Κυριότερη αλλαγή είναι εκείνη η οποία αφορά την κυκλοφορία των αυτοκινήτων...
που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με ξένες πινακίδες. Προ ημερών, κυκλοφόρησε η υπουργική απόφαση με τα δικαιολογητικά τα οποία θα πρέπει να προσκομίζει κάποιος για να δικαιολογεί την κυκλοφορία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.
Με την εγκύκλιο, γίνονται γνωστές και οι προϋποθέσεις. Η εγκύκλιος περιγράφει και άλλες αλλαγές που αφορούν σε αυτούς που έχουν προχωρήσει σε μετατροπές στον κινητήρα τους αλλά και σε αυτούς που έχουν πάρει ατελώς αυτοκίνητο λόγω προβλήματος αναπηρίας.
Κυκλοφορία αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες
Η ρύθμιση αφορά σε πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα τα οποία εργάζονται σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιούν στη χώρα μας επιβατικό όχημα ταξινομημένο στο άλλο κράτος – μέλος, στο όνομα εταιρείας η οποία εδρεύει σε αυτό. Για την υπαγωγή των προσώπων στις διατάξεις θα πρέπει να πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Η σύμβαση εργασίας ή η συμφωνία του μισθωτού ή μη μισθωτού εργαζόμενου με την εταιρεία να προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή.
β) Το εταιρικό όχημα να μη χρησιμοποιείται κατά τρόπο μόνιμο εντός της Ελλάδας, με την έννοια ότι χρησιμοποιείται το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου εκτός Ελλάδας.
γ) Η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού οχήματος να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται ρητά στη σύμβαση εργασίας, αποτελώντας μέρος, από οικονομική άποψη, της αμοιβής του εργαζόμενου.
δ) Το όχημα να καλύπτεται ασφαλιστικά στην Ελλάδα.
«Μετατροπές» αυτοκινήτων
Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο που κοινοποιείται με την εγκύκλιο, αντιμετωπίζονται οι διασκευές αυτοκινήτων οχημάτων χωρίς την έγκριση της τελωνειακής αρχής, με την επιβολή προστίμου ίσου με το 1/5 του αναλογούντος σε αυτά τέλους ταξινόμησης, με ανώτατο όριο το ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ.
Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα επαναφοράς των αυτοκινήτων οχημάτων που διασκευάστηκαν παράτυπα στην αρχική τους μορφή χωρίς την καταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων (διαφορά του τέλους ταξινόμησης) υπό την προϋπόθεση καταβολής του οφειλόμενου προστίμου. Για την αποφυγή καταστρατήγησης των διατάξεων που προβλέπουν την επαναφορά των οχημάτων στην αρχική τους μορφή, προβλέπεται η επιβολή του διπλάσιου προστίμου στον ιδιοκτήτη του οχήματος που συλλαμβάνεται εκ νέου να έχει προχωρήσει σε μετατροπή του κινητήρα.
Αυτοκίνητα με ατέλεια
Για το έτος 2014 και το αργότερο μέχρι 31-10-2014 γίνονται δεκτές οι αιτήσεις για τη χορήγηση της απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης αναπηρικών αυτοκινήτων, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι κατά το έτος 2013 είχαν υποβάλει αίτημα στα ΚΕ.Π.Α. για την έκδοση της ιατρικής βεβαίωσης που προβλέπεται.
Γίνονται επίσης δεκτές και οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από τους ενδιαφερόμενους στην Α.Σ.Υ.Ε. για την έκδοση ιατρικής βεβαίωσης σύμφωνα με την αντιστοίχιση των παθήσεων που προβλέπεται στην ανωτέρω ΚΤΑ το έτος 2014 και το αργότερο μέχρι 31-10-2014.
Στην περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι δεν δικαιούνται την απαλλαγή βάσει της προσκομιζόμενης ιατρικής βεβαίωσης μετά την αντιστοίχιση των παθήσεων, καταβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο το τέλος ταξινόμησης χωρίς την επιβολή προστίμου ή προσαυξήσεων.
Τα αυτοκίνητα που έχουν παραληφθεί από άτομα με αναπηρίες σύμφωνα με τις διατάξεις απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης και τα οποία, συνεπεία θανάτου αυτών, περιέρχονται στους νόμιμους κληρονόμους αποδεσμεύονται τελωνειακά εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την ημερομηνία θανάτου του αναπήρου δικαιούχου, με δυνατότητα παράτασης έξι (6) επιπλέον μηνών με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Α.Ν. 896/37 περί του γενικού καθεστώτος τελωνειακών ατελειών, τα ως άνω αυτοκίνητα αποδεσμεύονταν σε διάστημα έξι μηνών, με παράταση δύο ακόμη εξαμήνων με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.
Πηγή: naftemporiki.gr