Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2014

Έκλεισαν την πόρτα στην ελπίδα: Το τμήμα Φυσικής ΑΠΘ αρνείται την εισαγωγή σε τυφλό αριστούχο


Τι απαντά το τμήμα Φυσικής ΑΠΘ στις καταγγελίες του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών για την άρνηση εισαγωγής μαθητή ΑμΕΑ στη σχολή. Διαβάστε τις επιδόσεις του 18χρονου

Την άρνηση του τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ να δεχθεί ως φοιτητή αριστούχο τυφλό μαθητή της τρίτης λυκείου, με διακρίσεις σε μαθητικούς διαγωνισμούς και με αργυρό μετάλλιο σε μαθηματική ολυμπιάδα, καταγγέλλει το παράρτημα Μακεδονίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών, με ανακοίνωσή του, την οποία απέστειλε την προηγούμενη Τετάρτη και προς τον υπουργό Παιδείας.
Από την άλλη πλευρά, ο πρόεδρος του τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ απαντά πως "δεν είναι προσωπικό" το ζήτημα, αλλά αφορά τα γενικά κριτήρια που θέτει το τμήμα για την εισαγωγή ατόμων με ειδικές ανάγκες σε ό,τι αφορά την ικανότητά τους να το παρακολουθήσουν.
Ο Σύνδεσμος σημειώνει πως το Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ απέρριψε το αίτημα του μαθητή "πριν καν καταθέσει το μηχανογραφικό του" επικαλούμενο τα γενικά κριτήρια ικανοτήτων που έχει θέσει το ίδιο για την αποδοχή υποψηφίων φοιτητών με ειδικές ανάγκες, όπως η μη ολική τύφλωση και η μη ανικανότητα και των δύο άνω άκρων.
Καταγγέλλει δε, ότι "αυτή η απόφαση και ο νόμος που τη στηρίζει είναι αντισυνταγματική" και "τουλάχιστον αναχρονιστική και αντιανθρωπιστική", ενώ υποστηρίζει ότι σε αντίστοιχα τμήματα των Ιωαννίνων και της Αθήνας δεν υπάρχουν εμπόδια εισαγωγής για φοιτητές με προβλήματα όρασης.
Σημειώνει ακόμη ότι τριμελής επιτροπή καθηγητών του τμήματος, που έγινε για να εξετάσει την περίπτωση της αίτησης του μαθητή την απέρριψε, χωρίς καν να έρθει σε επικοινωνία με τον ενδιαφερόμενο υποψήφιο.
 Ο 18χρονος, μαθητής του γενικού λυκείου Πεύκων, προέρχεται από οικογένεια τυφλών και έχει δύο μικρότερους αδελφούς, ηλικίας 17 και 10 ετών, εκ των οποίων μόνο ο τελευταίος έχει κανονική όραση. Οι υποψήφιοι φοιτητές αυτής της κατηγορίας έχουν πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις.
Η επιστολή - παράκληση για το μέλλον του μαθητή
"Κύριε υπουργέ, σας ζητούμε να ασκήσετε την παρέμβαση που εσείς θα κρίνετε ότι είναι η προσφορότερη για την περίπτωση. Είναι αδιανόητο το γεγονός να υποχρεωθεί μια οικογένεια με τέσσερα μέλη που παρουσιάζουν αναπηρία όρασης να μετακομίσουν σε άλλη πόλη προκειμένου ο γιος τους να εκπληρώσει τους επιστημονικούς στόχους που έχει δικαιολογημένα χαράξει και βασίζονται στις άριστες επιδόσεις του, επειδή κάποιοι πανεπιστημιακοί ταγοί δεν αποφασίζουν επιτέλους να αλλάξουν νοοτροπίες" τονίζεται στην ανακοίνωση.
Ο Σύνδεσμος αναφέρει, επίσης, ότι 18χρονος σήμερα μαθητής έχει αριστεύσει από την ηλικία των 10 ετών με πολλές διακρίσεις σε σχολικούς διαγωνισμούς της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, ήταν αριστούχος και παραστάτης στις παρελάσεις στις δύο προηγούμενες τάξεις του λυκείου, ενώ έχει σημαντικές επιτυχίες και στο σκάκι, με το οποίο ασχολείται από μικρός. Φέτος, κατέκτησε για τρίτη συνεχόμενη φορά την 1η θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Τυφλών Ανδρών Σκακιστών και την 9η στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τυφλών Νέων Σκακιστών 2013.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής, αν. καθηγητής Κωνσταντίνος Χρυσάφης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το θέμα δεν είναι προσωπικό, αλλά αφορά τις αποφάσεις του τμήματος για τα κριτήρια παρακολούθησης από άτομα με ειδικές ανάγκες.
"Κάθε χρόνο, το υπουργείο ρωτάει τα τμήματα, ποιες από τις κατηγορίες ατόμων με ειδικές ανάγκες μπορούν να τα παρακολουθήσουν. Εμείς ως τμήμα επιβεβαιώσαμε απλώς και φέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, ότι υπάρχουν δύο ενότητες ανθρώπων, που θεωρούμε εμείς, ότι ένα τμήμα πειραματικό δεν μπορούν να το παρακολουθήσουν. Είναι οι ολικώς ανίκανοι στα δύο χέρια και οι ολικώς τυφλοί. Είναι οι δύο κατηγορίες που δεν μπορούν να φοιτήσουν στο τμήμα μας. Δεν αφορά ένα άτομο συγκεκριμένα, αφορά όλους τους πιθανά ενδιαφερόμενους αυτών των κατηγοριών" ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χρυσάφης.
"Καταλάβετε ότι το 30% των μαθημάτων μας είναι εργαστηριακά. Το μαθηματικό π.χ. δεν είναι ένα εργαστηριακό τμήμα. Εκεί, οι συνθήκες και οι δυνατότητες είναι τελείως διαφορετικές για έναν τυφλό φοιτητή απ' ό,τι είναι στο Τμήμα Φυσικής. Εμείς θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να τους παρέχουμε την ίδια δυνατότητα ισότιμης εκπαίδευσης με τους άλλους φοιτητές, γι' αυτό το λόγο δεν μπορούμε να πάρουμε τέτοιους φοιτητές" πρόσθεσε.
Η οικογένεια του 18χρονου μαθητή περιμένει και εγγράφως από το Τμήμα Φυσικής την απορριπτική απάντηση στο αίτημά τους.
"Τα εργαστήρια είναι γνωστό πως γίνονται ομαδικά και επίσης η τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ. Αυτή τη στιγμή σας μιλώ από ένα κινητό τηλέφωνο αφής. Δεν υπάρχουν εμπόδια να περιορίσουν κάποιον με τόση θέληση και με τόσες ικανότητες, υπάρχουν παγιωμένες αντιλήψεις που πρέπει να αλλάξουν. Αυτή τη στιγμή πρώην τυφλός φοιτητής του αντίστοιχου τμήματος της Αθήνας είναι σε διδακτορικό στη Γερμανία" δήλωσε, από την πλευρά του, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πατέρας του 18χρονου και αντιπρόεδρος του παραρτήματος Μακεδονίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών Σωτήρης Κουμτζής.



Share
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweeter

Our Banner

ultimate website translator

Βρείτε μας στο Facebook

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)