στα βαρέα και ανθυγιεινά πληρώνουν εισφορές 19,45% (εργοδότης 30,15%) προκειμένου να βγουν στη σύνταξη νωρίτερα. Από 1/1/2011 η συνταξιοδότηση δεν μπορεί να είναι νωρίτερα από το 60ο έτος.
ΤΡΙΜΕΡΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Ενώ ο νόμος Ρέππα όριζε ότι θα δίνεται το 1% του ΑΕΠ για τη χρηματοδότηση του ΙΚΑ -τριμερής χρηματοδότηση- ώστε να μειωθούν τα ελλείμματά του (δεν δόθηκαν βέβαια αυτά τα χρήματα), πλέον η μοναδική υποχρέωση του κράτους από το 2015 θα είναι η καταβολή της βασικής σύνταξης, άρα καταργείται η τριμερής χρηματοδότηση και το κράτος δεν θα έχει καμία συμμετοχή στις συντάξεις.
ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ
Κατά την τριετία 2011 έως 2013 θα αυξηθούν κατά 3% μονάδες οι εισφορές ασφαλισμένων και εργοδοτών στο ΙΚΑ- ΕΤΑΜ, με ισόποση μείωση των εισφορών προς τον ΟΑΕΔ, τον ΟΕΚ (Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας) και τον ΟΕΕ (Οργανισμό Εργατικής Εστίας). Αυτό σημαίνει ότι καταργούνται εμμέσως αυτοί οι οργανισμοί αφού βασική πηγή χρηματοδότησής τους είναι οι εισφορές. Δηλαδή δεν θα υπάρχει επίδομα ανεργίας, δεν θα χτίζονται εργατικές κατοικίες και δεν πηγαίνει ο κόσμος φτηνές διακοπές ή δωρεάν θέάτρο.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ
Μετά το σκάνδαλο με δομημένα ομόλογα στα ασφαλιστικά ταμεία, όπου χάθηκαν εκατομμύρια Ευρώ, ο νόμος Πετραλιά προέβλεπε την απαγόρευση των ταμείων να επενδύουν τα αποθεματικά τους σε τοποθετήσεις υψηλού ρίσκου (με αυξημένη δηλαδή επισφάλεια). Με το άρθρο 46 αίρεται ο περιορισμός για αγορά σύνθετων ομολόγων μέχρι 2% των διαθεσίμων. Με το ίδιο άρθρο επαναδιατυπώνεται η δυνατότητα χορήγησης δανείων σε άλλους φορείς κοινωνικής ασφάλισης.
Θεσμοθετείται πάγιο σύστημα ρύθμισης οφειλών με δυνατότητα εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία σε δόσεις και με δυνατότητα μείωσης και των πρόσθετων τελών και προσαυξήσεων. Αυτό σημαίνει ότι πάλι θα χαθεί περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων, ειδικά σε μια εποχή πλήρους ανασφάλειας και φυσικά οι εισφορές των εργοδοτών για μια ακόμη φορά ρυθμίζονται.
ΠΡΟΣΔΟΚΙΜΟ ΖΩΗΣ
Τι είναι το προσδόκιμο όριο ζωής κατά τη γέννηση. Είναι ένας μέσος αριθμός ετών που αναμένεται να ζήσει ένας αριθμός ατόμων που γεννήθηκαν το ίδιο έτος, αν η θνησιμότητα σε κάθε ηλικία παραμείνει σταθερή στο μέλλον. Δεν θα πρέπει να το συγχέουμε με το μέσο όρο ζωής των κατοίκων σε μια χώρα (wikipedia).
Με το νομο γίνεται εισαγωγή ενός αυτόματου μηχανισμού προσαρμογής όπου, κάθε τρία χρόνια αρχίζοντας το 2020, θα αυξάνει τις (ελάχιστες και νομοθετημένες) ηλικίες συνταξιοδότησης ανάλογα με την αύξηση του προσδόκιμου ζωής κατά τη συνταξιοδότηση, Το νομοσχέδιο ενσωματώνει ρύθμιση για το μέλλον (χωρίς να χρειαστεί να γίνει νέος ασφαλιστικός νόμος) όπου θα αυξηθούν τα έτη ασφάλισης από 40 σε περισσότερα
tweeter
Our Banner
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ
Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô