Διαβάστε αναλυτικά
Tα μνημόνια για το τρέχον πρόγραμμα και πιο συγκεκριμένα η 5η αναθεώρηση του MEFP (Μνημόνιο οικονομικών και χρηματοπιστωτικών πολιτικών) αναμένεται να αποτελέσουν τη βάση ενός νέου Ελληνικού προγράμματος. Αυτό σημαίνει πως οι προσαρμοστικές στρατηγικές οι οποίες παρουσιάζονται, μαζί με τα μέτρα τα οποία θα τις εφαρμόσουν, γενικώς αναμένονται να μεταφερθούν σε ένα καινούριο πρόγραμμα:
- Προηγούμενες δράσεις οι οποίες πρέπει να ολοκληρωθούν πριν την εφαρμογή του νέου προγράμματος.
- Προσθήκες και παρεμβάσεις στο πρόγραμμα οι οποίες θα αντιμετωπίσουν εξελισσόμενες συνθήκες ή θα εντρυφήσουν περαιτέρω σε υπάρχουσες συνθήκες.
Η λίστα αυτή τη στιγμή αντικατοπτρίζει την ανάλυση του προσωπικού της ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ και πρόκειται να διευρυνθεί όταν η Ελληνικές αρχές παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις.
Οικονομική Πολιτική
- Πλήρης εφαρμογής των υπολειπόμενων μέτρων του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος (Παράρτημα 1)
- Εφαρμογή όλων των απαιτούμενων μέτρων για τους οικονομικούς στόχους του 2012 (Παράρτημα 2) – πρωταρχική εκτίμηση στο 1% του ΑΕΠ-. Όλα τα μέτρα θα εφαρμοστούν στη μεριά των εξόδων και μόνο, και θα πρέπει να είναι μόνο λίγα και σημαντικά.
- Η υϊοθεσία νομοθεσίας επί των επικουρικών συντάξεων, η θέσπιση ενός συμπληρωματικού ταμείου και πλασματικά ορισμένου συστήματος συνεισφορών και νομοθεσία για μειώσεις στα οφέλη των επικουρικών συντάξεων για το 2013-2014 οι οποίες θα βαίνουν σύμφωνα με τους στόχους του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.
- Η καλύτερη διαχείριση και έλεγχος στις προσλήψεις (σύμφωνα με το πλάνο των προσλήψεων και τον κανόνα 1 προς 5), παράλληλα με έλεγχο στους εισαχθέντες στην αστυνομία και στις στρατιωτικές σχολές.
Προσθήκες/ Τροποποιήσεις του Προγράμματος
- Φορολογική μεταρρύθμιση. Πλήρες πρόγραμμα οδηγιών οι οποίες θα συγκεκριμενοποιηθούν ( επιτρέποντας χρόνο για την ετοιμασία προτάσεων, δημοσίων διαβουλεύσεων και πλήρους αναθεώρησης από την πλευρά των ΕΕ/ΕΚΤ/ΔΝΤ, επιπλέον του χρόνου αναθεωρήσεων και διορθώσεων). Το χρονοδιάγραμμα πρόκειται να αποφασιστεί’ το προηγούμενο σημείο αναφοράς για το τέλος Μαρτίου μπορεί να είναι πολύ νωρίς.
- Δράση στα μέσα του χρόνου για τον ορισμό μέτρων εξόδων που θα κλείσουν χάσματα το 2013-2014 θα διευρυνθούν έτσι ώστε να υπερκαλύψουν όποια άλλα μέτρα σε ό,τι αφορά τα έξοδα τα οποία θα είναι αναγκαία για οποιαδήποτε επιπλέον χάσματα. Ο υπολογισμός των κενών αναμένεται.
- Μέτρα για την εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης του ΟΟΣΑ για τη διοικητική μεταρρύθμιση, θα συζητηθούν]
- Εφαρμογή ενός προγράμματος μειώσεως δημοσίων υπαλλήλων για τον στόχο των 150.000 μέχρι το 2015. Το πρόγραμμα θα παρουσιάσει ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο θα εμπεριέχει τον ορισμό της δομής της κυβερνήσεων και τον ορισμό των εργασιακών πλάνων για τον κάθε τομέα, ο οποίος θα επιτύχει τον προσυμφωνημένο στόχο (μέσω απολύσεων και εφεδρειών).
Μεταρρυθμίσεις στον τομέα της Υγείας
- Το Υπουργείο Υγείας θα αναλάβει όλες τις ευθύνες για την παρακολούθηση και έλεγχο του ΕΟΠΥΥ και των υπολοίπων ταμείων υγείας, όπως και όλες τις ευθύνες ελέγχου των υπηρεσιών κοινωνικής στήριξης στο Υπουργείο Εργασίας.
- Θέσπιση στόχων για τα φαρμακευτικά έξοδα και τη συνταγολόγηση γενικών φαρμάκων: 50% του πλήθους των φαρμάκων που θα δοθούν με συνταγές ιατρών και για τα οποία θα γίνει επιστροφή χρημάτων θα είναι ‘γενικά’
- Δημοσιονομικές θεσμικές μεταρρυθμίσεις
Πρώτες δράσεις και άλλα μέτρα εκ των προτέρων
Διαχείριση εσόδων
- Η επίτευξη των στόχων της διαχείρισης εσόδων για το τέλος του 201 σχετικά με τον αριθμό της πλήρους πεδίου εφαρμογής και των ελέγχων πληρωμής ΦΠΑ των μεγάλων φορολογούμενων.
- Θέσπιση νομοθεσίας και δευτερεύουσας νομοθεσίας και η διαμοίραση εγκυκλίων για την ενδυνάμωση της φορολογικής διαχείρισης.
- Τροποποίηση του πρόσφατου πολυνομοσχέδιου για την ανάκληση των άρθρων 3 και 21 (για την εξάλειψη της επέκτασης των όρων πληρωμής των οφειλόμενων φόρων και των ληξιπρόθεσμων εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, και να εξαλείψει την αναστολή της ποινικής δίωξης και τη δέσμευση περιουσιακών στοιχείων)
- Τροποποίηση των αποφάσεων της Τράπεζας της Ελλάδος σε ό,τι αφορά την αναφορά ύποπτων συναλλαγών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην ΣΔΟΕ (Αποφάσεις 285/2009 και 281/2009) και η εφοαρμογή ενός μηχανισμού ο οποίος θα εξασφαλίζει πως φορολογικές και τελωνειακές υποθέσεις θα προωθούνται στη ΣΔΟΕ.
- Βελτίωση των αρμοδιοτήτων: (i) καθορισμός των αρμοδιοτήτων για να ασκήσει έλεγχο στις βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, επιλογή φορολογουμένων και διενέργεια ελέγχων, και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού από το υπουργικό / πολιτικό επίπεδο στη φορολογική διοίκηση (ii) «σφίξιμο» του νομοθετικού ελέγχου που έχουν τα κεντρικά γραφεία στις δραστηριότητες τοπικών εφοριών (iii) η πρόσληψη ενός εξωτερικού νέου Γενικού Γραμματέα Φορολογικής Διοίκησης ο οποίος θα έχει μεγάλη επαγγελματική εμπειρία σε θέματα φορολογικής διακυβέρνησης
- Άλλες πράξεις οι οποίες θα αποφασιστούν… π.χ. πράξεις οι οποίες θα βασιστούν στην στρατηγική κατά της διαφθοράς]
Συμπλήρωμα/Τροποποιήσεις του Προγράμματος
Διαχείριση εσόδων
- Συνεχές κριτήριο σε φοροαπαλλαγές
- Αντικατάσταση διευθυντών οι οποίοι δεν έχουν επιτύχει τους στόχους τους
- Στρατηγική και δράσεις για την προάσπιση του συστήματος κατά της διαφθοράς στη διαχείριση εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των εξής:
- Μεταρρύθμιση της μονάδας ελέγχου οικονομικών (εστίαση της φορολογικής διοίκησης, ξεκίνημα ανα-πρόσληψης και εκτίμησης του προσωπικού)
- Σύσταση τμήματος εσωτερικών υποθέσεων βάσει του νόμου του 2011
- Έλεγχος κάθε χρόνο των δηλώσεων περιουσιακών στοιχείων των υπαλλήλων της διαχείρισης εσόδων, αρχίζοντας αμέσως, για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες
- Σύσταση της αλλαγής διαχειριστών περιοδικώς (κάθε 1-2 χρόνια)
- Εφαρμογή ενός συστήματος για την προστασία πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν διαφθορά στο φορολογικό σύστημα.
- Μετατροπή του Ποινικού Κώδικα για την εξασφάλιση πως τα εγκλήματα της ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας θα καλύπτουν όλες τις δράσεις ή μη μέσα στο πλαίσιο των υποχρεώσεων ενός υπευθύνου. (Άρθρα 235,246).
- Προετοιμασία ενός συνολικού πλάνου κατά της διαφθοράς το οποίο θα αποφασιστεί σε βάθος χρόνου.
- Νέοι και πιο φιλόδοξοι στόχοι επιδόσεων για τη διαχείριση εσόδων για τα μέσα και το τέλος του 2012. Διεύρυνση λίστας δεικτών (π.χ. «πάγωμα» περιουσιών από το ΣΔΟΕ βάσει του κώδικα καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες)
- Συζήτηση για δράσεις οι οποίες θα ενδυναμώσουν τη διαχείριση της συλλογής της κοινωνικής ασφάλισης]
- Μέτρα για την αντιμετώπιση των εκκρεμών υποθέσεων στα δικαστήρια σε ό,τι αφορά τη φορολογία (π.χ. Δικάσιμες υποθέσεις που θα λάβουν ημερομηνίες και οι οποίες θα αναλογούν στο 50% των υποθέσεων μέχρι το τέλος του Ιουνίου 2012, και 85% μέχρι το τέλος του 2012, με πλήρη εκδίκαση μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2013, με προτεραιότητα σε υποθέσεις με τιμές άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ).
Διαχείριση δημόσιων οικονομικών
- Θέσπιση ημερολογίου για τη μεσοπρόθεσμη στρατηγική και το μεσοπρόθεσμο προϋπολογισμό
- Προσδιορισμός και έκδοση υπό όρους διαδικασιών για την εκκαθάριση των καθυστερούμενων επιστροφών φόρων, χρησιμοποιώντας την κεντρική κατανομή του προϋπολογισμού του 2012.
- Θέσπιση μίας δια-υπουργικής επιτροπής (Υπουργείο Υγείας, Υπουργείο Εργασίας και Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης) για την παρακολούθηση και την έκδοση δεδομένων στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών, στοιχείων για την μηνιαία απόδοση σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό.
- Επίτευξη τριμηνιαίων ποσοτικών στόχων απόδοσης και γνωστοποίησης των δημοσιονομικών. Μία πλήρης λίστα θα συμφωνηθεί από το τεχνικό σώμα του ΥΔΜΕΔ.
- Αναθεώρηση του στατιστικού νόμου για τη θέσπιση μία καλύτερης βάσης για τις ανεξάρτητες Ελληνικές στατιστικές αρχές, συγκεκριμένα θεωρώντας την ΕΛΣΤΑΤ ως συμβουλευτική και περαιτέρω εδραιώνοντας τη θέση και την εξουσία του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ ως του συντονιστή του εθνικού στατιστικού συστήματος.
Οικονομικός Τομέας
Προγενέστερες δράσεις και άλλα μέτρα εκ των προτέρων
- Η ΤτΕ να ολοκληρώσει τον υπολογισμό των ελλείψεων κεφαλαίου των τραπεζών
- Η ΤτΕ και το Υπουργείο Οικονομικών να αποφασίσουν ένα πλάνο για την ΑΤΕ Bank (προς συζήτηση)
- Εφαρμογή πακέτου μεταρρυθμίσεων στο σύστημα χρηματοπιστωτικής εποπτείας
- Μετατροπή της σχετικής νομοθεσίας για την επίτρεψη και την προϋπόθεση της χρήσης χωρίς δικαίωμα ψήφου, των μέσων για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σε βιώσιμα επίπεδα.
- Μετατροπή του νόμου επί του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για να βελτιωθεί η εταιρική διακυβέρνηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και να επιτραπεί στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να βοηθήσει στην επίλυση του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων.
- Τροποποίηση του τραπεζικού νόμου (3601) έτσι ώστε η ΤτΕ να μπορεί να θέσει επίπεδα κεφαλαίου μέσω ρυθμίσεων. Η ΤτΕ θα εισαγάγει κανονισμό για τον καθορισμό των ενοποιημένων τραπεζικών ελάχιστων κανονιστικών core tier 1, απαίτηση κεφαλαίου κατά 9% από την αρχή του 2012 και 10% από τον Ιούλιο του 2013.
- Οι αρχές θα προσδιορίσουν τα νομοθετικά εμπόδια στη μείωση του κόστους μισθοδοσίας και τις μειώσεις της απασχόλησης για να βοηθήσουν την τραπεζική εξυγίανση και να υιοθετήσουν όλες τις νομοθετικές αλλαγές για την κατάργησή τους.
- [Λοιπές πράξεις για την ενδυνάμωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος και της διαχείρισής του, θα προσδιοριστούν με τη βοήθεια ειδικών]
Τροποποιήσεις/ Προσθέσεις στο πρόγραμμα
- Η ΤτΕ θα σχεδιάσει το στρατηγικό πλάνο για τον τραπεζικό τομέα μέχρι το τέλος Μαρτίου 2012, το οποίο θα αντικατοπτρίζει το PSI2 και τη διάγνωση χρέους της BlackRock.
- Οι αρχές θα σιγουρέψουν πως το νέο πρόγραμμα δημοσιονομικής εποπτείας είναι ανανεωμένο και σε πλήρη ενεργεία μέχρι [ -Εισαγωγή Ημερομηνίας-]
Ιδιωτικοποιήσεις
Τροποποιήσεις/ Προσθέσεις στο πρόγραμμα
- Σύμφωνα με τους στόχους των ιδιωτικοποιήσεων [οι οποίοι θα προσδιοριστούν], η προσφορά δύο με τριών μεγάλων επιχειρήσεων προς ιδιωτικοποίηση μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2012.
- Προετοιμασία ιδιωτικοποιήσεων. Αυτό προϋποθέτει μία επιτάχυνση του διαχωρισμού των κεφαλαίων, μετατροπές στο ρυθμιστικό πλαίσιο, έγκαιρη εκκαθάριση των θεμάτων κρατικών ενισχύσεων, σεβασμός στις δημόσιες συμβάσεις, μία καλύτερη λίστα κεφαλαίων και μία συστηματική εργασία στην αναπροσαρμογή χρήσης εδαφικής περιουσίας (συγκεκριμένες δράσεις θα συζητηθούν).
Διαρθρωτικές πολιτικές
Προγενέστερες δράσεις και άλλα μέτρα εκ των προτέρων
- Εφαρμογή νομοθεσίας για την ελαστικότητα των μισθών. Ο συγκεκριμένος στόχος θα συζητηθεί. Η σύνθεση των εργαλείων επίσης θα συζητηθεί.
- Μείωση κοινωνικών εισφορών τουλάχιστον κατά 5% μέσω της μείωσης των δαπανών κοινωνικής ασφάλισης που δεν έχουν προτεραιότητα και μέσω [-Θα συζητηθεί-]
- Θέσπιση νομοθεσίας για την περαιτέρω απελευθέρωση των αγορών προϊόντων και υπηρεσιών:
- Θέσπιση νόμου που σταματά την περίοδο μετάβασης για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και την δημοσίευση ενός υπουργικού διατάγματος που θα εγκαθιδρύσει και θα εμπεδώσει την τιμή αδείας επαγγελματία οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε σχέση με τα διοικητικά κόστη.
- Περαιτέρω βήματα για την απελευθέρωση κυρίως επαγγελμάτων (π.χ. ελευθερία της ενσωμάτωσης των δικηγορικών γραφείων και του ανοίγματος των δικηγορικών γραφείων μέσα στην Ελλάδα, εξαλείφοντας τον περιορισμό εθνικότητας για την είσοδο στο επάγγελμα του συμβολαιογράφου, εξαλείφοντας την ικανότητα του ΤΕΕ στην επιβολή μέτρων κατά μηχανικών που δέχονται «χαμηλές» απολαβές για εκτιμήσεις). Επίσης θα αφαιρεθούν οι περιορισμοί για το επάγγελμα του δικηγόρου: (i) εξαλειφθεί η απαίτηση για την υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου σε διάφορες συναλλαγές, όπου απαιτείται και συμβολαιογράφος, (ii) εξάλειψη κατώτερων μισθών για μισθωτούς δικηγόρους (Άρθρο 92.2 και 92 a).
- Νομοθεσία η οποία θα καταργεί περιορισμούς σε υψηλά περιορισμένα επαγγέλματα βάσει του νόμου 3919/2011 (η λίστα μπορεί να συμπεριλαμβάνει ένορκους εκτιμητές, λογιστές και φοροτεχνικούς, αναλογιστές, ιδιωτικά σχολεία/κέντρα εκπαίδευσης/μάθησης/ φορτοεκφορτωτές, τουριστικούς οδηγούς, επιχειρήσεις προσωρινής απασχόλησης, μεσίτες και ιδιωτικούς φορείς παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας
- Νομοθεσία και δευτερεύουσα νομοθεσία για την περαιτέρω βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος
- Εξάλειψη της απαίτησης για εγγραφή στο Μητρώο των εξαγωγών και την απλοποίηση της νομοθεσίας για την εξαγωγή
- Γενίκευση και χαμηλότερα τέλη για το ταχύ επενδυτικό πλαίσιο και τροποποίηση για τη χαλάρωση της απαίτησης χρηματοδότησης για τον ταχύ επενδυτικό νόμο.
- Ψήφιση νομοθεσίας για την κατάργηση απαιτήσεων δημοσίευσης της εταιρείας στις εφημερίδες για τις επιχειρήσεις με το δικό τους δικτυακό τόπο και εγγεγραμμένες στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου (ΓΕΜΗ) και η εξάλειψη της υποχρεωτικής εγγραφής εταιριών στο Εμπορικό Επιμελητήριο.
- Δημοσίευση δευτερεύουσας νομοθεσίας που απαιτείται για την εφαρμογή της εταιρίας και τεχνικών επαγγελμάτων και την περιβαλλοντική νομοθεσία αδειοδότησης.
Τροποποιήσεις/ Προσθέσεις στο πρόγραμμα
Φορολογικές επιβαρύνσεις και ανεπίσημη εργασία
- Οι αρχές πρέπει να εισάγουν την υποχρεωτική χρήση της Κάρτας Εργασίας χωρίς οποιαδήποτε έκπτωση στις τιμές συμβολής.
- Οι μηχανισμοί κατά της διαφθοράς και οι μηχανισμοί εσωτερικού ελέγχου της Επιθεώρησης Εργασίας πρέπει να αναθεωρηθούν.
Μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών
- Όλες οι επανεγγραφές των περιορισμών των επαγγελμάτων πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2012, με τη βοήθεια της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού και των ΕΕ/ΕΚΤ/ΔΝΤ σύμφωνα με τις αξίες της αναγκαιότητας, αναλογικότητας και δημοσίου ενδιαφέροντος.
- Να διευκρινιστεί πρόγραμμα τριμήνων για την εξέταση και το ξεκαθάρισμα νομοθεσίας για τα κλειστά επαγγέλματα (σε ομάδες των 20) κατά τη διάρκεια του 2012.
- Προετοιμασία ενός πλάνου δράσης για την διευκόλυνση της ελαστικότητας των τιμών στις αγορές προϊόντων, ιδιαίτερα την εξόντωση μη-ανταποδοτικών χρεώσεων.
- Μεταρρυθμίσεις στην αγορά ηλεκτρικού
- Προετοιμασία και εφαρμογή πλάνου δράσης για την βελτίωση της χονδρικής αγοράς ηλεκτρικού και την εδραίωση αγοράς πετρελαίου (Το αρμόδιο υπουργείο θα δώσει λεπτομέρειες).
- Αναθεώρηση των κωδικών της αγοράς ηλεκτρικού για την εξασφάλιση της διαφάνειας, μη-διακεκριμένης και αποδοτικής διαμοίρασης στα ηλεκτρικά δίκτυα.
- Συνδυασμός της πώλησης λιγνίτη με υδροηλεκτρικά εργοστάσια τα οποία ανήκουν στις ανάλογες εταιρίες ηλεκτροδότησης, για τη διαμόρφωση ανταγωνιστικότητας στις αγορές.
- Αναθεώρηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των σχεδίων που θα τις υποστηρίξουν για τη μείωση του αντίκτυπου στα Ελληνικά χρηματοπιστωτικά δεδομένα.
Μεταρρυθμίσεις στον εργασιακό χώρο
- Χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2012 της ολοκληρωμένης εφαρμογής των νόμων αδειοδότησης, συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικό περιβαλλοντικό μητρώο.
- Ολοκλήρωση της εισαγωγής ενός ηλεκτρονικού συστήματος εξαγωγών και τελωνείων (τέλος του 2012, βάσει αποφάσεων των αρχών)
- Προετοιμασία δευτερεύουσας νομοθεσίας για την διασφάλιση της συμβατότητας των τομεακών σχεδίων χρήσης γης (π.χ. για τουρισμό ή βιομηχανίες), μέσα στο πλαίσιο των 12 τομέων.
- Ανάληψη μίας ανάλυσης των εμποδίων στον επιχειρησιακό τομέα σε τομείς όπως εμπόριο, υγεία και ασφάλεια, πολεοδομία, χωρισμός σε ζώνες, ενέργεια και τουρισμός.
- Ενεργοποίηση και την πλατφόρμα ηλεκτρονικής προμήθειας, που θα καλύψουν όλες τις προ-απενεμημένες διεργασίες. Πρόσθετα μέτρα ενεργειακής απόδοσης που πρέπει να περιλαμβάνονται, όπως η δημιουργία της κεντρικής αρχής προμηθειών για τις υπηρεσίες και τις συμβάσεις προμηθειών, τόσο σε κεντρικό όσο και περιφερειακό επίπεδο, συντονισμένο από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και λειτουργώντας μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικών προμηθειών.
- Πολιτικές επί των τηλεπικοινωνιών: Προώθηση των αδειοδοτήσεων για αντένες και σταθμούς όπως επίσης και επιτάχυνση των βημάτων για την διαμοίραση και την αδειοδότηση των ψηφιακών μερισμάτων στους παρόχους ηλεκτρονικών τηλεπικοινωνιών.
Μεταρρυθμίσεις στη Δικαιοσύνη
- Να περάσει ο νόμος για τα θέματα δίκαιης δίκης και αρνησιδικίας μέχρι το τέλος Μαρτίου
- Αναθεώρηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας: H ομάδα εργασίας να προετοιμάσει ένα πλάνο (τέλος του Ιουνίου 2012) και να ολοκληρώσουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης.
- Επιδόσεις και το πλαίσιο λογοδοσίας για Δικαστηρίων: [Θα ετοιμασθεί από ειδικούς σε θέματα νομοθεσίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης]
- Άλλα μέτρα που θα διευκολύνουν την επιβολή της τάξης [θα αποφασιστούν στο μέλλον].