Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Πώς θα διορθώσουμε τα λάθη στις φορολογικές δηλώσεις

Πώς θα διορθώσουμε τα λάθη στις φορολογικές δηλώσεις
Η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έληξε πριν από λίγο. Όμως, για χιλιάδες φορολογούμενους που έσπευσαν να προλάβουν τις ημερομηνίες κακήν κακώς ξεκινάει νέος …γολγοθάς: η διόρθωση των λαθών. Το ίδιο ισχύει και για τους ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι έχουν παραλάβει «φουσκωμένα» εκκαθαριστικά επειδή δεν επιμελήθηκαν την εικόνα της περιουσίας τους στο Ε9. Ποια είναι όμως η διαδικασία για τη διόρθωση;


Τροποποιητική δήλωση Ε1
Το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα ανοίξει εφαρμογή για την υποβολή ηλεκτρονικών τροποποιητικών δηλώσεων έτσι ώστε οι φορολογούμενοι να αποφύγουν την επίσκεψη στη Δ.Ο.Υ. Προς το παρόν αυτό δεν έχει γίνει αν και ο αρμόδιος γενικός γραμματέας υπόσχεται ότι η εφαρμογή θα ανοίξει εντός των ημερών. Αν κάποιος δεν θέλει να περιμένει την …τεχνολογία πρέπει να ακολουθήσει τη χειρόγραφη διαδικασία που προβλέπει:
1.       Συμπλήρωση του Ε1 με τα καινούργια δεδομένα που τροποποιούνται
2.      Συγκέντρωση των δικαιολογητικών που να επιβεβαιώνουν τα αναγραφόμενα στο Ε1
3.      Σύνταξη μιας αίτησης στην οποία να αναγράφεται για ποιο λόγο υποβάλλεται η τροποποιητική δήλωση (π.χ προσθήκη τάδε ποσού στον κωδικό τάδε κλπ). Η υποβολή της αίτησης είναι προαιρετική
Αν η εκκαθάριση της αρχικής δήλωσης δεν έχει ολοκληρωθεί, ο υπάλληλος της εφορίας, ναι μεν θα παραλάβει την τροποποιητική δήλωση, αλλά δεν θα προχωρήσει στη νέα εκκαθάριση. Καλό λοιπόν θα είναι να απευθυνθείτε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μετά την οριστική εκκαθάριση της αρχικής - ηλεκτρονικά υποβληθείσας - φορολογικής σας δήλωσης, προσκομίζοντας εκτυπωμένο αντίγραφό της.
Τροποποιητική δήλωση Ε9
Και για την τροποποίηση των εκκαθαριστικών του ΦΑΠ ετών 2011 και 2012, το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα ενεργοποιήσει ηλεκτρονική εφαρμογή κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός της εβδομάδας. Σε κάθε περίπτωση, ο φορολογούμενος έχει στη διάθεσή του τέσσερις μήνες προκειμένου να προχωρήσει στην διόρθωση των λαθών. Αν κάποιος δεν θέλει να περιμένει, θα πρέπει να συγκεντρώσει τα συμβόλαια των ακινήτων και να προχωρήσει στη σύνταξη καινούργιου εντύπου Ε9 για τα αντίστοιχα έτη όπου υπάρχει το λάθος. Αν το λάθος έχει γίνει στον ΦΑΠ του 2011, θα πρέπει να υποβληθεί το Ε9 όπου θα αποτυπώνεται η ακίνητη περιουσία κατά την 1/1/2011.
Προσοχή: τα λάθη του Ε9 –ειδικά αν είναι εις βάρος σας- θα πρέπει να τα διορθώσετε εντός του τετραμήνου καθώς αν παρέλθει η ημερομηνία, δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορέσετε να διεκδικήσετε πίσω τον φόρο που σας καταλογίστηκε λόγω του λάθους.

Όλα τα σενάρια για το νέο μέτρο των αποδείξεων

Όλα τα σενάρια για το νέο μέτρο των αποδείξεων
Στο τραπέζι των συζητήσεων επανέρχεται αυτή την εβδομάδα το ζήτημα της συλλογής αποδείξεων από οκτώ εκατομμύρια καταναλωτές και φορολογούμενους. Το νέο σύστημα που θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2014, θα πρέπει να ψηφιστεί από τη Βουλή μέσα στο φθινόπωρο. Ήδη, στο τραπέζι έχουν πέσει πλήθος προτάσεων μεταξύ των οποίων είναι και η παροχή κινήτρων στους καταναλωτές.


Ποια είναι τα σενάρια μεταξύ των οποίων θα αναζητηθεί η τελική λύση;
$1.       Παροχή κινήτρων μόνο για συναλλαγές οι οποίες θα πληρώνονται με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες. Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Οικονομικών θα γνωρίζει ότι έχει εισπράξει τον ΦΠΑ οπότε θα μπορεί να επιστρέψει στον φορολογούμενο ένα ποσό ως bonus. Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα είναι πλέον γνωστός στο υπουργείο Οικονομικών καθώς υπάρχει η εμπειρία και από το επίδομα θέρμανσης (σ.σ είναι περίπου το ίδιο καθώς η αγορά πετρελαίου γνωστοποιείται αμέσως στο υπουργείο Οικονομικών με δήλωση του εμπόρου πετρελαίου οπότε μόλις γίνει η αίτηση επιδόματος από τον καταναλωτή, η πραγματοποίηση της συναλλαγής διασταυρώνεται ηλεκτρονικά μέσω του αριθμού του ρολογιού της ΔΕΗ.
$2.       Παροχή κινήτρων μόνο για συναλλαγές με συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες. Το ότι θα φύγουμε από την υποχρεωτική συλλογή αποδείξεων για όλες ανεξαιρέτως τις συναλλαγές (μεταξύ των οποίων και σουπερμάρκετ, φαρμακεία, πολυκαταστήματα, επιχειρήσεις που κατά κανόνα κόβουν απόδειξη) θεωρείται σχεδόν βέβαιο. Ο έλεγχος του μέτρου που εφαρμόστηκε στη χώρα τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι πρακτικά αδύνατος και οι πιθανότητες σύλληψης της φοροδιαφυγής μηδενικές. Προτείνεται να ισχύσει έκπτωση φόρου μόνο για συναλλαγές με συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες κάτι που είχε ισχύσει και στο παρελθόν. Η νομοθεσία προέβλεπε επιστροφή φόρου για όσους προσκόμιζαν αποδείξεις από εστιατόρια, ταβέρνες, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κλπ. Κάτι αντίστοιχο προτείνεται να ισχύσει και τώρα, ενδεχομένως και συνδυασμό με την αποπληρωμή της συναλλαγής μέσω του πλαστικού χρήματος (χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας).
$3.       Το 3ο σενάριο είναι παραλλαγή του 2ου. Δηλαδή, να πριμοδοτούνται οι συναλλαγές με συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες αλλά το ποιες από αυτές θα εξασφαλίζουν τελικώς έκπτωση φόρου στον καταναλωτή, να μην είναι εξαρχής γνωστό και να κοινοποιείται με υπουργική απόφαση κατά την περίοδο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων της επόμενης χρονιάς. Αυτή η λύση εκτιμάται ότι θα αυξήσει τη ζήτηση για συλλογή αποδείξεων συνολικά καθώς ο φορολογούμενος θα προσδοκά να κερδίσει κάτι (σ.σ στο παρελθόν, η επιδότηση έφτανε να ισοδυναμεί για συγκεκριμένους φορολογούμενους με έκπτωση επί της τελικής τιμής της τάξεως του 13-15%).
Εκτός από τα μέτρα τόνωσης της ζήτησης για συλλογή αποδείξεων, αναμένεται να ληφθούν και παρεμβάσεις στο σκέλος της τιμωρίας όσων προχωρούν σε «μαύρες συναλλαγές». Προτείνεται να τονωθεί ακόμη περισσότερο το μέτρο της επιβολής προστίμου σε όσους καταναλωτές συλλαμβάνονται να έχουν κάνει συναλλαγή χωρίς απόδειξη ενώ στην πράξη πλέον θα πρέπει να δοκιμαστεί και το σύστημα της υποχρεωτική

Έτσι ξεφουσκώνει ο λογαριασμός του supermarket κατά 40%

Οι ερευνητές του ΙΕΛΚΑ έφτιαξαν ένα «καλάθι» με 25 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Συνέκριναν τις τιμές που εντόπισαν στα ακριβότερα και φθηνότερα supermarketsκαι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο καταναλωτής που θα ψάξει να βρει το φθηνότερο, θα ξεφουσκώσει τον λογαριασμό ακόμη και κατά 40%. 
Το μυστικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ είναι η σύγκριση τιμών. Μια διαδικασία η οποία πλέον μπορεί να γίνει από τον υπολογιστή μας και δεν προϋποθέτει επίσκεψη σε όλα τα supermarketτης περιοχής και εξαντλητική καταγραφή των τιμών. Αυτή τη δουλειά άλλωστε, την κάνει το e-prices.gr, η υπηρεσία του υπουργείου Εμπορίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές πλέον συγκρίνουν όχι μόνο τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, αλλά και ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα σούπερ μάρκετ προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. Επιπλέον συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα σε σχέση με πριν την κρίση. Οι καταναλωτές φαίνονται να γίνονται πιο προσεκτικοί, πιο επιλεκτικοί και πιο κριτικοί σε σχέση με το παρελθόν. Η επεξεργασία των στοιχείων τιμών που παρέχει το παρατηρητήριο τιμών e-prices (των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ του Υπουργείου Ανάπτυξης από το ΙΕΛΚΑ) επιβεβαιώνουν αυτή την εικόνα.
Δείτε τον πίνακα με τα ευρήματα της έρευνας για 25 προϊόντα
 
Ελάχιστη
Μέγιστη
Διαφορά Μέγιστης -Ελάχιστης
M.O.
ΦΕΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ 400 γρ.
€ 4.11
€ 5.40
23.90%
€ 4.56
ΦΡΥΓΑΝΙΕΣ ΣΙΚΑΛΕΩΣ 360 γρ.
€ 1.14
€ 1.56
27.08%
€ 1.27
ΑΡΑΒΟΣΙΤΕΛΑΙΟ 1 lt
€ 1.88
€ 2.64
28.96%
€ 2.15
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 2 lt
€ 6.75
€ 9.83
31.34%
€ 7.79
ΓΑΛΑ ΕΒΑΠΟΡΕ 410 γρ.
€ 0.62
€ 0.94
34.04%
€ 0.77
ΤΟΜΑΤΑΚΙ ΨΙΛΟΚΟΜΜΕΝΟ 400 γρ.
€ 0.42
€ 0.67
36.34%
€ 0.52
ΦΑΚΕΣ ΨΙΛΕΣ 500 γρ.
€ 0.96
€ 1.52
36.77%
€ 1.25
ΨΩΜΙ ΤΟΣΤ 480 γρ.
€ 1.75
€ 2.79
37.24%
€ 2.34
ΚΑΦΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ 100 γρ.
€ 0.65
€ 1.04
37.70%
€ 0.82
ΦΑΣΟΛΙΑ ΜΕΤΡΙΑ 500 γρ.
€ 1.04
€ 1.70
38.70%
€ 1.46
ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΑΓΕΛΑΔΟΣ 1 κιλό
€ 2.22
€ 3.72
40.38%
€ 3.11
ΑΦΡΟΣ ΞΥΡΙΣΜΑΤΟΣ 200-250 ml
€ 2.00
€ 3.41
41.30%
€ 2.62
ΧΥΜΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ 1 lt
€ 1.37
€ 2.35
41.81%
€ 1.83
ΓΑΛΑ 1 lt 3,5% Λιπαρά
€ 0.92
€ 1.60
42.56%
€ 1.41
ΧΥΜΟΣ ΤΟΜΑΤΑ 500 γρ.
€ 0.43
€ 0.77
44.18%
€ 0.58
ΣΑΠΟΥΝΙ 100-125 γρ.
€ 0.60
€ 1.09
44.87%
€ 0.78
ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ 500 γρ.
€ 0.45
€ 0.83
45.45%
€ 0.65
ΑΡΑΚΑΣ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟΣ 1 κιλό.
€ 1.79
€ 3.36
46.67%
€ 2.38
ΡΥΖΙ ΓΛΑΣΕ 500 γρ.
€ 0.73
€ 1.44
49.25%
€ 1.08
ΠΟΥΡΕΣ ΠΑΤΑΤΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ 250 γρ.
€ 1.13
€ 2.27
50.18%
€ 1.67
ΓΑΛΑ 1 lt <1 p="">
€ 0.91
€ 1.85
50.90%
€ 1.44
ΑΛΕΥΡΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ 1 κιλό
€ 0.78
€ 1.61
51.71%
€ 1.26
ΧΛΩΡΟΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ 750 ml
€ 0.71
€ 1.63
56.65%
€ 0.99
ΜΕΛΙ 450-500 γρ.
€ 3.07
€ 7.11
56.80%
€ 5.35
ΦΑΣΟΛΑΚΙΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ 1 κιλό.
€ 1.51
€ 3.56
57.56%
€ 2.52
Σύνολο
€ 37.93
€ 64.68
41.35%
€ 50.60
Τα στοιχεία του πίνακα αφορούν συνολικά στο Α’ εξάμηνο του 2013 και παρουσιάζουν το εύρος των τιμών συγκρίνοντας μέγιστη και την ελάχιστη τιμή σε όλα τα διαθέσιμα καταστήματα και σε όλα τα διαθέσιμα προϊόντα ίδιου τύπου, επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας. Π.χ. όλα τα διαθέσιμα γάλατα με πλήρη λιπαρά 3,5% σε συσκευασία 1 λίτρου, ανεξάρτητα αν αυτά είναι ιδιωτικής ετικέτας, επώνυμα σε discount ή premium κατηγορία. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα για το σύνολο των 155 προϊόντων από 25 κατηγορίες ενός τυπικού καλαθιού, τα προϊόντα αυτά μπορούν να αγοραστούν σε ένα εύρος της τάξης του 41% ανάλογα με τις επιλογές και τις έξυπνες αγορές που θα κάνει ο καταναλωτής.
Με βάση αυτές τις καταναλωτικές συνήθειες αναδεικνύεται ο ρόλος του σουπερ μάρκετ σαν το σημείο/κανάλι πώλησης όπου συγκεντρώνονται μεγάλος αριθμός διαφορετικών προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει διαφορετικές τιμές και ποιότητες προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι στο σουπερ μάρκετ έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει και να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (διαφορετικές μάρκες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαφορετικές ποικιλίες προϊόντων, διαφορετικές τιμές, διαφορετικές συσκευασίες, διαφορετικές χώρες κλπ).
Ο καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσει έως και πάνω από 40% αν:
  • Συγκρίνει τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα στο ράφι (το 80% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (το 63% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επιλέξει εκπτωτικές προσφορές και προωθητικές ενέργειες (το 83% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επισκεφτεί περισσότερα από ένα καταστήματα (το 80% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
Με βάση και αυτά τα στοιχεία είναι πλέον εμφανής η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς πιο οργανωμένες και έξυπνες αγορές με συνεχή διερεύνηση και σύγκριση προϊόντων και τιμών. Ενώ είναι εμφανής και η ενίσχυση της επιλογής των σουπερ μάρκετ σαν τελικό κανάλι πώλησης αυτών λόγω των παρεχόμενων υπηρεσιών που βοηθούν τον έλληνα καταναλωτή σε περίοδο κρίσης.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)