Με νέο τρόπο θα υπολογίζεται, πλέον, το εφάπαξ από όλα όλα τα ταμεία πρόνοιας, ενώ εξαιρούνται από τις αλλαγές όσοι πρόλαβαν να καταθέσουν τα χαρτιά τους έως τις 31 Αυγούστου 2013, των οποίων το εφάπαξ θα υπολογιστεί με το παλαιό σύστημα και χωρίς νέα μείωση.
Σύμφωνα με την εφημερίδα το Έθνος προβλέπεται η  δημιουργία «ατομικών μερίδων» για όλους τους ασφαλισμένους...
ενώ για τον υπολογισμό του καταβαλλόμενου ποσού θα λαμβάνονται υπόψη και τα οικονομικά δεδομένα του Ταμείου.
Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ταμείων πρόνοιας και η καταβολή του βοηθήματος και στις επόμενες γενεές.
Στους φορείς πρόνοιας του ιδιωτικού τομέα δεν θα υπάρξουν αλλαγές, ενώ στο Δημόσιο εκτιμάται, σύμφωνα με το δημοσίευμα, πως οι μειώσεις θα κυμαίνονται από 12% έως 14%.

Ο υφυπουργός Εργασίας Βασίλης Κεγκέρογλου μιλώντας στον Σκάι και τον Γιώργο Αυτία είπε πως με αυτόν τον τρόπο «διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των ταμείων αλλά και το ότι θα πάρουν εφάπαξ οι επόμενες γενιές». Έκανε λόγο για χρυσή τομή ενώ επιχειρώντας ένα παράδειγμα είπε πως ένας ασφαλισμένος που με το παλιό σύστημα θα έπαιρνε εφάπαξ 29.000 ευρώ με το νέο σύστημα θα πάρει περίπου 26.000 ευρώ. 


Αναλυτικά στην απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση προβλέπονται τα εξής:

1. Δημιουργούνται από την 1η Ιανουαρίου 2014 «ατομικές μερίδες» στις οποίες τηρούνται οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται για κάθε ασφαλισμένο στους φορείς – τομείς πρόνοιας.
Τα ταμεία πρόνοιας λειτουργούν πλέον με βάση το διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση (άρθρο 1).
2. Καθιερώνεται νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του βοηθήματος.
Για χρόνο ασφάλισης από την 1η Ιανουαρίου 2014 και εφεξής το ποσό του εφάπαξ ισούται με τη συσσωρευμένη αξία των εισφορών κατά την ημερομηνία αποχώρησης.
Για τη συσσώρευση των εισφορών γίνεται χρήση πλασματικού ποσοστού επιστροφής, το οποίο ορίζεται ως η ετήσια μεταβολή της βάσης υπολογισμού των εισφορών για το σύνολο των ασφαλισμένων.
Συγκεκριμένα, λαμβάνονται υπόψη οι συνολικές ετήσιες εισφορές, τα έτη συσσώρευσης εισφορών, η ετήσια μεταβολή της βάσης υπολογισμού των εισφορών, το έτος έκδοσης της συνταξιοδοτικής πράξης του κύριου φορέα αλλά και ο συντελεστής βιωσιμότητας του ταμείου.
Για τον συντελεστή βιωσιμότητας λαμβάνονται υπόψη:
- Οι συνολικές εισφορές εργαζομένων ή/ και εργοδότη.
- Η ειδική τακτική εισφορά όπου υπάρχει.
- Τα διοικητικά έξοδα (τα οποία δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 2,5% των ασφαλιστικών εισφορών του έτους).
- Η περιουσία, η οποία έχει διαμορφωθεί στις 31 Δεκεμβρίου πριν από την καταβολή των συνολικών παροχών (χωρίς να ληφθούν υπόψη οι συνολικές εισφορές εργαζομένων ή και εργοδότη, η ειδική τακτική εισφορά και τα διοικητικά έξοδα).
- Οι συνολικές παροχές χωρίς την εφαρμογή του συντελεστή βιωσιμότητας.
- Η παρούσα αξία των συνολικών υποχρεώσεων με βάση τα δεδουλευμένα δικαιώματα των ασφαλισμένων (με τους κανόνες του νέου συστήματος καθορισμένων εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση).
- Το οικονομικό έτος για το οποίο υπολογίζεται ο συντελεστής βιωσιμότητας.
3. Η απόσβεση ληξιπρόθεσμων οφειλών θα γίνει με ορίζοντα 15ετίας 
Με τον τρόπο αυτόν αποφεύγονται δραματικές μειώσεις στο καταβαλλόμενο βοήθημα στο ταμείο πρόνοιας δημοσίων υπαλλήλων, όπου εκκρεμούν ληξιπρόθεσμες οφειλές 759 εκατ. ευρώ.
Στην απόφαση συγκεκριμένα προβλέπεται πως «από την 1η Ιανουαρίου 2014 το ετήσιο ποσό απόσβεσης των οφειλομένων υποχρεώσεων επιβαρύνει το ετήσιο συντελεστή βιωσιμότητας.
Σε περίπτωση κατά την οποία φορέας – τομέας πρόνοιας, προκειμένου να καταβάλει εφάπαξ, έχει συνάψει δάνειο και δεν το έχει εξοφλήσει έως 31 Δεκεμβρίου 2013, το ετήσιο ποσό που καταβάλλεται από την 1η Ιανουαρίου 2014 για την εξυπηρέτηση του δανείου επιβαρύνει τον ετήσιο συντελεστή βιωσιμότητας».
Σημειώνεται πως με τα τακτικά έσοδα κάθε έτους εξοφλούνται πρώτα οι υφιστάμενες οφειλόμενες υποχρεώσεις του προηγούμενου έτους.
Οποιοδήποτε έκτακτο ή άλλο έσοδο κάθε τρέχοντος έτους χρησιμοποιείται για να μειώνει απευθείας τις οφειλόμενες υποχρεώσεις που υφίστανται στο τέλος του προηγούμενου έτους.
Εφόσον σε τομέα πρόνοιας υφίσταται διαθέσιμη ρευστότητα κατά την 31η Δεκεμβρίου 2013, η οποία δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση των οφειλόμενων υποχρεώσεων, αυτή μειώνει απευθείας τις προαναφερθείσες οφειλόμενες υποχρεώσεις και χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση αυτών.
4. Σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται επιστροφή εισφορών τα ποσά καταβάλλονται στον δικαιούχο κατά την έκδοση της πράξης συνταξιοδότησης του φορέα κύριας ασφάλισης.
Για επιστροφή εισφορών χρόνου ασφάλισης έως 31 Δεκεμβρίου 2013 η παροχή προκύπτει σύμφωνα με τις διατάξεις των οικείων καταστατικών και τη γενικότερη νομοθεσία που ισχύουν μέχρι την ημερομηνία αυτή.
Για επιστροφή εισφορών χρονικών διαστημάτων από 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά το ύψος του ποσού της παροχής προκύπτει από τη συσσωρευμένη αξία των εισφορών στην ατομική μερίδα