Tο ποσό των 8,3 δισ. ευρώ που θα λάβει η Ελλάδα θα σπάσει σε τρεις δόσεις . Η πρώτη δόση του Απριλίου θα είναι 6,3 δισ. ευρώ καθώς θα απαιτηθεί να πληρωθούν τα ομόλογα που λήγουν τον Μάιο. Οι άλλες δυο δόσεις, ύψους 1 δισ. ευρώ θα δοθούν μετά και με αναταλλάγματα, την κάλυψη έξι προαπαιτούμενων για κάθε μια εξ αυτών.
Κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών τόνιζαν ότι η παρουσίαση ήταν εξαιρετικά καλή για την Ελλάδα, ενώ κοινοτικές πηγές ανέφεραν ότι το επικαιροποιημένο μνημόνιο στην τελική του μορφή θα δημοσιοποιηθεί κοντά στο Πάσχα.
Σύμφωνα με προσχέδιο του αναθεωρημένου κειμένου που συντάχθηκε στις 28 Μαρτίου, η τρόικα αναφέρει ότι ο περσινός προϋπολογισμός εμφάνισε πρωτοφανές πρωτογενές πλεόνασμα, ενώ σημειώνει ότι το χρηματοδοτικό κενό του 2014 έχει καλυφθεί.
Μεταξύ των δεσμευτικών για τη χώρα σημείων είναι το «πάγωμα» των δημοσίων δαπανών στα επίπεδα του 2013. Πέρυσι υπήρξε μεγάλη συγκράτηση των δαπανών προκειμένου να επιτευχθεί το πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 2,4 δισ. ευρώ. Για φέτος δεν απαιτούνται νέα δημοσιονομικά μέτρα. Ωστόσο, υπάρχει ρητή αναφορά ότι η κυβέρνηση θα αναλάβει δράση για να καλύψει πιθανές «τρύπες» στα δημοσιονομικά μεγέθη, εφόσον προκύψουν αποφάσεις δικαστηρίων που θα ανατρέπουν την εισοδηματική πολιτική.
Επίσης, θα πρέπει το φθινόπωρο να υιοθετηθούν τα νέα μέτρα για το 2015. Η υπεραπόδοση του 2013 βοηθάει (μεταξύ άλλων) στη μείωση του δημοσιονομικού κενού του 2015 στο 1,1% του ΑΕΠ (ή 2,1 δισ. ευρώ) από 1,8% του ΑΕΠ (ή 3,4 δισ. ευρώ) που αρχικώς υπολόγιζε η τρόικα. Ομως, το κενό θα πρέπει να καλυφθεί στο πλαίσιο της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2015. Παράλληλα, για το 2016 η τρόικα «βλέπει» δημοσιονομικό κενό που ανέρχεται στα 3,9 δισ. ευρώ και για το 2017 στα 2,2 δισ. ευρώ.
Εάν δεν αποδώσουν οι μεταρρυθμίσεις επί των δημοσιονομικών (όπως η αναδιοργάνωση της φορολογικής διοίκησης) που έχουν ήδη συμφωνηθεί και εφαρμόζονται, τότε θα προκύψει η ανάγκη για περαιτέρω μειώσεις δαπανών.
Συμφωνήθηκε επίσης, προώθηση ενός νέου πακέτου μεταρρυθμίσεων στα πρότυπα εκείνου που διαμόρφωσε ο ΟΟΣΑ. Οπως αναφέρεται στο κείμενο της επικαιροποιημένης συμφωνίας, ο ΟΟΣΑ -ή κάποιος άλλος οργανισμός του ίδιου βεληνεκούς- θα πρέπει να προτείνει αλλαγές σε χονδρεμπόριο, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρονικό εμπόριο και μεταποίηση.
Αν δεν αποφέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα η συμφωνία για το καθεστώς των ομαδικών απολύσεων, τότε το σύστημα θα πρέπει «να ευθυγραμμιστεί με εκείνα που ισχύουν στην Ε.Ε., μέσω νόμου που θα υιοθετηθεί το φθινόπωρο του 2014».
Θα δημιουργηθεί ένα νέο μισθολόγιο, το οποίο θα συνδέεται ευθέως με την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων.
Θα πρέπει από την 1η Ιανουαρίου 2015 να έχει θεσμοθετηθεί το πλαίσιο για την απαλλαγή από το σύστημα ΦΠΑ των μικρών επιχειρήσεων. Επίσης, έως τον Ιανουάριο του 2017 θα πρέπει να είναι έτοιμο το νέο σύστημα αντικειμενικών αξιών, το οποίο θα συμβαδίζει με τις εμπορικές αξίες. Παράλληλα, ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) θα καταβληθεί σε έξι δόσεις, με την πρώτη να πληρώνεται τον προσεχή Ιούνιο.
Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τους ιδιώτες, ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ, που δεν αποπληρώθηκαν πέρυσι (διατέθηκαν 6 δισ. ευρώ αντί πρόβλεψης για 8 δισ.), συμφωνήθηκε πως θα εξοφληθούν εντός του τρίτου τριμήνου του 2015. Παράλληλα, η τρόικα εκτιμά πως σε αυτές θα πρέπει να προστεθούν και οι νέες υποχρεώσεις, που υπολογίζονται στα 2,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.
Εξάλου, η τρόικα θεωρεί απαραίτητη την επαναξιολόγηση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος και η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε σχετική μελέτη. Μάλιστα, ως προαπαιτούμενο για την εκταμίευση μέρους της δόσης που πολιτικά θα εγκριθεί τώρα είναι και η ένταξη στο επικουρικό ταμείο ιδιωτικού τομέα (ΕΤΕΑ) όλων των επικουρικών ταμείων του Δημοσίου.
Συμφωνήθηκε διατήρηση των υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων ώστε να παραμείνει βιώσιμη η διαχείριση του ελληνικού χρέους. Σύμφωνα με το βασικό σενάριο της τρόικας, ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ αναμένεται να αποκλιμακωθεί σταδιακά περίπου στο 125% του ΑΕΠ το 2020 και περίπου στο 112% του ΑΕΠ το 2022 (αντί προηγούμενων προβλέψεων για 124% του ΑΕΠ και 110% του ΑΕΠ αντιστοίχως). Ωστόσο, στο θετικό σενάριο της τρόικας εκτιμάται ότι το ελληνικό χρέος μπορεί να βρεθεί γύρω στο 110% του ΑΕΠ ακόμα και από το 2020.
Τέλος, θα επιταχυνθούν οι αποκρατικοποιήσεις, καθώς πλέον τα έσοδα για φέτος συρρικνώνονται στο 1,5 δισ. ευρώ. Η τρόικα διαπιστώνει αρκετές καθυστερήσεις στην εφαρμογή του προγράμματος, ενώ αναθεωρείται προς τα κάτω και ο συνολικός στόχος του προγράμματος έως το 2020 και πλέον διαμορφώνεται στα 22,6 δισ. ευρώ.