Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

«ΗΛΙΟΣ»: Στα 666 ευρώ η μέση κύρια σύνταξη τον Ιούλιο, ως 168,6 ευρώ η επικουρική

«ΗΛΙΟΣ»: Στα 666 ευρώ η μέση κύρια σύνταξη τον Ιούλιο, ως 168,6 ευρώ η επικουρική
Στα 2,6 εκατομμύρια ανήλθε ο αριθμός των συνταξιούχων τον φετινό Ιούλιο, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6.490 άτομα σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2014.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης του Ενιαίου Συστήματος Ελέγχου και Πληρωμών ΣυντάξεωνΗΛΙΟΣ, που αποτυπώνει την εικόνα των συνταξιοδοτικών παροχών και προνοιακών επιδομάτων, η συνολική μηνιαία δαπάνη για συντάξεις τον Ιούλιο ανήλθε στα 2.219.397.908 ευρώ, ενώ ημέση κύρια σύνταξη ανέρχεται σε 666,07 ευρώ και η μέση επικουρική έως και τα 168,6 ευρώ.
Οι δικαιούχοι προνοιακών επιδομάτων ανέρχεται σε 172.884, ενώ η συνολική μηνιαία δαπάνη για επιδόματα τον  Ιούλιο ανήλθε στα 58.015.039 ευρώ.

Σε ποιες κατηγορίες ΙΧ αυξάνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016

Σε ποιες κατηγορίες ΙΧ αυξάνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016
Τέλη Κυκλοφορίας πολλών «ταχυτήτων» θα έχουμε για το 2016.Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να αυξήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με 1η 'Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 έως 1/1/2006 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω μέχρι και 1.928 κ.εκ.
Ωστόσο οι αυξήσεις δεν αφορούν όλα τα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από το 2006 έως και 2010 δηλαδή περίπου 1,3 εκατ. αυτοκίνητα!
Οι αυξήσεις σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να κυμανθούν από 10 έως και 100 ευρώ.
Παράλληλα τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν το 2005 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.928 κ.εκ. δεν πρόκειται να αυξηθούν και οι κάτοχοί τους θα καταβάλλουν αντίστοιχα από 240 ευρώ έως και 300 ευρώ.
Τώρα όσον αφορά στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ηλικίας πάνω των 10 ετών θα υπάρξουν μειώσεις που θα ανέρχονται μεταξύ 10% έως και 20%.
Στα καινούρια ΙΧ που τα Τέλη Κυκλοφορίας του υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 θα καταγραφούν αυξήσεις σε όλες τις κατηγορίες...
ΤοEnikonomiaπαρουσιάζει τα τελικά σενάρια που επεξεργάζεται η ειδική ομάδα τηςΓΓΔΕμε στόχο την άντληση 100 εκατ. ευρώ...

Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που εκπέμπουνπάνω από τα 90 γρ. CO2με το μέσο ετήσιο κόστος να ανέρχεται έως και 90 ευρώ.
Η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα μέχρις πρότινος αυτοκίνητα με «Μηδενικά Τέλη» αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ μεταξύ των οποίων πάρα πολλούς κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. CO2δεν αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκίνητων υπάρχουν φθηνά και μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 0,90 ευρώ και αναμένεται να αυξηθεί σε 1 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ. CO2είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν κάποιες αυξήσεις καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία το οικονομικό επιτελείο έχει «εντοπίσει» κάποια «ακριβά» αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 1,1 ευρώ και είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν σε 1,2 με 1,3 ευρώ.
Στα Τέλη Κυκλοφορίας στα ΙΧ με εκπομπές CO2 από 141 έως 160 γρ. CO2που το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να καταγραφούν οι μεγάλες αυξήσεις και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα ανέλθει στα 2 ευρώ ανά γραμμάριο!
Στις κατηγορίες αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από 161 γρ. και άνωοι αυξήσεις που εξετάζονται είναι υπέρογκες αλλά ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι πολύ μικρός και περιλαμβάνει κυρίως «ακριβά» μοντέλα με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε φθηνά αλλά ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Το κόστος ανά γραμμάριο CO2 πάνω από τα 161 γρ. ανέρχεται σε 2,25 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 3,40 ευρώ σήμερα ωστόσο εξετάζεται να κυμανθούν από 2,50 έως και πάνω από 3,70 ευρώ…

Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό
Τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για το υπουργείο Οικονομικών καθώς αφορούν τα 3,3 εκατ. οχήματα από τα 3,7 εκατ. ΙΧ που οι ιδιοκτήτες τους κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να σημειωθούν αυξήσεις σε πολλές κατηγορίες ενώ οι μειώσεις που έχουν προταθεί από το οικονομικό επιτελείο πρέπει πρώτα να εγκριθούν από την τρόικα.
Ειδικότερα στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 784 κ.εκ. έως και 1.357 κ.εκ.που τα Τέλη ανέρχονται σε 55, 120 και 135 ευρώ αντίστοιχα το οικονομικό επιτελείο επιθυμεί να μειώσει το κόστος τους κατά 5 και 10 και 15 ευρώ. Ωστόσο ο πολύ μεγάλος αριθμός κυκλοφορούντων οχημάτων αποτελεί «αγκάθι» για την πραγματοποίησή του.
Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 2,2 εκατ. οχήματα.
Για να μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα διαιούνται μείωση στα Τέλη Κυκλοφορίας το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να βάλει ηλικιακό κριτήριο. Δηλαδή έκπτωση στα Τέλη να δικαιούνται τα οχήματα με 1η Αδεια Κυκλοφορίας πάνω από 10 έτη.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία αυτοκινήτων που αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.548 κ.εκ. τα Τέλη ανέρχονται σε 240 ευρώ. Η αρχική σκέψη του οικονομικού επιτελείου ήταν να αφήσουν αμετάβλητο το ποσό αλλά η έλλειψη ρευστότητας είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε μικρή αύξηση μεταξύ 5-10 ευρώ που θα αφορά τα αυτοκίνητα με 1η Αδεια Κυκλοφορίας από το 2006-2010.
Να τονίσουμε πως στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 850.000 αυτοκίνητα.
Στην συγκεκριμένη κατηγορία δεν αναμένεται να υπάρξουν μειώσεις ακόμη και αν κάποιο όχημα έχει κλείσει τη 10ετία.
Στα λεγόμενα «1800άρια» αναμένεται να καταγραφούν οι υψηλότερες αυξήσειςκαθώς από τη μία μεριά είναι υψηλός ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων (πάνω από 280.000) και από την άλλη μεριά έχει διαπιστωθεί μεγάλη διαφορά στα ποσά από την επόμενη κατηγορία που αφορά τα 2λιτρα ΙΧ.
Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας στην συγκεκριμένη κατηγορία ΙΧ ανέρχονται στα 300 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia οι επιβαρύνσεις που εξετάζονται κυμαίνονται από 50 έως και 150 ευρώ. Οι πιο αισιόδοξοι κάνουν λόγο για μια μέση αύξηση που θα κυμαίνεται στα 100 ευρώ με αποτέλεσμα τα Τέλη Κυκλοφορίας να ανέλθουν στα 400 ευρώ.
Οι αυξήσεις θα αφορούν αυτοκίνητα με 1η 'Αδεια Κυκλοφορίας από το 2006 έως και το 2010. Στα παλαιότερα ΙΧ τα Τέλη Κυκλοφορίας θα μείνουν αμετάβλητα.
Στα αυτοκίνητα από 2 λίτρα και άνω που επιβάλλεται και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσηςμέχρι τα 10ο χρόνο από την 1η άδεια κυκλοφορίας τους το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας τους.
Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση οι κάτοχοι των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω είναι πιθανό να δουν να μειώνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας τους σε ποσοστό από 10 έως και 20%.
Να υπενθυμίσουμε πως κυκλοφορούν περίπου 180.000 αυτοκίνητα με δίλιτρους κινητήρες, 55.000 ΙΧ με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα, 20.000 αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4 λίτρα και 7.100 ΙΧ με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω.
Στα αυτοκίνητα της πενταετίας 2006-2010 δεν αναμένονται αυξήσεις.
Ο στόλος των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω που βρίσκεται σε φορολογική «ακινησία» ανέρχεται σε περίπου 100.000 ΙΧ.
Αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το 2016
Για το πρώτο εξάμηνο του 2016 μεταφέρονται οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η σύνδεση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με την Αξία Λιανικής φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» αποσυνδέοντας τον συγκεκριμένο φόρο με τον κυβισμό του κινητήρα.
Ο λόγος σύμφωνα με τον οποίο το οικονομικό επιτελείο επιθυμεί να ασχοληθεί με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης μετά την έλευση του νέου έτους έχει να κάνει με το γεγονός πως η είσπραξη του Φόρου πραγματοποιείται το δεύτερο εξάμηνο του 2016 οπότε υπάρχει αρκετός χρόνος για να εξεταστούν όλες οι παράμετροι και να πληρώσουν οι κάτοχοι των πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων. Το όριο πάντως επιβολής του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται μεταξύ Αξιών Λιανικής 25.000 και 30.000 ευρώ...

Νέα ηλικιακά όρια & τρόπος υπολογισμου σύνταξης



Εγκύκλιος ΥΠΟΙΚ με θέμα: «Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του ν. 4336/2015, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 4337/2015 και του άρθρου 1 του ν. 4342/2015 (ΑΔΑ: ΩΤΑ3Η-ΚΧΚ) »:

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Ε.Δ. & Σ.Α

Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου στις 3:30 μ.μ., Πλατεία Κλαυθμώνος

Καλούμε όλους τους Φορείς των ε.ε και ε.α στελεχών των ΕΔ και ΣΑ, αλλά και τον κάθε συνάδελφο ξεχωριστά, να στηρίξουν ενεργά με όλες τους τις δυνάμεις τις προσπάθειες αυτές και να συμμετέχουν μαζικά στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κλαυθμώνος, εκφράζοντας την οργή, αγανάκτηση, και αντίσταση τους, απέναντι στην κοροϊδία, στις νέες περικοπές και τις απάνθρωπες πολιτικές που εφαρμόζονται , οι οποίες υποθηκεύουν το μέλλον των παιδιών μας και το μέλλον της Πατρίδας μας.

Δείτε Online και τη συνέντευξη τύπου της 13/11/2015 ,(11.00 π.μ.) παρακάτω :

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

Μητρόπουλος: Πρώτα θύματα οι συντάξεις κάτω των 1.000 ευρώ

Μητρόπουλος: Πρώτα θύματα οι συντάξεις κάτω των 1.000 ευρώ


Πρώτα θα πληγούν οι συντάξεις κάτω των 1.000 ευρώ με το νέο ασφαλιστικό υποστήριξε εκ νέου ο Αλέξης Μητρόπουλος.
Όπως τόνισε, μιλώντας στην "Κοινωνία Ώρα MEGA", εάν εφαρμοστεί ολόκληρη η ατζέντα του ασφαλιστικού, "τότε θα πάμε σε μεγάλες μειώσεις για όλους τους συνταξιουχους" για "μικρές, μεσαίες και ανώτερες" συντάξεις ενώ συμπλήρωσε ότι "με τις επτά ρυθμίσεις του πρώτου εφαρμοστικού νόμου του τρίτου μνημονίου, οι πρώτες που θα πληγούν και θα πληγούν περισσότερο είναι οι συντάξεις κάτω των 1.000 ευρώ".
Ανέφερε πως "το ασφαλιστικό ισορροπεί πάνω σε σχοινί, έχουμε ισορροπία τρόμου" σημειώνοντας ότι οι εκκρεμούσες συντάξεις χρηματοδοτούν τις καταβαλλόμενες.
Τόνισε πως τα τελευταία τρία χρόνια πάγωσε η καταβολή του εφάπαξ "όπου εκκρεμούν 61.000 ή κόστους 1,8 δισ. ευρώ", ενώ μίλησε για 4,5 δισ. ευρώ που αναλογούν στις 391.000 εκκρεμούσες συντάξεις -κύριες, επικουρικές, μεριματικές και εφάπαξ- ποσά τα οποία ζητούνται αλλά δεν καταβάλλονται.
Επισήμανε ότι υπάρχει πίεση των δανειστών να ισχύσει η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος τόσο στις επικουρικές όσο και στις κύριες συντάξεις.

Κόκκινα δάνεια: Το τελικό σχέδιο - Ποιοι χάνουν το σπίτι, ποιοι γλιτώνουν

Κόκκινα δάνεια: Το τελικό σχέδιο - Ποιοι χάνουν το σπίτι, ποιοι γλιτώνουν

Η συμφωνία φαίνεται ότι υπάρχει, απομένουν οι λεπτομέρειες ωστόσο ο βασικός πυλώνας του σχεδίου για τα κόκκινα δάνεια υπάρχει. Ως τις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας το σχέδιο, αφού υπάρξουν οι απαραίτητες προσαρμογές αναμένεται να λάβει και την έγκριση των θεσμών.

Με βάση το σχέδιο το όριο για την προστασία της κατοικίας καθορίζεται για έναν εργένη στις 180.000 ευρώ. Για ένα ζευγάρι χωρίς παιδιά στις 230.000 ευρώ και για κάθε παιδί το όριο στην αντικειμενική αξία αναβαίνει κατά 25.000 ευρώ. Κάπως έτσι το όριο για μια μέση ελληνική οικογένεια με δύο παιδιά καθορίζεται στις 280.000μειωμένο απ' το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης κατά 20.000 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στα εισοδηματικά κριτήρια υπολογίστηκε το κόστος διαβίωσης το οποίο πολλαπλασιάζεται με έναν συντελεστή 1,7 για τους 12 μήνες του έτους και έτσι προκύπτει για:
Άγαμους: 10.342 ευρώ/έτος (537χ1,7χ12)
Ζευγάρι: 18.482 ευρώ/έτος (906χ1,7χ12)
Ζευγάρι με ένα παιδί: 22.848 ευρώ/έτος (1.120χ1,7χ12)
Ζευγάρι με δύο παιδιά: 27.500 ευρώ/έτος (1.347χ1,7χ12)

Από την πλευρά της κυβέρνησης υπολογίζεται ότι με τον τρόπο αυτό τουλάχιστον το 65% των ατόμων με κόκκινο δάνειο προστατεύεται.
Για να καμφθούν οι αντιδράσεις των εταίρων που επέμεναν ότι προστατεύονται με γενικευμένους όρους και μπαταχτσήδες οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα αλλά δεν πληρώνουν εκμεταλλευόμενοι το νόμο συμφωνήθηκε να υπάρξει και ο όρος της τριετούς επιτήρησης του δανειολήπτη με την τράπεζα να ελέγχει την τήρηση των κανόνων.

Ξεκίνησαν έλεγχοι στις καταθέσεις – Ποιοί κινδυνεύουν με επιπλέον φόρο 33%

Ξεκίνησαν έλεγχοι στις καταθέσεις – Ποιοί κινδυνεύουν με επιπλέον φόρο 33%
Καταθέσεις, ακίνητα, αυτοκίνητα και ακόμα ακόμα μετοχές, ομόλογα και αμοιβαία κεφάλαια εξετάζουν ελεγκτές της Εφορίας και αν διαπιστώσουν πως έχουν προέλθει από παράνομη, αδικαιολόγητη ή άγνωστη αιτία επιβάλουν φόρο 33% στους φορολογούμενους.

Με φόρο σοκ απειλούνται όσοι φορολογούμενοι υπόκεινται σε έλεγχο του ''Πόθεν Έσχες'' και δεν μπορούν να δικαιολογήσουν κάθε προσαύξηση της περιουσίας τους. Στις περιπτώσεις αυτές οι ελεγκτές της Εφορίας ότι βρουν το θεωρούν κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα και το φορολογούν με συντελεστή 33%.
Όταν κάνει λόγο η Εφορία για προσαύξηση της περιουσίας που δεν δικαιολογείται από τα εισοδήματα που δηλώνει ο φορολογούμενος τότε εννοεί:
- Οικόπεδα, σπίτια, αυτοκίνητα, σκάφη, αεροσκάφη
- Τραπεζικές καταθέσεις αλλά και μετοχές, τοκομερίδια, ομόλογα, αμοιβαία κεφάλαια
Στις περιπτώσεις αυτές μόνη άμυνα του φορολογούμενου, σύμφωνα με την Ημερησία, είναι να αποδείξει την πραγματική πηγή ή την αιτία προέλευσης ή ότι η εν λόγω προσαύξηση φορολογήθηκε ή απαλλάχθηκε νόμιμα προσκομίζοντας νόμιμα δικαιολογητικά και έγγραφα.
Από τους ελέγχους που έχει κάνει εως τώρα η Εφορία όμωςπροέκυψαν μεγάλα προβλήματα με τις τραπεζικές καταθέσεις. Γιατί φορολογούμενοι χρεώθηκαν με πρόσθετο εισόδημα καθώς οι ελεγκτές θεωρούσαν κάθε κατάθεση ποσού σε λογαριασμό τους ως νέο εισόδημα, παρά το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα ποσά είχαν προηγουμένως αναληφθεί από άλλους λογαριασμούς των ίδιων προσώπων.
Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων έβγαλε εγκύκλιο με αναλυτικές οδηγίες στους φοροελεγκτές, ώστε να ξεχωρίζουν πότε είναι αδικαιολόγητη η προσαύξηση περιουσίας ενός φορολογούμενου.
Στην εγκύκλιο αναφέρεται πως δεν αντίκειται στη φορολογική νομοθεσία η ανάληψη χρηματικών ποσών και η αποδεδειγμένη επανακατάθεση μέρους ή του συνόλου αυτών και ούτε προβλέπεται χρονικός περιορισμός για την διαδικασία κίνησης χρηματικών κεφαλαίων.
Πηγή Ημερησία

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Τέλη κυκλοφορίας 2016: Όλες οι αλλαγές και πίνακες

 ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ Ι.Χ.
 Καταργούνται τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Ποια αυτοκίνητα θα επιβαρυνθούν, ποια θα πληρώσουν περισσότερα
 Παίρνουν την άδεια από όσους καταθέτουν για χρόνια πινακίδες

Τις τελευταίες... πινελιές στα τέλη κυκλοφορίας για το 2016 βάζει το οικονομικό επιτελείο, έπειτα από τις... αντιδράσεις που έχουν υπάρξει στις φήμες για μια μέση αύξηση κατά 200 ευρώ στα μικρομεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα. Αλλά και το σενάριο για την επιβολή τέλους σε περίπτωση ακινητοποίησης του οχήματος προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος και νέας κατάθεσης πινακίδων στα Ι.Χ. υψηλού κυβισμού, έχει προκαλέσει αναταραχή στην αγορά και σε χιλιάδες ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», η γενική φιλοσοφία του σχεδιασμού των νέων τελών κυκλοφορίας που αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες μέρες, είναι να «μοιραστεί» το οικονομικό βάρος. Δηλαδή, οι όποιες αυξήσεις προκύψουν στα ΙΧ ηλικίας έως πέντε ετών (ουσιαστικά με άδεια κυκλοφορίας από τον Νοέμβριο του 2010, όπου έχει υπάρξει και η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού, δηλαδή με την εκπομπή CO2 και όχι του κυβισμού) ή όσα θα πάρουν άδεια κυκλοφορίας για το 2016, να επιστραφούν ως μειώσεις στα παλαιότερα των πέντε ετών αυτοκίνητα!



Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες:

 Είναι προφανές ότι θα επιβαρυνθούν τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα με κυβισμό 1.200 κ.εκ. έως 1.600 κ.εκ. και εκπομπή ρύπων από 120-160 γρ./χλμ., τα οποία ανάλογα με την εκπομπή ρύπων επιβαρύνονται από 133 έως 272 ευρώ. Στα αυτοκίνητα αυτά, που ουσιαστικά αποτελούν και το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς αναμένεται να υπάρξουν αυξήσεις από 100-200 ευρώ, πιθανόν με την αλλαγή των συντελεστών ρύπων.
 Αλλαγές θα υπάρξουν και στα μηδενικά τέλη, τα οποία ουσιαστικά καταργούνται, καθώς θα ισχύσουν για τα αυτοκίνητα με εκπομπή CΟ2 κάτω από 80 γρ./χλμ και όχι τα 100 γρ./χλμ. (Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς με αυτές τις εκπομπές).
 Στα σχέδια του υπουργείου είναι να τροποποιηθούν προς τα πάνω και οι συντελεστές για τα τέλη σε αυτοκίνητα που εκλύουν ρύπους από 161 γρ./χλμ και άνω. Αφορούν σε Ι.Χ. νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αλλά με μεγαλύτερους σε κυβισμό κινητήρες και πιο βαριά αμαξώματα. Εκεί προφανώς θα υπάρξουν ανατροπές στα τέλη, χωρίς ωστόσο να είναι σίγουρο το σενάριο.
 Στα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας πέραν της πενταετίας, όπου τα τέλη υπολογίζονται βάσει κυβισμού, αναμένεται να υπάρξουν μειώσεις στα ΙΧ άνω των 2 λίτρων (σήμερα βαρύνονται με τέλη από 660-1.320 ευρώ) σε έναν μέσο όρο 20%, προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων και να χαθούν τεράστια έσοδα. Τις τελευταίες ημέρες έχει ενταθεί η φημολογία για την επιβολή ενός τέλους ακινητοποίησης 300-450 ευρώ, ώστε να αποτραπεί η... απόσυρση πινακίδων αλλά με τα νέα δεδομένα εάν τελικά επιβληθεί, θα είναι πολύ χαμηλότερο...
 Στις μικρότερες κατηγορίες, και μέχρι τα 1.548 κ.εκ. (τέλη από 22-240 ευρώ), αναμένεται να υπάρξουν μικρές μειώσεις (από 5-20 ευρώ), που θα... προκύψουν από αντίστοιχη αύξηση στα τέλη στις κατηγορίες από 1.549-1.738 κ.εκ. και 1.739 κ.εκ.-1.928 κ.εκ. Εκεί η μέση επιβάρυνση υπολογίζεται στα 50 ευρώ.



Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης

Αλλαγές σχεδιάζεται να υπάρξουν και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης ο οποίος επιβάλλεται σε όλα τα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. και άνω με συντελεστές 5% επί του τεκμηρίου για ΙΧ με κινητήρες έως 2,5 λίτρα και 13% για οχήματα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω.

Στα σχέδια είναι η σύνδεσή του με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου και να ισχύσει για αυτοκίνητα άνω των 30.000 ευρώ με δύο συντελεστές 5% και 10% χωρίς να έχει ακόμη αποφασισθεί ποιο θα είναι το όριο της αλλαγής. Πιθανόν τα Ι.Χ. αξίας άνω των 50.000 ευρώ να επιβαρυνθούν με τον υψηλότερο συντελεστή.

Τι θα γίνει με την απόσυρση

Το πρόγραμμα της απόσυρσης ολοκληρώνεται στις 20 Δεκεμβρίου και μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια σχετική συζήτηση για νέα παράταση ή κατάργηση του μέτρου. Οι πληροφορίες θέλουν και εδώ να υπάρχει σύνδεση της απόσυρσης με την τιμή των αυτοκινήτων και να ισχύσει για εκείνα που η εμπορική τους αξία δεν θα ξεπερνά τις 15.000-17.000 ευρώ, που ουσιαστικά αφορά σε μικρά και μικρομεσαία ΙΧ με μικρούς και οικονομικούς κινητήρες. Δηλαδή να δίνεται έκπτωση μόνο γι’ αυτές τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Βεβαίως, ορατό είναι και το ενδεχόμενο της κατάργησή της, ελλείψει πόρων...

Πωλήσεις αυτοκινήτων: «Βούτηξε» 17% η αγορά τον Οκτώβριο

«Παγωμένη» η αγορά περιμένει τις εξελίξεις σχετικά με το τι τελικά θα ισχύσει και ποιες θα είναι οι κατηγορίες που θα επιβαρυνθούν συνολικά με τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Οι πωλήσεις το 10μηνο μπορεί να καταγράφουν μια ανεπαίσθητη άνοδο κατά 5,5% (63.170 ταξινομήσεις έναντι 59.847, πέρσι), ωστόσο τον Οκτώβριο κυριολεκτικά κατέρρευσαν... Απόλυτα φυσικό και αναμενόμενο, από μια ανεύθυνη πολιτική σε ένα τόσο σοβαρό τομέα, κάποτε στιλοβάτη της ελληνικής οικονομίας, από μια κυβέρνηση που στο παρά 5΄ φέρνει αλλαγές, χωρίς κανένα σοβαρό σχέδιο.

Ειδικότερα, η πτώση έφθασε το 16,94% (ταξινομήθηκαν 4.986 νέα ΙΧ έναντι 6.003 οχημάτων τον Οκτώβριο του ΄14) και είναι πολύ μεγάλη για να απορροφηθεί από μια αγορά που ακροβατεί από τις κυβερνητικές αλχημείες, το ασταθές πλαίσιο φορολόγησης, τις κλειστές Τράπεζες, αλλά και μια εξασθενημένη οικονομικά μεσαία τάξη...

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)