Μεταξύ των εμπορικών δρόμων υπάρχουν ορισμένοι στους οποίους διαπιστώνονται ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά συγκέντρωσης κλειστών επιχειρήσεων, όπως η Πανεπιστημίου (34,7 %), Σταδίου (42%), Εμ. Μπενάκη (38%), Ακαδημίας (31%), αναφέρει το ΑΠΕ.
Η συγκέντρωση των κλειστών καταστημάτων εμφανίζεται σχεδόν ομοιόμορφη, εκτός από δύο βασικές τομές οι οποίες είναι η αγορά στο Κολωνάκι και στο Μοναστηράκι. Η δεύτερη περίπτωση αναδεικνύει, σύμφωνα με τους ειδικούς, την ευεργετική επίδραση του τουρισμού στο εμπόριο.
Η πρώτη, όμως, συσχετίζεται άμεσα με τις συνθήκες που διαμορφώνονται στη διαστρωμάτωση της ελληνικής κοινωνίας. Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εμπορική περιοχή παρουσιάζει χαμηλότερα ποσοστά κλειστών καταστημάτων σε σύγκριση με το υπόλοιπο κέντρο της Αθήνας και διακυμάνσεις σε διαχρονική βάση στα λουκέτα, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η πίεση που δέχονται τα καταστήματα της συγκεκριμένης εμπορικής ζώνης από τη μείωση της καταναλωτικής ζήτησης είναι μικρότερη. Αυτό, όπως εκτιμούν οι ερευνητές της ΕΣΕΕ, αντανακλά μια οικονομική πραγματικότητα όπου το μεγαλύτερο βάρος της οικονομικής κρίσης επωμίζονται τα μεσαία στρώματα και ως εκ τούτο οι εμπορικές ζώνες που παραδοσιακά εξυπηρετούσαν αυτές τις ομάδες καταναλωτών παρουσιάζουν πολύ δραματικότερη εικόνα.
Τέλος, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, ανάμεσα στα αίτια που οδηγούν στο κλείσιμο των επιχειρήσεων, είναι τα υψηλά ενοίκια, η μείωση της αγοραστικής δύναμης, ο αφανισμός της μεσαίας τάξης, η αλλαγή της φυσιογνωμίας εμπορικού κέντρου, η αποχώρηση μεγάλων επιχειρήσεων, οι διάφορες στρεβλώσεις της αγοράς, όπως η έξαρση της παραβατικότητας και εγκληματικότητας στο κέντρο της Αθήνας, το ανεξέλεγκτο παραεμπόριο και το συχνό κλείσιμο του κέντρου από συγκεντρώσεις/κινητοποιήσεις.