Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

«Το διαφυλάξαι τα αγαθά χαλεπώτερον εστί του κτήσασθαι»‏

Με παροπλισμένα πλοία "εξοπλίζεται" η Κύπρος!

Με υπέργηρα σκάφη παλαιάς τεχνολογίας, περιορισμένων δυνατοτήτων και επικίνδυνα για την ασφάλεια του προσωπικού που θα τα επανδρώσουν, σκοπεύει η Κυπριακή Δημοκρατία να αντιμετωπίσει τις εξελίξεις στην ευρύτερα θαλάσσια περιοχή της κυπριακής ΑΟΖ και του «Οικοπέδου 12».

Το ΥΠΑΜ συζητά με την Ελληνική κυβέρνηση για να αποκτήσει τις δύο φορές ήδη παροπλισμένες και εντελώς άχρηστες γερμανικές τορπιλο-πυραυλακάτους τύπου S-148. «Η ΜΑΧΗ» αποκαλύπτει σήμερα σε όλη της την τραγικότητα την προσπάθεια του ΥΠΑΜ να επιλύσει το πρόβλημα της ΑΟΖ με ημίμετρα και λανθασμένες λύσεις.



Μύθοι και πραγματικότητες

«Το διαφυλάξαι τα αγαθά χαλεπώτερον εστί του κτήσασθαι»
Με βάση όλες τις εκτιμήσεις, η Κυπριακή Δημοκρατία θα κληθεί πολύ σύντομα να παράσχει σαν κυρίαρχο κράτος την απαραίτητη ασφάλεια στις υποδομές που θα κατασκευάσουν οι επενδυτές στην θαλάσσια περιοχή της ΑΟΖ, προκειμένου να ξεκινήσει η εκμετάλλευση των δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου και λοιπών υδρογονανθράκων που έχουν ήδη εντοπιστεί.

Η ασφάλεια των επενδύσεων αυτών και η διατήρηση της σταθερότητας στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή είναι αυτό που επιζητά αλλά και απαιτεί κάθε σώφρων επενδυτής πριν την υλοποίηση της επένδυσής του. 
Η θαλάσσια περιοχή της Κυπριακής και της Ισραηλινής ΑΟΖ είναι πραγματικά τεράστια, για τον έλεγχο και επιτήρηση της οποίας απαιτούνται σκάφη ικανού εκτοπίσματος και αυτονομίας, με σύγχρονες επιχειρησιακές δυνατότητες.

Με δεδομένο ότι η Ισραηλινή πλευρά έχει τις δυνατότητες να εξασφαλίσει την απαιτούμενη ασφάλεια σον θαλάσσιο χώρο της δικής της ευθύνης, γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι με τα μέσα που διαθέτει η Κυπριακή Δημοκρατία, περιορίζεται σε δύο μόνο επιλογές: είτε να μην μπορέσει ανταπεξέλθει σε μία ενδεχόμενη κρίση, είτε να προσφύγει στην βοήθεια και στήριξη του Ισραήλ.

Μοιραία λοιπόν τίθεται το ερώτημα κατά πόσο η Κυπριακή Δημοκρατία επιθυμεί να δείξει στην διεθνή κοινότητα ότι είναι ένα ανεξάρτητο και κυρίαρχο κράτος. 
Αδιαφορώντας δυστυχώς μέχρι σήμερα για την απόκτηση των απαραιτήτων μέσων που θα εξασφάλιζαν την ασφάλεια στον χώρο ευθύνης της, η Κυπριακή Δημοκρατία ουσιαστικά αποποιείται των διεθνών υποχρεώσεων και δικαιωμάτων της για τον έλεγχο αυτής της θαλάσσιας περιοχής, αφήνοντας ένα κενό που θα μπορούσε να καλύψει ο πρώτος κοντινότερος ενδιαφερόμενος (και είναι εκ των προτέρων γνωστό ποιος θα ήταν αυτός ο ενδιαφερόμενος), γεγονός που ουσιαστικά θα έθετε σε κίνδυνο την επιτυχία του σχεδίου εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων της Κυπριακής ΑΟΖ.

Υπό αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να θεωρήσουμε σαν δεδομένο ότι η αδιαφορία, η απραξία αλλά και η ανικανότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας να προστατέψει αποτελεσματικά της δική της ΑΟΖ, θα ανοίξει την όρεξη της Τουρκίας, η οποία διαθέτει υπερπληθώρα μέσων στην περιοχή, αξιοποιώντας μάλιστα και τις δυνατότητες υποστήριξης και ελλιμενισμού των δικών της πλωτών μέσων στα κατεχόμενα. 

Με 40 χρονών δυο φορές παροπλισμένα σκάφη θα επιτηρείται η ΑΟΖ
Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς και αποκλειστικές πληροφορίες της «ΜΑΧΗΣ», το ΥΠΑΜ έχει προχωρήσει σε συζητήσεις με την Ελληνική κυβέρνηση και ήδη επεξεργάζεται την ιδέα της απόκτησης περιπολικών σκαφών, από αυτά που έχει παροπλίσει η Ελλάδα. 


Η συζήτηση γίνεται για τις τορπιλο-πυραυλακάτους τύπου S-148, τις οποίες παρέλαβε η Ελλάδα, από τα παροπλισμένα σκάφη του Γερμανικού Ναυτικού, σαν αντισταθμιστικά οφέλη για την προμήθεια των «αμαρτωλών» υποβρυχίων, που γέρνουν! Πρόκειται δηλαδή για σκάφη που ναυπηγήθηκαν την διετία 1972-73 και έχουν παροπλιστεί μέχρι στιγμής ήδη δύο φορές, τόσο από την Γερμανία όσο και από την Ελλάδα.



Γεμάτα προβλήματα τα σκάφη

Πιο συγκεκριμένα τα μεγαλύτερα προβλήματα των εν λόγω σκαφών συνοψίζονται στα παρακάτω:

Σκάφος
• Το σχετικά μικρό τους μέγεθος και εκτόπισμα, σε συνδυασμό με την παλαιά τεχνολογία που φέρουν, ουσιαστικά τα καθιστούν ακατάλληλα για τις ανάγκες της Κυπριακής Δημοκρατίας, αφού παρουσιάζουν χαμηλή αυτονομία και περιορισμένες δυνατότητες στις καιρικές συνθήκες.

• Λόγω της προχωρημένης ηλικίας τους και των περιορισμένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων τους, καθίσταται ασύμφορη και εξαιρετικά δαπανηρή η οποιαδήποτε ιδέα για την περεταίρω χρησιμοποίησή τους.

• Το οριακό τους εκτόπισμα, καθιστά απαγορευτική την προσθήκη οποιουδήποτε επιπρόσθετου οπλικού συστήματος ή αισθητήρα.


• Παρουσιάζουν εκτεταμένες διαβρώσεις στα χαλύβδινα ύφαλά τους και δομικά προβλήματα στην αλουμινένια υπερκατασκευή. Η ενδεχόμενη αποκατάσταση αυτών των προβλημάτων, λόγω της ξεπερασμένης τεχνολογίας των σκαφών, θα απαιτούσε, εκτός από μια πολύ μακρά περίοδο ακινησίας και την εξαγωγή των κυρίων μηχανών, των αξόνων κλπ, γεγονός που θα εκτίνασσε στα ύψη το κόστος. 
Μηχανές

• Έχει πάψει προ πολλού η κατασκευή των κυρίων μηχανών που φέρουν τα σκάφη και υπάρχει πλέον σοβαρό πρόβλημα εξεύρεσης ανταλλακτικών. Η Ελλάδα εδώ και αρκετά χρόνια είχε καταφύγει στην χρήση απομιμήσεων αντί για γνήσια ανταλλακτικά, με αποτέλεσμα οι βλάβες να είναι πολύ συχνές και συνήθως πολύ σοβαρές. Επειδή δε είναι παλαιάς σχεδίασης, απαιτούν συχνές και εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και μάλιστα από εξειδικευμένα συνεργεία με χρήση ειδικού εργαλειακού εξοπλισμού.

• Με δεδομένο ότι η Ελλάδα είχε αποφασίσει προ πολλού τον παροπλισμό τους, τα εν λόγω σκάφη είναι ιδιαίτερα καταπονημένα, με μεγάλες υπερβάσεις (πλέον του 50%) των ωρών λειτουργίας τους, χωρίς την μεσολάβηση γενικών επισκευών.



Επιχειρησιακές δυνατότητες
– Οπλισμός

• Κάποια από τα σκάφη φέρουν κατευθυνόμενα βλήματα Harpoon (αμερικανικής προέλευσης) και κάποια Exocet. Ο συγκεκριμένος τύπος των βλημάτων Exocet, είναι παλαιότερο μοντέλο από αυτά που διαθέτει η Δημοκρατία στις συστοιχίες κατευθυνομένων βλημάτων ξηράς και λόγω παλαιότητας δεν έχουν επαρκές υπόλοιπο επιχειρησιακού βίου.

• Τα δύο πυροβόλα τους (76mm και 40mm αντίστοιχα) έχουν εκτεταμένες φθορές και φέρουν κάνες με πολύ περιορισμένο υπόλοιπο βολών, λόγω παλαιότητας.

• Τα ραντάρ τους είναι παλαιά με περιορισμένες δυνατότητες και ανυπαρξία ανταλλακτικών. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η κατασκευάστρια εταιρεία έχει πλέον κλείσει... 
Η Ελλάδα έχει παροπλίσει τρία από αυτά τα πλοία, τα οποία κανιβαλίζει (αφαιρεί δηλαδή συστήματα και μηχανήματα) προκειμένου να εξασφαλίσει μερικώς την υποστήριξη των υπολοίπων, για όσο αυτά θα είναι ακόμη στην ενεργό δράση.

Είναι λοιπόν απορίας άξιον, πως ακόμη και μόνο σαν σκέψεις κάποιοι επεξεργάζονται αυτά τα σχέδια για την προμήθεια τόσο παλαιών και απαξιωμένων πλοίων. Επιτέλους, η Πατρίδα μας αξίζει κάτι καλύτερο από ένα ακόμη «γουρούνι στο σακί»!



Η Διοίκηση Ναυτικού

Η Κυπριακή Δημοκρατία σαφώς και χρειάζεται πλοία για την προστασία και το έλεγχο των θαλάσσιων περιοχών ευθύνης της αλλά και εν γένει, ολόκληρης της Αποκλειστικής Οικονομικής της Ζώνης (ΑΟΖ). Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η Τουρκία μεθοδικά, συστηματικά και ξεδιάντροπα επιχειρεί να δημιουργήσει τετελεσμένα και να παρεμποδίσει με κάθε μέσο, την υλοποίηση των σχεδίων εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων της Κυπριακής ΑΟΖ. Με τις μεθοδεύσεις της Τουρκίας, ελλοχεύει ο κίνδυνος να παρουσιαστεί στην διεθνή κοινότητα και να υποβαθμιστεί το μείζον Εθνικό Κυπριακό πρόβλημα της εισβολής και κατοχής, σε απλά ένα ακόμη ενεργειακό πρόβλημα. 
Θα πρέπει λοιπόν, κάθε σχεδιασμός για την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων του Οικοπέδου «12» και την για περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη της Δημοκρατίας, να θέτει σαν προϋπόθεση την ασφάλεια και τον έλεγχο στην ΑΟΖ και την δυνατότητα αντιμετώπισης των εχθρικών και τρομοκρατικών απειλών. 
Γι αυτό λοιπόν και η Διοίκηση Ναυτικού της Ε.Φ. έχει επανειλημμένα υποβάλλει συγκεκριμένη εισήγηση για αγορά καινούργιων Ταχέων Περιπολικών Σκαφών Κρούσης, που να είναι σύγχρονα, ταχέα, ευέλικτα, υψηλής αυτονομίας και ακτίνας δράσης, με μοντέρνα οπλικά συστήματα μεγάλης ισχύος, ώστε να μπορούν να ελέγχουν και αν απαιτηθεί να προασπίσουν τα ζωτικά συμφέροντα της πατρίδας μας στο θαλάσσιο χώρο του «Οικοπέδου 12», σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις και το διεθνές δίκαιο και να καταστρέψουν όποιες εχθρικές ναυτικές ή αεροπορικές μονάδες απειλήσουν τα ζωτικά συμφέροντα της Κύπρου. 




ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ

Ο φυσικός σύμμαχος αλλά και συνεργάτης σε αυτό το τόσο σύνθετο σχέδιο της εξόρυξης και εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων από την Κυπριακή ΑΟΖ, είναι το Ισραήλ. Η ασφάλεια και η σταθερότητα στην θαλάσσια περιοχή αποτελούν προϋπόθεση για την επιτυχία του σχεδίου και από την μεριά του Ισραήλ αυτή θα πρέπει να θεωρείται σαν δεδομένη. Οι περιορισμένες όμως δυνατότητες ναυτικής παρουσίας από την πλευρά της χώρας μας, ενδεχομένως να αποτελέσουν τροχοπέδη για την απρόσκοπτη υλοποίηση του σχεδίου αυτού. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες της «ΜΑΧΗΣ», το Ισραήλ θα προτείνει στην Κυπριακή Δημοκρατία συνεργασία και προς αυτήν την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων, θα προτείνει την προμήθεια των κατάλληλων και αναγκαίων πλωτών μέσων τεχνολογίας αιχμής που υπερπληρούν τις επιχειρησιακές ικανότητες που έχει θέσει η Εθνική Φρουρά σύμφωνα με την εισήγηση της Διοίκησης του Ναυτικού. Και μάλιστα με ιδιαίτερα ευνοϊκούς οικονομικούς για την Κυπριακή Δημοκρατία όρους. Έτσι θα εξασφαλιστεί η ασφάλεια στην περιοχή, η απρόσκοπτη εκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονάνθρακες και η αντιμετώπιση κάθε επιβουλής και απειλής.



Share

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)