Οι Ελληνες εφοπλιστές δείχνουν να στρέφονται προς μεγαλύτερα πλοία μέσης ηλικίας, καθώς οι συνολικοί ΚΟΧ σε πλοία ηλικίας 5 ως 10 ετών αυξήθηκαν κατά 3,7% και στην αντίστοιχη κατηγορία 10 ως 15 ετών κατά 14,4%. Η στροφή αυτή αφορά κυρίως τα δεξαμενόπλοια, η συνολική χωρητικότητα των οποίων αυξήθηκε κατά 4,1%, ενώ στον αντίποδα βρίσκεται η ακτοπλοΐα, με -10,4%.
Αγοράζουν μισοτιμής
Οπως γράφει σήμερα η Ημερησία, πλοία στη μισή τους αξία σε σχέση με το 2010 και το 2011 συνεχίζουν να αγοράζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, ενώ επί δύο συνεχείς εβδομάδες απέχουν από τις ναυπηγήσεις.
Πλοία σε τιμές πλέον του 50% κάτω από αντίστοιχες αγορές φέρονται να απέκτησαν τις τελευταίες μέρες εταιρείες όπως η Polembros (Πολέμης), η Diana (Παληός), η Prime Marine (Toπούζογλου), η Τshekka Shipping, η Salmar Shipping.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Polembros συνδέεται με την απόκτηση ενός bulk carrier του ΝSS Advance 173.000 τόνων, κατασκευής 1995, στην τιμή των 10 εκατ. δολαρίων, ενώ το Μάρτιο του 2011 σε αντίστοιχη πράξη η αξία του πλοίου είχε καταγραφεί στα 23 εκατ. δολάρια. Επίσης η Diana απέκτησε το νεότευκτο bulk carrier Polymnia, 98.000 τόνων, στην τιμή των 24,5 εκατ. δολαρίων, ένα αντίστοιχο πλοίο τον Σεπτέμβριο του 2010 είχε κλείσει να κατασκευαστεί στα 40,8 εκατ. δολάρια από ναυπηγεία της Κίνας.
Αναλυτές της Golden Destiny εκτιμούν ότι οι αξίες των πλοίων θα συνεχίσουν αυτήν την πτωτική πορεία ακολουθώντας την κατάσταση στην ναυλαγορά.
Οι Ελληνες εφοπλιστές υπολογίζεται ότι από την αρχή του χρόνου έχουν επενδύσει περί τα 2,7 δισ. δολάρια για αγορές πλοίων έχοντας αλλάξει σταδιακά την πολιτική που ακολουθούσαν έως και το 2010 επιλέγοντας περισσότερο να παραγγέλνουν πλοία παρά να αγοράζουν με την προσδοκία της βελτίωσης της ναυλαγοράς μετά το 2012 ? 2013. Στο μεταξύ όμως τα πράγματα άλλαξαν, η ναυλαγορά συνεχίζει την αβέβαιη πορεία της και οι Ελληνες σπεύδουν τουλάχιστον να εκμεταλλευθούν τις χαμηλές αξίες των πλοίων με «όπλο» τη ρευστότητα.