Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

Σύνταξη στα 55 - ΠΙΝΑΚΕΣ

Δικαίωμα για «έξοδο» σε σύνταξη σε ηλικία 55 ετών έχουν χιλιάδες ασφαλισμένοι που πρόλαβαν να θεμελιώσουν δικαίωμα.
Μία σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων σε δημόσιο, ΔΕΚΟ, τράπεζες και ΙΚΑ, καθιστούν εφικτή τη συνταξιοδότηση δώδεκα έτη νωρίτερα από το γενικό όριο ηλικίας των 67 ετών.
Τυχεροί είναι, κυρίως, οι ασφαλισμένοι που πρόλαβαν να «κλειδώσουν» το συνταξιοδοτικό δικαίωμα, μέχρι το τέλος του 2010.
Ευνοϊκές ρυθμίσεις συνταξιοδότησης ισχύουν και για ένα μεγάλο τμήμα ασφαλισμένων που θεμελίωσε τις απαιτούμενες προϋποθέσεις, τη διετία 2011-2012.
Μεγάλες κερδισμένες είναι οι μητέρες ανηλίκων, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως στο Δημόσιο ευνοϊκές διατάξεις ισχύουν και για τους πατέρες που συμπλήρωσαν 25ετία, τη διετία 2011-2012.
Μάλιστα, για τις μητέρες η θεμελίωση γίνεται μόνο με τα απαιτούμενα έτη ασφάλισης και την ύπαρξη ανήλικου τέκνου, χωρίς να απαιτείται, ταυτόχρονα, να υπάρχει το όριο ηλικίας.
Παράλληλα, το δικαίωμα «εξόδου» στο 55ο έτος έχουν κατοχυρώσει και χιλιάδες γυναίκες που καλύπτονται από το δημόσιο και τα Ταμεία ευρύτερου δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Ωστόσο, στην περίπτωση που βγουν με μειωμένη σύνταξη, θα έχουν ένα «πέναλτι» στο καταβαλλόμενο ποσό, το οποίο διατηρείται εφ' όρου ζωής.
Τη δυνατότητα να βγουν σε σύνταξη στο 55ο έτος έχουν και ασφαλισμένοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όσον αφορά τον αριθμό των ενσήμων. Για παράδειγμα, όσοι έχουν 10.500 ημέρες ασφάλισης -εκ των οποίων οι 7.500 στα βαρέα- θεμελιώνουν δικαίωμα με το όριο που ισχύει τη συγκεκριμένη χρονιά (π.χ. στο 55ο έτος με πλήρη σύνταξη για θεμελίωση το 2010).

Πηγή: Έθνος

350.000 πολίτες στο σκοτάδι ετησίως-Αυξήθηκαν οι διακοπές ηλεκτροδότησης

Ιδιαίτερα σημαντική αύξηση καταγράφεται την τελευταία διετία στις διακοπές ηλεκτροδότησης, τόσο σε επιχειρήσεις όσο και σε νοικοκυριά.
Σχετικά στοιχεία παρουσίασε σε εκδήλωση ο πρόεδρος  και διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή του Εθνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Γ. Κόλλιας, επισημαίνοντας ότι το πλήθος των αποκοπών φθάνουν τώρα στις 350.000 τον χρόνο, από περίπου 300.000 πριν από δύο χρόνια. Από αυτές το 60% (210.000) επανασυνδέονται ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις που περιλαμβάνουν κλειστά καταστήματα και επιχειρήσεις που έκλεισαν, εξοχικά αλλά και νοικοκυριά το ρεύμα δεν επανέρχεται. Εκτιμάται επίσης ότι το 60% των διακοπών γίνονται σε σπίτια (πρώτη και δεύτερη κατοικία) και το 40% σε επιχειρήσεις.
Ο πρόεδρος του ΔΕΔΔΗΕ ανέφερε ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία, ως το 2020 θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί τουλάχιστον το 80% των μετρητών κατανάλωσης ("ρολόγια") από ευφυή συστήματα μέτρησης τα οποία έχουν τη δυνατότητα τηλεμέτρησης της κατανάλωσης, τηλεχειρισμού, αμφίδρομης επικοινωνίας με τον καταναλωτή και εφαρμογής πολυζωνικών τιμολογίων στη διάρκεια του 24ωρου ώστε πχ η ενέργεια να χρεώνεται ακριβότερα τις ώρες αιχμής και φθηνότερα τις υπόλοιπες ώρες. Ωστόσο το κόστος αντικατάστασης των μετρητών υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ και η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ έχει αναθέσει σε εξωτερικό σύμβουλο να προτείνει τρόπους κάλυψής του, χωρίς να αποκλείεται η συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων στο πρόγραμμα.


Μαθητές-πειραματόζωα

Η αυξημένη διδακτέα ύλη και οι όροι προαγωγής απειλούν 75.000 παιδιά που φοιτούν φέτος στην Α′ τάξη του Νέου Γενικού Λυκείου
Του Χρήστου Κάτσικα

40Περίπου 75.000 μαθητές κάνουν ήδη τα πρώτα τους βήματα στο νέο Γενικό Λύκειο καθώς φοιτούν περίπου 2 μήνες στην Α΄ τάξη του η οποία αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, σε αντίθεση με τη Β΄ και τη Γ΄ τάξη Λυκείου που ακολουθούν. Παρουσιάζουμε σήμερα όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές και οι γονείς τους για τη φυσιογνωμία του Γενικού Λυκείου, τους τρόπους αξιολόγησης και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι περίπου 75.000 μαθητές που φέτος παρακολουθούν την Α” τάξη Λυκείου είναι αυτοί που θα εγκαινιάσουν το 2016 το νέο σύστημα εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Θα εξεταστούν τον Μάιο του 2014 σε εξετάσεις στις οποίες το 50% των θεμάτων θα προέρχεται από τράπεζα θεμάτων και το άλλο 50% θα είναι θέματα που θα βάλουν οι καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα. Το ίδιο θα γίνει και στις επόμενες τάξεις του Λυκείου (Β΄ και Γ΄ τάξη). Οσοι από τους μαθητές «επιβιώσουν σχολικά» και πάρουν το απολυτήριό τους το 2016 μπορούν, αν θέλουν, να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν στο επιστημονικό πεδίο που έχουν επιλέξει, διεκδικώντας μια θέση στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο, με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής, τα οποία προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50% από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.

Το σύνολο των εξεταζόμενων μαθημάτων από την Α” Λυκείου μέχρι τις πανελλαδικές εξετάσεις ανέρχεται σε 43, ενώ ακόμη είναι άγνωστο με ποιους όρους θα λειτουργήσει η τράπεζα θεμάτων που, σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα εγκαινιαστεί από φέτος και θα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον δείκτη επιτυχίας σε κάθε τάξη.

Οφείλουμε να επισημάνουμε πως αν και δεν είναι υποχρεωτικό για όσους μαθητές ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Λύκειο να πάρουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο η διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Νέου Λυκείου έχει σχεδιαστεί μόνο για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για όσους θέλουν μόνο να αποφοιτήσουν από το Λύκειο, καθώς για παράδειγμα η Γ” Λυκείου είναι, τυπικά και ουσιαστικά, τάξη προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι από τις 34 ώρες διδασκαλίας, οι 20 ώρες αφιερώνονται σε μαθήματα κατεύθυνσης!

Η αξιολόγηση των μαθητών

Ας δούμε, όμως, 2 βασικές αλλαγές που έχουν να αντιμετωπίσουν οι μαθητές της Α΄ τάξης του Λυκείου.

Πρώτον οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, με κοινά θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον καθηγητή που κάνει το μάθημα.

Οσοι έχουν ασχοληθεί με την εκπαιδευτική διαδικασία και τις λειτουργίες της γνωρίζουν καλά ότι αν οι εκπαιδευτικές ανισότητες μεταξύ των μαθητών αποτελούσαν στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων την εκπαιδευτική τους ιστορία, στο Νέο Λύκειο θα είναι το ζωντανό τους παρόν. Παράλληλα όλοι γνωρίζουν ότι η κρυφή ενσωμάτωση του συστήματος επιλογής στην καρδιά της Λυκειακής Βαθμίδας με τις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις από την Α΄ τάξη μπορεί να απλώσει τη «σκιά του» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Επίσης δεν υπάρχει καλύτερο έδαφος για να βαθύνει ακόμη περισσότερο τις ρίζες της η εκπαίδευση της ακριβοπληρωμένης αμάθειας, δεν υπάρχει καλύτερη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας για να τρέξουν ακόμη πιο γρήγορα οι εργολάβοι των εξετάσεων, τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα! Χέρι χέρι, ο πάλαι ποτέ «Μέγας Εξισωτής» όχι μόνο δεν θα ελαφρώνει αλλά θα επικυρώνει και θα νομιμοποιεί με τον πιο «αντικειμενικό» τρόπο το στένεμα των διόδων!

Η δεύτερη αλλαγή αφορά τις προϋποθέσεις για την προαγωγή του μαθητή οι οποίες είναι: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων: Ελληνικής γλώσσας, Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Οταν μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α” και β” επαναλαμβάνει τη φοίτηση, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β΄ κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή στα υπόλοιπα μαθήματα, παραπέμπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή σε αυτά.

Είναι φανερό ότι οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης δυσκολεύουν πολύ καθώς η προαγωγή στην επόμενη τάξη είναι πια πολύ δυσκολότερη. Είναι εξίσου φανερό ότι μέσα σε λιγότερο από μία πενταετία λειτουργίας του Γενικού Λυκείου αυτό θα έχει χάσει περίπου 50.000 μαθητές από τους 200.000 που φοιτούν σήμερα.

«Πρώτα ο μαθητής» ή «πρώτα η ύλη»;

Μείωση της διδακτέας ύλης των Αρχαίων Ελληνικών, της Α′ τάξης Γενικού Λυκείου κατά 40% ζητούν σχολικοί σύμβουλοι των φιλολόγων με υπόμνημα προς τον υπουργό Παιδείας. Οι σχολικοί σύμβουλοι εκτιμούν ότι η αποσταλείσα διδακτέα ύλη είναι αδύνατο να καλυφθεί διδακτικά, έστω και στοιχειωδώς, και επισημαίνουν: «Κατόπιν υπολογισμού των υπαρκτών και διαθέσιμων ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών της Α’ τάξης ΓΕΛ, καταλήξαμε ότι οι πραγματικές ώρες ανέρχονται περίπου στις 84, στην πιο αισιόδοξη εκτίμησή τους. Συγκρίνοντάς τες με τις 142 απαιτούμενες ώρες για την κάλυψη της διδακτέας ύλης, σύμφωνα με την με αριθμ. πρωτ. 139610/Γ2 /01-10-2013 εγκύκλιο του υπουργείου, παρατηρούμε ότι προκύπτει μεγάλη διαφορά, άνω του 40% του διαθέσιμου χρόνου. Επιπροσθέτως, αν συνεκτιμηθεί και ο χρόνος των όποιων περιπάτων, αργιών και απεργιών, ο χρόνος των 84 ωρών που υπολογίσαμε μειώνεται κι άλλο. Ακόμη, στον πραγματικά αναγκαίο χρόνο υλοποίησης της διδακτέας ύλης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι κατά περιπτώσεις επιβραδύνσεις του ρυθμού διδασκαλίας, λόγω δυσκολιών ανταπόκρισης των μαθητών. Με βάση τα παραπάνω, προτείνουμε το υπουργείο Παιδείας άμεσα να αναθεωρήσει τη διδακτέα ύλη, προσαρμόζοντάς την στον πραγματικό διδακτικό χρόνο. Μια ρεαλιστική λύση, κατά τη γνώμη μας, θα ήταν η ύλη να περικοπεί κατά 40%».

Δεν χρειάζεται να καταναλώσουμε πολύ στατιστική για να αποδείξουμε ότι το επιχειρούμενο «ρεκτιφιέ» της λυκειακής δημόσιας εκπαίδευσης περνάει όχι μέσα από τη βελτίωση των όρων λειτουργίας της για όλους τους μαθητές, αλλά μέσα από τη νομιμοποίηση της «έξωσης» χιλιάδων μαθητών οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως «πλεονάζον προσωπικό» σε επιχείρηση που «εξυγιαίνεται».

Οι παραλήπτες του «μηνύματος», που προβάλλεται σαν το τέλος της «εποχής χάριτος», δεν θα περιοριστούν, βεβαίως, στους «αποτυχόντες» της νέας σχολικής χρονιάς. Στήνεται ήδη ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του Νέου Λυκείου.

Η προκήρυξη για τις 27.948 προσλήψεις πεντάμηνων συμβάσεων

Ηλεκτρονικά θα δέχεται ο ΟΑΕΔ τις αιτήσεις για την κάλυψη 27.948 θέσεων κοινωφελούς εργασίας σε Δήμους, ΚΕΠ, Δικαστήρια, Εκκλησίες, Μουσεία, Περιφέρειες, Ασφαλιστικά Ταμεία, Λιμάνια, κ.α.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων είναι οκταήμερη και λήγει στις 20/11/2013.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ:
1. Οσοι υπέβαλλαν δικαιολογητικά στην προηγούμενη προκηρυξη δεν χρειάζεται να τα ξαναπροσκομίσουν ωστοσο θα πρεπει να κανουν αιτηση εξ’ αρχης στο πρόγραμμα.
2. Όσοι έχουν επιλεγεί στον προηγούμενο Οριστικό Πίνακα Κατάταξης 10.000 ανέργων  αποκλείονται από τη διαδικασία κατάταξης στον της παρούσας Δημόσιας Πρόσκλησης.
3. Στην ενότητα «ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ» επιλέγετε μία (1) μόνο ειδικότητα πρόσληψης από τις αναφερόμενες στη σχετική λίστα
4. Στην ενότητα ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ ΦΟΡΕΙΣ επιλέγετε μέχρι τρεις (3) Επιβλέποντες Φορείς και όχι παραπάνω από μία (1) Υπηρεσία Τοποθέτησης ανά Επιβλέποντα Φορέα.
ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ
A/A Κριτήρια επιλογής Κριτήρια Μόρια
1 ΧΡΟΝΟΣ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗΣΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ *
(µε ανώτατο όριο τους 36 µήνες
και ανώτατο αριθµό µορίων τα
54)
Για τους ̟πρώτους12 µήνες 1 µόριο ανά πλήρηµήνα
    Για τουςεπόµενους  12
µήνες
1,5 µόριο πλήρη  µήνα
    Για τουςΤελευταίους  12
µήνες
2 µόρια ανά ̟ πλήρηµήνα
2 ΧΡΟΝΙΚΟ ∆ΙΑΣΤΗΜΑΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗΣ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
ΣΥΖΥΓΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΤΗΣ
ΠΑΡ. 5.1 (µε ανώτατο όριο τους
36 µήνες και ανώτατο αριθµό
µορίων τα 54)
Για τους πρώτους12 µήνες 1 µόριο ανά πλήρηµήνα
    Για τουςεπόµενους  12
µήνες
1,5 µόριο ανά πλήρηµήνα
    Για τουςΤελευταίους  12
µήνες
2 µόρια ανά πλήρη µήνα
3 ΑΤΟΜΙΚΟ/ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΕΙΣΟ∆ΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
ΕΤΟΥΣ 2013
Έως 12.000,00€ 30
    12.000,01-20.000,00€ 20
    20.000,01-30.000,00€ 10
4 ΗΛΙΚΙΑ 18-29 20
    30-54 24
    55 και άνω 18
5 ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝΤΕΚΝΩΝ Για κάθε τέκνο 12 μόρια

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)