Κατά τη διαβούλευση του σχεδίου νόμου στο υπουργείο Οικονομικών, την Τετάρτη, διαπιστώθηκε πως η πλειονότητα των εκπροσώπων των επιχειρήσεων , των επιμελητηρίων και των επιστημονικών φορέων τάσσεται υπέρ της ρύθμισης.
Κατά, τάχθηκε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος.
Οι βασικές παρατηρήσεις των φορέων επί των διατάξεων του νομοσχεδίου αφορούσαν:
- Στη διεύρυνση των υποθέσεων που μπορούν να υπαχθούν στην ρύθμιση. Ωστόσο, η κυβέρνηση δεν φαίνεται διατεθειμένη να επιτρέψει την περαίωση και σε επιχειρήσεις με τζίρο μεγαλύτερο των 20 εκατ. ευρώ, τις οποίες υπολογίζει κοντά στις 2.000.
- Στον υπολογισμό του φόρου με μικρότερο συντελεστή επί των ακαθάριστων εσόδων και με μικρότερο συντελεστή προοδευτικότητας. Για τον πρώτο συντελεστή πρότειναν να μειωθεί από το 2% στο 1% ή και χαμηλότερα, ενώ για τον συντελεστή προοδευτικότητας 1% -1,35% υποστήριξαν πως πρέπει να περιοριστεί χαμηλότερα του 1% ή να καταργηθεί.
- Στον περαιτέρω περιορισμό των ελάχιστων ποσών φόρου ανά χρήση που βάσει της ρύθμισης κυμαίνονται μεταξύ 400 ευρώ και 1.000 ευρώ. Η πληρωμή του φόρου θα γίνεται απευθείας στις τράπεζες, κάτι που βρίσκει σύμφωνους όλους τους φορείς.
- Στη μείωση της προκαταβολής φόρου και στην αύξηση του αριθμού των δόσεων. Συγκεκριμένα, οι περισσότεροι φορείς ζήτησαν η προκαταβολή να περιοριστεί από το 25% στο 10% και η πληρωμή του φόρου να αρχίσει μετά την 12η Νοεμβρίου και να γίνει σε περισσότερες των 12 δόσεων.
- Την εξαίρεση όσων έχουν προβεί σε αυτοπεραίωση από την ρύθμιση. Ωστόσο, από τις δηλώσεις στελεχών του οικονομικού επιτελείου διαφάνηκε πως όσες υποθέσεις αυτοπεραίωσης δεν υπαχθούν στην ρύθμιση θα θεωρούνται ανοικτές προς έλεγχο.
- Την υπαγωγή στην ρύθμιση και των περιπτώσεων επιτηδευματιών φυσικών προσώπων που με βάση τα στοιχεία του περιουσιολογίου έτους 2008 υπάγονται σε Φορολόγηση Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έλαβε σοβαρά τις ανωτέρω επισημάνσεις-αιτήματα και ήδη προχωρεί σε τροποποιήσεις στο σχέδιο νόμου για την περαίωση, κυρίως στο σκέλος της μείωσης της προκαταβολής φόρου, της αύξησης του αριθμού των δόσεων και της μείωσης των ελάχιστων ποσών φόρου για κάποιες κατηγορίες βιβλίων.