Την ίδια στιγμή, όλες οι ομάδες ένστολων (στρατού, αεροπορίας και ναυτικού)...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Η υπαγωγή των επικουρικών ταμείων των σωμάτων ασφαλείας στο Ενιαίο Επικουρικό ΕΤΕΑ και η εφαρμογή του συντελεστή βιωσιμότητας προκειμένου να μην έχουν ελλείμματα τα συγκεκριμένα ταμεία, περιλαμβάνεται στην τελική ρύθμιση, καθώς αποτελεί προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης του 1 δισ. ευρώ.
Όπως και η διάταξη για εφαρμογή του συντελεστή βιωσιμότητας και στα Μετοχικά ταμεία, μετά από καθορισμό των παραμέτρων με υπουργική απόφαση που θα υπογραφεί μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου.
Αναλυτικά, στο άρθρο 221, προβλέπεται ξεκάθαρα η υπαγωγή του κλάδου επικουρικής ασφάλισης του ΤΕΑΠΑΣΑ και του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιδρυμάτων Εμπορικού Ναυτικού (ΤΕΑΠΙΕΝ) στο ΕΤΕΑ, υποχρεωτικά.
Θα διέπονται από τις διατάξεις του ΕΤΕΑ και προφανώς, θα υποχρεώνονται σε περικοπές, όταν αυτό αποφασίζεται με βάση τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος που ισχύει για όλους τους μισθωτούς που ασφαλίζονται σε αυτό.
Στο ταμείο, θα εκπροσωπούνται οι ένστολοι, με έναν εκπρόσωπο των ασφαλισμένων που προτείνεται από την ΠΟΑΞΙΑ, την ΠΟΑΣΥ, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτικού Προσωπικού Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης και την ΠΟΕΥΠΣ ή την ΕΑΠΣ κι έναν εκπρόσωπο των συνταξιούχων, που προτείνεται από τη δευτεροβάθμια οργάνωση του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Ελληνικής Χωροφυλακής, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αποστράτων Αξιωματικών Αστυνομίας Πόλεων και από το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος.
Συντελεστής βιωσιμότητας στα Μετοχικά
Στην παράγραφο δύο, ορίζεται ότι με κοινή απόφαση του υπουργού Εργασίας και του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού, κάθε φορά, η οποία θα πρέπει να εκδοθεί μέχρι την 31-10-2014, μετά από σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, καθορίζονται οι τεχνικές παράμετροι από τις οποίες θα προκύπτει συντελεστής βιωσιμότητας ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία ετήσιων ελλειμμάτων σε ταμειακή και δεδουλευμένη βάση, για τα μετοχικά ταμεία. Δηλαδή, για το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) και τους ειδικούς Κλάδους και Λογαριασμούς των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού (ΜΤΣ, ΜΤΑ, ΜΤΝ).
Μάλιστα, στο τελικό σχέδιο έχει προβλεφθεί ότι, εάν το αρμόδιο Διοικητικό Συμβούλιο δεν εφαρμόσει την προσαρμογή των παροχών όπως απαιτείται για να διασφαλιστεί ετησίως μηδενικό έλλειμμα στα ταμεία, μέχρι την 30η Νοεμβρίου κάθε έτους, θα παύεται αυτοδίκαια εντός 7 ημερών από την έναρξη του επόμενου έτους.
Αντίστοιχη διάταξη προστίθεται με την παράγραφο 5 του άρθρου 221, για όλα τα ταμεία που ακολουθούν την εφαρμογή συντελεστή βιωσιμότητας.
Στην επίμαχη διάταξη προβλέπεται επίσης, ότι όλοι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και Κεντρικής Διοίκησης ή Δημοσίου ή Κράτους, που χορηγούν εφάπαξ παροχές, συμπεριλαμβανομένου του Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων Βουλής θα υπάγονται στη διαδικασία εφαρμογής συντελεστή βιωσιμότητας και μηδενικών ελλειμμάτων. Και σε αυτήν την περίπτωση, εάν το αρμόδιο όργανο διοίκησης δεν λάβει απόφαση, θα παύεται.
Σε αυτό το σημείο προστέθηκε η δυνατότητα, μέχρι 31.12.2014 και μετά από σύμφωνη γνώμη των αντιπροσωπευτικότερων οργανώσεων των κλάδων ασφαλισμένων και μετά από εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης, να μετατρέπονται αυτοδίκαια σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) υποχρεωτικής ασφάλισης, ήτοι σε Επαγγελματικά ταμεία.
Τέλος, προβλέπεται η κατάργηση φόρων υπέρ τρίτων που θα στερήσει στο ασφαλιστικό σύστημα περίπου 600.000 ευρώ ετησίως.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι από την 1.1.2015 καταργούνται τα έσοδα υπέρ φορέων-τομέων επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας που προβλέπονται από:
α) τις διατάξεις του άρθρου 22 του β.δ/τος 1049/1949 (Α΄195). Καταργείται δηλαδή η κράτηση 3% υπέρ του ΜΤΠΥ, επί του αντιτίμου των προμηθειών, έργων ή υπηρεσιών που παρέχονται στο Δημόσιο και τις εν γένει υπηρεσίες του, στα ν.π.δ.δ. και στα ειδικά ταμεία. Υπόχρεος για την καταβολή της πιο πάνω κράτησης έναντι του ΜΤΠΥ ήταν ο προμηθευτής, εργολάβος, παρέχων υπηρεσίες και εκμισθωτής
β) της περ.15β της παρ.1 του άρθρου 150 του ν.3655/2008 (Α΄58). Ήτοι, καταργείται η συμμετοχή του ΟΤΕ σε ποσοστό 2/5 για παροχή συντάξεων ΕΛΠΦΠΤΤ, στο ΤΕΑΔΥ
γ) τις διατάξεις του άρθρου 4, παρ. 2 περ. στ του ν.663/1977 (Α΄215), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 24 παρ. 2 περ. στ του ν. 2145/1993 (Α΄88). Δηλαδή καταργείται ο πόρος από τα ποσά των επιβαλλόμενων σε χρήμα ποινών καθώς και τα ποσά που προκύπτουν από μετατροπές ποινών, σε ποσοστό 92% καταβάλλονται μεταξύ άλλων, στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Ταμείων σε ποσοστό 25%, στο Ταμείο Νομικών 4,5%, στον ΟΓΑ, 0,25% και στον ΟΑΕΕ 0,25%.
και
δ) τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 5 του β. δ/τος 22/9/1956 (Α΄209).