Τροποποιητική δήλωση Ε1
Το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα ανοίξει εφαρμογή για την υποβολή ηλεκτρονικών τροποποιητικών δηλώσεων έτσι ώστε οι φορολογούμενοι να αποφύγουν την επίσκεψη στη Δ.Ο.Υ. Προς το παρόν αυτό δεν έχει γίνει αν και ο αρμόδιος γενικός γραμματέας υπόσχεται ότι η εφαρμογή θα ανοίξει εντός των ημερών. Αν κάποιος δεν θέλει να περιμένει την …τεχνολογία πρέπει να ακολουθήσει τη χειρόγραφη διαδικασία που προβλέπει:
1. Συμπλήρωση του Ε1 με τα καινούργια δεδομένα που τροποποιούνται
2. Συγκέντρωση των δικαιολογητικών που να επιβεβαιώνουν τα αναγραφόμενα στο Ε1
3. Σύνταξη μιας αίτησης στην οποία να αναγράφεται για ποιο λόγο υποβάλλεται η τροποποιητική δήλωση (π.χ προσθήκη τάδε ποσού στον κωδικό τάδε κλπ). Η υποβολή της αίτησης είναι προαιρετική
Αν η εκκαθάριση της αρχικής δήλωσης δεν έχει ολοκληρωθεί, ο υπάλληλος της εφορίας, ναι μεν θα παραλάβει την τροποποιητική δήλωση, αλλά δεν θα προχωρήσει στη νέα εκκαθάριση. Καλό λοιπόν θα είναι να απευθυνθείτε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μετά την οριστική εκκαθάριση της αρχικής - ηλεκτρονικά υποβληθείσας - φορολογικής σας δήλωσης, προσκομίζοντας εκτυπωμένο αντίγραφό της.
Τροποποιητική δήλωση Ε9
Και για την τροποποίηση των εκκαθαριστικών του ΦΑΠ ετών 2011 και 2012, το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα ενεργοποιήσει ηλεκτρονική εφαρμογή κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός της εβδομάδας. Σε κάθε περίπτωση, ο φορολογούμενος έχει στη διάθεσή του τέσσερις μήνες προκειμένου να προχωρήσει στην διόρθωση των λαθών. Αν κάποιος δεν θέλει να περιμένει, θα πρέπει να συγκεντρώσει τα συμβόλαια των ακινήτων και να προχωρήσει στη σύνταξη καινούργιου εντύπου Ε9 για τα αντίστοιχα έτη όπου υπάρχει το λάθος. Αν το λάθος έχει γίνει στον ΦΑΠ του 2011, θα πρέπει να υποβληθεί το Ε9 όπου θα αποτυπώνεται η ακίνητη περιουσία κατά την 1/1/2011.
Προσοχή: τα λάθη του Ε9 –ειδικά αν είναι εις βάρος σας- θα πρέπει να τα διορθώσετε εντός του τετραμήνου καθώς αν παρέλθει η ημερομηνία, δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορέσετε να διεκδικήσετε πίσω τον φόρο που σας καταλογίστηκε λόγω του λάθους.