Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Taxisnet: Πώς να υποβάλετε τα μισθωτήρια συμβόλαια ακινήτων

Ξεκίνησε η λειτουργία της εφαρμογής του TAXISNET για την υποβολή μισθωτηρίων συμβολαίων ενοικίασης κατοικιών και επαγγελματικών χώρων. Με την εφαρμογή του  TAXISNET δεν θα χρειάζεται πλέον οι ιδιοκτήτες ακινήτων να πηγαίνουν στην εφορία ώστε να θεωρήσουν και να υποβάλλουν το μισθωτήριο συμβόλαιο.
Στο πλαίσιο του εκσυχρονισμού του TAXISΝΕΤ και των υπηρεσίων του...
η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων,  ανέπτυξε νέα υπηρεσία για την Ηλεκτρονική υποβολή του Μισθωτηρίου συμβολαίου ώστε οι πολίτες να μπορούν να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους μέσα από τον υπολογιστή τους χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στις ΔΟΥ για την θεώρηση του.
Η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του ακινήτου να μπορεί από τον υπολογιστή του να υποβάλει ηλεκτρονικά το μισθωτήριο και αυτόματα θα ενημερώνεται και ο Ενοικιαστής με το περιεχόμενο του μισθωτηρίου.
Διευκρινίσεις για τα μισθωτήρια συμβόλαια ακινήτων-23 ερωτήσεις και απαντήσεις
Στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών θα υποβάλλονται τα στοιχεία των μισθωτηρίων συμβολαίων ακινήτων. Η σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή ξεκίνησε χθες τη λειτουργία της, ενώ το υπουργείο Οικονομικών με τη μορφή ερωτήσεων - απαντήσεων δίνει διευκρινίσεις σε μια σειρά ζητήματα που αφορούν τα μισθωτήρια συμβόλαια για να διευκολύνει τους φορολογούμενους.
Ειδικότερα, οι ερωτήσεις - απαντήσεις του υπουργείου για τα μισθωτήρια συμβόλαια είναι οι ακόλουθες:
1. Πότε υπάρχει υποχρέωση υποβολής;
Οι εκμισθωτές - υπεκμισθωτές ακίνητης περιουσίας και όσοι προβαίνουν σε παραχώρηση χρήσης γης και ακινήτου (δωρεάν παραχώρηση ή με αντάλλαγμα σε είδος), υποχρεούνται να δηλώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο, όλα τα πληροφοριακά στοιχεία των αρχικών ή τροποποιητικών μισθώσεων ή της παραχώρησης της χρήσης, ανεξάρτητα αν πρόκειται για γραπτή ή προφορική συμφωνία. Εξαιρούνται της υποχρέωσης όσοι παραχωρούν δωρεάν κατοικία μέχρι 200 τ.μ. προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως κύρια κατοικία προς ανιόντες ή κατιόντες.
2. Για ποιες μισθώσεις υπάρχει υποχρέωση υποβολής;
α) για αστικές μισθώσεις (κατοικίας)
β) για επαγγελματικές/εμπορικές
γ) για τουριστικές βραχυπρόθεσμες (διάρκεια μικρότερη του έτους)
δ) για αγροτικές/γεωργικές
ε) για παραχώρηση χρήσης (δωρεάν ή σε είδος)
3. Σε ποιες περιπτώσεις υποβάλλεται δήλωση μίσθωσης;
Υπάρχει υποχρέωση υποβολής για:
α) Αρχικές μισθώσεις ή υπεκμισθώσεις ή παραχωρήσεις χρήσεων γης ή ακινήτου.
β) Τροποποιήσεις μισθώσεων ή υπεκμισθώσεων ή παραχωρήσεων χρήσεων γης ή ακινήτου.
4. Ποιος έχει υποχρέωση υποβολής;
Ο εκμισθωτής ή υπεκμισθωτής ή ο παρέχων τη χρήση του ακινήτου ή της γης και σε περίπτωση περισσοτέρων, κάθε ένας έχει αυτοτελή υποχρέωση.
5. Αν δεν έχει ΑΦΜ ο εκμισθωτής τι κάνουμε;
Πρέπει να ζητήσει από την αρμόδια Δ.Ο.Υ να του χορηγηθεί ΑΦΜ. Χωρίς ΑΦΜ δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει στην καταχώρηση.
6. Αν δεν έχει ΑΦΜ ο μισθωτής τι κάνουμε;
Πρέπει να ζητήσει από την αρμόδια Δ.Ο.Υ να του χορηγηθεί ΑΦΜ. Χωρίς ΑΦΜ δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει στην καταχώρηση.
Σε δύο μόνο περιπτώσεις επιτρέπεται να μην έχει ΑΦΜ ο μισθωτής:
* Αλλοδαπός μισθωτής: η περίπτωση αφορά μόνο βραχυχρόνιες μισθώσεις παραθεριστικών κατοικιών από αλλοδαπούς μισθωτές, οι οποίοι δεν έχουν υποχρέωση ΑΦΜ (τουριστικές μισθώσεις και για περίοδο όχι μεγαλύτερη του ενός έτους). Στην περίπτωση αυτή καταχωρούμε τον αριθμό διαβατηρίου, τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας και τη χώρα προέλευσης.
* Νομικά πρόσωπα υπό σύσταση: η περίπτωση αφορά μίσθωση στην οποία συμβάλλεται νομικό πρόσωπο το οποίο δεν έχει λάβει ακόμη ΑΦΜ από την αρμόδια υπηρεσία (ΓΕΜΗ). Στη περίπτωση αυτή καταχωρούμε την επωνυμία του νομικού προσώπου και τον ΑΦΜ του νόμιμου εκπροσώπου.
Στη συνέχεια όταν το Νομικό Πρόσωπο ολοκληρώσει τη διαδικασία έναρξης εργασιών και λάβει ΑΦΜ, ο εκμισθωτής πρέπει να επανέλθει στο taxisnet προκειμένου να καταχωρήσει νέα δήλωση μίσθωσης. Σε αυτήν τη νέα δήλωση θα καταχωρήσει τον ΑΦΜ, τα υπόλοιπα στοιχεία της μίσθωσης (όπως ακριβώς είχαν καταχωρηθεί στην αρχική δήλωση) αλλά πρέπει να επιλέξει ΚΑΙ το πεδίο «συνέχεια προηγούμενης μίσθωσης». Σε αυτό το πεδίο θα καταχωρήσει τον αριθμό καταχώρησης της αρχικής μίσθωσης.
7. Ποια είναι η διαδικασία της δήλωσης των πληροφοριακών στοιχείων της μίσθωσης;
Ο εκμισθωτής του ακινήτου εισέρχεται στο taxisnet με τους προσωπικούς του κωδικούς και επιλέγει «Δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας». Ακολούθως, με το πλήκτρο «επιλογή», μεταφερόμαστε στη φόρμα υποβολής, την οποία πρέπει να συμπληρώσουμε. Η φόρμα υποβολής μας προτείνει στο τέλος της σελίδας δύο επιλογές:
* Αποθήκευση στην περίπτωση που θέλουμε να αποθηκεύσουμε την εργασία μας. (Προσοχή, η επιλογή δεν οριστικοποιεί την υποβολή).
* Οριστικοποίηση. Με την επιλογή αυτή οριστικοποιείται (υποβάλλεται) η δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης και διασφαλιζόμαστε ότι έχουμε εκπληρώσει την υποχρέωση μας.
8. Πως θα αποδεικνύεται η υποβολή;
Μετά την οριστικοποίηση της υποβολής, εκτυπώνεται σχετική απόδειξη υποβολής, η οποία αντικαθιστά την ειδική σφράγιση που πραγματοποιούσε η Δ.Ο.Υ.
9. Πως ενημερώνονται για την υποβολή οι ενδιαφερόμενοι;
Αφού ο εκμισθωτής ολοκληρώσει την υποβολή, το σύστημα θα στείλει, σε όλους τους υπόλοιπους συμβαλλόμενους (εκμισθωτές και μισθωτές), ηλεκτρονικό μήνυμα στο λογαριασμό που τηρούν στο taxisnet.
10. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουν οι συμβαλλόμενοι μετά την ειδοποίηση τους;
Καταρχάς, πρέπει να εισέλθουν στο taxisnet με τους προσωπικούς τους κωδικούς και να ανατρέξουν στα μηνύματα τους ώστε να ενημερωθούν για τις μισθώσεις. Στη συνέχεια είτε για να επιβεβαιώσουν, είτε για να μην αποδεχτούν μια δήλωση μίσθωσης θα ανατρέξουν στην εφαρμογή «Πληροφοριακά Στοιχεία Μισθώσεων» και θα επιλέξουν τις λίστες «'Αλλες Δηλώσεις Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων όπου έχετε Ορισθεί ως Μισθωτής» ή «Δηλώσεις Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων όπου έχετε Ορισθεί ως Εκμισθωτής». Σε περίπτωση που αποδέχονται, θα κλικάρουν το πεδίο «ΑΠΟΔΟΧΗ» και θα πατήσουν την «ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗΣ Ή ΑΡΝΗΣΗΣ». Σε περίπτωση που διαφωνούν (για οποιοδήποτε λόγο) με τη δήλωση μίσθωσης που υπέβαλε ο εκμισθωτής, τότε δεν θα κλικάρουν το πεδίο «ΑΠΟΔΟΧΗ» (θα το αφήσουν δηλαδή κενό) και θα πατήσουν το πεδίο «ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗΣ Ή ΑΡΝΗΣΗΣ». Αυτή η ενέργεια λογίζεται σαν άρνηση αποδοχής. Προσοχή: η αποδοχή ή η άρνηση δεν αναιρείται.
11. Ποιος είναι ο χρόνος υποβολής;
Η δήλωση υποβάλλεται μέχρι το τέλος του επομένου μήνα από την έναρξη της μίσθωσης ή την τροποποίηση της.
Παραδείγματα κατανόησης:
* Ημερομηνία έναρξης μίσθωσης 1 Απριλίου: το ιδιωτικό συμφωνητικό πρέπει να υποβληθεί έως την 31η Μαΐου.
* Ημερομηνία έναρξης μίσθωσης 30 Απριλίου : το ιδιωτικό συμφωνητικό πρέπει να υποβληθεί έως την 31η Μαΐου.
12. Πότε συνυποβάλλεται το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α);
Στην πρώτη περίοδο λειτουργίας της ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων μισθώσεων το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α) είναι προαιρετικό. Αν πάντως για το ακίνητο που μισθώνεται έχει εκδοθεί Π.Ε.Α τότε μπορείτε να συμπληρώσετε τα πεδία στην ενότητα «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ».
13. Τι κάνουμε στην περίπτωση ανανέωσης (παράτασης) υπάρχουσας μίσθωσης;
Μετά την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή των μισθώσεων μέσω taxisnet, θα υπάρχουν πλέον 2 κατηγορίες μισθώσεων που μπορούν να ανανεωθούν (παραταθούν):
1. Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί στο taxisnet (δηλαδή μετά την 1/1/2014)
2. Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί σε Δ.Ο.Υ (πριν την 1/1/2014):
Για κάθε μια περίπτωση υπάρχει διαφορετική διαδικασία της ανανέωσης (παράτασης):
1. Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί στο taxisnet (δηλαδή μετά την 1/1/2014)
Σε αυτήν την περίπτωση η αρχική μίσθωση έχει καταχωρηθεί στο taxisnet και έχει λάβει αριθμό καταχώρησης. Η ανανέωση (παράταση) της μίσθωσης θα γίνει με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης. Η τροποποιητική δήλωση όμως μπορεί να αλλάξει μόνο δυο στοιχεία:
* τη διάρκεια της μίσθωσης
* το μίσθωμα
Σε τροποποίηση οποιουδήποτε άλλου στοιχείου της μίσθωσης (στοιχεία εκμισθωτών, μισθωτών, ακινήτου κλπ) δεν μπορούμε να υποβάλουμε τροποποιητική δήλωση, αλλά πρέπει να υποβάλουμε μια νέα δήλωση (εξαρχής).
Για την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης (που θα μεταβάλει τη διάρκεια ή το μίσθωμα) ο εκμισθωτής πρέπει να εισέλθει στο taxisnet, να επιλέξει την εφαρμογή «Πληροφοριακά Στοιχεία Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας», να εντοπίσει στο μενού «Υποβληθείσες Δηλώσεις Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας», τη συγκεκριμένη δήλωσή του και να επιλέξει την εισαγωγή τροποποιητικής δήλωσης μίσθωσης (να πατήσει δηλαδή τον πράσινο σταυρό που βρίσκεται στην συγκεκριμένη γραμμή της δήλωσης)
Η δήλωση που θα «ανοίξει» θα έχει συμπληρωμένα όλα τα πεδία εκτός της διάρκειας, του μισθώματος και της ημερομηνίας υποβολής, τα οποία μπορεί ο χρήστης να μεταβάλει.
2. Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί σε Δ.Ο.Υ (πριν την 1/1/2014):
Υπάρχουν δυο δυνατότητες (επιλογές) για να ανανεώσουμε (παρατείνουμε) μια μίσθωση που έχει υποβληθεί σε Δ.Ο.Υ
2.Α. Με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
2.Β. Με υποβολή νέας δήλωσης και επιλογή του πεδίου «Η μίσθωση αποτελεί συνέχεια προηγούμενης»
Αυτές οι δυο επιλογές έχουν το ίδιο τελικό αποτέλεσμα, την ανανέωση δηλαδή της μίσθωσης. Η Α' επιλογή όμως (με υποβολής τροποποιητικής δήλωσης), διασφαλίζει με καλύτερο τρόπο τα στοιχεία της μίσθωσης και τη συνέχεια της και για αυτό το λόγο την συνιστούμε. Παρακάτω παραθέτουμε τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για οποιαδήποτε επιλογή επιλέξει ο χρήστης της εφαρμογής:
2.Α. Με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
Για να υποβληθεί τροποποιητική δήλωση, ο εκμισθωτής πρέπει πρώτα να καταχωρήσει τα στοιχεία του αρχικού μισθωτήριου (που είχε υποβληθεί σε Δ.Ο.Υ) στην ηλεκτρονική φόρμα της εφαρμογή του taxisnet. Οι ημερομηνίες (ημερομηνία σύνταξης συμφωνητικού, οι ημερομηνίες έναρξης και η λήξης της μίσθωσης) καθώς και τα λοιπά στοιχεία της μίσθωσης θα πρέπει να είναι τα ίδια όπως ακριβώς και στο συμφωνητικό της μίσθωσης που κατατέθηκε στη Δ.Ο.Υ. Σε περίπτωση που στο αρχικό μισθωτήριο έχουν επέλθει τροποποιήσεις (με μεταγενέστερα συμφωνητικά μίσθωσης), αποτυπώστε την εικόνα της μίσθωσης όπως είναι σήμερα. Συμπεριλάβετε δηλαδή και τις τροποποιήσεις. Αν πχ το αρχικό μισθωτήριο είχε γίνει μόνο για χρήση κατοικίας και με μεταγενέστερο συμφωνητικό επιτράπηκε και η επαγγελματική στέγη, τότε επιλέξτε και τα δυο είδη μίσθωσης:
Αφού ολοκληρωθεί η καταχώρηση αυτής της δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης και πάρει αριθμό καταχώρησης στο taxisnet, στη συνέχεια για να καταχωρήσει ο εκμισθωτής την ανανέωση (παράταση) της μίσθωσης θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία όπως περιγράφηκε στην παράγραφο 1. «Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί στο taxisnet (δηλαδή μετά την 1/1/2014)»
2.Β. Με υποβολή νέας δήλωσης και επιλογή του πεδίου «Η μίσθωση αποτελεί συνέχεια προηγούμενης»
Σε αυτήν την περίπτωση καταχωρούμε μια νέα δήλωση (εξαρχής), όπου συμπληρώνουμε όλα τα πεδία της μίσθωσης, αποτυπώνοντας την πραγματική εικόνα της μίσθωσης όπως ισχύει. Επιπλέον όμως επιλέγουμε και το πεδίο «Η μίσθωση αποτελεί συνέχεια προηγούμενης».
Σε αυτά τα πεδία συμπληρώνουμε τα στοιχεία του αρχικού μισθωτηρίου δηλαδή καταχωρούμε τα «Α.Π. αρχικής δήλωσης», «Ημερομηνία υποβολής αρχικής δήλωσης» και «ΔΟΥ υποβολής αρχικού μισθωτηρίου». Με αυτόν τον τρόπο όταν θα οριστικοποιήσουμε την υποβολή θα έχουμε προβεί σε ανανέωση (παράταση) μιας υπάρχουσας μίσθωσης που είχε κατατεθεί σε Δ.Ο.Υ και θα έχουμε ενημερώσει και την ηλεκτρονική εφαρμογή του taxisnet.
14. Τι κάνουμε στην περίπτωση Λύσης υπάρχουσας μίσθωσης;
Δεν χρειάζεται να προβούμε σε οποιαδήποτε ενέργεια.
15. Τι κάνουμε στην περίπτωση λάθους της καταχώρησης;
Στην περίπτωση αυτή κάνουμε νέα υποβολή δήλωσης μίσθωσης και στις «Σημειώσεις» προσδιορίζουμε τα λάθη της αρχικής καταχώρησης και τον αριθμό που έλαβε η αρχική καταχώρηση. Οι «σημειώσεις» που καταχωρεί ο χρήστης εμφανίζονται και στην απόδειξη υποβολής.
16. Τι κάνουμε στην περίπτωση που υπάρχουν ειδικοί όροι μίσθωσης;
Ως ειδικοί όροι νοούνται περιορισμοί στη χρήση του ακινήτου, απαγορεύσεις υπεκμισθώσεων κλπ.
Συνήθεις περιπτώσεις τέτοιων ειδικών όρων είναι η απαγόρευση της υπομίσθωσης, η απαγόρευση της παραχώρηση χρήσης ή η παραχώρηση άδειας στον μισθωτή να συστήνει Νομικά Πρόσωπα στα οποία θα συμμετέχει και ο ίδιος, ή την πρόσληψη συνεταίρου, κλπ. Στη φόρμα υποβολής έχουμε ενσωματώσει τους παραπάνω ειδικούς όρους (ακριβώς επειδή αποτελούν συνήθεις περιπτώσεις).
Με την επιλογή τους, αυτοί οι ειδικοί όροι εμφανίζονται στην απόδειξη υποβολής. Προτείνουμε όμως τους ειδικούς όρους να τους καταχωρείτε στις «σημειώσεις», ώστε οι πληροφορίες των ειδικών όρων να είναι πιο ακριβείς. Αν στο συμφωνητικό προβλέπονται και άλλοι ειδικοί όροι μίσθωσης, τότε στο πεδίο «Σημειώσεις» περιγράφουμε τους ειδικούς όρους ώστε να εμφανιστούν στην απόδειξη υποβολής που θα εκτυπωθεί στο τέλος της διαδικασίας
17. Είναι υποχρεωτική η καταχώρηση του ΑΤΑΚ;
Η καταχώρηση του Αριθμού Ταυτότητας Ακινήτου είναι προαιρετική και αφορά όσα ακίνητα έχουν λάβει τέτοιο αριθμό. Με την πληκτρολόγηση του, εμφανίζονται αυτόματα τα στοιχεία του ακινήτου, όπως έχουν δηλωθεί στις δηλώσεις Ε9. Συνιστούμε τη πληκτρολόγηση του ΑΤΑΚ, για τον ακριβή εντοπισμό του ακινήτου που μισθώνετε.
18. Αν το ακίνητό μου δεν υπάγεται στις κατηγορίες ακινήτων τι κάνω;
Οι κατηγορίες των ακινήτων κατά βάση είναι οι κατηγορίες που χρησιμοποιούμε στο έντυπο Ε9. Κατά συνέπεια θα χρησιμοποιήσετε την ίδια κατηγορία που δηλώσατε με τις δηλώσεις Ε9 που έχετε υποβάλει. Στην περίπτωση που δεν εντάσσεται σε αυτές, επιλέγετε «άλλο είδος» και στο πεδίο «περιγραφή» περιγράφετε την ιδιοκτησία σας.
19. Πότε συμπληρώνω τον αριθμό παροχής ΔΕΗ;
Εάν επιλέξω ότι «το ακίνητο ηλεκτροδοτείται», έχω υποχρέωση να καταχωρήσω το αριθμό παροχής της Δ.Ε.Η και ειδικότερα τα 9 πρώτα ψηφία. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων παροχών, επιλέγω τη κυριότερη παροχή.
20. Πως επιλέγω είδος μίσθωσης;
Έχω τη δυνατότητα να επιλέξω περισσότερα του ενός είδη μίσθωσης, εφόσον η συμφωνημένη μίσθωση περιλαμβάνει διαφορετικές περιπτώσεις. Τα ορισθέντα είδη μίσθωσης είναι τα εξής:
* Αστική(κατοικίας). Πρόκειται για μη εμπορική/επαγγελματική μίσθωση ακινήτων για χρήση κατοικίας, αποθήκης, χώρου στάθμευσης κλπ.
* Επαγγελματική/εμπορική. Πρόκειται για μίσθωση ακινήτων, τα οποία προορίζονται για επαγγελματική χρήση, δηλαδή άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας.
* Αγροτική/Γεωργική. Πρόκειται για μίσθωση αγροτικών ακινήτων και αφορούν αγροτικές εκμεταλλεύσεις.
* Τουριστική (βραχυπρόθεσμη). Πρόκειται για βραχυχρόνια μίσθωση παραθεριστικών κατοικιών, για τουριστικούς λόγους από αλλοδαπούς μισθωτές, μη μονίμους κατοίκους Ελλάδας χωρίς ΑΦΜ.
* Παραχώρηση χρήσης. Πρόκειται είτε για δωρεάν παραχώρηση ακινήτων είτε για παραχώρηση χρήσης ακινήτου με αντάλλαγμα σε είδος.
* 'Αλλο είδος. Γενικότερη πρόβλεψη, για μισθώσεις που δεν καλύπτονται από τα ανωτέρω. Στη περίπτωση αυτή πρέπει να προσδιορίσουμε το είδος της μίσθωσης στο πεδίο «περιγραφή»
21. Τι κάνω στην περίπτωση υπεκμίσθωσης;
Στην περίπτωση υπεκμίσθωσης, επιλέγετε το αντίστοιχο πεδίο και καταχωρείτε τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία που έλαβε το αρχικό ιδιωτικό συμφωνητικό, από το οποίο αποκτάτε το δικαίωμα να υπεκμισθώσετε ακίνητο τρίτου.
22. Πως μπορώ να εκτυπώσω απόδειξη υπόβολης;
Με τη χρήση των προσωπικών σας κωδικών, μπορείτε ανά πάσα στιγμή, μέσα από τον ιστότοπο της Γ.Γ.Π.Σ www.gsis.gr/ να δείτε τα ιδιωτικά συμφωνητικά που έχετε υποβάλει, καθώς και να εκτυπώσετε το σχετικό αποδεικτικό.
23. Τι κάνω στην περίπτωση που μισθωτής είναι Νομικό Πρόσωπο υπό σύσταση και δεν έχει λάβει ακόμα ΑΦΜ;
Στην περίπτωση που συμβάλλεται ως μισθωτής νομικό πρόσωπο το οποίο δεν έχει λάβει ακόμη ΑΦΜ από την αρμόδια υπηρεσία (ΓΕΜΗ), ο εκμισθωτής καταχωρεί την επωνυμία του νομικού προσώπου και τον ΑΦΜ του νόμιμου εκπροσώπου. Στη συνέχεια όταν το Νομικό Πρόσωπο ολοκληρώσει τη διαδικασία έναρξης εργασιών και λάβει ΑΦΜ, ο εκμισθωτής πρέπει να επανέλθει στο taxisnet προκειμένου να καταχωρήσει νέα δήλωση μίσθωσης. Σε αυτήν τη νέα δήλωση θα καταχωρήσει τον ΑΦΜ του Νομικού Προσώπου, τα υπόλοιπα στοιχεία της μίσθωσης (όπως ακριβώς είχαν καταχωρηθεί στην αρχική δήλωση) αλλά πρέπει να επιλέξει ΚΑΙ το πεδίο «συνέχεια προηγούμενης μίσθωσης». Σε αυτό το πεδίο θα καταχωρήσει τον αριθμό καταχώρησης της αρχικής μίσθωσης.
Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας: Για θέματα τεχνικής υποστήριξης των εφαρμογών του νέου TAXISnet μπορείτε να απευθύνεστε αποκλειστικά και μόνο στο τηλεφωνικό κέντρο 210 4802552. Παρακαλούμε ακόμα να λάβετε υπόψη σας ότι η ΓΓΠΣ δεν είναι αρμόδια να σας απαντήσει σε φορολογικά θέματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις σας συνιστούμε να απευθυνθείτε στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών στο τηλέφωνο 210 3375000 ή στις ΔΟΥ. Ταχ. Δ/νση ΓΓΠΣ : Χανδρή 1 & Θεσσαλονίκης, Τ.Κ. 18346, Αθήνα



Share

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)