Στα χέρια του Βενιζέλου και του Προβόπουλου οι λύσεις για το επικουρικό.
Πάνω από 125.457 ασφαλισμένοι περιμένουν να πάρουν την αποζημίωση τους από το «Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων» χωρίς να φαίνεται φως στον ορίζοντα, ενώ την ίδια στιγμή η κυβέρνηση και κυρίως ο Υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος και η Τράπεζα της Ελλάδος αδυνατούν να βρουν μία μόνιμη λύση για το πρόβλημα αυτό.
Η ρύθμιση που προωθήθηκε πρόσφατα στη Βουλή απεσύρθη από τον κ. Βενιζέλο γιατί συνάντησε την έντονη αντίδραση των δικηγορικών συλλόγων.
Απεσύρθη για διαβούλευση, μία διαβούλευση που ακόμη δεν έγινε.
Η αρμόδια εποπτική αρχή η Τράπεζα της Ελλάδος υπό την διοίκηση του κ. Γεωργίου Προβόπουλου, εκτός από το να μελετά κάθε μήνα τα στοιχεία φαίνεται να σηκώνει τα χέρια ψηλά.
Ο μόνος που έτρεχε όλο αυτό το διάστημα με αποτέλεσμα να δεχθεί και επιθέσεις από τους δικηγορικούς συλλόγους είναι ο Πρόεδρος της Διαχειριστικής Επιτροπής Δημήτρης Ζορμπάς. Επεξεργάσθηκε λύσεις οι οποίες τελικώς απερρίφθησαν μετά πολλών επαίνων γιατί το lobby των δικηγόρων απεδείχθη πιο ισχυρό από τους 125.000 ασφαλισμένους (στοιχεία 2010) που περιμένουν να εισπράξουν αποζημιώσεις
Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα, αν παραμείνει έτσι η κατάσταση το Επικουρικό Κεφάλαιο; Θα κηρύξει πτώχευση Ποιος θα χάσει; Πρωτίστως οι 125.000 ασφαλισμένοι αλλά δευτερευόντως και οι δικηγόροι. Οι Δικηγορικοί Σύλλογοι δεν φαίνεται να κατανοούν ότι μία πτώχευση του Επικουρικού θα τους στερήσει από μία ακόμη «αγελάδα» που έκανε πολύ «γάλα».
Η κήρυξη του Επικουρικούς σε πτώχευση είναι πάντως ένα σενάριο που μπορεί να βρίσκει ανοικτά αυτιά τόσο στην Τράπεζα της Ελλάδος όσο και στο Υπουργείο Οικονομικών. Το «επιχείρημα» που «κυκλοφορεί» υπέρ της λύσης αυτής είναι απλό. «Εδώ καταρρέει η χώρα, το επικουρικό είναι το πρόβλημα»;
Μέσα σε αυτή την αναμπουμπούλα, κλείνει και το Επικουρικό και η επανασύσταση του γίνεται σε νέες πιο ορθολογικές βάσεις στο πλαίσιο της κοινοτικής οδηγίας η οποία απαιτεί από τις χώρες μέλη της ΕΕ ένα οργανισμό που θα καλύπτει περιπτώσεις ανασφάλιστων οχημάτων ή αγνώστων οχημάτων. Δεν θα καλύπτει δηλαδή περιπτώσεις αποζημιώσεων από ασφαλιστικές εταιρείες που έκλεισαν.
Σε κάθε περίπτωση οι επιλογές που έχει η κυβέρνηση είναι δυο. Η πτώχευση του επικουρικού και ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου του είναι η μία. Η υιοθέτηση με ορισμένες ίσως τροποποιήσεις της ρύθμισης που απεσύρθη, είναι η άλλη.
Και το μαχαίρι και το πεπόνι το έχουν ο κ. Βενιζέλος και ο κ. Προβόπουλος και ουδείς άλλος.
Το Επικουρικό δεν είναι ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία. Δεν λαμβάνει ασφάλιστρα για να καλύπτει αποζημιώσεις, αλλά όπως λέει και η λέξη λειτουργεί επικουρικά. Συνεστήθη με νομοθετική πρωτοβουλία της πολιτείας και διατηρείται με χρήματα των ασφαλισμένων για συγκεκριμένο σκοπό.
Η διατήρηση του είναι συνεπώς αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας και όχι της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, του προέδρου της Γιώργου Κώτσαλου, του προέδρου της διαχειριστικής επιτροπής Δημήτρη Ζορμπά ή του γενικού διευθυντή του Γιάννη Βάση.
Αν η κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν χρειάζεται η κοινωνία και οι ασφαλισμένοι, ας το καταργήσει αύριο το πρωί. Θα έχουμε όφελος και μία μείωση των ασφαλίστρων αυτοκινήτων κατά 5%, όσο το χαράτσι που καταβάλλουμε για την λειτουργία του.
Η Ένωση Ασφαλιστικών εταιρειών έχει ως μόνη ευθύνη την διαχείριση του, με βάση τους νόμους και τα χρηστά ήθη. Πέραν τούτου ουδέν. Επίσης ευθύνη της όπως και της διαχειριστικής επιτροπής του Επικουρικού είναι να ενημερώνει την εποπτική αρχή για την κατάστασης του.
Από εκεί και πέρα οι Υπουργοί, η κυβέρνηση και η Τράπεζα της Ελλάδος ας αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Ας εξηγήσουν οι ίδιοι στους 125.000 ασφαλισμένους, που περιμένουν να πάρουν τις αποζημιώσεις τους, ποιο είναι το πρόβλημα πως δημιουργήθηκε και πως θα αντιμετωπισθεί. Ο κ. Βενιζέλος και ο κ. Προβόπουλος έχουν τον λόγο.