Πρόκειται για τον αποτυχόντα υποψήφιο δήμαρχο Γλυφάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Τ. Ταστάνη, τον οποίο ο κ. Σπίρτζης προόριζε για πρόεδρο του ΟΑΣΑ, και τον κ. Γ. Σκουμπούρη τον οποίο ο υπουργός επέλεξε ως διευθύνοντα σύμβουλο του οργανισμού, καίτοι ο τελευταίος δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σχέση με τις μεταφορές καθώς είναι χημικός-μηχανικός, ενώ η διοικητική του πείρα εξαντλείται στη θητεία του ως δημοτικού συμβούλου στον Δήμο Βούλας.
Το παράδοξο, ωστόσο, πέραν των επιλογών που ελέγχονται προφανώς ως προς την αξιοκρατία τους, είναι ότι ο κ. Σπίρτζης δεν ήξερε καν πως ο πρόσφατος νόμος τού απαγορεύει να «σπάσει» τις επιτελικές θέσεις των συγκοινωνιακών οργανισμών για να διορίσει περισσότερα στελέχη. Με συνέπεια, όταν του το υπενθύμισαν οι κ. Νικ. Κακλαμάνης, Γ. Τραγάκης και Χρ. Σταϊκούρας, να περιέλθει σε πλήρη αμηχανία, όπως άλλωστε και τα υπό διορισμό στελέχη του που ήταν παρόντα στη συνεδρίαση για να λάβουν το «πράσινο φως» της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής.
Σημειωτέον δε ότι το φιάσκο δεν αφορούσε μόνον τους κ. Ταστάνη και Σκουμπούρη. Αλλά και τους «αντίστοιχους» προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους που ήθελε να διορίσει ο κ. Σπίρτζης στους δύο εποπτευόμενους οργανισμούς του ΟΑΣΑ. Δηλαδή στις ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), στις οποίες προόριζε ως πρόεδρο τον κ. Στ. Στεφόπουλο (στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ) και διευθύνοντα τον κ. Π. Βόγκα (οικονομολόγο), και στις ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) όπου ήθελε να τοποθετήσει την κ. Ζωή Γεωργίου (μηχανικό και συνδικαλίστρια του ΣΥΡΙΖΑ) και τον κ. Γ. Αναγνωστόπουλο (πρώην αντιδήμαρχο Αθήνας).
«Δεν είναι και κανένα μεγάλο κόστος», ήταν η απάντηση του κ. Σπίρτζη, όταν οι βουλευτές της αντιπολίτευσης του επισήμαναν ότι, εκτός του ότι είναι σκάνδαλο να διορίσει έξι ανθρώπους στη θέση των τριών προέδρων που απέπεμψε (Γρ. Δημητριάδης ΟΑΣΑ, Ν. Παπαθανάσης ΣΤΑΣΥ, Γ. Οικονόμου ΟΣΥ), η ίδια η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί στους θεσμούς για την ενοποίηση των τριών οργανισμών, εξ ου και στον νόμο προβλέφθηκαν τρεις και όχι έξι θέσεις.
Νομική αστοχία
Τη συνεδρίαση που οδηγούνταν σε αδιέξοδο προσπάθησε να διασώσει η κ. Τασία Χριστοδουλοπούλου η οποία πρότεινε να διορισθούν χθες μόνον οι πρόεδροι και να έρθουν αργότερα οι διευθ. σύμβουλοι. Ηταν ωστόσο τόσο κραυγαλέα η νομική αστοχία του κ. Σπίρτζη, που την πρόταση Χριστοδουλοπούλου απέρριψε ο ίδιος ο πρόεδρος της Βουλής Ν. Βούτσης. Κι έτσι θα πρέπει τώρα ο κ. Σπίρτζης να φέρει τροπολογία που θα αλλάζει τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για να προβλέπει έξι θέσεις, κάτι που δεν είναι βέβαιο αν θα το δεχθούν οι θεσμοί.
Εκανε όμως και ακόμη ένα φάουλ χθες ο υπουργός Μεταφορών. Θέλοντας να αιτιολογήσει την αποπομπή του κ. Γρ. Δημητριάδη, που ως πρόεδρος του ΟΑΣΑ πέτυχε μέσω ενός προγράμματος αναδιάρθρωσης να μειώσει τον προηγούμενο Σεπτέμβριο την τιμή των εισιτηρίων από το 1,40 ευρώ στο 1,20 (ενώ το δεύτερο μνημόνιο προέβλεπε την αύξησή του στο 1,80 ευρώ), χαρακτήρισε «μείζον πολιτικό θέμα» ότι ο αποπεμφθείς πρόεδρος «συνεννοείτο με τους θεσμούς χωρίς να έχει γνώση η κυβέρνηση». Γεγονός που προκάλεσε τα εύλογα ειρωνικά σχόλια των βουλευτών της Ν.Δ., οι οποίοι σχολίαζαν εκ των υστέρων πως «αφ ης στιγμής άρχισε να διαπραγματεύεται ο κ. Σπίρτζης, “πέτυχε” από 1ης Γενάρη να ξανανέβει το εισιτήριο στο 1,40 ευρώ».
http://www.kathimerini.gr/840297/article/epikairothta/politikh/prwtofanes-fiasko-sth-voylh-me-ton-spirtzh