Σε απόλυτα νούμερα το έλλειμμα υποχώρησε στο 8% του ΑΕΠ, έναντι ετήσιου στόχου 7% που έχει τεθεί στο μνημόνιο. Ο περιορισμός του ελλείμματος οφείλεται κυρίως στις εξελίξεις στο εμπορικό ισοζύγιο καθώς η μείωση των εισαγωγών (κατά 12%) ήταν πολύ μεγαλύτερη από την υποχώρηση των εξαγωγών (κατά 2%).
Πιο αναλυτικά, ο περιορισμός του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 1,095 δισ. ευρώ στα 24,480 δισ. οφείλεται κυρίως στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος εκτός καυσίμων και πλοίων κατά 2,8 δισ. ευρώ στα 13,626 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, οι πληρωμές για εισαγωγές αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων μειώθηκαν κατά 3 δισ. ευρώ ή 11,7% στα 22,8 δισ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τις αντίστοιχες εξαγωγές μειώθηκαν κατά 212 εκατ. ευρώ ή 2,2%. Αντίθετα, οι καθαρές πληρωμές για εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 1,4 δισ. ευρώ στα 11,6 δισ. ή 21,9%, ενώ οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων αυξήθηκαν κατά 312 εκατ. ευρώ ή 11,4% στα 3,716 δισ. ευρώ.
Στο ισοζύγιο υπηρεσιών το πλεόνασμα αυξήθηκε κατά 440 εκατ. ευρώ στα 12,304 δισ. ευρώ, παρά τη μείωση του τουριστικού συναλλάγματος κατά 7% στα 9,32 δισ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στη μεγάλη αύξηση που εμφάνισαν οι ακαθάριστες εισπράξεις από υπηρεσίες μεταφορών (κυρίως από την εμπορική ναυτιλία) οι οποίες παρουσίασαν άνοδο κατά 15,5% στα 13,011 δισ. ευρώ.
Το έλλειμμα του ισοζυγίου εισοδημάτων αυξήθηκε οριακά (κατά 29 εκατ. ευρώ ή 0,4%) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 στα 7,605 δισ. ευρώ.
Τέλος, το πλεόνασμα του ισοζυγίου τρεχουσών μεταβιβάσεων μειώθηκε κατά 955 εκατ. ευρώ στα 312,8 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Το ισοζύγιο κεφαλαιακών μεταβιβάσεων εμφάνισε πλεόνασμα 751 εκατ. ευρώ, έναντι 1,5 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά στο μεγαλύτερο μέρος της τη μείωση των κεφαλαιακών μεταβιβάσεων από την Ε.Ε. προς τον τομέα της γενικής κυβέρνησης.